Petsien ikäraja - Sivu 21 (Yleinen keskustelu > Petsie)

21.08.2014 12.14

Mua sinänsä huvittaa nää "kaikki on mun mielestä tervetulleita kunhan osaa käyttäytyä" kommentit, koska sivuston ylläpito päättää ensikädessä sen ikärajan. Ja tällä hetkellä se on 13, eikä sitä nuoremmat saa liittyä sivustolle. Rekisteröitymällä hyväksyt ehdot/säännöt, eikä passa omia tietojaan valehdella.

Koira on ystävä, jonka voi ostaa rahalla.
21.08.2014 13.31
Jepjep.. säännöt on sääntöjä mut ei mua kiinnosta minkä ikästä porukkaa täällä liikkuu jos osaavat käyttäytyä, löytyyhän täältä niitä huonostikkin käyttäytyviä yli 13v..
Light it up
21.08.2014 18.59
022633078_r
Vantaa

Nita, nimenomaan.. Jos kaikilla on asenne tuo "kaikki saa liittyä kunhan osaa käyttäytyä" niin jokainen 10vuotias liittyisi tänne, koska uskoo osaavansa käyttäytyä eikä sitä itse huomaa kun käytös menee jo yli äyräiden. Ei ne ikärajat huvinvuoksi ole tehty.

http://daiminblogi.blogspot.fi/
22.08.2014 11.17
022710820_r
Vantaa
Mun mielestä tuo ikäraja on hyvä, eikä sitä tosiaan pitäisi alentaa - mieluummim nostaa! Petsiessä näkee paljon jopa 8-10 vuotiasta porukkaa, eikö näiden lasten vanhemmat yhtään katso, millä sivustoilla lapsi liikkuu? Okei, Petsie on lemmikkisivusto ja voisi luulla että se on kaiken ikäisille sopiva paikka, mutta todellisuudessa näin ei ole. Nuoret henkilöt ei välttämättä ymmärrä, mitä tietoja netissä kannattaa jakaa ja mitä ei. Sen takia on ikärajat. Ei siksi, että niillä sorsittaisiin nuorempia henkilöitä, vaan myös ihan turvallisuussyistä. Itse liityin Petsieen 10-vuotiaana, ja olisi kyllä pitänyt liittyä vasta paljon myöhemmin.. Huomaa näin 6 vuoden jälkeen, että nettiin on tullut kirjoiteltua yhtä sun toista ja meno on ollut niin lapsellista, vaikka silloin nuorena ajatteli että "kyllä mä osaan käyttäytyä" jne..
27.08.2014 21.36
022426777_r
Tammela

Itse näin parhaaksi että kyllä 12- vuotiaatkin saa tulla tänne, kun han osaa käyttäytyä! (itse olen 12!)

27.08.2014 21.42
000039615_r

Noh, se on valitettava tosi asia, että ei saa :D 

28.08.2014 13.41
Nasu kirjoitti:

Itse näin parhaaksi että kyllä 12- vuotiaatkin saa tulla tänne, kun han osaa käyttäytyä! (itse olen 12!)

Sillä omalla mielipiteellä/näkemyksellä ei ole minkäänlaista väliä, koska alle 13 vuotiailla ei ole mitään asiaa tänne. Sinä siis olet rikkonut rekisteröitymissääntöjä. Rekisteröitymällä hyväksyt  säännöt ja sä ole valehdellut ikäsi päästäksesi tänne.
Koira on ystävä, jonka voi ostaa rahalla.
28.08.2014 14.04
022524603_r

Ja jos laittaa jollekin pelille/sivustolle netissä rajoituksen voi olettaa, että sitä tullaan rikkomaan tavalla tai toisella. Aika turha se on meidän valitella asiasta, kun se on ylipäätään ylläpidon asia kuinka tiukan linjan ottaa aiheeseen ja ainahan voi ilmoitella käyttäjiä. Tässä aiheessa on aika turha perustella säännöillä, kun ikävä kyllä pelkkä sääntö ei estä ketään rekisteröitymästä, eikä siitä saa rangaistusta (siis ellei ylläpito huomaa asiaa ja päätä puuttua siihen). Säännöt ovat kuitenkin sivuston omia suosituksia, eivät kiveen hakattu laki.

Kun tässä nyt mielipiteitä mietitään, niin minusta hyvä nyrkkisääntö on tuo 13 vuotta, mutta minun puolestani voi nuorempikin tulla katsomaan mitä täällä tapahtuu, mutta mikäli kirjoitukset ovat hyvin lapsellista voisi tällaiset käyttäjät ilmiantaa ja poistaa. Minun puolestani 12 vuotias käy tänne kunhan miettii tarkasti mitä kirjoittaa ja vielä tarkemmin onko tarpeellista kirjoittaa tekstiä.

EDIT: Ja muuten tuo 13 vuotta on varmaan ihan hyvä ikä, ei sitä tarvitse laskea tai nostaa. Todennäköisesti 13 vuotias päättää ja itse selaamisestaan, jolloin yli 13 vuoden nostaminen ei todennäköisesti vaikuta siihen tuleeko tänne käyttäjä vai ei. Toisaalta osa vanhemmista saattaa vielä jonnekin 10-12 vuoteen asti tarkkailla missä lapsi käy netissä, jolloin joukkoomme ei liity ainakaan turhan monta liian nuorta lasta vanhempien hyväksyminä.

Muokattu viimeksi: 28.08.14 14.08
28.08.2014 14.14
022701036_r
Nii ja jos kakstoistavuotias pääsee ni kyllä hei ykstoistavuotiaanki pitää saada koska kyllähän seki voi osata käyttäytyä ja entä hei hyväkäytöksiset kymmenvuotiaat. Johonki se raja pitää vetää eikä mitää mutmutmut-lässytystä. Siinä on vaan se etti kakstoistavuotias osaa ajatella tarkasti mitä kirjottaa...se taito kun ei ole hallussa vielä kaikilla täysi-ikäisilläkään. Lapsilla vielä vähemmän ja ku luetunymmärtäminen ja ilmaisutaito on paikoitellen jopa onnetonta.... Ei se ikäraja oo mitään kiusantekoa.
http://raurx.blogspot.fi
28.08.2014 21.44

Itse liityin tänne muistaakseni 12-vuotiaana, silloin en kyllä kitenkään aktiivinen ollut enkä oikein mitään kirjoitellut. Nykyinen petsien ikäraja on kyllä juuri sopiva, eikä sitä nuorempien tänne liittyä pitäisi, säännöt on sääntöjä ja ne on tehty noudatettaviksi. Mutta muistan kyllä että nuorempana kirjoitti kaikkea typerää nettiin nimettömänä. Siksi en tykkäkään jos tyypit tulee nimettömänä kritisoimaan/haukkumaan/arvostelemaan jotain. Anonyyminä voi kaikkea kirjoitella, mutta kun nimellä laittaa niin tulee vähän mietittyäkin. Johonkin se raja n vedettävä.  (petsieen en mitään typeryyksiä ole kirjoitellut ainakaan muistaakseni)

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti