Oma huone/koti - Sivu 174 (Yleinen keskustelu > Yleinen keskustelu)

30.05.2016 14.02
022705464_r
Turku

Meillä kuuluu kyllä kaikkien naapurien möykkä. Ei ole mikään hiljainen rappu tämä, milloin missäkin jumputetaan musiikkia, paneskellaan niin että sänky siirtyy metrin eteenpäin ja sellastahan on superkiva kuunnella kun yrittää itse nukkua. Rajua rakkautta :D 

Eniten ehkä häiritsee naapurien tupakoinnit. Vähän väliä tupakansavua tupruttaa sisälle ja tekee oikeen pahaa sellanen

30.05.2016 15.02
Meilläkin talossa/taloissa (tässä pihapiirissä on 5 luhtitaloa) niin porukka vaihtuu kyllä tosi tiuhaan. Enkä yhtään ihmettele kun huoltoyhtiö tekee hommat miten sattuu ja milloin huvittaa ja jos muistaa. Asuntojen kunto ei muutenkaan ole mikään kummoinen. Nyt on useampi asunto täällä tyhjillään vaikka ennen mennyt kuin kuumille kiville halvan vuokran takia, tekevät vissiin jotain isompia remontteja, ainakin viimesen kuukauden ajan maalausfirman auto on päivät viettänyt pihapiirissä. Toivottavasti ei meille vielä ainakaan kesän aikana tulisi remonttia tekemään kun koirat tekee tällä hetkellä omia askartelujaan yksin ollessa (vähemmän harmittaa vanhat pinnat koirien hampaissa kun uudet).. toisaalta toivon että tulisi niin saisi hyvällä omalla tunnolla muuttaa rivariin. Saa nähdä.
30.05.2016 15.43
022673623_r
Muumilaakso
Musta ensin tuntu et mä oon ton talon äänekkäin asukas mut olin väärässä. Yläkerrassa melkeinpä joka vklp bileet sekä se tyyppi varmaankin soittaa bassoa (aika h*lvetin isolla) sekä nyt seinänaapuristaki alkanu kuuluu elonmerkkejä. Ja saunominen keskellä yötä myös viikolla on ton talon asukkaiden suosiossa... Ja tosiaan tossa talossa on 8 asuntoa, kaikki muut nuorisoa paitsi sit siel on jtn äänekkäitä venäläisiä mut ne onneks asuu toisella puolella taloa.
Muokattu viimeksi: 30.05.16 15.46
Normal people have no idea how beautiful the darkness is.
30.05.2016 16.56
022649140_r
Hyvinkää

Arg, on se kumma kun on varannu pesutupaan vuoron mut silti siellä vaan joku muu pesee. Nyt vihdoin ja viimein onneks pääsin sinne. :D

Kuivausrumpu on kyllä parhautta kun on koiria!

30.05.2016 22.07
022696980_r
Seinäjoki

60 neliötä, 2h+k+kph+p. Kaikki pinnat siistit, laminaattilattiat, juuri rempattu kylppäri jne. Tässä kelpaa kyllä asustella. Keskustaan 3km ja töihin vähän päälle 2km. Vuokra 480€/kk. Jos pitää etsimällä etsiä jokin huono puoli, niin se on varmaan sitten se että täällä kaikuu kun mulla ei ole tarpeeksi huonekaluja näin isoon asuntoon. :D 

I hope you understand that I'm never changing who I am.
30.05.2016 23.25
022700695_r
Helsinki
Kyl niitä tavaroita yllättävän nopeesti löytyy sit täyttämään tilaa ^ :D kuulostaa kyl ihanalta asunnolta ku sijaintikin noin passeli!

Mä oon niin onnellinen ku vihdoinkin on semmonen kerrostalo mis naapuritkin tunnistaa ja aina moikataan ja hymyillään eikä myrtsinä painella menemään ohitse jos vahingossa osuu rappuun samaan aikaan. Lisäksi tää alue on tosi rauhallinen ja paljon kivempi kuin entinen. Kohta 3kk tullut asuttua tässä, aika menee hurjan nopeeta!

Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
31.05.2016 00.15
022671035_r
Tampere

Mä oon niiin rakastunut tähän nykyiseen kotiin! 2 km Tampereen keskustasta ja järven rannalla. Jotenkin tää on tuntunut alusta asti niin kodilta. Vaikka onkin kompakti 49 neliön kaksio saunalla niin tänne mahtuu paremmin kuin hyvin kaksi ihmistä, koira ja kolme kissaa. :)

31.05.2016 09.00
Hukka kirjoitti:

60 neliötä, 2h+k+kph+p. Kaikki pinnat siistit, laminaattilattiat, juuri rempattu kylppäri jne. Tässä kelpaa kyllä asustella. Keskustaan 3km ja töihin vähän päälle 2km. Vuokra 480€/kk. Jos pitää etsimällä etsiä jokin huono puoli, niin se on varmaan sitten se että täällä kaikuu kun mulla ei ole tarpeeksi huonekaluja näin isoon asuntoon. :D 

Täh, mistä oot löytänyt noin halvan kämpän täältä! :O Vai onko sulla siellä joku sähkölämmitys.. Mun yksiö meinaan maksaa 490e ja siinä on 30m2 :D Keskustaan noin 4km ja koululle 5-6km. Tärkeät palvelut kuitenki ihan ääressä (posti, kauppa, apteekki)
31.05.2016 09.04
022696980_r
Seinäjoki

^ Iso ja paha Kasperi. ;) No ei, täällä on mun mielestä kiva asustella. ^^ Ja yksityiseltä on vuokrattu, ettei oo edes SEVAS luukku. :D

I hope you understand that I'm never changing who I am.
31.05.2016 09.10

Mulla asuu suurin osa kavereista Kasperissa, joten en ole kovin ennakkoluuloinen sitä aluetta kohtaan. Mutta mun pikkuveljenkin pieni kerrostaloyksiö (yksityiseltä myös) sieltä on yli 400e :) Oot kyllä hyvän kämpän löytänyt!

Mä oon ite rakastunut tähän Törnävään, täällä on niin nättiä ja paljon lenkkireittejä. Toki mä oon asunut rivareissa - mikä sekin nostaa kämppien hintaa älyttömästi. Mutta en vaan halua koirien kanssa kerrostaloon, ja viihdyn itsekin huomattavasti paremmin täällä vihreyden keskellä. Terveisin yksi vuosi Kauppakadulla oli ihan tarpeeksi :D

31.05.2016 11.27
000114014_r

^ Mie kanssa tykkäsin Törnävässä asua sen vuoden mitä Seinäjoella vietin. Periaatteessa kerrostalo, mutta käsittääkseni ollut ennen opiskelija asuntola joka sitten asunnoiksi muutettu. Asuttiin silloisen tyttöystävän kanssa vielä päädyssä jossa oli nähtävästi ollu asuntolanhoitajan tms asunto, joten oli oma sisäänkäynti ja neliöitä sen 60. Luokkalaiset oli sitä mieltä että siellä Martterin Kortteerin asunnot on tosi rauhattomia, mutta ei ainakaan sinä vuonna siltä tuntunut. Paitsi tietenkin Provinssin aikaan, mutta se nyt on luonnollista :D

31.05.2016 12.45

^ Hei, mä asun tässä ihan samalla alueella :D Nää on kaupungin vanhoja soluasuntoja, mutta kaikki on nykyään yksityisomistuksessa. Tämä alue on ehkä välillä vähän epäilyttävä, kun naapurustossa asuu vähän kaikenlaista sakkia. Seinänaapurit on onneksi olleet supermukavia! Vaikka tossa vieressä onkin noi marttilan kortteerin opiskelija-asunnot niin tosi rauhallista ollut. Ehkä eniten tähän on tuonut ylimääräistä hälinää tuo vastaanottokeskus, mikä on ihan ymmärrettävää kun pihapiirin asukasluku nousi yli sadalla hengellä. 

Oon kuitenkin iloinen että pääsen muuttamaan nyt tuohon Soukkajoen puolelle, niin on vähän rauhallisempaa omakotitaloaluetta. Jotenkin en ole nyt yksin asuessa viihtynyt tässä niin hyvin, kun en tykkää enää sattuneesta syystä kulkea tuolla ulkona hämärän aikaan. 

01.06.2016 08.37
020603812_r
Tampere
Noppa kirjoitti:

Arg, on se kumma kun on varannu pesutupaan vuoron mut silti siellä vaan joku muu pesee. Nyt vihdoin ja viimein onneks pääsin sinne. :D

Kuivausrumpu on kyllä parhautta kun on koiria!

Kyllä minä ainaki jos joku mun varauksella pesee, niin kylmän viileesti keskeytän pesun ja nostan pyykit muualle ja omat tilalle. Ei ole vielä kukaan koskaan valittanut/kostanut tai mitään.

01.06.2016 19.32
022643147_r

Meillä on silleen kiva, että monet naapurit on tuttuja ja yhdessä puuhataan talkoissa ja tehdään juttuja talon eteen. Paitti tietty sillon kerran ku poliisit tuli meijän talkoisiin, mutta..nih.

Mut onhan näitä ollu jännänaapureitakin, aikoinaan eri asuinalueella menin parvekkeelle ja suureksi ihmetyksekseni näin pihalla kivien takana poliiseja isojen aseiden ja mellakkavarusteiden tmv. kanssa :--D aika wtf tilanne. Oli viron kaverit leikkiaseilla riehunnu. Täälläki ollu melkosia mölyapinoita noi reppparit. Kerranki pelottanu niin, että veitsen kanssa olin oman oveni takana, mutta niitä ei viitti avata enempää.

Muo niin ärsyttää nyt tämä likasuus, pakko laittaa huoltoon palautetta tästä siivottomuudesta. Ei ole siivooja mopannu kerroksia kuukauteen! Nää VVO:n upeet superhalvat huoltosopparit on niin sanonko mistä..

It's called building an empire, not fighting for freedom.
02.06.2016 08.30

Oon asunut tässä kohta vuoden ja välillä oikeesti tuntuu ettei ole naapureita ollenkaan. Ei kuulu mitään!  Ja meilläkin koirat saattavat päästää välillä muutaman haukun eikä siitäkään ole kukaan tullut nipottamaan. Ja onhan se normaalia elämän ääntä :)

Muutenkin tosi kivat naapurit ja yhteisöllisyys hyvä. Ollaan jätkätty yhdessä kahvilaa kerhohuoneessa ja pihakirppistäkin.

02.06.2016 14.15
022703451_r
Kouvola

Itken, tuli tarjous kakskerroksisesta rivitalosta. Kolmio. Ja ylläri että hintaa taas liikaa. Kuulemma hyvässä kunnossa, remppoja tehty.. Mut pakko se on kieltäytyä, ei oo varaa maksaa 200e enempää kun mitä nyt asunnosta maksetaan.

Eilen muuten mies pisti uuden ilmoituksen nettiin, menikö ees puolta tuntia kun joku heti soitti. "Ette olisi kerrostaloasunnosta kiinnostuneet?"... No juu, ei. Ilmoituksessa kun luki että rivitaloa/paritaloa niin silti piti ehdottaa jotain ihan muuta :D 

08.06.2016 15.58
022558649_r

Nyt sattui aikamoinen tuuri. Kirjoittelin juuri sopimukset 2013 valmistuneesta vuokrakämpästä. Yksiö, 40 neliötä, lasitettu parveke. Alue on tosi uutta ja viihtyisää, tosin vieressä ei niin maineikas asuinalue, jonka puolella palvelut. Mutta siihen nähden, mikä tilanne on yksin muuttavalla, lemmikkieläimiä omistavalla opiskelijalla Helsingissä, oon hieman vajaa 500e vuokraan aika supertyytyväinen (+ sähkö ja vesi kulutuksen mukaan) ja tästä kun ei tarvitse muuttaa pois vaikka opinnot loppuisi tms. On nimittäin edulliset, lemmikeille ok kämpät hyvillä kulkuyhteyksillä (mun matka-aika kampukselle lyhenee puoleen nykyisestä!) aika kiven alla, tästä on lemmikittömätkin kaverit kateellisia. En malta odottaa että pääsee muuttamaan!

Muokattu viimeksi: 08.06.16 15.59
http://www.nethel-estel.blogspot.fi/
08.06.2016 16.16
022664496_r

Oho, onnea uudesta kodista Estel! ^_^

"Of all the things I've lost I miss my mind the most" - Mark Twain
08.06.2016 21.48
000089714_r

Ihan järkyttävä himo sisustaa. Ei oo ees mitään järkeä ryhtyä koko hommaan. 

Meillä loppuu vuokrasopparin määräaikaisuus syyskuussa ja sillon pitäis täältä lähteä. Mies toivottavasti muuttaa loppuvuodesta Poriin ja mä en tässä pysty yksin asumaan. Asioita mutkistaa vielä se, että mä toivottavasti lähden elokuusta vuodeksi Ruotsiin.
Mä luultavasti maksan vuokraa pari kuukautta tästä vaikken kämpässä asu, koska sitten miehellä on aikaa etsiä uus kämppä loppuvuodeksi ja muuton kanssa ei tarvii kiirehtiä. Mä en siihen kuitenkaan voi oikeen osallistua Ruotsista käsin. 

Mutta joo, huomenna ostan uuden tv-tason ja verhot. Koska mä haluun. 

09.06.2016 09.43
022438131_r
Helsinki

Estel, kuulostaa hyvältä, paitsi hinta, mutta yksiöstä se on kyllä ihan kohtuullinen täällä tosiaan. Ootko ottamassa kaikki kissat sinne mukaan?

09.06.2016 11.53
022558649_r

^ Joo, tarkoitus olisi ottaa kaikki kolme mukaan. :)

http://www.nethel-estel.blogspot.fi/
09.06.2016 12.23
022703451_r
Kouvola

Taas harmittaa kun olis ihana kämppä vapaana. Mut taaskin, se on kolmio ja meille 150e liian kallis. Jos olis koulut jo ohi, ei olis mitään ongelmaa tuota maksaa.. 
Ottaa päähän, tääkin oli eka kämppä nyt viikkoon mikä tonne taas ilmestyi. 

Kun vertailee. Kolmio 88 neliötä tästä nykysestä kaupungista, hyvässä kunnossa, vähän kauempaa keskustasta.. 750e/kk + vesi ja sähkö. Kaksio 55 neliötä, ok kunnossa mut ei niin nykyaikainen, viereisestä kaupungista, kilometrin päässä keskustasta, 670e/kk + vesi ja sähkö. 
En vaan ymmärrä tätä hinnoittelupolitiikkaa.

09.06.2016 13.56
000111969_r

^ Hmm, mun mielestä toi kuulostaa ihan järkevältä. Keskustan läheisyydessä on aina kalliimpaa, oli se sit mikä keskusta tahansa.

09.06.2016 13.58
000104479_r

^^Mitä et ymmärrä :D Isompi asunto, tottakai maksaa enemmän ja sit jos on vielä hyvä kunto/2000-luvulla rakennettu niin sekin nostaa hintaa.

09.06.2016 14.01

Ääh mää koitan kattoo kämppää Oulun tuntumasta vaan aika hintavalta vaikuttaa, kun yksin maksaa vuokraa ja ittesä lisäksi ruokkii vielä kaks koiraaki. Tietty joku kerrostalo ois halvempi ku rivari mut silti ._.

http://toffeakita.blogspot.fi/
09.06.2016 14.48
022703451_r
Kouvola

Siis joo, mutta hämmästelen sitä hintaeron vähyyttä :D Kuitenkin about 30 neliötä enemmän toisessa, ja se on siis ns paremmassa kaupungissa missä nytkin asutaan. Vaan 80e! Pidän siis sitä kaksiota turhan kalliina sen tasoon ja kokoon nähden. Selvis muuten että tossa alueella on yks mun mielestä hintaa alentava tekijä.. Vaikka lähempänä keskustaa onkin. 
Nää siis rivitaloja. 

Tää meidän nykyinen kerrostalo on tän isomman/paremman kaupungin keskustassa 650e kuukaudessa. 

10.06.2016 09.04
000109584_r
Miulla on ihan jumalaton talokuume... Täs rivarikaksiossa kun on tän puol vuotta asustellu niin koko ajan kaipaa vaan enemmän maalle omakotitaloon. Tai ees siihen omakotitaloon. Kattelin mie tossa netistä jo jotain valmis hirsitaloja ja haaveilin niistä ja ihanasta paikasta mihin sen sijottais. Ehkä ei ihan vielä kuitenkaan... :D löytyis nyt vuokralle ees se okt.
10.06.2016 09.13
Saispa ees sen rivarikaksion. Ärsyttää kun kolmioita olisi tarjolla pilvinpimein ja nyt olisi niissä varaa asuakkin, mutta avo lähtee tammikuussa armeijaan eikä mulla kyllä yksin ole sitä varaa maksaa ei edes puolia.. Kaikki asunnot vapautuu vasta syksyllä ja niihinkin sisäinen jono on kuulema todella suuri.. Saa nähdä miten käy.
10.06.2016 10.16
022703451_r
Kouvola

Mua harmittaa se etten oo muksusta asti säästänyt omaan kotiin. Just eräs samanikäinen pariskunta osti oman rivarin, ja oon niin kade! Haluun myös. Tai no joo tosiaan, mielummin sit aikanaan ostan omakotitalon enkä rivaria mut mut..

10.06.2016 10.49
Onko täällä muuten akvaarioihmisiä? Meillä on pieni n. 70l akvaario jolle pitäisi löytää uusitaso että sen voisi siirtää makkarista olkkariin. Olen koittanut etsiä jotain hyllyä, lipastoa tms mikä jaksaisi kannatella sitä akvaariota, mutta suurimmaksi ongelmaksi on tullut se ettei lähes missään huonekalukaupassa osata sanoa paljon kestää laittaa esim lipaston päälle tavaraa..

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti