Sanontoja / mietteitä koirista (Koirat > Yleistä keskustelua koirista)

08.01.2009 02.02
019080915_r
Helsinki

Eli minkäslaisia sanontoja / mietteitä / muuten hauskoja juttuja olette kuulleet tai lukeneet?

Tässä omat suosikkini:

Tämän täytyy olla yksi parhaista sinkkuilmoituksista ikinä. On kuulemma
julkaistu Atlanta Journalissa:

"MUSTA SINKKUTYTTÖ etsii miehistä seuraa, toinen puoli merkityksetön.
Olen kiltti tyttö ja RAKASTAN leikkiä ja pelailla. Rakastan myös pitkiä
kävelyitä metsissä, ajelua autollasi, metsästys-, kalastus- ja
telttailuretkiä, mukavia talvi-iltoja nuotion äärellä lepäillen.
Kynttiläillalliset saavat minut syömään kädestäsi. Kun tulet töistä olen
etuovella vastassa, päälläni ainoastaan se minkä luonto minulle antoi.
soita (404) 875-6420 ja kysy Daisya! Minä odotan...."

Yli 15.000 miestä löysi itsensä puhumasta Atlantan Eläinsuojeluyhdistyksen
kanssa 8-viikkoisesta mustasta labradorinnoutajasta.

-------------------------------------------------------------------------------------

Miksi koirat ovat parempia kuin miehet?

- Koirat ikävöivät sinua kun lähdet

- koirilla ei ole ongelmia osoittaa kiintymystään julkisesti

- koirat myöntävät mustasukkaisuutensa

- et koskaan mieti, onko koirasi sinulle kyllin hyvä

- koirat tuntevat syyllisyyttä tehtyään jotain väärin

- koirat eivät kehuskele sänkykumppaneillaan

- koirat eivät kritisoi ystäviäsi

- koirat eivät pelaa peliä kanssasi - paitsi ehkä noutamista, mutta silloinkaan ne eivät naura sille miten heität

- koirat ovat tyytyväisiä mihin tahansa valitsemaasi videoon, koska ne tietävät, että tärkeintä on vain olla yhdessä

- koirat eivät koskaan kuuntelisi musiikkia, jota sinä inhoat

- koiraa voit kouluttaa

- koira on helppo hankkia

- koirat yleensä pitävät lapsista

- et koskaan mieti epäluuloisena, mistä koirasi uneksii

- hyvännäköiset koirat eivät itse tiedä olevansa hyvännäköisiä

- pahin mahdollinen tartunta, minkä voit koirilta saada, on kirput (ok, pahin on vesikauhu mutta siihen on sentään rokote)

- koirat ymmärtävät, mitä EI tarkoittaa

- koirat eivät lue ruokapöydässä

- koirat eivät purista hammastahnatuubia keskeltä

- koirat voit pakottaa peseytymään

- keski-ikäiset koirat eivät tunne pakottavaa tarvetta vaihtaa sinua nuorempaan

- koirat eivät korjaile juttujasi kun kerrot niitä

- koirat eivät huomauttele ajotyylistäsi

- koirat pitävät sinua kulinaristisena nerona

- koirat alistuvat ollessaan väärässä

- koirat pitävät kaikista kiloistasi

- koirat eivät välitä, oletko ajellut säärikarvasi vai et

- koirat tarkoittavat rakkautta suudelmillaan

- koirat ovat ystävällisiä sukulaisillesi

- koirat huomioivat sinua yhtä paljon kuin sinä niitä, jopa enemmänkin

- koirat kuuntelevat sinua aina kun puhut niille.

-------------------------------------------------------------------------------------

KNAM / KEPO :n tarina. (Pieni varoituksen sana)

Teille saattaa olla hieman epäselvää, mitä tarkoittaa KEPO (kennelpoika) tai KNAM (koiranäyttelyaviomies). Tässä eräs surullinen kertomus aiheesta.. (lähde tuntematon).

Oletko koiranäyttelyssä nähnyt miehen, jonka rystyset raahaavat maata ja joka kävelee lievässä kumarassa. "Heti kun olet purkanut matkatavarat autosta, vie ne halliin ja pura esille. Sen jälkeen voitkin viedä koirat sisälle, parkkipaikka on niin kurainen". Koiranäyttelyaviomiehen ei koskaa tiedetä sanoneen sanaakaan kellekkään näyttelypaikalla tai missään muuallakaan koirista tai koiraihmisistä. "Mitä oikein teit?! Puhuit rouva Lehtisen kanssa!! Etkö tiedä, että hän on rouva Virtasen paras ystävätär! Sinun pitäisi kyllä tietää, mikä tämä on naisiaan!" Itsepuolustuksena KNAM pitää suunsa kiinni, koska vaimo ei koskaan etukäteen anna luetteloa tämän viikon ystävistä ja vihamiehistä.

KNAM ei myöskään syö paljoa. Hän tietää, että sillä siunaamalla kun koiraihmiset istuvat ravintolassa, he kehittävät juttua kahdesta mieliaiheestaan: koiran ulosteet (laatu, määrä, väri, haju jne.) ja koirien seksi ("Et voi uskoa, mikä määrä spermaa oli olohuoneen matolla!, Kun narttu synnytti, oli lakana likomärkä verestä!") SUURENMOISTA RUOKAKESKUSTELUA! Aterioilla KNAM tavallisesti muuttuu vihertävän kukertavaksi naamataulultaan.

Ehkä kaikkein luonteenomaisinta KNAM:lle on, että jokainen vaatekappale on koirankarvoissa. Minulla oli ennen tapana pitää vaateharjaa salkussa, nykyisin kerron vain ihmisille pitäväni koirankarvoista, niin pääsen helpommalla. Ennen naimisiin menoa valitin heti hovimestarille, jos ruuastani löytyi hius. Nykyään nielen mukisematta pienehköt karvatupot. Hammaslääkärini sanoo, että päästäkseen hampaisiini käsiksi hänen täytyy puhdistaa niiden välit karvoista, johon minä yleensä sanon, että hampaani varmaan kasvattavat karvaa kylmyyttä vastaan. Partani ei myöskään enää ole luonnollisen värinen - unohdan usein poimia siitä koiran karvat!

Kaikken pahinta on luullakseni oman identiteetin menettäminen: Olen vain Liisa Laineen mies, sen jolla on terrieri. Vaimoni koiraihmisystävät kohtelevat minua kuin viisivuotiasta pojanvekaraa. Minun ei oleteta osaavan laittaa sukkia jalkaan ilman vaimoni apua. Jos ihmiset puhuvat minulle koiranäyttelyssä, he tekevät sen hitaasti ja viittovat runsaasti, jotta varmasti löytäisin edes vessaan. Minulle uskotaan harvoin suuria koiratehtäviä. Joskus kuitenkin saan viedä koirat eläinlääkäriin, silloinkin vaimo soittaa jo etukäteen tulostani. Vastaanottoapulainen suurin piirtein taluttaa minut tuoliini ja antaa Aku Ankan käteeni. Kun olen valmis lähtemään, hän soittaa vaimolleni eläinlääkärin kanssa ja vaimoni, odotteleekin minua jo kotiovella kysymyksineen: "No, mitä lääkäri sanoi? Katsoiko korvia? Kumman korvan ensin? Mitkä koira teki, kun korvaa tutkittiin? Mitäs eläinlääkäri siihen sanoi?" Tämä kaikki tietysti sen jälkeen, kun oli jo kuullut eläinlääkärin version käynnistä. Jos minun on joskus soitettava eläinlääkärille ja erehdyn aloittamaan: "Päivää, tässä on Lassi Laine". Hän sanoo: "Anteeksi, KUKA?". Sitten peräännyn ja sanon: "Tässä on Liisa Laineen mies", jonka jälkeen minut tunnistetaan ja pääsen puhelun alkuun. Vaikka minulla on kaksi firmaa, eikä minun enää tarvitse kirjoittaa tylsillä kynillä eikä käyttää pyöristettyjä saksia, sillä minulla on oma sihteeri, olen yhä vain Liisa Laineen mies.

Firmoista puheenollen. Kun väitin, että perheemme tuloista viidennes voitaisiin ryhtyä käyttämään muihin hankintoihin kuin koiriin liittyviin, vaimo meni ja perusti oman koiratarvikeliikkeen. Hän ei suinkaan unohda kertoa asiakkailleen, että minä nuukailin talousrahojen kanssa ja kiukuttelin koirien aiheuttamista kustannuksista. Asiakkaat ovat tietysti koiraihmisiä ja nyt he pitävät minua suvaitsemattomana sekä koiria että vaimoani kohtaan.

Vaimoni ehdotti minulle erästä harrastusta vapaa-ajoiksi. Hän muistutti, kuinka mielellään valokuvaan ja kuinka hyvä silmä minulla on perspektiiville ja muille mittasuhteille. Hän ehdotti edelleen, valokuvaaminenhan on hauskaa puuhaa, josta voisi ansaita lisärahaa, voisinhan kuvata vaikka häitä ja muita perhejuhlia. Lankesin loveen! Kuka tahansa viimeisessä erikoisnäyttelyssä ollut saattoi nähdä minut "vapaa-aikaa" viettämässä videokamera olallani. Tarpeetonta sanoa, että meillä on kilometreittäin nauhoja, joissa koirat kulkevat sinne sun tänne, sivuittain kameraa kohti melkein tallaten kameramiehen alleen. Ansaita rahaa? Pitää paikkansa. Nyt minun ei enää tarvitse työskennellä firmassani. Voin viettää enemmän aikaa kotona nauhoittaen koiria ja korjaten kasoja.

Tämä johtaakin seuraavaan kommenttiin. Kun menimme naimisiin, sanoin vaimolleni: "Voimme mennä naimisiin ja ottaa yhden lemmikin, tai muutoin hankin sinulle työtä eläintarhasta". Kahta kissaa ja seitsemää koiraa myöhemmin vaimolla on lemmikkinsä ja minä hoidan eläintarhaa. Pohdittuaan pari minuuttia kosintaani hän suostui vaimokseni luvaten, ettei lemmikeistä koskaan tulisi koitumaan minulle vaivaa. NE NAISET!

Eräänä aamuna vaimo sanoi: "Kulti, minua nukuttaa vielä. Etkö voisi päästää koirat ulos, kun kerran olet jo hereillä? Niin, ja eiliset kasat pitää korjata sitä ennen pois pihalta. Äläkä unohda antaa kissoille ruokaa". Mitäpä muuta kiltti KNAM tekisi, kuin siivoaisi pihan jne. Seuraavana aamuna vaimo sanoi: "Älä unohda siivota pihaa". Tällä tavoin KNAM peri tehtävänsä. Nykyisin saan pelkkiä moitteita: "Siivosit eilen pihan kehnosti". Joten minä, kiltti ja tottelevainen KNAM, lupaan parantaa tapani. On kuin olisin armeijassa- sinua ei voida pakottaa tekemään jotain, mutta sinut totisesti saadaan toivomaan, että olisit sen tehnyt!

Kun muistelen menneitä, ovat koirat kyllä tehneet minulle hyvääkin: fyysinen kuntoni on erinomainen. Hyppely koira-aitojen yli on jaloille erinomaista liikuntaa, ja kolmen kilometrin spurtti karkulaisen perässä pitää huolta sydämen toiminnasta. Koirankarvat ovat varmaankin aivan erinomaista kuitua ruuansulatukselle, uskoakseni. Puhumattakaan siitä runsaasta raikkaasta ilmasta, jota saan pihaa siivotessani. Ja ainakin minä voin olla vakuuttunut siitä, miten vaimoni viettää viikonloppunsa. Minun PITÄISI tietää, koska hän kertoo sekunnilleen koko viikonloppunsa tapahtumat kotiin tultuaan puhelimessa. Minun tarvitsee vain salakuunnella, kun hän puhuu ystävilleen. (Ei saa nauraa, muulla tavoin en saa tietoa asioista!) Ainoa haittapuoli on, että voin käyttää puhelinta vain klo 03.45-04.00 joka toinen torstai. Kaikki tämä on kuitenkin vaivan arvoista, kun näkee vaimonsa tulevan onnesta soikeana kotiin tai kun koira lämmittää varpaita peiton alla kylmänä talviyönä. Eikä mikään tervehdys ole verrattavissa kuusiviikkoisen koiranpennun suomaan! Itseasiassa kaikki alkoi saamastani lautasesta, johon oli kirjoitettu: "Jos rakastat minua, rakastat myös koiraani."

- Käytitkö koiraasi näyttelyssä?
- Käytin.
- Mitä tuomari sanoi?
- Yli-ikäinen ja päässäkin on vikaa.
- Sanoiko tuomari koirasta mitään? 

Muokattu viimeksi: 08.01.09 02.10
>> www.petpursuit.net >> In a perfect world every dog would have a home and every home would have a dog.
08.01.2009 11.28

Sinun koirasi on laiska - Minun on rauhallinen.
Sinun koirasi on lihava - Minun koirani on voimakasrakenteinen.
Sinun koirasi on tyhmä - Minun vaan oppii hitaasti.
Sinun koirasi on stressaantunut - Minun on leikkisä.
Sinun koirasi on huonosti kasvatettu - Minun on itsenäinen.
Sinun koirasi on hemmoteltu - Minun on perheenjäsen.
Sinun koirasi on itsepäinen - Minun luottaa itseensä.
Sinun koirasi liikkui huonosti - Minun liikkui huonolla alustalla.
Sinun koirasi voitti, koska tunnet tuomarin - minun, koska se oli paras.
Sinun koirasi hävisi, koska tuomari osasi asiansa - Minun hävisi koska tuomari ei tuntenut rotua.

OTTEITA KOIRAN PÄIVÄKIRJASTA:

Päivä 180

0800- JEE! Koiranruokaa! Mun lempparia!
0930- JEE! Autoajelu! Mun lempparia!
0940- JEE! Kävelyretki! Mun lempparia!
1030- JEE! Autoajelu! Mun lempparia!
1130- JEE! Koiranruokaa! Mun lempparia!
1200- JEE! Lapset! Mun lempparia!
1300- JEE! Piha! Mun lempparia!
1600- JEE! Äiti! Mun lemppari!
1700- JEE! Koiranruokaa! Mun lempparia!
1730- JEE! Iskä! Mun lemppari!
Päivä 181
Päivä 182

OTTEITA KISSAN PÄIVÄKIRJASTA:

Päivä 752
Vangitsijani jatkavat huomioni kiinnittämistä omituisilla pienillä heiluvilla esineillä. He syövät prameasti tuoretta lihaa, kun taas minut he pakottavat syömään kuivia palleroita. Ainoa asia mikä pitää toivoani yllä on toivo paosta, ja se lievä tyydytys jonka saan aina kun hajotan huonekalun. Huomenna taidan syödä taas huonekasvin.
Päivä 761
Tänään yritykseni tappaa vangitsijani pyörimällä heidän jaloissaan, kun he kävelevät, melkein onnistui. Täytyy yrittää samaa portaiden yläpäässä. Yritin aiheuttaa kuvotusta ja inhoa sortajissani oksentamalla taas kerran heidän lempituolilleen. Pitää yrittää samaa heidän sängylleen.
Päivä 765
Yrityksessäni herättää sortajissani pelkoa ja näyttääkseni, mihin pystyn, vein heille päättömän hiiren ruumiin. He vain lässyttivät ja jankuttivat kuinka hyvä pikku kissa olen. Hmm... ei toimi suunnitelman mukaisesti...
Päivä 768
Vihdoinkin tajusin kuinka sadistisia he ovat. Ilman minkäänlaista syytä minut valittiin vesikidutukseen. Tällä kertaa tosin siinä käytettiin myös polttavaa ja vaahtoavaa kemikaalia, jota he kutsuivat shampooksi. Mikä sairas mieli pystyykään keksimään sellaisen nesteen! Ainoa lohdutukseni on peukalonpalanen joka on vieläkin hampaitteni välissä.
Päivä 771
Heillä oli jonkinlainen salaseuran kokous. Minut laitettiin eristysselliin koko tapahtuman ajaksi. Kuulin kuitenkin heidän äänensä ja haistoin pahanhajuisen, olueksi kutsutun aineen lasiputkiloissa. Tärkeää: kuulin, että eristykseni johtui MINUN aiheuttamastani "allergiasta". Pitää ottaa selvää mitä se on ja miten voin käyttää sitä hyväkseni.
Päivä 774
Olen täysin vakuuttunut että muut vangit ovat vasikoita. Koira päästetään säännöllisesti vapaaksi mutta vaikuttaa palaavan erittäin mielellään takaisin. Hän on aivan selvästi idiootti. Lintu taasen välittää jotain informaatiota heille koska puhuu koko ajan heidän kanssaan. Olen varma että hän raportoi jokaisen liikkeeni. Ja koskapa hänet on sijoitettu metalliseen huoneeseen hänen turvallisuutensa on toistaiseksi taattu.. Mutta minä voin odottaa. Se on vain ajan kysymys...

Tiedotus lemmikeille

Hyvät lemmikit!

Kun sanon "siirtykää", se tarkoittaa johonkin toiseen paikkaan menemistä, eikä paikkojen vaihtamista keskenään niin että olette edelleen molemmat tielläni.

Astiat joissa on tassujen kuvia, sisältää teidän ruokaanne. Kaikki muut astiat ovat minun ja niissä on minun ruokaani. Huomioikaa, että tassun laittaminen keskelle minun lautastani ja ruokaani ei tarkoita että niistä tulisi teidän omaisuuttanne, enkä myöskään pidä sitä esteettisessä mielessä yhtään miellyttävänä.

Portaikko ei ole NASCAR:in suunnittelema, eikä se ole kilparata. Ehtiminen ennen minua alas ei ole tarkoituksena. Minun kompastuttamiseni ei auta, koska putoan nopeammin kuin te pystytte juoksemaan.

En voi hankkia king-size -kokoa suurempaa sänkyä. Olen hyvin pahoillani tästä. Älkää luulko että nukun jatkossakin sohvalla teidän mukavuutenne takaamiseksi. Katsokaa videoita joissa koirat ja kissat nukkuvat; ne voivat suorastaan käpertyä palloksi. Ei ole välttämätöntä nukkua kohtisuorassa toisiaan vasten venyttäytyen niin pitkäksi kuin mahdollista. Tiedän myös että on pelkkää sarkasmia ojentaa hännät suoriksi ja roikottaa kieliä ulos suusta tilan viemisen maksimoimiseksi.

Minun CD-levyni eivät ole pienois-frisbeitä.

Viimeisen kerran, kylpyhuoneesta ei ole salaista uloskäyntiä. Jos jotenkin ihmeessä onnistun pääsemään ennen teitä kylpyhuoneeseen ja sulkemaan oven, teidän ei tarvitse raapia, inistä, yrittää kahvaa kääntämällä tai oven alareunasta tassulla vetämällä avata ovea. Minun täytyy tulla ulos samasta ovesta josta menin sisään. Lisäksi, olen käyttänyt vessoja jo monta vuotta, eläinten läsnäolo ei ole tarpeellista.

Oikea järjestys on se että ensin pussaatte minua, ja vasta sitten menette haistelemaan toisten koirien pyllyjä. En voi korostaa tätä asiaa tarpeeksi. Se olisi niin pieni muutos teille.

Teidän lepyttämiseksenne olen laittanut seuraavan viestin etuoveemme:

SÄÄNNÖT VIERAILEVILLE, LEMMIKITTÖMILLE HENKILÖILLE, JOTKA HALUAVAT VALITTAA LEMMIKEISTÄMME:

1. Ne asuvat täällä. Te ette.
2. Jos ette halua niiden karvaa vaatteisiinne, pysykää kaukana huonekaluistamme.
3. Pidän lemmikeistäni paljon enemmän kuin useimmista ihmisistä.
4. Sinulle ne ovat eläimiä. Minulle ne ovat lapsia, jotka ovat lyhyitä, karvaisia, kävelevät neljällä jalalla ja puhuvat epäselvästi.
5. Koirat ja kissat ovat parempia kuin lapset. Ne syövät vähemmän, eivät pyydä koko ajan rahaa, ovat helpompia kouluttaa, yleensä tulevat kutsuttaessa, eivät koskaan aja autollasi, eivät roiku huumeita käyttävien kavereiden seurassa, eivät polta eivätkä ryyppää, eivät halua ostaa muotivaatteita, eivät käytä sinun vaatteitasi, eivät tarvitse ziljoonia euroja opiskeluun, ja jos ne tulevat raskaaksi, voit myydä seuraukset.

08.01.2009 11.55
021935917_r
Tampere

Koiran logiikkaa

1. Jos pidän siitä, se on minun.
2. Jos se on suussani, se on minun.
3. Jos pystyn ottamaan sen sinulta, se on minun.
4. Jos se oli minulla juuri äsken, se on minun.
5. Jos se on minun, se ei saa koskaan näyttää olevan sinun.
6. Jos pureskelen jotain palasiksi, kaikki palaset ovat minun.
7. Jos se vain näyttääkin siltä että se on minun, se on minun.
8. Jos näin sen ensin, se on minun.
9. Jos leikit jollakin ja laitat sen maahan, siitä tulee automaattisesti minun.
10. Jos se on rikki, se on sinun.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Koiranko tahdot?Koiranko tahdot? No, yhdenkö vaan?
Siitä lauma lähtee kasvamaan.
Seuraavaksi huomaat, että oletkin köyhä
ja naapurit kuiskii, että päästä vähän löysä.

Ei yhdestä vaivaa ja kaksi on hauskaa,
kolmas on helppo eikä neljäs tee tuskaa.
Viides on ihana, ei kuudessakaan vikaa.
Talo täyttyy hauvoilla aivan tuota pikaa.

No uskallatko leikkiin, mites olis vielä yks?
Kai keittiössä häkissä saa sen säilytetyksi?
Sängyillä, sohvilla kyllä löytyy tilaa,
ei vielä yhden turkin hoito iltoja kai pilaa.

Ne käyttäytyä osaavat, ei niistä ole vaivaa.
Kai yhdelle tulijalle paikan jostain raivaa.
Sohvalla on karvaa, ei ikkunoista läpi nää,
lattialla tassunjäljet pölyn sekaan häviää.

Kai kodinhoito kärsii, vaan mitä muutamasta
kuononjäljestä ikkunassa tai karvahahtuvasta?
Jos tämä pentu pidetään, niin varmasti mä lupaan
lisää aikaa luututa ja puhtautta tupaan.

Ei koirien määrälle ole ylärajaa
ja yhtäkin ilman oisi laumasi vajaa.
Jokainen on tärkeä ja rakas pörröpää.
Laskut vain kasvaa ja velkaa vielä jää.

Ei sukulaiset kyläile ja ystävätkin hylkää,
paitsi koiratuttavat, joilla on samat kuviot nää.
Nurmikko ja pihapensaat kuihtuneilta näyttää,
kun näyttelyt ja kilpailut sun viikonloput täyttää.

Koiranruoka, vitamiinit, treenit, rokotukset.
Ja näyttelyt ja kilpailut ja matkakustannukset.
Ansako tää olikin? Mä kohta oonko vainaa?
Silloin Lempisessusi pään polvellesi painaa.

Se katsoo sua rakastaen ja sinä päätät jaksaa
pitää koko hunnilauman, maksaa mitä maksaa.
Yksi tähti näyttelyyn, yksi jalostusta varten,
yksi sylikoiraksi, kaikki täyttää jonkun tarpeen.

Mutta talvi on kurja, ei siitä koiratkaan tykkää.
Lenkkinsä ne tarvitsee; vaikka taivas räntää lykkää
tai naamasi on sininen pakkastaivaan alla.
Ja iltaisin ne ulos saa ainoastaan karjumalla.

Koirat ja näyttelyt, jännitys ja naksut,
vaiva sekä huoli, paineita ja maksut.
Kaikki on sen arvoista, on koirat elämäsi.
Niin suloiset ja hurmaavat, ja parhaat ystäväsi.

On maailmasi muuttunut, ei mikä enää sama,
kun ihminen on kokonaan koiriensa omistama.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

NE... OVAT TÄÄLLÄ..

Olen tehnyt päätöksen. Annan Niille periksi. Aikaisemmin elämässäni ei ollut Niitä.
Säälittelin hieman ihmisiä, joilla Niitä oli paljon,ja ajattelin,
että sitten joskus minä pidän Ne kyllä kurissa.
Onhan se mahdollista!
Nyt elämässäni on paljon Niitä. Ne seuraavat minua töihin,
harrastuksiin ja kyläreissuille ystävien luo.
Kun syön ravintolassa, on tarjoilijan tuomassa annoksessa on Niitä ennenkö
ehdin edes ottaa haarukan ja veitsen.
Aikaisemmin, oltuani vielä tietämätön Niiden voimasta,
vein toki annokseni takaisin ja ilmoitin sen sisältävän Niitä.
Nykyään tyydyn kohtalooni mukisematta, eivät Ne
loppujen lopuksi haittaa syömistä.
Ennen vitsailimme puolisoni kanssa Niistä.
Sitten aloimme jo hieman kyllästyä, Ne olivat jokapäiväinen ongelma ja pari kirosanaa saattoi
kirvota Niiden kanssa tapelessa. Enää emme jaksa välittää Niitä on kuitenkin.
Joskus kuitenkin ajattelen, että voisin elää vaikka Ne eivät olisi
pesukoneessani, vaatteissani, sohvalla, matolla, pihalla, ruuassa, juomassa...
...Lista on loputon. Mutta tämä on vain toiveajattelua, jota
haikailen yhä salaa kuin kesähuvilaa Italiassa.
Nyt Ne siis saavat tehdä mitä haluavat. Olen antanut periksi.
Eli, koirankarvat ovat tulleet elämääni jäädäkseen

--------------------------------------------------------------------------------

Rakas lemmikkini!

Olet ihana. Iloinen hännänheilutuksesi saa auringon paistamaan pilvisenäkin päivänä. Otat aina hyväntuulisena vastaan välillä kärtyisänkin isäntäväkesi. Et tuomitse, vaikka ärjyn sinulle lähes turhasta. Olet kuntoni salaisuus, saat minut liikkeelle jopa koiranilmalla. Lempeä katseesi saa sydämeni sulamaan ja harmit haihtuvat.

Mutta, mutta...Miksi sinun pitää sotkea kirotulla karvallasi kaikki paikat?!!

Aivan, eihän karvanlähtö ole kuin kaksi kertaa vuodessa, eikä se edes kestä kerrallaan paljon puolta vuotta kauempaa. Eihän se ole aika eikä mikään. Koiran iässä sellaiset nelisen vuotta.

Silti: olisiko sinun , lemmikkini, syytä mennä itseesi ja vähentää turkinvaihtokertoja? Ei tässä muutkaan puolen vuoden välein turkkeja hanki. Hyvä, jos yhtään kertaa koko elämässään. Sitä paitsi, vaihdat karvapeitettä mustasta mustaan. Vosin ystävällisesti todeta, mahtaako siinä olla paljoakaan järkeä? Jos ryhdyt noinkin mittavaan puuhasteluun, kuin koko turkin vaihtoon, miksi et yksin tein vaihtaisi kuosia? Kenties raidallinen, viirullinen tai täplikäs tänä keväänä? Entä jos vaihtaisit kokonaan väriä? Repäise kunnolla! Valkoinen saattaisi olla kesällä mukavampikin, viileämpi. Entäs ruskea väri? Se sopisi tummiin silmiisi erinomaisesti. Enhän minäkään osta kaupasta joka vuosi täsmälleen samanlaista takkia.

Kuulepas lemmikkini:Otan nyt imurin esiin ja alan siivota. Osa karramassasta on tosin takertunut lapsen sukanpohjiin ja miehen valkoisiin työhousuihin, mikä helpottaa minun työsarkaani huomattavasti. Imurinpussin joudun vaihtamaan kolme kertaa päivässä, mutta ei se mitään. Mitäpä en tekisi oman, perheeni ja sinun, lemmikkini, mielenrauhan puolesta.

Olen lukenut jostain, että joku käsityöihminen on huovuttanut koirankarvoista rukkaset. Olisiko siinä ratkaisu karvojen uusiokäyttöön? Kaikkiin lemmikitalouksiin hankitaan rukki ja iltapuhteena syntyy lämpimät talvivarusteet koko perheelle ja kenties sukulaisillekin.

No niin, lemmikkini, olen suorittanut päivän ensimmäisen imuroinnin. Voi,voi mikä sinua nyt niin alkoi kutittaa? Ai kiva, rapsuttele vaan, lattialle jäikin mukavankokoinen karvapallo. Ehkä aloitan keräilyn heti ja jo ensi talvena nautiskelen pakkasesta omatekemissä lämpimissä hansikkoissa.

Kiitos lemmikki, tästäkin harrastusmahdollisuudesta!

Toivoo emäntäsi

(kirjoitus puhtaus&palvelu lehdestä) --------------------------------------------------------------------------------- Koiranomistajan arkea

Minulla on koira, schäfer. Olen minä sitä kouluttanutkin.
Lenkkeilijöihin se suhtautuu tosi luontevasti. Iloisesti häntä heiluen se
tulee tervehtimään kaikkia kuntourheilun ystäviä. Minä olen siinä ihan
lähellä, narun toisessa päässä, rähmälläni. Hyvin suhtautuvat lenkkeilijät
poistuessaan paikalta tapaamisemme jälkeen. Kuraiset tassunjäljet
rintapielessä ja naama nuoltuna. Haluavat tavata toistekin. Moni on
huutanut: te kuulette minusta vielä!? Mukavaa sakkia.

Vaikka kyllä koiran koulutus vaatii pitkäjänteisyyttä. Kapulan heittämisestä
se tykkää valtavasti. Kerran heitin. Poliisit toivat koiran illalla kotiin.
Minä sanoin, että ei olis tarvinnut. Luulivat että lasken leikkiä.

Naapuritkin pitävät meidän koirasta kovasti, ovat antaneet sille
lempinimenkin: ADHD. Outo nimi. Olisiko arabiaa?

Kerran minä vein sen lääkäriin ja sanoin että nyt tälle idiootille on
tehtävä jotain. Lääkäri kysyi, että voiko eläintenhoitaja pitää sillä välin
minun koiraani. Kaikki eläinlääkärit eivät ole tosikkoja.
Uskoihan lääkäri puhetta, ja määräsi koiralle rauhoittavia pillereitä.
Muutaman purkillisen se niitä sitten söikin, nälkäänsä. Antoi vielä tassua
kiitokseksi. Pitihän minunkin yksi maistaa. Viikko meni horroksessa.
Lääkitys lopetettiin tehottomana. Ei siitä ollut huumekoiraksi.

Schäferit ovat kovia syömään. Aamiaiseksi se vetäisee pari desiä nappuloita,
maksalaatikkoa ja olkkarin sohvan.

Koiran hankkiminen ei ole kovin kallista. Parilla tonnilla saa hyvät paperit
omaavan schäferin. Remonttiin menee kymppitonnin verran ja ruokaan
viitisenkymppiä kuussa. Meillä lisäkustannuksia aiheutti turvahäkin
ostaminen, mutta se osoittautui liian pieneksi koko perheelle.

Luin koirakirjan. Siinä sanottiin että koiraperheessä johtajuus on tärkeässä
asemassa. Helpotti. Yksi asia on sentään meilläkin hoidettu
oikein: schäferit ovat loistavia johtajia. Lenkkikaverihan minun piti siitä
itselleni kasvattaa. Ensimmäisellä lenkillä vedettiin yhtä köyttä tosi
hienosti. Eri suuntiin. Koiran kanssa juokseminen vaatii vahvoja olkapäitä.

En oikein uskaltautunut taannoin mukaan keskusteluun lenkkipoluilla
häiriköivistä koirista. Ymmärsin heti, että joku oli nähnyt meidät.
Päätin kuitenkin tulla ulos kaapista kun tajusin, ettei ongelma ole yksin
minun, se on myös niiden joita meidän koira on häiriköinyt.
Eiköhän sovita että jokainen hoitaa omat ongelmansa. Kennelpiireissä on
väläytelty ongelman ratkaisuksi niinkin julmaa asiaa kuin piikin antamista
häiriökäyttäytyjille. Minusta se on kohtuuttoman kova rangaistus, sitä
paitsi suurin osa lenkkeilijöistä on ihan mukavaa porukkaa. ---------------------------------------------------------------------------------- KOIRA MEIDÄN

Koira meidän, joka pyörit jaloissa.
Toteltava on sinun nimeäsi.
Tultava on sinun luokseni.
Tapahtukoon minun tahtoni,
myös kotona niin kuin kisoissa.
Anna meille tänä päivänä
meidän jokapäiväinen
naamapesumme.
Ja anna meidän tavaramme
pysyä pureskelemattomina,
niin mekin annamme anteeksi sinulle,
joka olet meitä vastaan hyppinyt.
Äläkä saata meitä rähinöihin,
vaan päästä meidät koiratappeluista.
Niin sinun ovat rapsutukset,
puruluut ja koiranruoka
iankaikkisesti.
---------------------------------------------------------------------------------

COIRUS IDIOTUS

Viimeisimmästä hakuteoksesta "Länsimaiset sairaudet" löytyi kuvaus yleisesti esiintyvästä sairaudesta "Koiran omistus".

Seuraavassa suora lainaus em. kirjasta: "Koiran omistus", latinaksi : Coirus idiotus, on sairaus, jolla on hyvin pitkällinen kulku. Se voi tarttua kehen vain ikään, sukupuoleen tai aikaisempaan yhteiskunta-asemaan katsomatta. Pitkän aikavälin tutkimukset viittaavat sen olevan tietyissä tapauksissa perinnöllinen. Myös parantumisprosentti on osoittautunut hyvin alhaiseksi.

Ensimmäisenä oireena on usein piilevänä esiintyvä toive saada oma koira, toiveen taustan ollessa monesti epämääräinen. Sairaus puhkeaa varsinaisesti vasta, kun potilas on hankkinut koiran.
Sen jälkeen potilaiden nähdään vaeltelevan koirineen ulkona kaduilla missä säässä tahansa ja mihin aikaan tahansa, jopa raekuuroissa tai parhaaseen TV-katseluaikaan, kuin zombit.
Toinen hyvin tavallinen oire on kyseisen henkilön näkeminen juoksentelemassa yksin ympäri metsiä tyhjä talutushihna kädessään, kasvojen värin vaihdellessa kirkkaan punaisesta sinertävään, samalla kun hänen kuullaan kiljuvan hurjana : "Tänne !". Kokemuksen mukaan on parasta olla yrittämättä ottaa kontaktia tälläiseen jokseenkin hysteeriseen koiran omistajaan, se on totaalisen järjetöntä yllä kuvatussa tilanteessa.
Toisinaan taas voidaan koiran omistajien nähdä seisovan kadun kulmauksissa tai jalkakäytävillä innokkaissa keskusteluissa toisten koiran omistajien kanssa huolimatta siitä, että kyseiset henkilöt eivät todistettavasti kertaakaan aikaisemmin ole tavannut toisiaan.

Juhlapäiviä varten ostaa potilas usein muovisia, piipittäviä porkkanoita tai hampurilaisia kääriäkseen ne sitten kauniiseen lahjapaperiin ja piilottaakseen ne salamyhkäisesti esimerkiksi joulua silmälläpitäen. Tällöin sitten paketti otetaan esiin juhlallisin menoin lahjoitettavaksi edelleen, käsitettävää kyllä, asiaa ymmärtämättömälle koiralle. Paljon aikaa ja vaivaa uhrataan siis koiran joulu-, syntymäpäivä-, ja mahdollisiin nimipäivälahjoihin.

Myöhemmässä vaiheessa sairauden kuva muuttuu käsittämään unettomuutta sekä entistä kevytmielisemmän suhtautumisen rahan käyttöön.
Aikaisin aamulla, mieluummin lauantai- tai sunnuntai aamuisin nähdään potilaiden pakkaavan autonsa täyteen eväitä, termospulloja, reppuja, pieniä kokoon taitettavia retkituoleja, koirafilttejä, koiran/koiria, unisia lapsia sekä vastahakoisen puolisonsa. Erinäisten tuntien autolla ajon jälkeen päivä vietetään useimmiten jollakin seuraavalla tavalla:
a) Mukaan otetuilla retkituolilla istutaan tuntikausia katsellen intensiivisesti toisia potilaita, jotka juoksevat ympäri suorakaiteen muotoisessa aitauksessa. Sen jälkeen he itse juoksevat pari kierrosta ja saavat siitä hyvästä erivärisiä muovinauhoja, joita näyttävät muille väliin iloisina, väliin pettyneinä. Saatujen muovinauhojen todellinen hinta arviolta on ehkä kymmenisen penniä, kun taas edellä kuvatun päivän yhteiskustannukset nousevat helposti 200-400 markkaan.
Tai noin :
b) Mukaan otetuilla retkituolilla istutaan tuntikausia katsellen intensiivisesti toisia potilaita, jotka kulkevat robotin omaisesti esimerkiksi nurmikolla tehden selittämättömiä pysähdyksiä tai juoksupyrähdyksiä, koko ajan jäykästi eteensä tuijottaen. Sen jälkeen he itse kulkevat koiransa kanssa edes takaisin edellä mainitulla nurmikolla täsmälleen samoja jalanjälkiä pitkin kuin toiset potilaat ennen heitä. Tässäkin tapauksessa tuotot ( = nauhat) ja kulut ovat hyvin epäsuhdassa toisiinsa.

On olemassa vielä muitakin oireita, esimerkiksi, että potilaan nähdään juoksevan pitkin maita ja mantuja pitkän narun yhdistäessä koiran potilaaseen (tämä vaikuttaa järkevämmältä tavalta kuin juoksenteleminen yksin metsässä vain tyhjä remmi kädessään, kirj. huom.). Jos koira tällöin välillä pysähtelee keppien kohdalla, voidaan potilaan nähdä osoittavan suurta iloa ja tyytyväisyyttä.

SAIRAUDEN HOITO:
Kun yllä kuvatut oireet tunnistetaan ei ole epäilystäkään etteikö tauti ole saanut jalansijan potilaassa ja että hoito voi olla tuloksetonta. Parhaan mahdollisen hoitovasteen ( = potilaan parantuminen) saamiseksi on ryhdyttävä välittömästi ensioireiden ilmestyttyä ennalta ehkäisevään keskusteluterapiaan. Holhouksen alaiseksi julistamista ei suositella, siitä huolimatta, että se on ollut tavallista aina meidän päiviimme saakka. Tieteelliset tutkimukset ovat osoittaneet, että koiran omistajat aiheuttavat äärimmäisen harvoin todellista vaaraa yhteiskunnalle ja että potilaat itse eivät koe sairauttaan mitenkään erityisen kiusallisena. Koska he yleisesti ottaen ovat suhteellisen iloisia ja tyytyväisiä ihmisiä, voidaan hyvällä omallatunnolla antaa heidän olla omissa oloissaan ja pitää heitä yhteiskuntamme yhtenä kuvauksellisena piirteenä.

- Laillinen psykiatri Besse R. Wisser -

----------------------------------------------------------------------------------

Näyttelysäännöt  1. Ensisijaisena tarkoituksena koiranäyttelyssä on kyetä mahdollisimman lyhyessä ajassa näyttämään itsestään mahdollisimman paljon, mitään salaamatta.  2. Kehään mennessä Sinun ei tule kiinnittää mitään huomiota narun jatkeena kulkevaan ihmiseen; hän on mukana vain henkisenä tukena eikä saa mitenkään häiritä Sinun suoritustasi.  3. Ota heti ensimmäiseksi selvää kanssakilpailijoistasi;
pidä huoli, ettei kukaan heistä hauku kovempaa kuin Sinä itse.  4. Kun tuomari kutsuu Sinut arvosteltavaksi, älä suinpäin ryntää hänen luokseen
vaan luimistele hetken aikaa riittävän kaukana (ainakin kaksi kädenmittaa);
näin tuomari näkee Sinulla olevan harkintakykyä ja omaa tahtoa.  5. Jos tuomari joutuu repimään Sinua huulista nähdäkseen hampaasi,
voit olla melko varma, että pelisi on pelattu;
ole siis kohtelias ja irvistä oikein kunnolla niin, että viimeisetkin poskihampaat näkyvät.
Samanaikaisesti kannattaa myös murista selvällä ja kuuluvalla äänellä;
tuomari saattaa haluta tietää, oletko äänialaltasi basso, tenori vai sopraano.  6. Kun tuomari käskee Sinun juosta edestakaisin kehässä, tarkoittaa se sitä,
että hän haluaa nähdä kaikki askellajisi steppauksesta kenguruhyppyihin;
Sinun tulee yrittää parastasi, sillä tämä on tärkeä kohta.  7. Tuomarin asettuessa pöytänsä taakse katselemaan Sinua
et missään tapauksessa saa jäädä paikallesi seisomaan kuin suolapatsas;
tuomari pitkästyy helposti ja silloin mahdollisuutesi on käytännöllisesti katsoen menneet. Liikehdi vapautuneesti ja yritä keksiä mahdollisimman monenlaisia asentoja;
tällöin tuomarin mielenkiinto säilyy loppuun asti.  8. Erittäin huomaavaista tässä vaiheessa on myös antaa tuomarille virtsa- ja ulostusnäyte; jos esim kakassasi on matoja, voi tuomari siitä päätellä,
että karvasi ei ole kiiltävä ja olet muutenkin hiukan alikuntoinen.  9. Kun tuomari tulee selittämään arvosteluperusteitaan omistajallesi/esittäjällesi,
asettaa hän näin Sinut viimeiseen kokeeseen; selitys ei toki ole tarkoitetttu ihmiselle vaan Sinulle itsellesi. Sinun tulee siis innostuneella haukunnalla koko ajan kertoa,
että olet ymmärtänyt asian ja että lupaat korjata mahdolliset virheet ensi tilassa.  10. Sitten homma onkin ohi ja voit napata kritiikkilapun ja värilliset muovinauhat kehätoimitsijalta; ne on tarkoitettu Sinulle palkinnoksi ja voit tehdä niillä mitä ikinä lystäätkin.

Muokattu viimeksi: 08.01.09 12.09
wecope ♀ TK1 Promisehill Irish Rose "Mona" (s.06)
08.01.2009 14.31
019080915_r
Helsinki
Ihan sairaan hyviä =) *naureskellut täällä kippurassa* Lisää vain =)
>> www.petpursuit.net >> In a perfect world every dog would have a home and every home would have a dog.
08.01.2009 19.28

Kuinka koiranpennusta otetaan kuva

1. Ota filmirulla pakkauksesta ja laita se kameraan.

2. Ota pakkaus pennun suusta ja laita se roskikseen.

3. Nosta pentu roskiksesta ja harjaa sen kuonosta kahvinporot.

4. Valitse hyvä tausta kuvaukselle.

5. Ruuvaa kamera jalustaan, tarkista että salama ja tarkennus toimivat.

6. Etsi pentu ja vedä likainen sukka sen suusta.

7. Laita pentu valittuun kohtaan ja asetu kamerajalustan taakse.

8. Unohda valittu kohta ja konttaa pennun perässä.

9. Aseta tarkennus kohdalleen toisella kädellä kun samalla houkuttelet pennun pois toisella kädellä.

10. Hae nenäliina ja pyyhi pois kuononjälki linssistä.

11. Heitä katti pihalle ja hae paperia pyyhkiäksesi kissan raapimaa naarmua pennun kuonossa.

12. Yritä saada pennun huomio vinguttamalla lelua pääsi yläpuolella.

13. Laita silmälasisi taas päähän ja tarkista menikö kamera rikki.

14. Ponnahda pystyyn kuin vieteriukko ja tartu pentua niskasta ja sano: "Ei, ei - tuo tehdään ulkona!"

15. Hae lasi ja hyvää viskiä.

16. Istu lempinojatuoliisi, nosta jalat sohvapöydälle, maistele viskiä ja päätä että alat ensi töiksesi huomenna opettaa pennulle "Istu" ja "Seuraa".

08.01.2009 19.40
022434022_r
Loimaa

Uusia koirarotuja:

Basset + Bokseri = Baskeri, pieni töpöhäntäinen koira joka mielellään
tarkkailee ympäristöään omistajansa päälaelta.

Collie + Mastiffi = Colmas, vaikea koirarotu joka ei sovi ensimmäiseksi
koiraksi, eikä vielä toiseksikaan.

Villakoira + Akita = Villakita, koira jolla kasvaa karvoja myös suussa.

Mopsi + Collie = Mollie, haikea ja surumielinen koirarotu.

Shih Tzu + Rottweiler = Shitweiler, koira joka ei opi koskaan
sisäsiistiksi.

Mopsi + Kelpie = Moppie, nyöriturkkinen koirarotu joka mielellään
osallistuu siivoamiseen.

Tiibetinmastiffi + Lassie = Tiimalassie, koiratotu jolla on huomattavan
kapea vyötärö.

Cavalier + Noutaja = Cavaltaja, koira joka ilmiantaa sinut viranomaisille
jos olet jättänyt koiraveron maksamatta.

Maremma + Chihuahua = Marihuahua, tullin suosima uusi huumekoirarotu.

Corgi + Shih Tzu = Cortzu, koirarotu joka on hyvin vaikea saada
lisääntymään.

Pomeranian + Samojedi = Pomojedi, erittäin dominoiva karvaturri, joka
pyrkii laumanjohtajaksi kaikin keinoin.

Pinseri + Staffi = Piffi, kiinassa suuren suosion saavuttanut helposti
lihova rotu.

Vihikoira + Saluki = Viluki, hyvin herkästi paleleva ohutturkkinen koira.

Mudi + Whippet = Muppet, hauska, lelukoiraa muistuttava koirarotu.

Puli + Villakoira = Pullakoira, leipomotuotteisiin mieltynyt
pyöreävartaloinen lemmikkieläin.

Corgi + Setteri = Corsetteri, shar pein vastakohta, eli koira, jolla on
numeroa liian pieni nahka.

Saluki + Malinois = Salunois, koira joka viihtyy isäntänsä kanssa
kapakoissa.

Lhasa Apso + Malamuutti = Apsoluutti, koira joka EI viihdy isäntänsä
kanssa kapakoissa

Hänen korkeutensa
08.01.2009 19.41
022434022_r
Loimaa

Anonyymit koiraholistit

Hyvää päivää. Olette kaikki lämpimästi tervetulleita Anonyymien Koiraholistien kuukauden kokoukseen. Jotkut teistä ovat täällä tänään, koska joku sukulainen tai ystävä suositteli teitä tulemaan. Et ole kuitenkaan yksin ongelmasi kanssa, sillä me AKH-laiset olemme täällä auttaaksemme sinua.

Nyt kysyisin sinulta muutaman kysymyksen.

1. Voitko sanoa julkisella paikalla ”narttu”, ilman, että punastut ja häpeät kielenkäyttöäsi?
2. Etsitkö aina farmariautoa tai pakua, kun kaikki muut haaveilevat luihakkaasta urheiluautosta?
3. Voi onko sinulla kenties useampi auto: Yksi koirille ja yksi muuhun käyttöön?
4. Kuluvatko lomasi koiraleireillä, näyttelyissä ja muissa koiratapahtumissa, kun muut loikoilevat rannalla?
5. Onko käsityksesi siististä asusta puhtaat farkut ja miltein karvavapaa pusero?
6. Voitko keskustella ruokapöydässä koiraasi liittyvistä asioista niin, että se saa lääkärisikin voimaan pahoin?
7. Kuuluuko asuntosi sisustukseen luja lattiamateriaali, tummat tekstiilit ja myrkyttömät kasvit?
8. Onko huonekalusi ja mattosi valittu koiran karvoja ja pestävyyttä/kestävyyttä ajatellen?
9. Tiedätkö mitä tarkoittavat seuraavat lyhenteet: MVA, KVA, M-89, HD A, PAJÄ, TOKO, MV, AVA?
10. Ovatko lehtitilauksesi pääasiassa tyyppiä Koiramme, Palveluskoirat, Koirauutiset, ASB…?
11. Nousetko ennen aamunkoittoa mennäksesi koiranäyttelyyn, agilitykisoihin, palveluskoirakisoihin, luonnetestiin jne..?
12. Löytyykö taskuistasi alituiseen kuivuneita makkarakuutioita?
13. Valitsetko takkisi sen mukaan, että tennispallo tai patukka mahtuu edes johonkin taskuun?
14. Oletko sitä mieltä, että 300 km on lyhyt matka näyttelyyn/agilitykilpailuun?
15. Kulutatko satoja euroja vuodessa kuunnellaksesi eri tuomareilta, onko koirasi sinisen vai punaisen muovinauhan arvoinen?
16. Huomaatko joskus seisovasi vapaaehtoisesti vesisateessa ja hokevan ’istu’, ’maahan’, ’paikka’, ’seuraa’ jne tai kyyhöttäväsi keskellä metsää?
17. Muistuuko koiran nimi mieleen paremmin kuin omistajan?
18. Ovatko ei-koiraihmiset tylsiä? Etkö keksi mitään puhuttavaa heidän kanssaan?
19. Omistatko käyttäjätunnuksen jonnekin koira-aiheiselle keskustelupalstalle?

Jos vastasit KYLLÄ vain yhteen yllä olevista kysymyksistä, sinulla on vielä toivoa. Jos vastasit KYLLÄ kahteen yllä olevista, sinulla on vakava ongelma. Jos vastasit KYLLÄ kolmeen tai useampaan kysymykseen, olet juuri tullut oikean paikkaan.

- Alkuperäinen kirjoittaja tuntematon -

Hänen korkeutensa
08.01.2009 19.44
019866441_r
Iisalmi

SÄÄNNÖT VIERAILEVILLE, LEMMIKITTÖMILLE HENKILÖILLE, JOTKA HALUAVAT VALITTAA LEMMIKEISTÄMME:

2. Jos ette halua niiden karvaa vaatteisiinne, pysykää kaukana huonekaluistamme.
4. Sinulle ne ovat eläimiä. Minulle ne ovat lapsia, jotka ovat lyhyitä, karvaisia, kävelevät neljällä jalalla ja puhuvat epäselvästi.
5. Koirat ja kissat ovat parempia kuin lapset. Ne syövät vähemmän, eivät pyydä koko ajan rahaa, ovat helpompia kouluttaa, yleensä tulevat kutsuttaessa, eivät koskaan aja autollasi, eivät roiku huumeita käyttävien kavereiden seurassa, eivät polta eivätkä ryyppää, eivät halua ostaa muotivaatteita, eivät käytä sinun vaatteitasi, eivät tarvitse ziljoonia euroja opiskeluun, ja jos ne tulevat raskaaksi, voit myydä seuraukset.

Tää lukee meidän ovessa ku eteiseen tullaan :D
Tehtiin taulu ja lätkästiin oveen, joskus muinoin... :D

Muokattu viimeksi: 08.01.09 19.44
Ymmärsin jo kauan sitten etten tätä maailmaa voi muuttaa, mutta tiedän että kaikki voisi ajatella ikiomaan suuntaansa.
08.01.2009 20.38
020495391_r
Seinäjoki
Jere kirjoitti:

Ajattelin tehdä saman :D Tohon pitää vaan lisätä kanit, hiiret ja herpit :D
Kauneutta on kaikkialla. Laita vain sydämesi silmiisi. - Hans Taeger
08.01.2009 20.40
022471599_r
Lahti
Meillä lukee kanssa nuo säännöt seinällä.
Ethän tue pentutehtailua?
08.01.2009 21.09
Rejma kirjoitti:
Jere kirjoitti:

Tää pitäs laittaa tohon näkyville heti ku astuu ovest sisään :D
08.01.2009 21.10
019866441_r
Iisalmi

Suosittelen teitä vaivaamaan hetken ajastanne ja lukemaan seuraavan:

Miten Sä voit?

Jim Willis 2001

Kun olin vielä pentu, sain sinut nauramaan leikeilläni ja sanoit minua omaksi lapseksi.
Ja vaikka purin riekaleiksi monet kengät ja revin monet tyynyt, olin sinun Paras Ystäväsi.
Kun olin tehnyt jotakin pahaa, osoitit minua sormellasi ja kysyit: Miten sä voit?
Mutta sitten rauhoitut ja rapsutit vatsaani ken makasin selälläni edessäsi.

Vaikka sinulla oli aina kiire, oli sinulla kuitenkin aina aikaa olla kanssani.Muistan
niitä iltoja kun lepäsin sängyssäsi ja kuuntelin haaveiluasi. Uskoin että elämä ei voi olla
tämän parempaa.
Kävimme yhdessä pitkillä lenkeillä puistossa ja autoajeluilla, kävimme syömässä jäätelöä ja minä sain vain vohvelin kun väitit, että jäätelö ei ole koiralle terveellistä.Nukuin auringossa odottaen sinua kotiin.

Sitten aloit olla yhä enemmän ja enemmän töissä ja aloit tehdä uraa. Ja sinulla oli yhä
enemmän ja enemmän ihmisystäviä. Silti odotin sinua innolla ja tuin sinua aina kun sinulla oli sydänsuruja tai pettymyksiä. En koskaan sanonut sinulle, että olit tehnyt väärän päätöksen ja riemuissani riehusin kun tulit kotiin. Ja sitten yhtenä päivänä sinä rakastuit.

Hän, sinun nykyinen vaimosi, ei ole koiraihminen, mutta silti tervehdin häntä kodissamme, näytin kiintymystä ja tottelin häntä. Olin onnellinen kun sinäkin olit onnellinen. Kun lapset syntyivät, ihmettelin heidän tuoksuaan ja halusin auttaa huolehtimaan heistä. Mutta te pelkäsitti että vahingoittaisin heitä ja sen vuoksi vietin suurimman osan ajasta toisessa huoneessa tai ulkona kopissa.

Oi, miten halusin rakastaa heitä, mutta olin vankina. Kun lapset kasvoivat olin heidän Iso Ystävänsä. Sormet sattuivat joskus silmiini, ne tutkivat korviani ja pusuttelivat kuonoani. Rakastin lasten rapsutuksia kun sinä enää harvoin rapsutit minua. Olisin antanut elämäni lasten puolesta jos olisi ollut tarvetta.
Menin salaa heidän sänkyynsä ja kuuntelin heidän salaisuuksiaan. Odotin yhdessä lasten kanssa autosi ääntä kadulta kun palasit töistä kotiin.

Joskus oli aika, kun ihmiset kyselivät: "Onko sinulla koia?" ja aina otit lompakosta
kuvani ja näytit sitä ja kerroit pitkiä tarinoita minusta. Viimeiset vuodet vastasit kysymykseen "Kyllä" ja vaihdoit aihetta.

En ollut enää Sinun koirasi, olin vain koira ja hermostuit aina, kun aiheutin rahanmenoa sinulle. Sinulla oli nyt työ ja mahdollisuus muuttaa toiseen kaupunkiin asumaan, mutta kerrostaloon, johon ei saa tuoda eläimiä. Teit oikean päätöksen kun sinulla on nyt perhe, mutta oli aika, jolloin Minä olin Sinun ainoa perheesi.

Jännitin sitä autoajelua kunnes saavuimme koirien Varjupaikkaan.Ilmassa oli koirien, kissojen, tuskan ja epätoivon haju.Täytit pari paperia ja sanoit: "Tiedän että löydätte hänelle hyvän kodin."
Ihmiset siellä kohottivat olkapäitää ja katsoivat sinua surullisena.
He tiesivät totuuden, miten vaikea on löytää uutta kotia keski-ikäiselle sekarotuiselle nartulle. Sinun piti repiä oman poikasi kädet kaulastani kun poika kirkui: "Isä, älä anna heidän ottaa koiraani!" Olin huolissani pojasta ja mietin opettamiasi asioita: ystävyys, lojaalisuus, rakkaus ja vastuu kaikista elävistä olennoista on ihmisellä.

Rapsutit päätäni, et katsonut minua silmiin etkä suostunut ottamaan kaulapantaani ja hihnaani. Sinulla oli aina töissä määräaika, nyt oli minullakin määräaika.

Kun olit lähtenyt, tuli kaksi kilttiä naista ja puhuivat, että kyllä sinä tiesit muutosta etukäteen mutta et yrittänytkään itse löytää minulle uutta hyvää kotia. Naiset rapsuttivat minua hellästi ja kysyivät: "Miten sä voit?"

Nämä ihmiset täällä Varjupaikissa huolehtivat meistä niin hyvin kun aikaa kiireiltä riittää.
Tietysti meidät ruokitaan mutta ruokahaluni katosi jo peri päivää sitten.

Ensimmäisinä päivinä, jos joku meni häkkini ohi, juoksin heti häkin viereen.Luotin aina,
että Sinä tulet ja haet minut takaisin, että olet muuttanut mielesi ja tämä on vain pahaa unta.
Luotin, että tulee ainakin joku, joka välittäisi minusta ja haluaai pelastaa minut.

Ymmärsin että on mahdotontan taistella huomiosta pentujen kanssa. Niillä ei ole vielä
hyviä tai huonoja muistoja, ne on leikkisiä ja riemuissaan. Menin häkin takanurkkaan, istuin ja odotin.

Kuulin askelia kun se ihminen tuli työpäivän päätteeksi luokseni ja vei minut tosi hiljaiseen huoneeseen.
Hän nosti minut pöydälle, rapsutti korviani ja sanoi ettei minun nyt pitäisi murehtia. Sydämeni hakkasi
kun en tiennyt mitä oli tapahtumassa mutta jotenkin vaistosin että vankeuspäivät olivat nyt ohi.

Murehdin sitä ihmistä kun tiesin, että hän oli nääntymässä työnsä alle.Tiesin hänen liikkeensä etukäteen:
hellävaraisesti hän laittoi kiristyssiteen tassun ympärille ja samaan aikaan kyyneleet valuivat poskille.
Nuolin hänen kättään kuten olin vuosia nuollut Sinun kättäsi.Hän pisti ruiskeen suoneeni ja tunsin miten
kylmä liuos valui ihollani.Menin levolle, katsoin häntä silmiin ja sanoin hiljaa: "Miten Sä voit?"
Hän ymmärsi sittenkin tunteeni ja kieltäni ja hän sanoi minulle: "Olen tosi pahoillani"
Hän halasi minua ja selitti, että se on hänen työtään, että menen nyt parempaan paikkaan missä minua ei koskaan hylätä, missä on paljon rakkautta ja valoa, missä ei enää tarvitse huolehtia mistään ja että se on todella erilainen paikka.
Sitten heilutin viimeisillä voimillani häntääni ja näytin että "Miten Sä voit?" ei ollut tarkoitettu hänelle.

SE OLI TARKOITETTU SINULLE, RAKASTETTU OMISTAJA, KUN MIETIN VIIMEISILLÄ HETKILLÄNI SINUA, AINA SINUA JA ODOTAN SINUA IKUISESTI. VOI OLLA ETTÄ TOISETKIN OSOITTAVAT SINULLE TÄLLAISTA USOLLISUUTTA ELÄMÄSSÄ.

Jos tämä tarina itketti sinua niin muista että se on totta.
Näin tapahtuu tuhansille eläimille vuodessa jotka kuolevat Varjupaikoissa.
Kerromme tätä tarinaa omilla sivuillamme, klinikoilla jne
Selitämme miten tärkeää on että ei-toivottujen, hylättyjen eläinten tappaminen loppuu.
Levitämme tarinaa kaikkialle, ei sen takia että haluamme aiheuttaa surua vaan sen takia että tämä voi pelastaa edes yhden eläimen.

Ymmärsin jo kauan sitten etten tätä maailmaa voi muuttaa, mutta tiedän että kaikki voisi ajatella ikiomaan suuntaansa.
08.01.2009 21.11
Ihan tosi hyviä! (; Monet olen kyllä ennenkin lukenut ja piti itseki pistää<:
09.01.2009 13.04

KOIRA MEIDÄN
Koira meidän, joka pyörit jaloissa.
Toteltava on sinun nimeäsi.
Tultava on sinun luokseni.
Tapahtukoon minun tahtoni,
myös kotona niin kuin kisoissa.
Anna meille tänä päivänä
meidän jokapäiväinen
naamapesumme.
Ja anna meidän tavaramme
pysyä pureskelemattomina,
niin mekin annamme anteeksi sinulle,
joka olet meitä vastaan hyppinyt.
Äläkä saata meitä rähinöihin,
vaan päästä meidät koiratappeluista.
Niin sinun ovat rapsutukset,
puruluut ja koiranruoka
iankaikkisesti.

TOSI HYVÄ XDD

09.01.2009 13.16

Viisauksia

Koira ei ole "melkein inhimillinen", enkä tiedä suurempaa loukkausta koiraeläimiä kohtaan kuin kuvata koiraa sellaiseksi. -John Holmeas

Koirat eivät ole karvapeitteeseen pynttäytyneitä ihmisä, ja jos kieltää niitten luonnon, tekee niille suurta vahinkoa. -Jeanne Schinto

Koirani osaa haukkua kuin kongressin jäsen, noutaa kuin avustaja, pyytää kuin lehdistösihteeri ja leikkiä kuollutta kuin vastaanottovirkailija puhelimen soidessa. -Gerald Solomon

Jos koirat osaisivat puhua, ehkä me saisimme havaita ,että niitten kanssa on yhtä hankala tulla toimeen kuin ihmisten kanssa. -Karel Capek

Voit sanoa koiralle minkä hölmöyden takansa ja se luo sinuun katseen ja kertoo: "Hyvä ihme, olet OIKEASSA! Minä en olisi IKINÄ keksinyt sitä!" -Dave Barry

Koira on harvoin onnistunut nostamaan ihmisen omalle viisaudentasolleen, mutta ihminen on usein pudottanut koiran omalle tasolleen. - James Thurber

Asiat, jotka häiritsevät terrieriä, saattavat jäädä tanskandoggilta huomaamaamatta. -Smielu Blanton

Olen tuntenut koiria, varsinkin koiranpentuja, jotka ovat henkisiltä reaktioltaan melkein yhtä tyhmiä kuin ihmiset. -Robert Benchley

Kukaan ei arvosta puheesi erityistä neroutta niin suuresti kuin koira -Christopher Morley

Koiran elämän ohjeet

* Käytä hyväksesi jokainen mahdollinen ilonhetki.
* Hurmioidu raikkaan ilman ja tuulen hyväilystä kasvoillasi.
* Rakkaimpiesi tullessa kotiin riennä tervehtimään heitä.
* Ole tottelevainen silloin kun se on etusi mukaista.
* Nauti, kun joku tahtoo rapsuttaa vatsaasi.
* Ota nokoset ja venyttele ennen kuin nouset.
* Juokse, telmi ja leiki päivittäin.
* Syö halukkaasti ja innostuneesti.
* Ole uskollinen.
* Älä milloinkaan teeskentele olevasi joku muu kuin olet.
* Jos haluamasi on kätkössä, kaiva kunnes löydät sen.
* Jos jollakin on huono päivä, istu hiljaa hänen lähellään ja työnnä kuonosi hellästi hänen syliinsä.
* Suo itsellesi yksinkertaisia iloja kuten pitkiä kävelylenkkejä.
* Nauti huomiosta ja anna ihmisten koskettaa itseäsi.
* Älä pure, jos murina ajaa saman asian.
* Kun olet onnellinen, tanssi ympäri ja heiluta koko kehoasi.
* Älä juutu syyllisyyteen ja mökötykseen, vaikka sinua arvosteltaisiin kuinka. Juokse heti takaisin ja solmi uudestaan ystävyyden siteet.

- Veronica Hay

09.01.2009 16.21
022343627_r
Kotka
Ihania! Olin tulossa laittamaan muutamaa juttua, mutta ne ovat täällä jo :)
09.01.2009 16.41

Tämän tulostan ja pistän oman huoneen oveen. (;

Muokattu viimeksi: 09.01.09 16.42
19.05.2009 23.14
021788139_r
Espoo
"Pienikin koira voi täyttää hyvin suuren aukon elämässä" -Pam Brown
http://freddysheltti.blogspot.com
19.05.2009 23.30
019922461_r
Höytiä
Mahtavia juttuja, saa kunnon naurut :D
Mitä enemmän opin tuntemaan ihmisiä,sitä parempana pidän koiraani.
20.05.2009 00.12
022709524_r

"You can say any fool thing to a dog, and the dog will give you this look that says, `My God, you're RIGHT! I NEVER would've thought of that!'"

- Dave Barry

tää on jäänyt parhaiten mieleen :D

muoks, Milo onkin laittanut sen suomenkielisenä jo =)

Muokattu viimeksi: 20.05.09 00.13
Never say goodbye, because saying goodbye means going away, and going away means forgetting. -Peter Pan
20.05.2009 11.46
Hauskoja! nauroin kippurassa
20.05.2009 11.49
Moss kirjoitti:
Rejma kirjoitti:
Jere kirjoitti:

Tää pitäs laittaa tohon näkyville heti ku astuu ovest sisään :D
ihana! pitää kopioida meijän oveen ;D
20.05.2009 12.15
022688655_r
Helsinki
Jere kirjoitti:

Suosittelen teitä vaivaamaan hetken ajastanne ja lukemaan seuraavan:

Miten Sä voit?

Jim Willis 2001

Kun olin vielä pentu, sain sinut nauramaan leikeilläni ja sanoit minua omaksi lapseksi.
Ja vaikka purin riekaleiksi monet kengät ja revin monet tyynyt, olin sinun Paras Ystäväsi.
Kun olin tehnyt jotakin pahaa, osoitit minua sormellasi ja kysyit: Miten sä voit?
Mutta sitten rauhoitut ja rapsutit vatsaani ken makasin selälläni edessäsi.

Vaikka sinulla oli aina kiire, oli sinulla kuitenkin aina aikaa olla kanssani.Muistan
niitä iltoja kun lepäsin sängyssäsi ja kuuntelin haaveiluasi. Uskoin että elämä ei voi olla
tämän parempaa.
Kävimme yhdessä pitkillä lenkeillä puistossa ja autoajeluilla, kävimme syömässä jäätelöä ja minä sain vain vohvelin kun väitit, että jäätelö ei ole koiralle terveellistä.Nukuin auringossa odottaen sinua kotiin.

Sitten aloit olla yhä enemmän ja enemmän töissä ja aloit tehdä uraa. Ja sinulla oli yhä
enemmän ja enemmän ihmisystäviä. Silti odotin sinua innolla ja tuin sinua aina kun sinulla oli sydänsuruja tai pettymyksiä. En koskaan sanonut sinulle, että olit tehnyt väärän päätöksen ja riemuissani riehusin kun tulit kotiin. Ja sitten yhtenä päivänä sinä rakastuit.

Hän, sinun nykyinen vaimosi, ei ole koiraihminen, mutta silti tervehdin häntä kodissamme, näytin kiintymystä ja tottelin häntä. Olin onnellinen kun sinäkin olit onnellinen. Kun lapset syntyivät, ihmettelin heidän tuoksuaan ja halusin auttaa huolehtimaan heistä. Mutta te pelkäsitti että vahingoittaisin heitä ja sen vuoksi vietin suurimman osan ajasta toisessa huoneessa tai ulkona kopissa.

Oi, miten halusin rakastaa heitä, mutta olin vankina. Kun lapset kasvoivat olin heidän Iso Ystävänsä. Sormet sattuivat joskus silmiini, ne tutkivat korviani ja pusuttelivat kuonoani. Rakastin lasten rapsutuksia kun sinä enää harvoin rapsutit minua. Olisin antanut elämäni lasten puolesta jos olisi ollut tarvetta.
Menin salaa heidän sänkyynsä ja kuuntelin heidän salaisuuksiaan. Odotin yhdessä lasten kanssa autosi ääntä kadulta kun palasit töistä kotiin.

Joskus oli aika, kun ihmiset kyselivät: "Onko sinulla koia?" ja aina otit lompakosta
kuvani ja näytit sitä ja kerroit pitkiä tarinoita minusta. Viimeiset vuodet vastasit kysymykseen "Kyllä" ja vaihdoit aihetta.

En ollut enää Sinun koirasi, olin vain koira ja hermostuit aina, kun aiheutin rahanmenoa sinulle. Sinulla oli nyt työ ja mahdollisuus muuttaa toiseen kaupunkiin asumaan, mutta kerrostaloon, johon ei saa tuoda eläimiä. Teit oikean päätöksen kun sinulla on nyt perhe, mutta oli aika, jolloin Minä olin Sinun ainoa perheesi.

Jännitin sitä autoajelua kunnes saavuimme koirien Varjupaikkaan.Ilmassa oli koirien, kissojen, tuskan ja epätoivon haju.Täytit pari paperia ja sanoit: "Tiedän että löydätte hänelle hyvän kodin."
Ihmiset siellä kohottivat olkapäitää ja katsoivat sinua surullisena.
He tiesivät totuuden, miten vaikea on löytää uutta kotia keski-ikäiselle sekarotuiselle nartulle. Sinun piti repiä oman poikasi kädet kaulastani kun poika kirkui: "Isä, älä anna heidän ottaa koiraani!" Olin huolissani pojasta ja mietin opettamiasi asioita: ystävyys, lojaalisuus, rakkaus ja vastuu kaikista elävistä olennoista on ihmisellä.

Rapsutit päätäni, et katsonut minua silmiin etkä suostunut ottamaan kaulapantaani ja hihnaani. Sinulla oli aina töissä määräaika, nyt oli minullakin määräaika.

Kun olit lähtenyt, tuli kaksi kilttiä naista ja puhuivat, että kyllä sinä tiesit muutosta etukäteen mutta et yrittänytkään itse löytää minulle uutta hyvää kotia. Naiset rapsuttivat minua hellästi ja kysyivät: "Miten sä voit?"

Nämä ihmiset täällä Varjupaikissa huolehtivat meistä niin hyvin kun aikaa kiireiltä riittää.
Tietysti meidät ruokitaan mutta ruokahaluni katosi jo peri päivää sitten.

Ensimmäisinä päivinä, jos joku meni häkkini ohi, juoksin heti häkin viereen.Luotin aina,
että Sinä tulet ja haet minut takaisin, että olet muuttanut mielesi ja tämä on vain pahaa unta.
Luotin, että tulee ainakin joku, joka välittäisi minusta ja haluaai pelastaa minut.

Ymmärsin että on mahdotontan taistella huomiosta pentujen kanssa. Niillä ei ole vielä
hyviä tai huonoja muistoja, ne on leikkisiä ja riemuissaan. Menin häkin takanurkkaan, istuin ja odotin.

Kuulin askelia kun se ihminen tuli työpäivän päätteeksi luokseni ja vei minut tosi hiljaiseen huoneeseen.
Hän nosti minut pöydälle, rapsutti korviani ja sanoi ettei minun nyt pitäisi murehtia. Sydämeni hakkasi
kun en tiennyt mitä oli tapahtumassa mutta jotenkin vaistosin että vankeuspäivät olivat nyt ohi.

Murehdin sitä ihmistä kun tiesin, että hän oli nääntymässä työnsä alle.Tiesin hänen liikkeensä etukäteen:
hellävaraisesti hän laittoi kiristyssiteen tassun ympärille ja samaan aikaan kyyneleet valuivat poskille.
Nuolin hänen kättään kuten olin vuosia nuollut Sinun kättäsi.Hän pisti ruiskeen suoneeni ja tunsin miten
kylmä liuos valui ihollani.Menin levolle, katsoin häntä silmiin ja sanoin hiljaa: "Miten Sä voit?"
Hän ymmärsi sittenkin tunteeni ja kieltäni ja hän sanoi minulle: "Olen tosi pahoillani"
Hän halasi minua ja selitti, että se on hänen työtään, että menen nyt parempaan paikkaan missä minua ei koskaan hylätä, missä on paljon rakkautta ja valoa, missä ei enää tarvitse huolehtia mistään ja että se on todella erilainen paikka.
Sitten heilutin viimeisillä voimillani häntääni ja näytin että "Miten Sä voit?" ei ollut tarkoitettu hänelle.

SE OLI TARKOITETTU SINULLE, RAKASTETTU OMISTAJA, KUN MIETIN VIIMEISILLÄ HETKILLÄNI SINUA, AINA SINUA JA ODOTAN SINUA IKUISESTI. VOI OLLA ETTÄ TOISETKIN OSOITTAVAT SINULLE TÄLLAISTA USOLLISUUTTA ELÄMÄSSÄ.

Jos tämä tarina itketti sinua niin muista että se on totta.
Näin tapahtuu tuhansille eläimille vuodessa jotka kuolevat Varjupaikoissa.
Kerromme tätä tarinaa omilla sivuillamme, klinikoilla jne
Selitämme miten tärkeää on että ei-toivottujen, hylättyjen eläinten tappaminen loppuu.
Levitämme tarinaa kaikkialle, ei sen takia että haluamme aiheuttaa surua vaan sen takia että tämä voi pelastaa edes yhden eläimen.

Voih, itteeni ainaki alkoi itkettää ):

Ja noista osa on kyl tosi hauskoi, ja joitaki oon jo aikasemmi kuullu.

Nanni kuittaa
20.05.2009 12.38
019679494_r
Järvenpää

Jos pidän siitä, se on minun.
Jos pystyn ottamaan sen sinulta, se on minun.
Jos se on minun, se ei voi olla sinun.
Jos pureskelen jotain palasiksi, kaikki palaset ovat minun.
Jos näin sen ensin, se on minun.
Jos se on rikki, se on sinun.

20.05.2009 13.39

Varoitus - Täällä asuu koiria!

Jos et halua että sinua tervehditään tassuin ja heiluvin hännin, älä tule sisään - koska täällä asuu koiria...

Jos irtokarvat eivät sovi vaatteisiisi tai huonekalut häiritsevät sinua, älä tule sisään - koska täällä asuu koiria...

Jos et pidä kylmistä kirsuista tai märistä kielistä, älä tule sisään - koska täällä asuu koiria...

Mutta jos mikään edellisistä ei sinua haittaa...

saat osaksesi rakkautta välittömästi kun astut ovesta sisään

- koska täällä asuu koiria.

Mistä tiedät että sinulla on iso koira?

1.Tarvitset kolme ihmistä avuksi nostamaan koirasi eläinlääkärin tutkimuspöydälle.
2.Koirasi voi piilottaa kokonaisen tennispallon (tmv) huuliensa taakse ja näyttävän sanovan, "Mitä? Ei minulla ole suussa mitään!??"
3.Etsit vain farmaria tai suurempaa kulkuneuvoa autokaupasta.
4.Vaikka herätit jo miehesi, kuorsaaminen jatkuu yhä.
5.Hampaita harjatessasi joudut väistämään sivuun, kun koirasi haluaa juoda pesualtaasta.
6.Pysähdyt liikennevaloihin ja auto keinuu sivulta toiselle kun koirasi vaihtaa tarkkailuasemiaan ikkunasta toiseen.
7.Imuroit autoasi ja suurin osa karvoista löytyy auton katosta.
8.Kuukausittain koirabudjettisi ylittää asuntosi kuukausivuokran.
9.Eläinlääkärisi on laitattanut ison uima-altaan, uuden hienon kartanon, ostanut vesiskootterin ja porchen.
10.Olet joutunut opettamaan koirasi olemaan nuolematta astioita jotka ovat tiskialtaassa.
11.Koirasi näkee mitä kokkaat ja yrittää koko ajan neuvoa.
12.Pitelet koiraasi polviesi välissä kun ovikello soi ja löydät itsesi pian ovelta.
13.Pizzalähetti soittaa portilta että pizzasi ovat nyt täällä.
14.Koirasi kurottaa olkasi takaa McDonaldsin autokaistalla ja kassaneiti saa miltei sydänkohtauksen ojentaessaan vaihtorahaa.
15.Hankit suuren laajakuvatelevision etkä vieläkään näe ohjelmia.

Muokattu viimeksi: 20.05.09 13.41
20.05.2009 14.48
022511892_r
'Vihdoinkin valot vessassa', sanoi Musti, kun näki joulukuusen.
'Maku asia', sanoi Musti, kun muniaan nuoli.

lapinkoera se olla pittää
20.05.2009 14.49
Sammy kirjoitti:
'Vihdoinkin valot vessassa', sanoi Musti, kun näki joulukuusen.
'Maku asia', sanoi Musti, kun muniaan nuoli.

REPESINN!
20.05.2009 14.53
022421481_r
Joensuu

Spanieli-ihmiset
* Kaikki tuntevat jonkun joka tuntee jonkun. Kaikki spanielinomistajat
ovat siis lähes sukua. Juttua riittää aina samanhenkisten kesken.
* Oma spanieli on maailman erikoislaatuisin, erityisin, kaunein ja suloisin.
* Sillä on myöskin aivan varmasti erinomaiset käyttöominaisuudet,
kerrankin etsi palloa yli 5 minuuttia. Ainakin sillä on taipumusta,
vaikkei taippareissa pärjättykään. Ainakin sen isä oli saanut hyvän
tuloksen taippareissa. Tai ainakin isänisä. Tai ainakin joku suvussa. Ja
yhden tiedetään löytäneen Martta-mummu sienimetsästä, eikös se lueta
melkein eläväksi riistaksi? Että kyllä tää nenää käyttää ja matalana
kulkee. Vaikka onkin näyttelylinjainen, ei sillä, että nää olis jakaantunut mitenkään.
* Jos sitten oma Spanieli pärjää taippareissa, siitä pitää puhua joka
tapahtumassa ja joka spanieli-ihmiselle tai jollekin joka tuntee
spanieli-ihmisen tai on joskus nähnyt spanielin.
* Esillä täytyy pitää kaikenlaisia harrastamisesta kieliviä tavaroita;
dummyjä, valjaita, jälkiliinoja, variksensiipiä, kelluvia dummyjä. Niitä
pitää olla ainakin kolme vaikkei koira olekaan suostunut vielä
tänä(kään) kesänä veteen. Se saa vaan suotta Hot Spotin, että parempi
vaan kun ei uikaan. Meidän entisellä spanielilla oli se, ja se oli kamalaa.
* Harrastustavaroita täytyy pitää esillä ja hankkia vaikkei
harrastakaan. Onhan tämä käyttökoira, ihan linjoista ja kaikki, että sitten kun alotetaan treenaus.
* MEJÄ-kokeissa mitataan koiran oikeat vaistot. Niitähän on. Tänäänkin
oli kyllä huono päivä. Kuuma auringonpaiste että veret haihtuu, oli
riistahavaintojakin (se orava mikä hätkähti kun tehtiin laukauksensietotesti).
* Spanielitavaroita pitää kerätä. Niitä on oltava.
* Ei riitä että kuuluu yhteen spanieliyhdistykseen. Pitää kuulua ainakin
kolmeen tai neljään. Plus rotua harrastava ja paikallisjaos.

Noh tässä tällanen ; D

you're my only reason to stay alive
20.05.2009 18.54
019080915_r
Helsinki

Saksanpaimenkoiran rotumääritelmä

Yleisvaikutelma:
Saksanpaimenkoira on keskikokoinen, omasta mielestään jättimäinen,
kulmakunnan voimakkain ja lihaksikkain koira.

Tärkeitä mittasuhteita:

Urosten säkäkorkeus on 60-65 cm ja narttujen 55-60 cm, ylettyy
vaivattomasti nappaamaan nakin ruokapöydältä. Kropan pituus on noin 10-
17% säkäkorkeutta suurempi mutta venyy tarvittaessa koko sohvan
mittaiseksi.

Luonne ja käyttäytyminen
Humoristinen, oma-aloitteinen, avulias ja tuppautuva jokapaikanhöylä,
jota myös seura-, vahti-, suojelu-, palvelus- ja paimenkoirana
käytetään.

Pää
Kiilamainen pallero joka pyörii vartalon etuosassa. Pään sisältä
saattaa toisinaan kuulua ääniä.

Silmät
Havaitsee helposti naapurin kissat ja pimeissä puskissa vaanivat
näkymättömät pikku-ukot.

Korvat
Ne töttöröt siinä pään päällä valikoivat ja suodattavat ääniä koiran
mieltymysten mukaisesti.

Leuat/hampaat/purenta
Kovassa käytössä varsinkin elon alkutaipaleella. Käytetään ensin
nilkkojen ja varpaiden puremiseen, joista siirrytään kenkien ja
kirjojen pilppuamisen kautta aina sohvan raateluun saakka. Puruluihin
hampaita ei käytetä.

Kaula
Kaula yhdistää pään ja vartalon, siihen laitetaan kaulapanta.
"Kaulapanta? Kaulapanta! Sä laitoit mulle kaulapannan! Jee! Minne me
mennään?! Etkö sä ole vielä saanut ovea auki?! Ovi auki nyt! Mä en
kestä enääääää!"

Runko

Runko sisältää mm. mahan. Sinne uppoaa vain sitä kalleinta
koiranmuonaa. Oveluudella myös ihmisruokaa. Ja kompostiroskaa ja
hevosenkakkaa ja...

Eturaajat
Etujaloilla voi kaivautua kukkapenkkiin ja muovimaton alle. Nostamalla
etujalkaa ihmiseen päin saa herkkupalan.

Takaraajat
Takajalkojen holtiton heiluminen paljastaa koiran unen olevan sikeää
sorttia. Nostamalla takajalkaa ihmiseen päin saa huutia.

Käpälät
Koiran hellyttävin kohta, hyvä että niitä on neljä.

Häntä
Se on se vehje peräpäässä joka heiluu, pyörii, huojuu, sojottaa,
vatkaa, paukuttaa ja roikkuu mukana. Sitä pitää ajaa takaa ja varoa
ovia sulkiessa.

Liikkeet
Saksanpaimenkoira on ravaaja. Se on myös laukkaaja, löntystäjä,
hyppääjä ja hiipijä. Harvoin patsasteleva.

Nahka
On päiviä, jolloin koiraa voi muistuttaa, että koirannahka sopii
rukkasten tekoon.

Karvapeite
Oikea saksanpaimenkoiran karvapeite on irtonainen, leijuva ja tiukasti
kankaisiin tarttuva. Ympäri vuoden.

Väri
Löytyy laidasta laitaan, saviojassa lutraus saattaa tummentaa väriä
hyvinkin paljon. Värillä ei ole väliä, vanhemmiten se haalistuu joka
tapauksessa.

Koko ja paino
Urokset: säkäkorkeus 60 - 65 cm, paino 30 - 40 kg. Sopii just eikä
melkeen isännän syliin
Nartut: säkäkorkeus 55 - 60 cm, paino 22 - 32 kg. Sopii just eikä
melkeen emännän syliin.

Virheet
Niitä ei ole. Tuomari oli epäpätevä puusilmä. Säässä ei ollut
kehumista ja kentänlaidallakin oli jotain häiritsevää toimintaa...

20.05.2009 18.57
019080915_r
Helsinki

Otetaas vielä tällainen superpitkä rotujen omistajien määrittely:

Pienten koirien omistajat; Fifityyppi

-Koiraa ei komenneta lainkaan, koska se on omistajan mielestä julmaa
-Koira on lapsen asemassa, ja sen kuulee myös omistajan tavasta puhua lemmikilleen ("lässyti lussuti, meidän pikku lilli lullukka, tillin tillin.." )
-Ylipäätään elikko on se joka päättää mitä milloinkin tapahtuu (minne mennään lenkillä, ketä moikataan, mitä syödään.. )
-Itsestäänselvää on että koira nukkuu sängyssä, joskus pitää oikein miettiä että nukkuukohan se omistaja siellä lainkaan
-Omistajan mielestä kaikki mikä liittyy hänen koiraansa on suloista ja ihanaa, ja muun maailman oletetaan luonnollisesti olevan sama mieltä
ovat satavarmoja siitä että mikään isompi koira ei osaa leikkiä heidän fifinsä kanssa tappamatta sitä
-kävelevät nokka pystyssä
-käyttävät aina fleksiä mutta ei sen lukitusnappia
-sanovat aina "ei tämä hauku koskaan"
-luulevat että pienten koirien pieniä kakkoja ei tarvitse kerätä
-päästävät koiransa joka paikkaan koska se on niin pieni ja huomaamaton

Tokoihmiset

-Koira on joku bortsu tai belggari. Joillain tosi oudoilla tyypeillä saattaa olla briardi tai collie.
-Ulkona on aina päällä joko lenkkarit tai vaelluskengät, suorapunttiset tuulipuvun housut sekä treeniliivi. Päässä on lippis, ja naisilla tukka on ponnarilla ja tulee sieltä lippiksen takana olevasta reiästä.
-Mukana on aina reppu, jossa on patukka, pallo, noutokapuloita (sekä puisia että metallisia, eri kokoa kaikki) sekä tötsät ruutua ja merkkiä
varten. Koiran kanssa ei voi lähteä ulos ilman kyseistä varustusta.
-Kouluttaessaan koiraansa toko-ihmiset kävelevät aina reippaasti eteen päin vatsa sisällä ja rinta ulkona. Edistyneemmät katsovat tiukasti eteen päin, jotteivät vahingossakaan katsoisi koiraansa, aloittelevat vilkuilevat hermostuneesti koiraansa mutta kuvittelevat katsovansa niin ikään kauas horisonttiin.
-Voivat puhua loputtomasti koirien kouluttamisesta, ja päätyä mitä syvällisempiin keskusteluihin aiheesta naksutin- vai viettikoulutus vai sekä että.
-Suhtautuvat ymmärtäväisen säälivästi ihmisiin, joiden koirat eivät osaa erikoisvoittajaluokan liikkeitä.

Molossikoirien omistajat

-Haisevat yhtä pahalle kuin koiransakin
Vaatteiden oikeaa sävyä on mahdotonta päätellä, koska ne ovat kuolalla kyllästetyt
-Ihminen, joka ulkoiluttaa itseään kolme kertaa isompaa koiraa, ja vielä jakaa asuntonsa sellaisen kanssa, ei voi olla ihan viisas
-Lue yltä vastaus siihen, miksi joku syytää kaiken ansiotulonsa vasikan kokoisen hyödyttömän tyhjäpään ruokakippoon
-Jättikoirien omistajat ovat liian laiskoja harrastaakseen mitään, joten valitsevat siksi itselleen simppelin koiran, ja ainoa yhteinen puuha on sohvalla köllöttely
-heillä on itsetunto-ongelmia
-haluavat ainoastaan pelotella ihmisiä
-hakkaavat koiriaan ja pitävät niitä pimeässä kopissa, että niistä tulisi mahdollisimman agressiivisia kaikelle elävälle ja vähän elottomallekin.
-ovat useimmiten ulkonäöltään Tony Halmeen/k**e Elomaan näköisiä.
-Tatuoinnit tietysti kruunaavat koko komeuden ja viimeistään tästä ihmiset tietävät varoa näitä linnavempuloita, joiden tuomiot ovat aina olleet murhia tai tappoja.

Tanskandogin omistajat

-Omistavat tai vähintään haaveilevat omistavansa Chevy Vanin.
-Eivät näe mitään ihmeellistä siinä, että laittavat kahden koiran ruokintaan parisataa kuussa.
-Ovat koiranruokakauppiaiden suosikkiasiakkaita ja saavat ihan erityisen mukavaa palvelua. Kantavat tottunein ottein 20 kilon ruokasäkkejä autoon ja huikkaavat vielä ovelta, että "me tullaan taas parin viikon päästä uudestaan, moikka!"
-Eivät ymmärrä mitä muut ihmettelevät heidän sanoessaan, että "se kasvaa vielä".
-Tuntevat suurta ylpeyttä koirastaan, kun se istuu käskystä.
-Osaavat tehdä Matrix-henkisen taivutuksen kuolaroiskeiden ohi, kun koira ravistelee.
-Ovat joko naurettavan lyhyitä sinttejä, tai vaihtoehtoisesti kivitalon kokoisia järkäleitä. Joka tapauksessa epäsopusuhtaisia koiriinsa nähden.
-Ovat vähintään kerran joutuneet selittelemään ruhjeita kehossaan. "se vähän innostui ja juoksi päin".
-Ovat hiukan hitaita tajuamaan asioita, samoin kuin tyhjäpäiset koiransa.
-Pitävät rottweileria pienenä koirana.
-Eivät ymmärrä sanaa kohtuus.
eivät voi millään käsittää, kuinka joku voi sanoa heidän pentuaan suureksi.
-eivät voi millään käsittää, kuinka joku saa menemään koiran ruokaan alle 100e kuussa
-haaveilevat aina vain isommasta ja isommasta autosta sekä asunnosta.
ovat tasaisen mukavia ihmisiä, paitsi näyttelykehän vierellä.

Palveluskoiraihmiset

-Tiukkapipoisia tosikkoja, joille koira on pelkästään harrastusväline
-Vähättelevät ja säälivät jokaisen muunrotuisen koiran omistajia
-Kontrollifriikkejä, joille harrastaminen on pakkomielle
ovat kovaäänisiä ja huutavat koirilleen
-pukeutuvat aina treeneihin sopiviin vaatteisiin
-haukkuvat näyttelylinjaisia AINA
-puhuvat omaa kieltään ja ylenkatsovat, jos joku aloittelija ei ymmärrä.
-ovat omissa porukoissaan, joissa voivat heittää ronskiakin läppää koiristaan, mutta ovat käsittämättömän herkkänahkaisia muiden arvosteluille
-eivät arvosta mitään muuta kuin omaa rotua/omaa treeniporukkaa
vain oma laji on minkään arvoinen. Etenkin suojeluharrastajilla yleistä.
-Kukaan ei voi tietää koirista mitään jos ei ole tosiharrastaja ja paahda treeneissä verenmaku suussa

Metsästyskoirien ja suomenajokoirien omistajat

-Tosimies ei koiralleen lepertele, koiralle keskustellaan vain käskyjen muodossa
-Ruokakupissa on aina raakaa lihaa, nappularuuat ovat tätien hömpötystä
-Koiran paikka ei ole sängyssä, sohvalla, keittiössä, olohuoneessa.
-Takanedessä se saa maata poikkeuksellisesti isännän lämmittäessä takkaa.
-Ennemmin talosta lähtee muija kuin koira. Koira sentään metsästää.
-Parrakas ja mahakas kuusikymppinen mies, joka kulkee hiukan toista kinttuaan klinkaten.
-Kauhtuneet maastokuvioiset metsästyskamppeet päällä kesät talvet, mutta ainoat metsästyskokemukset viime vuosikymmeniltä ovat lähinnä viinanhuuruisia hirvipeijaisia, joissa haulit osuivat omaan jalkaan.
-Omistaa suomenajokoiran vain tottumuksesta. Niitähän on aina ollut.
-Koira ei ole koskaan ajanut pellonmittaa pidemmälle, mutta jos omistajalta kysytään, on koiralla mahtavat taipumukset. Enempää ei kannata tiedustella, tai tulee sanomista.
-Ajaa ikivanhalla, ruosteensyömällä ja savuttavalla avolava- autolla.
-Pelkääjän paikalla ei ole vaimo, vaan koira. Koiran nimi on aina joko Anu tai Taru.
-Koira ei koskaan milloinkaan tule sisään, vaan asuu pihalla pienessä tarhassa, jossa on noin 45 asteen kulmassa keikkuva kopinrähjä. "se on kelvannut meidän koirille viimeiset kolmekymmentä vuotta ja saa kelvata edelleen!"
-Hoitaa eläinlääkinnälliset toimenpiteet itse saunan takana.
-Ei koskaan osoita koiraa kohtaan mitään kiintymystä muiden nähden, mutta salaa humalaspäiten kyllä silittelee Tarua, tarjoaa sille leivänloppua ja turinoi menneistä ja tulevista koiran niskaa isolla kovalla kädellä hieroen.

Vinttikoirien omistajat

-taluttavat ulkona jatkuvasti saaliin perään sinkoilevaa koiraansa koska se on Juoksija eikä se omista korvia nähtyään saaliin
-huutavat hullaantuneena "Hyvä Murre!" kun se saa saaliin kiinni
-riekottavat paria likaisia sukkia koiransa kanssa ympäri mantuja ja huutavat "Tapa se, tapa se!!"
-käyvät kesäisin vähintään kerran viikossa radalla ja katselevat ihastuneena, kun koira vetää ovaalia ympäri 30 sekuntia
-jahtaavat koiraansa pitkin sitä ovaalia samalla kun koira vaan hyppii ympärillä...
-Ovat oikeasti kissaihmisiä.
-Eivät pidä sadesäästä sen enempää kuin koiransakaan, vaan makaavat mieluummin silkkipeiton alla ja nauravat sateessa rämpiville noutajaihmisille.
-Ovat liikuntaa vieroksuvia, siksi valitsivat vinttikoiran, joka hoitaa liikuntansa itse juoksemalla.
-Eivät ymmärrä kouluttamista ja pitävät sitä koiran luonteen tukahduttamisena.
-Uskottelevat itselleen ja muille, että heidän koirillaan on oikeasti älyllistä toimintaa, ne eivät vaan näytä sitä.
-Ovat ainoa ihmisryhmä, joka pitää koiran juoksemista radalla käyttönä.
-Loukkaantuvat verisesti, jos joku sanoo heidän koiriaan laihoiksi.
-Ovat vahvasti esteetikkoja. Heidän kodissaan tuoksuu suitsuke, heidän koiransakin tuoksuvat siltä. Harrastavat ehkä orkideoja.
-Pitävät kaikkia muita rotuja fyysisesti viallisina tai ainakin vajavaisina.
-Hyvin tiukasti laumasidonnaisia muiden vinttikoiraihmisten kanssa. Muut pitävät heitä kalahtaneina ja he pitävät muita barbaareina.

Terrieri-ihmiset

-ottavat kannettavan jakkaran mukaan metsään, kun ei ne terrierit sieltä kuitenkaan käskystä tule, tulevat sitten kun kaikki mahdolliset pienriista-alueet on tutkittu
-terrierit ovat kotioloissa missä haluavat, ei ne omistajat niitä kuitenkaan uskalla komentaa
-lenkille ei tarvitse remmiä mukaan, koira roikkuu kuitenkin koko lenkin omistajan lahkeessa - jollei sitten löydä mielenkiintoisempaa lahjetta...
-terrieri-ihmisillä on eteisessä valmis hylly korvatulppia varten - tästä voi jakaa jokaiselle kyläilijälle parin - koirat räkyttävät kuitenkin taukoamatta, eikä niille kuitenkaan edes sanota mitään
-Vieraita koiria -rodusta riippumatta- ojennetaan samalla spartalaisella tyylillä kuin omia kovakalloja
-Viikon kohokohta on se, kun oma ärrieri tuo kotiin saaliina tapetun myyrän tai pari. Edes myyrän raatojen siivoaminen aamuyöllä olohuoneen matolta ei aiheuta kuvotusta vaan ylpeyden tunteen, onhan se vain merkki siitä, että koira toteuttaa alkuperäisiä vaistojaan.
-Loukkaantuu verisesti kun joku väittää terrierejä räksyttäviksi kotiterroristeiksi.
-Yrittää jatkuvasti todistaa kuinka "meidän koira ei ainakaan hauku yhtään sen enempää kuin naapurin tavallinen sesse"
-Omistajansa mielestä terrieri ei ole tyhmä tai tottelematon. Se vain miettii tarkkaan kannattaako kaikkia omistajan (älyttömiä ) päähänpistoja noudattaa.
-Terrieri-ihmisen suunnitelmat viikonlopuksi: perjantai- iltamyöhään pimeässä metsässä tuntien rämpimistä ja verisen sienen perässä vetoa. Takaisin tullaan myös omat vaatteet veressä ja näky on kuin murhan jälkeen. Lauantaina yritetään saada koira löytämään ja seuraamaan sitä samaista veristä jälkeä. Lopuksi hihkutaan, kun koira löytää hirven koiven/pakastetun pupun ja hautaa sen. Jääkaapista löytyy aina pullo tai pari verta ja sehän on vain ihan normaalia.
-Terrieri-ihmisten koirilla on aina joko murrosikä, uhmaikä, juoksuaika tulossa, menossa, päällä tai ainakin naapurin koiralla on juoksu. Tällä perustellaan koiran riekkumista hihnassa ja sitä ettei sillä ole korvia. Oikeastihan terrieri ei ole yhtään sen vaikeampi kouluttaa kuin mikään muukaan koira.
-Samalla terrieri-ihmiset ovat kuitenkin ylpeitä että heillä on terrieri, joka pysyy jotenkuten aisoissa, koska se on niin vaikea kouluttaa.
-Jos joku saa terrierillään hyväksytyn tokotuloksen alokasluokasta, sitä pidetään vähintään SM-tasoisena asiana.
-Karkeakarvaisten terriereiden omistajat jaksavat aina ylpeillä koiran helpolla ja siistillä karvalla, mutta kiroavat samalla sitä, että heidän asuntonsa on aina täynnä hiekkaa.
-Heidän koirillaan on kaikki mahdolliset vaistot tallella, ne osaavat jäljestää ja saalistaa ja etsiä ja mennä luoliin ja mitä vielä. Johan sen todistaa se, miten sievästi koirat seisovat näyttelykehässä!
-Terriereillä ei ole jalostuksen aiheuttamia luonne- tai terveysongelmia. Kaikilla muilla koirilla on.
-Terrieri-ihmisten mielestä on ihan luonnollista, että pennun korvat pitää liimata. He myös hermostuvat, jos joku kehtaa kyseenalaistaa moisen asian.
-ei kannata ostaa kalliita ulkoiluvarusteita, kuitenki menee rikki
-ei kannata ostaa vaaleita ulkoiluvarusteita, kuitenki likaantuu
-kamala tyranni joka karjuu pienelle söpölle koiralle
-aivoton täti joka tykkää että on vain söpöä kun koira rähisee vastaantulijoille
-kamala tyranni joka ei anna söpön koiransa moikata vastaantulijaa vaikka koira sitä ihan selvästi tahtoo
-tykkäävät esitellä koiransa tempputaitoja

Noutajien omistajat

-ovat joko täysin koirista tietämättömiä perheihmisiä tai sitten metsissä rämpiviä harrastajia
-rakastavat mutaa ja sadetta oli kyse kummasta tyypistä vain
eivät osaa riidellä. Ovat todennäköisesti todella tyhmiä tai ainakin yksinkertaisia
-syövät hyvin ja tarjoavat aina kotiruokaa myös koiralle. Voisin hyvin kuvitella koirille katettavan ruuan samaan pöytäänkin.
-Pitävät kuolleiden lintujen käsittelystä ja jaksavat puhua niistä ja koiristaan ikuisuuden
-eivät tajua miksi muut eivät näe heidän koiriensa täydellisyyttä ja pitävät noutajia vain kuolaavina ja hösäävinä pahanhajuisina löllyköinä.
heidän koiransa eivät koskaan ole lihavia, niillä on vain isot luut ja paksu nahka
-Noutajaihmiset eivät koskaan laita koiralleen muuta vermettä kuin heijastinvaljaat. Valjaisiin on yhdeksän kertaa kymmenestä kiinnitetty flexi ilman lukitusnappia ja yhden kerran kymmenestä sataan solmuun vedetty vanha nahkahihna. Mutta valjaat on ja pysyy.

Bullterrierin omistajat

-Heidän mielestään munapäinen tihrusilmä on se oikea miltä koiran tulee näyttää ja kaikki "tavalliset" rodut näyttävät jontekin kummallisilta kuikeloilta ja mulkosilmiltä.
-Koiran normaali makuuasento on nk "hyljeasento"
-On normaalia, että koira vetää hepulit juosten korvat luimussa, selkä köyryssä, pää alhaalla, häntä koipien välissä, tuhatta ja sataa päin kaikkea mikä sattuu eteen kuulematta komennuksia ja tämä on omistajien mielestä todella hauskaa
-On normaalia, että koira menee joulukuusen & roikkuvien huonekasvien & kuivumassa olevien pyykkien yms alla "hitaalle" eli hiipii transsissa nauttien kutituksesta
-Perkele on yleisin komennussana
-Koirahan pitää pyylätä sohvalle, kun se ei raukka jaksa jalkojaan nostaa sinne (vaikka juuri äsken leikintuoksinnassa siihen vaivattomasti hyppäsikin)

Setteriväki, Käyttöporukka

-Suurimmalla ylpeydellä lausutaan sana "seisonta".
-Pennulle pitää ihan ensimmäisenä heilutella linnunsiipeä, että näkee onko sillä taipumuksia.
-"Nurkan takaa" löytyy koirat joilla ei taipumuksia ollut.
-Muistetaan aina mutista näyttelyponeista kun sieltä näyttelystä on pakko se H hakea.
-Ja pitäähän se superkarvainen näyttelyponi leikata saksilla irti pusikosta jos se sinne joutuu.
-Ei näin energinen rotu sovi lemmikiksi. sehän pomppii seinille jos se ei pääse metsästämään.

Arktiset pystykorvat ja rekikoirat

-Ovat koko kevään ja varsinkin kesän pahalla tuulella. Syksyn tullen alkaa vähitellen pieni hymy hiipiä naamalle, ja se levenee sitä mukaa kun lähestytään joulukuuta
-Ovat ulkona käytännössä koko sen ajan minkä normaalit kansalaiset viettävät sohvalla peiton alla kaakaomuki kädessä
-Eivät luultavasti tunne kylmää
-Omistavat vähintään kolme samanrotuista koiraa
-Naureskelevat omassa salaisessa maailmassaan puudeliensa kanssa pikapissatuksilla pakkasessa nyrpisteleville hienostelijoille
-Ei meikkaa. Koskaan. Ei myöskään värjää hiuksiaan.
-Pukeutuu norjalaisvillapaitaan ja toppahousuihin.
-Alati punaposkinen.
-Haaveilee ikuisesta talvesta. Pitää nollakeliä epäinhimillisenä helteenä.
-Jos asuu etelässä, lähtee heti mahdollisuuden tultua lappiin koiriensa kanssa treenaamaan.
-On totaalisen kuuro, mitä tulee koiran jatkuvaan ulvomiseen ja haukkumiseen.
-Erakko.
-Rakastaa luontoa, kuuluu Suomen luonnonsuojeluliittoon ja osaa erätaidot.
-On vain onnellinen, mikäli koira vetää hihnassa. Sehän kertoo hyvistä veto-ominaisuuksista!
-Lenkkeilee noin kuusi tuntia vuorokaudessa.

Spanieli-ihmiset

-Kaikki tuntevat jonkun joka tuntee jonkun. Kaikki spanielinomistajat ovat siis lähes sukua. Juttua riittää aina samanhenkisten kesken.
-Oma spanieli on maailman erikoislaatuisin, erityisin, kaunein ja suloisin.
-Sillä on myöskin aivan varmasti erinomaiset käyttöominaisuudet, kerrankin etsi palloa yli 5 minuuttia. Ainakin sillä on taipumusta, vaikkei taippareissa pärjättykään. Ainakin sen isä oli saanut hyvän tuloksen taippareissa. Tai ainakin isänisä. Tai ainakin joku suvussa. Ja yhden tiedetään löytäneen Martta-mummu sienimetsästä, eikös se lueta melkein eläväksi riistaksi? Että kyllä tää nenää käyttää ja matalana kulkee. Vaikka onkin näyttelylinjainen, ei sillä, että nää olis jakaantunut mitenkään.
-Jos sitten oma Spanieli pärjää taippareissa, siitä pitää puhua joka tapahtumassa ja joka spanieli-ihmiselle tai jollekin joka tuntee spanieli-ihmisen tai on joskus nähnyt spanielin.
-Esillä täytyy pitää kaikenlaisia harrastamisesta kieliviä tavaroita; dummyjä, valjaita, jälkiliinoja, variksensiipiä, kelluvia dummyjä. Niitä pitää olla ainakin kolme vaikkei koira olekaan suostunut vielä tänä(kään) kesänä veteen. Se saa vaan suotta Hot Spotin, että parempi vaan kun ei uikaan. Meidän entisellä spanielilla oli se, ja se oli kamalaa.
-Harrastustavaroita täytyy pitää esillä ja hankkia vaikkei harrastakaan. Onhan tämä käyttökoira, ihan linjoista ja kaikki, että sitten kun alotetaan treenaus.
-MEJÄ-kokeissa mitataan koiran oikeat vaistot. Niitähän on. Tänäänkin oli kyllä huono päivä. Kuuma auringonpaiste että veret haihtuu, oli riistahavaintojakin (se orava mikä hätkähti kun tehtiin laukauksensietotesti).
-Spanielitavaroita pitää kerätä. Niitä on oltava.
-Ei riitä että kuuluu yhteen spanieliyhdistykseen. Pitää kuulua ainakin kolmeen tai neljään. Plus rotua harrastava ja paikallisjaos.

Laumanvartijoiden omistajat

-Ovat jäyhiä ja lähes mykkiä. Osaavat kyllä karjua perkelettä yllättävän kovaäänisesti
-kukaan ei ymmärrä heitä ja heidän koiriaan
-vain hullu haluaa kotiinsa koiran joka on valtaosan ajasta täysin apaattinen, iso, karvainen ja ärjyy vieraille
-eivät voi ymmärtää ihmisiä, jotka ottavat riehakkaan koiran (=kaikki muut paitsi laumanvartijat)
-muista roduista ei ole mihinkään.
-väittävät että koira on oikein mukava perhekoira, vaikka muut näkevät vain vaihtoehtoisesti täysin apaattisen tai vieraille aggressiivisesti ärjyvän pedon
-eivät tajua miksi naapureiden hermot ovat tiukilla. Asuvat aina alueilla missä heidän mielestään on kohtuuttoman nipottavia ihmisiä, joilla ei ole mitään ymmärrystä koirista ja niiden vaistoista.
-muistavat aina kerskailla koiriensa älykkyydellä ja vaistoilla, vaikka yhäkin muut näkevät vain apaattisia tai aggressiivisesti huutavia laumanvartijoita
-puhuvat aidantekotarpeista siinä missä muut ilmoista
-suunnittelevat kuin itsekseen muuttamista keskelle korpea
-tulistuvat aina puhutaan koulutuskäskyjen 100-varmuudesta
-pitävät ihan tavallisena sitä että vieraat soittavat olevansa NYT postilaatikon kohdalla tulossa
-pääsevät aina samalle eläinlääkärille "sattumalta"
-tuhahtelevat katsellessaan tokoilevia koirakoita,joissa koira toimii ajatuksella
-lukevat koiraa huomaamattaan,myös toisten koiria ja kertovat sen heille
-enempiä ajattelematta tervehtivät vieraita samalla litanialla. "Tervetulloo. Älä koske sen päähän."

Saksanpaimenkoiran omistajat

-Sakemanninomistajien vasen käsi alkaa tekemään vaistomaista taaksepäin nykivää liikettä heti, jos siihen laittaa nahkahihnan. Ketjun kilistely nopeuttaa nykimisliikettä jopa kymmeniin minuutissa.
-Saksanpaimenkoiraporukka koostuu joko möhömahaisista vanhoista parroista (antavat itsestään kestona hiukan niljakkaan kuvan) tai luonteeltaan noita roiseja möhömahoja muistuttavista nuorista kauniista naisista. Keskellä metsääkin porukan voi löytää jo matkan päästä, jos osaa seurata sätkien sankkaa savua ja tasaisena murinana kuuluvaa perkeleen toistelua.
-Käyttösakuporukkaan saa aikaiseksi hyökkäävää piraijalaumaa muistuttavan reaktion viskaamalla ringin keskelle yhden noviisin kammottavan geelisakunsa kanssa. Puoli minuuttia, ja geeli omistajineen on vain kasa järsittyä luuta. Tapahtuman päätteeksi käyttöihminen nostaa housujaan, sylkäisee olkansa yli, toteaa ykskantaan perkele tollasia"
ja nykäisee koiraansa hihnasta.

Tosiharrastajat

-spk on ainoa oikea rotu, käyttöspk on ainoa oikea spk
-suojelu on ainoa oikea laji
-jos joku erehtyy puhumaan treenaavansa tosissaan agilityä tai käyttävänsä naksutinta hän saa parhaassa tapauksessa vain silmien pyörittelyä, pahimmillaan räkäistä naurua ja saarnan
-ovat tosikoita, fanaatikkoja ja pelottavia, mutta pohjimmiltaan hyviä ihmisiä, joilta voi saada paljon kullanarvoisia vinkkejä, mikäli ei ole herkkänahkainen

Kasvattajat ja näyttelykoirien / turkkirotujen omistajat

Ei me nyt lähdetä puistoon kun just föönattiin
Ei me nyt kun pestiin ja ulkona on pakkasta ja tää on vielä märkä
Ei me voida tulla sinne teidän perässä kun siellä on takiaisia
Ei me voida kun tällä on just öljyhoito turkissa ja takkuuntuu niin helposti
Ei me oikeastaan voitais kun eilen pestiin
Ei me oikeastaan voitais kun tänään pestiin
Ei me oikeastaan voitais kun kohta pestään
En mä voi jättää tätä hoitoon kun ei kukaan osaa hoitaa tätä turkkia
En mä voi ottaa tätä mukaan kun on niin huonot mahdollisuudet hoitaa itse turkkia
Ei me nyt kyllä vaan millään voida. Ja puku takuttaa, se ei auta yhtään mitään.
nostavat kasvattamansa rodun täysin muiden yläpuolelle. Eivät pidä rotuaan edes koirana vaan jumalana
muista samantyyppisistä roduista ei ole mihinkään
tuomarit ovat paskoja, mikäli eivät näe kasvattien kauneutta
eläinlääkärit ovat paskoja kun väittävät jotain kasvattia sairaaksi
vain kasvattaja tietää miten koiraa tulee hoitaa/ruokkia/ kouluttaa, muut ihmiset eivät tiedä mitään
toisen kasvattajan koirissa on aina vikaa. Toiselta kasvattajalta pennun ottanut on vihollinen
eivät kestä yhtään poikkipuolista sanaa
Eivät vie koiraa sadepäivänä lenkille, ettei sen turkki mene pilalle.
He ovat joko opettaneet koiran pissimään kylppärin lattiakaivoon tai sitten antavat sen pissiä sisälle. Jotkut harvat vievät koiran ulos, mutta reilusti vaatetettuna ja tossut sekä lakki päässä niin ettei koira pääse liikkumaan itse.
Heillä on useita koiria, yleensä kaikki samaa rotua (omistaja ei välttämättä muista aina koiriensa nimiä oikein)
Koirille ei opeteta muita asioita, koska silloin se ei seiso yhtä hyvin näyttelyssä. Esimerkiksi istumisen opettaminen romuttaa näyttelyuran välittömästi.
Koirien hoitoa varten on oma huone ja sen seinät on vuorattu näyttelyruusukkeilla.

Perheihmiset

ovat katsoneet poliisikoira Rexiä liikaa ja luulevat ottavansa samanlaisen koiran
eivät ymmärrä miksi pitäisi harrastaa mitään, koirahan on perheenjäsen ja sitä rakastetaan, kyllä sen pitää riittää
ovat täysin pihalla kun tulee puhetta rodun jalostuksesta, käyttötarkoituksista ja sairauksista. Sehän on koira ja se riittää!
heidän koiransa ovat joko remmirähjiä tai harvinaisen helppoja yksilöitä.
Mikäli heillä on helppo yksilö, he suosittelevat sakemannia kaikille muillekin
vaikeat yksilöt vaihtavat kotia äkillisen allergian takia 1-2-vuotiaina
- perheet, jotka ottavat energisen ja hassunhauskan vahtiviettisen "susikoiran". Koiran kanssa leikitään niin, että se roikkuu hihassa tai kädessä, juoksee lapset kiinni ja kaataa heidät maahan, haukkua räksyttää jos kilometrin säteellä soi ovikello eikä varmasti tottele yhtään käskyä keneltään (voi että miten onkin hassunhauska susikoira!). Koiran nimi on jotain tyhjäpäistä, kuten esimerkiksi Burger.

Olivatko nämä kaikki vitsejä, oikeasti...

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti