Cairnterrieri - Sivu 3 (Koirat > Yleistä keskustelua koirista)

16.06.2010 22.18
Enpä usko, että Lilli antaisi mitään vääriä signaaleja, sillä minkään muun rotuisen koiran kanssa ei ikinä ole ollut minkäänlaista kahakkaa. Se myös pisti silmään kovasti, esim. siinä kun kaverin cairni kävi kimppuun, Lilli vinkui, tämä ei päästänyt irti.
16.06.2010 22.23
021532950_r
Kerava

Tuskin se vika aina siinä cairnissakaan on ollut, mummosi koira on myös hyvin voinut itse tehdä aloitteen. En ikinä oo nähny vihasta cairnia, meilläpäin on kai sitten vain hyvätapaisia :) Meiän koirat ei yleensä vilauta hammasta kenellekkään :)

Muoks // Eikä tosiaankaan oo yleistä cairneilla :o 

Muokattu viimeksi: 16.06.10 22.23
16.06.2010 22.23
020342191_r
Joo mäkii katoin samaa et aika moni cairni hyökänny Lillin kimppuun.. koiran kasvatuksellakii on tietyst tohon osansa. Mä en ole ite tavannu vielä yhtään aggressiivista cairnia, mutten olekaan tavannut kuin noin kymmenen yhteensä. Mulle on itelle jäänyt terriereistä muutenkin hyvä mielikuva, vaikka moni niitä kauhisteleekin. Juuri sen elämänilon mistä leevikin mainitsi huomaa onnellisen terrierin olemuksesta :) terrierin tarmokkuus ja örinäleikit helposti leimataan kiukuksi tietämättömän silmin. Laran kimppuun on tosin käynyt yksi jenkki, omistajalla oli makkaranpala kädessä ja koira raivostui silmittömästi siitä kun Lara meni ohi. Koira ei muutenkaan pitänyt muista koirista sitten yhtään :D mutta on noita muunkin rotuisia antanut Laralle turpiin kun ei ole olleet omistajan hallinnassa.
Muokattu viimeksi: 16.06.10 22.24
Never say goodbye, because saying goodbye means going away. And going away means forgetting. -Peter Pan
16.06.2010 22.26
Nämä ei mitään örinäleikkejä ole olleet vaan ihan oikeasti kimppuun käymistä. Kaksi mukavaa cairnia olen tavannut. Koirapuistossa pennun ja sitten tällä mun kaverilla, jonka cairni kävi kimppuun, niin hänen toinen cairni on todella ihana, Lillin yksi parhaista koirakavereista.
16.06.2010 22.26
021532950_r
Kerava
leevi kirjoitti:

miten sun koiran kimppuun on käynyt noin moni? :/ antaako sun koira jotenkin vääriä signaaleja tai jotain?..tuntuu erikoiselta,ei tietenkään ole kiva että sun koiran kimppuun käydään,tuntuu vaan niin oudolta :(

mitä mä tässä olen koiria harrastanut noin 15 vuotta ja tutustunut eri rotuihin niin en todellakaan sanoisi terriereitä vihaisiksi tai aggressiivisiksi..helposti koetaan sellanen leikkimielinen örinä murina vihaisuuteen tai jos terrieri on esim tosi leikkisä niin jo ollaan ihan paniikissa..urokset on asia erikseen,mutta niitä löytyykin sitten joka ikisestä rodusta,joten ei pitäisi yleistää. mun mielestä terrierit on pikkukoirista just parhaita,koska ne voivat hyvinkin leikkiä isojen koirien kanssa aika rajujakin/meneviä leikkejä eivätkä pelkää ison rotujen edustajia..ja muutenkin ovat innokkaita aina kaikelle uudelle ja niiden silmistä pilkistää kokoajan sellainen elämänilo :)

oikeastaan mitä koiranäyttelyissä/koirapuistoissa/tapahtumissa näkee äksyjä tai vihaisia koiria,ne eivät todellakaan ole terrierejä tai ainakaan cairneja..kyllä ne on niitä isomman koiraluokan edustajia aika pitkälti..valitettavasti yleensä myös hihnan toisessa päässä ei aina kaikki ole kotona!

itse toivon todella saaavani pian cairnin,koska se on valloittanut sydämeni ihan täysin..nyt kun olen tässä jo monta vuotta miettinyt seuraavaa sopivaa koirarotua..cairni sen olla pitää <3

Tätä komppailen. Mistä kennelistä ajattelit cairnin hankkia? Onnitteluni rotuvalinnasta, ihania ovat <3 :)

16.06.2010 22.30
Joo siis aggresiivisuus ei oo normaalia mutta se että ei välttämättä tuu toimeen samaa sukupuolta olevan kanssa on uroksilla varsinki aika normaalia. Mutta aggressiivisuus ei oo sallittua eikä sen yleisempää ku muillakaa :D
16.06.2010 22.30
020342191_r
Lilli, en tarkoittanut sinun tilannettasi juuri, kirjoitin ehkä hieman epäselvästi, tarkoituksena oli sanoa se vaan ihan yleisesti että moni tietämätön saattaa luulla (esim kaverini isä sanoi aikoinaan että koirat pitää ottaa turvaan kun terrieri menee ohi, se kun voi tarttua kiinni yhtäkkiä eikä päästä enää irti :D )
Never say goodbye, because saying goodbye means going away. And going away means forgetting. -Peter Pan
16.06.2010 22.30
000052594_r
no vitsi kun mä luulen että menee vasta joulun jälkeen ajankohtaiseksi..mutta hyviä neuvoja otan kyllä vastaan :) todellakin! oon nyt käynyt näyttelyissä kattelemassa ja sitten terrierijärjestön kautta ottanut selvää..mutta jos on jotain hyviä vinkkejä,ottaisin mielelläni vastaan :)
16.06.2010 22.31
Selvä. Varmasti mukava rotu, mutta ei ihan minun makuun näiden kokemuksien jälkeen.
16.06.2010 22.35
021532950_r
Kerava
Väinö kirjoitti:
Joo siis aggresiivisuus ei oo normaalia mutta se että ei välttämättä tuu toimeen samaa sukupuolta olevan kanssa on uroksilla varsinki aika normaalia. Mutta aggressiivisuus ei oo sallittua eikä sen yleisempää ku muillakaa :D

Eiks toi oo normaalia yleensäkkin ihan muillakin roduilla? Ainakin kaverini uroskoirat eivät tule muitten urosten kanssa toimeen vaikkeivät olekkaan terrierejä.

Leevi // okei :) Otatko uroksen vai nartun? Nartut meillä ainakin olleet helppoja ja muitten koirien kanssa tulevat hyvin juttuun. Liisi örisee isoille koirille, todellisuudessahan se vain pelkää niitä :D

16.06.2010 22.38
Nii enhän puhut pelkistä cairneista :DD

Väinöllä on tapa innostuessaan öristä ja jutella ku kotiin tulee :D Joskus tekee tätä vieraillekki ja ne pelästyy :'D
16.06.2010 22.41
Kyllä ainakin jenkit (huom. minun tapaamani, eivät todellakaan kaikki) tulevat toimeen niin urosten kuin narttujen kanssa. Lillinkin tervehdys on ulvomisen ja murinan sekoitus. Leikkiessään Lillikin örisee.
16.06.2010 22.46
021532950_r
Kerava
Väinö kirjoitti:
Nii enhän puhut pelkistä cairneista :DD

Väinöllä on tapa innostuessaan öristä ja jutella ku kotiin tulee :D Joskus tekee tätä vieraillekki ja ne pelästyy :'D

aajoo en taas osannu lukee ajatuksen kanssa :D

16.06.2010 23.04
000052594_r
no näyttelyissä olen nähnyt enimmäkseen..sitten mun ja leevin agiryhmässä oli cairni josta sitten tuli ihan kunnon koirapuistokamu :) by the way,se ocairni oli ihan huippu agissa :)..siiten cairneja jonkin verran näin kun olin vähän aikaa eläinlääkäriasemalla harjoittelussa :).. urosta kyllä ajattelin..itselläni on 2 narttua ja sitten tää leevi uros ja oon huomannut että uroksen kanssa on tavallaan helpompaa :) nartut osaavat olla oikukkaita,ainakin meillä :D mutta molemmat käy :) kunhan on vain terve yksilö :)
17.06.2010 15.43
Meidän agituntia ennen on aina kaksi cairnia, hirveitä rähisemään.
15.07.2010 12.46

Meillä cairnuros Julle, 9 viikkoa.

Oikein ihanapikkunaskalihammaspeto :D Välillä kyllä tullee semmonen olo että vois tehä karvalakin tuosta Mutta tuo pureminenhan kuuluu vain asiaan...
Nytten nukkuu nojatuolin alla, sohvanalus on myös oikein suosittu paikka x) Toi on välillä vähän hömppä; se saattaa alkaa haukkumaan esim. vessaharjalle, viemärille ja kun matossa oli jokin likaläikkä, jota Julle tykkäsi nuolla, jolle äitini pesi sen kohdan jollain aineella, niin alkoi sitten haukkumaan sille. Hupsu poika ^_^

17.07.2010 14.03

Mä luin noita vanhempia kommentteja, niin on ne teidän cairnit kummallisia, jos ne vie sen vaikka nakin johki sängylle :D Rico ainakin hotkii sen heti. Ruoankin kun antaa se syö sen hotkien, tuskin edes maistaa mitään. Tullu varmaan pennusta asti, kun aina sisarukset söi sen edestä. :D

17.07.2010 15.46
Hah Fixi hautas pentuna yleensä siankorvia. Luihin se ei oo ikinä koskenutkaan.Nykyään Fixi syö heti kun se saa siankorvan :)) Mites muuten, tuleeko teidän cairnit saunaan?
<3
18.07.2010 12.28
No se taitaa olla sitten Ricossa se vika xD Kaikki luut ym. niin heti syömään se, no isommat luut kyllä kestää kauemmin. Sitten aina nauretaan sille kun sanotaa: "Oliskohan SE aika?" :D Se tietää, että sillon on aina ruoka aika :P Ruuan ystävä.
18.07.2010 12.33
020322070_r
Noormarkku

Meilläkin luiden piilottelu on ihan arkipäivää. Aina jostain tyynyjen alta, sohvista, peittojen mutkista löytyy piilotettuja luita. :)

Ja meillä Milli ei tule saunaan, eikä suihkuhuoneesenkaan vapaa-ehtoisesti.

18.07.2010 13.15
021606432_r
Hausjärvi

Meilläkin luiden piilottaminen yleistä. Usein Mimmi piilottaa märkiä ja limasia luita sänkyyn, sohville jne. Joskus Mimmi kuvittelee kaivavansa luun esim. sohvaan, ensin se kaivaa sohvaa sitten painaa luuta kuonollansa "syvemmälle" ja sitten "peittää" luun muka hiekalla. Onko muilla tämä yleistä ?

Saunaan Mimmi tulee aina ja osaa nykyäään olla siellä juuri oikean verran, lähtee pois kun on 5 minuuttia ollut. Mimmi aina pukkaisee oven auki ja jättää auki : ) Reilu peli !

18.07.2010 13.54
021157309_r
Jyväskylä

Jesse piilottaa joskus harvoin luitaan. Yleensä omaan petiin ja kerran höpsönä lattiaan!:´D En ymmärrä mikä terriereissä niin monen mielestä on vikana?:o Meilläkin oli kettuterrierikin yhdessä vaiheessa, oikea sylikoira<3 Harmittaa, että niitä haukutaan suotta!:(

18.07.2010 20.28
021950024_r
Mimmi kirjoitti:

Meilläkin luiden piilottaminen yleistä. Usein Mimmi piilottaa märkiä ja limasia luita sänkyyn, sohville jne. Joskus Mimmi kuvittelee kaivavansa luun esim. sohvaan, ensin se kaivaa sohvaa sitten painaa luuta kuonollansa "syvemmälle" ja sitten "peittää" luun muka hiekalla. Onko muilla tämä yleistä ?

Meillä ihan samalla lailla :D
Dream until your dreams come true.
19.07.2010 12.50
Leeville muuten onnittelut rotuvalinnasta
<3
20.07.2010 15.16
Siis mikähän Ricossakin vikana :D Se ei koskaan piilota luitansa, vai onko vaan nyt näin pentuna?
20.07.2010 19.49
022565480_r
Vantaa

Meillä Milla sekä Hertta piilottaa luita minne sattuu ja yleisimmät paikat on sänky,tyyny,peitto,kaappi,sohva,sauna,kengät yms, Millahan on kyllä westie, mutta cairni ja westiehän on ollut aikoinaan sama rotu eli on ollut samat käyttötarkoitukset :"D

Muokattu viimeksi: 20.07.10 19.50
20.07.2010 23.48
000052594_r

"Leeville muuten onnittelut rotuvalinnasta

paras mahdollinen :) :) on niiiin kova pentukuume.....

21.07.2010 20.52
Rico kirjoitti:
Siis mikähän Ricossakin vikana :D Se ei koskaan piilota luitansa, vai onko vaan nyt näin pentuna?

Ei Fixikään ole ikinä piilottanut tai kätkenyt luita.

Muokattu viimeksi: 21.07.10 20.53
<3
03.08.2010 10.03
Raisa kirjoitti:

Onko kukaan menossa huomenna tänne? Itse olisin mielelläni tullut, mutta siskoni häät sattuvat ilkeästi samalle päivälle. Tietysti olisi Ristiinassa ollut näyttelytkin, mutta tuonne mieluummin tulisin.

Ei tultu mentyä, vähän kaukana on kyllä täältä päin. Olisi kyllä ollut hauskaa mennä, varsinkin jos sielä ois ollu Petsiestä muita cairneja, omistajineen.

Muokattu viimeksi: 03.08.10 10.04
<3
04.08.2010 09.09
Raisa kirjoitti:

Onko kukaan menossa huomenna tänne? Itse olisin mielelläni tullut, mutta siskoni häät sattuvat ilkeästi samalle päivälle. Tietysti olisi Ristiinassa ollut näyttelytkin, mutta tuonne mieluummin tulisin.

turhan pitkällä hesasta, jos olisi ollu lähempänä ni olisin mieluusti menny milpen kanssa.

pitäis johonki tän vuoden näyttelyyn milpe ilmottaa, en vaan tiiä mihin.
syysnäyttelyyn kerkeis vielä tänää ilmoo, terri-eriin ilmot meni pari pvä sitte.. porvoon kr ois ollu sopiva, mut sitte muistin että meillä on se luonnetesti samana viikonloppuna. lahden kv mietinnässä.

noo kattoo nyt. :)

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti