Rally toko - Sivu 42 (Koirat > Harrastustoiminta)

28.02.2016 16.08
000111629_r
Laulu kirjoitti:

^Mä merkkasin sut videon kommenttiin niin jos löydät sen sitäkautta! :D ihan vaan youtube linkkinä sielä pyöri :) 

ny face ttuilee oikeen urakalla siis. ei näy sun merkintää tai mitään muutakaan. missähän vika... mur!
28.02.2016 16.11
000111629_r
Nita kirjoitti:
Patron kirjoitti:

Meilä on tosiaan paikka nyt 6.3. ja 2.4. kisoihin . ekat kisat ikinä joten jännittää!!! :D niin ja Laulu, koitin ettiä kaikin mutta ei löytyny videoo siitä teidän episradasta! :D

Me tullaan samoihin kisoihin! :) Toivottavasti saatais ees toisesta hyväksytty tulos, viimeksi itse jännitin niin paljon että tein asioita väärin..

huisii, sielä nähdään sitten! :) mulla on kans Patun kans suuria ongelmia välillä kun se on niin häiriöherkkä ja vaikka muuten tekis tosi hyvin yhtäkkiä epiksissä alkaa haahuileen, jotta katotaa ny kuinka menee... toivon kanssa että tulis edes toisista kisoista hyväksytty tulos! parempi olis jos molemmista nii saatais ehkä jo ennen kesää rtk1, olis niin kiva päästä jo avoimeen kun on niitäkin alotettu vähän harjoottelemaan :)
28.02.2016 16.37
022677966_r
kontiolahti
Tilli kirjoitti:
Tilda kirjoitti:

Meille eilen A-radalta VOIhyv (77) ja B-radalta VOI0 ja TP. B-kisan tuomari oli aivan älyttömän tiukka. Ite en löydä videoltani puoliakaan virheistä mitä siihen paperiin on kirjoitettu. Sama kavereilla. Myöskään kaverin erikoislupaa ei otettu arvostelussa huomioon vaikka tuomari itse sanoi ennen kisaa luvan olevan ok. Ei tämän tuomarin radoille enää. 

Kuka tuomari?

Tiia Hämäläinen. Arvostelussa aivan tajuttoman iso ero A-kisan tuomarin arvosteluun. Ja mun koira kuitenkin teki täsmälleen samanlaista duunia molemmilla radoilla ja toisessa pisteet 77 ja toisessa 39. 
http://www.niinerilaiset.blogspot.fi/
28.02.2016 17.13
022692511_r
Kuopio

Mä huomasin kans eroja eilisten tuomarien arvosteluissa. Viima melkeinpä perseili enemmän A-radalla, hyllytettiin kyltille 13 ja siihen mennessä oli tullu virhepisteitä vaan -9p. B-radalla hyllytettiin kyltillä 14 ja miinuspisteitä oli kertyny jo -20p, kaikki -1p ja -3p virheitä. Koira edelleen perseili B-kisassa mutta itestäni kokonaisuus tuntu vähä paremmalta ennen hylkyä mitä A-radalla. Videoita ei tosin oo mitä verrata.

28.02.2016 18.09
022637141_r
Kuopio

En ollut Nadan kanssa kisaamassa vaan äitini koiran kanssa. Äitini nimittäin kaatui ja loukkasi jalkansa, joten lupasin mennä yrittämään. En tiedä johtuuko se siitä, että se koira ei ole ollenkaan "minun tyylinen" eli sillä ei ole kauhean korkea vire ja on muutenkin hyvin erilainen, mutta minusta tuntui itsestä, että molemmat radat meni ihan todella huonosti. Jouduin houkuttelemaan koiraa, koska se jätätti ja jouduin toistelemaan käskyjä monesti. Tahti oli hidas. Saatiin kuitenkin A radalta 91 pistettä ja B radalta 98 pistettä! En tiedä, kun ei ole videota, että mille meno näytti, mutta tuntui, että meni huonosti. Koira toki kisasi AVO luokassa, että siinä arvostelu on vielä vähän löyheämpää, mutta tuomarit tuntui todella lepsuilta :D en tiedä tosiaan johtuuko tuntemukseni vain siitä, että en ollut kisaamassa Nadalla ja äidin koira on hyvin erilainen. Ehkä se ei vastannut vaan minun kuvaa hyvästä suorituksesta, mutta siellä ei kai sitten ollut virheitä. En oikein osaa selittää mitä tarkoitan :D  Nadan kanssa päästään kisaamaan seuraavana viikonloppuna. Toivottavasti saadaan toinen hyväksytty voittajasta. Siellä on Krista karhu ja kerran olen sen kehässä ollut ja möhlinyt itse kaiken, joten nyt jännittää onnistunko taas itse tekemään jotain tyhmää!

28.02.2016 20.11
022682594_r
Kauhajoki
Nita kirjoitti:
Patron kirjoitti:

Meilä on tosiaan paikka nyt 6.3. ja 2.4. kisoihin . ekat kisat ikinä joten jännittää!!! :D niin ja Laulu, koitin ettiä kaikin mutta ei löytyny videoo siitä teidän episradasta! :D

Me tullaan samoihin kisoihin! :) Toivottavasti saatais ees toisesta hyväksytty tulos, viimeksi itse jännitin niin paljon että tein asioita väärin..

Me kans tullaan näihin kisoohin :D Jännittää jo nyt, että mitenköhän vaan menee.. xD
Ei aina voi olla laatikon terävin veitsi ♥ || http://frihetawa.blogspot.fi/
28.02.2016 21.42
022710853_r
Kannus

Mä olen käynyt molempien koirien kanssa Tiian tuomaroitava eikä mitään pahaa sanottavaa, arvostelu piti hyvin kutinsa.

"I am calm. It's my imagination that's hysterical" - Jane Rizzoli
29.02.2016 10.39
022677966_r
kontiolahti

Mulla viiden tai kuuden eri tuomarin kokemus ja kaikki muut arvostelleet ns.samalla tiukkuus asteella paitsi tämä Tiia. Mulla esim otettu -3  kaksi kertaa hyvin pienestä haistelusta, ja vielä paperia jakaessa sain kommentin kuinka "koirani kontakti rakoili". Ei siinä siis joo voihan siitä ottaa miinusta, mutta jännä miten paljon tiukempi voi olla arvostelu kuin viereisen kisan tuomarilla jolla oli miusta "normaali" linja. 

Muokattu viimeksi: 29.02.16 10.41
29.02.2016 10.43
022677966_r
kontiolahti
Ora kirjoitti:
Tilli kirjoitti:
Tilda kirjoitti:

Meille eilen A-radalta VOIhyv (77) ja B-radalta VOI0 ja TP. B-kisan tuomari oli aivan älyttömän tiukka. Ite en löydä videoltani puoliakaan virheistä mitä siihen paperiin on kirjoitettu. Sama kavereilla. Myöskään kaverin erikoislupaa ei otettu arvostelussa huomioon vaikka tuomari itse sanoi ennen kisaa luvan olevan ok. Ei tämän tuomarin radoille enää. 

Kuka tuomari?

Pikaisella googlettelulla Tiia Hämäläinen. Musta Tiian linja on ainakin aiemmin ollut oikein oikeudenmukainen ja hyvä (Ora ollut kaksi kertaa mestarissa ja kerran avoimessa Tiian tuomaroimana, ja kerran olen ollut tuomarin sihteerinä). Ei sulla olisi antaa videoita ja pistevähennyksiä, kiinnostaa?

Kunhan saan blogiin niin linkkailen sen sitten :) Ei sillä siis ei se hyväksytty olisi ollut minunkaan laskujeni mukaan mutta mun ja tuomarin laskut heittää noin 30 pistettä :D Harmittaa sikana kun ei siitä hyväksytystä radasta oo videota. 
29.02.2016 11.33
022643924_r
Kemi
Tilda kirjoitti:

Mulla viiden tai kuuden eri tuomarin kokemus ja kaikki muut arvostelleet ns.samalla tiukkuus asteella paitsi tämä Tiia. Mulla esim otettu -3  kaksi kertaa hyvin pienestä haistelusta, ja vielä paperia jakaessa sain kommentin kuinka "koirani kontakti rakoili". Ei siinä siis joo voihan siitä ottaa miinusta, mutta jännä miten paljon tiukempi voi olla arvostelu kuin viereisen kisan tuomarilla jolla oli miusta "normaali" linja. 

Täh? Eihän rally-tokossa edes vaadita kontaktia? o.O Haistelusta rokottamisen mä ymmärrän, mutta toi kontakti....? 
Herder, heeler, biter, protector. And her dogs.
29.02.2016 13.12
022677966_r
kontiolahti
Tilli kirjoitti:
Tilda kirjoitti:

Täh? Eihän rally-tokossa edes vaadita kontaktia? o.O Haistelusta rokottamisen mä ymmärrän, mutta toi kontakti....? 

Niimpä. Paperiin ei ollut kirjoittanut mutta paperia ja palkintoa antaessa totesi. Eipä siinä tullut kysyttyä.
29.02.2016 15.23
022669006_r
Helsinki

Tarkoitti varmaan just sitä haistelua eli näinollen puutteellista yhteistyötä? Aika kummalliselta kyllä kuullostaa.

http://susiasukit.blogspot.com
29.02.2016 17.12
022677966_r
kontiolahti

http://niinerilaiset.blogspot.fi/2016/02/rallyhommia-x2.html

Tuossapa nuo, video ja vähennykset selityksineen. Yhtä lukuunottamatta löydän kyllä syyt vähennyksille. Silti minusta tämä arvostelu on paljon tiukempi kuin kahden muun voi-kisan joissa olen ollut. Jokatapauksessa tulipahan saatua nämäkin miinukset ja nyt näitä pääsee korjailemaan!

29.02.2016 18.02
022643924_r
Kemi

^

270 vasempaan: ihan liian laaja, siksi -10. Kun uusit taaksepäinkävelytehtävän, menet aiemmalle tehtävälle ja suoritat senkin? Siitähän kuuluisi tulla jo hylätty pelkän ratavirheen takia. Molemmat vasempaan: ette mene ihan yhtäaikaa? 

29.02.2016 21.13
022677966_r
kontiolahti
Tilli kirjoitti:

^

270 vasempaan: ihan liian laaja, siksi -10. Kun uusit taaksepäinkävelytehtävän, menet aiemmalle tehtävälle ja suoritat senkin? Siitähän kuuluisi tulla jo hylätty pelkän ratavirheen takia. Molemmat vasempaan: ette mene ihan yhtäaikaa? 

Laaja vai? Jännä en kiinnittänyt yhtään huomiota kun yleensä ne tulee tehtyä ihan paikallaan. Ja joo vahingossa suoritan sen edellisen kyltin :D En tajunnu ite ollenkaan kunnes kaveri sano radan jälkeen. Ei siitä mitään tuomiota tullut ehkä se tajus että se oli vahinko. 
29.02.2016 21.55

^Mutta eihän sillä oo väliä, onko se vahinko vai ei? Virhe kuin virhe :D Mä ainakin jännittäessä teen vahingossa radalla kaikkea tyhmää. Kilpaillaan siis alossa, ja viimeksi kisoissa uusin yhden kyltin mutta en palannut edelliselle kylttialueelle vaan johonkin siihen välimaastoon ja saatiin siitä -10.

29.02.2016 23.11
022643924_r
Kemi
Tilda kirjoitti:
Tilli kirjoitti:

^

Laaja vai? Jännä en kiinnittänyt yhtään huomiota kun yleensä ne tulee tehtyä ihan paikallaan. Ja joo vahingossa suoritan sen edellisen kyltin :D En tajunnu ite ollenkaan kunnes kaveri sano radan jälkeen. Ei siitä mitään tuomiota tullut ehkä se tajus että se oli vahinko. 

No katopa varsin tuosta videolta. Kävelet ympyrän, et polje paikallasi. 

Tuota hyppimisen rokottamista en nyt aivan käsitä, sillä koirahan ei läheskään aina hyppää sua vasten. Eli se ei häiritse sun kulkua hyppimisellä.. Mutta siitä itse hyppimisestä tuli mieleen, että treenaatko kuinka usein makupala kädessä? Vai koskaan?

01.03.2016 08.44
022677966_r
kontiolahti
Tilli kirjoitti:
Tilda kirjoitti:
Tilli kirjoitti:

^

No katopa varsin tuosta videolta. Kävelet ympyrän, et polje paikallasi. 

Tuota hyppimisen rokottamista en nyt aivan käsitä, sillä koirahan ei läheskään aina hyppää sua vasten. Eli se ei häiritse sun kulkua hyppimisellä.. Mutta siitä itse hyppimisestä tuli mieleen, että treenaatko kuinka usein makupala kädessä? Vai koskaan?

Ei lähes koskaan. Sitä on hankala selittää kun se näyttää tolleen ihan namin perään hyppimiseltä, mutta se ei ole sitä vaan sen ns. ilopomppua. Kisosisa varmistelen aina vähän, mutta tosiasassa pystyn seuruuttamaan sitä vaikka kädet levällään ja se silti pompottaa :D
02.03.2016 11.28
022637141_r
Kuopio

Onko jollain kuvaa blogissa tai jossain Krista Karhun voittajaluokan radoista? Tuolla rally-toko yhdistyksen sivuilla ei ole ainuttakaan Kristan rataa ja haluaisin vähän nähdä millaisia voi ratoja sillä on.

02.03.2016 20.45
022682594_r
Kauhajoki

Nada: minäkin justiinsa etsin alokasluokan ratoja häneltä.
Löytyy tuolta listalta yksi ALO-MES: http://www.rally-toko.fi/sivusto/assets/radat/2015-10-17_Tampere_ALO-AVO-VOI-MES_Krista_Karhu,_Sanni_Lempi%C3%A4inen.pdf

Muokattu viimeksi: 02.03.16 20.49
02.03.2016 21.10
000111629_r

Ite kattelin tänään juuri samaa rataa :D Frinin vinkistä tuli mieleen vaan itellekki että vois kattoa mitä löytyy :D

02.03.2016 21.11
000111629_r

Nyt maksettiin vielä yks kisa mihkä saatiin paikat. 12.3. Ylöjärvellä.

03.03.2016 16.44
022637141_r
Kuopio

Kiitos Frini! Jee Nada on vihdoin alkanu kunnolla ymmärtää oikella puolelle tiukasti kääntymisen! Vihdoin! Tuntui että siitä ei tuu yhtään mitään. Muuten oikee puoli on aika varma ja osaa jo kaiken tarvittavan siellä :)

03.03.2016 19.36

Apua, ilmoitin nyt Mörrin ekoihin mölleihin. Saako jo jännitttää? :D

"Sitä saa mitä vahvistaa"
03.03.2016 21.21
000111629_r

Hienoa Mörri! Siitä se lähtee :)

05.03.2016 15.02
022601515_r
Oulu
Me käytiin tänään ekoissa epiksissä, 99p riitti ykkössijaan :) virhepisteen aiheuttaneen kyltin olemassaolosta sain tietää vasta viime tiistaina, enkä tietty jaksanu sitä harjotella yhtään, ni oli sit radalla hieman väljä :D
Tässä on sinun ystäväsi, kumppanisi, puolustajasi, sinun koirasi. Sinä olet hänen elämänsä, hänen rakkautensa ja hänen johtajansa. Hän tulee olemaan sinulle uskollinen viimeiseen sydämenlyöntiinsä asti. Sinun tulee olla hänen omistautumisensa arvoinen.
06.03.2016 14.24

Noniin, tulihan se hyväksytty tulos sieltä :) Tänään siis ALOHYV 92p. Blogista löytyypi video ja rata, jos kiinnostaa.

Tuomari oli kyllä aika kiltti, ihme että pääsin noin vähällä tuossa mun uusintasekoilussani.

06.03.2016 14.55
000111629_r

Täälä ekat viralliset alokasluokat takana, Irenelle 82pistettä, meno ei ollut omaan makuun mistään kotoisin mutta onnellinen , niin onnellinen ja tyytyväinen hyväksytystä tuloksesta, parasta tietää että pystytään niin paljon parempaan! :) Patulle 84 pistettä aivan huikeen onnellinen siitä, Patun kanssa onnistuminen ei vaan oo mikään itsestään selvyys, vielä kun just ku meitä jo odotettiin radalle se joutu rähinöintiin mukaan ja mä meinasin kuolla raivariin ja sydänkohtaukseen ja ja ja ja !! :D Ite sössin molemmilla radoilla kiitettävästi, esim Irkun radalla spiraaliin piti kiertää kyltin takaa niin vahingossa kiersin sen saamarin kyltin joka kierroksella, jäätävää tyhmyyttä iteltä! Myös koira eteen, vasemmalta sivulle tuotti molempien kanssa suuria vaikeuksia! Mutta hyväksytty molemmille ja ens viikolla uudestaan aivan tuiki tuntemattomassa paikassa meille, katsotaan tuleeko onnistuminen vai floppi siltä reissulta, sitä odotellessa jo innokkaana :D

06.03.2016 18.34
022682594_r
Kauhajoki

Mekin oltiin samoissa kisoissa missä Nita ja Patron. Meille alokasluokan radalta myös hyväksytty tulos 80 pisteellä. Paremminkin olis voinu toki mennä. Saatiin mm. -9 pistettä jo pelkästään jatkuvasta haukkumisesta (tosin tuosta haukkumisesta olis kai voinut joku rokottaa vielä enemmänkin..).. :D

07.03.2016 16.03
022637141_r
Kuopio

Meillä meni eiliset kisat vähän penkin alle... Oltiin ensimmäisiä ja ei olla ikinä oltu kisoissa ensimmäisiä, joten mähän vedin kauheen paniikin jo siitä päälle. Sitten oli rataantutustuminen ja meidän vuoro. Kaikki lähti menee ihan väärin jo alussa. En ottanu nadaa kunnolla haltuun, koska jännitin ja ajatukset ei jotenkin toimineet.. Eli ensimmäiset 4 kylttiä oli pelkkää haahuilua vaan. Sitten sain jo Nadan vähän mukaan, mutta paikallaan kääntymisessä en huomannut, että se ei istunut lopuksi, joten sinne meni se -10.. Nada ei todellakaan ollut parhaimmillaan ja huomas, että reagoi mun jännitykseen. On jotenkin tottunu siihen, että saa ensin katsella muutaman suorituksen ja hengähtää vähän :D mutta tästä suunta vain ylöspäin. 64 pistettä me taidettiin saada. 

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti