Uuden kissan odottajat - Sivu 2 (Kissat > Pennut)

26.04.2010 09.53
Onni: Minkä rotuinen pentunen teille on mahdollisesti tulossa? :)
26.04.2010 13.22
022437786_r

^ Venäjänsininen on ollut mielessä jo pitkään, ja nyt voisi vihdoin sellainen tulla. :)

26.04.2010 15.07
022169846_r
Helsinki

Hmm, meikä on tietysti tässä ketjussa HIEMAN ajoissa liikkeellä, mutta kun uuden kissan odotus on käynnissä parhaillaan. Toki tätä tulevaa kissaa ei vielä ole edes laitettu alulle, mutta "tilaus" on jo kasvattajalle laitettu tulemaan ;)

Ja voin sen verran paljastaa, että odottavan aika on pitkä. Abaut tammikuussa vahvistin Kossin kasvattajalle, että tosiaan tietystä tytöstä (sillä on siis lähivuosina neljältä eri tytöltä tulossa pentuja) olisi kiva saada diluutiotyttöpentu. Onneksi tämä tyttö olikin jo vuorossa seuraavana, mutta kyllä sille oli hankalaa löytää sulhasta (kun pitää ottaa suvut, linjat ja sitten ne värit huomioon). Nyt kuitenkin on sulhanen löytynyt, ja toukokuussa PITÄISI treffit olla tiedossa. Siitä sitten alkaa aktiivinen venailu, nimittäin ekaksi 3 viikkoa tulisilla hiilillä, jotta onko tyttö kantavana, sen jälkeen se pari kuukautta syntymään jolloin selviää syntyikö yhtään dilutyttöä ja siitä vielä odotellaan se kolme kuukautta luovutusikään. Huhhuh! Paljon on odottelua tiedossa!

SP FI*Nebuankhet Padmesh "Kossi" ABY n SP FI*Nebuankhet Quetzalcoatl "Sketsi" ABY p FI*Nebuankhet Yraen Ruadh "Kiipi" ABY o
26.04.2010 15.19
000099074_r

Argh! Odottavan aika on todellakin pitkä. 42 päivää on meillä vielä odotettavaa.

Aina olen kissaa halunnut, ja sitten kun mahdollisuus tulee niin ensimmäisenä pitää rääkätä itseään netti-ilmoituksilla. En olisi uskonut, että löydän sen oman. Helmikuussa muistaakseni otin myyjään yhteyttä. Olen kyllä erittäin tyytyväinen, että haluaa kissan minulle antaa, ja jaksaa odottaa sen 4kk. Hih!

Ensikuussa helpottaa, pääsee ostamaan tarvikkeita. ;)

Kaikista kamalinta varmaan teillä, jotka on ottamassa pentua, joka ei vielä ole edes syntynyt. Hyvää kannattaa odottaa. Ja kerkeän hakea tietoa ja taitoa, ennen kissan tuloa. Hui, rupesi taas jännittämään.

26.04.2010 15.19
020316762_r
Vantaa
Minulla odotus loppuu 30 päivän päästä! Haetaan oma Syltti kotiin mamin luo, kauan on jo odotettu. :-)
26.04.2010 15.23
Saan uuden kissan vasta 4 vuoden päästä, nice :) Sillä välin pitää vaan tyytyä isosiskon kolliin..ja puoleks hulluun koiraan xD Ajattelin ottaa/ostaa löytöeläintalosta jonkun kissan tai ehkä kaksi.
26.04.2010 16.06
000099074_r

Millaista muuten oli teidän ensimmäisen kissan kohdalla? Minulle tämä on ihan uusi juttu ja jännittää kauhiasti. :D

Oliko asiat aluksi kuinka vaikeita? Jännittikö?

26.04.2010 19.35
022437786_r
^ Onnihan on ensimmäinen oma kissani, sen tullessa silloin pentuna en vielä saman päivän aamunakaan tiennyt, että illalla haemme minulle kissan kotia. Ei kukaan tiennyt, mutta tarvikkeet olivat jo valmiina koska oli päätetty että kissa hankitaan.

Kuitenkin, en osannut varautua odottamalla kissan tuloon, joten siinä oli suoraan tekemässä kaiken käytännössä, en siksi myöskään jännittänyt ollenkaan. Tosin kaikki hoitohommat valjaiden päälle pukemisesta hiekkalaatikon siivoamiseen olivat jo hanskassa useiden hoitokissojen myötä. Eipä Onnia tarvinnut ensimmäisinä päivinä juuri muuta kuin vahtia, ettei saa itseään kiipeliin.

Vähitellen aloin sitten hoitotoimenpiteitä harjoitella, varsinkin kynsien leikkaaminen oli sellainen asia, jonka teoriassa osasin ja ymmärsin, mutten ollut koskaan nähnyt kuinka ne leikataan, tai saati koskaan itse leikannut. Hyvinhän se meni lopulta, vaikka olin ihan ultravarovainen. Käärin kissan tiukasti pyyhkeisiin ja se polvien päälle, yksi tassu kerrallaan, yksi kynsi kerrallaan hitaasti ja varovasti leikkasin. Yhteen tassuun meni aikaa useita minuutteja! Asiaa helpotti, että Onni aina nukahti siihen ennen kuin ensimmäinenkään tassu oli saatu valmiiksi. x)

Kissan nostamisessa oli vielä silloinkin hieman haparointia, kasvattajan luona en kissoja juuri nostellut, eikä kuukauden meillä hoidossa ollut Pimu-kissakaan antanut yleensä itseänsä nostaa. Ahkerasti harjoittelin siinä sitten Onnin kanssa miten minun kannattaa missäkin tilanteessa kissa nostaa. Kyllähän se alussa oli ihan erilaista, kun Onni ja minä olimme kuitenkin toisillemme ihan tuntemattomia, vähitellen kummatkin oppivat toisistansa.
Muokattu viimeksi: 26.04.10 19.35
26.04.2010 21.31
022154694_r
Lahti

Siellä onkin Onnilla jännä kesä sitten tulossa kun pentua odottelet kotosalle. :)

Mulla kans ekat omat kissat nuo mutta kylläpä tuo homma oli jo hanskassa kun kotona ollut kissoja ja hoitokissa asu mun nurkissa vuoden verran.

Tuosta kynsien leikkaamisesta, se mun hoitokissa oli aika epeli niiden kanssa ja sai aina kapaloida ja hyvä ettei teipata sitä kapaloa kiinni että sai teräaseet nipsastua.

Sitten kun noiden kahden kynsiä ensimmäistä kertaa leikkasin niin vanhasta tottumuksesta katti kapaloon ja kauhea paini ja rähinä tuli koko hommasta. Meillä kynnet leikataan nätisti kun otan kissan syliin ihan rauhassa, silittelen ja otan sakset. Sitten yksi tassu vaan kerrallaan rauhallisesti ja silitysten kanssa pois. Molemmat aina yrittää venkoilla ekan tassun kohdalla pois mutta sitten tuhahdetaan ja alistutaan kovaan kohtaloon.

27.04.2010 13.17
022169846_r
Helsinki

Herkules:

Kossi on myös minun ensimmäinen kissani, vaikka kissoja toki on kavereiden ym. luona tullut aina paljon vellottua. Kaikki on siis ollut uutta ja jännää, mutta voin sanoa että Kossin kasvattaja on ollut korvaamattomana apuna koko ajan! Kun itse on sormi suussa aika monenkin asian kanssa niin ei muuta kuin spostia tai viestiä menemään ja ongelmaan on kohtalaisen pikaisesti löytynyt ratkaisu.

Samoin Kossin syntymäkodista (se siis syntyi sijoituskodissa) on saatu paljon apuja, se kun sijaitsee samassa kaupungissa. Siellä myös pääsin Kossin pentuaikana vierailemaan ja opettelemaan juuri kynsien leikkausta ym. toimintaa.

SP FI*Nebuankhet Padmesh "Kossi" ABY n SP FI*Nebuankhet Quetzalcoatl "Sketsi" ABY p FI*Nebuankhet Yraen Ruadh "Kiipi" ABY o
27.04.2010 15.54
021033422_r
Kalajoki

Me saadaa viiru kissa kesäkuussa ku tos mun kuvassaki jo näkyy. EI oo varma et saataisko jo toiennki kissa samalla

Jenni Ahokas
27.04.2010 16.25
000099074_r
Kiitos vastanneille. :) Toivottavasti selviämme kaikesta hommasta. Siskon kissaa tullut kyllä käsiteltyä jonkun verran. Aikuinen kissa onneksi tulossa, niin ei tarvitse pennusta huolehtia.
27.04.2010 20.03
021167268_r
Joensuu

Heip.. meille tulossa puolipitkäturkkinen(näyttää vähän norjalaiselta metsäkissalta) 10kk ikäinen leikkaamaton poikakissa. Vien sen leikkuutettavaksi ettei tule kränää tämän miun 7kk ikäisen leikatun poikakissan kanssa.

kisu on oikein komea,selässä mustaa ja muualla ruskeata mustilla tabby kuvioilla(elikkä semmosia pyöreitä/läikikäitä mustia kuvioita).

painaa varmaan semmoset 5-6kg? oli omasta kissastani paaljon isompi,n.3kertaa isompi.

pitää tälläviikolla käydä ostamassa harja sille,on tottunut harjaamiseen :)

27.04.2010 20.22
021167268_r
Joensuu

http://www.sokoke.de/maradufo.jpg

tuossa kuvassa on melkein samanvärinen kisu kun mitä miulle tulee.

mut pitkäturkkisena,laitan siitä tänne sit kuvan kunhan kisu tulee...vielä pari viikkoo pitää odottaa...

28.04.2010 15.35
000099074_r
Poju kirjoitti:

http://www.sokoke.de/maradufo.jpg

tuossa kuvassa on melkein samanvärinen kisu kun mitä miulle tulee.

mut pitkäturkkisena,laitan siitä tänne sit kuvan kunhan kisu tulee...vielä pari viikkoo pitää odottaa...

Onpa erikoisen värinen! :D Upea! Meille kanssa on puolipitkäkarvainen tulossa, millaista kampaa olet ostamassa? Kuulemma ihan metallipiikkinen kampa on hyvä?

28.04.2010 17.33
021167268_r
Joensuu

Ainakin semmosen karstan,millä saa hyvin harjattua pohjakarvatkin eli tämmösen:

http://www.hauhau.com/netstore/product_details.php?p=1849

sekä sit varmaan just semmosen kamman :). kyl meinasin ainakin 3 erillaista harjaa ostaa mut ekana on kuitenkin tuo karsta(tuttavani suositteli,kun heidän tutuillaan myös puolipitkäturkkinen kisu).

se on komea kissa :)

28.04.2010 17.58
000099074_r

Karsta tosiaan, tuommoinen meilläkin on valmiiksi. :)

Olisipa minullakin enää pari viikkoa, argh! "Muutamissa" se vielä menee..

29.04.2010 11.20
022169846_r
Helsinki
Viiru kirjoitti:

Me saadaa viiru kissa kesäkuussa ku tos mun kuvassaki jo näkyy. EI oo varma et saataisko jo toiennki kissa samalla

Muistathan, että kissanpennun luovutusikä on 12 viikkoa, joten Viirun pitäisi teille tulla aikaisintaan 6.7!! (jos nyt laskin oikein ilmoitetusta syntymäpäivästä)

29.04.2010 12.12
Kossi kirjoitti:
Viiru kirjoitti:

Muistathan, että kissanpennun luovutusikä on 12 viikkoa, joten Viirun pitäisi teille tulla aikaisintaan 6.7!! (jos nyt laskin oikein ilmoitetusta syntymäpäivästä)

Tässä vielä Viirulle tietoa Rauman seudun eläinsuojeluyhdistyksen sivuilta, miksi kissan luovutusikä on 12 viikkoa :)

http://www.resy.fi/artikkelit/kissanpentujaluovutusika.htm
Muokattu viimeksi: 29.04.10 12.12
30.04.2010 23.39
021033422_r
Kalajoki
Me saadaa kesäkuun alussa tyttö kissa ´viiru <3
Jenni Ahokas
01.05.2010 12.48
022169846_r
Helsinki
^ Viiru, Kuten edellisissä viesteissä mainittiin, Viiru-pentu on silloin IHAN LIIAN NUORI!! Voisitko käskeä esimerkiksi vanhempasi lukemaan tuon Madden laittaman linkin?
01.05.2010 13.32
021033422_r
Kalajoki
Kossi kirjoitti:
^ Viiru, Kuten edellisissä viesteissä mainittiin, Viiru-pentu on silloin IHAN LIIAN NUORI!! Voisitko käskeä esimerkiksi vanhempasi lukemaan tuon Madden laittaman linkin?

Mä luin tietoo kissoista nii 6-7vk voi myös ottaa. Jos ottaa aikasemmi nii se rikkoo jottai lakia.

Jenni Ahokas
01.05.2010 14.10
022584121_r
Mikkeli
Viiru kirjoitti:
Kossi kirjoitti:

Mä luin tietoo kissoista nii 6-7vk voi myös ottaa. Jos ottaa aikasemmi nii se rikkoo jottai lakia.

Ei ei ja vielä kerran ei!

Vieläkin on vallalla käsitys, että kissanpennun voi antaa uuteen kotiin jo 8 viikon iässä. Tätä nuorempiakin luovutetaan. Kissanpentu oppii sisäsiistiksi ja syömään kiinteää ruokaa 5-6 viikon iässä, mutta tämä ei vielä tarkoita, että se on valmis lähtemään maailmalle. Pennun tulisi olla emonsa ja sisarustensa kanssa ainakin 12-viikkoiseksi. Tämä koskee sekä rotu- että maatiaiskissaa. Kissat eivät itsenäisinä eläiminä leimaudu ihmiseen kuten koirat, joten niitä ei ole tarpeen erottaa emostaan liian aikaisin. Kissat myös elävät pidempään kuin koirat, joten tämäkin puoltaa sitä miksi kissanpentu tarvitsee emoaan kauemmin kuin koiranpentu.

Pentu tarvitsee ainakin sen 12 viikkoa emon läheisyyttä ja turvallisuutta, ja emo opettaa pennulle "kissan tavat".12 viikon iässä vieroitetut kissanpennut yleensä sopeutuvat ongelmitta uuteen kotiinsa. Ne ovat tuolloin saaneet riittävät eväät maailmalla selviytymiseen. Vielä 12 viikkoinenkin pentu on vielä tosi pikkuinen, ja jotkut kasvattajat luovuttavatkin pentunsa vasta 14-16 viikon iässä.

Kissojen kielen pentu oppii 2-14 viikon välisenä aikana. Sitä, mikä siltä jää oppimatta tuona aikana, se ei enää myöhemminkään pysty oppimaan. Hyvin nuorina vieroitetut kissat eivät yleensä tule toimeen muiden kissojen kanssa, koska sen sosiaalisten taitojen oppiminen on jäänyt pahasti kesken. Muita ongelmia voivat olla aggressiivisuus, sisäsiisteysongelmat ja lisäksi niillä on keskimääräistä enemmän myös muita käyttäytymisongelmia. Liian aikaisin vieroitetut pennut voivat aikuisenakin imeskellä omistajan ihoa ja vaatteita. Ne voivat myös imeskellä tai jopa niellä muita asunnosta löytyviä tekstiilejä; usein villavaatteita. Jos pennut saavat olla pitkään emonsa kanssa, ne ehtivät saada täysimittaisen tilaisuuden oppia emoltaan taitoja, joita se tarvitsee myöhemmin elämässään; kuten kissojen "kielen" vivahteita.

Eläinsuojelulaissakin sanotaan ettei pentuja saa vieroittaa emostaan liian varhain. Tällaisesta ihmisestä, joka kaupittelee pentuja 6-7 viikon iässä, pitäisi tehdä eläinsuojeluilmoitus!
Vieroituksen on tapahduttava sellaisena ajankohtana, joka on sekä pentujen että emon hyvinvoinnin kannalta edullisinta. On myös omistajan etu, että kissa saa emoltaan riittävät opit elämää varten. Ja, kun ajatellaan, että hyvin hoidettuna kissa voi elää yli 20-vuotiaaksi, on todellakin kaikkien edun mukaista antaa pennun olla emonsa kanssa riittävän pitkään. Muutama viikko on pieni aika ihmisen elämässä, mutta kissanpennulle se voi olla ratkaiseva aika sen loppuelämää ajatellen.

Ethän halua että pentusi kärsii?

Muokattu viimeksi: 01.05.10 14.12
01.05.2010 14.15
000095764_r
^ Jep, komppaan täysin. Mistäköhän Viiru olet tommosta puppua kuullut...?
02.05.2010 12.19
021033422_r
Kalajoki
Nemo kirjoitti:
Viiru kirjoitti:
Kossi kirjoitti:

Ei ei ja vielä kerran ei!

Vieläkin on vallalla käsitys, että kissanpennun voi antaa uuteen kotiin jo 8 viikon iässä. Tätä nuorempiakin luovutetaan. Kissanpentu oppii sisäsiistiksi ja syömään kiinteää ruokaa 5-6 viikon iässä, mutta tämä ei vielä tarkoita, että se on valmis lähtemään maailmalle. Pennun tulisi olla emonsa ja sisarustensa kanssa ainakin 12-viikkoiseksi. Tämä koskee sekä rotu- että maatiaiskissaa. Kissat eivät itsenäisinä eläiminä leimaudu ihmiseen kuten koirat, joten niitä ei ole tarpeen erottaa emostaan liian aikaisin. Kissat myös elävät pidempään kuin koirat, joten tämäkin puoltaa sitä miksi kissanpentu tarvitsee emoaan kauemmin kuin koiranpentu.

Pentu tarvitsee ainakin sen 12 viikkoa emon läheisyyttä ja turvallisuutta, ja emo opettaa pennulle "kissan tavat".12 viikon iässä vieroitetut kissanpennut yleensä sopeutuvat ongelmitta uuteen kotiinsa. Ne ovat tuolloin saaneet riittävät eväät maailmalla selviytymiseen. Vielä 12 viikkoinenkin pentu on vielä tosi pikkuinen, ja jotkut kasvattajat luovuttavatkin pentunsa vasta 14-16 viikon iässä.

Kissojen kielen pentu oppii 2-14 viikon välisenä aikana. Sitä, mikä siltä jää oppimatta tuona aikana, se ei enää myöhemminkään pysty oppimaan. Hyvin nuorina vieroitetut kissat eivät yleensä tule toimeen muiden kissojen kanssa, koska sen sosiaalisten taitojen oppiminen on jäänyt pahasti kesken. Muita ongelmia voivat olla aggressiivisuus, sisäsiisteysongelmat ja lisäksi niillä on keskimääräistä enemmän myös muita käyttäytymisongelmia. Liian aikaisin vieroitetut pennut voivat aikuisenakin imeskellä omistajan ihoa ja vaatteita. Ne voivat myös imeskellä tai jopa niellä muita asunnosta löytyviä tekstiilejä; usein villavaatteita. Jos pennut saavat olla pitkään emonsa kanssa, ne ehtivät saada täysimittaisen tilaisuuden oppia emoltaan taitoja, joita se tarvitsee myöhemmin elämässään; kuten kissojen "kielen" vivahteita.

Eläinsuojelulaissakin sanotaan ettei pentuja saa vieroittaa emostaan liian varhain. Tällaisesta ihmisestä, joka kaupittelee pentuja 6-7 viikon iässä, pitäisi tehdä eläinsuojeluilmoitus!
Vieroituksen on tapahduttava sellaisena ajankohtana, joka on sekä pentujen että emon hyvinvoinnin kannalta edullisinta. On myös omistajan etu, että kissa saa emoltaan riittävät opit elämää varten. Ja, kun ajatellaan, että hyvin hoidettuna kissa voi elää yli 20-vuotiaaksi, on todellakin kaikkien edun mukaista antaa pennun olla emonsa kanssa riittävän pitkään. Muutama viikko on pieni aika ihmisen elämässä, mutta kissanpennulle se voi olla ratkaiseva aika sen loppuelämää ajatellen.

Ethän halua että pentusi kärsii?

Meijä vanhemmat sano et voidaan ottaa sitten kun se oppii sisäsiistiksi ja syömään ja juomaan itse. Ja oon lukenut toisten kommentteja niin nekin on ottanut 6vk ikäisinä niin ei ongelman ongemlaa. Ja luin viel virallisen kissan luovutus iän niin kissan voi antaa 7vk ikäisenä jos antaa aikasempana niin se rikkoo lakia. Ja älkää räyhäkkö mulle. Räyhäkkää niille joitten mielestä kissan voi luovuttaa alla 12vk älkää pelkästää mulle. tai muute ilmotan teistä
Muokattu viimeksi: 02.05.10 12.22
Jenni Ahokas
02.05.2010 12.39
000095764_r

^ Ihan miten vaan, jos haluat pilata kissas elämän, nimimerkillä kokemusta on. Kisu otettiin n. 8 viikkoisena, jonka tuloksena on arka kissa, ihan erilainen kuin Laku tai Pepe.  Ai niin, Kisu tekee just tuota "mäskyttelyä", minkä Nemo mainitsikin.

Muokattu viimeksi: 02.05.10 12.42
02.05.2010 12.57

Hei haloo! Kissa oppii syömään ja juomaan sekä käymään hiekkiksellä ihan muutaman viikon ikäisenä. Pelkästään nämä eivät tee kissasta luovutusvalmiita. Kissa oppii sosiaaliset taidot vasta 8-12 viikon iässä emolta sekä sisaruksiltaan. Nämä jäävät oppimatta, jos emon erottaa pennuista ihan liian aikaisin.

Käytösongelmat eivät ehkä heti näy pienessä pennussa, mutta myöhemmin kissalla voi olla vaikeuksia sopeutua muiden kissojen laumaan, koska ei ole oppinut miten toisten kissojen kanssa seurustellaan. Ei siis kannata ihmetellä, jos liian pienenä vieroitetusta pennusta ilmenee hellyysagressiota, ylivilkkautta, puremista, raapimista, arkuutta ja niin edelleen.

Kissan virallinen luovutusikä on vähintään 12 viikkoa. Sitä aiemmin pennun ottaminen on aina väärin ja kissalle hyvin haitallista.

02.05.2010 13.01
020416743_r
Turku

Viiru /

Onko sinulla mahdollisuus päästa näkemään pentua ennen luovutusta? Voisitko ajatella, että kissa saisi olla emonsa kanssa vähän pidempään, ja kävisit sen luona leikkimässä sen kanssa? Onko vanhemmillasi kiire ottaa kissa, voisivatko he odottaa muutaman viikon "ylimääräistä"? Oletko tosiaan luettanut vanhemmillasi esim. tuon Resy:n tekstin?

Miksi teillä on kiire? Ymmärrän hyvin, että kissanpennut ovat ihania, eikä sitä millään malttaisi odottaa, että saa oman pikkuisen kotiin. Mutta, se pikkuinen tulee asumaan kanssanne 20 vuotta, joten paljonko painaa yksi kuukausi? Onko pennun luovuttavilla ihmisillä hirmuinen kiire päästä pennusta eroon? Saisiko pentu olla emonsa luona sen kuukauden lisää, jos maksaisitte sen ruuat? Ovatko kissan luovuttajat tietoisia sopivasta luovutusiästä? Kannattaisiko tuo Resy:n teksti näyttää heillekin?

Neljä viikkoa ei kuitenkaan ole kovin pitkä aika, varsinkin kesällä se menee nopeasti. Ja tuo neljä viikkoa voi olla pennulle elintärkeä. Oletko valmis ottamaan alaikäisen pennun, jos joudut luopumaan siitä muutaman kuukauden kuluttua siksi, koska sillä on pahoja käytöshäiriöitä (puree, on arka, ei vain sopeudu), tai jos tulevaisuudessa tahdotte ottaa toisen kissan, ette voi tehdä sitä, koska Viiru ei ole oppinut kissojen tavoille eikä millään tule toimeen?

"Suuri ääni - suuri persoona." http://kehraten.blogspot.fi
02.05.2010 17.50
021167268_r
Joensuu

Jee,seuraavalla viikolla tulee sit uus kisu :).

muttakun en ole saanut tuttuun eläinlääkäriin yhteyttä,niin sitä ennen en voi kissaa ottaa ennenkun eläinlääkäri vastaa ,sillä on varmaan kotikäyntejä niin paljon vaikka olen yrittänyt 4 päivän aikana soittaa 3krt/pvä(arkisin). Kun samana päivänä kun haen kissan,käyn leikkuuttamassa sen. onkohan kellään tietoa mitenkä tulevat toimeen ekan viikon aikana,kun leikkauksen jälkeen kestää vielä ainakin viikko ennenkun hormoonitaso laskee...

elikkä poju on leikattu,ja toisen leikkaan samana päivänä kun se tulee mulle kotiin,laittaakohan se poju reppanan ihan maahan :(? elikkä tuleekohan minkälaiset tappelut,kuitenkin toinen on pojusta ainakin 3kg isompi...

02.05.2010 17.59
020416743_r
Turku

Melkein sanoisin, että kannattaa ensin odottaa, että uusi kissa kotiutuu ja saa tutustua Pojuun rauhassa ja käyttää se sitten vasta leikkuulla. Ihan jo kissan itsensä takia. Voin vain kuvitella miltä tuntuisi, jos minut vietäisiin väkisin kodistani ja raahattaisiin sairaalaan, missä minut huumattaisiin, ja sitten heräisin ihan oudossa paikassa, jossa leijuisi uhkaava vieras haju ja tuntisin koko ajan jonkun pelottavan läsnäolon, mutta olisin niin heikko, etten pystyisi puolustamaan itseäni. Siinä voisi joutua luottamus aika koville.

TAI vaihtoehtoisesti käy leikkauttamassa kissa, anna sen toipua tutussa kodissa ja tuo se sitten vasta uuteen kotiin.

"Suuri ääni - suuri persoona." http://kehraten.blogspot.fi

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti