Koiramaailman uutiset - Sivu 44 (Yleinen keskustelu > Ajankohtaista)

24.12.2015 00.15

Itse olen lukenut hoitolan pitäjän vastineen tapahtuneelle (löytyy mm. Facen kommenteista) ja en lähtisi hoitolaa alle minuutin videon perusteella parjaamaan. Jännä ettei julkaistavaksi kelvannut pidempi video, luulisi kerran materiaalia olevan jos kerta omistaja puhuu 100% totta tapahtuneesta.

Mutta joo, viisaampi antaa poliisien selvitellä asia ennen someleimaamista puolin tai toisin.

Muokattu viimeksi: 24.12.15 00.18
24.12.2015 11.13
022055836_r

Ei varmaan kannata kaikkea uskoa mitä netissä kirjoitellaan. Suurin osa tuskin kyseistä henkilöä edes tuntee jotka nettiin ovat kirjoitelleet. Mun mielestä kumpikin noista on väärin tehnyt mutta asiaan en sen enemmän kantaa ota. Kyseisen henkilön kanssa olen kuitenkin tekemisissä ollut ja vaikea uskoa että koiran omistajan tarina ihan kokonaan totta kuitenkaan on. 

http://piki-bichon.blogspot.fi/
25.12.2015 12.05

Sivu nyt on mikä on, mutta tuolla pidempi video tapahtuneesta:

Video kuolleen koiran jälkipuinnista

En oikein tiedä kenen puolella olisin, kun en todellisia tapahtumia tiedä ja kummankin osapuolen käytös on kovin asiatonta. En pidä kovin esimerkillisenä asiakkaan koiranpitoa, mutta en myöskään veisi omia koiriani kyseiseen hoitolaan. Asiakaspalvelijalta odottaisi hieman enemmän myötätuntoa ja jonkinnäköisiä pahotteluita. Koira oli ehtinyt kuolla jo hyvän aikaa ennen kuin hoitolassa huomattiin koiran karanneen.

25.12.2015 13.18
000111969_r

Vaadin, että jotain korvausta heidän pitäisi antaa siitä, että heidän häkkinsä ja ovensa ovat pettäneet, eivätkä ole edes huomanneet tapahtunutta. Miksi alueella ei ole kameravalvontaa, jos he eivät ole pystyneet tarkkailemaan aitauksia silloin kuin siellä on koiria?

Mielestäni hoitolan pitäjä meni liian pitkälle myös kommentissaan, minkä hän itse myös myöntää. Tuollaista ei kuitenkaan MISSÄÄN tilanteessa saisi suustaan päästää, oli tilanne kuinka hirvittävä tahansa.

Olen silti hoitolan puolella tässä hommassa, vaikka toki antaa poliisin tehdä se viimeinen päätös.

Asiakkaan on mielestäni ymmärrettävä, mitä someen levittää ja mitkä ovat seuraukset. Vaikka sillä hetkellä tuntuisi äärettömän pahalta (minkä ymmärrän täysin!) niin tuo, että hoitolan omistajan perhettä on uhkailtu tappamisella, menee ihan liian pitkälle.

Asiakas on vaikuttanut itse myös oudolta (haistan elämämkoulun ja sitä kautta sen, että pitää nyhtää kaikki hyöty kaikesta mahdollisesta hinnalla millä hyvänsä). Toivon kovasti, että koiria ei pidetä pahoin ja toivon, että heidän koiransa eivät ole varastettuja (mitä hoitolan pitäjä epäili sillä, että x-rotusella oli vammoja päässään eikä poliisille ei saanut ilmoittaa sakemannin olemassaolosta).

(niin ja MV lehteen en kyllä luota lähteenä pätkääkään, vaikka tuossa keississä MV lehdellä ei paljoa sanavaltaa ole ollutkaan. Silti noi jotkut kommenttoijat tuolla osaa olla oksettavia, kun sana on kirjaimellisesti vapaa...)

25.12.2015 15.54
000064689_r

Törkeää oli kyllä ton hoitolan pitäjän kommentointi eikä ole tainnut myöntää olevansa syyllinen koiran kuolemaan vaan laittaa sen koiran viaksi?

Kyllähän häkkien pitää olla sellaisia ettei niistä koira pääse läpi ja miettiikin että mitä kanaverkkoa siellä on ollut. Jos koira on rynkyttänyt ovea niin luulis että hoitolan pitäjä ois kuullut jotain kun en usko että ihan heti saa verkkoa hajoitettua.

Mutta en ole kuitenkaan kummankaan puolella ja molemmat käyttäytyi tosi typerästi. Koiraani en kyllä minäkään tuonne veis.

25.12.2015 17.27
018442796_r
Muurame

Hoitolan pitäjä on minulle tuttu kohta kolmen vuosikymmenen ajalta ja luotan hänen ammattitaitoonsa 100%. Koirahoitolan puitteistakaan ei moittimista löydy. en hetkeäkään epäile että tämä tasainen ja hoidokeistaan täsmällistä huolta pitävä ihminen tekisi tahallaan mitään koiran karkuuttamisia. Jo se on ällistyttävää että hänet on saatu noin suututettua ja siihen on tarvittu raakaa provosointia.

Sen sijaan tuo petollinen asiakas joka ensin jättää hoitoon koiran josta tiedetään ettei se pysy missään aitauksessa ja karkaa patologisesti... Sitten tullaan filmauslaitteet tanassa pelottelemaan, haistattelemaan ja vaatimaan jättikorvauksia "koiran tappamisesta". Hyi saatana mitä porukkaa! Tuntuu todella pahalta sen sakemannipoloisen puolesta joka oli pakko heille antaa takaisin.

Hoitolan pitäjällä on itsellään sangen asiallinen vastine facessa. Heitä on poliisi varoittanut ettei tämän seurueen kanssa saa lähteä kahnaukseen vaan poliisi on soitettava paikalle välittömästi jos tontille vielä ilmestyvät. Eli mistään ensikertalaisista uhkailun ja virkavallan suhteen ei ole kyse. Hoitolanpitäjän lapsia pelottaa kovasti.

Ilmeisesti kyseessä on ihan petoksilla ja huijauksilla itsensä elättävästä kaksikosta. Ainakin poliisin tietokoneelta löytyi jotakin minkä jälkeen annettiin ohjeet mennä sisään ja soittaa poliisi jos jatkossa paikalle ilmestyvät. En voi olla ajattelematta että sille sekarotuiselle reppanalle oli parempi kuolla kuin jäädä noiden omistajien kynsiin.

25.12.2015 17.44
000064689_r

^Jos ei ole asioista faktaa niin suotta ruveta täällä enää levittelemään mitään olettamuksia tai vihjailla että koiria on pidetty huonosti.

Ja jos siellä ihmiset käy riehumassa ja uhkailemassa niin ei siihen varmaan mitään aiempaa rikostaustaa tartte olla että poliisi kehoittaa soittamaan poliisit paikalle jos tulevat uudelleen?

25.12.2015 18.23
022708960_r

Pintapuolisesti kattonu vaan, oma mielipide lähinnä että kumpikin yhtä syyllisiä tai syyttömiä. Vain itse osapuolet tietää miten asiat meni, mutta kyllähän tää julkinen somelynkkaaminen oli se tapaus mitä vaan tekee ihan oikeasti hallaa ihmisille ja liiketoiminnoille. Se mitä kerran somessa huudeltu, ei sitä enää saa pois ja puolustaminen on oikeestaan yhtä tyhjän kanssa vaikka asian laita oiski ihan toisin.

"Behind this mask is.. Another mask! Pretty cool, huh?" - Kakashi Hatake
25.12.2015 22.55
018442796_r
Muurame

Minulla ei ole facebookkiin tunnuksia mutta Taitavat Tassut-eläinhoitolan sivuilta pitäisi löytyä tuon hoitolanpitäjän kertomus siitä, miten juttu heidän mielestään meni. Joku voisi sen copypastettaa tänne jolla on tunnukset sinne.

Tuo karannut ja junan alle juossut koira oli ollut päästään ruhjeilla tullessaan. Toista koiraa syytettiin vammoista mutta silti omistaja vaati että koirat on pidettävä yhdessä. X-rotuisesta ei annettu mitään erityisohjeita edes kysyttäessä, mutta kun hoitolan pitäjä soitti koiran karanneen hänelle sanottiin puhelimessa että se ei pysy yhtään missään ja on karannut heiltäkin. Koirahan siis repi itsensä ulos tarhasta.

Kun sitten elävää ja kuollutta koiraa tultiin (varoittamatta) noutamaan, alettiin välittömästi haastaa riitää ja alusta asti koko episodia filmasivat omilla kännyillään molemmat pariskunnasta. Kun poliisi tuli paikalle, he antoivat ohjeet ettei kyseisen pariskunnan kanssa saa ruveta kärhämöimään vaan pitää mennä sisään ja soittaa heti poliisit. Siitä voi kukin päätellä mitä tahtoo mutta kyllä se minusta haisee siltä että kyseessä on joko poliisien vanha tuttu tai henkilö/henkilöt joiden tiedoissa näkyy runsaasti väkivaltaista käytöstä. Ihan pikkujutuista poliisi ei nimittäin varoittele.

Ahdistava juttu kaiken kaikkiaan. Siis kaiken muun voisin vielä hyväksyä mutta tuo, että tullaan varta vasten filmausvälineiden kanssa provosoimaan  riitaa jotta saadaan mahdollisimman näyttävää someaineistoa on ihan käsittämätöntä. Miksi?

26.12.2015 10.15
000064689_r

^No edelleen, ei se aina sitä tarkoita että on aiempaa rikostaustaa jos poliisi kehoittaa menemään sisään ja soittamaan poliisit tarvittaessa :) Voihan siellä toki olla jotain, mutta mun mielestä ihan normi käytäntö.

Oon lukenut ton Tuiren puolen asiasta, mutta ei se sitä faktaa poista että koira kuoli huonojen häkkien takia ja syy oli täysin hoitolan pitäjän vaikka miten asiaa kääntelee ja vääntelee. Toki jos oma koira ois ollut niin oisin etsinyt sellaisen hoitopaikan koiralle jossa sen ei tartte olla yksin jos noin paha eroahdistus on. Ei ton kokoinen koira vaan voi karata ja tehdä reikää verkkoon jos ne oikeasti on hyvät ja edelleen jotenkin uskomatonta miten ei ole kuullut yhtään mitään.

Munkin nartut tappelee välillä keskenään ja molemmille on tullut joitain haavoja, mutta silti ne on parhaita kaveruksia enkä erottais itsekkään jos hoitoon pitäis viedä ;)

26.12.2015 11.02
022689899_r
Riihimäki
jokumuu kirjoitti:

Ei ton kokoinen koira vaan voi karata ja tehdä reikää verkkoon jos ne oikeasti on hyvät ja edelleen jotenkin uskomatonta miten ei ole kuullut yhtään mitään.

Pienempikin koira menee halutessaan ja ahdistuksissaan vaikka seinästä läpi. Verkko on aika helppo nakki, oli kuinka hyvää verkkoa tahansa. 
Kaikilla on tyhmiä ajatuksia. Viisas vain kätkee ne.
26.12.2015 15.03

Jokaikisessä koirahoitolassa olen saanut tarkistaa tilat (ilman erikseen pyytämistä) ennen hoitoon jättämistä. Jos olisin kokenut, että aidat ovat liian heppoiset omilleni olisin vienyt toiseen paikkaan. Ja jos hoitopaikassa koira sieltä aidan läpi onnistuukin houdinoimaan, niin ei se hoitolanpitäjän vika ole - itsehän olen puitteet hyväksynyt jättäessäni koiran hoitoon. Jos palveluun ei kuulu 24/7 vahtiminen, niin en sitä voi jälkikäteenkään vaatia.

Sama juttu hevosten kanssa, tallinpitäjä tarjoaa palvelua x ja samaan rahaan en voi pyytää lisäpalvelua y ja z sekä pyytää tallinpitäjää rakentamaan tukevammat lankkuaitaukset omasta pussistaan. Viedessäni hevosen tallille täysihoitoon hyväksyn tallin puitteet ja rutiinit. Jos ei kelpaa niin vien muualle.

26.12.2015 15.21

Tuosta jutusta tuli vain mieleen että mikäli koira on super eroahdistunut houdini niin miksi ihmeessä se oli tarkoituksellisesti astutettu? 

Muokattu viimeksi: 26.12.15 15.22
Tasmanian pussipiru
26.12.2015 16.13
000113369_r

En ymmärrä tän asian puintia tässä somemittakaavassa, jossa sitä nyt on jonkun aikaa käyty. Hoitolanpitäjä uusikoot tarhansa ja pariskunta hommatkoot uuden piskin ja turvat tukkoon sitten molemmilta. Naamakirjasta on tullut uusi julkinen (oman käden) oikeudenkäyntiväline.

26.12.2015 22.06
000111969_r

Tottakai tapahtuma herättää mielenkiintoa, sillä mielipiteitä on niin monia ja tapahtuma on kerrassaan hämmentävä. Myös se, mitä hoitolan pitäjä videolla sanoo, on järkyttävää - erityisesti siksi, että on töissä tuollaisella alalla. Tiedän itse, mitä pitäjä tarkoitti kommentillaan, mutta ensimmäisellä kerralla kuultuna se särähti pahasti korvaan ja edelleen olen sitä mieltä, että niin ei saisi sanoa edes ääritapauksessa. Tämmöinen syvältä koskettava kommentti saa ihmisen tuntemaan tarvetta saada äänensä kuuluviin. 
Asiakas tässä kuitenkin on tehnyt suuren vääryyden, kun on halunnut näkyvyyttä asialle. Varmasti tiesi ja luultavasti oli tarkoituskin, että jutusta syntyy tuollainen soppa.

Niin, ja kun vien koiran hoitoon, niin kuvittelen että sitä vahditaan ja sen tarpeet huomioidaan sen ajan kun minä olen siitä maksanut. Ymmärrän, jos hoitolan toiminta olisi vapaaehtoistyötä ja että hoitolan periaatteisiin ei kuulu koirien vahtiminen vaan lukittujen ovien takana pitäminen. Siksi minua ihmetyttää, miksi ulkotarhoihin päin ei ole asennettu kameraa - sellaiset kun ei tänä päivänä ihan hirveästi kustanna. Pitäjä on luottanut liikaa itsekin häkkien verkkoon, sillä vaikka nyt kyseessä olikin asiakkaan oma virhe kun ei kertonut eroahdistuksesta niin eläin voi syystä x alkaa hajottamaan aitaa vaikka taustaa mihinkään ei olisikaan.

27.12.2015 10.01
000113369_r
† Aleksi kirjoitti:
Asiakas tässä kuitenkin on tehnyt suuren vääryyden, kun on halunnut näkyvyyttä asialle.

En nyt sanoisi ihan näinkään. Näkyvyyttä vain on hankittu kyseenalaisin keinoin ja toista osapuolta kohtaan jälleen provosoivasti. Mutta eh, mitä voipi tietyltä ihmisryhmältä odottaa.

27.12.2015 11.43
000111969_r

^ Joo just tätä tarkotin, sori mulla oli aivot vähä jumissa ku kirjotin niin tuli aika yks selitteisesti toi mun juttu. Toki jos asiakas kokee jossain vääryyttä niin onhan se hyvä, että nykyään asioille saa helposti näkyvyyttä ja toisten ihmisten tietoisuuteen, mutta tässä nimenomaan käytettiin väärää tapaa.

27.12.2015 15.38
000064689_r
kaskumma kirjoitti:

Jokaikisessä koirahoitolassa olen saanut tarkistaa tilat (ilman erikseen pyytämistä) ennen hoitoon jättämistä. Jos olisin kokenut, että aidat ovat liian heppoiset omilleni olisin vienyt toiseen paikkaan. Ja jos hoitopaikassa koira sieltä aidan läpi onnistuukin houdinoimaan, niin ei se hoitolanpitäjän vika ole - itsehän olen puitteet hyväksynyt jättäessäni koiran hoitoon. Jos palveluun ei kuulu 24/7 vahtiminen, niin en sitä voi jälkikäteenkään vaatia.

Kenekäs vika se sitten on? Koiran? Jos hoitolaa pitää niin tottakai sillä on velvollisuus koirista myös huolehtia ja vahtia sen verran että huomaa/kuulee jos jotain sattuu.

Mun rotikka on kerran ollut hoitolassa viikonlopun eikä tullut ees mieleen että pitäis vielä alkaa aitoja tarkistamaan että kestääkö ne jos koira haluaakin tulla läpi, enhän mä niistä mitään tajua. Oletan että hoitolan pitäjillä on sen verran ammattitaitoa että verkot ja tilat on ok.

27.12.2015 17.20

Eläinten kanssa nyt sattuu ja tapahtuu. Kaiken ei tarvitse olla jonkun syy, onnettomuuksia ja ikäviä sattuu muutoinkin. Kuitenkin tässä tapauksessa koira on mennyt kahden aidan läpi, joten yritystä on todella ollut. Käsittääkseni koiran houdinitaipumuksista ei etukäteen edes kerrottu, joten mistäpä sitä olisi tiennyt normaalia enemmän vahtia. 

Edelleenkään me ei tiedetä tapauksesta (saati aidoista) tarpeeksi, että voitaisiin ketään syyttää mustavalkoisesti koko sopan syylliseksi. 

Itse ainakin tiedän missä aidassa omat koirat pysyy ja missä ei. Se nyt ei sen kummempaa rakettitiedettä ole. Minnekkään kanaverkkotarhaan en omiani laittaisi, mutta silti tiedän tusinoittain koiria jotka sellaisessa pysyy. Ja palveluntarjoaja tarjoaa palvelua x, jos omani vaatii erityiskohtelua niin mainitsen ja maksan siitä lisää.

29.12.2015 14.50
kaskumma kirjoitti:

Eläinten kanssa nyt sattuu ja tapahtuu. Kaiken ei tarvitse olla jonkun syy, onnettomuuksia ja ikäviä sattuu muutoinkin. Kuitenkin tässä tapauksessa koira on mennyt kahden aidan läpi, joten yritystä on todella ollut. Käsittääkseni koiran houdinitaipumuksista ei etukäteen edes kerrottu, joten mistäpä sitä olisi tiennyt normaalia enemmän vahtia. 

Edelleenkään me ei tiedetä tapauksesta (saati aidoista) tarpeeksi, että voitaisiin ketään syyttää mustavalkoisesti koko sopan syylliseksi. 

Itse ainakin tiedän missä aidassa omat koirat pysyy ja missä ei. Se nyt ei sen kummempaa rakettitiedettä ole. Minnekkään kanaverkkotarhaan en omiani laittaisi, mutta silti tiedän tusinoittain koiria jotka sellaisessa pysyy. Ja palveluntarjoaja tarjoaa palvelua x, jos omani vaatii erityiskohtelua niin mainitsen ja maksan siitä lisää.

Näin. Kyllähän sitä pitää nyt koiranomistajalla olla sen verran järkeä myös päässä, että jos tietää koiran olevan sellainen houdini, niin mainitsee asiasta sitten hoitajalle. En minäkään jätä näitä ihan kenen tahansa vahdittavaksi. Paras kaverinikin sai tarkat sepustukset, että mitä saa ja mitä ei saa tehdä ja miten nämä käyttäytyy missäkin tilanteessa.

Minä en itseasiassa ees tiijä, että minkälaisessa kananverkkohäkissä nää pysyisi. Nämä ei oo koskaan ollutkaan häkissä (paitsi Luigi ihan penikkana toisen koiran kanssa, mutta sekin tiesi että tästä ei kannata karata). Mutta jos jättäisin nämä nyt johonkin hoitopaikkaan, niin sanoisin kyllä hoitajalle, että kannattaa olla varppeisillaan. En tiijä miten hyvin nää pysyy missäkin häkissä..

30.12.2015 11.34
000064689_r

Tottakai itsekkin kertoisin ja kerroinkin mun rotikkani "ongelmista" vähän liioitellustikkin kun se viimeksi oli hoitolassa, mutta kehui kyllä Lunaa ihan maasta taivaisiin eikä mitään ongelmia ollut :D Harmi kun kyseinen paikka ei ole enää toiminnassa.

Mutta joo tosiaan, ei tiedetä mitä siellä on oikeasti tapahtunut ja moni asia taitaa jäädä pimentoon.

18.01.2016 15.17
022708960_r

Onko tästä muuten mitään tietoa että kuka/ketkä voisi olla? Onko siis kennelinpitäjiä/tietyn rodun kasvattajia, tuovat Virosta koiria vai muuten vaan jotain joilla on vaan dollarin kuvat silmillä? en vieläkään voi käsittää, kuka ihme noita ostaa että saavat pyörittää. Osais vähän varoitella että minkärotuisia koiria myyvät. Rangaistus taas olematon, aivan satavarmasti tulevat jatkamaan toimintaa.

18.01.2016 16.22
022658574_r
Oulu
"Eikö ole hauskaa, kun on joku, joka kaipaa ja odottaa joka hetki?" - Tove Jansson
18.01.2016 16.47
000111969_r

Retu, luulenpa että ihminen joka pyöriskelee Keltaisen Pörssin tms. sivuilla ja huomaa halvan pennun (oliks noi vielä jopa rotukoiria?). Sit kun se vielä sattuu olee semmonen henkilö, jolla ei ole kokemusta koirista ja joka ei osaa kysyä oikeanlaisia kysymyksiä vaan uskoo sokeasti "ammattilaisen" sanaan. Ja vielä jos kasvattaja suostuu tuomaan pennun jonnekki, niin tää ostaja aattele säästävänsä vielä matkakulutkin ja näin se on hänen mielestään win-win situation. Voihan toki olla, että tää tehtailija on osannu piilotella hommansa "fiksuiltakin", mut toi että asunnossa on jo ovesta astuessa valmiiks haissu hirveeltä ei kuulosta kovin vakuuttavalta.

Toivon todella, et karma näyttää tälle naiselle vielä. Hyi, miten oksettava ihminen... toi rangaistus on ihan liian pieni, kyllä.

18.01.2016 17.13
022708960_r

^^ oho aika törkeä tapaus! :o aikalailla ennakkotapaus Suomessa tollanen?

^ Joo oon kuullu, että muuttuvat aina vaan fiksuimmaksi Noi rangaistukset ei millään tapaa houkuttele laidalle tielle takaisin.. luulis valtionkin kiinnostuvan noista pentutehtailijoista, kyllähän noilla määrillä aikamoiset verorahat valtiollekin tulisi, niin jännä ettei ne toihin tehtailuihin puutu veronkiertona.

27.01.2016 08.43
000114434_r
27.01.2016 13.53
000111969_r

^ Rupes itkettää. Siis onko se 10 vuotta joutunut kärsimään tommosesta...? Ei löydy sanoja. Onneksi pääsi vihdoin pois.

Omistajille vois tehä samallaisen kärsimystuomion.

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti