Hamsteripulinaa - Sivu 171 (Jyrsijät > Yleistä keskustelua jyrsijöistä)

22.07.2015 07.18
022560621_r
Helsinki
No hyvä, ilmottele ihmeessä sitten miten eläinlääkärissä meni! Muakin kiinnostais tuosta hoidosta tietää, miten se loishäätö (?) tehdään. _ Mä muuten ajattelin, että jos joskus toisen hamsterin hankkisin. Syrkki ois ihana, mut oon tykästynyt talvikkoihin jotenkin. Onko noilla kahdella luonne-eroja tms? Tai ootteko te, joilla on ollut/on molempia, tykänneet enemmän syrkistä vai talvikosta? :)
Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
22.07.2015 16.08
000051634_r

Talvikot on kanssa ihania! 
Niillä on samallai luonne-eroja niinko syrkeilläki. Joku voi olla äksympi ja toinen taas lällykkä joka leviää samantien kun ottaa käteen. :)

22.07.2015 16.25
000110339_r

^ syrkit on nalleja <3 Syrkki nyt, syrkki aina. Ei lisättävää ^_^

22.07.2015 17.06
022560621_r
Helsinki
Kiva tietää ettei nuo kääpiöt sen kummallisempia oo :D luulen et kynnys ottaa toinen hamsteri on sit lopulta suuri, Fanta kun on ollu semmonen lottovoitto ensimmäiseksi hamsteriksi :D periaatteessahan vapautuneeseen dunaan menis vaikka just talvikko, mut aattelin vaan myydä/antaa ne pois. Mieluummin ton terran voi sit sisustaa/laittaa uudelleen sit kun Fantaa ei enää ole.
22.07.2015 18.47
000100014_r

Mulla on tällä hetkellä luonteeltaan ihana talvikkolettu, kaverin äidin kasvatti. :D <3 Löytyy profiilista nimellä Cullervo.

23.07.2015 11.08

No tulihan se hamsteri sitten kuitenkin tänne .. :D 

Talvikko, joka kantaa nimeä Helena- hamsteri :D 

"Sitä saa mitä vahvistaa"
23.07.2015 11.39
022669427_r
Oulu

Hitsi alan kirjottaa tällä profiililla tänne. Vieläki huvittaa ku siskonpoika halus nimetä jo Kyanan tällä Joku Rotta-nimellä ja en sillon tajunnu sen hienoutta! Nyt tuli sopiva sauma heittää nimellä tällästä pikkuista "rottaa" :'3

24.07.2015 00.35
000104224_r
Hei! Löysin varastosta kulma akvaario-terraarion, joka mitoiltaan: korkeus 80cm ja jokainen sivu 100cm. Olisiko hyvä syrkille vai liian suuri ? :)
24.07.2015 05.03
000110339_r

^ ei ole olemassa liian suurta asumusta! :D 

24.07.2015 08.25

okei, minulla olisi muutama kysymys:

ostettiin syyrialainen hamsterityttö, ja eläinkaupassa sanoivat, että muovinen duna on sille sopivan kokoinen mitoista en tiedä. Nyt kuitenkin on käynyt niin että se jyrsii muovia ja kiipeää pesämökin katolle nakertamaan kalteria ja siitä lähtee kamala ääni. Miten sen saisi lakkaamaan?

Rauhoittuuko tyttösyrkit missä vaiheessa, vai ei? 

Miten totutitte hamsterinne syliin? Minun hamsteri ei oikein viihdy käsissä ja kun koitan ottaa, lähtee vain karkuun. :(:(

monen aikaan teidän hamsterit herää tai milloin niiden kuuluisi herätä?

24.07.2015 08.49
022560621_r
Helsinki

Mitä tuohon dunajuttuun tulee, ensimmäiseksi ois varmaan paras juuri selvittää ne mitat. Fantaa ostaessani ostin juuri ensimmäisenä dunan Faunattaresta, jonka mukana tuli paljon tavaraa (ruokakuppi, juomapullo, puruja, pesämökki jne). mutta josta ei sen enempää hyötyä sitten ollutkaan. Fanta ei viihtynyt siinä ollenkaan, nakerteli muovia ja juoksi vaan hulluna juoksarissa. Vahingo(i)sta viisastuneena en itse ainakaan suosittelis kenellekään syrkin omistavalle ihmiselle minkäänlaista/kokoista dunaa. Täähän on tietenkin vaan mun mielipide. 

Mitä tuohon rauhoittumiseen, niin Fantasta en oo huomannut muita merkkejä kuin että se nukkuu enemmän. Nuorempana se vipelsi enemmän, mutta kyllä siitä vieläkin vauhtia löytyy. Eli en sanois, että tuo kamalasti tuosta on rauhoittunut:D 

Rehellisesti sanottuna en usko totuttaneeni Fantaa minkäänlaiseen käsittelyyn. Muistan, miten ällistynyt olin kun lauantaina oli hakupäivä ja jo maanantaina tuo neiti kiipesi oma-aloitteisesti kädelle eikä pelännyt ollenkaan:D Siitä lähtien se on aina kiivennyt kämmenelle, ei oo koskaan purrut tai mitään. Ei oo silti mikään sylilöllykkä, Fanta haluaa puuhastella yksin ja itse, ei oo koskaan viihtynyt sylissä vaikka muuten superkiltti onkin. 

Hamsterien herääminen on yksilöllistä. Fanta heräilee siinä 20 jälkeen, mutta viimeistään 22 on ihan täysin vireessä. Näin siis ainakin meillä :) 

24.07.2015 16.15
000098794_r

murri, duna ei ehkä ole sopivan kokoinen syrkillesi. Suosittelen puuhakkaalle syrkkitytölle 100cm pitkää tai pidempää asumusta, ehkä terraario olisi sopiva asumus hamsterillesi? :)

Jotkut rauhoittuivat ja jotkut eivät. Omat edesmenneet tyttöni rauhoittuivat, mutta siskoni syrkkityttö touhottaa edelleen niin että oma huomattavasti nuorempi syrkkini jää kyllä kakkoseksi!

Meillä ollaan totuttu lähinnä niin, että olen pitänyt kättä hamsterin asumuksessa ja se on saanut halutessaan tulla tutkimaan sitä. Joidenkin kanssa on mennyt enemmän ja joidenkin kanssa vähemmän aikaa.

Meillä Nuppu herää juuri tasan silloin kun minä menen nukkumaan... :'D No ei vaan. Yleensä joskus kello 20-23. Joskus se on hereillä myös aamuisin/päivisin. Hamsterit heräilevät milloin mihinkin aikaan. :)

24.07.2015 16.20
022669427_r
Oulu

Oi, mulla Kyana rauhottu just ja just pentujen aikana, sitten se sama ralli jatku ihan loppuun asti! Tuon Kyanan isäpappa, Leevi, joka edelleen elää tuolla, on vielki hirveä vipeltäjä vaikka urosten piti olla rauhallisempia... :)

24.07.2015 16.35
000114014_r

Hilmasta tuli jo aika nuorena (alle 5kk) sellanen rauhallinen karhunaama, jonka olis varmaan saanu laittaa vaikka solmuun ja joka ei hötkyily. Kunhan kaivelutorni (ei kelvannu Hilmalle mikään muu pesäkopiksi) ja juoksupyörä löyty, se oli tyytyväinen. Ja juoksupyöräkin toimi osan ajasta ruuan varastointi paikkana.

Vastaavasti Unto ei koskaan varsinaisesti rauhoittunut vaikka kyllähän se meno hiastu vanhoilla päivillä. Pappaiässä sillä oli asumuksena 100x50 senttinen häkki, jonne sai vähän väliä olla keksimässä uutta tekemistä tai alko kaltereiden kalistelu. Kuitenkaan en viittiny mitään isoa terraa hommata, koska Untsikka tykkäsi kaikista kiipeilyjutuista ja häkkiin niitä sai niin paljon helpommin.
Untosta en myöskään saanut koskaan käsikesyä, noin kymmenennen pureman kohdalla totesin että antaa olla, saapi olla tollanen Jörö-Jukka. Tarvittava liikuttelu paikasta toiseen tapahtu koussikalla, jonne Unto oppi ite kapuamaan jos sinne oli herkku laitettu. Viikottaista perusteellisempaa käsillä kopelointi tarkistusta Unto oppi sietämään, ainakin aika hyvin :D

24.07.2015 19.13
022664289_r
Siilinjärvi
Tänään sitte käytiin siellä lääkärissä Trombin kanssa ja se rassukkahan meni tietty ihan paniikkiin. Piti pidellä kaksin käsin, että saivat otettua sen näytteen ja sittenkin se ei oikein onnistunu, kun se heilu niin paljo. Jotain bakteerintapasta kuiteski löyty ja sai sitte loishäätölääkkeet. :) Vähän punotti iho siitä kohti kyljestä mitä se takatassullaan aina raapii. Niskaanhan se sitte laitto sitä liuosta jo vastaanotolla. Sain lääkettä mukaan ja kolmen viikon päästä laitan sitte uudestaan. Häkki tietty kokonaan pesuun ja virikkeet. Maanantaina saan vielä jonku toisen reseptin, en muista mikä se nimi oli. Tämän lääkkeen nimi on Advocate Spot-on. Ai niin. Kävin ostamassa verkkorullan vielä tänään, että sais Arielille sen isomman häkin. Pitäs vaan kaivaa ensin se häkki varastosta ja pestä. Taashan tuo riiviö tuossa jyystää nuita kaltereita.. Joskus kyllä kieltämättä ottaa pannuun, kun yrittää keksiä vaikka mitä tekemistä tuolle, niin tämä eikun vaan kaltereita maiskuttaa. :D
Muokattu viimeksi: 24.07.15 20.51
25.07.2015 08.46
000092779_r

Ai, että oon tyytyväinen, että meillä on roboille vain dunia :D Tosin ostin justiinsa muovilaatikoita, joista sain väsättyä itse tosi kivat asumukset. Ja halvalla. :)

Queenin ja Quickin turkit on mennyt synnytysten jälkeen (11.2 ja 24.2) hieman nuhruiseen kuntoon. Vai johtuukohan se jo iästä? Quickin turkki on nyt parempi ruokavalion muutoksen takia. Mutta Queenilla ei, auttaakohan tähän mikään?

27.07.2015 18.36
022664289_r
Siilinjärvi
Nyt on sitte Ariel jo uudessa häkissään. Ihan innoissaan kaivelee tuolla, kun laitoin tytölle tunneleita. :D Nyt jos alkaa neiti puremaan kaltereita, niin antaa sitten purra. Ihmettelee miks juoksari ei toimi, kun ite potki sen täyteen purua. Ainiin muuten, luin jostakin, että syrkin ihannepaino on 160-200g. Trombi paino tasan 200g, kun lääkäri mittas. Äiti aina sanoo käydessään, että minun hamsterit on läskejä. ;)
27.07.2015 22.07
022554679_r
Karstula

Nyt olet vapaa ja mukana tuulen
saat kulkea rajoilla ajattomuuden. 
Olet kimallus tähden, olet pilven lento,
olet kasteisen aamun pisara hento.  

Rip Torvi :c

ai mangusti, joo on mulla!
30.07.2015 07.27
022560621_r
Helsinki
^ voi ei, osan otot! :( harmi kun nää on niin lyhytikäsiä...
30.07.2015 19.37
022554679_r
Karstula
Fanta kirjoitti:
^ voi ei, osan otot! :( harmi kun nää on niin lyhytikäsiä...

kiitos <3 ja joo Torvi kyllä elikin jo yli kaksivuotiaaksi, joten se oli kiitettävä ikä hamsuttimille. 

ai mangusti, joo on mulla!
10.08.2015 10.32
022560621_r
Helsinki
^ no on kyllä ! :) Fanta täytti tänään pyöreitä, vuosi tuli täyteen. Aika kuluu niin nopeesti. Tuntuu, et aina mä ihmettelen tätä!
24.08.2015 20.52

Kaverini joutui luopumaan talvikkopojastaan ja minä suostuin ottamaan sen. Se on noin 9kk vanha. Kaverin mukaan se puree aina ihmistä. (tämä oli ensimmäinen hamsteri kaverilleni ja kaveri ei ollut osannut totuttaa/halunnut totuttaa hamsteria käsittelyyn). Olen antanut sille pari makupala ihan kädestä, mutta kun se alkoi purra minuakin niin annoin hanska kädessä ruokaa. Hamsteri puree aina hanskaa. Luin sitten netistä, että hamsteria ei pitäisi totuttaa makupaljoa antamalla, koska ne saattavat siten juuri oppia näykkimään kättä. Minulla on ollut gerbiileitä, jotka olen totuttanut käsittelyyn juuri sillä tavalla ja antanut niiden haistella kättäni, hyvin ovat oppineet. Mutta tätä hamsteria en uskalla antaa haistella minua koska se näykkäsee. Ilmeisesti hamsteri on jo tottunut siihen kun taisin aloittaa totuttelun väärällä tavalla. Kuinka voisin nyt totuttaa hamsteria kästtelyyn niin ettei tarvitsisi pelätä näykkimistä?

Muokattu viimeksi: 24.08.15 21.15
03.09.2015 15.22
000098794_r

Lotta, en usko että hamsteri puree siksi että on totutettu nameilla käsittelyyn. Meillä on neljän kanssa tehty tuttavuutta niin, ja vain yksi puri, mutta se johtui reviirin puolustamisesta.

Ehkä voisit kokeilla nostaa hamsterin esimerkiksi vessapaperirullalla tai pienellä pahvilaatikolla kuljetusboksiin, aitaukseen tai muovi-/pahvilaatikkoon lattialle, jossa voisit kokeilla käsitellä sitä? Voi olla, että hamsterisi puolustaa reviiriään.

15.09.2015 16.51
000054972_r

Tai sit kyseessä on muuten vaan äksy tapaus. Jos hamsteri näykkii asumuksen ulkopuolellakin niin pitäisin ihan vaan katselulemmikkinä enkä kiusais enempää mitä tarvis.

15.09.2015 20.27
000110339_r

jos on hamsterinkestävä iho, niin olen pari tuollaista purettanut itsensä puuduksiin :D Hyviä lemmikkihamsuja tuli, mutta tämä koskee vain reviiritietoisuutta. Muuten komppaan Jeeliä :p

22.09.2015 16.23
022647153_r
Mikkeli

Tänne en ole kerinnytkään kirjoittaa vielä mitään, mutta siis sunnuntai iltana nukkkui pois meidän pieni rakas Eemeli. <3 Eilen tuntui niin pahalta kun tyhjensin terraarion.. 

03.10.2015 16.06
022664289_r
Siilinjärvi
Otan osaa Eemelin johdosta. :( Viikon päästä käynkin sitten hakemassa mustan syrkkitytön. Löysin tori.fi:tä vanhan akvaarion 40 eurolla. Minusta ihan hyvä hinta, jonka maksan mielellään, kun kokoa on kuitenkin 99/35/37cm. :) Eipähän tarvitse enää metsästää sitäkään.Taitaa tulla vielä mukana puunkarahkoja ja jotain akvaariokoristeitakin. Toivottavasti oovat syrkille sopivia, niin saa virikkeitä samalla.

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti