Koiranvihaajat - Sivu 2 (Koirat > Yleistä keskustelua koirista)

13.01.2009 20.50
020159656_r
Kerava
joo, kannattaa aina kerätä, jos epäilee, kakkapussit mukaan siis
13.01.2009 21.57
020920045_r
Oulu
No joo, löytyypähän kakkapusseillekin uusiokäyttöä. Hirveää mihin kaikkeen ihmiset pystyy, ei mitään järkeä tämmöisessä.
13.01.2009 22.02

Niin järjetöntä touhua.

Sattuuko joku tietämään, että jos jää kiinni juuri tuosta makkaroiden myrkyttämisestä tms niin mikä siihen on rangaistuksena?

Makkaralla on kaksi päätä, toinen pää ja tää. Kun toista päätä puraisee niin toinen vielä jää... jos jää
14.01.2009 09.06
020159656_r
Kerava
Onni kirjoitti:

Niin järjetöntä touhua.

Sattuuko joku tietämään, että jos jää kiinni juuri tuosta makkaroiden myrkyttämisestä tms niin mikä siihen on rangaistuksena?

hahaahahhahaa, kuulostaa hassulta "makkaroiden myrkyttämisestä" varmaan sakot...?
14.01.2009 09.13
022466698_r
Säkylä

Siis kai se on jotain tahallista vahingontekoa, toisen omaisuuden vahingoittamista..Sakot varmaan..

Eläin rinnastetaan tavaraksi, esineeksi oikeuden mukaan. Eli veikkailen et sakoilla selviää.

Tänään ymmärrän enemmän kuin eilen, lupaavaa huomisen kannalta.
14.01.2009 09.49
019347267_r
Kirkkonummi
pitäisi vain kovemmat rangaistukset saada. Ja mun mielestä koira ei ole esine vaikka se kuinka on kuluttajasuojalaissakin merkittynä esineeksi. Koska esine ei ole elävä. Ei koira ole mikään koriste joka roikkuu kirjahyllyn päällä 10cm pölynalla vaan elävä olento. Tuohonkin pitäisi saada muutos.
14.01.2009 09.52
020159656_r
Kerava
oletteko käyneet yhteisössä "riistakuvia petsieen?"? siellä joku sanoi, että voisi tappaa kaikki ajokoirat, mistä sitä tietää sitten, jos semmoinen tyyppi saisi kuulla tämmöisestä?
14.01.2009 12.02

Aivan kauheeta!!! En oo aikaisemmin kuullutkaan et tällaista on... olen aivan sokissa. Meil ei ainakaan tiettävästi tällaista ole. Asun Turussa hyvälaatuisessa lähiösä, jonne ei pääse asumaan ketätahansa, vaikka kyl ei siin asuntohakemukses kysytä "oletko koiranvihaaja" mut kumminkin mitään rikollisia eikä juoppoja siel ei näy. lapsperhelähiö

Mä olisin kans menny ilmiantamaan sen naisen jos olisin nähnyt ja jokaisen koiran eteen olisin menny jos olis koitettu lyödä tai usuttaa auton alle

Koira on must yhtä arvokas kuin ihminen, olisin valmis kuolemaan oman Ninnini tai kenen tahansa muun koiran puolest.

Ehdottomasti suuremmat rankaisut eläinlakien rikkojille. Vaik koiran murhast ei saisikaan 10 vuotta niin edes 1-2. Mun tuttava on töis vankilas ja siel oikeesti kuolee porukkaa suihkutiloihin, viilletään kurkkuja partaveitsel, ihan samaa touhua kuin ohjelma "Paossa". Saisivat kuolla sinne suihkuihin prkl

Muokattu viimeksi: 14.01.09 12.03
14.01.2009 13.30
019347267_r
Kirkkonummi

ihan samaa mieltä asiasta. Mutta suomessa paijataan vain rikollisia päähän ja sanotaan voi voi...

suomessa oikeuskäytäntö on muutenkin perseestä.Pankkiryöstäjä saa kovemman tuomion, kun esim. pedofiili, joka kuitenkin pilaa viattoman lapsen elämän. Pedofiilit laitetaan ehdonalaiseen ja pankkiryöstäjä vankilaan...

14.01.2009 14.39
Ani kirjoitti:

ihan samaa mieltä asiasta. Mutta suomessa paijataan vain rikollisia päähän ja sanotaan voi voi...

suomessa oikeuskäytäntö on muutenkin perseestä.Pankkiryöstäjä saa kovemman tuomion, kun esim. pedofiili, joka kuitenkin pilaa viattoman lapsen elämän. Pedofiilit laitetaan ehdonalaiseen ja pankkiryöstäjä vankilaan...

ehkä ne lellii liikaa niit pedofiilejä siksi koska oikeesti ne juuri tapetaan siel vankilas, ellei ole eristysosastoa, koska ne on siellä aina vihatuimpia, eli periaattees vankilatuomio olis sama kuin kuolemantuomio mitä ei edes pankkiryöstäjäl anneta

en nyt yhtään puolustele, sais kaikki kuolla sinne, mut tuli vaan mieleen et tää vois olla niil syynä

monta kertaa tuttava kertoo et jaaha taas on yks pedofiili vähemmän ja yks selli lisää tilaa...

Muokattu viimeksi: 14.01.09 14.40
14.01.2009 21.10
Mummon kissa( joka kuoli aika kauan aikaasitte) sitä ammuttiin takajalkaan ku se oli ulkona, miten joku KEHTAA??? :----------(
14.01.2009 21.19
019021223_r
Tampere
Nöpö kirjoitti:
Mummon kissa( joka kuoli aika kauan aikaasitte) sitä ammuttiin takajalkaan ku se oli ulkona, miten joku KEHTAA??? :----------(

Sen takia kannattaa ulkoiluttaa kissaa turvallisesti valjaissa ;)

Se on onnellinen, joka ei sure sitä mitä häneltä puuttuu, vaan iloitsee siitä mitä hänellä on.
14.01.2009 21.28
^ Jos nyt tuosta ei alettaisi täälläkin huomauttelemaan, ettei tule tappelua.
14.01.2009 21.44
019996665_r
Lohja
No mä olin mun koirankaa yks kesä nii pitkällä lenkillä nii sitte meit vastaa tuli semmonen joukko ihmiä jolla oli lasi pulloja. Ku me käveltii niitte vierestä nii se ysk heitti ihan täysii lähelle tatun jalkojen vieree nii semmosen lasipullon. hyvä ettei siitä lentänyt tatun jalkoihin lasin siruja...:( Muuten mua vähäsen ihmetyttää miks ne jotka vihaa koiria nii ajattele et jos ne olis koiria ja koirat olis ihmisii ja niille tehtäis samallaitte?? :O Miltähän se niitten mielest tuntuis jos heiteltäis jalkojen juuree isoja lasipulloja...jos se tuntuis kauheelta nii koiranki mielest se sama juttu tuntuu kauheelta... KOIRAN INHOOJILLA EI OLE KUNNON ELÄMÄÄ !!
14.01.2009 21.52
019996665_r
Lohja
Mä en oikeesti tajuu niitä ihmisiä jotka ostaa koiran ja sitte parin vuoden pääst ne tappaa sen !! :( Se on tyhmää...jos koiran ostaa sitä hoidetaan, ruokitaan, koulutetaan, ja ulkoilutetaan! ELÄIN EI OLE RÄÄKKÄYSTÄ VARTEN!! Niinku mulle joku sano että eläin tuntee ihan samalla tavalla kun ihminenkin...jos ihminen saa ison haavan jalkaan sitä sattuu, jos koira saa ison haaavan jalkaan se ei voi kovin kovaa mennä eläinlääkäriin kun ihminen taas voi mennä nopeasti kotiin ja hoitaa haavan, mutta koira ei. Se jää vaan nälissään ontumaan sinne mistä se sai sen haavan, se loppujen lopuks ei pysty kävelemään sillä jalalla kauheasti ja se kuolee nälkään. Jotkutkin ihmiset tuhlaa rahaa johonkin koiraan mutta ei pidä sitä ! Ne rahat mitkä tuhlasi koiraan oisi esim. voinut tuhlata ruokaan ! Sitte parin vuoden pääst ku sil on ollu se koira vähäse aikaa nii se päästää sen ulos vapaaks ja ei eti sitä eikä anna etsintäkuulutusta poliisille.
14.01.2009 21.53
019996665_r
Lohja
Roki kirjoitti:
^ Jos nyt tuosta ei alettaisi täälläkin huomauttelemaan, ettei tule tappelua.

Ei tule kissa tappelua ;D

15.01.2009 09.35
022466698_r
Säkylä
Ani kirjoitti:

Se on raha kun tätä maailmaa pyörittää, vankilat on jo ääriään myöten täysi ja uusien rakentaminen ja ylläpito maksaa. Joten ennen ku olis mahdollista edes lätkiä pidempiä tuomioita ja herkemmin raottaa sitä sellin ovea, myös vaikka eläinrääkkääjille, niin jostain tarvis saada ne vankilapaikat. Ikävä kyllä..
15.01.2009 10.12
019347267_r
Kirkkonummi

No eikös ne eläinrääkkääjät vois lähettää sinne guantanamon vankilaan maistamaan miltä rääkkätys maistuisi oppisi ehkä paremmin. Ei mun mielestä tarvis rikollisia höösää ja voisi tehdä yhteistyötä toisten valtioiden kanssa esim. ruotsin kanssa, että saataisiin yhteisvoimin rikollisuus pienenisi. Ja voisi ns. turhat vangit esim.sakkovangit laittaa esim. yhdyskuntapalvelukseen siksi aikaa että sakot on tullu maksettua. Keinoja olisi mutta kellään ei ole halua tehdä asialle mitään. Ja tuo guantanamo juttu oli vain heitto. Mut kannatan kovempia rangaistuksia. Voisi isommat sakkorangaistuksetkin lätkästä rangaistukseksi. Muutama satanen ei auta mutta vähän isommasta summasta, voisi oppi mennä perille, kun pitää miettii että pitää maksaa sakkoja ja jotenkin voida elääkin:) tai sitten ihan vain julkaistaisiin kuva lehdessä rääkkääjästä nimen kanssa ja se levitetään kasvattajille tms. että osaisivat varoa niitä ihmisiä.

Kerran ku rääkkää eläimiä tai kaltoin kohtelee tekee niin uudelleenkin. en usko että sellainen henkilö ottaa kovin helposti opikseen.

15.01.2009 10.19
020159656_r
Kerava

on se surullista, kun ei osata arvostaa sitä, mitä kaikkea hyvää koirat on meille tahnyt. koirat ovat auttaneet ihmisiä monia tuhansia vuosia. vain ihmisten laimin lyönti ja rääkkääminen koirien suhteen, on tehnyt niistä vääränlaisia, agressiivisia ja hyökkääviä.

mitäs jos vaikka sokea ihminen veisi koiraansa ulos, ja koira löytäisi myrkytetyn makkaran (vai pitääkö ne kouluttaa niin hyvin, että ei saa ottaa ilman lupaa), ja söisi sen? tai sitten joku muu semmoinen koira, joka on auttanut jollain tavalla ihmisiä?

15.01.2009 10.22
022466698_r
Säkylä
Ani kirjoitti:

No eikös ne eläinrääkkääjät vois lähettää sinne guantanamon vankilaan maistamaan miltä rääkkätys maistuisi oppisi ehkä paremmin. Ei mun mielestä tarvis rikollisia höösää ja voisi tehdä yhteistyötä toisten valtioiden kanssa esim. ruotsin kanssa, että saataisiin yhteisvoimin rikollisuus pienenisi. Ja voisi ns. turhat vangit esim.sakkovangit laittaa esim. yhdyskuntapalvelukseen siksi aikaa että sakot on tullu maksettua. Keinoja olisi mutta kellään ei ole halua tehdä asialle mitään. Ja tuo guantanamo juttu oli vain heitto. Mut kannatan kovempia rangaistuksia. Voisi isommat sakkorangaistuksetkin lätkästä rangaistukseksi. Muutama satanen ei auta mutta vähän isommasta summasta, voisi oppi mennä perille, kun pitää miettii että pitää maksaa sakkoja ja jotenkin voida elääkin:) tai sitten ihan vain julkaistaisiin kuva lehdessä rääkkääjästä nimen kanssa ja se levitetään kasvattajille tms. että osaisivat varoa niitä ihmisiä.

Kerran ku rääkkää eläimiä tai kaltoin kohtelee tekee niin uudelleenkin. en usko että sellainen henkilö ottaa kovin helposti opikseen.

Sakkovankeja ei enää ole, siihen on tullu muutos ja sakkoja ei pääse enää lusimaan.
15.01.2009 13.38
020005438_r
Mänttä-Vilppula
Deli kirjoitti:
Sirppa kirjoitti:
täälläki on tosi paljon noita myrkyttäjiä. koiran kaveri sai jostain sellaista myrkkyä mikä pilasi koiran maksan ja se piti lopettaa, ei ollut rotan myrkkyä, asia tutkittii helsingissä. Oli kuulemma jtn myrkkyä mistä ei jää mtn verenkiertoon vaan menee suoraan maksaan ja tuhoaa sen ja samalla aine katoaa. Eli ei tiedetä mitä ainetta se oli, mutta samalla alueella kuollut 4 muuta koiraa saman myrkyn takia. Ihmiset heittelevät nakin palasia tienvarsille, kerran näin pururadalla naisen joka heitteli nakin paloja metsään ja nähdessään minut koiran kanssa lähti juoksemaan karkuun. :( inhottavia ihmisiä olemassa.. :(

siis oikeen näit semmosen, ja nainen!!! mä oisin varmaan juossu perään, ja kysyny, miksi sä teet tämmöstä??? jos ei olis kuunnellut, oisin ilmottanut eläinsuojeluviranomaisille, ja pistänyt mieleen naisen ulkonäön!!! ihan kamalaa!!!!!!

eläinsuojelulakia pitäs mun mielestä kiristää, siis noiden kotikäyntien suhteen. laittaisko joku linkkiä, missä ois eläinsuojelulakeja?

siinä pururadan vieressä on autotie, se nainen hyppäs autoon ja ajo pois :( keräsin ne nakit sieltä ja vein roskiin :)
15.01.2009 13.46
020005438_r
Mänttä-Vilppula
mulla on/oli kaveri, jolla on sekarotunen aivan tajuttoman ihana koira, norjanharmaahirvikoiraa ja saksanpaimenkoiraa. Ni se koira on sen isän, mut se otti sen itelleen, mutta se kaveri ei tykkää siitä koirasta yhtään, haukkuu sitä koko ajan, on muka ruma ja läski vaikka on alipainoinen. Antaa ruokaa sillon ku muistaa ei edes joka päivä, vettä ei ole juuri koskaan. sillä kaverilla on kissakin, heittelee sitä huvikseen seinään, sit tekee semmosia yllätysmatkoja hämeenlinnaan, jättää koiran ja kissan kämpälle yksin tosi pitkiks ajoiks ilman ruokaa ja vettä. Sit se koira ei saa tervehtiä ketään ikinä, se ei saa "laulaa" eli siis ulista vinkua ku näkee jonku tutun, eikä haukkua, ei heiluttaa häntää ei mtn, jos niin tekee ni se kaveri lyö sitä. Sit jos sen kämpälle menee käymään niin se koira ei saa tulla tervehtii, sen täytyy olla sängyn alla, jos tulee sieltä pois, saa kädestä, kaukosäätimestä, misstä vaa mikä osuu käteen. Oon sanonu sille kaverille asiasta tosi monta kertaa mut ei usko, sen isä haluis sen koiransa takasi mut se ei anna sitä. Sit mun sisko soitti eläinsuojeluviranomaisille et menee sinne ottaa ne eläimet pois, mutta sen piti varata oikein aika koska sille mun kaverille käy ja menikö siinä viikko vai 2 ku se vasta meni tarkastaa sen ja siinä ajassa se mun kaveeri oli kerenny siivoo kämppänsä ja ruokkii sen koiran hyvään kuntoon, eikä siinä koirassa oo mtn näkyviä vammoja hakkaamisesta, joten ei tullu mtn rangaistuksia, eläimiä ei otettu pois, ja homma jatkuu :( ja sil kaveril on tapana jättää roskikset lattialle ku lähtee pois ja kaapin ovet auki joten se koira levittää ne roskat ja syl ruoat kaapista koska sitä ei oo koulutettu mitenkää, fiksu koira on kyllä muuten. nii si saa taas selkää ku on sotkenu kämpän. :( että tämmöstäkin on.. en oo sen kaveri enää ku tuli mutkia matkaan, ei jaksanu kattella sitä enää. haluis vaan sen koiran ja kissan pois siltä :)
15.01.2009 14.01
Ei ole kyllä kovin järkevää pitää kissaa vapaana, ja sitten valittaa, kun tulee linkuttaen kotiin tai löytyy ulkoa kuolleena. Eikö kissaa kannattaisi vain lenkittää valjaissa, tai pitää pelkästään sisäkissana?
15.01.2009 16.34
^ Monilla on vanhemmat jotka niitä kissoja ei sisälle halua.
15.01.2009 16.40
^ Sitten ei kannattas kissaa hankkia ollenkaan.
15.01.2009 16.51

mitäs jos vaikka sokea ihminen veisi koiraansa ulos, ja koira löytäisi myrkytetyn makkaran (vai pitääkö ne kouluttaa niin hyvin, että ei saa ottaa ilman lupaa), ja söisi sen? tai sitten joku muu semmoinen koira, joka on auttanut jollain tavalla ihmisiä?

Kyllä ne minun tietääkseni koulutetaan ettei ne koske mihinkään makkaranpaloihin ulkona. Tai ainakin se mitä ite olen nähnyt ja kuullut, niin eivät koirat saa koskea..

Tässä lähistöllä asuu pari ihmistä, jotka vihaavat kaikkia eläimiä [ja ihmisiä]. Ovat onneksi tällä hetkellä tyytyneet pelkkään törkeyksien huuteluun. Mutta eipä sitä koskaan tiedä, milloin saavat päähänsä jotain, joka aiheuttaisi vahinkoa..

16.01.2009 08.28
Sirppa kirjoitti:
mulla on/oli kaveri, jolla on sekarotunen aivan tajuttoman ihana koira, norjanharmaahirvikoiraa ja saksanpaimenkoiraa. Ni se koira on sen isän, mut se otti sen itelleen, mutta se kaveri ei tykkää siitä koirasta yhtään, haukkuu sitä koko ajan, on muka ruma ja läski vaikka on alipainoinen. Antaa ruokaa sillon ku muistaa ei edes joka päivä, vettä ei ole juuri koskaan. sillä kaverilla on kissakin, heittelee sitä huvikseen seinään, sit tekee semmosia yllätysmatkoja hämeenlinnaan, jättää koiran ja kissan kämpälle yksin tosi pitkiks ajoiks ilman ruokaa ja vettä. Sit se koira ei saa tervehtiä ketään ikinä, se ei saa "laulaa" eli siis ulista vinkua ku näkee jonku tutun, eikä haukkua, ei heiluttaa häntää ei mtn, jos niin tekee ni se kaveri lyö sitä. Sit jos sen kämpälle menee käymään niin se koira ei saa tulla tervehtii, sen täytyy olla sängyn alla, jos tulee sieltä pois, saa kädestä, kaukosäätimestä, misstä vaa mikä osuu käteen. Oon sanonu sille kaverille asiasta tosi monta kertaa mut ei usko, sen isä haluis sen koiransa takasi mut se ei anna sitä. Sit mun sisko soitti eläinsuojeluviranomaisille et menee sinne ottaa ne eläimet pois, mutta sen piti varata oikein aika koska sille mun kaverille käy ja menikö siinä viikko vai 2 ku se vasta meni tarkastaa sen ja siinä ajassa se mun kaveeri oli kerenny siivoo kämppänsä ja ruokkii sen koiran hyvään kuntoon, eikä siinä koirassa oo mtn näkyviä vammoja hakkaamisesta, joten ei tullu mtn rangaistuksia, eläimiä ei otettu pois, ja homma jatkuu :( ja sil kaveril on tapana jättää roskikset lattialle ku lähtee pois ja kaapin ovet auki joten se koira levittää ne roskat ja syl ruoat kaapista koska sitä ei oo koulutettu mitenkää, fiksu koira on kyllä muuten. nii si saa taas selkää ku on sotkenu kämpän. :( että tämmöstäkin on.. en oo sen kaveri enää ku tuli mutkia matkaan, ei jaksanu kattella sitä enää. haluis vaan sen koiran ja kissan pois siltä :)
kauheeta....miks siihen pitää aika varata, käy vaan varoittamatta tarkistamassa, kaikkihan tietää et ne koittaa peitellä sen. ootko koittanu soittaa uudestaan eläinsuojeluun ja kertoa saman minkä nyt et siel on eläinrääkkäystä ja kun viimeks tarkistettiin niin se oli huijannu ruokkimal sitä ja et nyt kaikki sama jatkuu... jotain pitäis tehdä, kauheeta et tollaisia ihmisiä on, misk otta koiraa jos vihaa sitä.
16.01.2009 16.11
Helmi kirjoitti:

Siis kai se on jotain tahallista vahingontekoa, toisen omaisuuden vahingoittamista..Sakot varmaan..

Eläin rinnastetaan tavaraksi, esineeksi oikeuden mukaan. Eli veikkailen et sakoilla selviää.

Aika typerää jos sakoilla selviää :( Täälä on muutki sanonu tän mut sanon mäku ELÄINSUOJELULAKIA PITÄÄ KIRISTÄÄ!!!
Muokattu viimeksi: 16.01.09 16.11
Makkaralla on kaksi päätä, toinen pää ja tää. Kun toista päätä puraisee niin toinen vielä jää... jos jää
16.01.2009 16.16
021283693_r
Ilmajoki
Sirppa kirjoitti:
Hyyii!! Kauheeta!! Eläinrääkkäystä!!!!! soittakaa nyt ihmeessä uudestaan sinne eläinsuojeluun!!!!
16.01.2009 16.44
020159656_r
Kerava
toivottavasti ei keksi niitä kauheuksia, siis jotka vihaa kaikkia eläimiä!

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti