Mikä hamsteri??? - Sivu 3 (Yleinen keskustelu > Lemmikkiä hankkimassa)

06.01.2013 12.34
000098794_r

Niin no sanon minäkin nyt jotain : D

Itselläni oli syyrialainen ja toinen tulossa tässä (miten voi olla näin vaikeeta elää ilman hamsteria...). Itse kokemuksieni mukaan pidän ehkä enemmän syrkkien käsittelystä, mutta nuo talvikot on kyllä mun näkemyksen mukaan samoilla tasoilla.
Kun nääs lähipiirissä on muutamia muitakin hamsteri-ihmisiä, joilla on talvikkoa ja syrkkiä : D Siinä on mulla vaan se, että oon ehkä hippasen hidas, niin tuo syrkki tuntuu mukavammalta koska ei ole ihan yhtä vilkas liikkeissään (:

Mutta kyllä nuo kaikki on ihania, jokaisessa on puolensa ja vielä on aika yksilöllisiäkin juttuja... xD

06.01.2013 15.04

Puhut asiaa. Jokainen on yksilöllinen otus, oli se sitten syrkki tai talvikko. Yhtä ihania ja suloisia kaikki!

03.01.2014 01.24
021450665_r
Kuortane

Kiinankääpiöhamsterini Ninni on todella mukava käsiteltävänä. Se tulee aina innokkaasti dunastaan kurkkimaan, että kuka tuli? :) Lisäksi sen hoito on aivan superhelppoa!

HELPOT ASIAT

Käsittely (= ei pure, murise, yritä hypätä pois...), vaikka onkin nopea liikkeissään, niin yllättävän helppo on käsitellä. Ruokinta on myös helppoa, koska kuppi saa olla aina täynnä. (kiinarit osaavat 'huolehtia painostaan') Ja vesipullonkin puhdistaa aina välillä ja täyttää aina raikkaalla vedellä. Häkin huoltokin on tosi yksinkertaista, eikä näe paljoa vaivaa. Sen kun vaihtaa purut ja siinä se! :) 

VAIKEAT ASIAT

En keksi paljoa vaikeita asioita. Ehkä nopealiikkeisyys ja se, että yleensä juuri silloin, kun menen nukkumaan, tämä neiti päättääkin aloittaa juoksupyörällä juoksemisen! :) Toisaalta siihen kolinaan tottuu, ja se on oikeastaan aika 'rentouttavaa', kun tietää rakkaansa olevan elossa (se on kuitenkin jo siinä iässä, että saa pelätä pahinta)

Nämä ovat omakohtaisia kokemuksia, eli juuri sinun hamsterisi ei välttämättä käyttäydy näin! :)

Pörröinen turkki ja pieni suu, ei voi olla kukaan muu! Ninnihän se siellä, onhan juu! ♥
27.02.2014 20.26
022574176_r
Rovaniemi

Itellä on syrkki poika ja tosi miellyttävä kaveri on. :) Tosin nää on erakkoja ettei kahta samaan häkkiin! Mut tosi symppis :)

Life is the flower for which love is the honey.
10.08.2014 10.14
022661918_r

Mulla on itselläni ollut sekä venäjänkääpiöitä 2kpl että kultahamsteri. Itse suosin enemmän tuota syyrialaista "kultahamsteria", koska koko oli paljon näppärämpi ja ei karannut ihan joka pienestä kolosta. Jotenkin kun ei ollut ihan niin pieni vipeljätä, niin oli paljon helpompi käsitellä kädessäkin. Luonnekin oli ainakin minun tapauksessani isommalla paljon kivempi ja parempi, ei edes napannut sormesta ikinä.

01.01.2015 03.07
000096799_r
unknown kirjoitti:
Mikä olis paras hankinta hamstereista jos haluaa pitää niitä sylissä aina välillä..? Syyrialainen,Campbelli,Talvikko vai Roborovski??? Edut,vaikeudet muutenkin..?!

Syyrialainen tai talvikko on hyvä vaihtoehto mutta Roborovski hamstereista olen lukenut että ovat vaativampia ja eivät sovellu ensimmäiseksi hamsteriksi/lemmikiksi kuin kokeneemmille.

Hamsterin käteen totuttelu voi viedä aikaa ellei ole jo poikasena sen verran kesyyntynyt että voi ottaa syliin jo melko pian kun se on hankittu.

Muutoin täytyy edetä hamsterin ehdoilla. Hamstereistakin löytyy eri persoonia eli toiset eivät välttämättä koskaan tykkää olla sylissä/ ei pidä minkäänlaisesta käsittelystä kun taas toiset voivat rakastaa sylissä oloa yli kaiken.

Sama pätee myös siihen että kuinka nopeasti hamsterista tulee kesy.

Hamstereissa persoonia on monia erilaisia ja hyvä muistaa aina se että kaikessa edetään hamsterin tai oli kyseessä mikä eläin tahansa, eläimen omilla ehdoilla.

Kun näin tehdään voi omistaja joku päivä iloisesti yllättyä kun hamsteri tulee itse kädelle jne. että kyllä kovan yrittämisen ja maltillisuuden hedelmät lopulta palkitaan.

Itse olen hankkimassa Talvikoita kun ihastuin näihin karvapalloihin ollessani vähän aikaa eläinkaupassa töissä ja koska en vielä ikinä ole pitänyt hamstereita vaikka lemmikkejä on mahtunut jos minkälaista elämän varrella olemaan.

Ensi viikolla häkkiostoksille ja sitten tiedustelemaan itse asukkeja kun kaikki tarpeellinen on hankittu valmiiksi ruokia myöten. :)

01.01.2015 03.18
000096799_r
unknown kirjoitti:
Miksei kukaan äänestä noita muita kääpiöitä..?

Sun pitäis tehdä päätös itse eikä muiden ihmisten mielipiteiden pohjalta!

01.01.2015 03.28
000096799_r
Ninni kirjoitti:

Kiinankääpiöhamsterini Ninni on todella mukava käsiteltävänä. Se tulee aina innokkaasti dunastaan kurkkimaan, että kuka tuli? :) Lisäksi sen hoito on aivan superhelppoa!

HELPOT ASIAT

Käsittely (= ei pure, murise, yritä hypätä pois...), vaikka onkin nopea liikkeissään, niin yllättävän helppo on käsitellä. Ruokinta on myös helppoa, koska kuppi saa olla aina täynnä. (kiinarit osaavat 'huolehtia painostaan') Ja vesipullonkin puhdistaa aina välillä ja täyttää aina raikkaalla vedellä. Häkin huoltokin on tosi yksinkertaista, eikä näe paljoa vaivaa. Sen kun vaihtaa purut ja siinä se! :) 

VAIKEAT ASIAT

En keksi paljoa vaikeita asioita. Ehkä nopealiikkeisyys ja se, että yleensä juuri silloin, kun menen nukkumaan, tämä neiti päättääkin aloittaa juoksupyörällä juoksemisen! :) Toisaalta siihen kolinaan tottuu, ja se on oikeastaan aika 'rentouttavaa', kun tietää rakkaansa olevan elossa (se on kuitenkin jo siinä iässä, että saa pelätä pahinta)

Nämä ovat omakohtaisia kokemuksia, eli juuri sinun hamsterisi ei välttämättä käyttäydy näin! :)

Kiinankääpiöhamsteri on luonteeltaan kultahamsterin tavoin erakko.Se on myös ujo.

Tarvitsevat hoitajan jolla kokemusta ja tietoa ja taitoa karttunut tavallisimpien lajien kanssa ensin.

En siis todellakaan suosittele tätä lajia ensimmäiseksi hamsteriksi.

01.01.2015 03.32
000096799_r
Ninni kirjoitti:

HELPOT ASIAT

VAIKEAT ASIAT

Kaikki hamsterit juoksevat juoksupyörässä ja aloittavat sen aina milteinpä heti kun heräävät uniltaan ja on tullut hämärää jolloin hamsteritkin alkavat liikkua vilkkaammin häkissään.

Kauan aikaa sitten pidin hiiriä ja nekin rakastivat juoksupyörällä juoksemista iltaisin ja öisin mutta koska niillä on pidempi häntä täytyy myös juoksupyörän olla sellaista mallia ettei häntä tai jalkakaan jää minnekään väliin että kannattaa valita juoksupyörä huolella hamstereille jotta se on varmasti turvallinen.

01.01.2015 06.30

^ Ei meillä ole kuin yksi kolmesta talvikosta ollut kiinnostunut juoksupyörästä... :D

Floodaaminen on kielletty.

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti