Uros vai narttu - Sivu 27 (Koirat > Pennut)

26.07.2012 14.15
022417235_r
Toholampi

Haluan uroksenkin, haluan uroksen sittenkin..

Ei ei ei! Miks ihmeessä haaveilen toisesta uroskoirasta ja vieläpä keksin selityksiä miks en voi ottaa narttua, kun taas pitäisi keksiä selityksi miksi ottaisin nartun. Huoh! Uros ois niiin paljon helpompi, mutta kun niillä on monesti ylisuuri tyttövietti :D Toisaalta nartun juoksut.. Ja vieläpä, ku iskä ei tajua miksei juoksuista narttua voi päästä vapaana vain ulkoilemaan..

Tahtoo uroksen! EIkö nartun! Tai siis.. :D

http://koiravillitys.blogspot.fi/
26.07.2012 14.24
022706418_r
Jyväskylä
Hinto kirjoitti:
LENNART kirjotti just silleen ku itekin olen monen monta kertaa sanonut syyksi siihen, miksi narttu. Niitä ymmärtää, koska ne on just nii kieroja ku itekin :D

Minulla tuo on taas syynä miksen koskaan voisi ottaa narttua. En vain kestäisi toista kieroilijaa itseni lisäks.
Urokset ovat jotenkin niin suloisen rasittavia lahopäitä :D

In life the firmest friend, the first to welcome, foremost to defend -Lord Byron
26.07.2012 14.28
Ennen oon tykänny uroksista enemmän, mut kyllä nyt haluisin myös tyttöenergiaa taloon :) Porokoiranarttu olis haaveissa, tosin niin olis moni muukin rotu, mutta narttu kuitenkin.
27.07.2012 16.36
Olen jahkaillut tämän elämän suuren kysymyksen äärellä jo monta viikkoa, ja tullut tulokseen, että narttu se seuraavakin on. Vaikka toisaalta, puolensa olisivat uroksellakin......
http://tassuillatanssien.blogspot.fi/
27.07.2012 16.48
Juoksut ei oo mun suosikkiaikaa narttukoiran elämässä, siispä uros. :D
27.07.2012 16.53
Budi kirjoitti:

+ Uros on vain uros, siitä ei mihinkää pääse, se miellyttää.

Maailma ei ole minua vastaan, minä olen maailmaa vastaan
27.07.2012 16.54
000059032_r
Narttu, ainakin amstaffien kohdalla en uskaltaisi (vielä) ottaa urosta :D
27.07.2012 17.00
Epeli kirjoitti:
Budi kirjoitti:
Toivottavasti mäkin voin perustella noin muutaman vuoden päästä. Tähänastiset koirat on ollu narttuja. :D
27.07.2012 17.00
021920665_r
Sulkava
Budi kirjoitti:
Se alko ala-astella ku halusin olla päällikkö, Se mimmi kerjäs mua vaikk olin sille ääliö
27.07.2012 17.03
Budi kirjoitti:
Epeli kirjoitti:
Budi kirjoitti:
Toivottavasti mäkin voin perustella noin muutaman vuoden päästä. Tähänastiset koirat on ollu narttuja. :D

Pidän sulle peukkuja, että voit! :D

27.07.2012 17.07
022686348_r
Tervo
Budi kirjoitti:

Nartulla sentään on juoksuaika normaalisti vain pari kertaa vuodessa, eikä sitä edes kestä loputtomiin. Pari-kolme viikkoa ja se on siinä. Ehke toisten nartut tiputtelee lammikoita, mut omat pitää ihtesä aika siistinä, ei tarvi housuja olla päällä. Eikä nää muutenkaan skitsoa juoksujen aikaan, muuttuvat vaa vähä nallukoiks ehkä.

Uroksilla taas on kiima päällä 24/7. Koko ajan oltas jossai nylkyttämäs tyynyjä tai ihmisiä tai koiria tai juoksemas narttujen peräs, joten minäpä en jaksas kattella näitä touhuja vuoden ympäri, et mielummi kestän nartun juoksuajan, 4-6-viikkoa yhteensä vuodessa.

Paimenlauma.blogspot.fi
27.07.2012 17.09
Sani kirjoitti:

Uroksilla taas on kiima päällä 24/7. Koko ajan oltas jossai nylkyttämäs tyynyjä tai ihmisiä tai koiria tai juoksemas narttujen peräs, joten minäpä en jaksas kattella näitä touhuja vuoden ympäri, et mielummi kestän nartun juoksuajan, 4-6-viikkoa yhteensä vuodessa.

Kuulostaa yleistämiseltä. Ei kaikkien urokset nylkytä ja nuole pissoja.

27.07.2012 17.12
022686348_r
Tervo
Epeli kirjoitti:
Sani kirjoitti:

ei tietenkään jokainen. harvemmin täst maailmast mtn yleispätevää totuutta löytyykään, aina kun löytyy joku hieman erilainen tai eri tavalla toimiva.

Paimenlauma.blogspot.fi
27.07.2012 17.13
Kiva juttu, että jollain on helppoja narttuja. Ole onnellinen. :D
27.07.2012 17.17
022686348_r
Tervo
Budi kirjoitti:
Kiva juttu, että jollain on helppoja narttuja. Ole onnellinen. :D

kai mä just siks pidän narttuja iha helppoina ku omalle kohalle on sattunu tällasia epä-hormonihirviöitä :D kyl mä oon kuullu mite rasittavia ja vaikeita nartut voi olla juoksuineen, mut vaikee sitä ite on sisäistää ku ei ole kokemusta sellasista hormuhirmuista :D

Paimenlauma.blogspot.fi
27.07.2012 17.25
Meil oli tän juoksut ihan hirveet. Ne kesti tajuttoman pitkään, housuja oli pakko pitää ku lattiat ja kaikki paikat ois ollu veressä ja sit saatiin bonarina siihen viel virtsatietulehdus, housuista päästiin niin koira alko kuseskelemaan pitkin kämppää, kunnes saatiin lääkittyä taas terveeks. Ei muutaku leikkauspöydälle. :D
27.07.2012 21.08
022686348_r
Tervo
Budi kirjoitti:
Meil oli tän juoksut ihan hirveet. Ne kesti tajuttoman pitkään, housuja oli pakko pitää ku lattiat ja kaikki paikat ois ollu veressä ja sit saatiin bonarina siihen viel virtsatietulehdus, housuista päästiin niin koira alko kuseskelemaan pitkin kämppää, kunnes saatiin lääkittyä taas terveeks. Ei muutaku leikkauspöydälle. :D

... enkä enää ihmettele, miksi :D hui kamala.

Paimenlauma.blogspot.fi
27.07.2012 22.47
022417235_r
Toholampi
Epeli kirjoitti:
Sani kirjoitti:

En oo vielä kertaakaan törmännyt urokseen, joka nylkyttää tyynyjä tai ihmisiä. Kasvatuksestakin se on tosi paljon kiinni. Ja aika paljon uroskoiria on tullut nähtyä.
Mun äitillä taas oli narttu joka kuulemma nylkytti tyynyjä ja ihmisiä (luuli varmaan olevansa uros) :D Piksu ei juoksentele missä sun sattuu narttujen perässä vaan pysyy pihapiirissä. Ainoastaan jos törmätään juoksuiseen narttuun se kiinnostuu. Se ei ylensä kiinnostu nartuista, muuta kun jos nartulla on juoksut tai jos sillä on joskus juoksut ollut. Ja sekin on aika paljon koulutuksesta ja sosiaalistamisesta kiinni.

Mulle tärkeää on myös harrastukset ja juoksuisen nartun kanssa en lähde edes mätsäriin. Tosin jos haluan lähteä mullahan on tää uros jolla ei oo juoksuja.

Mua pelottaa juuri se, että jos seuraava koira, joka toivonmukaan on narttu on samanlainen, kun meidän edellinen narttukoira eli siitä ei tiedä millon sillä on juoksut ja millon ei. Sirulla ei tullut verta, eikä sen käytös muuttunut mitenkään kuulemma. Se saattoi olla vähän levottomampi, mutta niin se saattoi olla myös silloin, kun sillä ei ollut juoksuja. Jos siis ei ole tietoa onko sillä juoksut vai ei mää joudun pitämään sitä ympäri vuoden kiinni, ettei joku uros tule pane sitä paksuksi. (Asutaan maalla).

Senkin takia oon ruvennut miettimään toista urosta sekä harrastuspuolen takia. Toinen syy on sitten, että kun ottaa kerran uroksen niin niihin vain rakastuu! <3 Tai mulle ainakin kävi niin. Ei kaikille välttämättä niin käy :D

28.07.2012 18.50
022479784_r
Joensuu

^ Enpä oo minkää tavannu näitä hypersyper hormoonihirviö uroksia joista aina niin selitetään :D Toki kaikilla on omat ongelmasa tietyssä iässä ehkä ne puheet sitte tarkottaa niitä mutta miettikää nyt vaikka murros/teini-ikästä poikalasta kylläpä niilläki usein ne aivot vierailee alapäässä :'D Mutta joo,mullaki narttu oli sen 60 kertaa enemmä hormoonihirviö loppuun asti oli juoksut tai ei ja uros ei sitte oo. (Kyllä enska pissoja nuolee harvoin mutta ei sen oo pakko antaa niitä nuolla jos kokee sen ongelmaks ja on se muutamaa miun miespuolista kamua yrittäny nylkyttää mutta ne on onki ollu sellasia sisäsesti rauhattomia ja epävarmoja- muita jotka on sisäsesti varmoja ja ''johtaja luonnetta'' ei oo nylkyttäny)

Mutta asiaan jota tulin kirjottamaan: minä joka oon niin tolkuttanu urosten perään ja vannonu ettei mulle enää tuu narttua ,yks iso syy on se niitte kieroilu, mutta nyt en enää tiiä,oisha se oma prinsessa iha kiva o_____O Leikkaus pöyälle se kyllä pääsis heti ku ikä antais periks ellei tulis jo valmiiks leikattuna (rescue)

Tää systeemi perustuu kilpailuun,entä jos ei jaksais enää kilpailla? Meidän kahleet vaanii valepuvuissa,todistukset,odotukset,palkankorotukset. Totuus länsimaisissa itsemurha luvuissa. Tää on Happy Meal-versio todellisest onnesta.
28.07.2012 22.24
000052152_r
Itselläni sukupuolivalinta riippuu vähän rodusta, mutta yleisesti ottaen en kyllä osaa sanoa, kummasta tykkään enemmän. Kummassakin sukupuolessa on hyvät ja huonot puolensa. Luulen, että seuraava koira tulee valittua ennemminkin yksilön luonteen perusteella. Sukupuoli on sitten mitä on.
28.07.2012 22.54
021702673_r
Helsinki
Pantse kirjoitti:
Epeli kirjoitti:
Sani kirjoitti:

Muokattu viimeksi: 28.07.12 22.54
01.08.2012 13.45
021900371_r
Siikalatva
Itselläni sukupuolivalinta riippuu vähän rodusta. -Kave

Itselläni melkolailla samoin. :') Mutta uros miellyttää minua enemmän, luonteensa puolesta ja muutenkin, vaikka narttuja omistankin + Pate. Urokseen vaan saa mielestäni helpommin kontaktin, ovat kuuliaisempia ym, se miellyttää. Mutta tulevaisuudessa haluan ehdottomasti lyhytkarvaisen collien, narttuna, mutta bordercollie voisi olla uros. Rotukohtainen on tuo sukupuolivalinta, ainakin joissain roduissa. Mutta tosiaan uros miellyttää enemmän kuin narttu.
Muokattu viimeksi: 01.08.12 13.46
01.08.2012 13.48
022609937_r
Joensuu
Itellä uros haaveena seuraavaks.. pakkohan se on kokea, kun on vaan noita narttuja (ja niiden juoksuja) katellu.. kunhan tässä omat taidot karttuu niin pärjäisinkin sellaselle
01.08.2012 14.04
022417235_r
Toholampi
Joo näytätis nyt vähän siltä, että nartun sijasta mulle tuleekin uros! Upsista :D
01.08.2012 14.09
Rintti kirjoitti:
Itellä uros haaveena seuraavaks.. pakkohan se on kokea, kun on vaan noita narttuja (ja niiden juoksuja) katellu.. kunhan tässä omat taidot karttuu niin pärjäisinkin sellaselle

Aika usein taas narttuja luonnehditaan uroksia vaikeammiksi. :D Koska nartuilla on ne hormoonit, jotka heittelee, urokset ovat pääasiassa niitä putkiaivoisia-tasatyyppejä. Paitsi kun lähimaastoon sattuu se juoksuinen narttu.

Itse tykkään nartuista. Kintun kohottelu ärsyttää ja mahdollisus naisten perään itkevästä, kusia lutkuttavasta ja merkkailemista harrastavasta tyypistä ei innosta.Ja onhan neideissä luonnetta.

Muokattu viimeksi: 01.08.12 14.09
http://wipoe.blogspot.com
01.08.2012 15.12
022655530_r
Kotka

meillä nää koirat on uroksia, mutta seuraava koira tulee olemaan suuri, todella suuri joten olisi mukava ottaa vaihteeksi narttu. mutta sen juoksut mietityttää. ketään näistä ei haluttaisi leikata, etenkään uroksia, mutta nartun kanssa haluttaisiin näyttelyissä käydä..

kauan nartun juoksut kestää?
erottaminenkaan ei luultavasti auta, koska kerrostalo kolmio... :/

01.08.2012 15.15
000061539_r
Riippuu vähän koirasta kuinka kauan ne kestää, mutta mä pitäisin kyllä juoksusen nartun erillään uroksista ainakin kuukauden.
01.08.2012 15.32
022573431_r
Mikkeli
Mä oon niin ilone, että meille kaikkien mahdollisten mutkien kautta tulikin se uros! Ois ollu vähä pahat paikat täällä nartun juoksujen aikaan, vaikka erottaminen onnistuis, mutta ei se niin yksinkertaista ole.
http://piikelipoika.blogspot.fi/
01.08.2012 15.36
000046423_r
leikatun nartun kanssahan voi käydä näyttelyissä?
01.08.2012 15.50
022417235_r
Toholampi
s kirjoitti:
leikatun nartun kanssahan voi käydä näyttelyissä?

Juu voi, muttei leikatun uroksen.

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti