Rally toko - Sivu 47 (Koirat > Harrastustoiminta)

30.05.2016 20.56
000111629_r

meillä käännöksissä "vasen" "oikea" tms käskyt, "takaa" on se kiertävä käsky

30.05.2016 20.58
022705913_r
Mikkeli

Jokaisessa voittajaluokan kokeessa jossa olen ollut, on tuomari suorastaan pelotellut rataantutustumisessa, miten arvotselu nyt tiukkenee verrattuna avoimeen luokkaan ja avut pitää olla pienempiä. Joka kerta olen miettinyt, että tuleekohan mun avuista pistemenetyksiä, mutta eipä ole tullut. Ainoa muutos, jonka olen tehnyt avuissa sitten alokasluokan on apuaskeleen poisjäänti eteentuloissa...  Ja minä siis omasta mielestäni käytän apuja kyllä ihan reilusti, tavoitteena ei suinkaan ole pelkillä äänikäskyillä toimiva koira.

Tuplakäskyissa pistevähennys on riippunut tilanteesta. Välillä ei ole lähtenyt mitään, joskus on lähtenyt -1 tvä. Riippuu varmaan siitä, miltä suoritus muuten näyttää, varsinaisesta lisäkäskyhän ei ole kielletty. Esim. tilanteessa, jossa koiran piti lähteä mukaan, mutta jäikin istumaan ja lähti vasta toisella käskyllä, tuli vähennys ja tehtävähän olikin selkeästi epätarkka, kun koira ei heti lähtenyt mukaan ja liikkellelähtö ei näin ollen ollut yhtäaikainen. Puolenvaihdossa takaa annettu lisäkäsky taas ei aiheuttanut pistevähennystä, koska ehdittiin tehdä tehtävä oikealla suoritusalueella, eikä lisäkäsky aiheuttanut kävelyyni hidastusta tms.

http://easyfellow.blogspot.fi
30.05.2016 22.53
022674760_r
Uusikaupunki

^ Helpottavaa kuulla, ja helpottava oli myös yksi voittajan kisavideo, minkä tänään katsoin. :D Mä en millään haluaisi kaikkia käsiapuja pois, mieluummin käytän niitä, kuin käskyjä. Käskyjen opettaminen vaatii niiin paljon toistoja. Opeteltiin esim. melkein koko talvi ja kevät oikealle sivulle tulemista ahkerasti ja nyt vasta Nera osaa sen ilman vartaloapua. Kolmen viikon päästä ensimmäinen voittajaluokan kisa. :D

nasujanera.blogspot.com
31.05.2016 10.19
022709271_r
Kemi

Nyt pitää keskittyä koiran häiriöherkkyyteen, vahvistaa jätä käskyä sekä kontaktia, jotta se ei häiriinny sitten liikaa kisoissa, toki eilinen lämmin kelikin toi oman haasteensa(+24), koiraa piti hirveästi kannustaa ettei se ihan lahnana kuitenkaan tullut mukana. Kun se oli vähän hitaalla päällä, niin odotin sen mukaan kaikissa kohdissa ja pyrin just välttämään sitä ettei se jää jälkeen. Eikä riittänyt 1,5l vettä kuten aattelin, ku piti koira vielä kastella odotellessa mahasta, ku meinasi tosiaan olla lämmin.

Koira sai kehuja takajalkojen käyttämisestä käännöksissä, pylly siis pelittää oikein ja se on alkanut käyttään sitä enemmän, mikä helpottaa meillä siis käännöksien tekoa tiiviimpinä.

Live like someone left the gate open!
07.06.2016 05.04
022682594_r
Kauhajoki

Mä en käytä 90*, 180*, 270* ja 360* käännöksissä mitään erillisiä suuntakäskyjä, "seuraa" käskyä voin sanoa uudestaan, mutta ''vasen"/"oikea" käskyjä tosiaan pyrin välttämään, koska nuo käännöksethän on periaatteessa vain sitä seuraamista. "Saks" käskyä käytän ns. saksalaisessa täyskäännöksessä (kyltti nro9), jossa siis ohjaaja kääntyy vasemman kautta ja koira kiertää 'takaa'/ulkokautta ohjaajan sivulle.

Ei aina voi olla laatikon terävin veitsi ♥ || http://frihetawa.blogspot.fi/
07.06.2016 12.49
000114014_r

Me nyt vaan mölleillään, joten käännöset on vaan 90*-360* joissa mennään ihan seuraamisella. Saksalaisessa käytän "tak" tai "taktak" käskyä joka on käytössä myös oikeasn kautta perusasentoon tultaessa. Onneksi ei tarttee vielä moneen vuoteen miettiä muita käännöksiä, miulla menee jo nyt pää sekasin kun yritän eri käskyjä niille miettiä :D

07.06.2016 12.55
022708999_r
Seinäjoki

meillä on vasen 360 "käännä" käskyllä, koska ton mielestä se ei ole seuraamista :D seuraa kyllä eteen ja suoraan taakse peruuttaen, mutta se käännös ei ole jostain syystä muka seuruuta. :D 

Lallaraa!
07.06.2016 14.46
022708965_r
Kauhava

Käytiinpä toissapäivänä taas mölleilemässä. Ensimmäiset ulkokisat ihan järkyttävässä tuulessa, mikä tarkoitti paaaljon lehtiä jne. jahdattavaa ja kytättävää. Vähän jännitti, miten pikkukoira malttaa keskittyä, mutta itse radalla toimi super upeasti. 98 pistettä ja luokkavoitto. Ohjaaja vähän mokaili... kovan tuulen takia en mm. kuullut lähtölupaa ja lähdin siis liikkeelle ilman lupaa, siitä -1pistettä (virallisissahan tuosta ois hyllytetty, mutta moni muu teki juuri saman virheen ja sen takia tuomari oli armollinen ja antoi siitä vain yhden miinuspisteen :D) noh tulipa tuollainenkin virhe tehtyä niin muistaa sitten jatkossa odottaa sitä lupaa ;)

Maahan meno ei edelleenkään toimi sivulla ilman armottomia käsiapuja ja varmisteluja. Della osaa niin upeasti mennä käskystä maahan, mutta sivulla ollessaan se on kuin ei koskaan olisi maahan käskyä kuullutkaan. Jos jollain ois hyviä vinkkejä miten lähteä treenaamaan tota sivulla makaamista niin, että sekin toimis pelkästä käskystä niin saa kertoa. Musta tuntuu, että oon kokeillut jo kaikkea, mutta se ei vaan toimi.

Pieniä koiria, Suuria sydämiä http://huiskuhantammme.blogspot.com/
07.06.2016 22.31
022709271_r
Kemi
Löytyhän se suorittamisen kultainen keskitie. Treeneissä vedin kehumista överiksi asti :'D ja Kappas ei pahemmin, kuin kohti muita mennessä keskittyminen herpaantui mutta muuten oli aika hyvä draivi päällänsä. Mitä iloa koirasta irtosi ja seuruuta tarvinnu paljon muistuttaa, edes käännöksissä, ku kroppa liike ja litannia ai ku taitava, Vähänkö hieno, vauu, hyvä jne nii koira tuli mukana kokoajan. Pitää vaan muistaa kannustaa sitä, ku tosiaan vauhti on täysin eri kuin agilityssä nii sillä ehtii helposti tulla muuta mieleen, onneks rallyssä tehtäviä tulee ihan kiitettävissä määrin ja hyvällä tahdilla nii ehdi koira keksiä muuta. Tästä on hyvä lähtä lauantain kisoihin ja kiva ku mun ryhmän vetäjät on enemmän optimistisempia ku minä, siitä miten kisat saattaa mennä. :D
Live like someone left the gate open!
07.06.2016 23.26
022708965_r
Kauhava

Heh, keksin tänään ihan sattumalta ratkaisun tuohon meidän maahan meno ongelmaan. Tajusin laittaa herkut taskuun, antaa käskyn ja näyttää tyhjällä kämmenellä pienen merkin niin johan mentiin maahan. Tosin vielä pitäisi saada maahan meno toimimaan ilman väli istumista :D

Muokattu viimeksi: 07.06.16 23.28
10.06.2016 13.19
022668017_r
Kannus

Minkälainen tuomari Anna Klingenberg on rally-tokossa? Onko kuinka tarkka? Huomenna menossa semmoiseen kisaan missä tämä on tuomarina.

Harri
10.06.2016 16.16
000114014_r

Kihlattu vähän takoi järkeä (?) päähän että voishan tuon vanhuksen kanssa vielä virallisiin koettaa päästä. Mie vähän kun heitin jo rukkaset kehään virallisten suhteen, kun en ole saanut treenattua niitä paria ongelmaa täysin kuntoon ja aattelin ettei viititä lähteä kokeilemaan. Mutta kuten toisaalta miulle tolkutettiin, se yksi tai kaksi -10 liikettä (varsinkaan kun harvemmin molemmat samalla radalla) ei koko suoritusta kaada ja Nella muuten osaa hyvin tai suht hyvin muut asiat. Ja kyllä miuta jäis harmittamaan muuten jos ei edes käytäis kokeilemassa vaikka sieltä ei hyväksyttyä tulis. Sopivasti olis lähellä ens kuun lopussa kisat, joihin ei ole ilmo vielä alkanu...

Aina yhtä ihanaa olla tällänen jahkailija :D

10.06.2016 19.47
000111629_r

kannatan et lähette kokeilemaan, niin ei jää kaduttamaan!! :)

11.06.2016 20.16
000047166_r

Me käytiin tänään yrittämässä koularia, mutta koska me noudatetaan säntillisesti hylätty, hyväksytty, hylätty suoraa niin HYL TVÄ sieltä tulla tupsahti. En edes ymmärrä miten tein sen virheen minkä tein, koska se oli niin täysin käsittämätön... Uusimisessa menin kaksi kylttiväliä taaksepäin. Ihan höpövirhe!

Koirakaan ei kyllä tänään ollut lapasessa ja ehkä täytyy vaan nyt uskoa ettei hallikisat ole meitä varten. Ulkona tuo on paljon rennompi ja haisteleekin vähemmän! :)

12.06.2016 01.15
022669006_r
Helsinki

^ Mä oon tehnyt saman, vaikka yleensä en juuri ohjaajavirheitä edes tee. :D Ja tietysti tajunnut asian heti uusiessa. Know the feeling siis!

Me käytiin myös taas kisaamassa, Porvoossa Oralle MESHYV 93/100, sij. 1/15. Hemmetin kaksi pistettä. Pikku-Ren korkkasi voittajaluokan tuloksella VOIHYV 91/100, TP. :)

http://susiasukit.blogspot.com
12.06.2016 08.16

Ora/ Kyllä ne ysivitoset vielä tulee! :D Onko jo kasassa yhtään?

"Sitä saa mitä vahvistaa"
12.06.2016 09.03

Onks kellään "opetusvideoo" alo-luokan liikkeistä? Tässä mietin, pitäiskö ruveta viä yhtä lajia treenaan. :D Lueskelin kyllä noi alon kyltit läpi, mutta havainnollistava videomateriaali ois aika jees... Etenkin noita käännöksiä näyttäis olevan montaa sorttia, pää ei meinaa pysyä mukana. 

12.06.2016 11.58
022669006_r
Helsinki

Tico, yksi löytyy. :D Oltiin ihan varmoja treenikaverin kanssa eilen, että tuli toinen, mutta tuomari oli sitten rokottanut vielä -2 vähennyksiä ääntelystä (tasan kaksi hauta maaliin tulemisen ja kytkemisen jälkeen käytösruutua (KAUAN) odotellessa, ja pari viik-ääntä käytösruudussa; ei olla ennen saatu tuollaisesta yhtään mitään...). Nyt jäädään pienelle tauolle, kun Ora steriloidaan agilityn SM-kisojen jälkeen. Ren kisaa siinä välissä juhannuksena. 

Cicilia, meiltä on tulossa, mutta ei varmaan tarpeeksi pian sun aikataululle. Höh! :D

http://susiasukit.blogspot.com
12.06.2016 12.03
000114014_r

MIe olen nyt luurilla niin en jaksa käydä youtuben kanssa säätämään, mutta sieltä oon onnistunu löytämään videoita joissa näkyy kyltti kun liikettö tehdään. En muista oliko ihan pelkkiä kylttien suorittamisia vai kisasuoritus, mutta kuitenkin :D

12.06.2016 17.35

Onnea Oralle hienoista tuloksista! :)

Mekin käytiin eilen kisaamassa, kotihallissa kaksi rataa. Ekalla olin ihan törppö ja sohlasin meille pistemenetyksiä niin että lopputulema oli 73p. Lukalta kyseisellä radalla ihan parasta mahdollista tekemistä, vaikka etukäteen jännitin millainen vire mahtaa olla. Treenit on olleet aika tahmeita ja Luka vähän kujalla. Nyt kelpiemies oli superhieno :) Toisella radalla olin paremmin kartalla ja saatiin 99p, oltiin luokan toisia ja RTK2. Luka ilmeisesti luuli minun jättäneen kaukopalkan jonnekin kun tuntui olevan lähtökuopissa ja vilkuili kehääntuloalueelle :D Jaksoi kuitenkin hyvin tehdä hommia kun annoin ylimääräisiä käskyjä, eikä se videolta näyttänyt yhtä pahalta kuin tuntui.

Nyt siis väärän puolen seuraamista opettamaan! Toiveissa olisi että tämän vuoden puolella saataisiin se niin valmiiksi että voisi korkata voittajan. Saa nähdä :)

http://vallatonta.blogspot.com
20.06.2016 10.00
000111629_r

Ootteko huomanneet tuon etusivun ilmoituksen että petsie sivusto ajetaan pikkuhiljaa alas? Pian menee kommentointi pois päältä ym! Voi nyyhkis kuinkahan tästä selvitään :D Mä vaan tulin sanoon, jotta kun täälä on ollut koko ajan niin hienoa keskustelua rallytokon parista, niin sitten kun täältä loppuu kommentointimahdollisuus niin tehdään tonne rallytokon harrastajat ympäri suomen facebook ryhmään sellasia yleisen rallylöpinän otsikoita joissa vois höpöttää samanlailla kun tääläkin nyt. Mä oon niin aloittelija vielä tämän lajin parissa et näistä keskustelujutuista saa niin hyvää vertaistukee ja vinkkejä jatkoon ja kaikennäköstä joka on ollut itelle ainaki tärkeetä enkä tahtois et se aivan loppuis :)

20.06.2016 10.06
000104479_r

Yksi petsieläinen on tekemässä Petsie vol2. Kannattaa koirapulinaa seurailla.

20.06.2016 10.13
000111629_r

Ok! Kiitos tiedosta

20.06.2016 13.48
022668017_r
Kannus
Harri
20.06.2016 17.41
022710853_r
Kannus

Nutulle lauantaina AVOHYV 95p ja RTK2. Voittaja on vielä pahasti vaiheessa, mutta jossain vaiheessa olisi tarkoitus sielläkin kisata.

"I am calm. It's my imagination that's hysterical" - Jane Rizzoli
03.07.2016 14.02
022708965_r
Kauhava

Onnea Nutulle!

---

Käytiin taas mölleilemässä 99 pisteen verran. Yksi talutin virhe tuli ....ja mä kun oon mukamas ton taluttimen kanssa skarpannut. Mä en huomannut missä kohtaa virhe tapahtui, eikä sen puoleen sivusta seurannut pikkusiskokaan, mutta luultavasti tuli siinä kohtaa, kun Della kierti mun selän takaa koira eteen, oikealta sivulle -kyltillä. Ihan kiva rata, vaikka koira ei ollutkaan ihan parhaimmassa vireessä! :) 

Muokattu viimeksi: 03.07.16 14.06
23.05.2017 08.20
000114014_r

Jotenkin ihan hullua aatella, että viime kesänä kun tähän topaan kirjotin viimeksi mietin vanhus-puudelin kanssa virallisiin osallistumista (jossa käytiin ja tulos saatiin <3)  ja nyt suunnittelen tuon penskan kanssa, joka viimeksi kirjoittaessa oli vielä emänsä mahassa, virallisiin menemistä. Heinäkuun lopussa ja elokuun alussa olisi tässä lähellä viralliset, joihin mietin Virnan kanssa lähteväni.

Neljän kerran rallyn jatkokurssilla käytiin ja kaksi viimestä kertaa Virna teki niin hienosti, kunhan tajusin alkaa käyttää palkkaa(lelua) jolla tuo palavasti haluaa leikkiä loppupalkkana. Eilen tehtiin kaksi kertaa alon rata, jolla oli myös joitain avon kylttejä (käännöksiä, pyörähdys, istu-maahan-istu). Ekalla kerralla mentiin koko rata ilman välipalkkoja ja tokalla kierroksella palkkasin vaan kerran radalla. Ja hienosti penska jakso tehä <3

Alkujaan tavotteeksi olin tälle vuodelle laittanut mölleissä käynnin ja ensi vuodelle vasta viralliset, mutta ehkä sinne virallisiin tosissaan päästäis jo tänä vuonna ihmettelemään menoa :D Lauantaina olisi epikset joihin ollaan ilmottauduttu, mutta saa nyt nähdä kerkeekö Virna (vihdoin!) alottamaan ekat juoksunsa.

23.05.2017 11.37
022708965_r
Kauhava

Me ollaan otettu hurjasti takapakkia namittomuuden kanssa. Della on jo perus luonteeltaan tuollainen hirveä huuhaa ettei se jaksa keskittyä kauaa yhteen asiaan. Nyt kun rallyssa pitäisi toimia namitta on koiran tekeminen ja kiinnostus laskenut kuin lehmän häntä. Heti jos se huomaa että mulla ei ole palkkaa kädessä tai palkkaa tulee liian vähän se vaan kadottaa korvansa ja alkaa katsella ympärilleen ja on kuin mitään ei osaisi.

Meillä on agilitys tällä hetkellä vähän sama ongelma, koira kyllä osaa mutta se ei vaan jaksa keskittyä. Huuhaa kuvaa ton mielentilaa varmaan parhaiten. En tiedä voisko tää osittain mennä iän piikkiin, onhan se aina ollut tuollainen huuhaa, mutta mun mielestä sen ihme haahuilu pahentui nyt kevään juoksujen jälkeen.

Eilisissä aksa treeneissä pohdittiin tätä ja ongelma on mitä luultavammin siinä, että mä palkkaan tuota ihan liikaa minkä vuoksi palkka on menettänyt arvonsa ja se on saanut päähänsä et esim. aksa radalla on ihan okei juosta pari ylimääräistä kierrosta, tulla takaisin ja suorittaa esteitä ja sitten saada taas nakkia. Lisäksi mä en vaadi siltä tarpeeksi paljon. Koska nakkia tulee tulipa sinne väliin ylimääräisiä haihatteluita tai ei. Se tekee sisällä ihan super hyvin palkattakin, mutta heti kun siirrytään pihalle ja tulee ensimmäinen kyltti, joka vaatisi enemmän keskittymistä tai odottamista se kadottaa korvansa ja vain katselee eteenpäin. Oon yrittänyt erilaisia palkkaustapoja ja palkkoja, mut me ei vaan päästä eteenpäin tän ongelman kanssa. Pakko varmaan seuraavaksi kokeilla sitä, että heti kun se aloittaa tuon haihattelun se joutuu kylmästi vaan radalta pois. Sit puolestaan onnistumisista ja ennen kaikkea siitä keskittymisestä ihan super palkka.

--

Toivon todellakin, että tää sen ihme haahuilu olis jotain ohi menevää. Äsken treenailin pihalla ja kokeilin juurikin tuota, että jos se ei keskity homma loppuu siihen ja palkkaa ei tule. Mentiin hetkeksi sivuun ja sit uus yritys. Musta kuitenkin tuntuu, että toi sivuun meneminen on sille myös palkka sekin, koska se lähti ihan mielellään sivuun touhuamaan omiaan.

Huoh, onnistun varmaan tekemään nyt tästä(kin) niin ison ongelman,  että kohta sitä ei kiinnosta tehdä hommia mun kanssa ollenkaan. En tiedä pitäiskö suosiolla pitää hetken taukoa ja yrittää keskittyä pelkästään siihen agiin vai kuinka tän ongelman kanssa etenis.

Muokattu viimeksi: 23.05.17 16.10
13.08.2017 19.31
000114014_r

Meillä oli yhdessä vaiheessa kanssa sellaista haahuilua ja jos Virna olis pystynyt niin takuulla olisi heittänyt vesilinnulla. Jos oltiin porukalla treenaamassa ja oli auto käytössä, niin vein vaan penskan mitään sanomatta autoon häkkiin (yleensä treenipätkän jälkeen kun vien Virnaa autoon höpöttelen menemään ja se saa vielä häkissä parit herkut), tai jos itekseen treenasin niin koira kiinni lähimpään puuhun/tolppaan ja ite kauemmas miettimään. Siitä sitten helpotettu pätkä ja runsailla kehuilla treenien lopetus. Ja oli meillä yhdessä vaiheessa viikon täys treenikielto kihlatun käskystä. Ensimmäiset pari päivää oli vaikeaa miulle, vikat pari päivää Virnalle. Se alkoi tarjoamaan perusasentoa ulkona kun vähänkin pysähdyttiin ja tarjoili niin nättiä seuraamista. Mutta se tauko teki hyvää, sain rauhassa ajatella omaa tekemistä ja molemmat tuuleteltiin korvien väliä,

Kahdessa virallisessa ollaan Virnan kanssa pyörähtänässä, ekasta tuli 99p ja tokasta 79p. Tuossa tokassa tein kyllä sen virheen, että olin äidin luona mökillä sen 4 päivää ja kotiin tultiin päivää ennen koetta. Virna oli ihan naatti eikä oikein jaksanut keskittyä vaan haahuili menemään. Mutta saatiin tulos ja tuli harjoiteltua uusimista lennosta :D
Tänään käytiin Virnan ja Nellan kanssa epiksissä pyörähtämässä, vanhus alossa ja Virnan kanssa lähdettiin avoa kokeilemaan jotta missäköhän vaiheessa se menee. Pentu sitten päätti täräyttää: 98p ja luokan 1 <3 Radalla palkkasin kahdesti, vaikka Virna ei välttämättä olisi sitä tarvinnut. Oli aika uskomaton tunne kun penska radan edetessä nostatti virettään (juosten spiraalin asti) menettämättä kuitenkaan korviaan ja ilman sähläämistä, meillä kun se vire yleensä laskee jos se ei koko rataa pysy vakiona. Ja maalin jälkeen kun kehuin Virnaa, pentu oli niin innoissaan että meinasi revetä liitoksistaan :D
Ja voi Nepu the vanhuspuudeli. Heti kun näin että radalla oli kaksi maahan menoa, tiesin että meille tulee niistä sen -20. Mutta ei se haitannut. Nella oli niin into pinkeenä että pelkäsin sen lähtevän kohta vähintään lentoon, miten pieni puudeli voikaan innostua niin paljon kun pääsee tekemään <3 Nella olisi kyllä halunnut käydä moikkaamassa tuomaria ja sihteeriä kesken radan :D Ja lähteä kehästä päästyämme uusintakierrokselle. Lopulta saatiin 78p. -20 tuli maahanmenosta ja spiraalista juosten -2.

Seuraavaksi olisi tarkoitus 3.9 lähteä Virnan kanssa virallisiin hakemaan sitä viimeistä hyväksyttyä alosta. Eikä tuon avon kisakuntoon saaminen ole nähtävästi ihan kamalasti vaiheessa. Houkutusta tarttee saada varmemmaksi (ei ollut epiksissä), juoksemista tehotreenata. Ja yrittää keksiä miten mie saan tuon tajuamaan takapään käytön 360/270/täyskäännös vasempaan kylteillä. Jos perusasennosta lähdetään kääntymään niin Virna kyllä silloin käyttää takapäätänsä tosi hyvin, mutta suoraan seuraamisesta kun lähdetään kääntymään niin no can do.

16.08.2017 16.37
022708965_r
Kauhava

^Paljon onnea hienoista tuloksista!

--------

Me ollaan nyt taukoiltu rallytokon kanssa ja keskitytty kesä vain aksaan (mitä nyt kotona temppuiltu muutamaa liikettä aina mielenvirkistykseksi). Nyt oon alkanut kuitenkin opettaa tuolle etäpalkkaa ja toivon todella, että se olis ratkaisu tähän palkattomuusongelmaan ja että koira jaksais keskittyä paremmin, kun tietää, että palkka odottaa lopussa.

Ollaan harjoiteltu nyt etäpalkkaa ihan tosi helpoilla jutuilla. Istumista ja sivulle tuloa ja sitten vapautus palkalle. Deedee on oppinut palkka sanan hienosti ja vetää hirveet spurtit aina palkalle. Ainut mitä pelkään tän etäpalkan kanssa on nyt se, että, kun koira on muutenkin luonteeltaan hirveä huuhaa ja haahuili olis etäpalkka tulevaisuudessa sille vaan yks syy lisää keskittyä johonkin aivan muuhun asiaan kuin hommien tekemiseen. Toinen mitä pelkään on se, että se yrittää varastella palkalle/kyttää sitä niin, ettei hommasta tuu mitään. Mut ainakin toistaiseksi etäpalkka tuntuu nostavan koiran virettä kivasti ja ollaan päästy sen avulla eroon meidän isoimmasta ongelmasta eli siitä, että nakkia on käsissä jatkuvasti. Lisäksi ollaan treenattu paljon luopumista (niin siitä etäpalkasta kuin muistakin jutuista) Dellan kanssa kun on nykyään ihan mahdoton yrittää treenata pihalla mitään, mikä vaatis enemmän keskittymistä koska jeee lintuja jee perhosia jee lintujen sulkia jne. jne. eli luopumistreenit toivottavasti tulevaisuudessa auttais myös vähän tuohon keskittymiskykyynkin. Ja siihen, että se voi suorittaa liikkeen, vaikka maassa oliskin linnun sulka tai vaikka edestä lentäiskin perhonen.

Jos täältä löytyy jotain asiasta enemmän tietäviä niin kaipaisin hirveesti vinkkejä juurikin tuohon etäpalkan opettamiseen ja sen kanssa etenemiseen. Millaisella vauhdilla uskaltaa lisätä liikkeitä jne. jne. Lisäksi kiinnostais kuulla miten ootte lähteneet opettamaan esimerkiksi sosiaalista palkkaa, joka on mulle vielä aika suuri mysteeri, mutta joka sekin helpottais varmasti suoritusten kestossa.

Muokattu viimeksi: 16.08.17 16.42

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti