Oma huone/koti - Sivu 172 (Yleinen keskustelu > Yleinen keskustelu)

18.05.2016 20.18
022438131_r
Helsinki

Mun partsi on muuttumassa kovaa vauhtia kasvihuoneeksi, se on siis lasitettu ja nyt jo lämmin öisinkin ja toinen pääty alkaa täyttyä ruukuista kovaa vauhtia. Suurin osa on vielä taimina esikasvatuskokoisissa, mutta pian ne täytyy vaihtaa isompiin ja sitten pitää alkaa järkkäämään muukin parveke parempaan kuntoon. Nyt siellä on vielä turhaa kamaa säilytyksessä. Vielä se ei oo kovin kaunis niin ehkä kuvia myöhemmin.

18.05.2016 21.01
022526203_r
Tuusula

Mä olin suunnitellut laittavani kukkaa parvekkeelle, mut nyt en tiiä enää laitanko, kun nytkin siinä jo pörrännyt ampiaiset, vaikkei tossa ole kun tyhjät laatikot..Hyvä yhdistelmä tää mun ala+ampiaispelko (kukkakaupassa töissä) :D Haluisin tonne kans ikeasta sellasta harmaata muovilaattaa pohjalle, kun toi betonilattia on niin tyhmä, niin onhan se jo sitten ihan hyvän näkönen, vaikkei kukkaa oliskaan. Tai sitten hommaan tyyliin jotain viherkasveja, mistä öttiäiset ei kiinnostuisi :D

Pieni kooltaan, suuri mieleltään...
18.05.2016 22.28
022664496_r
Valo kirjoitti:
Meillä on semmonen Ikean mini kallax (neljä reikää) jossa mulla on koiran tavarat. Samalla toimii eteisen pöytänä. Oon kyl miettiny jotain kaappiratkasua, koska en saa niitä niin hyvin järjestykseen siellä korien sisällä kun haluisin.

Eiks kallaxiin saa takaseinällisiä ovia, vai onko neliömäinen muoto hankala? :D

"Of all the things I've lost I miss my mind the most" - Mark Twain
18.05.2016 23.24
Jasu kirjoitti:

Hyvä yhdistelmä tää mun ala+ampiaispelko (kukkakaupassa töissä) :D

Minä olin yhesti ylpeä itsestäni, kun etsin tutusta kukkakaupasta appiukolleni kukkakimppua ja mieheni oli siinä mukana ja yhtäkkiä ukko vain totesi, "älä liiku, sulla on ampiainen takertunut hiuksiin kiinni.." :D Mutta minä pysyin aivan rauhallisena, mitä nyt vähän patsaana tiuskaisin ukolle, että ottaa sen sitten himputin nopeasti pois! :D Terveisin: Puutarhuri, joka ei tykkää ampiaisista...

Meillä on koirien ruuat keittiössä. Ei noi oo ennenkään sen kummemmin kiinnittänyt huomiota siihen, niin en ole kokenut tarpeelliseksi siirtää sitä mihinkään muualle. Nytkin on itseasiassa avattu ruokasäkki miehen tietokonehuoneessa, ja vielä ainakin saanut olla siellä rauhassa. :D

Eteisessä löytyy sitten minun isän tekemä laatikko noitten leluille ja hihnoille. Kätevä nakata sinne hihnat lenkin jälkeen, niin eipähän ainakaan pyöri lattialla. :)

19.05.2016 08.25
000113144_r

Yyh, kämppä näyttää niin autiolta kun matot ja sohvien jalat on otettu pois, käärmeen terraario ei oo enää koristamassa, ja kaikki pieni kiva on otettu pennun ulottuvilta pois. :D Toisaalta onpahan helppo pitää siistinä, mutta.. Makkari sentäs on vielä entisellään, se kun on uhrattu kissojen valtakunnaksi. Pentuporttina toimii mun puinen sodan aikanen keittiöväline arkku, kun tuo ei siitä pääse yli. Onneksi saadaan kohta se oikea penneporttikin. Kunhan koira kasvaa, tahdon kyllä sisustella tätä kämppää uusiksi!

19.05.2016 08.45
Meilläkin on matot ja osa verhoista otettu pois (koska yltivät reilusti lattiaan) ja kaikki irtotavara nostettu reilusti yli metrin korkeuteen. Toivottavasti pentu oppii nopeasti sisäsiistiksi ja hampaat vaihtuu ettei kaikkea tarvitse syödä. Mulla on hirveä into nyt sisustaa, mutta oikein mitään ei viitsi vielä uusia kun pentu on talossa ja mahdollinen muutto tulossa.
19.05.2016 10.58
000111969_r
Piu kirjoitti:

Eiks kallaxiin saa takaseinällisiä ovia, vai onko neliömäinen muoto hankala? :D

Saa joo, mutta siinä ei oo oikee tavaroille tarpeeks tilaa niin kaappi ois hankinnassa. :D
24.05.2016 16.53
022649140_r
Hyvinkää

Oi tätä onnea kun huomasin että Hobbyhallin Hobbaloissa on Satumetsät hyvässä alessa, sieltä lähtikin tilaukseen loput puuttuvat astiat! Johan näitä tulikin kuolailtua vuosia, ja kun on sesonkisarja.

Nyt mun kokoelma on kokonainen. Kulhoa käytän lähinnä tarjoilussa, siks en ostanut niitä enempää. :)

Muokattu viimeksi: 24.05.16 17.04
24.05.2016 19.15

Viimein kaikki asiat kunnossa ja sitä rataa.. or not.

Pari viikkoo muuton jälkeen paljastu että uudessa kämpässä on vesivahinko. Keittiön laminaatit kohoili ja kävellessä välistä tursus vettä. No eihän siinä, vuoto paikannettiin ja tukittiin, heti seuraavana päivänä märät laminaatit revittiin pois. Vähän v-mäistä huuhtoo astioita vessassa mut väliaikastahan tää vaan.. Mutta kappas, kun eihän se sit tietenkään voinu rajottua keittiöön.. :---) Seuraavana lähtee kylppäri. Eli toisin sanoen mä ja kanit joudutaan evakkoon about kuukaudeks, kunhan isännöitsijä ilmottaa millon remppa alkaa. Hitto että voi ihmisellä olla mahtava tuuri! Jännityksellä oottelen et millon ilmotetaan veden valuneen kans eteiseen ja olkkariin ja..

Noh, säästänpähän kuukauden vuokran.  Ei tosin paljon lohduta.

// Ehkä kaikkein eniten v*tuttaa se, että olin just kerennyt saada tän luukun siihen kuntoon et ekaa kertaa kuukausiin mä oikeesti jopa viihdyin kotonani. Nyt viimesen viikon aikana on taas tullu parhaan taidon mukaan välteltyä tänne tuloa..

Muokattu viimeksi: 24.05.16 19.19
If there is a God, he will have to beg my forgiveness.
25.05.2016 13.39
022699136_r
Turku

Jos jotain positiivista haluut tilanteesta löytää, niin mieti kuinka hienon uusitun kylppärin saat :D

25.05.2016 17.22
022703451_r
Kouvola

Mennään huomenna kattomaan yhtä paritalon puolikasta. Ei oo kyllä yhtään mun mieleen ainakaan ulkoisesti koko talo, vähän epäilen että sisältä näyttää kyllä kans ihan hirveelle :D 

Ulkoisesti siis sellainen punainen mummonmökki tyylinen talo. Oon jo valmiiks negatiivisella mielellä :D 

/niin ja miks ees mennään kattomaan. Noh, kun menin ja pistin tori.fi ilmoituksen. Olin jo unohtanut koko jutun ja sit tulee puhelu, enkä osannut kieltäytyä. Vuokranantajan mukaan on "ihan asuttavassa kunnossa". Sounds promising :D

Muokattu viimeksi: 25.05.16 17.24
25.05.2016 20.04
000111969_r

^ Tosi positiivisessa sävyssä vuokranantaja puhuu mökistään, onneks ei sentää valehellu ihan hirveesti. Tai mistä sitä tietää jos onki sisältä tosi hieno. :D

26.05.2016 10.35
022701332_r
Grenoble

Huuh! Meilläkin on 'pientä' muuttorojektia tässä hollilla juurikin nyt. Onni on lyhyt välimatka uuden ja vanhan välillä tosin! Jonkunverran olemme uutta taloa pistäneet omanlaisempaan ilmeeseen; toinen makuuhuone, sekä keittiö/olohuone saivat värikkään valkoiset (:D) pinnat seiniin. Enää olisi vuorossa listojen naputtelu takaisin paikoilleen, ja sitten olisi muutto edessä!

Totuuden nimissä, huonekaluista uupuu vielä keittiönpöytä, sekä itseasiassa myöskin sohva. Koska asioita täytyy aina vähän väännellä, jottei ne kävisi liian helpoiksi, niin päätös on tehty aiempien pöydän/sohvan kohtalosta, että ne eivät uuteen asumukseen pääse mukaan. 

Suunnitelmissa olisi itse vähän nikkaroida keittiönpöydän tapaista esinettä kokoon! Ideana olisi pistää tasoksi tämäntapaista lautaa tai lankkua, ja rungoksi/jaloiksi varmastikin mustaa, joko sitten metallista, tai puuta. Hitusen vielä on auki toteutus yms, täytynee vähän osaavimmilta vielä kysäistä neuvonpoikaista. 

Onko täällä kukaan itse näppäillyt kasaan pöytiä, tai muita huonekaluja? Jotta millaisia olette tehneet ja minkämoisilla taktiikoilla? Olisi mielenkiintoista kuulla/nähdä! ;D

http://kirjoihinkirjattua.blogspot.fi/
26.05.2016 10.58

^^ Auttaisko Wäinö jos laittaisi tuontapaista päällystettä tavallisen keittiönpöydän päälle? :) Vai pitääkö nimenomaan olla puulankku? Muistelisin nähneeni sisustustavaraliikkeissä tuollaista kuviollista muovikalvoa. Toteutuksesta en kyllä tiedä, mutta ideana ihan hauska. :)

"You have no idea what I'm talking about, I'm sure. But don't worry... you will someday." - Lester Burnham theveryinexplicablelife.blogspot.com
26.05.2016 11.06
022701332_r
Grenoble

^ Itseasiassa kävi muuten jossakin välissä mielessä! Mutta nimenomaan kävi, hävisi sieltä ilmeisestikin sitten. Voisi ehdottomasti olla varteenotettava vaihtoehto, todennäköisesti huomattavasti helpompi ja yksinkertaisempi ratkaisu varmasti! 
Ja mitä nyt pikaisesti netistä tsiigailin, niin ei mitään erityisen tyyristäkään tuolllainen päällystekalvo olisi. Saattaisi toimia! ;D 

Joo, otanpa idean taskuun ja esitän eteenpäin. Josko sitä kävisi katsomassa mistä löytäisi tuollaista kalvoa omaksi. Sitten tarvitsisi vain jonkinnäköinen pohja keksiä, eli pöytä mihin tuon kalvon laittaa. :-) 

http://kirjoihinkirjattua.blogspot.fi/
26.05.2016 11.48
022689899_r
Riihimäki

Dc-fixit taitaa olla noista päällystemuoveista kestävintä, mulla on sitä nyt sohvapöydässä ja tv-tasossa (rustiikki), hyvin tuntuu kestävän ja voittaa ulkonäöllisesti ikean mustat kalusteet. Tilailin just eilen lisää, jos mun arkkupakastimen on pakko olla eteisessä niin sen ei ainakaan ole pakko olla valkoinen. Raivostuttavaa fixin laittaminen kyllä on, mutta aika kultaa muistot niin uskalsin nyt tilata lisää. Bauhaussin ja etolan sivuilta taitaa löytyä isoin osa valikoimasta mitä suomesta saa. 

Alkaa parvekekin olla vihdoin ihan ok näköinen. Siis siellä on muutakin kuin tuhkis ja pieni jakkara :D Löytyy muutama tuoli, pöytä ja ikivanha tv-taso, joka toimii nyt kukkatasona. Mansikoita ja kaikkea kivaa kasvamassa, ihme etten oo tappanut niitä vielä. Ei mulla yleensä kauaa mitkään kasvit hengissä pysy, noi nykyset on ollut jo useemman viikon. Hurjaa. 

Laitoin julisteenkin seinälle. Se pysyi siellä ainakin viisi minuuttia ja muistin, miksi noi isot julisteet ei ole ollut pitkään aikaan seinällä. Teen niille kohta jesarista kehykset xD

Kaikilla on tyhmiä ajatuksia. Viisas vain kätkee ne.
26.05.2016 13.27
022705867_r
Jyväskylä

Mie just pari viikkoa sitten fixailin keittiönpöydän kun olin kyllästynyt koko valkoiseen. Yllättävän vähällä tuskalla kyllä selvisin! Hyvin otti kiinni eikä jäänyt yhtään ilmakuplaa. :) Tunti meni varmaan tehdessä ja nyt on kuin uusi ja tykkään! Ikkunalasta oli muuten kätevä apuväline. Tälläinen tuli. Nyt jo seuraavat rullat ostettu ja seuraavaksi ajattelin vetäistä uutta pintaa kylppärin peltiselle kaapille. 

26.05.2016 13.35
022703451_r
Kouvola

Noniin nyt on käyty kämppä katsomassa :D 
Ei ollut niin paha kun ajattelin! Silti voisin kuvitella enemminkin 50v pariskunnan siellä asuvan, ja esimerkiksi keittiön vihreäturkoosit kaapit oli vähän nounou. Oisin kaivannut vähän nuorekkaampaa ilmettä.

Vuokranantaja kertoi että taitaa kokeilla ensin josko saisi sen myytyä. Nice, tarjos meillekin mutta ei oo vielä säästöjä semmoseen. Ilmottelee jos ei mee kaupaks niin sit ottaa vuokralaisen.

Mut joo, ei taida tulla meidän kotia siitä vaikka pienillä remppajutuilla sais oikein kivan. 
Sain tänään soiton toiseltakin ihmiseltä, joka olis tarjonnut yli 90 neliöistä rivaria meille vuokralle. Harmi että hintaa oli 200e liikaa ja 3 huonetta yli meidän tarpeen. Se on kanssa myynnissä kuulemma...

Mikähän siinä on että paritalot ja rivitalot mielummin myydään kun pistetään vuokralle? En itse ainakaan uskaltais muuttaa kämppään joka on myös myynnissä, tulis fiilis että kohta sieltä lentää pihalle jos sopiva ostaja löytyy.

26.05.2016 14.12
022699136_r
Turku
Wäinö kirjoitti:

Onko täällä kukaan itse näppäillyt kasaan pöytiä, tai muita huonekaluja? Jotta millaisia olette tehneet ja minkämoisilla taktiikoilla? Olisi mielenkiintoista kuulla/nähdä! ;D

Joskus aikoinaan entisen avokin kanssa väsättiin pöytä kun ei sopivaa löytynyt. 

Netistä napattu kuva mut aikalailla samannäköinen :) Pintalankut hakattiin rikki kuluneen näköiseksi, päälle petsi ja lakka. 

Muokattu viimeksi: 26.05.16 14.14
26.05.2016 15.21
Masi, ei toi entinenkään niin vanha ollu että ero tulis olemaan kovin iso.. :D Samoin keittiön (itseasiassa koko kämpän) laminaatitkin oli vaihdettu just vuoden-parin sisällä.
If there is a God, he will have to beg my forgiveness.
27.05.2016 08.03
022705464_r
Turku

Saatiin tänään asuntotarjous paritalonpuolilkkaasta. Vuokra olis vesineen ja sähköineen pienempi, mitä meillä nykyisessä pelkästään vuokra ja vesi. 

Plussaahan on se, että molempien työpaikkoihin lyhyt matka ja bussit kulkee hyvin. Prisma 200metrin päässä, oma vakioprisma missä nykyäänkin käyn. Oma suuhygienisti olis kans parin sadan metrin päässä ja porukoille 2km. Ihan ok lenkkimaastot, mutta esimerkiks kupittaalle pääsee helposti kävellen. Houkuttais, mutta saunattomuus vähän epäilyttää. 

27.05.2016 18.24
000111969_r

^ Jos pelkkä saunattomuus epäilyttää, niin harkitsisin vakavasti koska tossahan on paljon muuta hyvää.

Kysehän on nyt vaan siis musta, mut mä kuvittelin et mä tarvitsisin saunaa. Talvellahan toi on mukava, mutta öö, ollaanko me puolen vuoden aikana saunottu peräti neljä kertaa? Muuten toi on toiminu vaan kuivaushuoneena. Kesällä ei tuu saunottua kun mökillä, kun on puulämmitteinen.

27.05.2016 19.37
022703451_r
Kouvola

Mä oon vähän kyllä kans asettanut seuraavalle kämpälle kriteeriks sen että sauna pitäis olla. Ihan vaan siks että kaipaan saunomista, viimekerrasta taitaa olla 1,5 vuotta :D Voisin kuvitella et kesällä kyllä olis vähemmällä käytöllä.

Mut jos asunto muuten olis täydellinen niin ei varmana haittais!

27.05.2016 20.07
000104479_r

Sitä saunaa osaa kummasti arvostaa sit enemmän kun kotoota sellasta ei löydy :D

27.05.2016 20.35
022438131_r
Helsinki

Ainoa mihin näin äkkiseltään saunaa kaipaisin olis kissojen astutukset XD Puusaunoissa on se vaiva ja sähkösauna ei oo yhtään puun veroinen. Suosin siis kesällä mökkisaunoja uintimahdollisuudella ja jouluna pitää käydä saunassa, jos siihen on vaan mahdollisuus (mun iskän puusauna esim.).

27.05.2016 20.51
022671035_r
Tampere

Meille sauna oli ehdoton kun etsittiin asuntoa ja se lämpiääkin vähintään kahdesti viikossa. Samoin mies saunoo kavereidensa kanssa pitkästi ja usein joten onhan toi kiva olla olemassa. :D

27.05.2016 21.04
000111969_r

Meillä tossa saunassa on vielä hauskasti tehty ikkuna makkariin. Mä hämmästelin sitä suuresti kun kävin katsomassa tätä kämppää. Siinä on vissiin ollu semmonen logiikka, että koska sauna on keskellä asuntoa niin silti sieltä olisi mahdollisuus merinäköalaan, vaikka sitten makkarin ikkunan läpi. :D

27.05.2016 21.16
022664496_r

Mä en ois hirveen huolissani jollei tilapäisessä (vuokra-)asunnossa ole saunaa.

"Of all the things I've lost I miss my mind the most" - Mark Twain
27.05.2016 21.31
022705464_r
Turku

seuraavassa asunnossa tultais asuu se arviolta 5vuotta ennen kuin saadaan ostettua omistusasunto. Kyllä kieltämättä siinä ajassa sitä saunaa kaipaa. Varsinkin syksyllä ja talvella on meillä sauna kans lämmennyt 2-3krt viikossa. Kesäsin ei niinkään. 

Mut eipä sen puoleen, ei ole vuokranantajasta edes kuullut mitään. Ensiks tarjoaa kämppää ja sit ei enää ole tavoiteltavissa :D iha perus.

27.05.2016 23.03
022702347_r
Säkylä

Meillä sauna toimii lähinnä turhina neliöinä ja siivousvälineiden säilytyspaikkana :D :D 

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti