Oma huone/koti - Sivu 171 (Yleinen keskustelu > Yleinen keskustelu)

30.04.2016 00.33

Minä asuin tässä kämpässä 3kk ilman kattovalaisinta, kunnes äidiltä sain joululahjaksi tuon höyhenkuvun. Sen jälkeen vierähti useampi kuukausi, ennenkuin olohuoneeseen tuli mitään kattolamppua. Tuo oli tosin mahdollista siksi, että tämä oli syksylläkin vielä todella valoisa kämppä, ja talvella vasta alkoi ahdistamaan se pimeys.

30.04.2016 11.50

En minäkään oo onneksi joka vuosi ostamassa uutta lamppua. Edellisen lampun, minkä ostin uutena taisi olla 7 vuotta sitten kun muutettiin edelliseen kämppään asumaan. Ja nyt jouluna sain joululahjaksi keittiön pöydän päällä hissivalon. Ja nyt jos investoisi noi muutamat valot. Olkkarissa on pakko olla kattovalo, kun teen käsitöitä siellä sohvapöydällä, mihin ei mahu kaikkien muitten krääsän jälkeen ees pöytävaloa, niin kattovalo on hyvä siinä suhteessa. Spottivalo meillä olisikin olkkariin, mutta kiinnityksen kanssa on ongelma, niin päätettiin ostaa uus. :)

01.05.2016 20.24
000113144_r

Mullakaan ei ollut oman asunnon olohuoneessa kattovalaisinta, kyllähän sitä muutaman kuukauden pärjäs ilmanki ennenku muutin miehen luo. Olihan siellä aika ankeaa, mutta kyllä sitä parin pöytälampun voimalla pärjäsi ihan hyvin. Suuri ikkuna teki päivisin varsinkin ihmeitä, illallakaan ei usein edes tarvinnut lamppuja käyttää kun ulkoa tuli niin paljon valoa, talvella taas hyvä että eteensä näki. :D

12.05.2016 21.00
022649140_r
Hyvinkää

Oon pitkään ihastellut Iittalan Satumetsä sarjaa ja oonkin ostanut tässä kevään mittaan mukeja, kulhon ja lautasia kun noi tuli sesonkimyyntiin tälle kesälle. Tosi kaunis sarja, harmi vaan että on sesonkituote. Täytyy omaa kokoelmaa tässä kasvattaa kesän aikana. Miten onnessani olinkaan kun huomasin noiden tulleen kauppoihin. :D

Eipä oo ennen astiastoa tullut kerättyä, noi on vaan niin söpiksiä. :)

12.05.2016 21.05
022703451_r
Kouvola

Noniin, nyt on saatu käännytettyä mieskin muuton kannalle. Viimesin tikki tais olla vuokranantajan soitto siitä että meidän vuokra nousee. Eipä se paljon ole, 11€ mutta ois hyvä tilanne nyt vaihtaa kun meidän vuoden määräaikanen sopparikin loppuu (jatkuu siis kuitenkin toistaiseksi voimassaolevana tms) ja ollaan ns vapaita lähtemään.

Mutta kun sitä kämppää ei vaan löydy. Yksityisiltä tulee niin vähän vapaita tarjolle, semmosia jotka ois kunnoltaan muutakin kuin tyydyttävää ja sit taas hinnaltaan meille sopivia. 
Kaupungin kämpät on taas niin kaukana kaikesta ja en tiedä saataisko me ees semmosta.

Muokattu viimeksi: 12.05.16 21.06
13.05.2016 10.27
022705464_r
Turku

Me ollaan kanssa tässä joku tovi jo kämppää etsitty ja odotettu. Meidän ihannealueelta vapautui taas kämppä, mutta kolmio. Mä veikkaan että taitaa olla meille ehkä turhan iso, joten jäädään sitä kaksiota venailemaan.

Muutama hyvä rivari ollaan löydetty edullisella vuokralla, mutta on kaatunut siihen, että meillä on koira.

13.05.2016 10.30

Mun koiraystävällinen kämppä vapautuu syyskuun lopussa ;)

Muutto siis edessä, mutta uutta asuntoa ei vielä tiedossa. Opintojen vuoksi lähden Saksaan ja niin sääli että joudun luopumaan kaikesta tästä maallisesta omaisuudesta! Se mitä matkalaukkuun mahtuu, lähtee mukaan. Ja PC:n komponentit. Sekä näyttö. Ja suomalainen keyboard. Niitä en jätä ;D Uusi kämppä tulee tod.näk. olemaan huone solusta, joten suuri muutos yksinasumiseen tottuneelle.. Pääseepähän sisustamaan taas!

13.05.2016 19.50
Edi kirjoitti:

Mutta kun sitä kämppää ei vaan löydy. Yksityisiltä tulee niin vähän vapaita tarjolle, semmosia jotka ois kunnoltaan muutakin kuin tyydyttävää ja sit taas hinnaltaan meille sopivia. 
Kaupungin kämpät on taas niin kaukana kaikesta ja en tiedä saataisko me ees semmosta.

Ja mitä minä itse tässä talven ja alkukevään aikana kun kattelin kämppiä, niin täällä päin yksityiset jos vuokrasi, niin ei saanut olla eläimiä eikä tupakoivia. Noh, meillä on molempia. :D Onneksi saatiin kuitenkin sitten uusi asunto. Ah tätä autuutta, kun voi aamusella vain päästää koirat takapihalle tekemään tarpeensa, eikä tartte itse aina lähteä mukaan. Tokihan nuita pitää lenkillä käyttää siltikin kun ei noi vaan suostu kakkimaan omalle pihalle. :D

Löydettiin makkariin ja olkkariin valot. Makkariin kun sen saisi vielä kattoon, niin hyvä tulisi. :D

14.05.2016 11.47
000111969_r

Nyt haluaisin teidän koristelluista seinistä kuvia. Millälailla ootte laittaneet ne, onks teillä esimerkiks joku hieno tapetti tai taulu/juliste tai joku seinähylly? Onks kellään parvekkeen seinässä mitään hyllykköä esimerkiks? 

Meillä on nyt ongelma kun seinät tarviis elämää mutta ei niin mitään ideaa... Pinterest, joo, mutta oon niin huono yhdistelemään sieltä asioita toisiinsa niin jos teillä on heittää jotai ideaa vaikka jostain kokonaisuudesta tai haluutte muuten vaan näyttää, niin mielelläni kattelisin. Ajattelin itse maalata taulun ainaki yhdelle seinälle, mut muuten meijän seinät on ihan tyhjät...

14.05.2016 12.28
022658574_r
Oulu

^olohuoneen seinällä pari seinähyllyä vierekkäin mutta eri korkeudella. Toisessa kynttiläkippoja ja toisessa taulu kissasta+koirasta. Vastakkaisella seinällä kaupunkiaiheinen canvas-taulu. Kummasti ne taulut ja muut härpäkkeet tuo eloa huoneeseen :D

Myös pari kolme pientä taulua ryhmässä on söpö yksityiskohta, mutta ne sopivat paremmin pienemmälle seinälle.

"Eikö ole hauskaa, kun on joku, joka kaipaa ja odottaa joka hetki?" - Tove Jansson
14.05.2016 12.30
022438131_r
Helsinki

Mulla oli aiemmin iso maailmankartta huoneen seinällä ja myöhemmin makkarissa sängyn päällä exän kanssa. Tähän kämppään sitä ei oo muistettu/jaksettu virittää vielä, mutta niilläkin saa isoja pintoja helposti kiinnostavammiksi. Ja jos reissaa paljon niin voi merkata paikat, joissa on käynyt tai vastaavaa.

14.05.2016 12.43
022074724_r
Lapua

Mulla olis suunnitelmissa tapetoida tai maalata makkarin seinä uudelleen. Aiheet ja idea vielä vähän hakusessa. Kuvatapettia olen myös harkinnut, mutta taitaa olla niin, ettei budjetti tuu yhtään vastaan :D

Olkkariin on valmistumassa suuri post-apocalyptinen taulu. Mikäli mies jaksaisi sen maalata loppuun. Sitten sen kaveriksi tulisi pari pienempää, samalla teemalla tai sitten steampunk-teemainen mutta ne menisi sitten makuuhuoneeseen...

Keittiöstä löytyy vasta muutama coca-cola peltitaulu, mutta siihen olis tarkoitus koota kaikkea Coca-Colaa(ja Nuka-Colaa) ja muita peltimainostauluja.

Ei ole olemassa raiskauksia. On vain yllätysseksiä, jota ei tiennyt haluavansa.
14.05.2016 12.55
000111969_r

^ Mä just pelastin roskiksesta yhen Coca-Cola peltitaulun. En tajua, kuka on kehannu heittää ton roskiin, täysin siisti.
Täytyy kattoa josko tolle löytyis paikka jostain, värimaailmaltaan ei oikein sovi meille kun korostusvärinä meillä on vihreä. :D

14.05.2016 13.35
000110899_r

Meillä on ihan mukavasti rompetta seinillä, kun on aika valkovoittoset seinäpinnat tässä kämpässä. Keittiössä tosin siniset seinät ja kylppärissä söpöt rastaan munan väriset :) Enimmäkseen meijän seinillä killuu opetustaulukopioita ja vanhan taidekalenterin sivuja. Joukossa muutama kirppislöytötaulu, opetustaulu ja oma maalaus. Eli aika pienen budjetin koristuksia :D

Jotain luovempaakin ois kiva saada seinille, mutta mikään mikä ei ilman ruuveja tai nauloja pysy ei oo vaihtoehto.. Tarkotuksena ois kuitenkin vielä hommata lisää ripustettavia tuikkukippoja olohuoneen ikkunalle ja muutama amppeli. Amppelit kylläkin muutenkin kun sisustuksen vuoksi, mutta onhan ne toki nättejäkin ;)

14.05.2016 13.44
022438131_r
Helsinki

Ainii, meillä on seinätaidetta lähinnä eteisessä, jossa on mun muotokuva (sisko maalas mun vanhojentanssi poseerauskuvasta) ja miehen sukupuu (sen toisen mummin maalaama). Häälahjaksi saatu pieni maisemataulu miehen mummilta hakee vielä paikkaansa, nyt se on vaan makkarissa yhessä valmiissa naulassa, jotta pysyy turvassa. Tilaan myös siskolta 30v lahjaksi miehelle taulun eli kohta pitää ottaa se mallikuva, jotta se valmistuu :D Mieshän on vasta 25, mutta öljymaalauksissa kestää, varsinkin mun siskolla :D

15.05.2016 20.00

Meillä on jonkin verran seinillä tavaraa ja hörsettä. Olohuoneeseen tehtiin dc-fixistä, valmiista lateksitarroista ja tavislistasta 240 x 140 cm (L x K) kokoinen "taulu", joka peittää rumanruskeahkon seinän melkein kokonaan. :D Toisella seinällä ikkunan vieressä on sitten itsetehdyt mustat hyllyt, joissa valokuvia. Pikkuseinällä oven vieressä on pari taulua/valokuvataulua. Yhdelle seinälle tulee vielä mattamustat dvd-hyllyt ja oven toinen puoli onkin kokonaan televisiotason takana, ja ainoassa aukossa on ns. kehyksetön kello.

Makuuhuoneessa sinistä päätyseinää koristaa valkoinen sisustustarrasysteemi ja pari avohyllykköä lukulamppuineen. Toisella seinällä on tauluja (ja sinne tulee vielä joko vaatenaulakot tai sisustustikkaat), ja kolmas seinä on kaappien takana, ikkunaseinälle ei mahdukaan mitään, mutta päätyseinän ja ikkunaseinän nurkkaan tehdään vielä kirjoille hyllyt.

Keittiössä sitten oviseinälle tehtiin kunnon isohko liitutaulu ihan liitutaulumaalilla ja kehykset listoista. Ikkunaseinälle tulee minulle nurkkaan tee- ja maustehyllyt ja kolmannella seinällä killuu pari taulua, itsetehty kahden hyllyn hyllykkö sekä pahvinen olutkyltti. :D

Näitä on hirviän vaikia selittää, niin pitäisi ottaa kuvat. Ei vaan vielä viitsi, kun kaikki hyllyt eivät vielä paikoillaan ole, niin niistä ei saisi kunnon kuvaa. Tässä kuitenkin se olohuoneen "taulu". =)

16.05.2016 19.33
022523476_r
Suomussalmi

omakotitaloasumisen varjopuolia. autotallin katto avattiin tänään ulkopuolelta, jostain hiton reiästä valuttaa vettä autotalliin sisälle.. reikää tälle vuodolle ei katosta löytynyt joten revittiin koko huopahärdelli pois, uus tilalle  ja sillä siisti. nyt vaan saapi rahapussilla hieroa ohtaa ja alkaa miettimään että mitähän sitä ei söis xD

Huskies do whatever they want - and I'll do whatever they want.
17.05.2016 10.46

Mie rakastan tauluja! Itse tai äitini ottamista kuvista oon sitten teettänyt 20x30cm valokuvat ifolorilla ja sitten ostanut vain kehykset ja lyönyt seinälle. Olohuoneessa on tällä hetkellä koirien pentu- ja aikuiskuvat. Eteisessä edesmenneet koirat. Keittiössä kiertää auringonlaskuista otettuja kuvia. Miehen tietokonehuoneeseen on kanssa tauluja suunnitteilla, ne pitäisi vain nakuttaa seinään. Makkariin en oo vielä keksinyt mitään.

Sitten ajattelin ottaa ja kasata tässä joskus parit pienet palapelit ja tehdä niistäkin taulut seinälle. :)

17.05.2016 18.39
022673623_r
Muumilaakso

Pakko kyl myöntää et tää mun yksiö on kyl jonkin sortin tilaihme. Ainut et keittiössa sais kyl enemmän olla säilytystilaa. Tää kämppä ei tunnu ees ahtaalta vaikka tääl elelee kaks ihmistä ja kani ja marsu. Oon ihan tyytyväinen :D

Normal people have no idea how beautiful the darkness is.
17.05.2016 19.38
000113079_r
Meillä on tässä kaksiossa pikaisesti laskettuna 20kpl tauluja, isoimmat reilu metri kertaa jotain ja kaksi pienintä postikorttikokoa. En voisi kuvitellakaan tyhjiä seiniä omassa kodissani, etenkään mitään valkoisia, hyh. Tulee niin laitos- ja sairaalavibat, eikä tunnu yhtään kotoisalta.

Lisäksi on muutama mm. kartta-aiheinen juliste (ei tosin tämän meidän maailmamme karttoja), postikortteja, unisieppareita sekä pari itseni maalaamaa taulua, (jotka eivät vain ole seinillä kehyksien puuttuessa). Mutta nuo taulut yleensä ovat sen verta miellyttävän näköinen ja persoonallinen tapa peittää ankeat seinät, että suosin kyllä niitä eniten. Etenkin kun eivät ole mitään tusinatavaraa meille merkityksettömillä aiheilla, vaan enimmäkseen joko suoraan taiteilijalta ostettuja tai suvulta saatuja.

Täytyy kyllä sanoa, että tuo Hampin "taulu" on aika komea! En olisi uskonut, että DC-fixistä saa mitään noin siistiä ja kiinnostavaa. :D
18.05.2016 10.14

Selasin muutaman sivun taaksepäin, mutta en löytänyt vastaavaa eli säilyttääkö joku eteisessä koirien luita ja herkkuja? Jos, niin millaisia ratkaisuja?

Mulla on aina ollut hyvin tarkka kuri siitä, etten pidä mitään koiraan liittyvää keittiössä etten rohkaise sitä ratsailemaan keittiön tasoja yksinollessaan (mitä tapahtuu toisinaan jos unohdan laittaa portin eteen) mutta pohdin, pitäisikö ostaa jokin kaappi, jonka päällä on laskutilaa? Vai hyllykkö mihin saa korit? Laatikosto? 

Nykyisessä asunnossa olen pitänyt naulakon päällä olevissa eripari koreissa, mutta tahtoo välillä tila loppua kesken ja niitä ajelehtii sitten eteisen tuoleilla ja kenkähyllyillä. :D

"You have no idea what I'm talking about, I'm sure. But don't worry... you will someday." - Lester Burnham theveryinexplicablelife.blogspot.com
18.05.2016 11.27

Magi/ Mulla on eteiskäytävässä ihan kaappi koirille. Välillä vaan rasittavaa kun aina jos avaat viereisenkin kaapin luulee noi saavansa jotain :D 

Suosittelen kaappia koska sen saa sit kiinni. Toki jos koirat ei niitä kaivele niin joku koriratkaisukin voisi olla hyvä, omar koirat vaan ois hetkessä kaatanut ja penkonut korit.

18.05.2016 13.21
000111969_r

Meillä on semmonen Ikean mini kallax (neljä reikää) jossa mulla on koiran tavarat. Samalla toimii eteisen pöytänä. Oon kyl miettiny jotain kaappiratkasua, koska en saa niitä niin hyvin järjestykseen siellä korien sisällä kun haluisin.

18.05.2016 14.10
022689899_r
Riihimäki

Mulla on koirille joku ikivanha lipasto, toimii samalla hyvin eteisen tasona :) Se pitäis kyllä maalata heti kun jaksan käydä shoppailemassa jonkun maalipurkin, ollut työn alla viimeisen puol vuotta... Hups. 

Kaikilla on tyhmiä ajatuksia. Viisas vain kätkee ne.
18.05.2016 14.59
022699136_r
Turku

Mulla on ikean Malm lipasto, jossa säilytän herkut ja muutkin koiran tarvikkeet, todella kätevä :) Kaikki tavarat mahtuvat, ne on helppo järjestää laatikoihin ja löytääkseen jotain ei tarvitse tyhjentää kaikkea edessä olevaa kuten kaapissa.

18.05.2016 16.09
022649140_r
Hyvinkää

Mulla on kans koirien tarvikkeille Malm lipasto josta kaks alinta laatikkoa on koirien tarvikkeille. Ylin laatikko sit kaikelle muulle. Aina kun avaan sen niin koirat luulee saavansa jotakin. :D

18.05.2016 16.23
000113609_r

Mulla kans koirien treenikamppeet ja herkut Malmin alimmassa :D

18.05.2016 17.06
000104479_r

Meillä kyllä säilytetään keittiössä herkut ja nappulat, mutta siis oon ostanu sellasia muovisia laatikoita prismasta. Ne menee kätevästi päällekäin ja sen verran napakasti kiinni molemmista päistä etten usko koiran sitä saavan auki. 

Muoks. Näitä laatikoita meillä siis on, tosin värittömänä. On tosi kätsyjä kun on eri kokosiakin vielä.

Muokattu viimeksi: 18.05.16 17.08
18.05.2016 17.21

Kiitos kaikille! :) Laatikoston puolelle alan minäkin kallistumaan. Koska mulla ei uudessakaan kämpässä neliöillä juhlita, haluan ehdottomasti että päällä on laskutilaa ja laatikoita tarpeeksi, että tulee kaikki hyötykäyttöön. Ikean sivuille siis! :D

"You have no idea what I'm talking about, I'm sure. But don't worry... you will someday." - Lester Burnham theveryinexplicablelife.blogspot.com
18.05.2016 19.49
022708898_r
Iisalmi

Minä hommasin ikeasta kenkäkaapin, koska Saaga tykkää kengännauhoista liikaa. Loisto hankinta pelkästään sen takia ettei kengät ole lojumassa eteisessä näkyvillä ja Saaga ei pääse mutustelemaan kengännauhoja :)

Tänään pesin kotona käydessä kaikki minun matot ja perjantaina olis imurointi ja luutuu urakka, niin raskii puhtaat matot laittaa takas lattialle. Parveke pitää myös laittaa nättiin kuntoon. Tähän asti siellä on ollut vain pöytä ja penkit :)

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti