Rally toko - Sivu 44 (Koirat > Harrastustoiminta)

07.04.2016 15.56
022669006_r
Helsinki

Täällä  on selkeät ohjeet, miten toimia tuollaisissa ja vastaavissa tilanteissa. Mä olen joutunut lähettelemään useampiakin viestejä Kennelliittoon, kun on ollut vikaisia tuloksia tai terveystulos jäänyt kirjaamatta...

Tosiaan nykyään noissa kyllä kestää. Valittaa ei kannata ennen, kuin jos huomaa jollain muulla samoissa kisoissa olleella koiralla tuloksen jo näkyvän, vaikka omalla koiralla ei. Paperit menevät niin monen välikäden kautta, että ei ihmekään, että niiden kirjaamisessa kestää - tosin nyt jo aika luvattoman kauan. Toisaalta mulla kesti parhaimmillaan puoli vuotta tokotuloksen päivittyminen koiranettiin viime vuonna...

http://susiasukit.blogspot.com
07.04.2016 17.29
000104479_r

Ihan mielenkiinnosta, miksi on niin tärkeä että ne tulokset näkyy siellä netissä? :D En siis ole ikinä kisannut virallisia kisoja saatikka omistanut koiraa joka sellasiin vois osallistua.

07.04.2016 17.46
022708999_r
Seinäjoki

no sillohan se vasta on virallinen tulos kun se on jossain tietokannassa todistettavissa :D Voin mä sanoa kaikille että on joo tuloksia mutta jos haluaa todisteen siihen niin pitäisi lähettää sitten kuvaa kisakirjasta tms :P 

osa lajeista kuitenki voi antaa jalostusarvoa kun yksilö kerta on pääkopaltaan toimiva ja sen verta hyvin käyttäytyvä kisatilanteessa että jaksaa hankkia tuloksia sen kanssa.

Lallaraa!
07.04.2016 18.10
022710853_r
Kannus

Kyllä mä ainakin pentuetta kattoessa kiinnitän huomiota vanhempien kisatuloksiin, haluan nimenomaan ne näkyviin sinne sen sijaan, että sanotaan, että harrastaa sitä, tätä ja tuota. KoiraNetissä muutenkin ne viralliset tulokset koulareineen yms on ihan kiva olla näkyvillä. Arvostan enemmän käyttö- kuin näyttelytuloksia. Yleisestikin ne kisatulokset kertoo paljon siitä koirakosta.

"I am calm. It's my imagination that's hysterical" - Jane Rizzoli
07.04.2016 18.22

Kisatulokset joo kertoo kyllä, mutta voihan koira olla hyvää jalostusmateriaalia ilman koetuloksia. Ihan samallalailla jos sillä on tiettyjä toivottuja piirteitä, niin ne on ja pysyy vaikka ei kisaisi . Kisaaminen kertoo minusta enemmän omistajan aktiivisuudesta. Mutta joo, onhan ne mustaa valkoisella että koiralla on sellainen luonne että sen kanssa pystyy kisaamaan ym. :)

"Sitä saa mitä vahvistaa"
07.04.2016 19.04
000104479_r

Joo no empä tota aatellu :D

07.04.2016 21.28
000111629_r

kyllä ne kisatulokset itelle kertoo myös koirasta että on sosiaalinen perus reipas, arat,aggressiivset ym monestikkaan ei pärjää kun on luoksepäästävyystestit ja kaikki muut päälle(ei rallyssä mut kumminki) , kuinka se kestää painetta ym kisatilanteet on koirillekkin vaikeita, omistajan jäätävä jännitys, monesti vieras paikka, järkky määrä häiriötä, palkattomuus, jo pelkkä radalla olo ahdistaa joitain koiria kun ne paineistuu eikä kestä sitä, monien asioiden summa. Yksilöllistä, mutta jos aktiivisella omistajalla on huono koira se saa huonoja tuloksia vaikka treeniä olis alla kuinka, kun se koira aina ottaa nii itteensä jostakin sielä kisatilanteessa, tai muuta. Tosi huonoja koiriakin kunnolla koulutuksella saa kyllä hyvin toimimaan, mutta kyllä ne tulokset silti itellekkin paljon kertoo mutta huomioin aina rodun,yksilön, sen koirakon yhteisen histrorian jos itelle tiedossa, koiran ittellään, lajin missä on kisattu ym. esim eri arvossa itellä esim toko kun pk-lajien tulokset, jälkimmäisissä vaaditaan koiralta sekä ohjaajalta jo niiiin paljon ominaisuuksia et kuka vaan ei kilpaile palveluskoirakokeissa. Ajatuksia omasta päästä asiaan liittyen myy94:lle :)

Muokattu viimeksi: 07.04.16 21.28
07.04.2016 23.42
022705913_r
Mikkeli

Mulla ei ole yhtäkään jalostuskelpostia koiraa, mutta silti musta on kiva, että tulokset näkyy koiranetissä. Näkeepähän muutkin, että niiden kanssa on muutakin tehty kuin lenkkeilty. Einollahan ei näy vielä mitään tuloksia, kun ovat kaikki tältä vuodelta. Itse tykkään selailla koiranettiä, niin kyllä ärsyttää, ettei siellä näy tulokset :D

http://easyfellow.blogspot.fi
07.04.2016 23.56
022710853_r
Kannus

^Noelille kompsit, samaa mieltä. 

Ei mullakaan oo jalostuskelpoista koiraa, yksi on kohduton ja loput ei muuten vaan sovi jalostukseen joko terveyssyiden tai muiden vuoksi. Eteenkin käyttökoirilla mä nimenomaan kaipailisin niitä tuloksia pentujuttuja miettiessä verrattuna johonkin seurakoiraan, rotua sen kummemmin määrittelemättä. Tokihan se koira voi olla muutenkin hyvä eikä kaikilla ole sitä harrastusintoa samalla tapaa. 

Muokattu viimeksi: 07.04.16 23.58
"I am calm. It's my imagination that's hysterical" - Jane Rizzoli
08.04.2016 10.30
022708999_r
Seinäjoki

Meilläkään ei tuo tuloksia saanut ole kylläkään jalostuskelpoinen, mutta onpahan sisarusparvea selaileville tietoa että pentueen luonteesta on muuhunkin harrastukseen kuin kehänkiertoon, vaikka nuo pitkänlinjan kasvattajat ei ehkä kauheesti arvostakkaan tällaisia "turhien lajien" tuloksia :D 

Ja tuon mahdollisesti jalostuskelpoisen otuksen pitäisi päästä pikkuhiljaa kisailemaan niin saisi sinnekin nätin rivin tuloksia ehkäpä.. :)  

Lallaraa!
08.04.2016 10.57

Juu ei mullakaan ole jalostuskelpoista koiraa :D Mua itseäni kuumottaa asia siksi, että Nita on varmaankin suomen ensimmäinen englanninsetteri joka saa koulutustunnuksen rallystä. En kuitenkaan voi olla varma ennenkuin skl laittaa niitä tuloksia sinne koiranettiin! 

08.04.2016 11.09
022708999_r
Seinäjoki

^no tuo myöskin! Tosin mä tiedän varmasti että Laulu oli ensimmäinen. 
Ja Nita on kyllä etevin enkkusetteri mitä olen nähnyt <3 

Lallaraa!
08.04.2016 14.19
000111629_r

Ei minullakaan ole jalostuskelpoisia koiria :D Kaikki on kastroitu tai steriloitu kaiken lisäksi hehe :D Silti on mukavaa todellakin tehdä ja niin että tuloksia saa myös näytille sinne koiranettiin! :)

08.04.2016 18.18
022708965_r
Kauhava

Kuinkas se menikään, jos koira menee makaamaan ns. kyynäreet edellä (jää hetkeksi sellaseen kumarrus-asentoon) tuleeko siitä -10 pistettä?

Pieniä koiria, Suuria sydämiä http://huiskuhantammme.blogspot.com/
08.04.2016 18.19
000104479_r

Ainakin tokossa tollanen on kai parempi ja nopeampi tapa, näin muistelisin että joskus tokon peruskurssilla oli opetettu maahan menoa.

08.04.2016 19.17

Toko ja rally-toko on loppupeleissä tosi erilaiset lajit, enkä usko että Della tarkoitti kysymyksellään tuota. 

Mutta pakko myöntää että en ole edes ajatellut asiaa. Liikkeestä maahan täytyisi ilmeisesti suorittaa niin että koira menee hissinä tai etupää ensin. Meidän ongelma on juuri se, että Nita menee herkästi istumisen kautta. Kisoissa ei olla saatu kyllä virhepisteitä

08.04.2016 19.20
000104479_r

Niin siis mulle opetettiin toko kurssilla, että etupää ensin mitä ilmeisesti dellakin tarkoitti vai ymmärsinkö väärin? Tämä tapa sen takia että on nopeampi kuin istumisen kautta. Ei varmaan virhettä tule, mutta en sit tiiä kuinka usein aikaa vastaan kisataan ja paljonko siitä menettää sekunteja jos istuu ensin.

08.04.2016 20.05
022704983_r

Rallyssa ei sinänsä ole väliä, millä tekniikalla ja kuinka nopeasti koira menee maahan, kunhan se menee nimenomaan maahan. :D Sitten alkaa olla väliä jos koira oikeasti istuu ennen maahanmenemistä, jolloin se suorittaa ylimääräisen liikkeen (-10 pistettä). Alemmissa luokissa toki ollaan huomattavasti anteeksiantavaisempia kaiken suhteen. Eli jos koira ei selkeästi istua törötä paikallaan ennen maahan menemistä, voidaan asiaa katsoa läpi sormien. Ylemmissä luokissa arvostelukin kiristyy. Ja aikaa radalla katsotaan lähinnä silloin, kun sijoitetaan koirakoita, joilla on samat pisteet (nopeampi saa paremman sijoituksen). :)

Dellan kysymykseen vastaisin, että tuskin tuo hetkellisesti "kumarrusasentoon" jääminen on suuren suuri virhe ainakaan alemmissa luokissa. Siinä koira ei varsinaisesti suorita ylimääräisiä liikkeitä. Eli mielummin maahanmenossa hetken kyynärpäät maassa, kuin peppu maassa. ;)

Whoever said that diamonds are a girls best friend.. never owned a dog.
08.04.2016 22.57
022708965_r
Kauhava

Okei! Della tosiaan tekee välillä niin et jää siihen "kumarrusasentoon" (etupää siis vain maassa), varsinkin jos alusta on jotenkin ällö sen mielestä :D laskee sitten kyllä yleensä peppunsa maahan kun on hetki tuumannut asiaa :D

09.04.2016 10.55
022708999_r
Seinäjoki
Della kirjoitti:

Okei! Della tosiaan tekee välillä niin et jää siihen "kumarrusasentoon" (etupää siis vain maassa), varsinkin jos alusta on jotenkin ällö sen mielestä :D laskee sitten kyllä yleensä peppunsa maahan kun on hetki tuumannut asiaa :D

Ainakaan vinttikoiralla ei ole tuosta tullut virheitä, vaikka hiekkakentällä oli sellaisessa asennossa hyvin pitkän aikaa kun ällötti. :D Muutenkin menee usein pienen kumarruksen kautta. ALO ja AVO ei ole näpäytetty virheitä siitä. 
Lallaraa!
09.04.2016 14.43
022708965_r
Kauhava

Oon vähän hämmentynyt, oltiin tänään meidän ensimmäisissä mölleissä ja Della veti 98 pisteen suorituksen ja voitti luokkansa! Radalla oli liikkeestä maahan ja istu + maahan..stressasin noita kylttejä etukäteen ihan tajuttomasti, mut se teki ne tosi hienosti! Pujottelussa pysähty hetkeks kattelemaan tuomaria, siitä -1 ja toinen -1 oli hieman vino edessä istuminen (mun moka, kun ohjasin huonosti) koira oli väsymyksestä huolimatta hurjan pätevä ja ohjaaja taas vähän hukassa, kun ensimmäinen kisa, kun siellä hihnanpäässä ei ollutkaan sitä tuttua ja turvallista Bellaa. Mut mikä parasta päästiin maaliin, häntä heiluen :D ja koira ei paineistunut!

Muokattu viimeksi: 09.04.16 14.44
09.04.2016 16.23
022708999_r
Seinäjoki

^Vautsi! Tosi kivan kuuloisesti meni! Olitteko tuolla vaasassa? Kattelin fbssä sieltä kuvia kun tuli tapahtumasivulle. Tosi paljon onnea ja tuosta on hyvä jatkaa kun koiralla oli myös hauskaa! :) 

Lallaraa!
09.04.2016 18.11
022698905_r
Lahti

Me korkattiin tänään Supun rallytokoilut Lahdessa VAU:n kisoissa. Nippanappa hyväksytty tulos 73 pisteellä, mutta tosi hyvä fiilis ja koira oli hieno! Kuten arvelinkin, niin itse menin mokailemaan siellä radalla ihan kiitettävästi. :D

Oh look - I'm opening my box of care! Oh wait - it's empty!
09.04.2016 19.43
022708965_r
Kauhava
Laulu kirjoitti:

^Vautsi! Tosi kivan kuuloisesti meni! Olitteko tuolla vaasassa? Kattelin fbssä sieltä kuvia kun tuli tapahtumasivulle. Tosi paljon onnea ja tuosta on hyvä jatkaa kun koiralla oli myös hauskaa! :) 

Joo oltiin :D Kiitos! Pikkuisen alkoi penskasta virta loppua, kun jouduttiin omaa vuoroa odotella niin kauan, mut hienosti se jakso tsempata. Varmaan ois jaksanut tsempata vieläkin paremmin, jos en olisi itse jännittänyt suoritusta niin älyttömän paljon...mutta tästä on hyvä jatkaa! :)

Supulle onnea hyväksytystä!

10.04.2016 00.53
022682594_r
Kauhajoki
Della kirjoitti:
Laulu kirjoitti:

Joo oltiin :D Kiitos! Pikkuisen alkoi penskasta virta loppua, kun jouduttiin omaa vuoroa odotella niin kauan, mut hienosti se jakso tsempata. Varmaan ois jaksanut tsempata vieläkin paremmin, jos en olisi itse jännittänyt suoritusta niin älyttömän paljon...mutta tästä on hyvä jatkaa! :)

Supulle onnea hyväksytystä!

Mekin oltiin samoissa epiksissä, ALO- ja AVO-radoille osallistuttiin Frinin kanssa. Avointa luokkaa kokeiltiin ekaa kertaa ikinä. Pyörähdys meni hyvin, samoin hyppy! Avo-luokan vasemmalle käännökset on meille haastavia, kun ei oikein olla sellasia viä opeteltu (takapäänkäyttötreeniä siis..) sekä istumisesta eteen siirtyminen on kanssa vähän vaiheessa. Houkutustaki pitää treenata, etenki herkkuhoukutuksella :') jaja, mitäs vielä. Paljon erilaisia pikkujuttuja on treenattava, mutta ihan tyytyväinen kuitenkin oon meidän suorituksiin. ALO-radalta saatiin 88/100p ja AVO-radalta 85/100p.

Onnea Dellalle luokkavoitosta, menitte hienosti! :)
Muokattu viimeksi: 10.04.16 00.55
Ei aina voi olla laatikon terävin veitsi ♥ || http://frihetawa.blogspot.fi/
23.04.2016 22.36

Meillä oli tänään superhyvä päivä kisoissa, kotiintuomisina kolme koularia! Sain Myrnin lisäksi kilpailla myös talouden merleillä, kun toinen puolisko karkasi Helsinkiin. Mummokoira Mintulle ALOHYV 90p RTK1, Meelalle ALOHYV 96p RTK1 ja pikkumusta meni ja voitti avoimen luokan 97 pisteellä saaden myös RTK2. Ei paha! 

Nyt olis sit edessä ahkera treenaaminen voittajaluokkaa varten, syksyllä olis tarkoitus koittaa onneaan siellä, jos kaikki menee hyvin.

01.05.2016 11.00
000047166_r

Millä aikavälillä juoksuista porukka on uskaltautunut kisoihin? Meidän nartulla on juoksut nyt päällä, on juossut nyt aboutirallaa 16pv. Meidän jätkä on käynyt viimeiset kaksi päivää ihan kuumana ja yleensä näitä pahimpia päiviä on kestänyt n.4-5pv. Meillä on kisapaikka ensi viikonlopun kisoihin, mutta mietin tässä, että perunko vai mitä ihmettä teen. En halua lähteä sinne muiden urosten suorituksia pilaamaan.

01.05.2016 13.02

Ei juoksuinen narttu saa osallistua alempien luokkien kisoihin edes. :)

01.05.2016 14.04
000047166_r

^Ei saakkaan. Mun pointti onkin, että kuinka nopeasti juoksujen jälkeen saa? :) Jos meillä nyt on juoksun "tärppipäivät" menossa ja kisoihin on viikko niin todennäköisesti meidän juoksut "loppuu" kisapäivään mennessä. Mutta mietin että kuinka voimakkaana urokset haistaa tämän juuri ohi menneen juoksun. Kolme viikkoa suositellaan pitämään taukoa juoksujen alun jälkeen, mikä tulisi meillä täyteen kisapäivään mennessä. Mutta kun oma urokseni esim. reagoi niin vahvasti kaikkiin hajuihin niin mietin että eikö se ole aika epäreilua uroksien kanssa kisaavia kohtaan viedä juuri juoksunsa lopettanut narttu kisoihin... 

Muokattu viimeksi: 01.05.16 14.06
01.05.2016 19.44
022709184_r
Puolanka

Tänään käytiin epävirallisissa taas, koira oli jo väsynyt eikä olisi jaksanut keskittyä rataan, koska aikaisemmin oli osallistunut jo tokoon. Voin sanoa, että en itsekään enää jaksanut keskittyä rataan ja tajusin aina välissä tekeväni monia asioita päin mäntyä. Karseastihan se meni, mutta kummallisesti pisteitä jäi silti 75p. ja päästiin jaetulle yhdeksännelle sijalle. Mukaan tupsahti tuomarin palkintokin. :D 

http://heklamaista.blogspot.fi

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti