Tupakointi ja päihteet - Sivu 94 (Yleinen keskustelu > Yleinen keskustelu)

14.06.2016 10.51
022664496_r

Hirveelle paskalle maistuu kyl punanen Marlboro vajaan puolen vuoden sähköröökisekakäytön tuloksena. Pitäis vielä päästä niistä lopuistakin savukkeista eroon, ettei tarvitsis edes niitä paria-kolmea polttaa.

Mutta toisaalta koska mulla ei ollut tavoitteena lopettaa tupakointia kun alkuvuodesta sähkötupakkaan siirryin, niin en halua ottaa mitään pakkomiellettä lopettamisesta. Järkyttävä muutos nyt jo, että kahdeksan vuoden päivittäinen tupakointi on vähentynyt siitä melkeen askista niihin pariin savukkeeseen.

Ajattelin, että kunhan muuten vähenis niin viihteellä vois sit vetää röökiä samaan malliin, mutta mitä vielä! Just nimenomaan ryyppyreissuilla ja bileissä se tupakka vaihtui suurimmaksi osaksi sähköhöyryyn ja sitä kautta sitten hiljalleen väheni muissakin tilanteissa. Joissain baareissa on vielä se kiva, että hyvän ilmastoinnin vuoksi sähkötupakkaa on saanut höyrytellä vapaasti sisätiloissa. Nythän lakimuutos aiheuttaa sen, ettei höyrytellä saa muualla kuin tupakkakopeissa ja toki ulkona. Ei vaan millään enää haluais mennä mihinkään hirveän hajuiseen röökikoppiin.

"Of all the things I've lost I miss my mind the most" - Mark Twain
14.06.2016 11.07
022673623_r
Muumilaakso

Määki oon huomannu et jos päätän et NYT lopetan nii se ei tuu onnistuu, mut näin tää onnistuu ihan hyvin. Kattoo ny et kuin kauan tää kestää :D on mulla jo säästyny 11€

Muokattu viimeksi: 14.06.16 11.07
Normal people have no idea how beautiful the darkness is.
14.06.2016 14.45
000113144_r
Piu kirjoitti:
Mutta toisaalta koska mulla ei ollut tavoitteena lopettaa tupakointia kun alkuvuodesta sähkötupakkaan siirryin, niin en halua ottaa mitään pakkomiellettä lopettamisesta.

Sama täällä, en oo ottanut mitään stressiä lopettamisesta, mulla kun se menee siihen että jos yritän lopettaa, poltan tupakkaa vaan kahta kauheammin. Lähinnä kotona tuo tupakattomuus on helppoa kun on miltei kokoajan sähkötupakka kädessä mitä höyrytellä, mutta ulkona on ollut jo monta vuotta tapana polttaa se muutama tupakka kun ollaan liikenteessä, siitä tavasta on hieman vaikea päästä eroon. Luulin että vaikeinta olisi aamutupakka, mutta sitäkään en ole enää pariin kuukauteen tarvinnut.

Baareissa tuo sähkötupakka on kyllä vähän möh, ei oikein tee mieli mennä savuseen koppiin vetämään sähkötupakkaa. Koulu on kanssa toinen paha, tuntuu että tauoilla on vähän outoa mennä vetelemään sähkötupakkaa tupakkapaikalle, niksoja pitäs nesteisiin lisätä paljon enemmän kun ei siitä saa samaa vertaa mitä tupakasta, ja kuitenkin sitä vielä tarvian. Kotona kun tosiaan on tuo vempele miltei kokoajan kädessä, vaikka ei sekään nyt mikään hyvä juttu ole, mutta koen että on se ainakin paljon parempi kuin se jatkuva röökillä käynti. Kaikki konstit olen koittanut, mutta jos pystyn sähkötupakan avulla vähentämään kuin itsestään 20 tupakkaa päivässä, ei se mielestäni ole paha suoritus ollenkaan. :D

14.06.2016 15.36
022664496_r

Sähkörööki mukaan kaikkialle, kyllä se siitä! Kiskoo sitä tasaiseen tahtiin niin ei ehdi tehdä mieli tupakkaa välissä. :D Mä kans luulin et aamutupakka ois paha, ja olihan se sitkeästi mukana kuukausia sähköröökin ohella. Niin vaan sekin jäi.

30.06.2016 09.21
022664496_r

Päivitystä kahden viikon takaiseen: kolmen tupakan sijaan päivittäiseksi kiintiöksi näyttää vakiintuneen kaksi ruokailun jälkeen poltettavaa savuketta (ei ketjussa, vaan yhteensä päivässä). Kävin eilen ostamassa yhden (1) askin tupakkaa ja sillä pitäis pärjätä hienosti reilu viikko.

Samalla tekis ihan hemmetisti mieli tilailla kaikenlaisia sähkötupakkanesteitä, tiivareita lähinnä mutta paria valmismakuakin. Se tunne, kun ostoskorin saldo on jotain sata euroa ja siellä on todellisuudessa pari hassua desiä nestettä. -_-

Jotenkin kirpaisee noi sähköröökinkin (kertaluonteiset) isot investoinnit, vaikka ennenhän sitä rahaa paloi tupakan muodossa about 100 €/kk... Niihin summiin ei kuitenkaan vapottamalla pääse millään.

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti