Bestfriend - Sivu 4 (Jyrsijät > Jyrsijöiden ruoka)

04.12.2011 15.33
Olkun viestiin viitaten sen verran että 100% varmuudellahan ei voi tietää ovatko kaverisi elukoiden kasvaimet aiheutuneet juurikin ruuasta mitä popsivat mutta uskallan veikata ettei tuo BF oo ainakaan mitenkään edesauttanut hyvän kunnon säilyttämisessä Doven kanssa olen samoilla linjoilla ja pakko vielä semmonen tähän tunkea että kaverisi jos olettaa eläintensä rakastavan Best Friendin pöperöä niin mistä hän sen voi tietää Sori, ei tod. naurun asia mutta vähän sama kuin "mun hamsteri tykkää juoksupallosta, mä tiiän sen koska se menee sinne aina!!11!!" Tai sitten että "Meijän Nöpö rakastaa pesävanuu kun se sitä kerran käyttää, kai mä nyt tiiän mistä mun oma hamsu tykkää!11" Eli siis kyllähän se on mahdollista ihmisen oppia ajan myötä havaitsemaan että mikä sille omalle lemmikille näyttää olevan mieluista ja mikä ei mutta BF:n syöttämistä vertaisin itse siihen että varmasti moni lapsikin söisi mielummin McDonald`sissa tai Hesessä roskaruokaa kuin kotona niitä äipän höyryttämiä kasviksia
20.12.2011 15.42
Mulla oli jotain best friendin jyväsekotusta hamsterille ja voin sanoa, ettei ole mitenkään hyvää. Huonolaatusta.
Life's Short Eat Cookies
15.01.2012 11.19

Best Friend Festivalissa käytettyjen lisäaineiden E-koodit: E330. E320, E321, E324, E172, E131, E124

Ja vähän niiden merkityksistä ja vaikutuksista:

E330: sitruunahappo - Käytetään säilöntäaineena
E320: Butyylihydroksianisoli - Aiheuttanut syöpää eläinkokeissa, voi aiheuttaa muutoksia DNA:ssa C-vitamiinin kanssa käytettynä. Käytetään säilöntäaineena.
E321: Butyloitu hydroksitolueeni - Mahdollisesti karsinogeeninen (syöpää aiheuttava), sisäeritysjärjestelmän toimintaa ja immunologista järjestelmää häiritsevä. Käytetään säilöntäaineena.
E324: Etoksikiini - Aiheuttaa leukemiaa, sokeutta, syöpää, iho-ongelmia, lisääntymisongelmia ja immuunipuolustuksen heikkoutta. Käytetään säilöntäaineena.
E172: Rautaoksidit- ja hydroksidit - Eli toisinsanoen ruoste. Käytetään väriaineena.
E131: Patenttisininen - Voi aiheuttaa allergisia reaktioita, pahoinvointia tai pahimmillaan anafylaktisen shokin. Käytetään väriaineena.

E124: Kokkeniilipunainen: Mahdollisesti karsinogeeninen, voi vahvistaa astman oireita.

22.01.2012 17.59
021555739_r
Helsinki

^ Ei kauheen kehuttavalta kuulosta. Väriaineet on ihan turhia ja säilöntäaineitakin vois olla vähemmän. Aika paljon karsinogeenisiä (ainakin mahdollisesti). Ei tollasta sais millekään eläimelle syöttää.

Kävin itse tänään ihan huvin vuoksi Best Friendin sivuilla kun ne sattuivat tulemaan vastaan, ja siellä lukee tällaista:

"Etsi tietoa lemmikkisi ravinnontarpeesta, sillä kaneilla ja jyrsijöillä ne vaihtelevat lajeittain."

Aika pian samalla sivulla lukee jostain niiden sapuskasta näin:

"MENU ja CHOICE ovat laadukkaita lemmikkien ruokatuotteita edulliseen hintaan, ja molemmat on mukautettu kaikille jyrsijöille ja kaneille."

Minun mielestäni tämä on ristiriitaista. Ensin sanotaan että ravinnontarpeet vaihtelee ja sitten kerrotaan että tuota voi antaa kaikille jyrsijöille ja kaneille. No, kertoo jotain laadusta.

Muokattu viimeksi: 22.01.12 17.59
25.01.2012 17.57
021856993_r
Jyväskylä
Joskus ostin Jipolle Best Friendin Festival-marsunruokaa. Jippo sitä ihan mielellään söi ja tykkäsi, mutta en enää toista kertaa mene ostamaan sen perusteella, mitä kyseinen ruoka sisältää. Muutenkin olen ajatellut vaihtaa siemenseoksesta kokonaan pellettiin, ellei jotakin hyvää siemenseosta tule vastaan. Muutenkin sisälti paljon auringonkukansiemeniä ja pähkinöitä, mutta en muista miten paljon rasvaa ruoka sisälti. :/
25.01.2012 18.10
Jippo/ Versele-Lagalla ainakin on muutamia hyväksi haukuttavia seoksia. Varsinaisia siemenseoksia eivät kyllä taida olla mutta semmosia missä on mm. kuivattuja marjoja, heinänpätkiä, pellettiä, semmosia kovia raksuja missä ei olek äytetty niitä väriainemössöjä jne.
02.02.2012 14.39
Äiti osti tänään BF Festivalia ... Mutta näköjään huonoa :( Ärsyttää kun täällä lähellä ei oo mitään, mistä voi ostaa kunnon ruokaa, ja äitillä ei oo aikaa mennä ostaa ja ite en osaa.
Muokattu viimeksi: 02.02.12 14.47
18.02.2012 23.20
Pähkinä kirjoitti:
Äiti osti tänään BF Festivalia ... Mutta näköjään huonoa :( Ärsyttää kun täällä lähellä ei oo mitään, mistä voi ostaa kunnon ruokaa, ja äitillä ei oo aikaa mennä ostaa ja ite en osaa.

Miten ois netin kautta tilaaminen jollonka tulevat joko koti-ovelle tai ovat haettavissa paikkakuntasi postista? ;) esimerkiksi unelmalemmikeistä löytyy hamstereille prestigeä kun taas lemmikkiexpressistä useampaa kuten supa hamsteria ja garvoa.

07.05.2013 22.12
022208860_r

Kannattaa käyttää supahamsteria ;) se on hyvää ilman mitään keinotekoista :D

...Ja se BF ruoka on tuskin vaikuttanut hamsterisi kuolemaan niin lyhyessä ajassa... mutta Osanotot<3

http://vauhtihirmusss.blogspot.fi/ ℓ٥ﻻ ﻉ√٥υ
01.06.2013 15.10
000100014_r

^Höpö höpö, Supa Hamsterissakin on käytetty haitallisia väri- ja säilöntäaineita. Samoin Versele-Lagan tuotteissa.

Laadukkaampia ruokia ovat mm. Bunny Hamster Traum, Mucki Menu Plus (zooplussasta), Rapunzel Hamster Mix ja Rodo Hamster Mix.

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti