Bestfriend - Sivu 2 (Jyrsijät > Jyrsijöiden ruoka)

09.09.2009 10.32
020945653_r
Mun pikku myy
27.09.2009 14.40
En osaa sanoa tuosta ruuasta...
Ei ole ikinä ollut..

Mutta paljon siitä BestFrien ruuassa siis oli sitä rasvaa?
Ja tarkoitan nyt Best Friend Festival ruokaa...

Kiitos, jos vois joku kertoo. (:

Itellä oli sitä gerbiileillä aikapaljon...
Ja nyt oli pakko Kallelle pariks päiväks ostaa,
kun eläinkaupsta oli tyhjennetty se Supa Hamster ruokakohta...
Niin eipä ollut mitä ostaa, kun rukoaa oli enää ihanvähän!
Pakko oli sitten jotain ostaa, ettei nälkää joudu sentään näkemään...

Pitää huomenna mennä kattomaan, josko olis jo tullu takasin ne ruuat...
Aijon kyllä kysyä, millon tulee... Jossei vieläkään oo tullu...
Muokattu viimeksi: 27.09.09 14.43
27.09.2009 18.55
000047056_r

Kalle:

Festivalia on aika montaa eri laatua. Oliko siis BF Festival hamsterin?
Sisältö löytyy nettisivuilta (ja pussin kyljestäkin!)
Raakarasvaa 6,0 g / 100g

Toivottavasti ei oikeasti sisällä kuraa, kuten nettisivujen valmistusaineluettelossa lukee. :D

27.09.2009 19.34
Se on sitä, missä lukee Kanit ja jyrsijät...
Kuvaa en löytänyt netistä...

Sisällä kuraa? Mitä ihmettä?
27.09.2009 20.37
019255051_r
Helsinki

^miten sä luulet että sama ruoka voi olla hyvää sekä sekasyöjille että kasvissyöjille?

en ostaisi ellei olisi _pakko_, eli esim. lähiseudun kaikki eläinkaupat olis palanu eikä olisi mitään fiksua vaihtoehtoa.

ps. normaalia tekstiä olis paljon parempi lukea.

i aint happy, i'm feeling glad. i've got sunshine in a bag. i'm useless, but not for long! the future is coming on.
01.01.2010 17.11
021360828_r
Kouvola
Pemi kirjoitti:

Best Friend Menu on tälläistä ja ihan surkeaa, "kaikkien jyrsijöiden ruokaa".
Marsut.netistä löydetty ravintosisältö:
Raakaproteiini: 13,5 %
Raakarasva: 9 %
Raakakuitu: 7 %
Hehkutusjäännös: 3,5 %
A- vitamiini: 1000 IE
D3 vitamiini: 100 IE
C-vitamiini: 10 mg
E-vitamiini: 10 mg

Best Friend Festival Hamster on tälläistä (sori en löytänyt nyt parempaa kuvaa), en ole itse kokeillut mutta kaiketi ihan hyvää.
Lähde ravintotietoihin: www.bffestival.fi

Ravintosisältö/100 g Raakaproteiinia 13,0 g
Raakarasvaa 6,0 g
Raakakuitua 8,5 g
Hehkutusjäännöstä 4,0 g
Sisältää kuparia 1,2 mg/kg
(kupari(II)sulfaattina ja pentahydraattina)
Lisätyt vitamiinit / 1 kg
A-vitamiini 14 400 KY
D3-vitamiini 1 440 KY
E-vitamiini 144 mg
C-vitamiini 100 mg Lisäksi on jotain Best Friend Festival kaikkien jyrsijöiden ruokaa, siitä en tiedä paljoakaan. Näemmä aika samanlaista kuin BF festival hamster, eli varmaan hamstereille ihan ok:ta.

Tuos viimises linkis, siin yläpuolel kun menee niit kuvii, ja sitten siin on se hamstereille ''tarkoitettu'' ruoka, nii ympäril on MARSUI... on hyvii eläin tietäjiäkin ;D.. juu, een oo mikää selittäjä ;D
01.01.2010 17.19
022639294_r
Säkylä
Pepsin tarvitsisi nimenomaan lihoa, joten onko OK jos annan kyseistä ruokaa? Toki salaatin ja muun tuoreen kera. Monipuolinen ruokavalio silti...
02.01.2010 16.16
020696711_r
Lappeenranta
Väinö kirjoitti:
Pepsin tarvitsisi nimenomaan lihoa, joten onko OK jos annan kyseistä ruokaa? Toki salaatin ja muun tuoreen kera. Monipuolinen ruokavalio silti...

Älä anna, ruoka on epäterveellistä. Kokeile jotain nameja, tai auringonkukansiemeniä. Kannattaa ostaa eläinkaupasta, siltä saa terveellistä muonaa. ;)

02.01.2010 16.20
Väinö kirjoitti:

Anna Supa Hamsteria.

02.01.2010 21.56
020059297_r
Utajärvi

mää en oo ostanu koskaa Best Friendii enkä aijo kun kuulin siitä :´S

03.01.2010 02.15
Söpö kirjoitti:
Väinö kirjoitti:

Älä anna, ruoka on epäterveellistä. Kokeile jotain nameja, tai auringonkukansiemeniä. Kannattaa ostaa eläinkaupasta, siltä saa terveellistä muonaa. ;)

Eiköhän se ole ihan yhtä epäterveellistä lihottaa eläintä lisäämällä rasvan määrää ravinnossa kuten sekin, että annetaan paljon rasvaa sisältävää ja ennen kaikkea epäterveellistä ruokaa lihottamisen vuoski. Auringonkukansiemenet ovat pienissä määrin hyviä, mutta itse en käyttäisi mitään siemeniä omien lemmikkieni painon nostamiseen vain siksi, että niiden tarvitsisi lihoa. Proteiini on terveellisempi tapa nostaa massan määrää, eli lihatuotteita ja laktoosittomia maitotuotteita ruokavalioon enemmän.Ja mitä ihmettä joku hamsteri tekee nameilla (mitä niillä edes tässä yhteydessä tarkoitetaan, jotain jyrsijän jugurttinappejako)? Ei se jyrskä millään nameilla mitään tee.

Minä en ole koskaan syöttänyt rotilleni markettisapuskoja niiden sisältämien säilöntä- ja väriaineiden takia. Minusta jo jonkun Osku-pussin sisällön haistelu kertoo ruuan laadusta, hyi yäk. Ihan sama Best Friendin kanssa. Suosikaa mieluummin laadukkaita eläinkaupasta ostettuja ruokia tai tehkää ne itse, jolloin ruokavaliosta saa karsittua ylimääräiset E-koodit ja kasvaimia aiheuttavat väriaineet pois.

03.01.2010 10.12
000049532_r
Jäärä kirjoitti:
Iisa kirjoitti:
Pakastelkaa hyvät ihmiset niitä ruokia niiin ei pitäisi tulla ötöjä :)

Eipä se pakastus bakteereja tapa. Kun ruuan ottaa ulos pakkasesta, sama homma jatkuu. Eikun ruoka uuniin

Pakastus tappaa nimenomaan ötökät, n. 1vk pakkasessa on hyvä aika. Max 2vk, sen jälkeen jyvät voivat alkaa vettyä.

Mistään bakteereista en tiedä.

Je edellä tarkoitin tietenkin kunnon pakkasta, pakastimessa. Mikään muutaman asteen pakkanen ulkona ei riitä.

Muokattu viimeksi: 03.01.10 10.14
03.01.2010 10.21
000049532_r
Tilda kirjoitti:

Onko muilla ollut ötököitä? Mitään vaikutuksia niillä jyrsijöihin?

Meillä tuli kerran ötököitä kuhiseva prestige säkki. Ei siinä mitään. Löin säkin jätesäkkiin, vein takaisin kauppaa ja rahat takaisin.

Eläimiltä oli ruuat aika loppu, joten laitoin pari kiloa säkistä äkkiä pakkaseen. Tämän sanoin tietenkin kauppaan, että tiesivät. Mutta eihän "pilaantuneesta" ruuasta voi rahaa ottaa.

04.02.2010 14.13
Minusta Festival ruoka on hyvää.Ei sieltä ole mitään löytynyt.Ehkä muut Best Friendit on huonoja,niistä en tiedä.Mutta omien perusteluiden mukaan Best Friendin festival on syötävää!!!!!
04.02.2010 14.24
020696711_r
Lappeenranta
Petra kirjoitti:
Minusta Festival ruoka on hyvää.Ei sieltä ole mitään löytynyt.Ehkä muut Best Friendit on huonoja,niistä en tiedä.Mutta omien perusteluiden mukaan Best Friendin festival on syötävää!!!!!

Kannattaa vaihtaa toi BF ruoka pois, eläinkaupasta saa paljon terveellisempää ruokaa. BF ruoassa on pelkkää rasvaa, ja on muutenkin epäterveellistä.

04.02.2010 21.48
Söpö kirjoitti:
Petra kirjoitti:

Kannattaa vaihtaa toi BF ruoka pois, eläinkaupasta saa paljon terveellisempää ruokaa. BF ruoassa on pelkkää rasvaa, ja on muutenkin epäterveellistä.

Petra, ennemmin noita, kuin Oskua. Parempi olisi, jos kuitenkin saisit ostettua parempilaatuista ruokaa.

Söpö, BF ei kylläkään ole täynnä "pelkkää rasvaa". Esim. Menussa on rasvaa vain 3,5 ja se on jo liian vähän gerbiileille. Marsussa on rasvaa 3,0 ja BF Festival hamsterissa on 6,0 mikä on siinä melkein jo ylärajoilla gerbiileille.

06.02.2010 17.46
020696711_r
Lappeenranta
Eirami kirjoitti:
Söpö kirjoitti:
Petra kirjoitti:

Petra, ennemmin noita, kuin Oskua. Parempi olisi, jos kuitenkin saisit ostettua parempilaatuista ruokaa.

Söpö, BF ei kylläkään ole täynnä "pelkkää rasvaa". Esim. Menussa on rasvaa vain 3,5 ja se on jo liian vähän gerbiileille. Marsussa on rasvaa 3,0 ja BF Festival hamsterissa on 6,0 mikä on siinä melkein jo ylärajoilla gerbiileille.

Okei, asia tuli selväksi. :)
08.02.2010 20.31
Pertsa syö parakiiteille tarkoitettua Best friendin Festival ruokaa. Se on maistunut Pertsalle hyvin ja vaikuttanut minusta ihan laadukkaalta :)
04.03.2010 20.23

Hamsut syö meillä mm. Best Friend hamster ruokaa. Ovat myös syöneet jyrsijöiden best friendiä. Best friendiltä on myös välipaloja ollut.

Todella hyvin on maistunut! Mielestäni laadukasta ja monipuolista. Tosin, annan muutakin ruokaa kuin Best Friendiä -teen itse sekoituksen useasta eri ruoasta.

04.03.2010 20.42
Yoda kirjoitti:

Hamsut syö meillä mm. Best Friend hamster ruokaa. Ovat myös syöneet jyrsijöiden best friendiä. Best friendiltä on myös välipaloja ollut.

Todella hyvin on maistunut! Mielestäni laadukasta ja monipuolista. Tosin, annan muutakin ruokaa kuin Best Friendiä -teen itse sekoituksen useasta eri ruoasta.

Noniin, ensinnäkin tuo "todella hyvin maistunut" on hyvin turha ilmaisu. Tottakai se eläin syö vaikka mitä, jos muuta ei ole tarjolla. Se ei tarkoita, että se ruoka maistuu tai että se olisi monipuolista ja laadukasta.

05.03.2010 16.25
000053084_r

Jos hamsterin (tai minkä tahansa muunkin jyrsijän) tarvitsee lihoa, on hyvä keino vaihtaa ruoka ei liian rasvaiseen, ravintoarvoiltaan mahdollisimman hyvään ruokaan. Kun jyrsijä saa ruoastaan kaiken tarvitsemansa, se voi kasvaa niin isoksi kuin perimät sallivat. Jos jyrsijä syö oikeanlaista ruokaa hyvällä halulla, mutta jää siltikin hieman normaalia hoikemmaksi, ei sille mahda enää mitään. Jos jyrsijä on rakenteeltaan sellainen, että se täysin terveenä ollessaan on hoikempi kuin yleensä, ei sitä tule enää väkisin lihottaa herkuilla tai rasvaisella ruoalla. Kun luonnostaankin hoikka eläin lihotettaan "normaaliksi", voi se tarkoittaakin että eläimestä tuleekin itseensä nähden hieman ylipainoinen ja se "normaali massa" onkin ylimääräistä.
Eli siis vaikka eläin olisikin hieman hoikempi, ei se välttämättä tarkoita että sen pitäisi lihoa. Ihmisetkin ovat erilaisia.

Eirami kirjoitti:
Söpö, BF ei kylläkään ole täynnä "pelkkää rasvaa". Esim. Menussa on rasvaa vain 3,5 ja se on jo liian vähän gerbiileille.

Ylempänä Pemin kirjoittaman viestin mukaan, Best Friend Menussa on 9& raakarasvaa.. Vai olenko ymmärtänyt väärin?

Muokattu viimeksi: 05.03.10 16.28
05.03.2010 21.20
Olet ymmärtänyt väärin tai sitten BFn sivu antaa väärää tietoa. Itse nimittäin katsoin BF Menun rasvan osuudeksi 3,5
05.03.2010 22.35
Dean kirjoitti:
Yoda kirjoitti:

Noniin, ensinnäkin tuo "todella hyvin maistunut" on hyvin turha ilmaisu. Tottakai se eläin syö vaikka mitä, jos muuta ei ole tarjolla. Se ei tarkoita, että se ruoka maistuu tai että se olisi monipuolista ja laadukasta.

Kuten mainitsin, teen itse sekoituksen, jossa vain osana best friendiä. Ja on best friendin ruoat kadonneet kupista, että uskon maistuneen. Ei ne mitä vaan syö meillä, vaan monia eri ruokasekoituksia sekoitettuna, että valinnanvaraa kyllä on, on tarjolla siis paljon vaihtoehtoja.

On mm. sellasta "eläinlääkäreitten maailmalla " suosittelemaa general hamsteria mutta ei maistunut...ei.

Muokattu viimeksi: 05.03.10 22.38
05.03.2010 22.39
Mutta se ei edelleenkään tarkoita, että se BF ruoka olisi laadukasta ja monipuolista. Ja siis tottakai ne ruuat kuin ruuat katoaa kupista, kun ei saa muuta. Kyllä meilläkin elukat söis vaikka joka päivä pelkkää kauraa jos antais, mutta se kun automaattisesti ei ole suotavaa.
05.03.2010 23.00

^^Edelleenkin, teen sekoituksen. Siis monia eri ruokia sekoittelen. BF on vaan yksi niistä. Eli, valinnanvaraa kyllä on. En pelkästään BF tarjoisi.

Mun mielestä BF hamster on laadukasta. Siinä on monipuolisesti vitamiineja, purukalustolle työtä sekä terveellisiä kasviksia ja vihanneksia, proteiinia ja kuitua hyvissä määrin. Se on ihan hyvä osa kokonaisuutta!

Muokattu viimeksi: 05.03.10 23.11
05.03.2010 23.31

Osaanhan mä lukea :) Mutta se, että sä sekoitat eri ruokia ja se BF menee "kaupaksi", ei tarkota että se on laadukasta. Tuota nyt tässä olen jankannut.

Eri ruokiin sekoitettuna ehkä ihan OK, sellaisenaan ei niinkään maailman parasta ruokaa.

05.03.2010 23.52

^^ Sitä halusinkin vaan painottaa, että en minäkään sitä yksistään käytä. Ja laadukkuuttahan olen perustellut taasen muilla syillä kuin sillä että menee kaupaksi.

Mun mielestä ei vaan ole syytä haukkua bf:iä.

06.03.2010 09.34
000053084_r
Eirami kirjoitti:
Olet ymmärtänyt väärin tai sitten BFn sivu antaa väärää tietoa. Itse nimittäin katsoin BF Menun rasvan osuudeksi 3,5

Ok. Tarkistin asian itsekin googlaamalla. :)

Muokattu viimeksi: 06.03.10 09.35
11.03.2010 21.35
itse ole sitä mieltä kans että ruokinta on kaiken a ja o. vaikka marketti rouka on toki halpaa se ei ole välttämättä paras mahdollinen. itse syötämme lottieta marsuille ennen syötimme eläin kaupan cavia PRO:ta mutta hinta oli yht´äkkiä noussut 1,10€ ja se (4,50) oli mielestäni liikaa kilon pussista kun lottie on 4,80/1,5 kg ja on tietääkseni hyvää ja moni marsun omistaja sitä syöttää..
14.03.2010 19.49

Joskus syötin tietämättömänä edellisille gerbileilleni festivalia, mutta sivistyin siinä sitten vähän ennen tyttösten kuolemaa ja saivat eläinkaupparuokaa vanhuuden päivillään. Nyt uusien gerbujeni kanssa olen aika tarkka ruoan kanssa ja olen kokeillut miljoonaa eri lajia ja nyt kun tuo ruokasatsi loppuu, on aika päättää, mitä syötän jatkossa elukoilleni. : ) Myös hamsterin kanssa on menossa oma testisarjansa. : )

BF:ää pidän yleisesti ottaen huonolaatuisena ruokana. Onhan siinä jotain väriaineettomimpiakin versioita, mutta niissä näyttäisi olevan vain kauraa, pellettejä ja jotain ruskeita yms. nappuloita vähäsen. En syöttäisi sitä kyllä omille elukoilleni, mutta kai se menee jonkun muun ruoan seassa.

PS. Osa viestistä meni vähän OT:ksi. :--)

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti