Kokemuksia rotikka/dogo-risteytyksestä??? (Koirat > Yleistä keskustelua koirista)

04.11.2008 15.03
022434022_r
Loimaa

29.10 syntyny pentuekko?

Hänen korkeutensa
04.11.2008 15.06
Miksi tollanen yhdistelmä?miksi ei rotikka rotikkana ja dogo dogona?Voin sanoa,että ei varmastikkaan ihan joka pojan/tytön koira,väärissä käsissä tollanen on kytevä aikapommi.
04.11.2008 15.08
020596713_r

Vaikka jollain oiskin kokemuksia luonteesta,koulutettavuudesta ja luonteesta, et saa välttämättä lähellekään samaa :)

Mun mielestä kuulostaa ihan kauhealta yhdistelmältä, enkä vois suositella kyllä äkkiseltään kenellekään. Ei todellakaan joka tytön/pojan koiralta kuulosta.

04.11.2008 15.22
019487034_r
Porvoo

Samaa mieltä Minnin kanssa tosta. Vaikka kokemusta samasta yhdistelmästä jollakin olisikin niin ei se silti takaa sitä onko tulossa minkälainen koira aikuisena. Ja varsinkin kun on tollanen yhdistelmä kyseessä niin vaikee tuosta on mennä mitään sanomaan. Hurjalta se vaan kuulostaa ja vääriin käsiin jos joutuu niin voi olla että koirastakin tulee kyl aika hurja luonteinen.

04.11.2008 15.51
000030827_r
kaksi aivan eri viettialueela toimivaa vahnaa koiraa. todella huono yhditelmä en ikuna suosittelis kelleen. koulutettavuus voi olla todellinen prosessi jos edes kunnolla mahdollinen.
04.11.2008 16.44
022466698_r
Säkylä
Dändeä ja Minniä kompaten, tuollaista pentuetta ei ois varmaan kannattanu kenenkään edes "teettää". Osaavissakin käsissä voi olla enemmän kuin haastava koira.
Tänään ymmärrän enemmän kuin eilen, lupaavaa huomisen kannalta.
04.11.2008 17.09
021897017_r
Joensuu
Minun mielestä pitäis pennut viedä suoraan piikille, noista ei hyvää seuraa varmasti juuri kenenkään käsissä.
04.11.2008 17.19
paha yhistelmä, vaikken sua tunnu niin sanon raa'asti ettet pärjää xD tollanen yhistelmä tuo vaan sit paskaa mainetta ko. roduille..
Muokattu viimeksi: 04.11.08 17.19
04.11.2008 18.20

Miksi ett harkitse ihan puhdasta dogoa?

Ja tohon asiaan,että arvelit rotikka kuomoaisi sitä positiivista dogosta niin,voihan se olla toisinkinpäin ;)

04.11.2008 18.52
Mörkö kirjoitti:

Jooo, sorry rottis-ihmiset, huonosti valittu sanat. Juu toki voi olla toisinpäinkin :D

Nyt varmaan monet teilaa mut, mutta kun kumpikaan rotu ei puhtaana oikein ole se mitä haen. Eikä moni muukaan puhdas rotu... en oikein osaa päättää ;D

mitenniin eivät ole sitä mitä haet? sori nyt (tää on vähä huono päävä mulle) mut tosta tulee vaan se kuva et haetaan erikoisuuksia..erikoista ulkonäköä.

Tosta yhistelmästä ei voi millään tietää millanen koira tulee (niinku ei muistaka yhistelmista) mut tossa molemmat sen verta vahvoja niitä ns. vaikeita rotuja ja molemmistä voi periytyä huonot puolet ja koirasta tulla mitä tulee..

04.11.2008 18.54
No,Mörkö,toivottavasti sussa on sitä jotain,että tulet pärjäämään noinkin erikoisen yhdistelmän kanssa,on niin paljon kurjia juttuja mitä saa lehdistä lukea ja aina jostain kumman syystä se black&tan värinen koira nimetään rottikseksi.
04.11.2008 19.09
018814926_r
Valkeakoski
Sehän siinä juuri seropeissa onkin kun KOSKAAN ei KOSKAAN tiietä mitä tulee olemaan ulkonäkö tai luonne. Sehän voi näyttää loppujenlopuks vaikka ihan rotkulta, ja sitä sä et halunnut. On tullut todella montaa seropia vastaan, jotka on näyttänyt ihan vaan toiselta rodulta esim. itäsiperianlaika-kultainennoutaja mix ja näytti TÄYSIN noutajalta oli vain hieman pienempi. Mutta aika hirvittävältä kyllä äkkiseltään kuulostaa tommonen sekoitus..
04.11.2008 19.55

Tuo yhdistelmä tuo vain pelkoa ja murhetta. Toivottavasti sellaista ei koskaan synny eikä kukaan ole niin tano että sellaisen itselleen ottaisi. Näissä kahdessa rodussa ei ole yhtään ominaisuutta joka sopisi toisen ominaisuuksiin.

04.11.2008 20.02
022644852_r
Mynämäki

Monia edellisiä komppaan, etenkin Simmua ja Nuuttia.

Se ulkonäkö kun ei ole satavarma. Saman pentueen seropit voivat kaikki olla keskenään erinäkösiä. Niimpä myös muut samanlaiset yhistelmät eivät kerro mtn tän yhdistelmän jäölkeläisten tulevasta ulkonäöstä.
Siinä tosiaan voi hyvin käydä niin että muistuttaa sitte jompaakumpaa.

Mä vaan yksinkertasesti olen sitä mieltä, että jos koiran ottaa, nii ottaa sitte puhtaan taikka löytöeläinkodista, eikä kannusta tekelemään näitä seropeja ottaen sellasen joltaki yksittäiseltä immeiseltä.

"Koirasi voi elää ihmisten kanssa ihmisten maailmassa, mutta sen vaistot kuuluvat silti koiralle" -Victoria Stilwell
04.11.2008 20.11
022577243_r
Parkano

Niin. Kun niistä sekarotusista ei tosiaankaan tiedä minkä näkösiä tulee. :/

Jos haluat mäyräkoiran ja kultaisen noutajan sekotuksen siinä toivossa että tulee mini kokonen kultanen noutaja, tai jätti mäyris....Tuskin onnistuu.

Rotikasta ja dogosta en tosin tiedä mitään. :D

04.11.2008 20.13
018814926_r
Valkeakoski
Ihan sillä ajattelin että olit kiinnostunut myös ulkonäöstä kun kuvia halusit nähdä (ja kyllähän se nyt on faktamuutenkin että suurinta osaa koiran ottaista kiinnostaa myös se ulkonäk huomattavan paljon eikä siinä ole mitään väärää)... ja mitä seropissa sitten on sellaista enemmän mitä haet kun jossain puhtaassa? Puhtaitakin kun on varmasti sellaisia joka miellyttää sekä silmää että luonteensa puolesta. Joo mutta ei ole mun asia, ihmettelin vain. Ja mielipiteitähän tässä pyydettiin ja niitä on saatu =)
04.11.2008 20.19
022466698_r
Säkylä

Myydään isoksi kasvava sekarotuinen uros pentu n.4kk. (tanskandoggi-rottweiler-dogo argentino)
rauhallinen ja oppivainen.
pentu on saanut ensimmäisen rokotteen ja madotettu on.
tottunut toisiin koiriin ja lapsiin.
sisäsiisteyttä treenattu, hakeutuu paperille kyllä ja osaa myös tehdä tarpeensa ulos.

pennun myynnillä olisi hieman kiire, muuttuneen elämän tilanteen vuoksi.
hp. olisi 400€ ja pentu asustelee etelä-suomessa

Tällaista Suomi24sella...Koira alkaa kiertämään jo neljäkuisena-nam..

Tänään ymmärrän enemmän kuin eilen, lupaavaa huomisen kannalta.
04.11.2008 20.28
018814926_r
Valkeakoski
Jep jep Helmi.... Hyvältä kuulostaa....
04.11.2008 20.45
021884518_r
Rautalampi

Jos sitä halutaan, että teetetään järjettömän vaikeita koiria, jotta tää kouluttaja voisi kehua, kuinka hän on kouluttanut pikku rotikka-dogonsa istumaan, niin yhtä hyvin voi kehua sillä, että saa edes kultaisennoutjan istumaan. (Juu, ymmärrän kyllä täysin, että kultsu ja toi yhistelmä on luonteeltaan kuin yö ja päivä, muttaa....)

Femmaa komppaan siinä, että ei ole mtn järkeä tunkea maailmaan lisää seropeja, ihan tekemällä. Ota vaikka puhdas rotikka ja dogo ja reenaa niitten kanssa.

Vai, onko tässä nyt kyse siitä, että halutaan tehdä uusi rotu? Mihin tämmöisiä koiria sitten käytettäsiin, suojeluunko? Voi olla pitkä rosessi kouluttaa.. Ja eikös kummatkin rodut ole äkkipikaisia, niinkuin esim: terrierit. Koulutuksessa on myös se huono puoli, että jokin menee pieleen... :/

Ajatelkaa ennenkuin teette järjettömyyksiä, eipä muuta :)

Enkä nyt solvaa tällä viestillä kettään, niinkuin aiemmin tuli jo ilmi, että iltasanomissa on vain tappaja-rotikoita, niin tuntemani rotikat on kilttejä ja herttaisia :)! Kaikki ovat yksilöitä, niinkuin ne rotikka-dogotkin :)

Mutta itse en ole tämän "hankkeen" kannalla tippaakaan, mielummin kouluttaa puhtaan rotikan tai dogon super hyvin, kuin rotikka-dogon puoliksi....

22.11.2008 23.12
olen samaa mieltä dänden kanssa miksi tuollainen yhdistelmä?miksi ei niinkun rotikka ja rotikka ja sillee..??
31.03.2009 14.40
Nuutti kirjoitti:
Minun mielestä pitäis pennut viedä suoraan piikille, noista ei hyvää seuraa varmasti juuri kenenkään käsissä.
aika karua tekstiä.....
31.03.2009 14.46
ursula kirjoitti:
Nuutti kirjoitti:
aika karua tekstiä.....
maalla voiskin olla tommonen koira ja vielä semmosessa paikassa jossa ei oo muita koiria
31.03.2009 14.48
Jep, mutta miksi pitää pakko sellainen yhdistelmä saada?
31.03.2009 14.51
Hima kirjoitti:
Jep, mutta miksi pitää pakko sellainen yhdistelmä saada?
Sitä määkin ihmettelen..
31.03.2009 14.54
021258132_r
Ulvila
tessa kirjoitti:
ursula kirjoitti:
Nuutti kirjoitti:
aika karua tekstiä.....
maalla voiskin olla tommonen koira ja vielä semmosessa paikassa jossa ei oo muita koiria
Juu, mutta kun koira pitää silti saada yhteiskuntakelpoiseksi, asuu se maalla tai ei. Ihmisten kanssa on tultava toimeen jokatapuksessa. Ja jos koiran kertakaikkiaan eristää muista koirista ja sitten eräänä kauniina päivänä kun sellaisen näkee, niin siinä on pahimmillaa helvetti irti.
What do you mean slow of mind?
31.03.2009 15.24
Hakuro kirjoitti:
tessa kirjoitti:
ursula kirjoitti:
Nuutti kirjoitti:
aika karua tekstiä.....
Juu, mutta kun koira pitää silti saada yhteiskuntakelpoiseksi, asuu se maalla tai ei. Ihmisten kanssa on tultava toimeen jokatapuksessa. Ja jos koiran kertakaikkiaan eristää muista koirista ja sitten eräänä kauniina päivänä kun sellaisen näkee, niin siinä on pahimmillaa helvetti irti.
Täysin samaa mieltä! Ja hyvä kasvattaja huolehtii että kaikki pennut saavat hyvät kodit, ja tuollaisen yhdistelmän pentuja ei ihan kaikille voi antaa/myydä/luovuttaa. Mitäs sitten kun on monta samanikäistä pentua vailla kotia. Kuinka moni kasvattaja pitäisi ne itsellään? En usko että kovinkaan moni. Silloin ne pitäisi pahimmassa tapauksessa lopettaa. Ja vielä se että kuinka moni pystyy lopettamaan koiranpentuja, joita on 7-8 viikkoa hoitanut ja hellinyt? Järki päähän ihmiset!
31.03.2009 15.27
019663376_r
ursula kirjoitti:
Nuutti kirjoitti:
aika karua tekstiä.....

No ei vaan mun mielestä. Tommosten rodut on hyviä erikseen, mutta yhdessä.. eiei..

31.03.2009 15.30
019663376_r
Hima kirjoitti:
Hakuro kirjoitti:
tessa kirjoitti:
ursula kirjoitti:
Nuutti kirjoitti:
aika karua tekstiä.....
Täysin samaa mieltä! Ja hyvä kasvattaja huolehtii että kaikki pennut saavat hyvät kodit, ja tuollaisen yhdistelmän pentuja ei ihan kaikille voi antaa/myydä/luovuttaa. Mitäs sitten kun on monta samanikäistä pentua vailla kotia. Kuinka moni kasvattaja pitäisi ne itsellään? En usko että kovinkaan moni. Silloin ne pitäisi pahimmassa tapauksessa lopettaa. Ja vielä se että kuinka moni pystyy lopettamaan koiranpentuja, joita on 7-8 viikkoa hoitanut ja hellinyt? Järki päähän ihmiset!

En itse pitäisi tuollaista yhdistelmää, ja kuka teettää tällaisia pentuja TAHALLAAN? Sekarotuisten pentujen "kasvattaja" vie ne varmaankin jonnekkin eläintaloon, josta sen piikin mahdollisesti saavat..

31.03.2009 15.37
Lilli kirjoitti:
Hima kirjoitti:
Hakuro kirjoitti:
tessa kirjoitti:
ursula kirjoitti:
Nuutti kirjoitti:
aika karua tekstiä.....

En itse pitäisi tuollaista yhdistelmää, ja kuka teettää tällaisia pentuja TAHALLAAN? Sekarotuisten pentujen "kasvattaja" vie ne varmaankin jonnekkin eläintaloon, josta sen piikin mahdollisesti saavat..

Sellaiset ihmiset, jotka haluavat vaikeita koiria, että voivat kehuskella muille ihmisille että: "Sain ton koiran niin hyvin koulutettua, oon paras". Tai ne, jotka haluavat tietyn näköisen koiran, mutta eivät välitä vaikka olisi mikä luonne
Muokattu viimeksi: 31.03.09 15.40
31.03.2009 15.40
000059032_r
Aika outo keskustelu :D Miksköhän ei lukita/poisteta.. aivan turha.

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti