Flexi vai hihna ? - Sivu 35 (Koirat > Yleistä keskustelua koirista)

29.09.2013 17.27
Rolle kirjoitti:

^Kuka sinua on kieltänyt tai syyttänyt?? Ja milloin Kulo on muka yrittänyt saada jollekkin porttikieltoja?

Oletko sinä sokea?

Minä kirjoitin näin:german_shepherd kirjoitti:

Nova: setterin/sakemanin mix 5v ja puhdas sakemanni 4v. Ja ei ne niin pääse kiskomaan, kun omistaja valppaana. Ja flexi on 50kg koirille tarkoitettu ja 5m pitkä.

Kulo kirjoitti näin:Kulo kirjoitti:

OT. Ai nyt ne onkin kaverin, eikä serkun. Jepjep. :D <-- Tuosta huomaa että Kulo epäilee, että olen tuon setterin/sakemannin 5v ja puhdas sakemanni 4v omistaja. En todellakaan ole se omistaja, en edes sen serkku, vaan sen kaveri. Joten ei kannata aina niitä omia johtopäätöksiään vetää ja syyttää syytöntä. 

Mutta vielä flexijuttuun, ehkä enempi luottoa olis itsellä noihin liinamallisiin flexeihin, kuin noihin missä on ohut pyöreä naru. Vaikkakaan en pelkää niinkään narun/hihnan poikkimenemistä, vaan että mekanismi itsessään pettää kun koira nykäisee narun 'tappiin asti'. Tai vähintään että lukitus hajoaa kun täydestä vauhdista iskee napin pohjaan jos koira lähtee. :/

29.09.2013 18.15
022699191_r
Narnia
Melko läpinäkyviä noi tarinat. :D Itse käytän fleksiä, koska koiralla on enemmän liikkumatilaa eikä mun tarvitse koko ajan kelailla hihnaa.
Muokattu viimeksi: 29.09.13 18.40
http://irratiomania.blogspot.fi/
29.09.2013 18.32
022658574_r
Oulu
german_shepherd kirjoitti:
Rolle kirjoitti:

^Kuka sinua on kieltänyt tai syyttänyt?? Ja milloin Kulo on muka yrittänyt saada jollekkin porttikieltoja?

Oletko sinä sokea?

Nova: setterin/sakemanin mix 5v ja puhdas sakemanni 4v. Ja ei ne niin pääse kiskomaan, kun omistaja valppaana. Ja flexi on 50kg koirille tarkoitettu ja 5m pitkä.

OT. Ai nyt ne onkin kaverin, eikä serkun. Jepjep. :D <-- Tuosta huomaa että Kulo epäilee, että olen tuon setterin/sakemannin 5v ja puhdas sakemanni 4v omistaja. En todellakaan ole se omistaja, en edes sen serkku, vaan sen kaveri. Joten ei kannata aina niitä omia johtopäätöksiään vetää ja syyttää syytöntä. 

No luulenpa että Kulo sekoitti sinut siihen joka täällä aikaisemmin kirjoitteli serkkunsa koirista. Se ei ole mitään syyttelyä. Enkä edelleenkään ole nähnyt Kulon yrittävän saada sinulle banneja. Joten rauhoituppa nyt äläkä hauku muita sokeiksi. Tuommosiin viesteihin se ylläpito ainakin puuttuu.

"Eikö ole hauskaa, kun on joku, joka kaipaa ja odottaa joka hetki?" - Tove Jansson
29.09.2013 19.25
Rolle kirjoitti:
german_shepherd kirjoitti:
Rolle kirjoitti:

Oletko sinä sokea?

No luulenpa että Kulo sekoitti sinut siihen joka täällä aikaisemmin kirjoitteli serkkunsa koirista. Se ei ole mitään syyttelyä. Enkä edelleenkään ole nähnyt Kulon yrittävän saada sinulle banneja. Joten rauhoituppa nyt äläkä hauku muita sokeiksi. Tuommosiin viesteihin se ylläpito ainakin puuttuu.

Kulo olisi voinut pyytää sitten anteeksi minulta, kun kerta erehty. Minä en rauhoitu ennen kuin te jotka tunnette kaverini, niin jätätte minut sen asian ulkopuolelle mitä hän on tehnyt. Jos joku sattuu mainitsemaan kyseisen henkilön koirien rodut, niin ei se automaattisesti tarkoita sitä, että se olisi se henkilö. Minä pahoitin suuresti mieleni siitä, että minua luullaan nuitten koirien omistajaksi / serkuksi. 
30.09.2013 08.22
022679084_r
Tampere
Nyyti kirjoitti:
Melko läpinäkyviä noi tarinat. :D

This.
Mutta en minä sinusta german_shepherd mihinkään yp:lle ole ilmoittanut, kunhan itsekseni naureskelin. :D Ja kiivas reaktiosi kertoo jo paljon, että tuskin erehdyin. Serkku saa bannia ja yhtäkkiä samana päivänä ilmestyykin kaveri. Mutta ei siinä mitään, säälittäväähän tuo on, ei muuta.

Hold your colours.
30.09.2013 12.13
Kulo kirjoitti:
Nyyti kirjoitti:
Melko läpinäkyviä noi tarinat. :D

This.
Mutta en minä sinusta german_shepherd mihinkään yp:lle ole ilmoittanut, kunhan itsekseni naureskelin. :D Ja kiivas reaktiosi kertoo jo paljon, että tuskin erehdyin. Serkku saa bannia ja yhtäkkiä samana päivänä ilmestyykin kaveri. Mutta ei siinä mitään, säälittäväähän tuo on, ei muuta.

Ai et vai? Vais niin. Meneehän nyt jokaisella vähemmästäkin hermot, kun syytetään syytöntä eli oletetaan sellaista mikä ei ole totta. Sanna Lopakka eli sen Mindyn (setterin/sakemannin mix) ja Donnan (puhdas näyttelylinjainen sakemannin) omista on saanut tänne jäähyn ja porttikiellon. Sou? Sannan serkku taas ei ole saanut. Se poisti tunnuksen, kun ei halunut olla täällä enään vääntämässä ja kääntämässä ihan selvästi sellaisille ihmisille rautakangesta, jotka eivät siitäkään huolimatta ymmärrä mistään mitään. Sou? Minä taas olen Sannan kaveri. Sou? Se että Sannan serkku on ollut täällä ja maininnut Sannan koirien rodut sun muuta, ei tarkoita sitä että se olisi Sanna. Sama koskee minuakin. Olen Sannan kaveri ja tiedän kyllä sen koirista aika paljon, joten se ei tarkoita sitä, että olisin Sanna. Koita / Koittakaa nyt ihan oikeasta tajuta, etten ole Sanna, vaikka sen koirista täällä puhunkin. Ja mitä säälittävää siinä on, jos Sannan serkku on täällä ollut ja poistanut tunnuksensa sekä että minä Sannan kaveri olen täällä?

30.09.2013 12.34

Mutta joo antaapi olla. Turha täällä on yrittää rautakangesta vääntää, kun huomaa kuinka typeriä ihmisiä täällä näyttää olevan. 

30.09.2013 14.16

Mä en ymmärrä yhtään! Eilen napsahti remmi poikki, kun tuo nykäisi ja hyppäsi samaan aikaan ja sen remmin katkeamisen vuoksi tuo pääsi hyökkäämään supikoiran kimppuun. ._. Luulin, että tuokin remmi olisi ollut ihan kunnon nahkaa, eli kestävää, mutta mutta... Mihin tässä enää uskaltaa luottaa?

30.09.2013 14.49
000114274_r

Miten huonoja hihnoja teillä on ku napsahtelee poikki? :o Mulla ei oo tainnu koskaan menny yhden yhtä hihnaa poikki vaikka toi piski on riehtonu vaikka miten. Ja kyllä on ohut feikki nahkahihnakin kestänyt kaikkea riepotusta.

30.09.2013 15.17

^ Ei Murukaan koollisesti ole ihan kamalan iso ja rujo, että tuollaisista nykimisistä mikään hihna menisi poikki... Ja tuokin kuitenkin ihan uusi, kunnollinen koirien nahkaremmi. ^^

30.09.2013 15.23

Mielenkiintoisia flexejä kuulostaa olevan, kun poikki menee. Mustista ja Mirristä suosittelen ostamaan flexin ja sellaisen flexin, joka kestää ainakin sen 50kg koiran. Kaverillani on Mustista ja Mirristä ostetut flexit ja hyvin on kestänyt ~40kg ja ~30-40kg koirilla. 

05.10.2013 01.24
000064689_r

Oikeesti. Voiko ihmisellä tosissaan olla niin tylsä elämä että pitää tänne tulla satuilemaan monella eri nimimerkillä jatkuvasti!? Onhan tuo nyt ilmiselvää kuka siellä kirjoittelee. Kannattaa varmaan pohtia miksi on niin monelle palstalle porttikielto tullut.

05.10.2013 11.26

Meillä kuljetaan hihnalla. En edes omista fleksiä kun en näe siihen mitään tarvetta. Lenkillä koira kulkee vasemmalla puolella ja lenkeillä on tietyt kohdat missä koira pääsee vähän nuuskimaan ja tekemään asiansa. Irtipitolenkit ovatkin sitten erikseen.

11.10.2013 18.25
022454487_r
Siilinjärvi

Meillä käytettään flexiä yleisimmin, mutta itse suosisin hinhaa koirallamme. Meillä Petu on melko "hyökkäävä", etenkin jos toinen koira/tai pyöräilijä tulee vastaan.

28.11.2013 16.18

Mököllä kannatan ennemin fleksiä, koska tykkään siitä, että hihnan kanssa ei tarvitse olla kokoajan säätämässä, kun on koiran jaloissa ja ties missä. Lisäksi on mukavaa, kun on vain yksi möntti kädessä, eikä tarvitse (jos toinen koira tulee tms.) hirveästi ottamaan hihnaa kerälle käteen, ja useimmat hihnat, lukuunottamatta joitain nahkahihnoja hiertävät hanskatonta kättä. Ja minusta itsestä tuntuu, että koira saa olla "vapaammin" taajamassakin. Mutta Jerillä&Kössillä ehdottomasti hihna. Ensinnäkin koska suurikokoisen koiran kanssa tuntuu äärimmäisen typerältä, kun joku toinen, räyhäävä koira tulee vastaan niin sinulla on vain sellainen pieni nauha siinä, joka tuntuu menevän hetkessä katki, vaikka eihän se niin välttämättä ole. Toisekseen sellainen jättikokoinen ja painoinen möhkö ei tunnu enää niin mukavalta kädessä, kuin hieman pienemmille koirille suunniteltu. Ja jotenkin hihna on paljon luotettavampi isolla koiralla lenkillä. Toisaalla tuolla villapallolla tuntuu siltä, että joutuisi kokoajan vetämään sitä fleksiä, että pääsisi eteenpäin, ja alan sääliä. Vaikka ihan toisenlainen asianlaita onkin.. Ja fleksille miinusta vielä siitä, että menevät helpommin rikki, koska esimerkiksi pakkasella voi jäätyä, ja kun sulaa (esim. seuraavana aamuna) on jo rikki. Tai sitten juurikin se nauha katkeaa, tai jompikumpi stop-nappula menee rikki. 

12.07.2014 21.06

Mä olen parissa viikossa rakastunut täysin viiden metrin liinaflexeihin ja ollaan lenkkeilty niillä nyt tämä aika. Erehdyin ostamaan, kun bongasin puruluita hakiessa löytölaarista kympin kappale. Molemmilla L-koon (oisko sen max 40kg) mallit, kun liinaa ei pienempänä kokona minille löytänyt.

En näe kaupunkilenkkeilyssä ongelmaa, ruuhkaisimmat osuudet noi kulkee vasemmalla sivulla hihnat lyhyehköksi lukotettuna ja päästän pitkäksi, kun sivummalle tai hiljaisemmalle alueelle päästään. Mukavampaa lenkkeillä, kun ei tarvi joka penkkaan pysähtyä ja toisen koiran odotella matkan jatkumista toisen haistellessa. Nyt noi molemmat pääsee nuuskimaan omia juttujaan eikä mun tarvi penkan puolelle poiketa :)

Toki voisin kieltää noita lorvimasta penkoissa ja kieltää menemästä metritolkulla tieltä sivuun tutkailemaan nurmia, mutta miksi ihmeessä niin tekisin, kun koirat viihtyy lenkillä nimenomaan nenäänsä käyttäen.

12.07.2014 21.54
000056720_r

^ MISTÄ? 

12.07.2014 22.18

Tarjoustalossa kasa noita karvalakkiflexejä 9,95€ ja näyttää toknetin verkkosivuillakin vielä olevan joku malli :)

13.07.2014 18.15

Esim. kaupungissa käytän hihnaa, metsälenkeillä käytän taas fleksiä. Tai sitten välillä mennään ihan fiiliksen mukaan :D

30.12.2014 18.28

Nyt mä olen rakastunut vielä lisää flexeihin, kun löyty kahden metrin citymalli jossa painoraja riittää tolle isommallekin rötkäleelle. Näppärämpi vaihtoehto kaupunkiin, ei laahaile hihnat maassa tai solmuunnu eikä koirat huitele metrien päässä. Tiukan paikan tullen ei haittaa ottaa siitä narustakaan kiinni, kun on sitä leveämpää nauhaa :)

Mä taidan heittää normiremmit kokonaan roskikseen... :D

30.12.2014 18.48

Meillä on käytössä hihna. Minulla on kaksi Feelin nahkaremmiä sekä nylonhihna. Nylonhihna on usein minuun köytettynä ja siitä kulkee sitten nahkaremmi koiraan. Tarvittaessa remmit voi yhdistää yhdeksi pitkäksi hihnaksi, jos tarvitsee enemmän tilaa mutta irti ei voi pitää.

Flexiä olen kokeillut pari kertaa, mutta omani kanssa se ei vain toimi. :D Sille on selkeää, kun sillä on tietyn pituinen hihna, joka ei jousta eikä siinä vedetä. Fleksissä on tavallaan koko ajan "veto päällä". Ei se koira sitä ymmärtänyt. :D

30.12.2014 18.57

^ vähän ot, mut mä olin noista cityflexeistä tosi yllättynyt, että se kelautumismekanismi oli oikeesti tosi pliisu eikä riittänyt edes puolikurran ketjua kiristämään mitä taas isomman koiran nahkahihna kyllä jaksaa (ja samoin ne L-koon flexit). 

Kun ne tajuais siellä tehtaalla höllätä niitä flexejä niin ei noissa normaaleissa olisi niin kauheeta vetoa koko aikaa. Vanhoissa ei koirat oikeen hokannu hihnan loppumista, mutta toi 2m on mennyt jakeluun "normihihnana" ainakin toistaseksi hyvin, kun paine on sama kun pelkkä löysä hihna. Tommosena ku tulis ne 8m flexit myyntiin nii ois mahtavaa.

30.12.2014 19.30
022664377_r
Kuopio

^ Mitääh, milloin flexille on tullut tuo cityversio ja mistä niitä saa? Ois nimittäin oikeesti kätevä kahta koiraa taluttaessa.

Meillähän Hippu ja Lilli ulkoilevat flexeissä, Kössi ja Frodo tavallisissa. Nyt kun Frodo tuli kuvioihin, en ikinä ois arvannu, että kahden koiran taluttaminen tavallisilla hihnoilla yhtäaikaa on näin vaikeaa (tai sitten vaan olen liian harjaantunut flexinpyörittäjä :D). Narut on jatkuvasti solmussa, koirien jaloissa, luisuu kädestä ja ties mitä. Ehkä kaksi järkevää aikuista koiraa vielä menisi, mutta nyt tuntuu että pennun kanssa on ihan mahdotonta. Fleksit taas on kyllä metsässä käteviä, mutta se pituus todella ärsyttää, jos kävelee ihmisten ilmoilla.

http://villikettu.blogspot.fi
30.12.2014 20.23

Mä tilasin omat Blackbullista, vein viimeset harmaat niiden varastosta :D Doggalleryn verkkokaupasta löytyy kanssa noita ainakin jokunen.

30.12.2014 20.50

Hihna- turvallisin,tutuin ja varmin :D

Muokattu viimeksi: 30.12.14 20.50
“Täydellisyys ei ole määränpää; se on keskeytymätön matka joka ei ikinä lopu."
30.12.2014 21.16

Flexi käytössä lähinnä vanhuksien taluttaessa ja juoksuaikana. Ite en tykkää flexistä koska tavattoman epäkäytännöllinen muovimöhkäle josta ei voi ees pitää kaksin käsin kiinni. Omaan käteen 180cm-3m pitkä naru on se paras, sitä voi pitää kaksin käsin ja tarvittaessa laittaa vaikka taskuun jos koiran päästää irti. Paavon kanssa käytössä flexi lähes yksinomaan.

10.01.2015 21.28
022610926_r
Pori

Hihna, meillä kun on hihnakäytöksessä ongelmia niin jotenkin koen sen flexin kelailun hankalana, eikä koira niin selkeästi ymmärrä millasta välimatkaa täytyy pitää. Joskus kun ollaan sellasella nopeella pissatus lenkillä tossa talon kulmalla niin sillon on flexi.

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti