Oma huone/koti - Sivu 173 (Yleinen keskustelu > Yleinen keskustelu)

28.05.2016 17.08

Saunon joka päivä, joten mulle sauna olisi ehdoton must myös mahdollisessa seuraavassa asunnossa.

28.05.2016 19.13
022705464_r
Turku

Kai me mennään jossain kohtaa ens viikon loppupuolella kämppää kattomaan. Saatiin kyllä kans tarjous omakotitalosta kohtuu isolla tontilla, olis saunakin ja kymmenen neliötä isompi mitä nykyinen asunto. Tosin mitään erikoisempaa en asunnosta tiedä, kustannuksia tai muita. Eikä tuokaan asunto nyt kuitenkaan ole mahdottoman kaukana miehen töistä ja alueesta tiedän sen verran että hyvät lenkkimaastot, hiekkakuopat sekä kurjenrahkan kansallispuistokin kävelymatkan päässä :) 

Mukavaa kun näitä asuntotarjouksia on alkanut tulemaan :) alkaa olemaan pikkuhiljaa valinnan varaa.

28.05.2016 20.11
022703451_r
Kouvola

Onks teillä Mere jossain ilmoitus siis? 

Me oltais saatu se paritalopuolikaskämppä mistä aiemmin kirjottelin. Vuokranantaja soitteli että jos halutaan niin saadaan, muuten hän pistää myyntiin.
Mä vähän epäröin vielä, mut mies on vankasti sitä mieltä et ei myö kyllä sinne muuteta. Hän haluu nuorekkaamman kämpän. :D Empä ois sitä siitä uskonut, koska aiemmin sanoi ettei hänelle oo väliä onko asunnossa ees tiskikonetta tai pyykkikonetta ja piti mua pöpinä kun ees sen pyykkikoneen vaadin. 

29.05.2016 02.19
000111969_r

Mä oon niin järkyttyny! Meijän mummotalos jollai nuorel on hurjat bileet. Musat viel tähä aikaa täysil ja kokoajan joku ramppaa käytäväs.

Kalliossa se nyt oli joka päivästä ja viikonloppuna varmaan talon joka kämpässä, mutta tän talon keski-ikä on lähemmäs 60v ja mitään ääniä ei koskaan kuulu, ei ees päivällä. Luulin, että täällä on niin paksut seinät mutta ei näköjää. Itteäni ei haittaa ollenkaan kun oon tottunut, mutta huvittaa miten mummelit tulee suhtautumaan tohon... :D

Onks teillä muilla millassia naapureita?

29.05.2016 06.45

No tässä rivariyhteisössä on lähinnä lapsiperheitä ja sekä nuorempia että vanhempia pariskuntia, lisäksi vierusnaapurissa asuu kaksi naista (en tiedä ovatko naispari vai vain kämppiksiä, ja ei sillä tietenkään ole mulle edes väliä koska en ole mikään homokammoinen vaan hyväksyn ihmiset seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta). Eli taidan itse olla ainakin tietääkseni se ainoa yksinasuja tässä taloyhteisössä.

29.05.2016 13.37
022701036_r
Opiskelijakerrostalo, mutta eipä noita ääniä juuri kuulu. Naapuri soittaa jotain torvea iltapäivisin joka kuuluu jos on ihan hissuksiin eikä se kyllä mua haittaa yhtään. Yläkerrassa on aina välillä joku sotanorsu kanta-astuja ja siirtelevät huonekaluja vähän turhan innokkaasti. Muita ääniä ei just kuulu, rapun äänet joo mut harvemmi siellä kukaan möykkää sen enempää edes viikonloppusin.
http://raurx.blogspot.fi
29.05.2016 13.51
022649140_r
Hyvinkää

Asun kaupungin vuokratalossa ja ylimmässä kerroksessa, tänne ei pahemmin mitään ääniä kuulu mistään ja tosi hiljaset naapurit on kyl. Tässä kerroksessa on mun lisäks ainakin yks perhe, joku nuoripari ja joku yksinelävä.

29.05.2016 13.56
022703451_r
Kouvola

Meillä ei taida olla talossa yhtään lasta ainakaan kokoaikaisesti asumassa. Yhessä vaiheessa yläpuolella asuvan kämpästä kuulu viikonloppuaamuina lapsen möykkää ja itkua mut ei oo enää kuulunu. Enemmän haittaa uusin seinänaapuri, jo vanhempi rouva joka sai elämäänsä uutta potkua maahanmuuttajamiehestä. Mies lauleskelee usein omalla kielellään tuolla jotain, kuuluu hyvin makkariin.. Kuukaus sitten pitivät tuparit ja möykkää kesti läpi yön. Heräsin aamuviideltä siihen että heittivät jonkun noista ulkomaalasista ulos ja sit hakattiin ovia ja rinkuteltiin ovikelloja.

Mut kivoja naapureita kyllä silti kaikki, ymmärtäväisiä koirien kannalta yms :)

29.05.2016 14.54
Asutaan nuorisosäätiön luhtutalossa. Yksin asuvia, nuoria pareja, perheitä asuu ja joka toisella on koiria. Molemmat seinänaapurit on todella hiljaisia yksin asuvia naisia, alakerrassa on pyykkitupa. Tykkään tosi paljon asua täällä, rauhallinen seutu, paljon lenkkipolkuja, pelto vieressä, lähellä keskustaa kuitenkin ja kohtuu vuokra. Ainoat miinukset on saunattomuus ja oman pihan puuttuminen, saisi kyllä pinnoiltaankin olla uudempi.
29.05.2016 17.56
022705464_r
Turku

Joo oli ilmotus. Kävin katsomassa tänään tota paritalon puolikasta. Pieni piha, jota vaikea aidata koiralle. Laho terassi ja huoneisto kaipaa kipeästi maalia ja tapettia niiden kamalien keltasten ja oranssien seinien tilalle. Eteinen älyttömän pieni, keittiössäkin jääkaappi niin pieni, ettei sinne mahdu 1,5l limupullotkaan. 

Kaikista isoin järkytys oli se kylppäri/vessa, jossa yhdistyi kaikki mun kammoksuvat asiat. Kamala keltainen muovimatto, iso, jo kellertävän värin saanut suihkukaappi ja kaapittomat, järkyttävän isot pöytätasot. Viimeisen silauksen tähän antoi jo hieman ruostepintaa saaneet vesiputket seinän viertä pitkin. 

Ei jatkoon. 

29.05.2016 18.04
022664496_r

^ Hahah, voi eii. Ehkä parempi jollekin narkkiporukalle. :D

Mutta joo. Lisää fygyä tiskiin jollei ränsistyneet syrjämörskät nappaa.

"Of all the things I've lost I miss my mind the most" - Mark Twain
29.05.2016 18.06
022438131_r
Helsinki

No jos on 'etsitään asuntoa' -ilmoitus niin voi olettaa, että yhteyttä ottavat on ne, joiden kämpät ei meinaa kelvata kellekään. Ei niiden huippukämppien vuokraajien tarvi ottaa yhteyttä, kuhan odottaa jonoa ja valkkaa mieleisensä.

29.05.2016 19.29
022705464_r
Turku

Laitoinkin ihan mielenkiinnosta tuon, kun tuntuu, ettei löydy siltikään asuntoa vaikka päivittäinkin katsonkin noita asuntoja. Mutta mun mielestä 60neliöinen rivarikaksio, ihan ok näköinen 800€/kk vuokra, siihen vesiennakko 28€/kk/hlö eli meille kertaa kaksi ja sähköt päälle, on aika paljon. Kyllä niitä hyviä löytyy sillä 700€, mutta niillä on yleensä ottajiakin hurjasti. Ja kun löytyy kaikinpuolin hyvänolonen kämppä, niin ei saa ottaa koiria.

Mua ei haittaa jos seiniä täytyy maalata/tapetoida, mutta jos hitto soikoon vessa näyttää tolta ja patiokin on täysin laho ni eiei. Meidän pitäis ekaks pistää kämppä kuntoon vuokralaisina täydellä hinnalla ennenkuin muutetaan sinne. 

Mut joo anyways, jätetään hakemukset auki ja soitan isännöitsijälle et saisko yhden seinän tapetoida kämpästä, niin pystyy muuttamaam kodin ilmettä rutkasti. Onhan se oma piha kiva ja eiköhän se sopiva rivarikämppä sieltä jostain myllerrä ulos kun on vaan aika :) ei tässä kiire ole, järkytyin vaan tosta että tyrkätään vuokralle täysin remppakuntoinen kämppä, kun pienellä vaivalla sais kämpän houkuttelevammaksi ja ehkä vuokraakin nostettua.

29.05.2016 20.32
022673623_r
Muumilaakso
Voiko olla ihampaa ku se et kerrostaloon jossa tyyliin paperiseinät (melkeinpä kaikki seinänaapurin äänet kuuluu)seinänaapuri on hankkinut toisenkin koiran ja oon nyt 48h kuunnellu jatkuvaa ulinaa. Edes yöllä ei oo hiljaista. Luultiin miehekkeen kanseka et joku raiskaa kissaa siel ku se kuulosti ihan siltä :'D
Normal people have no idea how beautiful the darkness is.
29.05.2016 22.09
022664496_r

Mä maksan alle 28m^2 yksiöstä 490 € + sähkö + vesi + autopaikka yksinäni vaikka en käy edes töissä säännöllisesti muulloin kuin kesäisin. :D Toki ois helpompi säästää esim. asp-tilille, jos sais halvan vuokrakämpän eikä elämiseen menis paljoa rahaa. Mut mä anygays tällä hetkellä asun mieluummin kivassa kämpässä kivalla sijainnilla kuin jossain marginaalisesti edullisemmassa itsemurhayksiössä epäsopivalla sijainnilla.

Varmaan kun toi koulunkäynti tosta harvenee n. vuoden-puolentoista päästä niin oon samassa veneessä Meren kanssa ja etsin jostain mahdollisimman kivaa ja halpaa kämppää. Ymmärrän täysin pulman siis, kun ei sitä rahaa haluais kuitenkaan vuokranmaksuun käyttää. x)

"Of all the things I've lost I miss my mind the most" - Mark Twain
29.05.2016 22.28
022703451_r
Kouvola

Rivarit on kyllä ihan hemmetin kalliita. Meilläkin olis haaveissa löytää se rivari/paritalo suunnilleen samalla hinnalla kuin mitä me nykysestä maksetaan, 650e vesineen. Siihen päälle sähkö yms.

Rivarit vaan tuntuu olevan vuokraltaan lähempänä 700e kuukaudessa, ne pienemmätkin ja huonommalla sijainnilla.
Toi paritalo mikä oltais saatu niin olis ollut 460e kuukaudessa, vuokra siis. Tosi halpa! Mutta sen summan lisäks olis tullut vielä ne sähköt, vedet, roskamaksut... jne. Omakotitalon kulut, ja ne lisättynä olis asumiskulut olleet siinä 600e kuussa. Hinnallisesti siis meille enemmän kuin sopiva! 
Harmi ettei kunnoltaan vastannut vaatimuksia.

29.05.2016 22.51
022525337_r
Helsinki

Perjantaina pääsee vihdoin varsinaisesti muuttamaan, oon ihan superinnoissani – enkä ollut ees tiennyt että muuttamiseen saa pitää palkallisen vapaapäivän mutta jeees please kyllä kelpaa :D
Parasta tossa on kyllä ulkoilualueet jotka alkaa heti ulko-ovelta, loputtoman pitkiä rantahiekkateitä moneen suuntaan, epävirallisia ranta-alueita joilla koiratkin saa olla ja sen lisäksi löytyy metsää ja iso puistoaluekin. Ja itse kämppä on ihanan valoisa kun ikkunoita on periaatteessa kahdella puolella kun toi on talon kulmassa ja tuntuu tosi tilavalta avonaisen pohjaratkaisun takia (ja no koska mitään kalusteita juuri vielä ole... :D ). 
Keittiö/ruokailutila Olohuonetta & parveke eteisestä päin Keittiöstä päin Makkari

http://tassujakahdeksan.blogspot.fi
29.05.2016 23.24
022699136_r
Turku

Mä asun yksin ja maksan 57m2 kaksiosta 630e :D Oikeasti aivan liian kallis mulle, lisäksi turhia neliöitä. Sijanti on mulle just passeli ja oon niin paljon kotona et ennemmin maksan vähän enemmän isommasta kämpästä. Haaveilen rivarista tai takapihallisesta kerrostalokämpästä, mutta toisaalta harkitsen myös muuttoa halvempaan yksiöön, mutta ei sellasia oo löytynyt kivalta paikalta.

// ^Oon vähän kateellinen tosta kämpästä :o 

Muokattu viimeksi: 29.05.16 23.26
30.05.2016 06.53
000114014_r

Tääkin kerrostalo aika rauhallinen miun mielestä, tosin nyt ainakin rappuun on muuttanu lapsiperhe ja pari nuorempaa paria kun muuten asukkaat on sitä +40 tai eläkeläisiä. Miulla seinänaapurina on hyvä kaveri, harmi että muuttaa parin päivän päästää pois tuosta. Meillä on avaimet toistemme kämppiin, naapurin auto on miun autopaikalla (kun onnistuin pari vuotta sitten "parkkeeraamaan" clion lunastukseen) jota sitten lainailen, välillä tehdään ruokaa yhdessä ja kiitos naapurin tajusin aikanaan miun tunteet nykyistä kihlattuani kohtaan :D Toinen naapuri jonka kanssa olen tekemisissä enemmän on vastapäiset naapurit, eläkkeellä oleva mies ja hänen varmaan parin vuoden päästä eläkkeelle lähtevä vaimonsa. Mies on tosi rento ja reilu, rouva on välillä vähän tempperamenttinen ja sanoo kyllä jos joku on melunnut liikaa ja tietää tasan kaikki juorut taloyhtiössä :D Mut ei siinä, on hääkin kiva ja mielellään jään pihalla rupattelemaan jos nähdään.

30.05.2016 08.10
022705464_r
Turku

Me maksetaan 56neliöisestä kämpästä 653€+sähkö, mut tää on muuten kyllä kiva kämppä. Tykkään tästä muuten, mutta se hiton oma piha :D plus sit et olis kiva saada tapetoida edes yks seinä, se seinänki tapetoiminen muuttaa koko kämpän ilmettä hurjasti. 

Tarkotus olis löytää samoissa hintaluokissa pyörivä rivari, niitäkin löytyy mutta täytyy olla kärsivällinen. 

30.05.2016 09.43

Mä asun toistaiseksi yksin 50m2 rivarin päätykaksiossa, mutta tää on turhan iso mulle yksin. Vuokra 540e/kk + vesi ja sähkö.

Heinäkuussa tuleekin muutto 30m2 rivitaloyksiöön, sekin päätyasunto. Vuokra on vähän turhan kallis yksin maksettavaksi, eikä se niin paljoa tästä putoa. Sijainti on kuitenkin kivempi ja asunnosta löytyy tilava alkovi sekä tuliterä kylpyhuone saunalla. 

Mulla on kauhea hinku laittaa tuota pihaa jotenkin, mutta toisaalta en viitsisi ennen muuttoa enää panostaa. Muutaman kesäkukan haluaisin istuttaa johonkin ruukkuun, ne olis helppo viedä uuteenkin asuntoon :)

30.05.2016 10.39
022305392_r
Tuusula

Rivari olis kyllä niin unelma, huvikseni yks päivä kattelin vuokra kämppiä, niin tietenkin sit ois ollu yks ihan ok rivari tarjolla :D Ei kuitenkaan aiota nyt muuttaa, kun täällä on kaikki saatu pakoilleen ja tykätään tästäkin asunnosta. Sitäpaitsi onhan tää ihan sairaan halpa kämppä, tätä halvenpaa ei kyllä täältä päin löydy, kun ottaa neliötkin huomioon :D Parin vuoden päästä tänne on tulossa kylppäri- ja keittiöremontit, sit kyllä viimeistään pitää täältä häipyä, kun ei sillon täällä voi asua ja vuokrakin varmaan nousee sen jälkeen kivasti.

30.05.2016 10.45
Mä maksan reilun 57 neliön kämpästä huimat 424€/kk + 15€ sähköennakko. Vesi, lämmitys, autopaikka, saunatilojen käyttö yms sisältyy. Ps. Rempan piti alkaa huomenna, aamulla tuli puhelu että jos vaan suostun niin alottavat jo tänään. No senkus, siinäpähän siirtelevät ite mun kamat pois tieltä. Pääsenpähän jussiks jo takas kotiin. Eli tänään töiden jälkeen raahaamaan karvakaverit ja pakolliset kamat muualle.. (y)
If there is a God, he will have to beg my forgiveness.
30.05.2016 11.07
022691989_r
Vantaa

Mulla 41 neliöö ja vuokra 398 e/kk, that's it. :D HOAS <3 Rapussa muuten aika rauhallista, mutta toisinaan yläkerrassa riidellään (ja biletetään...) hieman liian kovaäänisesti hiljaisuuden aikaan. Norsukin siellä välillä steppailee, mutta eipä tuo meteli nyt kovin pahaa ole ollut niin en ole siitä jaksanut valittaa... Kyllähän sitä haaveilis asunnosta, jossa ois oma piha (tai ees parveke), ja oma sauna. Mut ehkä vielä joskus!

30.05.2016 11.55
000111969_r

Entinen oli 35m2 hyvällä sijainnilla Helsingin kantakaupungissa, mutta asunto oli kunnoltaan huono-tyydyttävä eikä parveketta. Sijainniltaan huono sellaiselle, jolla on auto ja jolla on koiria. Maksettiin 430e + sähkö, eli mulle jäi maksettavaa noin 250e.

Nykyinen on 10 neliöä isompi, mut asunto on jo sentään sellasessa kunnossa missä voi elää. Sijainti parempi koiralle, koska metsät lähellä. 910e + sähkö, eli nyt jotain 450e mulle.

Molemmissa asunnoissa on hyvät puolensa, mut jos ajattelis hieman taloudellisemasta näkökulmasta niin tokihan toi entinen kämppä ois ollu parempi näin korkeakouluopiskelijalle. En vaan osaa ajatella asioita liian pitkälle, esimerkiks viiden vuoden päähän vaan kaikki pitää tapahtua nyt tai ei koskaan. :D

30.05.2016 12.10

Kerrostalot ei kyllä sovi rauhaa ja hiljaisuutta rakastaville. Aina kuuluu jotain ääntä, vaikka se ei olisi tarkoituksellista tai edes kovaäänistä. Meilläkin tämä viiden talon yhtiö on rakennettu 2010 ja mitkään pienet rapsahdukset ei kuulu. Koiran haukunta toki ja toisinaan naapurin oven loksahdus, jos sattuu olemaan eteisessä ja aamulla aikaisin joskus yläkerta tikuttelee korkkareissa alas portaita, mutta yksikään ei ole niin radikaalisti häirinnyt, että olisin repinyt tukkaa päästä. :D

Mä oon asunut tässä kämpässä nyt reilu kolme vuotta. 39,5 neliötä, sauna ja parveke. Vuokra nousee joka vuosi, ei paljon, mutta tarpeeksi kuitenkin ja tällä hetkellä maksan yhteensä vesilisineen ja autopaikkoineen 560e. Se on vähän liikaa ja nyt on alkanut lompakossa tuntumaan. Sijantihan tässä maksaa eniten, kun ollaan ihan Länsikeskuksen lähettyvilä. Mukavasti tästä kyllä pääsee joka puolelle! 

Mulla on kyllä ollut niin omituista hiihtäjää naapureina ettei tosikaan. Alakerta valitteli jossain vaiheessa, että Magin luunsyönti häiritsee hänen uniaan joskus aamusella, kun lähdin töihin. Vähän hölmistyneenä keräsin luut pois ja annoin kumisen kongin sen sijaan. Myöskin päkiöillä olisi pitänyt hiipiä. Ostin vähän paksumpia mattoja, ettei töminä kuulu, vaikka en mielestäni koskaan ole jaloillani lattiaa hakannut. Lähdin ennen aamukuutta töihin niin valokatkaisimen äänikin kuului alakertaan kuulemma...ja siis ihan normaalin näköinen nuori nainen, varmaan reilu parikymppinen, itselläänkin pari pientä koiraa. Muutti onneksi lopulta pois.

Opiskelukämpässä alakerrassa asui joku pitkätukka, jolla oli kissa ja se ulkoilutti sitä rappukäytävässä. Ekat kerrat luulin että se oli karannut ja mies yritti saada sitä kiinni, mutta hetken järkeilyn seurauksena hoksasin, että niillä oli joku roadtrip menossa. Mitään jätöksiä ei koskaan ollut, mutta matkailu suljetussa tilassa vissiin avartaa. :D

Sitten oli yksi kyylä, joka ei koskaan sanonut mitään, mutta mulkoili kyllä murhaavasti, jos käveltiin talon takaa hiekkatietä pitkin ja koira teki numero ykköstä ojan pohjalle. Se oli outo täti, pesi harva se päivä mattoja ja kuivatti niitä parvekkeen kaiteella, vaikka pihalla olisi ollut iso pyykinkuivaustelinekin. 

Emmä tiiä, toisaalta odotan muuttoa maaseudun rauhaan, mutta kyllä mulle tulee ikävä naapureitakin. :D

"You have no idea what I'm talking about, I'm sure. But don't worry... you will someday." - Lester Burnham theveryinexplicablelife.blogspot.com
30.05.2016 13.14
022707064_r
Turku
Magi kirjoitti:
Alakerta valitteli jossain vaiheessa, että Magin luunsyönti häiritsee hänen uniaan joskus aamusella, kun lähdin töihin. Vähän hölmistyneenä keräsin luut pois ja annoin kumisen kongin sen sijaan. Myöskin päkiöillä olisi pitänyt hiipiä. Ostin vähän paksumpia mattoja, ettei töminä kuulu, vaikka en mielestäni koskaan ole jaloillani lattiaa hakannut. Lähdin ennen aamukuutta töihin niin valokatkaisimen äänikin kuului alakertaan kuulemma...ja siis ihan normaalin näköinen nuori nainen, varmaan reilu parikymppinen, itselläänkin pari pientä koiraa. Muutti onneksi lopulta pois.

Pakko kysyä, et satu asumaan siinä prisman takaisissa taloissa ja muuttiko tää tyyppi vajaa vuosi sitten? Koska mä asuin Vuorelantie ysissä, ja mun muuttaessa pois muutti siihen kämppään juurikin nuori nainen kahden pikkukoiran kanssa viereisestä talosta. Joka mulle valitti entisen kämpän äänekkäistä naapureista, ihastuikin siihen mun kämppään juuri siksi että se oli sellaisessa ulkonemassa ylimmässä kerroksessa, jolloin siinä ei ollut seinänaapureita, ainoastaan alakerrassa asui hiljainen tyyppi. :D

--------------

Mitäs tää mun nykyisen kämpän koko on, jotain 31m2 luokkaa ja maksan vuokraa veden kanssa 410e. Kunto ihan ok, vanha on mutta suht perussiisti. Nyt kun ollaan päästy juhlivien seinänaapurienkin kanssa sopuun kaikesta melusta, on tässä ihan kiva asua. 

Toivon pystyväni asumaan tässä koulun loppuun ja siitä joku reilu vuosi eteenpäin, jolloin olisi toivottavasti sen verran rahaa kasassa ASP-tilillä että voisi alkaa etsimään omaa luukkua (tämä tietty vaatii sen, että saisi suoraan töitä koulun jälkeen jostain). Siihen mennessä jos olisi nämä pienet talopaketit (40-50m2) yleistyneet ja kohtuuhinnoissa, voisi jopa harkita tontin ostamista ja oman tilaihmeen rakennuttamista. Pääisi eroon seinänaapureista kertaheitolla. :D Jos ei niin kävisi mulle rivitalokämppäkin. Kerrostaloasuntoa sen sijaan en aio ikinä ostaa, mitä vähemmän naapureita sen parempi.

Muokattu viimeksi: 30.05.16 13.22
“Success or failure are irrelevant. Do what makes you happy, and do it a little better every day. …and don’t forget to breath!”
30.05.2016 13.27
022703451_r
Kouvola

Mä oon varsinkin nyt kesän tultua alkanut kaipaamaan omaa pihaa oikein kunnolla. Kyrpii kun ei pääse ottamaan aurinkoa. Tai pääsee mut se vaatis että lähtis erikseen rannalle jne. 
Ois kiva jos vois vaan hengailla ulkona ilman et varsinaisesti tarvii mihinkään lähteä. Edillekin ois kiva. 

Ja se ettei voi grillata!!! hajoaa pää, haluan paistelemaan mun soijanakkeja omalle pihalle :D Tällä aikataululla ei varmaan kämppää löydy ennen syksyä, tosi harmi :(

30.05.2016 13.58
Kerttu kirjoitti:

Pakko kysyä, et satu asumaan siinä prisman takaisissa taloissa ja muuttiko tää tyyppi vajaa vuosi sitten? Koska mä asuin Vuorelantie ysissä, ja mun muuttaessa pois muutti siihen kämppään juurikin nuori nainen kahden pikkukoiran kanssa viereisestä talosta. Joka mulle valitti entisen kämpän äänekkäistä naapureista, ihastuikin siihen mun kämppään juuri siksi että se oli sellaisessa ulkonemassa ylimmässä kerroksessa, jolloin siinä ei ollut seinänaapureita, ainoastaan alakerrassa asui hiljainen tyyppi. :D

En ihan niin lähellä Länkkäriä, enemmän täällä Ikean suuntimalla. :) Mä heittelin kärrynpyöriä, kun viime vuoden huhtikuussa havaitsin alakerran naapurin vaihtuneen. Tässähän oli se hauska juttu, että hänen omat koiransa kyllä haukkuivat, juurikin aamulla kun tyyppi lähti töihin, mutta siitä kun mainitsin eräässä keskustelussa niin nainen vaan totesi että "ne on koiria, ne eivät voi olla hiljaa 24/7" Tota...joo olen tietoinen asiasta mutta ihme kaksoisstandardia. O.O 

Mä en tiedä johtuuko hinnoista, mutta tässä taloyhtiössä on kyllä ihmiset vaihtuneet tiuhaan niin omassa kuin naapuritaloissakin. Musta tuntuu, että vähän väliä nään muuttoauton jonkun pihalla ja joku roudaa tavaraa edes takaisin. Välillä tulee porukkaa vastaan rappiksessa, tervehdin ja jään miettimään, että onko se uusi asukas vai vain vieras. :D

"You have no idea what I'm talking about, I'm sure. But don't worry... you will someday." - Lester Burnham theveryinexplicablelife.blogspot.com
30.05.2016 13.58
000104479_r

^^Osta sähkögrilli partsille.

Meillä on 46 neliöö, joku 520e vuokra plus sähkö. Tässä pohjaratkasu on ihan sanonko mistä, koska on joskus ollu solukämppänä niin tässä on kaks erillistä huonetta. Vuokra noussu joka vuosi, katotaan kuin pitkään tässä viihtyy. Mies ei oo oikein innostunu muutosta, mutta mä haluisin ihan muuttamisen ilosta (plus että en tykkää tästä pohjaratkasusta) muuttaa :D

Muokattu viimeksi: 30.05.16 13.59

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti