Lonkka- ja kyynärkuvat - veikkauksia ja tuloksia - Sivu 2 (Koirat > Koirien hoitaminen)

10.09.2009 17.56
Jere kirjoitti:

Siinä Jeremiaksen lonkkakuvat.
Pitäs joskus jaksaa ottaa muustakin luustosta noi kuvat ja Ronjan lonkkien välikuvista kans...

Vau, noihan on hienot :D kauniit pallotkin on!

14.09.2009 22.30
021838667_r

Tänään oli Nalan vuoro pötkähtää tutkimuspöydälle ja tässäpä olisi teille meidän neidin lonkka- ja kyynärkuvat arvioitavaksi. :D Kuvat on otettu perus-digikameralla sitä eläinlääkärin valotaulua vasten, joten laatu/tarkkuus ei ole mikään päätähuimaava..

Ja koska kuvat on tosiaan otettu vasta tänään, miekään en vielä tiedä "oikeaa vastausta", vaan tässä saadaan nyt ilmeisesti odottaa n. kuukauden päivät, että Kennelliitossa saadaan virallinen lausunto noista kuvista annettua. Mutta pistäkääs arvauksia (ja mieluusti perustelujakin) kehiin, niin näkee sitten ketkä arvasi/tulkitsi oikein. ;)

Minä voin suoraan sanoa, etten osaa rtg-kuvia tulkita juuri yhtään, joten en myöskään osaa pahemmin arvioida, millaista tulosta meidän kannattaa Kennelliitosta odotella. :D Kuvaavalta eläinlääkäriltä saatiin toki jonkinlaista arviota, mutta enpäs paljasta siitä nyt tässä vaiheessa enempää, jottei mene arvaamisesta ilo. :)

Lonkat:

Kyynärät:

EDIT: Laitan tähän vielä erikseen suorat linkit molempiin kuviin, kun ainakin mun koneella näyttäis vähän siltä, että niiden laatu heikkenee aika reippaanlaisesti, kun ne pistää suoraan viestiin näkyville (eron näkee selvästi, kun vertaa ylläolevia kuvia ja alla olevien linkkien takaa löytyviä kuvia vierekkäin).

Lonkkakuva löytyy tästä ja kyynärkuvat tästä klikkaamalla. 

Muokattu viimeksi: 14.09.09 22.43
14.09.2009 23.29
020167720_r
Uusikaupunki

Kuvasta katsottuna vasemman puoleinen lonkka on hieman irrallaan yläreunasta eikä näytä pyöreältä tuo lonkkaluun pää. Veikkaisin B.tä tai C.tä siitä ja oikeassa hieman varjostumaa eikä kunnolla kupissa, B siis siitä.
Kyynäristä veikkaisin 1/1.

Muokattu viimeksi: 14.09.09 23.34
¨Fakta on vain jähmeä mielipide¨
15.09.2009 20.35
022602480_r
Lahti

Näitähän sopii myös arvailla (ei siis kahden eri koiran lonkkakuvia, vaan saman koiran kaksi eri kuvaa):
http://freesh.net/lonkat2.jpg
http://freesh.net/lonkat1.jpg
http://freesh.net/kyynarat1.jpg

Nalan lonkkakuvista ehkä enintään C/C. Kyynäristä en tiedä mitää, joten en veikkaakaan.

Muokattu viimeksi: 15.09.09 20.38
http://bublack.wordpress.com/
15.09.2009 21.02
020167720_r
Uusikaupunki

Rasmus
Eli Rasmuksen lonkat, tulokset tulleet jo mutta arvata saa :D

Freian lonkista veikkaisin A/A ja kyynäristä en osaa sanoa, on niin jokseenkin epäselvät :)

Muokattu viimeksi: 15.09.09 21.31
16.09.2009 00.21
022511892_r
Hmm...veikkaan että Nalan olisi: B/B ja 0/0 ja Freian lonkat A/A, ja kyynäristä en myöskään osaa sanoa mitään epäselvän kuvan takia.
lapinkoera se olla pittää
16.09.2009 01.50
021838667_r

Freian lonkat näyttäisi minunkin silmääni hyvin puhtailta (tasaiset nivelpinnat ja reisiluiden päät tiiviisti lonkkamaljoissa), eli A/A:ta veikkaisin. Kyynäristä en sano mitään, kun niistä tiedän vielä vähemmän kuin lonkkakuvista. :D

Rasmuksen lonkissa näyttäisi, että reisiluiden päät ei ole ihan yhdenmukaiset lonkkamaljojen kanssa, joten arvelisin, ettei ihan puhtaat A:t ole? Tai sitten mulla harittaa silmissä taikka en vain yksinkertaisesti osaa noita kuvia katsoa oikein.. Kun ei tosiaan ole mitään käsitystä siitä, kuinka paljon eroa eri koirien lonkissa voi olla niin, että ne ovat silti ihan normaalit.. :D

Noita yhtiä kohtia lukuunottamatta reisiluiden päät näyttäisi olevan paikallaan aika tiiviisti, mutta minusta nuo eivät ole ihan yhtä tasaiset ja pyöreät kuin vaikkapa Freian kuvissa. Rasmuksella näyttäisi olevan vähän samantyyppiset "nokat" tuossa pallojen sisäsivulla kuin Nalallakin, joskaan ei yhtä selvästi erottuvana. Sitä en sitten taas tiedä, onko se ihan normaali asia vaiko joku häiriö. :D Ja voiko esim. jalkojen asento vaikuttaa siihen, näkyykö nuo "nokat" ja kuinka selvästi..

Sen olen ainakin jostain lukenut, että kondrodystrofisilla roduilla (kuten corgeilla) ei kuulemma yleensä välttämättä ole yhtä pyöreät reisiluun päät kuin muilla koirilla. Tiedä sitten, pitääkö paikkansa ja miten sellainen tulkitaan lonkkakuvia arvioitaessa.. Meidän oma eläinlääkäri ei ainakaan sanonut tuosta muodosta mitään.

Olisikohan nuo Rasmuksen lonkat sitten B:t? :)

Minä oon tässä ihan neuroottisena koittanut etsiä netistä eriasteisista lonkista kuvia ja vertailla niitä noihin Nalan kuviin, että sais vähän osviittaa siitä, millaista tulosta voisi Liitosta odottaa. Mutta jotenkin nuo Nalan lonkat (tai siis nuo reisiluiden päät) näyttää ihan erilaisilta kuin kaikkien muiden kuvissa - paljon pienemmiltä, suipommilta ja yleensäkin vähemmän pallomaisilta, niin tosi hankala kyllä mun "kokemuksella" mitään vertailua harrastaa.. :D Sen miekin erotan, että löysyyttä noissa Nalan lonkissa vissiin jonkin verran on, mutta hankalampi homma, kun sitä en taas tiedä yhtään, kuinka paljon tuota löysyyttä kestää olla, että arvosana huononee (ja kuinka paljon se huononee).

(Tulipa taas paljon tekstiä..) 

Muokattu viimeksi: 16.09.09 02.02
16.09.2009 07.23
020601222_r
Meillä on ihan kamalat lonkat, ootettiin paljon parempia.
www.noorakultsu.blogspot.com
16.09.2009 18.59
022602480_r
Lahti

Freialla tosiaan A-lonkat, ja 0-kyynärät.

Olisivatkohan Rasmuksen lonkat B/B? Noissa on kyllä hieman eroa, mutta ehkäpä mennään silti molempien B:llä nyt. :D

16.09.2009 19.06

Mitähän lonkkakuvaukset yleensä maksaa? :)

Sori, mut ei kuulu aiheeseen, muualla ei tuntuisi olevan kamalan aktiivista keskustelua aiheesta (:

22.09.2009 20.43

Siinä kuva lonkista ja kyynäristä. Veikkauksia otetaan vastaan :)

P.S: Viralliset tulokset tulleet jo heinäkuussa, joten tiedän mitä ne "oikeasti" ovat Kuvia saat isommaks kun klikkaat oik. puoleisella hiiren näppäimellä ja valitset "Näytä kuva"

Muokattu viimeksi: 22.09.09 20.56
23.09.2009 15.28
021838667_r

Nalan lausunnot oli jo tullu mulle sähköpostiin - nopeaa toimintaa! :)

Eli oikeat vastaukset:

- Kyynärät 0/0

- Lonkat C/C (saatteessa maininta "löysyyttä lonkkanivelissä")

23.09.2009 16.07
020167720_r
Uusikaupunki
Rex kirjoitti:

Siinä kuva lonkista ja kyynäristä. Veikkauksia otetaan vastaan :)

P.S: Viralliset tulokset tulleet jo heinäkuussa, joten tiedän mitä ne "oikeasti" ovat Kuvia saat isommaks kun klikkaat oik. puoleisella hiiren näppäimellä ja valitset "Näytä kuva"

Ei tuu isoksi :)
23.09.2009 16.17
021541702_r
Hausjärvi

=)

23.09.2009 16.40
^en tiedä mitä sanoisin tai en tiedä mistä aloittaa joten taidan jättää sanomatta niin kaikille jää hyvä mieli ;)
23.09.2009 16.42
020167720_r
Uusikaupunki

^^ No jopas on säserä tapaus. Ja jos yrität vakuutella että elämä menee ¨nastasti¨ niin silloin pitää olla jotain pielessä. Ja kuka sinun ympärille on tulossa ruikuttamaan?
Ja näin btw. Ehkä jonkun pitäisi hieman aikuistua.

Ja tämä ketju on tehty ARVAILUA varten, kaikki kuitenkin itse tietävät koiransa lonkka tulokset.

Muokattu viimeksi: 23.09.09 16.43
23.09.2009 16.44
022600386_r
Lahti

Sulohan se vasta tietää mikä on turha aihe/kommentti ja mikä ei *silmiä pyörittelevä hymiö*

Minusta nämä on oikein mielenkiintoisia. Täällä odottelenkin sitä aikaa kun pääsen Ninjan kuvauttamaan ja näkemään että mitäs siellä sisällä oikein odottaa :'D

23.09.2009 17.12
021137578_r
Tuusula
Sulo kirjoitti:

Mielipiteeni:

Ei ole mitään järkeä täällä keskustelussa lähettää lonkka-kuvia ja sit lopuks kysyy, että mitä näätte, ja jos siinä nyt on jotain , niin mä ainaski kysyisin eläinlääkäriltä, kuin petsien tuntemattomilta lemmikkien omistajilta. Eläinlääkärit teitää mikä siinä koiran lonkassasi on!

Joten ihan turha on mielestäni pystyttää tämmöistä keskustelua pystyyn.. mutta omahan on asianne, eihän tämä keskustelu pois lähde vaikka minä niin sanoisinkin, anteeksi että olen näin kriittinen tätä keskustelua vastaan, mutta tämä on vain minun mielipide ja siitä en pääse yli en ympäri, pahoittelen näin kritisoivaa palautetta! en tarkoita pahaa, mutta luonteeni on kertoa asiat kiertelemättä ja kaartelematta! Kiitos jos luette, toki saa kommentoida :/ otan kaikki kritiikit vastaan, mutta en tiedä hyödyttävätkö ne minua, jos se tulee sydänmestä sinulta, niin silloin se menee minun sydänmeen se kritiikki, mutta jos se on vaan kovin sanoin kirjoitettu ja sanat tulee mitä sylki suuhun pistää, niin ei se mene päähän ja joudun takomaan ja lukemaan sen tekstit monta kertaa! tiedän, että tämä on todella huono teksti kirjoittaa tänne, mutta en vain saa kerrottua tätä oikein missään muuallaq ja jos tästä tulee nyt kritiikkiä mulle, SO WHAT!!!! mulla menee Sulon kanssa elämä just nastasti ja silleen, en tartte muita siihen ympärille ruikuttaa

sori näin pitkästä kommentista!

Väärin, mielestäni terveitä lonkkia on kiva katsella :) Tämä on ihan hyvä aihe, jos porukka vaikka tämän kautte innostuis kuvauttaa koiriensa lonkat ja kyynäret. Toiset arvailevat täällä muiden tuloksia ja mielestäni toisten arvailuja on kiva lukea (: Kukaan ei tietääkseni ruikuta sulle mistään? Jos olen väärässä korjatkaa.

Ps. Alkaa ihan päätä särkee, kun pitää koko teksti paksunnetulla kirjottaa. Jos tämä on sun mielestä turha aihe, älä klikkaa/huomioi tätä aihetta ollenkaan. On täällä muitakin turhemipia aihetakin ja mikä ei mielestäsi ole turha aihe, jos tämä kerran on? Kiitos ;)

Niin muakin kiinnostais paljon toi kuvauttaminen maksaa nykyään?
Muokattu viimeksi: 23.09.09 17.14
23.09.2009 17.25
Rexillä A/A lonkat? =) Kyyneristä en tajuu mitään joten en sanokkaan mitään :D
23.09.2009 19.20
022602480_r
Lahti

Riippuu varmaan hirveästi siitä paikasta missä kuvautetaan.

Joensuussa vuonna 2007 maksoi 127€ lonkat, kyynärät, silmäpeilaus ja verikoe (vasta-ainetestiä varten). Silmät toi lisähintaa 20e ja verikoe 5e. Ilman niitä se olisi ollut siis 102€

Lisäksi Kennelliitto otti kyynär- ja lonkkalausunnoista 33e (kyynär 7e, lonkka 18e ja käsittely 8e)

Etelässä on todennäköisesti kalliimpaa.
Pelkän hinnan perusteella ei kuitenkaan kannata valita kuvaajaa, sillä huonot kuvat voivat vaikuttaa tulokseen huonontavasti (tai sitten tulee vaan vastaus, että kipinkapin ottamaan uudet kuvat, kun näistä ei voi katsoa).

23.09.2009 19.54
022659771_r
Vantaa
-----------
Muokattu viimeksi: 10.08.11 15.22
23.09.2009 21.02
021838667_r
^ Mie nappasin noista Nalan lonkka- ja kyynärkuvista digikameralla omat versiot, kun kuvat oli siinä eläinlääkärin valotaululla. Ja jotkut on kuulemma saaneet kuvat ihan CD-versionakin itselleen, mutta se ei tietystikään onnistu kuin sellaisilla eläinlääkäriasemilla, missä röntgenkuvat on digimuodossa. :) Oon mie kyllä kuullut, että jotku on ottaneet digikameralla kuvan tietokoneen näytöltäkin, tosin silloin laatu ei ehkä ole paras mahdollinen.
23.09.2009 21.09

Mitä Tampereella maksaisi lonkat, silmät ja PRA samaan aikaan onko kellään kokemusta? Meillä otettu ainoastaan silmät koska ennen ei ole ollut isovillakoiria vain näitä pienempiä (keskikokoisia villakoiria) joilla ei ole lonkkia tai PRAta....

Tai no on meillä ollut mutta aikaa siittä on 10v niin ei tietoa nykypäivän hinnoista.

Muokattu viimeksi: 23.09.09 21.10
23.09.2009 21.49
021137578_r
Tuusula
Freia kirjoitti:

Riippuu varmaan hirveästi siitä paikasta missä kuvautetaan.

Joensuussa vuonna 2007 maksoi 127€ lonkat, kyynärät, silmäpeilaus ja verikoe (vasta-ainetestiä varten). Silmät toi lisähintaa 20e ja verikoe 5e. Ilman niitä se olisi ollut siis 102€

Lisäksi Kennelliitto otti kyynär- ja lonkkalausunnoista 33e (kyynär 7e, lonkka 18e ja käsittely 8e)

Etelässä on todennäköisesti kalliimpaa.
Pelkän hinnan perusteella ei kuitenkaan kannata valita kuvaajaa, sillä huonot kuvat voivat vaikuttaa tulokseen huonontavasti (tai sitten tulee vaan vastaus, että kipinkapin ottamaan uudet kuvat, kun näistä ei voi katsoa).

Kiitos tiedosta :)
23.09.2009 22.16
höh, kyl mä sain sen klikattua isommaks silleen :/ nooh ei voi mitään :) jep mä otin digijärkkärillä tosiaan noi kuvat siellä eläinklinikalla kun ne kuvat olivat siinä valotaulussa. selkäkuvan sain itselleni, sillä sitähän ei tartte mihinkään lähettää. siitä näkee heti jos jotain on, ettei tartte expertille kennelliittoon lähettää (ellei välttis halua), el.lääkäri ja kuvaaja sen verran osaa kyl siit kuvasta sanoa silmämääräisesti :D lonkista ja kyynäristä myös toki, mutta joskus on sellaista löysyyttä ja rikkoa sekä kyynärissä että lonkissa, et arvioidut tulokset saattaa heittääkin paljon siitä mitä kennelliitosta virallinen lausunto on, sillä kaikkea ei tosiaan silmämääräisesti näe. niillä on huippuvehkeet siellä kennelliitossa käytössä joilla ne tutkii kuvat millin tarkkaan.
23.09.2009 22.18
Ainiin ja piti viellä mainita että Veterissä olisi tarkotus kuvata, koska mielestämme Tampereen paras luu lääkäri on töissä siellä ;)
24.09.2009 16.23
000059032_r
Sulo kirjoitti:
Tällä palstalla ei ole muita ihmisiä, kuin tietämättömiä typeryksiä! etteks NOBOT tajuu et, toi viesti oli minun oma mielipide!

typeryksiä (?).. Kyllä itseeni ainakin kiinnostaa tämä keskustelu ja tuskin olen ainoa. Tosin sun puolellas ei taida olla paljoa kannattajia.

Aiheesta toiseen / Olis muutamia kysymyksiä:

- Mitkä koirarodut on pakko tutkituttaa esim. lonkat / kyynärät / silmät? Onko jotain nettisaittia missä ne lukis? Itse aion kyllä koirani tutkituttaa ens vuoden vaihteessa kun herra täyttää 5v.

- Muakin kiinnostais etelä-hämeen / pirkanmaan alueen eläinlääkärit, ja hintoja lonkkakuvauksista?

24.09.2009 16.29
Sulo kirjoitti:
Timi kirjoitti:
Sulo kirjoitti:

Mielipiteeni:

Ei ole mitään järkeä täällä keskustelussa lähettää lonkka-kuvia ja sit lopuks kysyy, että mitä näätte, ja jos siinä nyt on jotain , niin mä ainaski kysyisin eläinlääkäriltä, kuin petsien tuntemattomilta lemmikkien omistajilta. Eläinlääkärit teitää mikä siinä koiran lonkassasi on!

Joten ihan turha on mielestäni pystyttää tämmöistä keskustelua pystyyn.. mutta omahan on asianne, eihän tämä keskustelu pois lähde vaikka minä niin sanoisinkin, anteeksi että olen näin kriittinen tätä keskustelua vastaan, mutta tämä on vain minun mielipide ja siitä en pääse yli en ympäri, pahoittelen näin kritisoivaa palautetta! en tarkoita pahaa, mutta luonteeni on kertoa asiat kiertelemättä ja kaartelematta! Kiitos jos luette, toki saa kommentoida :/ otan kaikki kritiikit vastaan, mutta en tiedä hyödyttävätkö ne minua, jos se tulee sydänmestä sinulta, niin silloin se menee minun sydänmeen se kritiikki, mutta jos se on vaan kovin sanoin kirjoitettu ja sanat tulee mitä sylki suuhun pistää, niin ei se mene päähän ja joudun takomaan ja lukemaan sen tekstit monta kertaa! tiedän, että tämä on todella huono teksti kirjoittaa tänne, mutta en vain saa kerrottua tätä oikein missään muuallaq ja jos tästä tulee nyt kritiikkiä mulle, SO WHAT!!!! mulla menee Sulon kanssa elämä just nastasti ja silleen, en tartte muita siihen ympärille ruikuttaa

sori näin pitkästä kommentista!

Väärin, mielestäni terveitä lonkkia on kiva katsella :) Tämä on ihan hyvä aihe, jos porukka vaikka tämän kautte innostuis kuvauttaa koiriensa lonkat ja kyynäret. Toiset arvailevat täällä muiden tuloksia ja mielestäni toisten arvailuja on kiva lukea (: Kukaan ei tietääkseni ruikuta sulle mistään? Jos olen väärässä korjatkaa.

Ps. Alkaa ihan päätä särkee, kun pitää koko teksti paksunnetulla kirjottaa. Jos tämä on sun mielestä turha aihe, älä klikkaa/huomioi tätä aihetta ollenkaan. On täällä muitakin turhemipia aihetakin ja mikä ei mielestäsi ole turha aihe, jos tämä kerran on? Kiitos ;)

Niin muakin kiinnostais paljon toi kuvauttaminen maksaa nykyään?
Timi mua ei oikeesti kiinnosta, kun esität koira-tietävää!
timi ei esitä koiratietävää, hän on sellainen
24.09.2009 16.37
000059032_r
"timi ei esitä koiratietävää, hän on sellainen ;D" Niimpä! :D
24.09.2009 16.50
022600386_r
Lahti
Sulo kirjoitti:
Tällä palstalla ei ole muita ihmisiä, kuin tietämättömiä typeryksiä! etteks NOBOT tajuu et, toi viesti oli minun oma mielipide!

Tiedätkö että on olemassa sellainenkin kuin turha mielipide?

Turha mielipide ei edistä keskustelua, eikä anna mitään uutta. Sitäpaitsi on mielestäni aika omahyväistä tulla sanomaan johonkin keskusteluun miten tyhmä ja turha se on ja vielä lopuksi sanoa kaikkia tietämättömiksi typeryksiksi. Jos se ei sinua kiinnosta, anna olla. Jos minä menisin huutelemaan kaikkiin keskusteluihin joita pitäisin turhina, niin niitä olisi aika paljon. Ei ole minun asiani mennä kommentoimaan sellaisia.

Pahoittelen OT:ksi menemistä >_>

Muokattu viimeksi: 24.09.09 16.51

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti