Rally toko - Sivu 43 (Koirat > Harrastustoiminta)

07.03.2016 21.21
022708999_r
Seinäjoki

^Olitteko Seinäjoella? Vai missä?

Lallaraa!
07.03.2016 21.56
022637141_r
Kuopio

Joo Seinäjoella :)

07.03.2016 22.00
022708999_r
Seinäjoki

Kattelinkohan sitten nadaa kun oli yksi hyvin samannäköinen nätti auspai siellä pyörimässä :) 

Lallaraa!
10.03.2016 01.22
022703628_r
Tornio

Mä oon vähän kahden vaiheilla alanko katsella tuolle kisoja vai en. Tiedän että Biegga osaa kaikki alokkaan kyltit ja avoimenkin kyltit on menneet treeneissä hienosti. Myös palkattomuus alkaa olla kondiksessa eikä tyyppi ota enää ympäristöstäkään liiaksi häiriötä. Mä vaan stressaan niin hirveästi osaanko itse kulkea sitä rataa ja muistanko kaikki säännöt, suorituspaikat yms.

Noh, ehkä mun vaan pitä uskaltaa. Pitäis vaan itse osata lopettaa hermoilu.

Muokattu viimeksi: 10.03.16 01.23
http://slkubiegga.blogspot.fi/
10.03.2016 15.22
022705913_r
Mikkeli

Kisat lähestyy (lauantaina). Olisin ehkä voinut aloittaa treenaamisen aiemmin kuin tällä viikolla :P Maanantaina meni kummallakin tosi huonosti. Noel oli taas niin innoissaan, että koko homma meni sähläämiseksi, se ei mm. enää osannut puolenvaihtoja ollenkaan. Einoa taas ilmeisesti hämmensi hihna ja kylttitelineet niin, ettei seuraamisesta meinannut tulla oikein mitään ja saksalainen oli unohtunut tyystin...

Tänään käytiin sitten treenaamassa oikein raaauhallisesti ja kummallakin meni huomattavasti paremmin. Eino ei tosin edelleenkään osaa sitä saksalaista, mutta onhan tässä vielä aikaa :D Noel sen sijaan muisti nyt puolenvaihdot, tosin edestä on edelleen tosi hankalaa palata oikealle puolelle. Noh, ehkä tää tästä. Noel on vielä luvattu nollakoiraksi mestariin... En edes muista mitä kylttejä siellä on :P

Bieggalle/ Kisaamaan oppii vain kisaamalla, joten mukaan vaan. Rataantutustumisessa voit kysyä tuomarilta kaiken, mikä askarruttaa mieltä ja tuomari kertaa siinä muutenkin kaikki oleellisimmat muistettavat asiat.

http://easyfellow.blogspot.fi
12.03.2016 14.30

Meillä oli tänään kolmannet rallytokokisat sekä Lukan että Kujeen kanssa ja molemmat ansaitsivat hienoilla suorituksilla RTK1-koularit :) Rata tuntui pitkän juoksupätkän takia haastavalta varsinkin Kujeelle, mutta ei siinä sitten tehdessä ollutkaan mitään vaikeaa.
Luka ansaitsi 100 pistettä (video) tasaisen varmalla tekemisellään, tuomari oli sitä mieltä että helpon näköistä ja ihan valmis koira avoimeen luokkaan takaosankäyttönsäkin suhteen.
Kuje sai 90 pistettä (video), -10 tuli siitä kun pikkuneiti nappasi hihnaa kesken spiraalin. En huomannut tätä enkä sitten tajunnut uusia. Superhieno rata kuitenkin kokonaisuudessaan, ei haistellut yhtään ja teki koko radan hienosti hommia! Joka kisasta on suoriutunut paremmin kuin edellisestä. Tuomari harmitteli hihnan nappaamista ja kehui että aivan ihana koira ja iloista tekemistä :)

Nyt sitten keskitytään Kujeen kanssa jonkun aikaa agilityyn ja jätetään rallyily tauolle, pitäisi vissiin opettaa oikeasti seuraaminen jos avoimeen mielii :D Lukan kanssa taas täytyy käydä avoimen kyltit läpi ja varmaankin aika pian jatketaan sinne ellei kylteissä tule ylläreitä.

http://vallatonta.blogspot.com/
12.03.2016 20.08
022705913_r
Mikkeli

Onnea Kujeelle ja Lukalle koulareista!

Noelille tänään voittajasta 93p., 1.sija ja vielä siihen päälle tuomarin palkinto. Noel tuntui jotenkin vähän perässä vedettävälle. Siis koira joka aina edistää, tuntui jätättävän, muuten ihan kiva suoritus. Einolle alokkaasta 86p. Tein sen kaikista typerimmän ohjaajavirheen unohtamalla pysähtyä kierrä koiran ympäri -kyltillä. Kyllä ottaa päähän ja paljon, mutta tuskin teen samaa virhettä enää toisten...

Video suorituksista

http://easyfellow.blogspot.fi
14.03.2016 15.01
000111629_r

Ei sit päästykkään osallistumaan viime viikonlopun Ylöjärven kokeeseen kun olinkin ulkomaan reissussa joka tuli ihan yllättäen eteen. Sinne meni turhaan 56 e ilmomaksuja -.-' No eipä voi mitään. Seuraavaan tähdätään sitten sillon reilun parin viikon päästä 2.4. Seinäjoelle

26.03.2016 11.49
022464303_r
Tornio, lappi

Kisattiin Vilnan kanssa viime viikolla alossa. Hitsi, toi pisteytys homma täytyy opiskella kunnolla. Tein aivan turhanpäiväsiä uusimisia 2 kertaa. Ja unohdin pysähtyä  koiran viereen, kun palasin kiertämästä sen ympäri. Siinä meni sitten 10 pistettä. Ja tuomari toitotti tästä jo rataantutustumisessa, että muistakaa pysähtyä! :D

Muokattu viimeksi: 26.03.16 11.50
one love, one pain, one enemy
02.04.2016 13.45

Hui, tänään taas kisattiin ja tulos tuttu & turvallinen ALOHYV92 :D Kerättiin ykkösiä aika monta. Eilisen illan treenit selvästi vaikutti Nitan vireeseen, ja se ei ollut ihan yhtä innokas kun yleensä. Teki kyllä duunia häntä heiluen mutta oli veto selvästi pois. Nyt se kuorsaa sohvalla tyytyväisenä :D

Esim. se osaa 360* vasempaan tosi hyvin mutta nyt tuli niin laiskasti että saatiin siitä VINO! noh, vielä yksi tulos alokkaasta ja Nita on suomen ensimmäinen englanninsetteri jolla on RTK1. :D

02.04.2016 14.06
022708965_r
Kauhava

^Onnea hyväksytystä tuloksesta!

---

Meillä ois Dellan kanssa huomenna tiedossa koulutuspäivä ja sit viikon päästä ekat möllit, jos en jänistä viime hetkellä :D.. en kyllä tiedä mikä muhun meni kun tuon päätin ilmoittaa "nakkiluokkaan"....eihän me olla tehty koskaan edes kokonaista rataa :D...

Muokattu viimeksi: 02.04.16 14.06
Pieniä koiria, Suuria sydämiä http://huiskuhantammme.blogspot.com/
02.04.2016 15.51
000042987_r

Onnea Nitalle hyvästä tuloksesta! :) 

02.04.2016 17.17
022682594_r
Kauhajoki

Mekin samaisissa kisoissa Frinin kanssa kuin Nita. Saatiin alokasluokasta kolmas hyväksytty tulos pistein 88/100. Näin ollen siis RTK1 on plakkarissa! ^_^

Sitte aletaanki treenaamaan mm. seuruuta paremmaksi. Lisäksi täytyy opettaa Frini käyttämään tuota takapäätään - se ei oo oikein hoksannu vieläkään, että sillä on myös takajalat :p Avoimenluokan kisaradat saapi siis odottaa vielä jonkin aikaa.. x)

Ei aina voi olla laatikon terävin veitsi ♥ || http://frihetawa.blogspot.fi/
02.04.2016 20.57
000111629_r

Irenelle alo hyv. 95pist/100pisteestä :) vielä tarvitaan yksi hyväksytty ensimmäiseen rallykoulariin! Toivomma, että se irtoisi 7.5. olevista kisoista sitten :) Patruunan kanssa ei sitten mennyt ihan putkeen. Alo hyv 82 pistettä oltiin jo kirjattu arvostelulomakkeeseen, kisapaikan tulosseinälle sekä kilpailukirjaan, kauhee biletys tietty, mutta sitten tuomari tulikin pahoitellen et soriiii, hänen onki hylättävä Patun tulos. Joo-o. Ihan täysin oma moka jostaki uusimisesta mitä ei olis ees tarvinnu uusia!!!!!!!!!! Olisin ilman uusimista saanut kuulemma vain -1 ov eksymisestä. Mutta mä sitte otin hylyn kun uusin kyltin väärästä kohtaa. Menin perus kyltin uusimis kohtaan mutta kuulemma olisi pitänyt tajuta jäädä perusasennossa kyltin eteen ja ottaa lyhyen matkan jonkun lähestymisen uusiminen, ei tuomari kerinnyt selittää kun toisten rataantutustuminen oli jo alkanut. Mut tästä toisesta uusimisesta olis tullut -3 ov:ta. No nyt sitte tuliki HYLKY ja mua on harmittanut tosi paljon. Jotenkin tyhmää "antaa tikkari lapselle ja sit viiä se siltä pois" :D Nooo, ei auta valittaa enää, leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä! Ehkä ennen kesää saadaan Patruunallekkin RTK1, omien tavoitteiden mukaisesti. Täytyy vaan treenata ja koittaa saada toukokuulle kilpailupaikka tuon 7.5. kilpailun lisäksi, josko se siitä sit.. Kattoo nyh!

03.04.2016 00.32
022637141_r
Kuopio

Jee! Vihdoin Nadalle toinen tulos voittajasta, mitä en ite hyllyttänyt! 89 pistettä ja 2. Sija. Vähän harmittaa, kun itse radalta ei ollu kun YKSI -1 vinoudesta, mutta sitten käytösruudussa nousi maassa makaamisesta. Ja maassa olo on Nadan bravuureita enkä muista millon viimeks se ois sieltä noussu! No syy selvis kun mentiin pihalle... Toisella oli kauhee pissihätä! Mutta tyytyväisiä ollaan. Nada oli tosi hyvässä vireessä ja kaikkee. Sitten vielä yksi voivoi tulos jostain ja sitten voidaan rueta itkee mestariluokkaa!

04.04.2016 08.11
022692511_r
Kuopio

Viiman kanssa tuplakisat lauantaina. Kotiintuomisina hylky ja 0. Viisi starttia voittajassa takana, kaikki nollia ja hylkyjä. Koira osaa kyltit mutta näköjään se sietää minua kisatilanteessa sitä huonommin mitä pidempään kisataan. En jännitä mielestäni enempää mitä vaikka kisauran alussa, aina jonkinlainen jännitys on tietty mukana. Nytkin oli hyvät fiilikset ennen ekaa rataa kun koira toimi vielä kehän vieressä kuin unelma. Unelma muuttu painajaiseks kun mentiin kehään, tokalta kyltiltä alkoi taas huuto päin naamaa eikä kuunnellu mitään mitä sanoin. Lopulta hyllytti kun kävi moikkaamassa ihmisiä kehänauhan ulkopuolella, se olikin sen näkönen että etsi etsimällä mitä nyt keksis ettei tarviis enää olla kehässä tekemässä töitä. Toinen rata meni vähän paremmin, ei sentään hyllyttäny eikä ollu koko ajan lähössä omille teilleen. Mutta tulosta ei oo ootettavissa jos kerää kympin virheitä alokasluokan kylteillä kun haahuilee omissa ajatuksissaan eikä kuuntele käskytystä.

Nyt pistää miettimään miten tää harrastus jatkuu. Kahet kisat vielä käydään ja sen jälkeen alkaa kisatauko, aika näyttää miten pitkä tauko se on. En tuollasen kanssa mestariin halua enää mennä sekoilemaan jokatapauksessa, kun on niin tuurissaan haluaako koira tehä yhteistyötä kisatilanteessa vai ei, eikä mulla oo keinoja muuttaa tuota käytöstä. Menee liian vaikeaksi. Se on niin harmi kun tietää miten kivasti se tekee treeneissä ja näyttää treenatessa siltä että tykkää rallysta.

04.04.2016 17.44
022709271_r
Kemi

Oon ihan myyty tälle lajille :DD Alkeiskurssilla vasta ja nyt jo mietin ensimmäisiä epiksiä :D

Live like someone left the gate open!
05.04.2016 08.09
000111629_r

Hienoa Nelle! Sama fiilis mulla. Mä innostuin heti kun tänne päin alkoi tulla kursseja ja muuta, tulostin kotiinkin kyltit ja rakensin itte ne kylttitelineet että voi treenata, tää on vieny yllättävän äkkiä mukanaan tää rallytoko! :) treeniä vaan ja epiksiin, siitä se lähtee! jos innostut kovasti niin aina voit Nellen laittaa fixrekisteriin/sirun sille niin pääset virallisiinkin osallistumaan! :) Mä ajattelin meidän Runon kanssa käydä epiksissä mutta se pärjää aina niin hyvin että varmaan sais äkkiä koulareita. tarpeeks kallista vain itelle jo kahdelle koiralle maksaa virallisia osallistumismaksuja niin tyydyn nyt seropin kanssa epiksiä kierteleen! Sillä on onneks niin paljon muutakin kivaa tekemistä , eikä koirat tiedä onko ne treeneissä vai kisoissa saati onko ne virallisia, saako ne tuloksia ja koulareita, tärkeintä kun on hauskaa! :) Mutta tsemppii Nelle jatkoon lajin parissa!

05.04.2016 14.19
022709271_r
Kemi

On fixattu/sirutettu jo(agilityn kautta), joten siltä osin on kaikki kunnossa. :)

Mun pitäisi kans ottaa projektiksi rakentaa kylttitelineet, tulostaa kyltit ja laminoida ne omaan käyttöön, että voi ihan kunnolla tehä "ratatreeniä". Pääasia on tottakai hauskan pidossa, kun lähdin rallyyn, olin asetellut tavoitteet, et seuruuta sekä sitä yhteistä tekemistä kehittään. No nyt se muuttu, että tavotellaan epiksiin lähtö ja vähintään yhdet viralliset.

Mun kouluttaja on sitä mieltä, että tähdätä vain niihin kisoihin, kun koira toimii ja tekee hyvällä vireellä sekä on varmahko peli, kunhan mun oma pääkoppa kehittys yhtä nopeaa koiran tasolle :D

Muokattu viimeksi: 05.04.16 14.20
Live like someone left the gate open!
05.04.2016 21.47
000111629_r

Voi niiiin tuttua, mä möhlin ite kaikki pääsääntösesti radoilla, aina mä saan palautetta, sun koirat osais niin hyvin mutta... :D eli kehitystä tänkin ohjaajan päähän kaivataan samantasosesti kun koirat kehittyy :D mut kerranki viime kilpailusta Irkun paperiin oli tuomarin kommenttina "erinomainen ohjaus" tms . jees :D Toivottavasti muuten mahdollisimman monet liittyy tähän facebookki ryhmään, saa jakaa lajin parissa harrastaville , että moni tulisi, vähän ajattelin tällästä petsie rally-toko keskustelun tapaista facebookkiinkin, siis että voi kertoo ihan vaan omaan tahtiin treeneistään, kilpailumietteistä ja jakaa kokemuksia sittenkun on jo käynyt kilpailuissa , kaikkee mahollista, paljon linkkejä niin treeni- kuin kisaradoillekkin :) Tuonne on tervetulleita iiiihan kaikki! https://www.facebook.com/groups/1532294543739223/ :)

Muokattu viimeksi: 06.04.16 15.11
06.04.2016 18.22
022708999_r
Seinäjoki

Mulla on kauhea kisakuume! Tahtoo kisoihin! Ensin pitäs vaan treenailla ja varmaan ilmottautuakin johonkin.. :D Vielä kun saisi tehtyä rataa jonnekin niin olisi super kiva..

Ja pakko nurista! Tammikuulla Laulu sai RTK1 kisoista ja vieläkään ei oo tullut sen kisan tietoja koiranettiin. Miksi noissa pitää mennä noin pirun kauan että tulee näkyviin.. Vai pitääkö sinne jo kohta soitella että onko Laulu vaan unohtunut.. 

Lallaraa!
06.04.2016 19.55
022689899_r
Riihimäki

Mekin päästään vihdoin rallyilemaan ohjatusti Toren kanssa :) Agikoutsilla vapautui loppukuuksi alkeisryhmästä paikka, joten päästiin tosi halvalla siihen mukaan. Jatkossa sit tuurausvuoroja, kun en uskalla ainakaan kesäkaudelle vakipaikkaa ottaa eikä rahatilannekaan nyt veny kaikkeen. Mutta päästään sentään tutustumaan lajiin ja treeniseuraakin on tarjolla :) Kuulemma kisaseuraakin, mutta jos nyt ei ihan vielä kuitenkaan :D

Kaikilla on tyhmiä ajatuksia. Viisas vain kätkee ne.
06.04.2016 20.13
022710853_r
Kannus

Laulu, nykyään kaikki kisatulokset agia lukuunottamatta on pahasti myöhässä. 

"I am calm. It's my imagination that's hysterical" - Jane Rizzoli
06.04.2016 21.20
000111629_r

En muuten tajua, virkkuun ne kirjataan kyllä saman tien mutta koiranettiin tuloksen saaminen kestää ikuisuuden -.-'

06.04.2016 21.29
022637141_r
Kuopio

Sen virkun ja koiranetin ilmeisesti on tarkoitus tulevaisuudessa toimia "saman aikaisesti". Toivottavasti mahdollisimman pian..

06.04.2016 21.38
000111629_r

toivotaan!

06.04.2016 21.44
022708999_r
Seinäjoki
Nala kirjoitti:

Laulu, nykyään kaikki kisatulokset agia lukuunottamatta on pahasti myöhässä. 

Hyvä tietää! Ehkä ne sieltä joskus sitten tuleepi! Pitänee vaan maltillisesti odotella.. :P
Lallaraa!
06.04.2016 22.01

Laulu, ei oo tullut meidänkään tuloksia tammi- helmi ja maaliskuun kisoista koiranettiin :( Tosi persiistä.

06.04.2016 22.23
022708999_r
Seinäjoki

^Okei, eli sama vika kaikilla! No, hyvä ettei tartte soitella perään, mutta aivan pyllystä ettei nuo voi tulla näkyviin..! 

Lallaraa!
06.04.2016 23.41
000047166_r

Hyvä ettei muillakaan oo tullut vielä. Ihmettelin vähän, kun meillä ei vielä näy. Miten muuten menee pisteoikaisut kennelliittoon? Meillä tuli just tammikuun kisoissa sellanen tilanne, että jouduttiin vaihtamaan kaverin kans koirien paikkoja. Toinen oli alon 1. ryhmässä, toinen 2.ryhmässä. Vaihdettiin koirat päikseen, jotta kaveri ehti sirututtamaan koiran ennen omaa vuoroaan (siru oli mystisesti kadonnut...). No anyways, katoin myöhemmin kisatuloksia järkänneen yhdistyksen sivuilta ja näiden pisteet oli merkattu väärin. Mun omalla jolla oli nipin napin hyväksytty olikin kaverin koiran hienot pisteet ja kaverin koira sai meidän nippa nappa hyväksytyn pisteet. En tiedä onko ne lähtenyt näin koiranettiin vai oliko vaan tuolla mistä katsoin niin sattunut erehdys. Pointtin nyt kumminkin, että jos nämä haluaisi myöhemmin oikaista niin mihin pitäisi ilmoittaa?

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti