Kokemuksia rotikka/dogo-risteytyksestä??? - Sivu 8 (Koirat > Yleistä keskustelua koirista)

02.04.2011 21.23
Siru kirjoitti:
menin niinku ihan sanattomaks... mikä tän keksustelun alottajaa vaivaa... o.O jos tosiaankin tollasen pennun haluaa

Hieman kannattaisi miettiä mitä kirjoittaa toisista. Mietitkö samaa niistä, jotka haluavat puhtaan dogon tai rotikan?

http://mossarit.webs.com/
02.04.2011 21.33
Siru kirjoitti:
menin niinku ihan sanattomaks... mikä tän keksustelun alottajaa vaivaa... o.O jos tosiaankin tollasen pennun haluaa

Suosittelisin opettelemaan käytöstavat uudestaan. Eiköhän jokainen saa ottaa ihan minkäläisen koiran haluaa, jos tuntee rodun itselleen sopivaksi.

Muokattu viimeksi: 02.04.11 21.51
02.04.2011 21.44
Siru kirjoitti:

Mikä niitä perhoskoiraihmisii vaivaa ku ne haluu semmosen koissun? Mä meen kans iha täysin sanattomax ku joku sanoo et haluu perhoskoiran. :O

Jokainen ottaa ehkä ihan semmoisen koiran kuin haluaa... Ilman että sitä ihmistä vaivaa mikään. :D

Muokattu viimeksi: 02.04.11 21.46
02.04.2011 22.02
020842523_r
Kouvola

Luinpa sitten koko keskustelun läpi ja olen aivan helvetin tyrmistynyt. Mikä hitto siinä on, että tämmöisten rotujen yhdistelmästä ihmiset heti muovaavat kuvaa mielenvikaisesta tappajasta, jota on täysin mahdoton kouluttaa? Molemmat rodut ovat astetta haastavampia, etenkin Dogo, mutta vaikka ne yhdistettäisiin, en ymmärrä tuota periaatetta "sitten se on TUPLAPAHA!!!111".

TODELLA HARVOIN koira on oikeasti päästään vialla. Se on mielettömän pieni prosentti häiriökäyttäytyvien koirien keskuudessa. Ongelmat tulevat kyllä ihan sieltä hihnan toisesta päästä. Kyllä mä olen sitä mieltä että saat helkutti siitä naapurin pikkusesta pölyhuiskarääpäleestäkin aivan sekopään tappajan jos oikein hakkaat ja toimit epäoikeudenmukaisesti. Tällaisessa yhdistelmässä (ja molemmissa roduissa ylipäätään) vääränkaltainen kohtelu vaan nostaa aggroa koirassa nopeammin ja vahvemmin kuin monissa muissa roduissa - vaikeampi se on räyhäävää Dogoa rauhoittaa kuin pientä chihurottaa.

Toki seropien pentutehtailu on täysin idioottimaista, olen siitä yhtä mieltä, mutta jos pennut ovat vahingossa tai tahallisestikin jonnekkin syntyneet, niin sitten ovat. Ei sille enää voi mitään. Jos omistaja ei tahdo niitä tappaa, on ainakin parempi että saavat vastuullisen kodin.

AAMEN.

Remember, it's me who's always on your side
02.04.2011 23.33
021478756_r
Pori
Siru kirjoitti:

Tässähän voisi ihan hyvin sullekin esittää kysymyksen. Mikä niinku sua vaivaa ku haluut tommosen räksyttävän lattiamopin!

..Joo ei mulla siis oikeesti mitään perhoskoiria vastaan ole, mutta oon samaa mieltä että kyllä ne käytöstavat olisi hyvä muistaa. Ei varmasti tunnu kenenkään mielestä kivalta tuollainen.
02.04.2011 23.36
Asiallisuus ois ok myös muiltakin kun vaan Sirulta...
07.04.2011 21.22
021733366_r
Salo
Nelli kirjoitti:

Mitäköhän Sirun mielestä näille pennulle olisi pitänyt tehdä? Aika turha tässä enää on vatvoa, kun keskustelukin taitaa olla pari vuotta vanha ja kaikki pennut ovat uusissa kodeissaan.

Epävarmuudesta Nola sanoikin hyvin, lähes jokainen yksilö on murkkuiässä epävarma, mutta se miten nuori yksilö epävarmuudensa näyttää ja osataanko sitä tulkita epävarmuudeksi, on ihan oma lukunsa.

Niinpä, ja näistä roduista puhuttaessa en ehkä pitäisi painoa sanalla epävarma vaan ehkä käyttäisin sanaa epäluuloinen!
isän puolelta puhdas dogo,emän rotikka/dobermann
07.04.2011 21.30

Hahhah!

Täälläkin keskustelu kääntynyt Siruun. :D

12.04.2011 03.44
Siru näyttää olevan 13-vuotias tyttönen.. ehkä se hieman selittää huonoa käytöstä ja suorasukasuutta.. Tai eihän sen pitäs selittää huonoa käytöstä.. pikemminki ymmärtämättömyyttä ja kokemuksen puutetta. :)
12.04.2011 03.46
Mahtavan näkösiä kyllä nuo rotikka/dogot.. en osaa edes kuvitella kuinka jääräpäisiä kavereita ne on vaikka enkkubullitki aika korvattomia osaa olla. :)
22.04.2011 22.27
021733366_r
Salo
Vaikkei asiantuntijoitten mukaan sais kyseisen yhdistelmän nuoresta versiosta laittaa kokemuksia, niin kohta kaks vuotta eletty auvoisaa eloa ja edelleen unelmieni koira isolla K:lla!
05.07.2011 10.44
022188512_r
Moikka!Ihan sattumalta bongasin sivuston ja teinkin heti profiilin tänne.Itselläni on kohta 4 vuotias uros rotikka(isä)/dogo(emä) yhdistelmä.Leikkautin reilu vuoden ikäisenä ja voin sanoa että maailman ihanin koira,mutta eikös omistaja ole aina sitä mieltä omastaan :) Minulla on toinenkin koira ja hankin Killen aikoinaan kaveriksi toiselle.Myös uros ja hyvin tulevat toimeen.Päädyin seropiin koska en ole kiinnostunut näyttely/muusta kilpailu toiminnasta niin ei ollut niin väliä oliko seropi vai puhdasrotuinen.Ja koska kotona meillä oli aina isoja koiria niin se oli selvää että koira on oltava koiran kokonen. Ja nyt varmaan ihmettelette miksi otin toisenkin uroksen ja vielä tälläisen yhdistelmän,ensimmäinen koirani on niin lauhkea kuin lammas ja alistuva niin uskalsin ottaa dominoivamman koiran ja halusin itsellenikin haastetta enemmän.Kaikki on mennyt loistavasti,vaikkakin Killen kanssa kovan työn olen tehnytkin ja jotku asiat opeteltu kantapään kautta. En usko että tälläinen yhdistelmä on jokaiseeen kotiin tai mikä tahansa vahva rotu.Omistajan pitää olla pomo koiralle kaikessa ja yhdenmukainen siitä mitä koira saa tehdä ja mitä ei. Mutta mutta mielenkiintoista keskustelua teillä täällä!
Kille kuittaa
11.08.2011 22.49
021733366_r
Salo

Edelleen kaikki hyvin, koira vaan paranee iän myötä!

Ongelmia ainoastaan tassujen ja korvien tulehtumisen kanssa sekä tuota koira agrea ei varmaan saa pois.

12.08.2011 08.00
^Meilläkin tota tassujen ja korvien tulehtumista! Epäilen et hiiva aiheuttaa noi. Apteekista saatavana semmoista Canofitea jossa on hiivaa tappavia ainesosia, oon käyttäny smaa tököttiä sekä korviin että tassujen väleihin. Auttanut aika paljon!
Siinä kohtaa missä loppuu ymmärrys, alkaa väkivalta.
12.08.2011 11.49
021733366_r
Salo
Roki kirjoitti:
^Meilläkin tota tassujen ja korvien tulehtumista! Epäilen et hiiva aiheuttaa noi. Apteekista saatavana semmoista Canofitea jossa on hiivaa tappavia ainesosia, oon käyttäny smaa tököttiä sekä korviin että tassujen väleihin. Auttanut aika paljon!

Joo, Canofiteä käytetty ja tassuihin auttanut myös ajoissa aloitettu Betadine putsaus.

Korvat käyn läpi viikoittain korvahuuhtelu aineella kostutetulla vanulapulla.

Hiiva tuon meilläkin ilmeisesti aiheuttaa, nyt lopetin kesällä nappulat kun tuntuu ettei mikään merkki sovi ja aloitettiin yrjölänpuuro/raakaliha ruokinta.

12.08.2011 12.47
021083682_r
Orimattila

Suosittelen kokeilemaan tuota merkkiä ja ruokaa jos on iho ongelmia mm. hiivaa, ihottumaa yms.. Toki jos on testattu allergiseksi aineille jota tuossa on niin sitten en suosittele. Kun antaa tuota niin ei saa antaa mitään muuta jotta pystyy katsomaan soveltuuko tuo ruoka. Eli annetaan palkkanakin tuota ruokaa sen ajan koulutuksessa.

http://www.hauhau.com/tuotteet/ruoat/taysravinnot/hau-hau-champion-extra-energy-koiran-taysravinto-20-kg/

Meidän koirat syövät tuota ruokaa ja suosittelen.

12.08.2011 17.08
^Kiitos Dogo vinkistä, saako tuota ruokaa vain netin kautta vai löytyisikö sitä jostain kaupoistakin? Meillä syödään tällä hetkellä Jahdin ja Vahdin energiaa mikä on hiivaton, niin oon sitä sit syöttäny ja se on ihan hyvin toiminutkin.
12.08.2011 18.07
rotikka rotikkana ja dogo dogona ;)
12.08.2011 18.55
Rosa kirjoitti:
rotikka rotikkana ja dogo dogona ;)

Kuinka monta kys. mixausta tunnet että voit tulla tänne tommosia heittelee? ;)

Muokattu viimeksi: 12.08.11 18.55
12.08.2011 20.19
021317630_r
Mikkeli
Ahti kirjoitti:
Siru näyttää olevan 13-vuotias tyttönen..

Ei se ikä nyt mitään sano. Olenhan minäkin 13 ja en täällä hauku ketään.
12.08.2011 22.13
022188512_r
Meillä Kille syö noita HauHaun nappuloita ja siinä on hinta-laatu-suhde paikallaan.Eikä ikinä,kohta neljän vuoden aikana, ole Killellä ollut ainoatakaan korva/tassutulehdusta.Suosittelen!
Kille kuittaa
14.08.2011 01.03
021050722_r
Roki kirjoitti:
^Kiitos Dogo vinkistä, saako tuota ruokaa vain netin kautta vai löytyisikö sitä jostain kaupoistakin? Meillä syödään tällä hetkellä Jahdin ja Vahdin energiaa mikä on hiivaton, niin oon sitä sit syöttäny ja se on ihan hyvin toiminutkin.

Hau-Hau Champion Extra Energy täysravinto 20 kg

http://www.hauhau.com/tuotteet/ruoat/taysravinnot/hau-hau-champion-extra-energy-koiran-taysravinto-20-kg/

Säästökarit myyvät mm. Launonen.

05.10.2011 01.30
021733366_r
Salo

Nyt 3kk oltu riisi/lampaan jauheliha + ravintolisä dietillä eikä tulehduksia sinä aikana oo ollut kuin yksi silmätulehdus jonka sai kun pääsi tutun bokseri mixin kanssa vastatusten. Onneks olivat molemmat kiinni ni vahinkoa ei muuten päässy syntymään.

En tiedä vaikuttaako hormonitoiminta jotenkin altistavasti noihin tulehduksiin kun usei tulevat juoksun kanssa yksiin.

Muuten ollut koiran kanssa elo suht ongelmatonta , ainoostaan mökillä kun oli paljon penskoja juoksemassa sai välillä olla erotuomarina.

05.10.2011 12.00
^Itse huomannut kanssa silmätulehduksen liittyvän juoksujen alkuun tuolla porollani.
05.10.2011 12.30
020608774_r
Seinäjoki
^ Meidän sekarotuisella myös korvatulehdukset ja poski ihottumat iski juoksujen aikaan. Tosin sillä oli muutenkin hormonit ihan sekasin. Väheni muuten ihottumat ja korvatulehdukset kun steriloitiin tyttö. :)
09.12.2011 22.51
021733366_r
Salo

Jahas, alkoi juoksu just ja nyt oltu vain raakaravinnolla eli katotaas miten käy tulehdusten kanssa.

Tässä välillä ei ole ongelmia ollut joten koputan puuta.

25.02.2012 23.22
021733366_r
Salo
Taratsunami kirjoitti:

Jahas, alkoi juoksu just ja nyt oltu vain raakaravinnolla eli katotaas miten käy tulehdusten kanssa.

Tässä välillä ei ole ongelmia ollut joten koputan puuta.

Eli tulehdukset voitettu ruokinalla, jkv.kutinoita ja hilseilyä löytyy vieläkin mutta vähenemään päin. Tassut(varsinkaan taka-anturat) ei kestä pakkaskeliä ja tossuja on käytettävä,mutta muuten menee hyvin.

21.04.2012 08.46

Roksun kuulumisia:

Aloitettiin näin pitkän ja piinaavan talven jälkeen verijälki kausi. Roki tottakai loisti tehtävässään :) Tein noin 400-500m pitkän jäljlen jonka heppu huoleton suoritti ripeästi ja tarkasti. Täytyis varmaan ruveta treenaa katkoja?

Roki on ollut koko kevään laihiksella kun avokkini oli kuullut ruokintaohjeeni väärin ja syöttäny rokille melkein tuplaannoksia. Nyt aletaan pikkuhiljaa olla taas solakassa kunnossa.

Metsälenkeillä ollaan paljon käyty kun muutettiin metsän keskelle, Rokia voi pitää ihan huoletta vapaana, lähtee hajujen perään, mutta palaa takaisin kun häviän näkökentästä. Olen opettanut pennusta lähtien et mua ei kannata päästää näkyvistä tai häviän(menen piiloon) niin nykyisin harvoin häviää mun näkökentästä kauemmaksi.

Korvien kanssa taas on pientä ongelmaa ollu, töhnää on hieman tullut, mutta se on ollu ohimenevää. Roki on muutenkin ollut tosi terve :)

23.04.2012 10.54
021733366_r
Salo
Roki kirjoitti:

Roksun kuulumisia:

Aloitettiin näin pitkän ja piinaavan talven jälkeen verijälki kausi. Roki tottakai loisti tehtävässään :) Tein noin 400-500m pitkän jäljlen jonka heppu huoleton suoritti ripeästi ja tarkasti. Täytyis varmaan ruveta treenaa katkoja?

Roki on ollut koko kevään laihiksella kun avokkini oli kuullut ruokintaohjeeni väärin ja syöttäny rokille melkein tuplaannoksia. Nyt aletaan pikkuhiljaa olla taas solakassa kunnossa.

Metsälenkeillä ollaan paljon käyty kun muutettiin metsän keskelle, Rokia voi pitää ihan huoletta vapaana, lähtee hajujen perään, mutta palaa takaisin kun häviän näkökentästä. Olen opettanut pennusta lähtien et mua ei kannata päästää näkyvistä tai häviän(menen piiloon) niin nykyisin harvoin häviää mun näkökentästä kauemmaksi.

Korvien kanssa taas on pientä ongelmaa ollu, töhnää on hieman tullut, mutta se on ollu ohimenevää. Roki on muutenkin ollut tosi terve :)

Kiva kuulla taas muiltakin kuulumisia!

Aika samoin meillä tuo tilanne edelleen,lievää aikuistumista havaittavissa ja tottelevaisuus sekä oppivuus huipussaan.

lähinnä ollaan treenattu metsälenkeillä pysähtymistä kädenliikkeestä,odottamista ja näyttämällä seuraamaan siirtymistä.Tosin etupäässä temmelletty vapaana.

Lievää kutinaa koko talven ja välillä korvat töhnineet, mutta tulehduksilta vältytty.

20.01.2013 00.50
021733366_r
Salo

Hyvin menee edelleen!

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti