Ponien kepposet (Hevoset > Hevosten hoitaminen)

27.06.2007 21.02
Niin, Rampo ei ole kyllä tehnyt "hirveästi" kepposia, paitsi sen että on kuolannut paitani :D
24.08.2007 15.12
000001066_r
Joo...Sanny ei oo tehnyt muuta kun hinkannut päätä mun paitaan mutta se on silti niin ihana
26.08.2007 13.08
Yksi yhden tallin poni Kipi hinkkaa päätään, ärsyttävää, mutta olen jo tottunut siihen :)
29.08.2007 19.15
minun ponini tekee joka kerta kepposen kuin menen satulaan!!!
26.09.2007 12.12

Jos sinulla on päällä joku takki missä on vetoketju, Anki ottaa siitä kiinni ja vetelee ylös alas. Jos laitetana satulaa rupeaa näyttelemään hampaita ja kiukuttelemaan ja kun menee kaulan ali saattaa joskus näykätä takapuolesta. :::D

13.11.2007 19.44
revitään takista ja hinkataan päätä housuihin ja paitaan(varsinkin jos ne ei ole tallikamppeet) ja kun dyla päästetään irti laitumelta sen pitäsi juosta talliin mut tää epeli juokseekin ympäri pihaa:D mut kyllä se sitte aina tulee:D
16.01.2008 20.09

Hoitsuni kuolaa aina paitani kun käyn hoitamassa

24.01.2008 20.43
Tää poni on nii hölmö et ei mitää rajaa, tosi kiltti mut sit se saa kyl ratsastajan alas vaik millä tyylein. noh, ei se pukittele eikä mitää mut enpäs kerrokkaa sen tekniikkaa:) hihihi
21.02.2008 20.15
019749856_r
Espoo
Rosie alkaa vapisemaan silloin kun harjaan sitä kumisualla. Ei pidä siitä yhtään! ;D Ruth taas tekee kepposiansa aina, se on ihan ääripään vihainen! (Lähes) Aina kun tuun karsinaan, niin johan alkaa luimiminen ja päälle hyökkääminen. Harjatessa hyppää onneks vaan harvoin pystyyn. Kummatkin on mulle tosi rakkaita, vaikka tekevätkin kepposia, Ruth varsinkin. <3 
22.02.2008 16.23

Minun Wilma shettis pukittelee ja on saanut minut alas ainakin 20 kertaa,

myöskin se karkasi tänään käsistäni =) ( hölmö poni (tiedetään!!) )

22.02.2008 20.08

Daphne tekee sillein aina välillä että kun menee kentän yhteen nurkkaan se lähtee kiito-pukki-laukkaa ympäri kenttää...siinä sitä vaan yrittää pysyä kyydissä :D

29.02.2008 20.09

Lindi nuolee takkia/paitaa aina kun sitä harjaa päästä tai muuten vain seisoo paikoillaan sen edessä Yhdestikin kun olin erehdyksessä laittanut puhtaan takin(jota käytin yleensä koulussa) talliin, niin kiva kun Lindi kuolas sen ihan märäksi, tietenkin tamma oli vielä vähän ennemmin syönyt heinää, joten kuola oli vihreää... Sitten Lindi muutenkin on vähän höpsö, välillä leikkii jotain diivaa esim. kun oltiin kerran maastossa ja siellä oli muutamia isoja lammikoita, Lindin oli IHAN pakko väistellä niitä

27.03.2008 08.08
018561198_r

joskus silloin aikoja sitten yks poni puras mua perseesee ku putsasin etupavioo :P

ja shettikset etenkin harrastaa sitä, että alkaa laukassa yhtäkkii kiihdyttämään ja sitten alkaa pukittamaan, ja jos ratsastaja ei tipu, kiihdyttää taas vauhtia ja tekee äkki käännöksen :P siinä lentää sit kyllä jokanen :DD

plääää
12.04.2008 22.07
018875088_r
Helsinki
hoitsuni kaataa aina harjaämpärin jos sen on boxin sisällä samalla kun harjaan sitä :)
13.04.2008 10.46
019947411_r
Klaukkala

Anki tekee joskus silleen että ottaa hampaillaan vetoketjusta ja vetelee sitä ylösalas. : D

Joskus se näykkii takapuolesta kun putsaa etukavioita ja tuuppii.

Anki kerran meinas tuupata nurin kun talutin sitä. >: D Sain puusta tukee.

13.04.2008 13.24
022471421_r
Hämeenlinna
Mun hoitsun emä (samal tallil) on jo 22, mutta hullu. :D Kävin hakeen yhen ponin laitsalta ja se Pilvi jäi sinne yksin. Päätti haluta pois, joten juoksi sähköaidan ali, ja sähköt oli päällä. Sitten se pihal juoksi ja pukitteli :D
18.04.2008 22.25
018491909_r

Ronette ei oikeastaan kyllä poni ole, mutta kepposia sillä riittää kyllä ainakin 10 ponin edestä. Ronetella kun tuota ikää on jo 22 v niin sillä ollut monta vuotta aikaa keksiä mukavia kepposia. :D

Silloin tällöin Ronette tekee sellaista, että jos ratsastaes takaa tulee auto niin se päättää laukata keskellä tietä ja kun yrittää pidättää niin rupeaa vaan "pomppimaan" ja nostaa pään korkeuksiin. Ja sivuun ohjaaminenkaan ei pahemmin onnistu. Tiedän, että Ronette ei pelkää, tekee vaan kiusaa. Täytyy vain toivoa, että takana tuleva autoilija omistaa pitkät hermot..

Jos kaveri menee ilman satulaa Ronetella ja yrittää puntata sitä selkään niin täytyy olla varovainen, että muori ei pääse puraisemaan takapuoleen.

Toisille hevosille tekee sellaista, että kun niille vie heinää pihalle ja laittaa heinät kolmeen kasaan (3 hevosta) niin Ronette syö yhdestä kasasta ja seisoo niiden kahden muun päällä. Sitten kun muut yrittää jostain välistä saada heiniä niin Ronette pistää korvat luimuun ja lähtee peruuttamaan niitä kohti. Hetken kiukuteltuaan päästää muutkin kyllä syömään tai kyllästyy itse ja lähtee muualle mököttämään.

Kun Ronette on käytävällä kiinni niin se tapaa pökkiä turvalla ohi kulkevia ihmisiä toisen hevosen päälle(hevonen on käytävällä Roneten edessä sivuttain), varsinkin pikkulapset ovat Roneten suosikki kohde ja hevoskaveriakin se tykkää silloin tällöin puraista käytävällä ollessaan..

Ronette on tottunut, että sen karsinan ovi on aika paljon auki, sitten jos menee laittamaan sen kiinni niin ensin Ronette ytittää pökkiä ovea, että sitä ei muka saisi laitettua kiinni. Kun ovi kuitenkin laitetaan kiinni, Ronette pökkii sitä hetken turvallaan ja kurkkii karsinan oven yläpuolelta. Sitten se kääntää takapuolensa ovea kohti ja menee mököttämään.

Aamuisin kun Ronette saa kaurat karsinassa se syö ensin hyvällä ruokahalulla, mutta heti jos se näkee, että muille hevosille laitetaan riimuja tai loimia niin se lopettaa syömisen, alkaa pyörimään karsinassa ja vahtaamaan seinien yläpuolella olevasta sopivasta raosta. Täytyyhän sen vahtia, että kukaan ei varmasti pääse ennen sitä ulos..

Satulaa laitettaessa Ronette irvistelee kaikin mahdollisin tavoin, puraisisi varmasti jos ylettyisi, ja yrittää talloa satulanlaittajan varpaille.

Ja tässä vain muutamia "kepposia" mainitekseni..

21.05.2008 16.00
Dille hankaa päätään usein ruokakuppiinsa ja takapuoltaan myös ruokakuppiin,suolakiveen taijohkin seinää
20.07.2008 11.25
019536510_r
Nivala
Eräs lempiponini, kumina nimeltään teki pienen kepposen, ei tosin tahallaan kun ratsastin sillä metsässä. Edessä näkyi kaarellaan oleva puunrunko josta poni juuri mahtui alitse. Minä en ollut oikein hereillä ja tartuin puunrunkoon ja jäin siihen roikkumaan ponin jatkaessa matkaansa muina miehinä. Kumminkin ratsastuksen opettaja sai sen kiinni ja matka jatkui :)
29.12.2008 18.36

Kepu (joka on tosiaankin poni :'''''''''D) Tykkää tuuppia mua turvalla. Ei siinä mitään mutta niin kovasti töytäisee että aina on lentämässä jonnekki XD

03.02.2009 23.53
019337618_r

Heh, kyllähän tuo ponimus aina kaikenlaista keksii. :)

Lähinnä yhdessä vaiheessa oli kauhea karkailu kausi menossa, tarhasta karkaili ja jopa karsinasta.. Aina sai miettiä että minkäs hevosen tarhasta poni nyt löytyy.. =) Hassuinta oli, että yksin tarhattavat hevoset (mm. agressiivisuuden takia), tykkäsivät pikku poni vieraasta, ja monta kertaa Topi yllätettiinkin kaulailemasta noita "ongelma"hevosia.

07.02.2009 20.01
Poneista pullein ja suloisin, tallimme 3-v Elmo-shettis harrastaa myös tätä takapuolesta näykkimistä, pystyyn hyppimistä taluttaessa ja pukittelua :) On se silti niin suloinen<3 On oppinut tässä äskettäin käskyttämään tallin muita hevosia, egoa on siis koko 95 cm edestä :'D
21.02.2009 20.02
022052140_r
Jyväskylä

Juu ! Ponit on aika menijöitä :D mun kaverilla oli poni ja se oli ihan kauhee !

semmonen joka hyppi pystyyn ja pukitti ja potki ja yms. + mulla on ollu koulutettavana shetlanninponi! waltteri oli mukava ja välillä satuin lentämään selästä :D

21.02.2009 20.11
020204342_r
Järvenpää
Yksi shetukka kerran, kun hain sitä tarhasta, tökkäs mut turvalla nurin ja loikkas yli tarhan portilla. Sitten kun tyhmänä en päästänyt irti, se veti mua perässään heinäpaalin luo :D Onneksi oli talvi, niin ei sattunut paljoa..
23.02.2009 00.11
019080915_r
Helsinki

Ku olin ala-asteella ja asuttiin maalla niin naapurin Osku-poni karkas meiän leikkimökkiin. fiksu poni ku äkkäs et karjapaimenessa ei ollu sähköjä...

Mutsi ei ollut kovin uskovainen ku revittiin sitä keittiöön kattoo ikkunasta ku poni on siellä leikkimökissä. Sen takapuoli ei ollut ovesta mahtunut eli se oli ulkopuolella. Broidi kiipesi sitten ikkunasta sisään ja työnsi sitä ponia ja mä vedin fiksuna tyttönä hännästä. Eihän se sieltä mihkään lähteny ennen ku mutsi meni houkuttelee porkkanalla .__.

Muokattu viimeksi: 23.02.09 00.13
>> www.petpursuit.net >> In a perfect world every dog would have a home and every home would have a dog.
03.03.2009 18.04
019383554_r
Lapua
Joo,mullakin on 2 ponii ne tekee semmosii temppui että ku antaa kauraa ne ei syö sitä ! xDD ja kun vein aamulla heinää niin meijän poni kaviollansa niinku kuopi maata niinku et heinät lenti paskoihi
Moikka<3
03.03.2009 20.07
000041718_r
Olin lomittamassa viime syksynä hevoseni kotitallilla. Lähdin hakemaan shettistammaa ja sen varsaa laitumelta. No, tamma antoi heti kiinni mutta tämä oripoika(ikää 3kk) otti ja juoksutti meikäläistä pitkin laidunta. No, vähän ajan päästä se kyl kiinni antoi ja oltiin lahdössä kohti veräjää ja mietin kun tämä oripoika jummas paikallee. No siinä sitten vähä aikaa yritin saaha sitä liikkeelle niin tämä otti ja pyörähti kuperkeikalla selälleen iha paikaltaan ja rupes piehtaroimaan siinä mutalammikossa. Sitten en saanu sitä ylös ku se jatko varmaan 5min sitä piehtrointia. Vihdoin se nous ylös ja oli ravisteli itteeän ja herra oli aivan ruskeassa mudassa. Se sitten minua katto suurilla silmillä että: "Joko mentäs talliin?". Loppumatka karsinaan menikin sitten nätisti :'D
06.03.2009 17.19
021877384_r
Muurame

Naapurissani oli tosi velmuilevia heppoja.

Yksi pv tamma tuli karsinasta miten vaan. Aluksi siinä oli tvallinen haka, josta heppa tuli päivittäin pois. Sitten laitettin erilainen lukitus-systeemi, mutta tamma avasi senkin helposti. Lopulta jouduttiin köyttämään ovi kiinni myös paalinaruilla, joka ei kyllä ollut kovin turvallista jos olisi tullut oikea hätä. Kyseisen tamman karsinasta mentiin toisen hepan karsinaan. Kun harjasin toista tammaa, se lukkoekspertti-heppa yritti aina tulla karsinaan. Viisaana tyttönä sitten solmin tuon karsinan oven kiinni ettei heppa tulisi samaan karsinaan kun minä ja se toinen heppa. Kuitenkin se nerokas hevonen meni sitten oman karsinansa ovesta käytävään. Ja minä ryömin aina lantaluukusta ulos ja sieltä avaamaan paalinarun ja viemään hepan takaisin karsinaansa. Olin 9v tyttö tuolloin että joo..

Toinen tamma oli nuori varsa, Se otti mallia karkailuun tuolta edellä mainitulta tammalta. Mutta tämä varsa karkasi vain tarhasta. Se tuli joko yli, ali tai läpi jos ei muualta päässyt. Sitten juostiin aina päivittäin sen perässä..

Ja yksi puri aina kaikkea karsinastaan. Kerran se oli purrut mäsäksi ruokakulhon. Toisen kerran se oli potkinut karsinan ovea niin kauan, että oveen tuli ehkä shettiksen mentävä reikä. Onneksi tämä tamma oli lv..

02.04.2009 14.30
021356183_r
Vihti
Meijän entinen russi pääs aina kaikist tarhoista pois.Se hyppäs aidan yli tai kaato koko aidan tai sitte vaa juoksi läpi.Sitte se osas avata lankku tarhan portit omilla jaloillaan sillee et se laitto etujalkansa koukkuu ja veti sillä sen portin auki: D Aina sai tehä 5-cm välein olevat sähkölangat aitauksee jos halus että russi pysy ees siihen saakka et tuun koulusta tarhassa:D Ja aina ku se kaato koko aidan nii Susu ois kyl iha helposti päässy sielt tarhasta syömää meijän pihalle mut ei,se pysy tarhassa:D<3
02.04.2009 21.36
019366051_r
Kaarina
Joo-o, mun hoitsu on n. 172 cm Kuuba nimine torinhevostamma ja se on kauhee pallo muutenki vaik se on nyt kantavana. sillä on aina tapana aukaista ovi ja joskus talutatessa rynniä toisen hepan karsinaan ku sitä viedään toiseen karsinaan siihen asti kunnes karsina putsataan xDD mutta se on kuiteski ihana =) kerran se pesarillaki ''karkas'' tai no rynni vastapäiseen karsinaan.<3

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti