Apua, miten ns. "lainata" uroshamsteri? - Sivu 3 (Jyrsijät > Poikaset)

09.02.2009 16.09
019663376_r

Voi jestas -.-' Kaikki sanottava on jo varmasti sanottu.

btw, se on Can you help me.

09.02.2009 16.41
000052516_r
Mun motiivit ei täällä puska foorumilla kenellekkään kuulu, ainoat jotka saa sen tietoonsa kysymällä on uroshamsterin omistaja sekä mahdolliset ostajat.

Piste. Minun puolesta tämä urputtaminen loppu tähän, ihan sama mitä muut "kasvattajat" täällä asiasta jaksaa jauhaa... :'D
09.02.2009 16.51
019322634_r
Helsinki

raha ilmeisesti. en oikeen mitään muutakaan syytä enää keksi, kun oot jo "koska vauvat on ihkui" ja "tutut haluu kans" sulkenu pois. tai sit oot joku badass kapinallinen, joku sanoo jotain niin teet just päinvastoin.

so cute and fat
09.02.2009 16.51
020067473_r
Helsinki

Mun motiivit ei täällä puska foorumilla kenellekkään kuulu, ainoat jotka saa sen tietoonsa kysymällä on uroshamsterin omistaja sekä mahdolliset ostajat.

Motiivisi eivät taida olla ihan kunnossa, kun et voi niitä julkisesti pysty kertomaan.

Mitäs me pienistä, kun ei pienetkään meistä!
09.02.2009 16.53
000052516_r
kun se ei julkisella tasolla kenellekkään valittajalle kuulu. ;)
09.02.2009 17.09
019322634_r
Helsinki
no eipä munkaan motiivit kellekkään kuulu, notta miks haluisin rupea pienimuotoisesti kasvattamaan, muttei mulla ole mitään ongelmaa jos joku niitä kysyy, varsinkin jos joku kokis mun motiivit epäilyttävinä
so cute and fat
09.02.2009 17.26
000052516_r

Edelleenkin omat motiivini voin kertoa ostajille ja uroksen omistajalle. Mutta foorumilla en niitä ala huutelemaan sillekkin on syynsä.

Jos motiivit niin kiinnostaa niin kysy sitten vaikka maililla taikka privalla, mutta älä jaksa urputtaa siitä että minun olisi kasvatus motiiveja täällä julkaistava.

Mikään pakko mun ei motiiveja ole julkasta foorumilla taikka netissä. Eriasia omat nettisivuni.

Muokattu viimeksi: 09.02.09 17.29
09.02.2009 17.28
021935917_r
Tampere
Hami kirjoitti:

Edelleenkin omat motiivini voin kertoa ostajille ja uroksen omistajalle. Mutta foorumilla en niitä ala huutelemaan sillekkin on syynsä.

Jos motiivit niin kiinnostaa niin kysy sitten vaikka maililla taikka privalla, mutta älä jaksa urputtaa siitä että minun olisi kasvatus motiiveja täällä julkaistava.

Mikään pakko mun ei motiiveja ole julkasta foorumilla taikka netissä. Eriasia omat nettisivuni.

Miksi tulit tänne alunperinkään puhumaan poikasistasi jos niiden teettäminen/mikään siihen liittyvä ei mielestäsi kenellekkään kuulu. On ihan luonnollista että tällaiset asiat herättävät ihmisissä kysymyksiä (ja onneksi herättävät).
wecope ♀ TK1 Promisehill Irish Rose "Mona" (s.06)
09.02.2009 17.31
000052516_r
Mona kirjoitti:
Hami kirjoitti:

Miksi tulit tänne alunperinkään puhumaan poikasistasi jos niiden teettäminen/mikään siihen liittyvä ei mielestäsi kenellekkään kuulu. On ihan luonnollista että tällaiset asiat herättävät ihmisissä kysymyksiä (ja onneksi herättävät).

Sitä saa kertoa asiansa mutta kenelläkään ei oikeus ole puuttua noin kärkkäästi asiaan ja pakottaa kertomaan ei laji kohtaisella foorumilla mitään motiveja koita sinäkin jo se tajuta.

Jos jotakin motivit niin kiinnostaa kysykööt privaatilla. Siksi sekin toiminto on tänne keksitty.

Minä en tietoja ja motiiveja todellakaan ala julkaisemaan koko suomelle, koska en edelleenkään ole kasvattaja enkä mikään jalostaja. Niinkuin moni itsestään liikoja täälläkin luulee.

09.02.2009 18.03
no et ois pistäny tätä foorumia;D multa saat lainaan Himaa niin voit kertoo mulle kun mulla on uros ne motiivit:D
09.02.2009 19.06
Hmmh, minkä kumman vuoksi niitä motiiveja ei voisi kertoa? En vain ymmärrä tuota perustelua että "no kun ei tarvitse niin en kerro". Eihän ne motiivit liity mitenkään kasvattajuuteen tai jalostajuuteen, ihmisiä vain kiinnostaa että minkä vuoksi tahdot poikasia :) Miksi tästäkin on pitänyt tällainen sanaharkka kehittää, jos sinulla kerran on syy teettää poikasia hamsterillasi? Eikä nyt ole siis tarkoitus jatkaa väittelyä, haluaisin vain tietää mikset voi kertoa motiivejasi :)
09.02.2009 19.08
021935917_r
Tampere
Hami kirjoitti:
Mona kirjoitti:
Hami kirjoitti:

Sitä saa kertoa asiansa mutta kenelläkään ei oikeus ole puuttua noin kärkkäästi asiaan ja pakottaa kertomaan ei laji kohtaisella foorumilla mitään motiveja koita sinäkin jo se tajuta.

Jos jotakin motivit niin kiinnostaa kysykööt privaatilla. Siksi sekin toiminto on tänne keksitty.

Minä en tietoja ja motiiveja todellakaan ala julkaisemaan koko suomelle, koska en edelleenkään ole kasvattaja enkä mikään jalostaja. Niinkuin moni itsestään liikoja täälläkin luulee.

En ole yrittänyt pakottaa sinua kertomaan motiivejasi tai tekemään mitään muutakaan. Olen ainoastaan sanonut, että mielestäni poikueen teettämiseen pitää olla järkevät syyt ja että ainakin itse haluan kuulla kasvattajan motiivit teettää juuri se poikue, mistä itse olen poikasen ottamassa. Sanoin myös, ettei esim. "hamsterit on niin söpöjä" ole järkevä syy teettää poikasia (enkä sitten väittänyt että tämä on sinun motiivisi).

Ihmettelin vain, että miksi ylipäätään keskustelet aiheesta jos sitten suutut kysymyksistä joita sinulle esitetään.

Toistan itseäni: "Miksi tulit tänne alunperinkään puhumaan poikasistasi jos niiden teettäminen/mikään siihen liittyvä ei mielestäsi kenellekkään kuulu. On ihan luonnollista että tällaiset asiat herättävät ihmisissä kysymyksiä "
Muokattu viimeksi: 09.02.09 19.23
wecope ♀ TK1 Promisehill Irish Rose "Mona" (s.06)
09.02.2009 21.48
000018109_r

Miekin ihmettelen että miksei sitä syytä voi kertoa. No, ehkä tyhjästä on paha nyhjästä. No, turha tätä on ruotia, keskitytään vaan tukemaan ja ostamaan eläimemme niiltä kasvattajilta/harrastajilta ketkä koemme luotettaviksi ja jätetään kaikenmaan poikasmäärän lisääjät omaan arvoonsa. Ei ne valittamisella vähene, vaan yskinkertaisesti sillä kun poikaset jäävät pyörimään käsiin kun kukaan ei tahdo. :)

09.02.2009 23.41

Jos aiot teettää poikueen niin olisi hyvä että olisi edes motiivit tiedossa. Syyksi ei riitä että "poikaset ovat söpöjä" ja tiedäthän että jos teetät poikueen rahan takia se on tehtailua.

Minun mielestäni motiivien kertominen julkisesti antaa ainoastaan hyvän ja positiivisen kuvan kasvattajasta; kasvattaja on silloin avoin eikä hänellä ole luurankoja kaapissa. En ymmärrä miksi et voisi kertoa syitä kasvatuksellesi, mahtaako niitä siis olla ollenkaan?

Mitä ei tahdo netissä selittää niin ei siitä myöskään kannata lähteä puhumaan ;)

10.02.2009 01.13
000018109_r
Eirami kirjoitti:

Jos aiot teettää poikueen niin olisi hyvä että olisi edes motiivit tiedossa. Syyksi ei riitä että "poikaset ovat söpöjä" ja tiedäthän että jos teetät poikueen rahan takia se on tehtailua.

Minun mielestäni motiivien kertominen julkisesti antaa ainoastaan hyvän ja positiivisen kuvan kasvattajasta; kasvattaja on silloin avoin eikä hänellä ole luurankoja kaapissa. En ymmärrä miksi et voisi kertoa syitä kasvatuksellesi, mahtaako niitä siis olla ollenkaan?

Mitä ei tahdo netissä selittää niin ei siitä myöskään kannata lähteä puhumaan ;)

Lyhyesti mutta ytimekkäästi 120 % faktaa!!
10.02.2009 13.19
Niin, jos ei halua motiiviaan kertoa täällä niin jokainen voi lukea sen vapaasti siis Hamin verkkosivuilta. Eli siis täältä : http://haminkasvatit.webs.com/hamsterit.htm
10.02.2009 13.27
000018109_r
Lapsikasvattajalla tarkoittanet minua?
10.02.2009 13.32
019322634_r
Helsinki

onkohan hami jakomielitautinen tai jotai.... ekaks huutelee täällä ettei ole kasvattaja, mut kotisivuilla lukee että "pienimuotoista syyrialais kasvatusta vuodesta 2009", ja täällä valittaa ettei kerro motiiveitaan ja kotisivuilla se sitte lukee, mikä ei muuten kummosempi motiivi, kun niitä hyväluontosia hamstereita löytyy myös papereitten ja kauniin ulkomuodon kera.

ps. noita sivuja on erittäin ärsyttävä lukee yhdyssanavirheitten takii, joita on kaikkialla ja paljon

ja yhdeksäntoistavuotias onki kauheen aikuinen jo, siinäki tosi kypsä esimerkki <3 jotkut ykstoistavuotiaat joita oon tavannu omistaa paljon fiksumpaa ulosantia ku sinä.

mua kyl ärsyttää et hami ohitti mun aiheelliset ja asialliset kysymykset, mut ei kai voi muuta oottaa kun ei näytä kiinnostavan

so cute and fat
10.02.2009 14.43
022690474_r
Ois vallan naurettavaa jos menisin juttelemaan jonkun kasvattajan luokse ja tutustumaan poikasiin, kysyisin miks ne on teetetty "no mitä ne mun motiivit sulle kuuluu"

Ja ei kannattais välttämättä alkaa lapsettelemaan muita ku ei neidillä oo selvästi hajuakaan minkä ikästä porukkaa täällä ruutujen takana onkaan. Kyllä se sinä enemmän lapsi meijän monien silmissä oot. Ei sillä että sillä iällä ois väliä (mulle ainakaan), nuoret voi käyttäytyä hyvinki kypsästi, ku taas monet vanhemmat ei. Pikku-H:ta komppaillen siis

Kasvatuksessa ei kovin pitkälle pötkitä jos käytös on semmosta ylimielistä "no en mää tommosille penikoille mitään kerro ku minä oon niiiiin iso ja vanha". Nuoret on sentään meijän tulevaisuus . Joskus nekin on vanhempia ja ehkä alottelevat kasvattelua ja edistävät hamsterikannan säilymistä. Jos ne tollain sivuutettais nii kohta ei ois enää ihmisillä hamstereita kun kukaan ei halua semmosta hankkia kasvattajien asenteitten takia :'D
To a cat, "NO!" means "Not while I'm looking"
10.02.2009 14.47
000018109_r
Missyä ja Pikku-H:ta komppaan! Jasiis mua henk.koht sapettaa se, että mä olen luonut omaa linjaa jo pitkän aikaa, saanut tuloksia aikaan, menestynyt näyttelyissä, saanut kasvattieni ostajilta pelkästään positiivista palautetta, jakanut rakkautta ja huomiota niin omille hamstereilleni kuin myös tänne syntyneille poikueille. Ja sen jälkeen mä olen "lapsikasvattaja" jollai ei ilmeisesti paina vaakakupissa useamman vuoden kokemus kuin tällä fiksulla, kypsällä ja aikuisella "ei kasvattajalla". Hieno homma!
10.02.2009 15.08
020067473_r
Helsinki

Hami, et saa käyttää Kastehelmen-nimeä sitten hamstereillasi, koska se ei ole SKJL:n hyväksymä kasvattajanimi.

Sun ei kannattais täällä alkaa riitelemään kaikkien kanssa, saat vaan huonon maineen itsellesi ja se ei ole hyvä juttu kasvatusta aloittaessa (vaikka ethän sinä kasvata, vaan lisäät määrää - olet siis määrän lisääjä?). Jos menee pilaamaan maineensa heti alkuun niin ostajia voi olla vaikea löytää, ja syrkit voi saada suuriakin poikueita :)

Mitäs me pienistä, kun ei pienetkään meistä!
11.02.2009 09.15
Hami kirjoitti:
Edelleenkin en ole kasvattaja. :D Jos ei ole asiaan kommentoitavaa niin ei tartte motkottaa. ;)

Minulla on periaatteeni miksen motiivejani huutele muille lapsikasvattajille varsinkaan täällä.
Niitä motiiveja EI TODELLAKAAN tarvitse netissä julkaista muutaman lapsosen niin tahtoessa.

Sinä sen poikueen teetät niin SINÄ olet silloin niiden poikasten kasvattaja.

Jopas on kummalliset motiivit jos niitä ei voi kertoa, niitä ei taida olla ollenkaan.
Ainiin, tai sitten ne on tosiaan näitä söpöilyjuttuja joita ei kehdata sanoa.

Vielä kummallisempaa on että täällä kerrot että et kasvata, kotisivuillasi kasvatat vaikka et ole teettänyt vielä yhtäkään poikuetta.

Muokattu viimeksi: 11.02.09 09.56
11.02.2009 14.03
Hami on luonteeltaan hyvin sympaattisen oloinen ja loppujen lopuksi todella rauhallinen. Tarkoituksenani olisi teettää Hamilla vuonna 2009 poikue sen ihanan luonteen takia.
hyvät motiivit:D "sen ihanan luonteen takia"
11.02.2009 14.14
000052516_r

Voi helvetti teitä. :'D Että te jaksatte paskaa vääntää joka asiasta.

Nyt jokainen ottaa vaikka tuolta tori palstalta mun sähkärin ylös ja kirjustaa valituksensa sinne.

Edelleenkään

kenenkään ei ole poikueen teetättämis motiiveitaan PAKKO netissä julkaista.

Koittakaas jo tajuta se. ;)

11.02.2009 14.18
Bondie kirjoitti:
Missyä ja Pikku-H:ta komppaan! Jasiis mua henk.koht sapettaa se, että mä olen luonut omaa linjaa jo pitkän aikaa, saanut tuloksia aikaan, menestynyt näyttelyissä, saanut kasvattieni ostajilta pelkästään positiivista palautetta, jakanut rakkautta ja huomiota niin omille hamstereilleni kuin myös tänne syntyneille poikueille. Ja sen jälkeen mä olen "lapsikasvattaja" jollai ei ilmeisesti paina vaakakupissa useamman vuoden kokemus kuin tällä fiksulla, kypsällä ja aikuisella "ei kasvattajalla". Hieno homma!
Kyl mää Bondie ainakin otan sulta mieluummin hamsun kuin Hamilta jos oisin hamsua ottamassa! Ei kannata välittää Hamista kun se si tiiä mistää puhuu.
11.02.2009 14.21

mutta nehän lukee jo tuolla sun sivuillas ja ne ei oo ihan kunnossa-

11.02.2009 14.27
000052516_r

Niin no tiedän loppujen lopuksi vaikka ja mitä, mutta muut väittää vastaan toista vaikka faktatietoa on tarjolla.

Voin sanoa että olen saanut monelta vastauksen sähköpostiin ja useampi henkilö on varannut jo alustavasti poikasia minulta.

Siihen ei maailma kaadu jos muutama helsinkiläinen/pikkupaikkakuntalainen sanoo että empä ota sulta vaan sulta.
Kuitenkin suhteista ja ystävistä paljon enemmän hyötyä kuin jaskaa jauhavista foorumilaisista. :D

11.02.2009 14.33
Hami kirjoitti:

Niin no tiedän loppujen lopuksi vaikka ja mitä, mutta muut väittää vastaan toista vaikka faktatietoa on tarjolla.

Voin sanoa että olen saanut monelta vastauksen sähköpostiin ja useampi henkilö on varannut jo alustavasti poikasia minulta.

Siihen ei maailma kaadu jos muutama helsinkiläinen/pikkupaikkakuntalainen sanoo että empä ota sulta vaan sulta.
Kuitenkin suhteista ja ystävistä paljon enemmän hyötyä kuin jaskaa jauhavista foorumilaisista. :D

Pakko sanoa tähän väliin.

Nämä "jaskaa jauhavat" foorumilaiset ovat kyllä minun sivustakatsojan mielestä esittäneet hyviä ja tarpeellisia kysymyksiä, joita melkeinpä jokainen poikasen ostaja voisi tehdä. On aika erikoista, että et motiivejasi meille voi yleisesti kertoa, täällähän voi liikkua vaikka mahd. ostajia. Jos itse olisin ostaja, olisin kyllä häipynyt keskustelusta pois tuon puheesi avulla, vaikka olen vasta lapsi. Katsotaan nyt, saatko urosta lainaan ja poikaset myytyä, jota epäilen suuresti.

11.02.2009 14.42
000018109_r

Yhteistyö on kuitenkin kasvatuksessa se, mihin kannattaa pyrkiä. (Vaikka nyt et kasvatakkaan, sivusi ilmeisesti kasvattavat "hamsteriaksvatusta vuodesta 2009"..) Mahdollisia tulevia ostajia ei kannata lytätä sen takia, että ei kaikesta olla samaa mieltä: EI tietenkään olla! Tännekkin foorumille mahtuu niin paljon erinäköistä sakkia, että varmasti kahnauksia syntyy. Varsinkin, jos kaikkien motiivit eivät ole selvillä.

Se, miten lähdewt arvooisten asuinpaikkakuntia ja ikiä, kertonee jo jotakin.. Tämäkin syntyi aslunalkaen siitä, että kummastelin miten jotkut teettävät poikueita vallan mitään syytä ja jättämään kasvatustyön silloin niille, joilla syitä on. Tällöin sinä nousit pystyyn ja otit oman asiasi esille. Tämänjälkeen sinulta on tiedusteltu syitä, mitä et ole suostunut kertomaan, vaikka kotisivuillasi ne lukee. Jakun syy loppujenlopuksikin oli "Hamilla on niin hyvä luonne". Tottakai tästä kimpaannutaan, koska olet kokoajan sanonut, että sinulla on kunnon syy, ja kun syy selviää, se onkin täyttä ***! Lisäksi vielä se, että sinä haukut muiden ikiä olematta itse yhtään sen kypsempi asuinpaikkakunta haukkuinesi ja keskustelutaidottomuuksinesi. Voi olla että tämän poikueen kohdalla kaikki poikaset onkin varattuina. Entä, jos kasvatustyösi tästä jatkuu. Silloin väistämättä tarvitset apua meiltä "fiksuilta jakokeneilta" Entäs sitten, kun kaikilla on jo sinusta nesimaku, ettet ole yhteistyöhön kykeneväinen? Ja mitä nämä sinun tarjoamasi faktatiedot ovat, mitä vastaan me muut väitämme?

Lisäksi pyydän ystävällisesti vilkaisemaan s-postiisi. Pahoittelen kirjoitusvirheitä, en osaa kirjottaa kannettavalla. :D

11.02.2009 14.55
Hami kirjoitti:

Voi helvetti teitä. :'D Että te jaksatte paskaa vääntää joka asiasta.

Nyt jokainen ottaa vaikka tuolta tori palstalta mun sähkärin ylös ja kirjustaa valituksensa sinne.

Edelleenkään

kenenkään ei ole poikueen teetättämis motiiveitaan PAKKO netissä julkaista.

Koittakaas jo tajuta se. ;)

Ei kenenkään ole pakko motiiveistaan netissä julkaistakaan mutta sinähän olet sen jo tehnyt. Olet julkaissut sen kotisivullasi joten siitä voidaan keskustella. Edelleenkin jos on jotain nettiin laittanut niin pitäisi kestää kritiikki siitä vaikka se ei olisi sitä mitä itse odotti. Sinä ensin arvostelit muita ja muiden motiiveita poikueiden teettämiseen mutta sitten sinua ei saa arvostella. Kaiken lisäksi kirjoitat muita vähätellen mikä ei varmasti nosta sinua yhtään ylemmäs - päinvastoin.

Kuten jo aiemmin sanoin, minusta kasvattaja antaa viisaan kuvan itsestään JOS kertoo motiiveistaan, joko ostajalle tai sitten omilla kasvattajasivuillaan.

Olen minäkin teettämässä nyt poikuetta pääasiassa siksi että haluan siitä uroksesta jälkikasvua koska se on rakkaan gerbiilini ainut lapsi. Sen syyn lisäksi kuitenkin se on hyvä luonteinen, hyvän kokoinen ja tyyppinen sekä se on ollut näyttelyssä ja saanut sieltä L1. Se miten asioista kertoo vaikuttaa toisten suhtautumiseen.

vrt > "Teetän Nanilla poikueen koska se on mun raksugerbiilin poika, se oli niin söpis ja ihq eikä se pure"

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti