Kysymyksiä ruokinnasta (Kanit > Kanien ruoka)

14.12.2008 14.57

Täällä saa keskustalla mistä vaan ruokintaan liittyvästä,kysyä kysymyksiä ja vastata kysymyksiin.

Mulla on tässä heti yks kysymys: Saako kaneille syöttää kaurapuutua(suolatonta)?

14.12.2008 15.44
020590367_r
Janakkala
Mullakin olis kysymys. Saako kaneille syöttää kaalia? Mun mielestä ei saa, mutta en oo ihan varma.
14.12.2008 16.41

Ei saa syöttää kaalia.

14.12.2008 17.30
021451928_r
Loppi

en nyt tiedä mutta aavistelisin; suklaata ei kannata syöttää, mutta luulen ettei siitä hirveitä seurauksia tule jos kani syö vahingos riippuu kuinka herkkävatsainen kani ;)

koirillehan suklaa on vaarallista mutta meiän koira ainakin vahingos syönyt välil eikä ole tullut mitää :)

14.12.2008 18.15

Puuroa saa antaa mutta mielellään vaan hätätilanteessa, turhaan sitä ei kannata syöttää.

Suklaata ei saa antaa kanille. (Ei maitotuotteita -> suklaassa (ainakin yleensä) on maitoa ja kaneilla on laktoosi-intoleranssi). Ja löytyypä niitä suklaaseen kuolleitakin kaneja. Maitotuotteet ylipäätään voivat aiheuttaa vaikka mitä terveydellisiä ongelmia.

Hyvä perussääntö ruokinnassa on että ellet tiedä saako antaa, älä anna ;) Kani pärjää 'perusruokinnalla' hyvin eikä mitään "turhia" kannata antaa, niistä kun ei ole mitään hyötyä, yleensä ylimääräisistä ruuista on ensisijaisesti vain haittaa... ruokinta on semmoinen juttu jonka kanssa ei kannata leikkiä.

14.12.2008 18.53

Kani ei pysty poistamaan kaasua kuten ihminen ;) Ja sanoin nimenomaan että suklaassa (YLEENSÄ) on maitoa. Ja ihan turhaan hyökkäät päälle jonkun sanavalinnan takia, se on ihan sama annetaanko kanille suklaata vai löytääkö se sen lattialta, seuraukset ovat joka tapauksessa samat ja se tässä oli se pointti miten käy, ei se miten kani sen suklaan saa. Vastasin näin yleisesti enkä kohdistanut kehenkään mutta miten vaan :b

Kaneja on kuollut nimenomaan sen maidon vuoksi syötyään suklaata ja tästä maitotuotteiden syöttämisestä kanille on kyllä tehty laajempiakin tutkimuksia. Voi olla muitakin syitä. Kanit on muutenkin helppo saattaa kuolemaan väärällä ruokinnalla. Ja kyllä niitä tapauksia löytyy enemmänkin, joissa kani on saanut suklaata ihan reippaasti eikä ole kuollut tai välttämättä edes oirehtinut, mutta päinvastaisia tapauksia myöskin. Ihan yhtä lailla tiedän kanin (itse asiassa kaneja) jotka ovat syöneet myrkyllisiä kasveja kuolematta niihin mutta tietystikin myös niihin kuolleita kaneja.

Muokattu viimeksi: 14.12.08 18.55
14.12.2008 19.15
019148158_r
Emil kirjoitti:

Kani ei pysty poistamaan kaasua kuten ihminen ;) Ja sanoin nimenomaan että suklaassa (YLEENSÄ) on maitoa. Ja ihan turhaan hyökkäät päälle jonkun sanavalinnan takia, se on ihan sama annetaanko kanille suklaata vai löytääkö se sen lattialta, seuraukset ovat joka tapauksessa samat ja se tässä oli se pointti miten käy, ei se miten kani sen suklaan saa. Vastasin näin yleisesti enkä kohdistanut kehenkään mutta miten vaan :b

Kaneja on kuollut nimenomaan sen maidon vuoksi syötyään suklaata ja tästä maitotuotteiden syöttämisestä kanille on kyllä tehty laajempiakin tutkimuksia. Voi olla muitakin syitä. Kanit on muutenkin helppo saattaa kuolemaan väärällä ruokinnalla. Ja kyllä niitä tapauksia löytyy enemmänkin, joissa kani on saanut suklaata ihan reippaasti eikä ole kuollut tai välttämättä edes oirehtinut, mutta päinvastaisia tapauksia myöskin. Ihan yhtä lailla tiedän kanin (itse asiassa kaneja) jotka ovat syöneet myrkyllisiä kasveja kuolematta niihin mutta tietystikin myös niihin kuolleita kaneja.

Ei pystykään poistamaan :D mut kyllä se vähäsen kumminkin pystyy. En oo hyökänny kenenkään päälle, mut kun ei jaksa aina kuunnella tota "Älä anna kanillesi mitään mistä et tiedä saako antaa" :D :D Ja on eriasia että kani syö myrkyllisiä kasveja kuin suklaata. Lisäksi suklaassa on laktoosia melko vähän, se koostuu yleensä lähinnä sokerista.Tuli muuten mieleen, ett miksi eläinkaupoissa myydään jogurttinappeja mikäli maitoa ei saa antaa? Entä miksi kaninpoikaset kestävät maitoa (myös usein muiden eläinten kuin kanien), kun niillä on laktoosi-intoleranssi?

Ja entä jos suklaassa ei tosiaan ole maitoa tai se on laktoositonta, voiko kani silloin kuolla? Mihin se siinä kuolee jos ei laktoosiin?

Saisinko linkin tähän osoitteeseen, missä on todettu suklaakuolemia? Kiitos.

"Pii-pii-pisara-missä-menee-pisara-pii-pii-pisara-tarvii-herkkuja-pisara"
14.12.2008 19.40
Emil kirjoitti:

Puuroa saa antaa mutta mielellään vaan hätätilanteessa, turhaan sitä ei kannata syöttää.

Suklaata ei saa antaa kanille. (Ei maitotuotteita -> suklaassa (ainakin yleensä) on maitoa ja kaneilla on laktoosi-intoleranssi). Ja löytyypä niitä suklaaseen kuolleitakin kaneja. Maitotuotteet ylipäätään voivat aiheuttaa vaikka mitä terveydellisiä ongelmia.

Hyvä perussääntö ruokinnassa on että ellet tiedä saako antaa, älä anna ;) Kani pärjää 'perusruokinnalla' hyvin eikä mitään "turhia" kannata antaa, niistä kun ei ole mitään hyötyä, yleensä ylimääräisistä ruuista on ensisijaisesti vain haittaa... ruokinta on semmoinen juttu jonka kanssa ei kannata leikkiä.

No tiedän monia jotka syöttää ja itsekkin olen antanut.
14.12.2008 19.41
020483133_r
Lappeenranta
^ Sinä et varmaan jaksa kuunnella '' älä anna kanillesi mitään jos et ole varma '' mutta jotkut eivät välttämättä ole kuullut sitä, niin sitä on ihan turvallista ja hyödyllistä toitottaa.

Puuroa mikä on tehty veteen, on meillä ainakin neuvottu antamaan silloin, kun ei syö. Siis siihen murskataan terveen kanin papanoita ja kauralimaa pipetin kautta. Muuten MINÄ en menisi varmaan antamaan turhaan.

Niin ja sitä kaaliakaan en MINÄ menisi antamaan,eihän kanit piereksi tai röyhtäile.
14.12.2008 19.41
Valko kirjoitti:

en nyt tiedä mutta aavistelisin; suklaata ei kannata syöttää, mutta luulen ettei siitä hirveitä seurauksia tule jos kani syö vahingos riippuu kuinka herkkävatsainen kani ;)

koirillehan suklaa on vaarallista mutta meiän koira ainakin vahingos syönyt välil eikä ole tullut mitää :)

Näin kerran ku yks nainen syötti jollekkin villakoiralleen pätkiksen.
15.12.2008 19.10
021451928_r
Loppi
en sanoisi että ruokinnan kanssa saa leikkiä, mutta en usko että jos se kani syö jt epäsopivaa kerran tai kaks että se on heti suunnilleen kuollu??
16.12.2008 18.58
Pisara kirjoitti:
Bella kirjoitti:

Sori vaan Pisara, mut mulla vähän ärsyttää toi ku sä puutut joka asiaan "kaikkiteitävän" aseneteella. Ja muuten, taisit jossaki keskustelussa sanoa, et itekki onn antanu puuroo?

Älä ota tätä pahalla. Tää on mun mielipide, ja Suomessa on vapaus ilmoittaa mielipiteensä.

Aivan, Suomessa on vapaus ilmoittaa mielipiteensä, joten mullakin on oikeus selittää mitä haluan. En oo tietääkseni puuttunut "kaikkitietävästi" joka asiaan. Mähän nimenomaan KYSYIN että entä jos mun kani syö vahingossa suklaata, niin onko mahdollisuus että se kuolee siihen? Meinaan mulla oli sulanut rikkalapioon suklaanpaloja ja huomasin ne kun Pupan mielestä haisi hyvälle. Halusin myös tietää MIHIN se siinä voi kuolla, entä jos meidän suklaa on laktoositonta.

Ja ei, en ole KOSKAAN antanut kanilleni puuroa enkä missään ole niin sanonut. En edes tykkää puurosta/jaksa tehdä sitä kotona, miksi siis tekisin sitä kaneilleni? Ainut paikka missä olen tehnyt/teen puuroa, on töissä vanhainkodilla mummuille. :D Taidat sekoittaa johonkin toiseen ihmiseen (myös tämän "kaikkitietävän" kohdalla)?

Älä ota pahalla, mut ehkä ois hyvä ottaa asioista selvää ennen kuin menee toisista pahaa puhumaan. Mä en ole kertaakaan puuttunut "kaikkitietävän" asenteella. Sori nyt vaan tääkin on mun mielipide, mut aika sairasta ett alat puhuun musta noin etkä edes lue mun kommentteja loppuun. Varsinkin kun olen joskus puolustanut Vanessaa (!) silloin kun muut ei oo sitä keskustelussa tehneet.

Niin että kerroppa MISSÄ IHMEEN VÄLISSÄ mä olen ollut muka kaikkitietävä? Siinä kun kysyin saako suklaata antaa? Tai siinä kun sanoin että ei kai ne kanit oo siihen laktoosiin kuollu, voisko kyse olla jostain muusta?

Taidatpa olla itse "kaikkitietävä" kun uskot tietäväsi minusta noin paljon pelkän suklaakysymyksen perusteella :D :D :D Lisäksi kommentoit jossain keskustelussa itsellesi "olen samaa mieltä" ja meinasin sinua siinäkin puolustaa ett ehkä sulla ja jollakin on yhteinen nick 8) Näköjään oli hyvä että en niin tehnyt. Kiittämättömyys on maailman palkka.

Vaikka et omasta mielestäsi olisi kaikkitietävä, voit jonkun muun ihmisen silmissä siltä vaikuttaa :) Ei kannata suuttua ja ruveta näppäimistöä raiskaamaan hullunkiilto silmissä kun joku kritisoi !

Eikä tämä nyt ollut Pisara sinulle henkilökohtaisesti tarkoitettu, vaan ihan yleisesti.

Petsien keski-ikä kun kuitenkin on melko matala, niin täällä törmää kyllä kaikenlaiseen meininkiin.

Ja jos ihan aiheestakin jotain sanoisi, niin mielestäni se kani ei kyllä kuole välittömästi jos murusen/pikkuriikkisen palan syö suklaata. Mutta en sitä kyllä ole kanilleni antamassa.

Muokattu viimeksi: 16.12.08 18.59
16.12.2008 19.11
019313492_r
Kuopio

Pikkuruinen kysymys: Pipari? Saako kanit mussuta piparia? Kaveri kanilleen on antanut piparia ja pari kertaa taikinaa putos lattialle-> kani hyökkää oitis vetelemään parempiin suihin. On se kyllä vedelly jo 5 karkkia ainakin (jonku kettu karkin jne), kun se kani tuli niille joku kuukaus sitten. Muutaman kerran sen kaverin porukat siis näytti jotain karkkia-> kani ottaa ahneesti ja mums mums. Sohvallekkin pomppas ja siihen jääneet karkit söi. Kaverin vanhemmat lähinnä jossain limpparissa/oluessa kastaa sormen ja antaa kanille nuoltavaks. Jaa, no sanokaa mielipide tästä syömisestä.

P.S Sori, jaksan kirjottaa n_n

Sitä saa mitä tilaa
16.12.2008 23.02

Kyllä täällä muutkin lukevat psykologiaa, mutta eipä sitä tähän kyllä vaadita..

Jokaisella on kuitenkin oikeus olla mitä mieltä tahansa toisista ihmisistä. Että jos Bellaa ärsyttää sinun käyttäytymisessäsi joku, sallittakoon se hänelle ilman sen suurempia. Omasta mielestäni tämä on ainakin ihan turhaa ja poikkeaa aiheesta.

Ja mielestäni sanoin että kommentti ei ollut sinulle suunnattu, Pisara, (hullunkiilto, näppäimistön raiskaaminen) vaan yleisesti kaikille, että ihan turhaan lähdet puolustelukannalle. Omaan silmääni et vaikuta kaikkitietävältä koska minua ei pahemmin kiinnosta, luen täältä oikeista asioista joista voisin saada vinkkiä ja yritän olla keskittymättä epäolennaiseen :>

Ja mitä siihen suklaaseen nyt sitten taas tulee, niin mielestäni pitäisi yksinkertaisesti huolehtia siitä ettei kani vahingossa saa paljoa suklaata. Ei vaadi paljoa siivota jälkiään, vahtia vähäsen ettei kylvä fazereita lattialle ja piilotella herkut jonnekin mihin kani ei pääs. Aika pienellä vaivalla pääsee.

Muokattu viimeksi: 16.12.08 23.06
17.12.2008 16.12

saako kanielle antaa rusinoita.

Tämän keskustelun tarkoitus on keskustella tuoista ei mistäää näppäimistön raiskaamisesta.

Kieltämättä mullakin alkaa jo vähän pisara ärsytää, 9-15 vuotiaan pennut,pah ootko ite joku 80-kymppinen mummo?

17.12.2008 16.44
Saa antaa rusinoita, pieniä määriä kerralla. :>
Kaneli, ei saisi. Mutta jos se nyt kerran tai pari pienen nokareen syö, niin ei siitä haittaa taida olla.

Jos Pisara ja Jallu jatkais kinasteluaan muualla? Vaikkapa toistensa profiileissa tai yksäreillä. :)
17.12.2008 19.48

Nyt alkaa keskustelu menemään liiaksi henklökohtaisuuksiin!

17.12.2008 19.56
022664513_r
Jyväskylä
Niinpä, tässä keskustelussa tietääkseni piti esittää kysymyksiä ja saada vastauksia ruokinnasta, ei riidellä henkilökohtaisista asioista.
poliisit on ookoo, hiihtäjät on ookoo
17.12.2008 20.41
Pisara kirjoitti:
Vanessa kirjoitti:

saako kanielle antaa rusinoita.

Tämän keskustelun tarkoitus on keskustella tuoista ei mistäää näppäimistön raiskaamisesta.

Kieltämättä mullakin alkaa jo vähän pisara ärsytää, 9-15 vuotiaan pennut,pah ootko ite joku 80-kymppinen mummo?

Hah, en, oon 19 :D tekeekö se musta mummon..?

Ja saa ainakin minun käsittääkseni antaa kaneille rusinoita (semmoisia missä ei ole ylimääräisiä ainesosia kovin paljon). Niitä olen joskus kokeillut antaa, mut en muista söikö kanit niitä :D luulen että ei tainnu koskeakaan, mut rapisi hauskasti wc-paperirullan seassa.

Jos olet niikin pitkään ikään päässyt niin miten sulla on pokkaa haukkua toisia''pennuiksi''? luulisi jo tuossa iässä olevan muutakin tekemistä kun kaukkua pienempiä. Olet itsekkin ollut 9 vuotias ja varmaan saman lainen kuin muutkin.
18.12.2008 07.35
Miksi ilmiannoit minut? Minä en omilla tunnuksilla ole mitenkään haukkunut sinua,vaan siskoni omallaan. Kannattaa tarkistaa kenet ilmiantaa,ja onko ilmianto tarpeellinen.
18.12.2008 10.54
022466698_r
Säkylä
On se hyvä juttu että saadaan moderaattorit tänne keskustelualueille..Karannut vähän käsistä!
Tänään ymmärrän enemmän kuin eilen, lupaavaa huomisen kannalta.
18.12.2008 11.30
019957002_r
Kuopio

Olkaa hyvät ja lopettakaa tämä henkilökohtaisuuksien lateleminen. Keskustellaan itse aiheesta ja unohdetaan nämä toisten ihmisten henkilökohtaiset asiat keskustelun ulkopuolelle.

Tuovatko nämä henkilökohtaisuudet nyt mitään lisäarvoa tälle keskustelulle? Aivan, eivät tuo. Käyttäjien iällä, opiskelulla, työpaikoilla yms. ei ole mitään tekemistä kanien ruokinnan kanssa. Kiitos!

Ylläpito valvoo!
18.12.2008 18.04
021451928_r
Loppi
saiko sitä piparia antaa??
18.12.2008 18.04
019148158_r
Helmi kirjoitti:
On se hyvä juttu että saadaan moderaattorit tänne keskustelualueille..Karannut vähän käsistä!

Moderaattorit? :D tänkö yhen keskustelun vuoksi? Eikö tääl ole muka aikaisemmin ollut?

Kai nyt ylläpito puuttuu kun tein ilmiannon, kun en kerran saanut olla rauhassa. Mua tosin ärsyttää ett aika moni suhtautu ihan kuin koko keskustelu ois ollut mun vastuulla, vaikka mustahan tässä pahaa puhuttiin.

"Miksi ilmiannoit minut? Minä en omilla tunnuksilla ole mitenkään haukkunut sinua,vaan siskoni omallaan. Kannattaa tarkistaa kenet ilmiantaa,ja onko ilmianto tarpeellinen."

Itsehän te sanoitte käyttävänne samaa käyttäjää..? Ilmiannoin, koska koko juttu meni liian pitkälle. Kyllä sinunkin kommentointisi epäilyttävää oli. Ette muuten poistaneet kaikkia kommentteja vaikka mä poistin vahingossa kaikki, jopa ne ruoka-aiheisetkin epähuomiossa xD

Ja Vanessalta tahtoisin vielä kysyä, että vaiheessa muuten olen muka käyttänyt sanaa "pennut"?

En ole kyseistä sanaa nimittäin käyttänyt (se ei edes kuulosta minulta). Sinä sitä käytit, en minä.

Nomutta.. takaisin ruokakeskusteluun.. Ja toivon ettei tästä menneestä aiheesta enää keskustella ja että kaikki muutkin kuin bella/vanessa poistais keskustelusta viestit jotka liittyi tohon juttuun jotta saataisiin tää keskustelu uudelle alulle, eli siihen mihin se oli alunperin tarkoitettu. Ja jos jollakin on tästä lähtien minulle jotakin asiaa, niin sanokoot sen suoraan profiiliin tai pitäkööt mölyt mahassaan.

Noniin, eli takaisin ruokakeskusteluun:

Niin joku kysäisi tuosta piparista :) mä olen miettinyt ihan samaa itsekin. Mitä kaikkia ainesosia pipareissa on..? :O riippuu varmaan tekijästä mutta taikinaa ei varmaan ainakaan kannata antaa, meneehän siitä ihmisilläkin maha sekaisin jos liikaa syö. Valmiista piparista on kyllä vaikee sanoa.

Muokattu viimeksi: 25.05.09 17.52
18.12.2008 21.34
No sori Pisara, voin nyt poistaa kaikki ne mitkä kirjoitin omilla tunnuksillani :D
18.12.2008 22.19
019148158_r

Jepjep..

Mitenkäs sen piparin kanssa, saiko sitä nyt antaa? :) tietääkö kukaan vastausta? entä se iänikuinen suklaa, mikä siinä on myrkyllistä ja miksi?

18.12.2008 23.07

Kunhan annoin yleispätevän vinkin enkä ladellut mitään ehdottomia ruokintasääntöjä kuten näköjään käsitit. Ja on juu myrkkykasvi ja suklaa eri asia mutta se olikin vertaus eikä ollenkaan hassumpi sellainen. Eläinkaupoissa myydään kaikenlaista muutakin eläimille sopimatonta, kaneille voi siis tuputtaa surkeita siemenseoksia koska eläinkaupassa niitä myydään ja hamsterin laittaa pieneen juoksupalloon samasta syystä?

Ja mikä ihmeen LINKKI osoitteeseen jossa on todettu suklaakuolemia?? :D Näyttäkää ihmessä mullekin jos löydätte sivuston jolle on koottu kanien suklaakuolemia. Ei kaikki löydy netistä. Kun sitä on monen monia vuosia kanien kanssa touhuttu ja kanipiireissä pyöritty niin kuulee ja näkee kaikenlaista, ei kaikkea saa selville linkkejä klikkailemalla.

Ja pipari, noh, ei sitä tietenkään kannata antaa, pirusti rasvaa ja sokeria ja mausteita, mutta eipä se vakavaa ole jos joulun alla lemmikkikanille vähän maistiaiseksi antaa :) Itse en anna muruakaan, mutta jos tahtoo palasen tarjota niin mikäs siinä.

19.12.2008 07.45
022466698_r
Säkylä

"Moderaattorit? :D tänkö yhen keskustelun vuoksi? Eikö tääl ole muka aikaisemmin ollut?"

Ei ole aiemmin ollut ja ylläpito vaan vastannut kaikesta, mihin kuuluu siis kaikki muukin kuin vain nämä keskustelut. Ei tämän yhden keskustelun vuoksi vaan ihan kaikkien yleisen viihtyvyyden ja sivuston siisteyden. Etusivulla ollut siitä jo jonkin aikaa ilmoitus ja keskustelualueella kans.

Tässä: Keskustelualueen moderaattorit

Tänään ymmärrän enemmän kuin eilen, lupaavaa huomisen kannalta.
19.12.2008 20.03
019148158_r
Emil kirjoitti:

Kunhan annoin yleispätevän vinkin enkä ladellut mitään ehdottomia ruokintasääntöjä kuten näköjään käsitit. Ja on juu myrkkykasvi ja suklaa eri asia mutta se olikin vertaus eikä ollenkaan hassumpi sellainen. Eläinkaupoissa myydään kaikenlaista muutakin eläimille sopimatonta, kaneille voi siis tuputtaa surkeita siemenseoksia koska eläinkaupassa niitä myydään ja hamsterin laittaa pieneen juoksupalloon samasta syystä?

Ja mikä ihmeen LINKKI osoitteeseen jossa on todettu suklaakuolemia?? :D Näyttäkää ihmessä mullekin jos löydätte sivuston jolle on koottu kanien suklaakuolemia. Ei kaikki löydy netistä. Kun sitä on monen monia vuosia kanien kanssa touhuttu ja kanipiireissä pyöritty niin kuulee ja näkee kaikenlaista, ei kaikkea saa selville linkkejä klikkailemalla.

Ja pipari, noh, ei sitä tietenkään kannata antaa, pirusti rasvaa ja sokeria ja mausteita, mutta eipä se vakavaa ole jos joulun alla lemmikkikanille vähän maistiaiseksi antaa :) Itse en anna muruakaan, mutta jos tahtoo palasen tarjota niin mikäs siinä.

En mä oo sitä mitenkään noin käsittäny :D Tarkoitin vaan sitä ett onhan se eri asia kun syö jotai myrkkykasvia, kun siinä on myrkkyä, mutta kun mikä siinä suklaassa sitä myrkkyä on?

Linkkiä pyysin, koska haluaisin lukea aiheesta enemmän. Jos missään ei netissä kerran ole lisää tietoa aiheesta, niin sille ei sitten voi mitään. Niin ja jos arvellaan että joku kani on syönyt suklaata ja kuollut, niin sitä suuremmalla syyllä pitäisi selvittää mitä tämä ruoka-aines sille aiheuttaa..

Jos tekis kaneille ihan "omia" pipareita, eli jotain kanille sopivampia...? oiskohan siihen reseptiä missään?

19.12.2008 20.05
019148158_r
Helmi kirjoitti:

"Moderaattorit? tänkö yhen keskustelun vuoksi? Eikö tääl ole muka aikaisemmin ollut?"

Ei ole aiemmin ollut ja ylläpito vaan vastannut kaikesta, mihin kuuluu siis kaikki muukin kuin vain nämä keskustelut. Ei tämän yhden keskustelun vuoksi vaan ihan kaikkien yleisen viihtyvyyden ja sivuston siisteyden. Etusivulla ollut siitä jo jonkin aikaa ilmoitus ja keskustelualueella kans.

Tässä: Keskustelualueen moderaattorit

Juu kunhan ei tuu semmosia, jotka on vaan poimittu täältä keskustelualueelta vaan ihan semmoisia jotka on alunperinkin kuuluneet ylläpitoon :) ettei käy niinkuin Puput.netissä (en siis tiedä onko siellä ihmiset alunperin kuuluneet ylläpitoon vai ei) ett ihmiset poistelee yli-innokkaasti kaikki uudet aiheet joista on ennenkin keskusteltu ja täten uusimmat aiheet on esim. vuodelta 2003 :DD
Muokattu viimeksi: 19.12.08 20.06

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti