Apua, miten ns. "lainata" uroshamsteri? - Sivu 4 (Jyrsijät > Poikaset)

11.02.2009 15.02
019322634_r
Helsinki

"Niin no tiedän loppujen lopuksi vaikka ja mitä, mutta muut väittää vastaan toista vaikka faktatietoa on tarjolla. "

ihan perustietoja oot selittäny, et oo millään viestilläs onnistunu kertoo mitään mitä mä en tietäs.

"Siihen ei maailma kaadu jos muutama helsinkiläinen/pikkupaikkakuntalainen sanoo että empä ota sulta vaan sulta.
Kuitenkin suhteista ja ystävistä paljon enemmän hyötyä kuin jaskaa jauhavista foorumilaisista. :D"

kyllä mua vaan rupeis ihmetyttämään jos todella moni jossain foorumilla tokasis etten sulta lemmikkiäni ostais, ja myös jos kaikki joukolla yrittäs saada musta jotain oikeesti fiksua irti. ja vielä enemmän mua ihmetyttäs jos mua ei ihmetyttäis nää asiat.
kuitenkin foorumien kautta sitä nyt vaan tapaa niin paljon itseään fiksumpia ihmisiä ettei kaikkien alle alkoikästen kajaanilaisten päät sitä kestä.

siis oikeesti sitä voi vaan ihmetellä kuinka huono itsetunto on henkilöllä joka väheksyy kaikkia itseään nuorempia ja toisella paikkakunnalla asuvia.

so cute and fat
11.02.2009 15.38

Mä en oo koskaan teettäny yhdelläkään hamsterillani poikueita vaikka kaikilla onkin ollut mahtavat luonteet ;) Tosin eihän näitä hamsuja olekkaan ollut kuin yhteensä 7.

Ja ei kannattais ottaa ikiä tai paikkakuntia tähän sotkuun mukaan, itsehän olet "jo" 19v... :D

Muokattu viimeksi: 11.02.09 15.41
11.02.2009 16.25
niin just.
11.02.2009 16.29
Hami kirjoitti:

Niin no tiedän loppujen lopuksi vaikka ja mitä, mutta muut väittää vastaan toista vaikka faktatietoa on tarjolla.

Voin sanoa että olen saanut monelta vastauksen sähköpostiin ja useampi henkilö on varannut jo alustavasti poikasia minulta.

Siihen ei maailma kaadu jos muutama helsinkiläinen/pikkupaikkakuntalainen sanoo että empä ota sulta vaan sulta.
Kuitenkin suhteista ja ystävistä paljon enemmän hyötyä kuin jaskaa jauhavista foorumilaisista. :D

toi pikkupaikkakuntalainen on varmaan tarkotettu mulle.
11.02.2009 16.36
019327094_r
Nurmo

Kertoo kyllä jotain aikuisuudesta, jos aletaan haukkumaan toisten ikiä ja paikkakuntia... Mielestäni täällä on Hamille esitetty vain asiallisia kysymyksiä.

Ja tosiaan olet 19? Minä voisin pitää sua pikkulapsena ja teininä, mutta en pidä kun en sua tunne. Ei se ikä aina kerro kypsyydestä... Kuten taisit itse todistaa

11.02.2009 19.32
021935917_r
Tampere
Hima/ Tai yhtähyvin mulle. Samapa tuo. Jos ei keski mitään muuta haukkumista niin paikkakunnasta sitten? :D Komps melkein kaikki edellä (mm. Eirami, Pikku-H, Luna..)
wecope ♀ TK1 Promisehill Irish Rose "Mona" (s.06)
12.02.2009 12.53
019957002_r
Kuopio
Lopetetaanpas se turha vääntäminen ja jatketeaan keskustelua normaalisti. Kiitos!
Ylläpito valvoo!
12.02.2009 19.00
021542004_r
Alajärvi
lue hamsterifoorumilta??
16.02.2009 11.19
000049532_r

Pelkässä kannan lisäämisessä ei ole minkään valtakunnan järkeä. Siitä ei ole mitään hyötyä, että näitä "kikertävän kukertavia" mistä lie yhdistelmästä teetettyjä poikasia on pakko teettää kokoajan lisää.

Poikasten teettämisessä pitäisi olla valitettavasti kyllä jotain tavoitteita. Pitäisi vähintäänkin pyrkiä parantamaan laatua, kyllä kai "aikuisen" ihmisen pitäisi ymmärtää se.

Mä en ole ikinä ymmärtänyt näitä ihmisiä, joiden ainut tarkoitus on teettää vain "pari lemmikkipoikuetta" :( Kyllä niitä lemmikkejä riittää ihan varmasti myös jalostajien poikueista...

16.02.2009 21.48
Umma ilmaisi asian hyvin
16.02.2009 22.16
000018109_r
Jep, saisivat vaan ihmiset ottaa oppia, ja jättää oman itsekkyytensä taka-alalle, ja alkaa ajattelemaan niitä hamstereita.
19.02.2009 09.27
000052516_r
Voisi jokainen paskan jauhaja jo vihdoinkin lopettaa tämän epämääräisen keskustelun.
Tästä on ylläpitokin jo edellä huomauttanut ja tyypit jaksaa vaan valittaa...
Ooottetekin kyllä yksiä....
19.02.2009 13.09

^ Mun mielestä asiasta voi kyllä keskustella yleisellä tasolla, luulen että ylläpito puuttui aiheeseen koska tilanne alkoi mennä väittelyyn Hami vs muut. Yleisellä tasolla keskustelemista ei tietääkseni ole kielletty, jokaisella on aiheesta omat näkemyksensä ja minusta ainakin on mielenkiintoista lukea mitä toiset ovat mieltä.

Itse olen samaa mieltä kuin Umma. Viestisi oli kuin suoraan ajatuksistani : )

19.02.2009 14.17
^ Juu samaa mieltä! Miksei me nautittaisiin vain näistä kasvattajien kauniista tuotoksista?
19.02.2009 16.59
000049532_r

^^^Jos mä nyt olen oikein ymmärtänyt, niin tämä on keskustelufoorumi??

Sehän nyt on selvä, ettei päämäärätietoisesti kasvattavien poikueista kaikista tule näyttelytähtiä. Ihan selvä, mutta tarkoitus olisi yrittää parantaa laatua ja valita pesueesta paras jatkamaan sukua, sitten taas sen pennuista paras. Näin saataisiin sitä keskivertoa heivattua ihan yleisestikkin ylöspäin.

Aikaahan se vie ja läheskään kaikki hienot yhdistelmät eivät toteudu. Ehkä vain pieni osa?

Mutta en mä tiedä mitä mä höpisen... Lämpimikseni kai, kylmä ilma

19.02.2009 18.18
000049532_r

En pystynyt muokkaamaan edellistä viestiä, herjaa virhettä.

Aloittajalle:

Mistään tuskin saa uroksia astutus lainaan periaatteella 5e/viikko, me emme kysele...

Pitää vähän osata perus genetiikkaa, millaisella uroksella se oma naaras kannattaa astuttaa, ruokinta ja hoito perin pohjin = sinä opastat ensikertalaista myydessäsi poikasta, tiineyden ja synnytyksen mahdolliset ongelmat, poikasten ruokinta/vieroitus yms + paljon muuta.

Tutustu muihin harrastajiin, käy näyttelyissä, luo kontakteja. Ei se ole kenellekkään alussa helppoa, sen eteen pitää nähdä oikeasti vaivaa

Tutustu myös yleiseen käytäntöön astutuspalkkiota koskien.

Ja tämä ei ollut vattuilua, oikeasti, vaan vinkki.

27.02.2009 01.21
022511466_r
Lappeenranta
Missy kirjoitti:
Miten ei jotenki nyt mun korvaan kuulosta 22-vuotiaan kirjottamalta tekstiltä...

No kysy vaikka helsinkiläisiltä hamsterikasvattajilta urosta lainaan. "Moi, tahtoisin uroksen lainaan ku mun mielestä hamsterin poikaset on söpöjä ja tahon mun ensimmäisellä uudella hamsterillani teettää poikasia, vaikka en kyllä poikasista yhtään mitään ees tiiä. Mutta kyselen petsiessä niin varmasti osaan sitte ne hoitaa ((((:"

Mutta älä ihmettele jos sulle nauretaan päin naamaa ja kukaan ei suostu

(jotenki mää en oikein usko että helsingissä ei ois yhtäkään aktiivista kasvattajaa tällä hetkellä, viitaten siihe että sieltä on hamsterit muka lopussa...)

Just näi!
Ja muka 22. Enpä usko. Sano muut mitä sano .piste.

27.02.2009 01.22
Hohoo taas yksi näitä tapauksia. Ainoa hyvä asia mikä tässä on, on se että poikasille on jo paikka minne ne menevät luovutusiässä.

Hyvää tietoa saa hamsufoorumilta! Mutta kannattaisi tosiaan tutustua ensin kasvattajiin ennenkuin alkaa teettämään poikasia varsinkaan, kun sinulla ei ole omaa urosta ;D
27.02.2009 15.10
Ylläpito ei ole käskenyt lopettaa keskustelua kokonaan vaan ainoastaan tuon turhan vääntämisen. Asioista voi keskustella asiallisesti :)
28.02.2009 00.57
Hei, kerroppa sen eläinkaupan nimi missä tätis työskentelee, ni me käydää kattomassa et onko siellä niit hamstereita tarpeeks. XDD Enpä usko, että kerrot eläinkaupan nimee, ja rupeet väänteleen, et öö. en sano sillä plaaplaa. Joten...
02.03.2009 16.23

Voi tsiisus, että pitäisi nyt jo eläinkauppakin ratsata? Mihinkä sillä pääset? Et ainakaan siihen, että aloittaja ei niitä poikasia teettäisi. Hän tietää jo miten paljon niitä elukoita siellä kaupassa on, ja se että te tiedätte tuskin vaikuttaa mitenkään.

Ja aloittaja: Jos aiot kasvattajaksi, suosittelen ensinnäkin viivästyttämään tuota poikasten teettämistä siihen asti kunnes olet jollain tapaa saanut kokemusta. Jos nyt kuitenkaan et tee niin, niin se on omaa tyhmyyttäsi.. Ainakin kirjoja luet jos et muuta (vaikka en kyllä silläkään pohjalla välttämättä ihan kasvattamaan rupeaisi). Montako hamsteria sinulla on ollut?

Urosta kannattaa kysellä joltain kasvattajalta, heillä sentään usein laatua.. Tai sitten noita aikaisemmin esitettyjä sivustoja ym. Voisit myöskin antaa hamsterisi arvioitavaksi ellet ole jo, kyllä niitä elukoita täytyy kuitenkin nähdä monia ennen kuin osaa arvioida sen todellisen jalostusarvon.

Lisäksi kokemus olisi ihan hyvä.. Tädilläsi ilmeisesti kokemusta hamstereista? Sitten kannattaisi hankkia se puhelinnumero, ja eläinlääkärin myös, ja soitella sinne jos tulee ongelmia.

Umma tuolla ylempänä sanoi asian aika hyvin.

10.03.2009 20.45

^^ Komppailen ostittain.

Keskustelu on minusta mennyt aika negatiiviseksi, ja aloittajan jutut eivät ole auttaneet. Se että epäilette onko joku 22.v (tai joku tällanen,) voi sekin johtua siitä että ihmisillä on eri tyylejä kirjoittaa ja kaikki ei ehkä ilmaise itseään parhaalla mahdollisella tavalla. (kuinkakohan monta kertaa minäkin olen selittänyt että en nyt ihan tota tarkottanut ._.' )

Mutta olen foorumilaisten puolella, sori. Se mitä aloittaja viestittää on sekavaa kun ei ota selvää koko jutusta, perusasiat on jossakin ihan kuusessa, (huom. kuusessa, kaksi uu:ta xD ) ja nuo selitykset ettei puhelin-numeroa vai mitä lie se olikaan ole, kuulostaa jo aika kaukaa haetulta. Toivottavasti aloittaja nyt ymmärtää foorumilaisten kannan eikä ihan heti lähde sitä "kasvatustaaan" aloittamaan!

08.04.2009 22.20
021198159_r
Hamina
No, tämä ketjun aloittaja aloittikin jo pari ketjua uutta, että mitens on, ny nää poikaset on syntyny et hei foorumilaiset mitä voisin tehdä...? Että joo vaan.
08.04.2009 23.11
019322634_r
Helsinki
^ ??? missä?
so cute and fat
10.04.2009 11.03
000049532_r
^^ Siis missä? En löytänyt, kun ei taida olla rekisteröitynyt käyttäjä??
10.04.2009 16.16
000018109_r
10.04.2009 18.39
019322634_r
Helsinki
^ja sä oot yks syy miks niitä eläimiä kaupoissa myydään.
so cute and fat
10.04.2009 18.43
Pikku-H kirjoitti:
^ja sä oot yks syy miks niitä eläimiä kaupoissa myydään.
Eikö niitä sitten sais myydä? -...- Jos niitä ei myytäis niin ois hyvä, mut kerran niiden myynti ei ole musta kiinni niin..
10.04.2009 19.03

Jos kaikki ajattelee, että "se ei ole musta kiinni" niin ei mitään voi tapahtua! :) Vähän kun ilmasto-ongelmakin, jos kaikki ajattelis että ei mulla ole väliä, ei mitään tapahtuis, mutta jos kaikki porukalla tekee jotain niin muutoksia tapahtuu.

10.04.2009 19.14
019869658_r

OT: Olen kyllä niin kiitollinen että eläinkaupoissa myydään eläimiä :) Ilman tukkueläimiä roborovskit olisi luultavasti hävinnyt Suomesta (lähes) kokonaan. Roborovskit on aivan ihana laji ja olen täysin ihastunut niihin, en haluaisi niiden katoavan. Tietysti olen ehdottomasti sitä mieltä, että jos eläinkaupoissa myydään eläimiä niin niillä pitää olla hyvät olot.

Muokattu viimeksi: 10.04.09 19.14

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti