Issikka tallit - Sivu 3 (Hevoset > Tallit)

10.02.2012 20.10
021469135_r
Pieksämäki

Käyn rella vinurilla joka maanantaina ratsastamassa

ihanaa on

11.02.2012 13.55
022501561_r
Joutsa
Dilja kirjoitti:
Mimosa kirjoitti:
Itse harrastan issikoita ja voin kertoa, että käykää kunnon valmennuksissa, sillä se vasta on elämää :) Vaellusheposilla et opi ratsastamaan islanninhevosella. Ne tietävät reitit, tölttäävät ku ohjat on kädessä, ravaavat jos siltä tuntuu :) Tokikin maastoilu on todella mukavaa, mutta hienointa on löytää ratsastajan ja hevosen välinen harmonia kaikissa askellajeissa ja tuntea se puhtaus ja laatu askellajeissa :D

Selvä mielipide. Ite taas tykkän maastoilusta, on vaan niin kiva, kun saa mennä hevosen kanssa siellä, mihin se on luotu.

Onko hevonen luotu siihen, että se menee metsässä ratsastaja selässään sinne minne ratsastaja haluaa ja sitä askellajia mitä ratsastaja haluaa? Ei.

Itse olen vähän samoilla linjoilla kuin Mimosa. Pidän toki satunnaisista vaellusretkistä ja maastoista, mutta jos sinne joka ratsastuskerta pitäisi mennä, alkaisi tuntua aika tylsältä.

http://tinkerlilla.blogspot.com
12.02.2012 20.46
000060334_r
Lilla kirjoitti:
Dilja kirjoitti:
Mimosa kirjoitti:
Itse harrastan issikoita ja voin kertoa, että käykää kunnon valmennuksissa, sillä se vasta on elämää :) Vaellusheposilla et opi ratsastamaan islanninhevosella. Ne tietävät reitit, tölttäävät ku ohjat on kädessä, ravaavat jos siltä tuntuu :) Tokikin maastoilu on todella mukavaa, mutta hienointa on löytää ratsastajan ja hevosen välinen harmonia kaikissa askellajeissa ja tuntea se puhtaus ja laatu askellajeissa :D

Selvä mielipide. Ite taas tykkän maastoilusta, on vaan niin kiva, kun saa mennä hevosen kanssa siellä, mihin se on luotu.

Onko hevonen luotu siihen, että se menee metsässä ratsastaja selässään sinne minne ratsastaja haluaa ja sitä askellajia mitä ratsastaja haluaa? Ei.

Itse olen vähän samoilla linjoilla kuin Mimosa. Pidän toki satunnaisista vaellusretkistä ja maastoista, mutta jos sinne joka ratsastuskerta pitäisi mennä, alkaisi tuntua aika tylsältä.

Veikkaan, että on kuitenkin 'luonnollisempaa', koska tuskin hevonen aikojen alussa on käynyt valmennuksissa, vai mitä? Minun mielipiteeni on taas se, että maastoilu on kivempaa, en jaksa stressata turhaan, varsinkin, kun on jo vähän iäkkäämpi polle ;)

13.02.2012 18.03
Itse käyn Sigursaelilla, oma islanninhevostamma kyseisellä tallilla. Tunti- ja maastotoimintaa, kivat tilat ja mukava tallipiiri. :-) Sijaitsee ylöjärvellä, tarkemmin ylisillä päin kaiharissa; vaessuontie. :)
13.02.2012 18.05
Dilja kirjoitti:
Lilla kirjoitti:
Dilja kirjoitti:
Mimosa kirjoitti:

Veikkaan, että on kuitenkin 'luonnollisempaa', koska tuskin hevonen aikojen alussa on käynyt valmennuksissa, vai mitä? Minun mielipiteeni on taas se, että maastoilu on kivempaa, en jaksa stressata turhaan, varsinkin, kun on jo vähän iäkkäämpi polle ;)

Tähän keskusteluun sen verran, että on aika paljon hevosesta ja ratsastajasta kiinni. Kaikki hevoset ei sovellu valmennus ja kilpailukäyttöön, mut toisaaltaan maastoilukin on mukavaa vaikka itse kilpapuolella.

Muokattu viimeksi: 13.02.12 18.05
11.03.2012 00.05
022666355_r
Kajaani
Minä käyn ratsastamassa Hóll-tallilla.Se on ihan paras paikka<3 Se on vaellustalli mutta siellä pidetään myös ratsastustunteja ja muutakin toimintaa.Suosittelen :)
"Kissa on eläin, mutta jokainen eläin ei ole kissa"
28.07.2012 20.54
021674170_r
Tampere
Tuulensillan talli on ihan baraass <3
28.08.2012 18.01

Oon ite ratsastanut Tuulensillassa noin vuoden... Sitä ennen Ratsuniityssä Lempäälässä :))

03.09.2012 21.11

Rakastan issikoita, mutta käyn vain vaelluksilla.. Ne ovat ihania. Käyn Rytsy Retket- tallilla ;)

15.09.2012 16.44
021674170_r
Tampere

Juu issikat on ihania ratsastaessakin ♥ 

03.11.2012 20.41
021674170_r
Tampere

Ja oon harrastanut sitä ennen ratsunityssä ennenkun alotin Tuulensillalla ;) 

02.04.2013 15.59
022264987_r

Kuka on käynyt Hestbakissa? :3 ihana paikka <3

31.05.2014 13.25
000082289_r

Itse olen ratsastanut jo aktiivisesti muutamankin vuoden Baldurilla. :) Suosittelen kyllä lämpimästi.

06.06.2014 20.10
000111234_r
Mä käyn Purola farmilla Saarijärvellä. Tai kävin. Menen sinne leirille. Onko kukaan muu käyny ja. tallilla? 6
06.06.2014 20.41
022700261_r
Espoo

Oon käynyt käynyt säännöllisesti joka kesä parin-muutaman päivän issikkavaelluksilla eri talleilla ja ehdottomaksi suosikiksi nousi Toivonharju. Mentiin reippaasti, eikä vaan köpötelty asfalttiteitä pitkin vaan oltiin ihan oikeasti siellä metsässä. :D Nykyään jääneet vaellukset kokonaan, kun perheelle tuli kaksi issikkaa. 

08.06.2014 16.52
022516282_r
Pyhäjärvi
Creamy kirjoitti:
Mimosa kirjoitti:

Ikivanha viesti mutta kerron silti mielipiteeni. Hevosta ei varmaan ole luotu kumpaankaan noista, mutta kyllä miun peukut menee silti maastoilun puolelle. Rakastan metsissä liikkumista, ja mikäs sen mukavampaa kuin katsella eri reittejä hevosen satulasta käsin. Ei maastoilu ole välttämättä Mimosan mainitsemaa köpöttelyä ja hevosen selässä "matkustamista". Olen huomannut myös että monet hevoset viihtyvät paremmin maastossa, varsinkaan kun ei kuljeta aina samoja reittejä. Mutta tämäkin on varmaan ihan yksilökohtaista.
Suomenlapinkoira - niin viisas että osaa esittää tyhmää
19.02.2016 13.26
022588962_r

Issikat on mun lemppari hevosia kokonsa ja luonteensa takia. Käynkin issikkatallilla Hamulassa ratsastelee.:)

Tee toiselle niin kuin toivoisit itsellesi tehtävän.

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti