Keskustelualueen säännöt - Sivu 3 (Yleinen keskustelu > Petsie)

19.02.2010 15.34
Kuvien suora kopioiminen ja kuvan liittäminen keskustelualueelle ilman tekijänoikeuslupaa on kielletty. Sen sijaan kuvan linkittäminen on sallittua, ellei sitä alkuperäisellä sivulla ole erikseen kielletty.
08.05.2010 13.34
Rölli kirjoitti:

Hei yks kysymys koskien yhteisöjä ?

Miten kun kommentoin eri lauseita peräkkäin ,onko se sallittua .

Olen vain huomannut kun teen pitkää kirjoitusta yhden laatikon sisään asiaa niin sitte kun tulee häiriökatkos petsieen ja kaikki kommetit häviskin taivaan tuulihin ja se on rasittavaa.

Voiko yhteisön perustaja vaatii kirjoittaa toisella tapaa tiivistäen yhden otsikon sisään noi, jotakin tuntui vain ärsyttävän toi tapani kirjoitella .?

Yhteisökommentoinnissakin tulee ajatella lukijoita ja voidaan yhdessä mukailla sääntöjä, esittää toisille toiveita ym.
Koska merkkien määrä on rajallinen, mitä tekstikenttään kerralla mahtuu, joutuu joskus jatkamaan toisen kommentin heti perään. Jos saat palautetta kirjoitustyylistäsi, kannattaa varmaan miettiä kuinka voisit sitä muuttaa lukijaystävällisemmäksi. :)

http://www.petsie.fi/main/rules.php?rules=forum
08.05.2010 21.10
Rölli kirjoitti:
Moderaattori kirjoitti:
Rölli kirjoitti:

Hei yks kysymys koskien yhteisöjä ?

Miten kun kommentoin eri lauseita peräkkäin ,onko se sallittua .

Olen vain huomannut kun teen pitkää kirjoitusta yhden laatikon sisään asiaa niin sitte kun tulee häiriökatkos petsieen ja kaikki kommetit häviskin taivaan tuulihin ja se on rasittavaa.

Voiko yhteisön perustaja vaatii kirjoittaa toisella tapaa tiivistäen yhden otsikon sisään noi, jotakin tuntui vain ärsyttävän toi tapani kirjoitella .?

Yhteisökommentoinnissakin tulee ajatella lukijoita ja voidaan yhdessä mukailla sääntöjä, esittää toisille toiveita ym.
Koska merkkien määrä on rajallinen, mitä tekstikenttään kerralla mahtuu, joutuu joskus jatkamaan toisen kommentin heti perään. Jos saat palautetta kirjoitustyylistäsi, kannattaa varmaan miettiä kuinka voisit sitä muuttaa lukijaystävällisemmäksi. :)

No siinä tapauksesa taidan itseni poistaa kokonaan noista ,ei voi vaatia kirjoittelee ylipitkii lauseita kun ei petsiekään pelaa ihan täydellisesti ,kokoajan on joitain vikaa sivuistoilla ja kun saan tekstin kirjoitettua nii silloin on monesti käynnyt niin että se katoaa johonkin . Ja toisekseen mulla tulee niin paljon kirjoitusvirheitä että niittekin takii on jo inhottavaa ruveta ylipitkää käymään läpite ,näen itse lyhyemmästä paremmin jo milloin yksi kirjain menee väärin voin tehdä heti korjauksen .

Totta kai jokainen kirjoittaa sen verran mitä asiaa on ja haluaa sanoa. En ole ihan varma ymmärsinkö tämän sun asian oikein. Kirjoitusvirheethän voi korjata vaikka tarkistamalla lauseen kerrallaan, ennen kommentin lähettämistä ja pienistä virheistä huolimatta, usein lukija ymmärtää sanoman :)

09.05.2010 20.58

^Jos on paljon asiaa, niin olisihan se toivottavaa, että kirjoittasi sen tilan täytteen, eikä joka lauseen jälkeen painaisi entteriä.
Jos tyylisi keskustella yhteisöissä häiritse muita, on kohteliasta yrittää muuttaa sitä.

Yhteisön logoihin pätee samat säännöt kuin muihinkin palveluun lisättäviin kuviin.

28.10.2010 10.26
018780084_r
noi yhteisöt ,nii kuka niistä määrää ,saako käyttää isoja kirjaimii ,onko siitä jossain mainintaa :O? ku kovasti ylläpitäjät mukamas niitä siivoo pois ja sanoo ettei sa kirjoitella caps lockki päällä :( ite kyl en oo kirjoittannut mut haluisin vastausta tähän ,ne säännöt esille johokin .vai onko tuulesta temmattu juttu.
28.10.2010 13.18
Riina RIP kirjoitti:
noi yhteisöt ,nii kuka niistä määrää ,saako käyttää isoja kirjaimii ,onko siitä jossain mainintaa :O? ku kovasti ylläpitäjät mukamas niitä siivoo pois ja sanoo ettei sa kirjoitella caps lockki päällä :( ite kyl en oo kirjoittannut mut haluisin vastausta tähän ,ne säännöt esille johokin .vai onko tuulesta temmattu juttu.

Riittää, kun asiaa kysyy kerran, vastasin sinulle jo toiseen keskusteluun, näin:

Keskustelualueen säännöissä on mainittu yleisistä hyvistä tavoista internetissä, näihin kuuluu mm. caps lockin käyttö, yletön erikoismerkkien lisäily ym. tarpeeton tekstin korostaminen.

Palvelun säännöissä kerrotaan, että yhteisön perustaja on vastuussa sen sisällöstä ja näin ollen arvioi yhdessä valitsemien ylläpitäjiensä kanssa, käyttääytyykö joku yhteisössä epämiellyttävästi.
Yhteisön perustajalla ja mahdollisilla ylläpitäjillä on siis oikeus poistaa huonosti käyttäytyvä jäsen yhteisöstä ja laatia yhteisöön jonkinlaisia "omia sääntöjä", järkevissä rajoissa totta kai.
Useissa yhteisöissä on mm. mainostaminen kielletty ja tämän kaltaisista säännöistä on hyvä mainita yhteisön kuvauksessa.

03.11.2010 18.47
020525329_r
Joensuu
Toivottavasti totellaan!!
08.11.2010 17.24
Anteeksi, mutta tuleeko mulle nyt kielto päivänlemmiksi tai voiko tuota poista (ilmoituta) säännöt ovat olleet häviksissä MUTTA viisaat sitten meni onneksi sanomaan mulle että toi on väärin :) Anteeksi
08.11.2010 18.48

^Anteeksi, mutta miten säännöt on voinut olla häviksissä? Tuossahan ne lukee alla, Tietoja palvelusta: Säännöt. Säännöt pitää lukea ja hyväksyä jo tänne liittyessä, että kyllä ne on jokaisella tiedossa ja välillä kannattaa kerratakin ;)

3.6 Päivän lemmikiksi ei saa pyrkiä lähettelemällä massaviestejä muille käyttäjille. Tällaisissa tapauksissa ylläpito voi evätä kyseisen käyttäjän pääsyn päivän lemmikiksi pysyvästi.

08.11.2010 19.00
Taitaa olla hinku päivänlemmikiksi vaan kun ei edes sääntöjä voi lukea. Eine täältä mihinkään katoa, vaikka kuinka sanois.
08.11.2010 19.35

Selitys: Olin liittynyt kauan sitte, pidin tauon ja tulin takaisin säännöt olivat hakusessa. Mutta nyt tunnen ne kuin omat taskuni.

Muuten saako ottaa jonkun musan esim. youtubesta ilmantekijänoikeuksia? Minusta ei, mitä mieltä olette te?

Muokattu viimeksi: 08.11.10 21.10
11.11.2010 16.31
Tiku kirjoitti:

Selitys: Olin liittynyt kauan sitte, pidin tauon ja tulin takaisin säännöt olivat hakusessa. Mutta nyt tunnen ne kuin omat taskuni.

Muuten saako ottaa jonkun musan esim. youtubesta ilmantekijänoikeuksia? Minusta ei, mitä mieltä olette te?

Ei saa.

11.11.2010 18.11
Juu, niin ajattelinkin sitä, onneksi en ole laittanut/tehnyt videoita.
13.11.2010 20.55
Tietääkö kukaan milloin tänne vastataan kysymyksiin?
13.11.2010 22.12
Tiku kirjoitti:
Tietääkö kukaan milloin tänne vastataan kysymyksiin?

Riippuu minne olet kysymyksesi laittanut, suurella todennäköisyydellä saat asiaan vastauksen nopeimmin moderaattorilta, mutta joissain asioissa joutuu kääntymään ylläpidon puoleen.
Eli riippuu ihan kysymyksen laadusta ja kenelle sen osoitat.

13.11.2010 22.16
Tara kirjoitti:
Anteeksi, mutta tuleeko mulle nyt kielto päivänlemmiksi tai voiko tuota poista (ilmoituta) säännöt ovat olleet häviksissä MUTTA viisaat sitten meni onneksi sanomaan mulle että toi on väärin :) Anteeksi

Tuossa olisi se kysymykseni... 

Muokattu viimeksi: 21.11.10 20.13
13.11.2010 22.21
Tiku kirjoitti:
Tara kirjoitti:

Tuossa olisi se kysymykseni...

En tiedä tarkemmin mistä asiasta on kysymys, mutta ääniä tarkoituksella keränneiltä ja kerjänneiltä yleensä evätään mahdollisuus päästä päivänlemmikiksi.
Ylläpito päättää näistä asioista, joten en osaa varmuudella sanoa, onko kohdallasi asia huomioitu.

14.11.2010 11.56

Joo noi säännöt on jotenkuten selvillä.

Mä olen joskus kysynytkin tätä mutta en saanut vastausta ja nyt en enää löydä koko kysssäriä..

Siis: Petsien säännöissähän on että täällä saa pitää vain omia eläimiään, ei naapurin Mustia.

Mutta entä tällänen tapaus kun mulla, mä olen suuri osa koko koiralauman elämää, vaikka vain kaksi noista koirista on virallisesti mun nimissäni. Siru + Minttu asuu meillä mutta muut asuvat muualla ja olen näiden karvaisten kavereiden "mummo" :)

Koko lauma on kyllä mulla tosi usein hoidossa ja tavallaan koirat on myös osittain mun koska ne ovat lapsieni koiria ja hoidan niitä kun omiani.

Vaikka mä olen teitä muita vanhempi, niin käyn paljon lukemassa koirajuttuja täällä ja otan osaa keskusteluihin, mun mielestäni nuoret tietää todella paljon eläinten hoitamisesta ja olen saanut täältä tosi hyviä vinkkejä ja neuvoja.

Oma tytär kouluttaa koiria ja kouluttaa myös uusia koirien kouluttajia..joten me ollaan tällänen koiraperhe jossa on iso lauma erilaisia koiria. Mä olen saanut lapsiltani luvan pitää myös heidän koiria profiilissani ja he sitä silloin ehdottivatkin kun ensin laitoin vain omani tänne. Yhden olen poistanut vaikka ihana pikkuinen Chihuahua Nasu kuuluukin vielä perheeseen niin ex- Miniän koirana katson että se ei enää kuitenkaan ole mun.

Pojalla + ex-miniällä on kuitenkin Nasusta ja Manusta yhteishuoltajuus, joten näen myös Nasua usein ja se on täällä hoidossakin välillä:)

Siis rikonko Petsien sääntöjä kun osa laumasta ei ole mun nimissäni, olen kyllä profiiliin laittanut tuon asian näkyviin.

Muokattu viimeksi: 21.11.10 20.13
21.11.2010 19.11
022245852_r

joo miekin luulin et puututaan noihin videoihin missä on taustalla jonkun yhtyeen musiikkii ,no eipä ole asian eteen tehty mitään .( '

eikös siinä just rikota tekijäoikeus lakia kun kopsataan musiikki videon taustaan soimaan.

niistäkin miusta mennyt huomautus eteenpäin mutta hitaasti kulkee käsittely näköjään .

Ja sitte noista profiileista, nii eikö jonkun pentue vois olla sen emän kuvissa ja kansioissa ,eikä niil'lä omaa profiilia tehtynnä .

yhdelläkin on A pentue omana ja B pentue omanna( profiilinna )

Miusta sekin jo kuormittaa petsietä ,kasvattajat mainostaakoon oman emänsä kuviessa pentueita joita niillä tuskin enää se on itellään.Eikös ne koirat muutu jonkun muun omistukseen ainaskin.

Muokattu viimeksi: 21.11.10 20.04
22.11.2010 15.38

Ok...poistan koirat profiilistani:)

uups..poistin vahingossa myös Sirun joten poistan myös Mintun ja poistun näin kokonaan sivuilta...

Muokattu viimeksi: 22.11.10 15.43
01.03.2011 10.47
020855071_r
Pihtipudas
mulla meni nyt asiat sekasin.. eikö youtubesta saa laittaa jtn linkkejä että kattokaa toi video vai tarkotitteko että youtubesta ei saa tallentaa sivustolleen videoita muiden nähtäväks? sen kyllä jo tiesinki että youtubesta ei saa tallentaa omalle sivulleen mitä vaan videoita, mutta sitä en tiennyt että jos tekee jonku videon nii sen taustalle ei saa laittaa jonku kappaletta soimaan, vai ymmärsinkö jotain väärin..?
01.03.2011 16.38
020416743_r
Turku
^ Et saa käyttää muiden tekemää musiikkia maksamatta tekijänoikeusmaksuja. Linkittää saa toki.
"Suuri ääni - suuri persoona." http://kehraten.blogspot.fi
06.03.2011 12.19
020855071_r
Pihtipudas
selvä :)
04.01.2014 19.13
En nyt jostain käsittämättömästä syystä tajunnut lukea sääntöjä ennen tänne liittymistä (ois pitänyt!), mutta siis ymmärsinkö nyt ihan oikein, että jos (kuten mun tapauksessa) mun kodissa asuu yksi koira ja kaksi kissaa, mun pitää tehdä kolme erillistä profiilia? Mun mielestä kuulostaa kauhean vaikealta.... Haluaisin mielelläni kuulla perusteluita, että miksi tälläinen käytäntö on katsottu parhaaksi (jos siis ymmärsin oikein) :-) (poistan toki profiilistani "ylimääräiset lemmikit" ja teen niille mahdollisesti uuden profiilin, jos se on sääntöjenmukaista) Niin ja siis nyt vielä uudelleen ajateltuna: profiili on ilmeisesti eri asia kuin käyttäjätunnus? Jos on näin niin sitten ymmärrän hyvin tämän säännön.
04.01.2014 19.17
022690285_r
Mynämäki

Jokaisen lemmikin oma profiili tarkoittaa sitä, että luot yhdelle käyttäjälle jokaiselle lemmikille oman profiilinsa. Juuri kuten olet tehnyt.

04.01.2014 19.20
Okei, kiitos selvennyksestä! Eipä tässä ole sitten mitään ihmettelemistä :-)
04.01.2014 19.22
022706418_r
Jyväskylä

Lyhyesti: Kirjautuessasi Petsieen luot itsellesi käyttäjätunnuksen jolle voit tehdä monta profiilia eri lemmikkejä varten.

Yksi profiili yhdelle lemmikille eli tästä profiilista löytyy sen yhden eläimen tiedot ja kuvat ym. ja toisessa profiilissa on toisen lemmikin tiedot, kuvat ja niin edelleen.

Nämä kaikki profiilit näkyvät omistajan sivulla ja kun menee yhden lemmikin profiiliin niin sittä pääsee näkemään myös muut käyttäjällä olevat lemmikit ja pääsee niiden profiileihin.
Profiilit ovat toisinsanoen lemmikkien omia sivuja.

In life the firmest friend, the first to welcome, foremost to defend -Lord Byron

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti