Eläinlääkäreiden väärät diagnoosit - Sivu 3 (Koirat > Koirien hoitaminen)

12.07.2009 23.35
022253622_r
Pori
Kyllä meilläkin kun siskon koira vietiin eläinlääkäriin kun sillä oli yksi hammas mätä ja menimme poistattamaan sitä, kun eläinlääkäri tuli leikkauksesta koiran kanssa äitini kysyi ell. miten leikkaus meni ja eläinlääkäri sanoi että hänen piti poistaa kolme viidesosaa koiran hampaista kun ne heilui ja olivat tulehtuneet. Äitini soitti sitten kotona pieneläimiin erikoistuneelle eläinlääkärille Tampereelle ja kysyi että olisiko heiluneet hampaat kuulunut poistaa ja ell. vastasi että ei olisi, meidän olisi kuunut saada antibioottikuuri koiralle ja vain mätä hammas olisi kuulunut poistaa sillä chihuilla on muutenkin "löysät" hampaat eli ne ei ole kunnolla kiinni leuoissa. Eli tämän tietämättömän ell. takia koiramme ei pysty syömään enää kunnolla kaikkia kovia ruokia ei edes omia nappuloitaan.
08.03.2011 13.50
020989695_r
Kiuruvesi

Me ollaan käytetty kunnan eläinlääkärillä , Iisalmen-eläinklinikalla, joensuussa Jari Aholla(Todella hyvä!) silmäpeilauksessa ja kuopion yksityisklinikalla josta ei mitään hyvää sanottavaa , meinasivat Rennen tappaa liialliseen nukutus lääkkeeseen ja koira ei hengittänyt välillä ja niitten mielestä se on ok jos koira ei hengitä nukutuksen aikana ite piti rueta sitä koraa aina ravistelemaan että alkaisi hengittää . kyse oli siis lonkka kuvista joittenka ajaksi koira olisi pitänyt laittaa KEVYEEN rauhotukseen EIKÄ nii että sen hengitys elimistö lamaantuu... koiralle laitettin vieläpä herätyspiikki eikä edes sen jälkeen vironnut siitä vaan nukkui vielä 7 tuntia katkonaisesti hengittäen. Kyseinen konitohtori teki Rennen silmistä myös virhe lausunnon (väittää että niissä on distichiasis, ektropium , ja makroblepharon) tästä toimnnasta me suivaannuimme ja käytimme Jari Aholla (joka on mielestäni kyllä maan parhaimmistoa) , Aho tutki silmiä ja sanoi että Rennen silmissä ei ole mittään edellä mainituista taudeista ja näkeehän sen jo itsekkin että ei Rennellä ole Distichiasista= ylimääräisiä ripsiä jotka hankaisisivat koiran silmää ja koiran silmät vuotaisivat kokoaja. Ektropium= ulospäinkiertyneet luomet ja Makroblepharon= liian suuret silmä aukot (kuka voi määrittää sen että koiralla on liian suuret silmäaukot

Rennellä on juuri oikeat silmät (muiden eläinlääkäreitten mukaan) jos vertaa muihin rodun edustajiin joilla on roikkusilmää ja vaikka mitä. Emmekä tienneet näistä sairauksista kun vasta huomasimme ne koiranetistä ja tuolla kyseisellä yksityisellä klinikalla käydessämme se eläinlääkäri sanoi että Rennen silmissä ei ole mitään vakavaa. Vai ei VAKAVAA , koiraa ei saisi rotuyhdistyksen mukaan käyttää jalostukseen mutta kennellitto sen hyväksyy ja Renneähän oli tarkoitus käyttää jalostukseen...

Otimme tästä siis opiksemme ja emme vie enää eläinlääkärille jota muut ihmiset ei suosittele. Toivoisin myös että ette tekään enää käyttäisi eläimiänne kuopion yksityisellä eläinasemalla. Siellä tulee vain vahinkoa aikaiseksi

Klinikka on siis puijonlaaksossa

Haluaisin teiltä muiltakin kuulla jotka on kyseisellä klinikkalla käyneet että mitä mieltä olitte!!

Kennel Waving Tail`s
08.03.2011 14.34

Jos puhut Kuopion yksityisestä eläinlääkäriasemasta niin minuakin on ihmetyttänyt pari asiaa. Ami oli siellä ensimmäisessä ristisideleikkauksessaan ja kun herätessään alkoi valittaa, niin tuikkasivat vaan lisää nukutuslääkettä. Haava vuoti leikkauksen jälkeen ja jouduttiin päivystykseen samana iltana. Vuoden kuluttua piti tehdä sama leikkaus uudelleen kun keinoside oli löystynyt ja polvella ei ollut enää tukea ollenkaan. Nivel vaan naksahteli kävellessä, kun se ilman tukea liikkui vääriin asentoihin. Uusintaleikkaus suoritettiin onneksi Kuopion eläinlääkärikeskuksella.

Laitoin sitten samasta, korjatusta polvesta kuvat sinne arvioon, kun pari muuta ell. olivat löytäneet jalasta nivelrikkoa ja halusin vielä kolmannen mielipiteen. Noh, Kyea:n mukaan koira on täysin kunnossa ja löystynyt (heillä laitettu) keinoside olisi pitänyt kuulemma ottaa kokonaan pois, sillä se haittaa koiraa ja siitä johtuu ontuminen.Aika hämäävää, että löysänä lonksuvassa nivelrikkoisessa polvessa ei ole mitään vikaa...

Itse olen yleensä kysellyt ainakin kuvien osalta (ja pari kertaa muutenkin) neuvoa samasta asiasta sekä KEK:ltä ja Tarja Kärjältä ihan vain saadakseni eri mielipiteet.

Kuopion eläinlääkärikeskusta Jynkästä sekä Tarja Kärjää Varkaudesta suosittelen siis kaikille hyvin mielin!

http://www.pojjat.arkku.net
08.03.2011 14.48
021899398_r
Iitti

Kyllä saa kauhuissaan lukeskella juttua täällä eläinlääkäreiden toiminnasta, kyllä saa ihmetellä joidenkin epäammattimaisuutta...

No muistan tapauksen, kun jouduimme viemään sukulaiseni sekarotuisen pikkukoiran e.lääkärille, joka oli puoliksi halvaantunut (siis takajalat eivät kantaneet). Tällä kyseisellä pikkukoiralla oli kyllä ylipainoa, johti halvaukseen ehkä sen takia. No tämä kyseinen (nimeämainitsematon) e.lääkäri kokeilli jollain terävällä tassuja, koira ei tuntenut tätä mitenkään. Häntä kuitenkin heilui. Ajattelimme kaikki, että koira varmasti lopetetaan, koska tilanne näyttää niin pahalta. Yllätyksemme (kyynel silmäkulmissamme) e.lääkäri kuitenkin sanoi, että "kyllä tästä terve koira vielä saadaan". Koiralle ei tehty mitään, meidät vain lähetettiin takaisin kotiin. Siinä sitten koira raukka veti takapäätänsä, minua säälitti ihan hirveästi sen tila...

käskin sukulaistani menemään jonnekin muulle e.lääkärille piakkoin. Myöhemmin sain tietää, että sukulaiseni miehen ystävä oli lopettanut koiran ampumalla. Että tällaista :( tuntuu, että e.lääkäri sanoi noin vain siksi, ettei olisi pahoittanut läheiseni mieltä. Mutta uskon, että koko tilanne satutti häntä vain entistä enemmän.

"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well." -Missy Dizick
09.03.2011 15.51
020989695_r
Kiuruvesi
AMI// juuri tuosta yksityisestä eläinlääkäriasemasta puhun
Kennel Waving Tail`s
09.03.2011 18.49
022335875_r
Tampere

Toivolla oli pienempänä ongelmaa vuotavien/rähmivien silmien kanssa, ja vein sen sitten eläinlääkärille jossa "omalääkärimme" ei ollut paikalla, vaan hänen sijaisensa. Tämä sitten tarkisti silmät ja sanoi, että vuotaminen johtuu siitä, että Toivolla on alaluomi sisäänpäin kääntynyt, jolloin se hankaa silmän pintaa ja aiheuttaa vuotoa. Silmälääkereseptin hän kirjoitti ja pelotteli vielä, että jos lääke ei auta niin leikkaukseen vie koirani tie!

Lääkekuurin loputtua mentiin jälleen tarkistukseen lääkäriin, kuten ohjeistukseksi oli annettu. Tällä kertaa meidän "omalääkäri" oli palannut töihin, ja ensi töikseen ihmetteli kovasti, miksi sijaisensa oli määrännyt lääkkeen, joka ei todellakaan ollut tarkoitettu Toivon vaivaan, joka ei loppujen lopuksi edes ollut yhtään niin paha kuin annettiin ymmärtää. Silmissä tai silmäluomissa ei ollut mitään vikaa (luomet olivat turvonneet, eivät suinkaan sisäänpäin kääntyneet!), ja koira sai uuden lääkkeen, joka hoiti nopeasti silmät kuntoon.

Kiva, että tehtiin sitten yksi ylimääräinen käynti lääkäriin + laitettiin siihen ja lääkkeisiin noin 100 euroa turhaan.. :I Yöunetkin meni mietiskellessä raasukoiraani, joka voisi pahimmassa tapauksessa joutua silmäleikkaukseen, hm! Onneksi ei sentään sinne asti päädytty tämän ensimmäisen diagnoosin jälkeen.

aina on Toivoa.
09.03.2011 20.23
021874846_r
Kiuruvesi
Toivo// Tuo "sijais eläinlääkäri" on siis väittänyt että Toivolla olisi Entropium(= sisäänpäin kääntynyt alaluomi ) Meillä juuri väitettiin kuopion yksityisellä eläinasemalla että Rennellä olisi Ektropium (= ulospäin kääntynyt alaluomi) On ne vaan harmillisia nuo väärät diagnoosit:(
EEJW-11 Allway`s Mozzarella
09.03.2011 21.28
Toivo kirjoitti:

Toivolla oli pienempänä ongelmaa vuotavien/rähmivien silmien kanssa, ja vein sen sitten eläinlääkärille jossa "omalääkärimme" ei ollut paikalla, vaan hänen sijaisensa. Tämä sitten tarkisti silmät ja sanoi, että vuotaminen johtuu siitä, että Toivolla on alaluomi sisäänpäin kääntynyt, jolloin se hankaa silmän pintaa ja aiheuttaa vuotoa. Silmälääkereseptin hän kirjoitti ja pelotteli vielä, että jos lääke ei auta niin leikkaukseen vie koirani tie!

Lääkekuurin loputtua mentiin jälleen tarkistukseen lääkäriin, kuten ohjeistukseksi oli annettu. Tällä kertaa meidän "omalääkäri" oli palannut töihin, ja ensi töikseen ihmetteli kovasti, miksi sijaisensa oli määrännyt lääkkeen, joka ei todellakaan ollut tarkoitettu Toivon vaivaan, joka ei loppujen lopuksi edes ollut yhtään niin paha kuin annettiin ymmärtää. Silmissä tai silmäluomissa ei ollut mitään vikaa (luomet olivat turvonneet, eivät suinkaan sisäänpäin kääntyneet!), ja koira sai uuden lääkkeen, joka hoiti nopeasti silmät kuntoon.

Kiva, että tehtiin sitten yksi ylimääräinen käynti lääkäriin + laitettiin siihen ja lääkkeisiin noin 100 euroa turhaan.. :I Yöunetkin meni mietiskellessä raasukoiraani, joka voisi pahimmassa tapauksessa joutua silmäleikkaukseen, hm! Onneksi ei sentään sinne asti päädytty tämän ensimmäisen diagnoosin jälkeen.

Valititko tuosta väärästä diagnoosista sinne eläinlääkärille? Itse tein reklamaation kun ell. ei löytänyt koiralta polvesta mehevää niveltulehdusta (ja aika moni muukin asia jäi röntgenkuvista huomaamatta, mm. ylimääräinen lannenikama) ja ilmoitti kirkkain silmin ettei koiran ontumisesta tarvitsisi yhtään välillää. Siitä samaisesta polvesta leikattiin kuukautta myöhemmin revennyt ristiside ja korjattiin lonksuvaa polvilumpiota, tosin tuon operaation teki ihan toinen eläinlääkäri. Sain koko käyntimaksun takaisin, ja toivottavasti jatkossa tekevät tarkempaa työtä.

09.03.2011 21.45
022335875_r
Tampere

Renne ja Unikko / On todellakin harmillista, jos annetaan ymmärtää että kyseessä olisi vakavempikin vaiva, onneksi ei sitten lähdetty tuon ensimmäisen "tautiepäilyn" perusteella koiraa sentään leikkauspöydälle viemään. Ei kyllä juolahtanut mieleen laittaa reklamaatiota asiasta, jälkeenpäin kun miettii niin olisihan se toki ollut aiheellista. Jälkiviisautta!

Meillä toki sinällään parempi niinpäin, että "pelättiin pahinta", eikä toisinpäin, että kyseessä olisikin todellisuudessa ollut vakavempi ja koiralle haitallisempi vaiva, joka todella olisi tarvinnut vaikkapa tuota leikkaushoitoa!

aina on Toivoa.
10.03.2011 15.33
022423704_r
Hämeenlinna
Jyväskylässä on kuulemma eräs eläinlääkäri joka tekee näitä vääriä diagnooseja jatkuvasti. Yleensä kai pahempaan suuntaan. Mm. silmätutkimuksessa on löytänyt vakavia silmäsairauksia ja niitä ei kuitenkaan ole sitten lopulta ollut. Eräällä koiralla juuri oli ottanut röntgenkuvat ja kertonut että kylkiluu oli puhkaissut keuhkot. Koira oli siirretty toiselle paikkakunnalle hoitoon jossa oli kerrottu kyseessä olevan vatsakalvon- ja haimatulehdukset.
10.03.2011 17.04
022237810_r
Kihniö
meillä meidän eläinlääkäri joskus tappoi yhden meijän kissan liialla nukutusaineella. ja viimekesänä kuollut colliemme otto, kävi paria kuukautta aiemmin hampaiden putsauksessa samaisella eläinlääkärillä, sanottiin että sen takapää on alkanut oleen aikas heikko, ja silti se tuikkas rauhoitusaineen takajalkoihin, en siis tie onko sinne aina pakko tuikata, mut jos ei niin olis voinu jättää sen tekemättä, sen jälkeen otto ei enää koskaan kävellyt kunnolla, ja lopuksi takapää halvaantui, ja lopetettavaksihan se piti viedä. :/
http://afewbelgian.blogspot.fi/
11.03.2011 12.54
021874846_r
Kiuruvesi
Renne meinasi kuopiossa kuolla liialliseen nukutusaineeseen ;/
11.03.2011 13.23
022237810_r
Kihniö
^nykyään vähän pelottaa nuo nukutukset. tammikuus olin paskat housus ku milli piti nukuttaa silmien tutkimisen ajaksi... huhhuh.
11.03.2011 13.24
^ Mitä/miten silmistä/silmiä tutkittiin ku nukuttaa piti? :oo
Muokattu viimeksi: 11.03.11 13.24
11.03.2011 15.59
021935917_r
Tampere
Tessa kirjoitti:

näkeehän sen jo itsekkin että ei Rennellä ole Distichiasista= ylimääräisiä ripsiä jotka hankaisisivat koiran silmää ja koiran silmät vuotaisivat kokoajan.

OT: Lievää distichiasista ei paljain silmin välttämättä erota mitenkään. Esim. kasvatillani tällainen todettiin, yksi ylimääräinen ripsi toisessa silmässä josta tämä distichias-merkintä tuli mm. tietokantaan. Itsekin olen ollut koiran kanssa tekemisissä päivittäin ja omistaja on eläinlääkäri, eikä meidän kummankaan mielestä koiralla ole koskaan ollut esim. silmien vuotoa, punoitusta tai muuta ärsytystä silmissä. Mutta näin se vaan menee..
wecope ♀ TK1 Promisehill Irish Rose "Mona" (s.06)
11.03.2011 18.09
022237810_r
Kihniö
Vaula kirjoitti:
^ Mitä/miten silmistä/silmiä tutkittiin ku nukuttaa piti? :oo

siltä tutkittiin vilkkuluomet ja kaavittii sieltä rakkuloita. ku oli se kauhea silmätulehduskierre.
11.03.2011 19.00
021874846_r
Kiuruvesi
Mona kirjoitti:
Tessa kirjoitti:

näkeehän sen jo itsekkin että ei Rennellä ole Distichiasista= ylimääräisiä ripsiä jotka hankaisisivat koiran silmää ja koiran silmät vuotaisivat kokoajan.

OT: Lievää distichiasista ei paljain silmin välttämättä erota mitenkään. Esim. kasvatillani tällainen todettiin, yksi ylimääräinen ripsi toisessa silmässä josta tämä distichias-merkintä tuli mm. tietokantaan. Itsekin olen ollut koiran kanssa tekemisissä päivittäin ja omistaja on eläinlääkäri, eikä meidän kummankaan mielestä koiralla ole koskaan ollut esim. silmien vuotoa, punoitusta tai muuta ärsytystä silmissä. Mutta näin se vaan menee..

Totta mutta sen eläinlääkärin mielestä se oli ihan selvä että Rennellä se olisi ja käytimme sen jälkeen Rennen vielä toisellä eläinlääkärillä ja tämä aijempi eläinlääkäri oli erikoistunut hevosiin....

17.03.2011 12.33
022520078_r
Pori

En tiedä kuuluuko tämä tänne, mutta kirjottelen kuitenkin.

Lähdettiin sitten päivystykseen tuon meidän nartun kanssa, kun se oli apaattinen oksenteli ja muutenkin tuskasen oloinen. Aminoff otti meidät ihan normaalisti joo vastaan ja kyseli vähän koirasta, no koiraan katsomatta, koiraan koskematta tämä ell totesi koiran jäävän sinne yöksi hintaan 500€. Mieheni avasi suunsa sitten ja totesi, että nyt ei ole tuommoista summaa nyt kun tili tulee vasta viikonpäästä. No tämän jälkeen sitten herra Aminoff avasi silmänsä, nousi tuoliltaan ja meni koiran luokse ja tutki tätä, koitti niskaa ja hups kuinka kävikään, sieltä löytyi lihastulehdus. Lääkkeiden kanssa tämä eläinlääkäri reissu maksoi n. 130€. Mitäköhän tää Aminoff ois keksiny koiralla olevan jos oltaisiin se sinne jätetty? En ole koskaan ihmisen asenteestakaan pitänyt ja tämän tapauksen jälkeen tulin siihen tulokseen etten koiraani enään koskaan vie hänelle. Ja suomessahan käypä maksutapa on, käteinen, lasku ja kortti, mutta hänelle ei käy kuin kortilla maksaminen ja jos sinulla on käteistä niin siitä nousee kauhee haloo. Eräs kerta väännettiin ja käännetiin hänen kanssaan ku ei suostunu käteistä ottamaan, todettiin vaan että Suomessa käypä maksutapa on myös käteinen ja jos tämä ei käy niin ole ilman rahoja sitten.

Samainen ell oli eräälle toiselle koiralle antanut väärän diagnoosin ja väärät lääkkeet, oli koiraparka mennyt vain entistä huonompaan kuntoon tämän jälkeen. Aminoffista olen myös kuullut positiivista palautetta, kun joskus on ollut hyvä. En sitä epäile etteikö joskus olisi voinut olla ammattitaitoinen, mutta nyt lähinnä vaikuuttaa ammattiinsa kyllästyneeltä ja diagnoosit keksitään tostanoin vaan jotta edes jotain rahaa saisi. Ja hitto vie, tämä on kunnan eläinlääkäri. Monet kerrat olen meinannut tehdä valitusta tämän henkilön toiminnasta eläinlääkärinä, mutta aina jostain kumman syystä se on vain jäänyt. Mutta en, en todellakaan suosittele tätä eläinlääkäriä kenellekään. Jos tarve on, niin joku muu päivystäjä saa koirani hoitaa.

"Elämä ilman koiraa on kuin pitkä matka ilman majapaikkaa"
17.03.2011 13.00

Olen käyttänyt Aminoffin palveluita vuodesta-82. Ja käytämme edelleen. Minulla ei ole koskaan ollut mitään pahaa sanottavaa. Hänet tunnen henkilökohtaisesti. Sekä kymmeniä ja kymmeniä hänen vastaanotollaan käyneitä asiakkaita.

Eläinlääkäri on vain ihminen ja eläimen diagnosointi on usein vaativaa ja vaikeata. Eläinhän ei osaa sanoa mihin sattuu. Myös oireet voivat liittyä useisiin eri sairauksiin.

Ensinnäkin eläinlääkäri Aminoff ei ole päättänyt Porin kaupungin eläinlääkärin vastaanoton hintoja eikä käytäntöjä. Sen on tehnyt Porin kaupunki ihan itse. Eläinlääkärit ovat siellä palkkatyössä.

Porin kaupungilla ei ole päivystysaikana käteismaksua käytössä johtuen ihan kassasta. Se onnistuu yleensä jos on tasaraha. Laskua ei nyt juuri muuallakaan eläinlääkärit enää kirjoita, onko sekin Aminoffin vika?? Muutoinkin olen huomannut usein omistajien laittavan aina vähän omiaan lisää.

Yleensäkään en ymmärrä tässä ketjussa muutenkaan, että ihan nimet mainitsemella saa laittaa ihan mitä infoa vaan. Kuulematta olenkaan toista osapuolta, eli niitä eläinlääkäreitä.

Muokattu viimeksi: 17.03.11 13.12
17.03.2011 15.42
022520078_r
Pori
Miimii kirjoitti:

Olen käyttänyt Aminoffin palveluita vuodesta-82. Ja käytämme edelleen. Minulla ei ole koskaan ollut mitään pahaa sanottavaa. Hänet tunnen henkilökohtaisesti. Sekä kymmeniä ja kymmeniä hänen vastaanotollaan käyneitä asiakkaita.

Eläinlääkäri on vain ihminen ja eläimen diagnosointi on usein vaativaa ja vaikeata. Eläinhän ei osaa sanoa mihin sattuu. Myös oireet voivat liittyä useisiin eri sairauksiin.

Ensinnäkin eläinlääkäri Aminoff ei ole päättänyt Porin kaupungin eläinlääkärin vastaanoton hintoja eikä käytäntöjä. Sen on tehnyt Porin kaupunki ihan itse. Eläinlääkärit ovat siellä palkkatyössä.

Porin kaupungilla ei ole päivystysaikana käteismaksua käytössä johtuen ihan kassasta. Se onnistuu yleensä jos on tasaraha. Laskua ei nyt juuri muuallakaan eläinlääkärit enää kirjoita, onko sekin Aminoffin vika?? Muutoinkin olen huomannut usein omistajien laittavan aina vähän omiaan lisää.

Yleensäkään en ymmärrä tässä ketjussa muutenkaan, että ihan nimet mainitsemella saa laittaa ihan mitä infoa vaan. Kuulematta olenkaan toista osapuolta, eli niitä eläinlääkäreitä.

Mä nyt en niistä hinnoista tuossa valittanutkaan? Normaalit hinnat, mutta se että hän ei koiraa katso, tai koske ja sanoo että se jää yöksi. Ja sen jälkeen ku toteaa ettei niin "suurta" summaa ole nyt, niin silloin hän viitsii koiran katsoa. Ja käteistä jota tarjottiin, oli tasaraha, suomessa käteisellä maksaminen on oikein ja jos käteisellä maksu ei kelpaa, olkoot sitten ilman.

Minä olen kyseistä henkilöstä kuullut sen verran juttua ja omat kokemukset eivät ole kovin positiivisia joten en koiriani, tai muitakaan eläimiä jatkossa aio hänelle viedä. Toki ymmärrän jos hänet henk.koht tunnet, että haluat puolustellakin häntä. Sama se mulle on jos koiriasi haluat hänellä käyttää, itse en sitä enään tee ellei aivan pakko ole.

Ja tosiaan kuten mainitsin, hinnoista en ole valittanut. Sen nyt tulkitsit ihan itse. Porissa on myös toinen eläinlääkäri jolle en koskaan koiriani vie. Mutta tämä on minun käsitykseni ja se kuva jonka Aminoff on minulle itse antanut toiminnastaan enkä aio sitä enään jatkossa käyttää, oli muut mitä mieltä tahansa.

17.03.2011 15.44
020310644_r
Varkaus
Misca kirjoitti:
Kyllä meilläkin kun siskon koira vietiin eläinlääkäriin kun sillä oli yksi hammas mätä ja menimme poistattamaan sitä, kun eläinlääkäri tuli leikkauksesta koiran kanssa äitini kysyi ell. miten leikkaus meni ja eläinlääkäri sanoi että hänen piti poistaa kolme viidesosaa koiran hampaista kun ne heilui ja olivat tulehtuneet. Äitini soitti sitten kotona pieneläimiin erikoistuneelle eläinlääkärille Tampereelle ja kysyi että olisiko heiluneet hampaat kuulunut poistaa ja ell. vastasi että ei olisi, meidän olisi kuunut saada antibioottikuuri koiralle ja vain mätä hammas olisi kuulunut poistaa sillä chihuilla on muutenkin "löysät" hampaat eli ne ei ole kunnolla kiinni leuoissa. Eli tämän tietämättömän ell. takia koiramme ei pysty syömään enää kunnolla kaikkia kovia ruokia ei edes omia nappuloitaan.

Just. Tuliks siitä mtn korvauksia teille? :O

17.03.2011 16.10

Ei jaksa tyhjästä vääntää herra Rocky. Aminoff on parhaimpia eläinlääkäreitä meidän seudulla kuten pari muutakin.

Yleisesti ottaen puolustan joka eläinlääkäriä, oli tuttu tahi ei. Virkavirheestä valitetaan muualle ei Petsieen. Kuten sanoin en ymmärrä että, täällä Petsiessä saa nimellä julkaista asioita joista ei ole kuin toisenpuolen näkemys. Eläinlääkärin kertomus puuttuu.

Ei kannata julkisesti eikä myöskään internetissä haukkua ketään eikä väittää hänen tehneen jotakin epäilyttävää. Vaikka herjauksen kohde olisi oikeasti tehnytkin jotakin, niin kyseessä voi herjaajan puolelta olla yksityiselämää loukkaava tiedon levittäminen, joka myös on rangaistava teko.

Enkä yhtään sen enempää ymmärrä Miscankaan juttua. miten toinen eläinlääkäri antaa puhelimessa diagnoosia näkemättä tulehtuneita heiluvia hampaita.

Itseasiassa "Heiluvat hampaat ovat viesti pidemmälle ehtineestä hoitamattomasta ientulehduksesta. Heiluvat hampaat tulee poistaa eläinlääkärin toimesta."

http://www.elainlaakari.fi/klinikat/koiraklinikka/hoito-ohjeet/hammashoito/

Jotta eläinlääkärin virhe tämäkin, en tiedä itkeäkö vaiko nauraa :D

Muokattu viimeksi: 17.03.11 16.17
17.03.2011 16.42
Nyt sanon, tätä keskustelua vähän aikaa seuraanneena, sellaisen asian että näistä eläinlääkäreistä jättää nimet pois. Itse en ainakaan sanoisi ell nimeä täällä, tätä keskutelua pääsee lukemaan kuka vain ja se voi olla kyseisen ell tuttu. Ja kuten MiiMii totesi, asiassa on kaksi puolta. Toiset tykkä, toiset ei.
17.03.2011 22.27
022520078_r
Pori
Miimii kirjoitti:

Ei jaksa tyhjästä vääntää herra Rocky. Aminoff on parhaimpia eläinlääkäreitä meidän seudulla kuten pari muutakin.

Yleisesti ottaen puolustan joka eläinlääkäriä, oli tuttu tahi ei. Virkavirheestä valitetaan muualle ei Petsieen. Kuten sanoin en ymmärrä että, täällä Petsiessä saa nimellä julkaista asioita joista ei ole kuin toisenpuolen näkemys. Eläinlääkärin kertomus puuttuu.

Ei kannata julkisesti eikä myöskään internetissä haukkua ketään eikä väittää hänen tehneen jotakin epäilyttävää. Vaikka herjauksen kohde olisi oikeasti tehnytkin jotakin, niin kyseessä voi herjaajan puolelta olla yksityiselämää loukkaava tiedon levittäminen, joka myös on rangaistava teko.

Enkä yhtään sen enempää ymmärrä Miscankaan juttua. miten toinen eläinlääkäri antaa puhelimessa diagnoosia näkemättä tulehtuneita heiluvia hampaita.

Itseasiassa "Heiluvat hampaat ovat viesti pidemmälle ehtineestä hoitamattomasta ientulehduksesta. Heiluvat hampaat tulee poistaa eläinlääkärin toimesta."

http://www.elainlaakari.fi/klinikat/koiraklinikka/hoito-ohjeet/hammashoito/

Jotta eläinlääkärin virhe tämäkin, en tiedä itkeäkö vaiko nauraa :D

Joo ihan miten vaan, jos sun mielestä on herjausta kertoa miten ihminen on toiminut MINUN eläimieni kohdalla niin selvä. Se olen kuitenkin ollut minä joka siellä paikalla on ollut, et sinä tai ketään muukaan täällä. Minusta ei ole väärin kertoa omia kokemuksia. Mutta ihan sama..

Muokattu viimeksi: 17.03.11 22.28
17.03.2011 22.51
020168428_r
Jyväskylä
Mielestäni saisi netissä olla enemmänkin keskustelua eläinlääkäreistä ja vertailua. Voi sitten auttaa päätöksen teossa että kuka on hyvä eläinlääkäri, mihin kannattaisi viedä. Netissä monessa paikassa on juuri tuota että ei saisi nimeä julkistaa palstoilla, mutta mielestäni olisi reilua että saisi netissäkin verrata eläinlääkäreitä. Eläinlääkäreiden palvelut ovat todella kalliita yleensä (ylihinnoiteltu) ja tosi tärkeästä asiasta kyse.
"Muun muassa USA:ssa eläinlääkärit ovat muodostaneet ns. Cesar Millan-vastaliikkeen, sillä Millanin metodien katsotaan olevan koiralle haitallisia, ja useissa maissa ne täyttävät eläinrääkkäyksen tunnusmerkit."
17.03.2011 23.00

Ei kyse ole minun mielestäni, vaan nettietiketistä sekä ihan suomen laista.

Kuten itse kirjoitit luimme sinun näkemyksesi emme lukeneet toista näkemystä. Asioilla on aina kaksi puolta :)

17.03.2011 23.18
022154934_r

Minulla ei ole pahaa sanottavaa Aminoffista; auttoi kunnioittavasti vanhan koiramme ikiuneen ja Karemin tapauksessa sain hyvän ohjeet todella vakavaan suolistotulehdukseen. Ruokintaohje hiukan nauratti (Karem söi viikon Piltti-vauvanruokaa, tosin annoin loppuviikosta mukana jauhelihaa jotta anemia paranisi), mutta hoito oli ystävällistä, ohjeet hyviä ja kukaan hänen lisäkseen ei ikinä ole pyytänyt seuraavana päivänä soittamaan ja kertomaan koiran kuulumisia.

Ilmeisesti hän on niitä ihmisiä, joilla on hyviä ja vähän huonompia päiviä ja diagnooseja.

17.03.2011 23.47
022680639_r
Ulvila
mullakin vaan positiivista, vaikka koiran nukutus ja tikkaus päivystysaikana vähän kirpasikin :D vaikka tiedän tyypin ala-asteelta ja sillon pelkäsinkin sitä niin nyt oli ystävällinen niin mulle kun ninjallekin ja rauhotteli kun omistaja oli paniikissa :> jäi hyvä mieli
18.03.2011 02.06
022520078_r
Pori
Noh, kuten sanoin nämä ovat minun kokemukseni Aminoffista ja itse en henkilöstä pidä. Viimeinen tikki tosiaan oli se ettei voinut edes koiraa katsoa. Hoitakoot asiansa miten hoitaa. Itselläni on negatiivinen kuva hänestä, hyvä että joillakin positiivisia mielipiteitä on.

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti