Pentulaatikon kuulumisia (kasvattajat) - Sivu 43 (Koirat > Pennut)

08.08.2012 09.13
022485917_r
Klaukkala

Mun mielestä toi "MIX TEHÄ SEROPEI KU NIIT ON KODITTOMIN IHA SIKAN?????-.-"- kortti on aika meh. Mun mielestä harkitut seropipennutukset on tosi jees ja niitä sais olla enemmän ku niitä "No meidän musti on kyllä terve!! Ei oo edes rokotuksia ikinä tarvinnu antaa! Tehhänpäs pentuja, tulee hyviä ja söpösiä mettäkoiria"- pennutuksia.

Ja arvostan tottakai tosi paljon niitä ketkä adoptoi kodittoman koiran, en sano et se olis jotenki iyyh ja tyhmää, ehen. Iteki oon katsellut monia adoptiosivustoja ja voisin ehkä joskus tulevaisuudessa adoptoidakin, mutta siinä on tosiaan se, ettei tiedä mitä saa. Roduista ei välttämättä oo harmainta aavistustakaan ja aikuisilla koirilla saattaa olla ongelmiakin. Siinä on vielä sekin, ettei sukua oo tutkittu, luonnollisestikaan.

Miks ei rotupia haluaville ikinä sanota et "NO ADOPTOI, NIIT ON TUOL MAAILMAL KODITTOMIN"? D:

I'll start my own religion worshipping my dog Jack, cause dog spelled backwards is god and that's a fact
08.08.2012 09.24

Tämä ei ole seropi / rotupi vastaanasettelu ketju. Vaan sellainen missä kasvattajat vaihtavat kokemuksiaan, kertovat tulevista/syntyneistä pentueistaan ja kasvatuskokemuksistaan iloista ja suruista.

Kyllä itsekin välillä ihmettelen asioita koski ne kumpaa tahansa. Mutta ne ihmettelyt eivät kuulu tähän ketjuun. Eikö täällä ollut jo jokin seropiketju missä niiden kasvatusta ihmeteltiin ynnä muuta niihin liittyvää.

08.08.2012 09.29
022309048_r
Pori

Huhhuh, petsieläiset vauhdissa. Koetteko jotenkin uhkaavana, kun vastuuntuntoiset seropikasvattajat ovat tulleet enemmän esille ja ihmiset ovat ottaneet positiivisesti asian vielä vastaan?

Hirveää jos teidän ihkut ja kaikista parhaat rotupinne ei ole kuitenkaan kaikille se oikea ja ainoa asia, mutta se ei oikeuta näihin loukkaaviin ja inhottaviin viesteihin. Aivan naurettavaa touhua aikuisilta ihmisiltä, missä on toisten ihmisten kunnioitus ja hyvät käytöstavat?

Sirpille ja Laralle kauheasti onnea penneleistä, mielenkiinnolla odottelen miten toiset kasvaa joten säännöllistä raportointia odotan! ;)

08.08.2012 09.35
Niin kauan kuin maailmaan tehdyt pennut saavat asiantuntevan, hyvän kodin, ja ne ovat saaneet jo pentuiässä hyvän kasvatuksen, kaikki on hyvin.
Seropikasvatuksessa ja epärehellisessä/laiskassa rotupikasvatuksessa meinaa vaan tietojen säilöminen ja kauaskatsoisuus esimerkiksi terveysasioissa ontua, mikä on tietenkin harmillista.
http://wipoe.blogspot.com
08.08.2012 09.37
000049005_r
Onhan Sirppikin monesti tuonut kärkkäitä mielipiteitään rotupikasvatuksesta esille ja hänkin aikuinen ihminen, joten itse näen ihan oikeitettuna että muutkin saavat tuoda seropikasvatuksesta mielipiteensä julki. Molemmin puolin on tullut loukkaavaa tekstiä eri puolilta Petsietä, jotkut seropikasvatuksesta pitävät, jotkut eivät, sama koskee rotupikasvatusta jota sitäkin ollaan haukuttu yhtä lailla kuin Sirpin toimia.
08.08.2012 09.39
Tuossa kohtaa olen Dajan kanssa samaa mieltä. Mutta tosiaan tämä keskustelu ei kuulu tähän ketjuun. Kiitos .)
08.08.2012 09.40
022706418_r
Jyväskylä

Voitto kirjoitti:

Tämä ei ole seropi / rotupi vastaanasettelu ketju. Vaan sellainen missä kasvattajat vaihtavat kokemuksiaan, kertovat tulevista/syntyneistä pentueistaan ja kasvatuskokemuksistaan iloista ja suruista.

Kyllä itsekin välillä ihmettelen asioita koski ne kumpaa tahansa. Mutta ne ihmettelyt eivät kuulu tähän ketjuun. Eikö täällä ollut jo jokin seropiketju missä niiden kasvatusta ihmeteltiin ynnä muuta niihin liittyvää.

^ Joidenkin persauksia kaihertaa nyt niin hirveästi tuo että Sirpin omistaja on tässä keskustelussa pentueiden kanssa, kun ei ole the jumal liitossa mukana ja kasvata sisäsiittoista, liioitellusti rotumääritelmien kanssa pilattuja rotukoiria.

Tämä oli jämäkästi kirjoitettu:

Alice kirjoitti:

Ei herrajumala taas. Kasvattaja on ihminen, jonka omistuksessa tai jalostusoikeuden hallinnan alla oleva naaraspuoleinen elukka synnyttää pentusia. Simple as that what. Helkkarin sota siitäkin kun "yhyy ne on sekarotusia ja kun kennelliitto...". Kennelliitto on yksi ei suinkaan ainoa tapa kasvattaa koiria.

Kyllä varmaan siinä kohtaa monetkin puuttuisivat, jos ketjussa olisi joku joka kasvattaisi aivan random yhdistelmillä useita pentueita ja varsinkin ilman sitä päämäärää. Pelkästään myyntiin ja pennuttamisen ilon vuoksi.
Vastuullisella ja tarkoituksenmukaisella pennuttamisella on melkoisesti eroa siihen että naapurin murre kävi kiksaisemassa miedän seropi hellun paksuksi ja nyt pennut myynnissä keltaisessa pörssissä.

Se, että maailmassa on koiria kodittomina, ei mielestäni oikeuta vaatimaan seropien määrän lopettamista. Itseasiassa pitäisi kaikea koirien jalostamista hillitä, jotta pentuja tulisi vähemmän, koska muuten hukumme koiriin. Saati sitten että jäljelle jäisi kasa sisäsiittoista, sukurutsauksen sairastuttamia otuksia edustamaan lajia nimeltä koira.

Mutta nyt saa minun osalta OT riittää, jotta ei mene tämä ketju eri asiasta jauhamiseksi. Mielestäni Sirpillä on yhtälainen oikeus jakaa kokemuksiaan tässä keskustelussa pentueistaan ja muun aiheeseen liittyvän voisi sitten hoitaa niille tarkoitetuissa keskusteluissa.

Muokattu viimeksi: 08.08.12 09.41
In life the firmest friend, the first to welcome, foremost to defend -Lord Byron
08.08.2012 09.42
022309048_r
Pori

Ei mitenkään lapsellista toimintaa, huoh!

Tässä keskustelussa en ole huomannut rotupien haukkumista, mutta oikeuttaako se toisten lyttäämiseen ja huonoihin käytöstapoihin, koska joskus aikasemmin jossain muussa kesustelussa vaikka ehkä et ole ollut itse osallisena on Sirppi puhunut asiattomasti rotukoirista?

Oikeuttaako se oikeasti kaikkien mielestä huonoihin käytöstapoihin? Mikä ihmisiä oikeasti vaivaa.. missä on kaikkien järki?

08.08.2012 09.47
^ Eiköhän täällä huonosti käyttäydy nyt ihminen jos toinenkin.... vink.
Eikä sillä keskustelulla sinänsä ole väliä, missä "hävyttömyyksiä" laukoo. Mielipiteitä saa olla erilaisia, ja poikkeavia todellakin on eri henkilöiden välillä.
http://wipoe.blogspot.com
08.08.2012 09.53
022309048_r
Pori

^ Niin käyttäytyy, mut jos minuun viittaat - niin kysymykseni ei mitenkään ole mielestäni asiattomia tai ilkeitä, pikemminkin ihmetteleviä ja järkyttyneitä miten hyväksyttävää on olla oikeasti ilkeä ja epäkohtelias. Erilaisia mielipiteitä saa olla, mutta toisten lyttäys ei kuulu siihen. Pitää osata kunnioittaa toisten mielipiteitä, tekoja ja ajatuksia vaikka ei itse ymmärtäisikään niitä.

Mutta jos mennään ajatuksella että tuo puhui joskus ilkeästi niin saan minäkin - ei täällä ole kohta enää ollenkaan asiallista keskustelua kun hävyttömyydet on ihan ok asia, ja ilman niitä ei osata keskustella eri mielipiteistä.

08.08.2012 09.54
021842448_r
Jyväskylä
Juno kirjoitti:

Tässä keskustelussa en ole huomannut rotupien haukkumista, mutta oikeuttaako se toisten lyttäämiseen ja huonoihin käytöstapoihin, koska joskus aikasemmin jossain muussa kesustelussa vaikka ehkä et ole ollut itse osallisena on Sirppi puhunut asiattomasti rotukoirista?

Oikeuttaako se oikeasti kaikkien mielestä huonoihin käytöstapoihin? Mikä ihmisiä oikeasti vaivaa.. missä on kaikkien järki?

Tässäkin töpössä on rotukoirien haukkumista nähty, Jerin viesti pisti sillä tavalla silmään, kun ei siinä erityisen kauniiseen sävyyn rotupeista puhuttu. Mutta kuten sanottiin, mielipiteitä saa olla. Tietääkseni en itse ole Sirpin toimia haukkunut tässä tai missään muussakaan topicissa, lainatkaa ihmeessä sellainen pätkä mikäli löytyy. Mielipiteitä on monia ja jotkut haluavat tuoda mielipiteensä julki yhtä kärkkäästi kuin Sirppikin on tuonut omansa. Rotupikasvatusta on haukuttu kanssa, mutta siitä en itse jaksa vetää herneitä nenään, koska kasvattajia on moneen junaan niin rotupeissa kuin seropeissakin.

Muistakaa hyvät ihmiset, että Petsie on aina Petsie.

08.08.2012 10.03
022309048_r
Pori

^ Itse lähetin viestin vasta Jerin jälkeen, huomautuksena vain.

En ole tainnut henkilökohtaisesti puhua sinusta, puhuessani kyllä laitan tekstin eteen nimesi.

Minusta ei vieläkään ole oikeutettavaa olla epäkohtelias ja ilkeä vaikka joku toinen olisi. Omasta mielestäni se on lapsellista ja naurettavaa, josta kärsii myös sivullisetkin aina välillä.

Tähän keskusteluun ei lähdetty siitä että rotupeita olisi haukuttu, vaikka tietenkin niitä joskus myös haukutaan. Kaikkea ja kaikkia haukutaan, mutta sekään ei ole hyväksyttävää.

Petsie on Petsie, mutta näihinkin kirjoittelee oikeat ihmiset ja toivon ettei ketään kohtele ihmisiä niinkuin täällä Petsiessä.

Mutta jatkakaa penneleiden ihasteluista, tää kirjottelu loppui tähän :D

08.08.2012 10.03
022706418_r
Jyväskylä
Nears kirjoitti:

Tässäkin töpössä on rotukoirien haukkumista nähty, Jerin viesti pisti sillä tavalla silmään, kun ei siinä erityisen kauniiseen sävyyn rotupeista puhuttu. Mutta kuten sanottiin, mielipiteitä saa olla.

Jännästi kun ensin kysyyy asiallisesti ja uteliaisuudestaan mielipidettä niin ei saa mitään vastausta, mutta heti kun pistää sen kärkkäämmän koukun mukaan niin saa kommenttia takaisin.
En kiellä ettenkö olisi kärjistänyt omaa tekstiäni, mutta kodittomien seropien-kortin heittäminen tuolla aikaisemalla sivulla nosti hieman niskakarvoja pystyyn:

Demi kirjoitti:

Niin ja minullekin tuo Sirpin touhu on aika utopista, jos tahtoo niitä seropirakkeja niin miksi niitä ei voi koiratarhalta hakea kun niitä siellä olisi pilvin pimein kodittoma, lopetusuhan alla?

Nears kirjoitti:

Muistakaa hyvät ihmiset, että Petsie on aina Petsie.

Jepjep

In life the firmest friend, the first to welcome, foremost to defend -Lord Byron
08.08.2012 10.04

Hei oikeesti pliis, pidetään tämä ketju sellaisena millaisena sen kuuluukin olla.

Seropien pennutuksesta löytyy  

http://www.petsie.fi/forum.php?fid=11305&range=63

Joo ja en nyt tarkoita ettei Sirppi ja Lara saisi keskustella kokemuksistaan tässä ketjussa, vaan että se muu keskustelu voisi jatkua tuolla :) 

Muokattu viimeksi: 08.08.12 10.07
08.08.2012 10.15
022702346_r
Säkylä
Juska kirjoitti:
Harkitut seropinpennut löytää kyllä helpommin kodit kuin random takapihan "isästä ei tietoa"- miksit joten tuskin maailma nyt tälläsen järkevän kasvatuksen takia seropeihin hukkuu vaikka niitä paljon kodittomina onkin. Sirpin seropien kasvatus kuulostaa just tosi harkitulta ja asiansaosaavalta + mielenkiintoselta.
Riippuvuutta helmikuusta 2008. Lisää meistä: nahkalassie.blogspot.fi
08.08.2012 10.23
021865878_r

Miksi ihmiset usein haluaa tietyn rotukoiran tai tietyn ryhmän koiran? Koska he haluavat tietyntyyppisen koiran (paimen, seurakoira...).

Se ettei halua rotukoiraa ei poissulje sitä, että koiran hankkija haluaa edelleen tietyn tyyppisen koiran. Esim. itse en todellakaan ottaisi mitään vaan seropia, koska haluan koiralla olevan tietynlaisia ominaisuuksia (miellyttämishalu, tarpeeksi pieni, ei kaikkein aktiivisimmasta päästä).

Kissanomistajana en esim. haluaisi metsästyskoira mixiä ja tuntemattomasta yhdistelmästä ei yhtään tiedä mitä sieltä tulee luonteensa tai edes kokonsa puolesta. Tämän vuoksi myös harkituille seropiyhdistelmille on kysyntää. Lisäksi pennuilla saattaa olla (yhdistelmästä riippuen) pienempi riski tiettyihin rotukohtaisiin ongelmiin. (Kaksi litteäkuonoista toki saa litteitä kuonoja, mutta geneettisiä tauteja ei välttämättä puhkea.)

Itse hankkisin rotukoira, jos koira tänne tulisi, koska on aika vaikeaa edes yrittää löytää sopivaa terveystestattua seurakoira mixiä. Samoista syistä tulevat kissani tulevat olemaan rotukissoja, koska harkittuja ja testattuja kotikissayhdistelmiä ei vaan löydy kovin helpolla.

08.08.2012 10.29

Josko tuo seropi vs. rotupikeskustelu jatkuisi tuolla Voiton laittamassa linkissä.

Onnittelut kaikille pennelin saaneille, ja Demin lapsoset ovat todella suloisia!

08.08.2012 10.44

Linkistä löytyy Ilmarin ja Laran pentusista 2-viikkois kuvia. Nyt pentuset ovat jo kolme viikkoa vanhoja. Tänään Laran omistaja tulleekin ottamaan tuoreempia otoksia :) Laitan sitten muutaman uuden kuvan. Mutta nyt kuvat ovat linkin takana :)

http://judysmagician.kuvat.fi/kuvat/Black+Sabbath+litter/Black+Sabbath+litter+2+weeks/

Meillähän kävi näin tällä kertaa.

Ensimmäinen pentunen siis syntyi ennen puolta yötä, joten syntymäpäiväksi laitettiin 15.7 Toinen pentu putkahti hieman puolen yön jälkeen. Kuusi pentua syntyi ongelmitta 4*uros ja 2* narttu. Näyttikin siltä että, synnytys oli päättynyt.

Neljältä yöllä syntyi viimeinen ja Lara kävi kuudelta ulkona hätillä. Söi reippaasti ruokansa ja hoiteli pentujaan ihan tyytyväisenä vielä ennen kello kahdeksaa. Joten menin sitten itse vähän nukkumaan. Mutta eipä se synnytys sitten ollutkaan ohitse.

Aamupäivällä mamma alkoi ponnistella uudelleen ja jouduimme lähtemään klinikalle. Synnytyskanavassa oli juuttuneena valtavan suuri n. 620 grammainen epämuodostunut "siamilainen" pentu, joka keisarinleikattiin ulos. Valitettavasti sen takana oli vielä normaali tyttöpentu jota ei enää saatu elvytettyä. Leikkaus meni kuitenkin hyvin ja mammakoira toipui nopeasti.

08.08.2012 10.55
En millään jaksa lukea koko loppu viestittelyä, vaan muutaman viestin mihin eilen jäin. Samoiten kysyn minä: MITÄ HAETAAN HUSKY/COLLIE YHISTELMÄLLÄ!? Tuossa kuitenkin yhdistyy kaksi niin erilaista rotua mitä tällä haetaan, millaisia ominaisuuksia? . Mun mielestä muutenkin, tahallisesti seropeja kasvattava ihminen on vain rahan perässä. Tietysti täällä petsiessä kaikki tulee ihguttelemaan teidän mitä kummallisempia mutta ylisuloisia tahallisesti pennutettuja seropipaimenia. Onhan ne sentään niiiiiin söpöi!1 Mun mielestä Sirppi ei kuitenkaan tähän keskusteluun kuulu, sekarotusten piskiensä kanssa.(Sen enempää en tosin kuulu minäkään viestiketjuun, eikä tämä viestittely tähän topiciin) Ja kuten sanoin, pidän seropeista kyllä en ole TODELLAKAAN mikään roturasisti jne. Mutta tämä menee yli. Mun mielestä tämä on mennyt koko petsiessä ihan yli. Mutta miksei tuolla toiminnallaan nyt söpöistä koiranpentusista pitävät teinilikat innostumaan. Se mikä tekee Sirpin toiminnasta hyvää, harkittua ja /tai mielenkiintoista(JÄRKEVÄÄÄ) Sitä en millään ymmärrä. Minä käsitän itse tälläisen toiminnan rahasampoiluksi ja melkeimpä "tarpeettomien" pentujen tehtailuksi. Kyllähän kaikki tietysti sen suuremmin asioihin tutustumatta voi kutsua kaikkia rotukoiria sisäsiittoisiksi ja ylijalostetuiksi sairaiksi ymym. Mutta mutta mutta..... Tietysti, musta on iha ok että ihmisillä on seropeja nyt ja niitä tulee aina varmasti maailmassa olemaankin, mutta tuota seropien sijoittamista ja systemaattista eteenpäin jalostamista, että mitä ihmettä sillä haetaan??? Uutta tervettä rotua vai?
08.08.2012 10.57
021413905_r
Elli kirjoitti:
siis tarkotinkin sitä, miten erottaa hyvän ulkomuodon :)

Kyllä ja siihen vastasinkin. Niin myöskin siihen mikä liitty kirjoituksessasi ulkomuoto / näyttely. :)

08.08.2012 11.02
Hmm, olipahan kiva herättyään lukea tällaista tekstiä. Osalle ihmisistä kiitoksia ymmärryksestä, kiva huomata ettei kaikki ole yhtä kapeakatseisia kuin toiset vaikka ovatkin "valinneet" rotukoiraharrastuksen.

Uskomatonta, miten tätä "seropikasvatusta" vähätellään. Olen nähnyt jo pelkästään pentueen "taustatutkimukseen" paljon vaivaa. Yli vuoden mietin ja tarkkailin, sopiiko nämä koirat täksi yhdistelmäksi. Kävin myös tutustumassa urokseen ja sen omistajaan useaan kertaan, ja he eivät todellakaan asu ihan naapurissa. Kyselin ihmisten mielipiteitä ja keskustelin heidän kanssaan. Ja olen sata varma siitä, että tein oikean ratkaisun.

Tein pitkään myös pallottelua sen suhteen, haluanko ryhtyä kasvattamaan rotukoiria vai sekarotuisia. Päädyin sekarotuisiin puhtaasti sen takia, että rotukoirasysteemit sotii minun omia eettisiä ja moraalisia mielipiteitä vastaan. Jos joku haluaa rotukoiria kennelliitossa kasvattaa, feel free, en jaksa välittää. Niin kauan, kun minun annetaan tehdä omia asioitani rauhassa.

Ja onhan tässä jo sabotointiakin huomattu, kun tiettyjen rotujen kaikille kasvattajille on "varoiteltu" meistä, että meille ei ainakaan kannata tietyn rotuista koiraa myydä, koska teemme niillä seropipentuja!!1 Kyllä täältä petsiestäkin tunnistaa asianomaiset itsensä, varmaan olette tyytyväisiä kun pääsette sotimaan kauheaa ja vastuutonta seropipennutusta vastaan.

Noialle: Anteeksi vaan kovasti, mutta ei voisi kyllä vähempää kiinnostaa, jos pahoitat mielesi siitä, että sinun "omalla rodullasi" on tehty seropipennut. Varmaan sinunkin kannattaa mennä juoruamaan kaikille collieihmisille, etteivät vahingossakaan myy minulle enää yhtäkään nahkacollieta. Tosin, enpä ole niitä enää hankkimassakaan.
08.08.2012 11.09
No tuohan on musta vaan järkevää että varoitellaan kasvattajia epäilyttävistä pennunostajista, en minäkään kasvattajana tahtoisi että oma kasvattini joutuisi joksikin seropien pennutuskoneeksi(vaikka tehtäisikin vaan 1/2 pentuetta) Ylipäätään, kasvattajana olisin aika pöyristynyt jos tahallisesti näin toimittaisiin.
08.08.2012 11.11
Riita poikki ja voita väliin. Eiköhän palata oikeaan aiheeseen. :) Jos vielä jonkun takamusta kaihertaa seropipennutus, niin menkääpä oikeaan keskusteluun kirjoittelemaan.
08.08.2012 11.30
000056670_r
Nyt vasta huomasin, että Ellin masu on oikeesti kasvanu! Pupsien pitäs syntyä syyskuun alussa :) Yks kysely meille tullu, kuulosti todella ihanalta ja unelmakodilta: nuori harrastava nainen, käy metsällä ja olisi kiinnostunut agilitystä:) asuu vissiin maalla.
08.08.2012 11.31
Kiva kuulla et massu kasvaa niinku pitääkin ja kiinnostuneitakin jo :-)
08.08.2012 11.40
000056670_r
Irina kirjoitti:
Kiva kuulla et massu kasvaa niinku pitääkin ja kiinnostuneitakin jo :-)

jep! kaikille pennuille haetaan hyvää ja harrastavaa kotia, näyttelyistä kiinnostuneidenkin kodeissa olis hyvä jos käytäisiin muuallakin kun näyttelyissä, tämä rotu kun on leviämässä enemmän nlypainotteiseksi :/ mikä on aika harmi, koska walesi on iloinen ja sporttinen koira joka sopii lajiin kun lajiin:)

08.08.2012 11.48
Onnea loppuodotukseen Ellille taustajoukkoineen. Toivotaan että, kaikki menee hyvin :)
08.08.2012 12.29
000056670_r
Onnea pentujen kanssa teille!:) ^ ei kannata välittää muiden mielipiteistä, kunhan ite tietää mitä on tekemässä !
08.08.2012 12.44
022643754_r
Lieksa

Jep, sovitaan että tää on nyt miun viimonen viesti tänne, vuan mitäpä tosiaan rotukoirajalostuksella haetaan?

Tähän tulee luultavasti vastauksia kuten :

- Tervettä koiraa
-> Mission failed, game over. Jos ette ole huomanneet, rotukoirien terveys on varsinkin eräiden rotujen kohdalla mennyt niin nopeasti alaspäin että rotkon pohja häämöttää jo.

- Rotumääritelmän mukaista koiraa
-> Jep, sellaista liioiteltua joka ei millään kykene enää tehtäviin, joihin se on jalostettu? Vai selvään liioitteluun rotumääritelmän kanssa ja ihan ylivetämiseen.

Sori kaverit, mulla ei usko riitä enää siihen, että rotukoirakannasta koskaan enää saisi niin ei-sisäsiittoista, tervettä ja fiksulla tapaa kasvatettua, että mä semmoseen haluaisin osallistua.

Ja nää on toki vaan omia näkemyksiä. Varmasti on vielä terveitäkin rotukoiria ja fiksuja kasvattajia, mutta niin pitkään kun näitten terveiden ja fiksujen koirien kasvattajat laittaa rahat pentujen rekisteröinnistä kennelliitolle, I'm out.

http://seikkailuihmemaassa.blogspot.fi/
08.08.2012 12.45
Jaa että pitäisi vielä tuollaiselle ihmiselle jotain perustella, joka haukkuu minun eläintä pennutuskoneeksi ja seropeja piskeiksi? Vastaan asiallisiin kyselyihin yksityisviestein, ihan kuin puppien asialliseen hoitoon ei menisi tarpeeksi energiaa, jaksa teidän kanssa vängätä. Mieluummin keskustelen asioista kasvotusten jos jollakin on isokin henkinen ongelma tämän kanssa, en jaksa kirjoitella.

Jos seropitouhut on Irinan mielestä utopistisia, nii mitähän nämä sukurutsailtujen rotukoirien pelastamisoperaatiot ilman rotukirjojen ulkopuolista siitosta ovat?

Minun puolesta saisit kapeakatseisine snobimielipiteinesi painua hevonvittuun. Kasvata niitä rotukoiria ja harrastele kenneliitossa ihan rauhassa, ja käyttäydy. Tekstien perusteella kuulostat 13 vuotiaalta. Nimenomaan tuollainen ihme kulttiasenne ja rotukoirien silmitön puolustelu on saaneet joittenkin ihmisten karvat pystyyn - ihan sairasta, että esim. minä en saa tehdä mitä haluan ilman että sinun (Irina) kaltaiset idiootit tulee kirjoittamaan tuollaista kapeakatseista paskaa tietämättä mistään mitään. Ja enpä ole joo, itsekään tällä hetkellä kirjoittamassa kovin aikuiseen tyyliin, mutta veri kiehuu kun ollaan tässä Sirpin omistajan kanssa valvottu, eletty kahvin voimalla ja hoidettu pentuja. Molemmat ollaan annettu kaikkemme, että pennut voisi hyvin ja olisivat hyvin hoidettuja. Ja sitten tulee joku kakara haukkumaan pentutehtailijaksi ja koiriamme pennutuskoneiksi! Ihan uskomatonta!

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti