Wc -äänestys ;) - Sivu 2 (Kanit > Kanien hoitaminen)

08.07.2015 11.40
022706735_r

Millainen WC?

Meillä on kanillamme ollut aina äitini töistä (?) saatu jonkinlainen muovinen laatikko. Emme ole siis ostaneet mistään. Tuo on ainakin kelvannut kaniselleni.

Plussat

+ WC on sopivan iso, pääosin tarpeet menee sitten sinne. 

+ Kestänyt todella pitkään.

+ Todella helppo siivota. (Kulma WC on mielestäni vaikeampi siivota, koska marsullani on kulma WC, ja minulla on sellainen kissan WC tarkoitettu lapia, jolla putsataan tarpeet, niin se lapio ei mene sinne kulmaan xD)

Miinukset

- Reuna on aika korkea. 

Kanit eivät ole minulle vain tärkeitä -ne ovat minun koko elämä! <3
09.11.2015 23.36
022653240_r

1. Millainen wc kaneillanne on tai on ollut (esim. koko, mistä se on tehty, kestävyys, mikä malli jne., mistä löytyy ym.)? Miten vertaisitte niitä? Mistä se on hankittu? Suositteletko?

- Kissojen hiekkalaatikko, toiminut ihan hyvin ja hyvän kokoinen.

2. Plussat ja miinukset? Sekä omistajan että kanin mielipide :D (eli mitä mieltä itse on ko. tuotteesta ollut ja miten kani on siihen suhtautunut)

- Plussaa koko. Ihan perus loota. :D

3. Mitä kuiviketta vessassa käytätte tai olette käyttäneet? Sen plussat ja miinukset (esim. pysyykö vessassa, jääkö tassunpohjiin

- Puupelletti. Plussana se ei haise, ei pölyä, kulje kanin mukana joka paikkaan ja on halpaa.

4. Mitä käytätte häkinpohjalla (esim. mattoa, pyyhettä, pahvia, purua ym.) ja mitkä ovat sen plussat ja miinukset (esim. onko ko. tuote helppo pestä ym.)?

- Mattoa, ihan ok. Tahtoisin ostaa maton joka ei ime esim vahinkopissoja ja olisi helpompi siivota.

5. Onko kaneillanne muutenkin voimakkaita taipumuksia esim. wc:n kaivamiseen tai papanoimiseen ympäri häkkiä vessasta huolimatta, jotka aiheuttavat lisää siivoamista? Uskotteko sen johtuvan tarvikkeiden huonoista ominaisuuksista vai itse kanista? Entä voisivatko ne johtua myöskin omistajan siivoustavoista (eli esim. siitä, ettei itse siivoa vessaa/häkkiä tarpeeksi)?

- Papanoita tulee muuallekin kun wc-laatikkon. Varmasti kerkeisi tulla vähemmän jos siivoisin kokoajan, mutta se nyt on ihan itsestään selvää. :D

09.11.2015 23.53

1. Millainen wc kaneillanne on tai on ollut (esim. koko, mistä se on tehty, kestävyys, mikä malli jne., mistä löytyy ym.)? Miten vertaisitte niitä? Mistä se on hankittu? Suositteletko?

- mulla käytössä semmonen kissoille tarkoitettu iso kulmavessa, joka maksoi kärkkäisellä joku 10-15e. Tosi kestävä ja paksua muovia ja reunat ruojaa hyvin ettei sieltä pääse papanoita tulemaan, ja ne reunat/laidat saa otettua pois esim siivouksen ajaksi kun on semmosilla klipseillä kiinni. Suosittelen kyllä! 

2. Plussat ja miinukset? Sekä omistajan että kanin mielipide  (eli mitä mieltä itse on ko. tuotteesta ollut ja miten kani on siihen suhtautunut)

- plussina helppo puhdistaa, isokokoinen, ja kanikin nopeasti oppi sitä käyttämään. 

3. Mitä kuiviketta vessassa käytätte tai olette käyttäneet? Sen plussat ja miinukset (esim. pysyykö vessassa, jääkö tassunpohjiin

- Vessassa kuivikkeena joko kissanhiekkaa tai puupellettiä. Puupelletti tosi hyvä, kissanhiekkaa käytän vain harvoin muutenkin. 

4. Mitä käytätte häkinpohjalla (esim. mattoa, pyyhettä, pahvia, purua ym.) ja mitkä ovat sen plussat ja miinukset (esim. onko ko. tuote helppo pestä ym.)?

- räsymatto toimii häkinpohjalla alustana, helppo pestä kun nakkaa koneeseen vaan. 

5. Onko kaneillanne muutenkin voimakkaita taipumuksia esim. wc:n kaivamiseen tai papanoimiseen ympäri häkkiä vessasta huolimatta, jotka aiheuttavat lisää siivoamista? Uskotteko sen johtuvan tarvikkeiden huonoista ominaisuuksista vai itse kanista? Entä voisivatko ne johtua myöskin omistajan siivoustavoista (eli esim. siitä, ettei itse siivoa vessaa/häkkiä tarpeeksi)?

- välillä tyttö lulu kaivelee, mutta  poikakani ei. Välillä tulee papanoita lattialle vaikka olisikin vessa käytössä, ja en osaa kyllä sanoa :D kai se ei joka papanalla tajua mennä vessaan vaan päästelee kävellessä. 

11.11.2015 15.34
022678491_r
Riihimäki

1. Millainen wc 

- Neelalla on ihan normaali pinkin värinen muovinen kulma-wc. Ostettu muistaakseni Mustista&Mirristä. Sininen samanlainen on ns. matkakassissa, josta löytyy valmiina kaikki reissutavarat.

2. Plussat ja miinukset

- Plussana ehdottomasti se, että Neela tekee kaikki tarpeensa sinne. Pari kertaa oon tainnut siivota pissat muualta häkistä kun wc:stä, mutta sekin pentuaikana. Wc on myöskin helppo siivota. 

3. Mitä kuiviketta 

- Puupellettiä. Ei siis överikallista kissan puupohjaista hiekkaa vaan rautakaupasta saatavaa Vapon lämmityspellettiä. Todella hyvä kuivikkeena, koska on jo sen verran painavaa tavaraa, ettei lentele pitkin poikin. Eikä haise. 

4. Mitä käytätte häkinpohjalla 

- Häkin pohjalla mattoa tai pyyhettä. Peseminen menee siinä missä muutkin talouden pyykit. Koska Neela käyttää wc:tä, ei tarvitse edes alustaa vaihtaa kauhean usein.

5. Onko kaneillanne muutenkin voimakkaita taipumuksia esim. wc:n kaivamiseen tai papanoimiseen ympäri häkkiä vessasta huolimatta, jotka aiheuttavat lisää siivoamista? Uskotteko sen johtuvan tarvikkeiden huonoista ominaisuuksista vai itse kanista? Entä voisivatko ne johtua myöskin omistajan siivoustavoista (eli esim. siitä, ettei itse siivoa vessaa/häkkiä tarpeeksi)?

- Neela kaivelee mielummin mattoa kun wc:tä. Wc:n on hyvä olla tarpeeksi pieni ettei kani mahdu sinne "viettämään aikaa" vaan tekemään pelkät tarpeensa.

15.11.2015 15.43
022214862_r
Ilomantsi

1. Millainen wc 

Tokmannilta ostettu smart säilytyslaatikko, jospa leikattu yksi seinä pois. Jatkuvasti meni pissit ohi matalereunaisista wc laatikoista, joten nyt on korkeutta ja pissit pysyneet boxin sisäpuolella. Korkeus ei kuitenkaan ylitä paljon häkin alaosan reunaa, jolloin meillä kätevä, kun kaneilta häkkiosa päivisin pois, kun ovat vapaana. Suosittelen, halpa ja käytännöllinen!

2. Plussat ja miinukset?

Kanit tottuivat heti, eivät esim pelänneet (laatikko läpinäkyvä) korkeita reunoja.

Plussana
Pissit eivät mene yli, yleensä pissivät laatikon kulmiin. Helppo siivota/tarvittaessa pestä. 

Edullinen (meidän maksoi tokmannilla 3.90€), tietysti koko vaikuttaa hintaan. Meillä leveydeltään 40cm, juuri sopii tuommoinen keskikokoinen kani pyörähtelemään.

Miinuksena
Aukkoa leikatessa/sahatessa helposti muovi menee halki. 

3. Mitä kuiviketta 

Kuivikkeena rautakaupasta saatavaa puupellettiä. Imee hajut ja pissit hyvin. Näkee selvästi minne kani virtsannut. Helppo siivota eikä tartu tassuihin, jolloin siistinä pysyy myös muuten asunto kun kanit eivät kanna jaloissaan roskia häkistä.

4. Mitä käytätte häkinpohjalla 

Pehmeitä "pesuhuonemattoja". Todella helppo pitää puhtaana ja häkistä ei lennä roskia esim mikä purusta aiheutuu. Miinuksena joskus puput nakertaa tätä, mutta yleensä pysyy siistinä kun on muutakin pureskeltevaa.

5. Onko kaneillanne muutenkin voimakkaita taipumuksia 

Joskus papanoita häkissä muuallakin, ihan ykköskappaleita. Muualla asunnossa ollessa harvoin papanoivat minnekkään. Joskus myös juoksevat rallia häkissä niin vessalaatikosta saattanut lennähtää muutama papana ja puupelletti häkin puolelle, mutta eihän sitä kaneiltakaan mahdotonta siisteyttä voi vaatia vaan antaa elää kanien elämää.

Hilarius, Neponen & Essi omat 03.05.2011 -> ♥

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti