Neu - koiranruoka (Koirat > Koiran ruoka)

25.07.2007 23.57
019866441_r
Iisalmi

Joo, tossa tuli mieleen, että mitä kokemuksia teillä on NEU:sta?
Kun k.o ruoka tuntuu olevan ponnahtanut esille voimakkaasti.

Itse syötän BK:ta mutta tuosta NEU:sta haluaisin kuulla juttua tältäkin puolelta enemmän!
Joten jos kertoisitte koirienne suhtautumisesta ruokaan yms.?

Ymmärsin jo kauan sitten etten tätä maailmaa voi muuttaa, mutta tiedän että kaikki voisi ajatella ikiomaan suuntaansa.
18.08.2007 03.03

Omille koirilleni olen syöttännyt perus NEU:ta, ALT:ia, riisi-kalkkunaa. Hyvin on koirille maistunnu. Lintuneuta (vogel) ja riisi-lohta pitää vielä kokeilla miten ne maistuu. Ei ole mitään huonoa sanottavaa käyttämistäni NEU versioista.

21.08.2007 09.59
021607063_r
Turku
jep, meilläkin Rico syö päivittäin NEU:ta, hyvin on maistunut.. Välillä syötettiin HEVINEU:ta ja nyt tällä hetkelle menee ihan perus NEU. On kyllä mainio ruoka, koira tykkää, eikä kroppakaaan näytä pahaa "tykkäävän".
28.08.2007 13.08
018844997_r
Porvoo

Kiinnostais kyllä kokeilla. Pitäs koittaa jotain ruokavalion muutosta muutenkin. sillai, että alkaa syöttämään enemmän lihaa yms. Nyt on neiti ollut pääosin kuivaruualla + kotiruoan jämillä. Jospa sais sillä karvankin parempaan kuntoon.
Käytiin tossa joku aika sitten tyhjennyttämässä wilman anaalirauhaset, netistä sitten luin, että ruokavalion muutos saattais siihenkin vaivaan auttaa..

Miten siis.. onko toi NEU sellanen, ettei sen lisäksi välttämättä muuta tarvitsisi antaa? vai onko se vaan sellanen normi ruoan lisäksi? (en jaksanut nyt ottaa googlella selville) josko joku haluais mulle kertoa täällä

Muokattu viimeksi: 28.08.07 13.09
28.08.2007 13.57
NEUta voi syöttää pelkästään tai papanoitten kanssa. Jos syötät NEUta pelkästään, niin syötä lisäksi lihaisia luita/ pari kananmunankuorta jauhettuna viikossa NEUn seassa/ pelkkää kalkki valmistetta esim. kalkkirekku. NEU tuotteissa kalsium ja fosforin suhde on vähän vinksallaan, eli fosforia on enemmän ( 1:1,2 ) Käytä vain jotain mainitsemistani vaihtoehdoista. ALT neussa lihat ovat raakana, muissa NEU versioissa lihat ovat kypsiä. Empä nyt keksi muuta kerrottavaa, jos vielä haluat jotain tietää niin kysy
28.08.2007 15.50
018844997_r
Porvoo

kiitos kiitos :)

eli joko lihaisia luita, kananmunan kuorta tai kalkkivalmistetta, mutta vain yhtä noista kolmesta. ymmärsinkö oikein?

Mä kyllä varmasti valkkaisin niistä ton, jossa liha on raakana. eikös kypsennyksessä häviä paljon tärkeitä ravintoaineita siitä lihasta?

28.08.2007 16.38
Oikein ymmärsit, vain yhtä vaihtoehtoa käytät kalkin lisäämiseen. Kypsästä lihasta on tuhoutunnut kokonaan tai suurimmaksi osaksi, siinä olevat entsyymit, vitamiinit ja kivennäiset. Laitan tähän linkin NEUn sisältöön, www.reikon.net/ mene kohtaan NEUfrau oy ja jatka siitä eteenpäin. Kannattaa ensin ostaa kokeeksi NEUta jostain eläinkaupasta, ovat kylläkin suloisen hintasii Itse kuulun täälläpäin rinkiin, jossa meitä on 12 kpl, rahtikulut on tosi pienet per tilaaja. Helsingissä murren murkinasta pystyy tilamaan NEU tuotteita, jos tilaa yli 25 kpl saa -10% alennuksen, tässä linkki www.murrenmurkina.com mene kohtaan hinnasto.
29.08.2007 09.05
018844997_r
Porvoo
Kiitos linkeistä. Täytyy ajan kanssa lukea tuolta Murrenmurkina-sivuilta noi 'kokemuksia raakaravinnosta'.
06.09.2007 12.41
019729182_r
Kuopio
meillä cocu syö kans perus NEUta nappulan kans. hyvin maistuu mut oon kyllä samaa mieltä kuron kans siitä hajusta.. haisee pahalle!
06.09.2007 13.58
018844997_r
Porvoo
mutta mitäpä sitä ei koiransa eteen tekis... en ole ite vielä sitä kerinnyt hommata, mutta uskon, että se haju voi olla aika karmee.. :)
06.09.2007 22.30
020128909_r
Nurmijärvi
Täällä on testattu perusneuta ja vogelia ja maistuu todella hyvin. Ainoastan viimeksi meni molemmilta vähän mahat sekaisin jostakin syystä vaikka ihan pienet palaset alkuun laitoin nappuloiden sekaan.
07.09.2007 08.57
019729182_r
Kuopio
Wilma kirjoitti:
mutta mitäpä sitä ei koiransa eteen tekis... en ole ite vielä sitä kerinnyt hommata, mutta uskon, että se haju voi olla aika karmee.. :)
jep
11.09.2007 08.03
018844997_r
Porvoo

eilen kävin ostaa eläinkaupasta yhden NEU pötkön kokeeks ja ostin myös ihan pelkkää jauhelihaakin. Ei kyllä viel keritty kokeilee NEU:ta.
niin ostin sitä missä liha on raakana.

18.09.2007 15.49
018844997_r
Porvoo

noniin nyt on wilma syönyt ekan NEU:llisen annoksensa :)

Ensi reaktio oli nenän nyrpistys, kera ilmeen "mitä tää muka on?!?!"
sitten uskalsi vähän maistaa ja hups vaan ja kippo oli nuoltu puhtaaksi
Eli taisi se siitä tykätä.
Haju ja se minkä näköstä se oli sulaneena, niin HYI!

18.09.2007 19.00
020128909_r
Nurmijärvi
Wilma kirjoitti:

noniin nyt on wilma syönyt ekan NEU:llisen annoksensa :)

Ensi reaktio oli nenän nyrpistys, kera ilmeen "mitä tää muka on?!?!"
sitten uskalsi vähän maistaa ja hups vaan ja kippo oli nuoltu puhtaaksi
Eli taisi se siitä tykätä.
Haju ja se minkä näköstä se oli sulaneena, niin HYI!

Juuri tuosta haju ja ulkonäköasiasta oli puhetta Neun valmistajan kanssa, eli tuo Alt jossa on liha raakana on tosiaan voimakkaamman hajuinen ja löysempää kuin muut neut.
19.09.2007 10.12
018844997_r
Porvoo

joo se meni ihan veteläks kun suli.. yääk.. ei olis paha jos vähän kiinteämpi koostumus olisi.

edit. piti laittaa alunperinkin se Wilmalla, eli vaihdoin :)

Muokattu viimeksi: 19.09.07 13.22
21.09.2007 13.51
020733207_r
NEU? Ja se on..? :'DD En mä yhtään pihalla oo...
21.09.2007 14.44
020128909_r
Nurmijärvi

Tässä valmistajan kotisivut:

http://www.reikon.net/neufrau/tuotteet.html

Sieltä selviää mistä kyse

21.09.2007 21.29
020733207_r
Jaa. :> No, Kaija ei ainakaan syö tota NEUta, en oo ees aikasemmin kuullukkaa. Se syö Nutro Choice'a, ne maut tosin vaihtelee lammas-riisistä kana-riisiin, muita makuja sen maha ei kestä. Ja joskus ostetaan kaupan Pediree-raksuja. :> Ja 'liharuokana' se syö Pedigreen lihamössöö. ;))
18.11.2007 00.25
018748995_r
Helsinki
Vili on syönyt pelkkää NEUta kohta vuoden ajan. On ollut pienestä asti aika nirso ja herkkävatsainen. NEUsta tykkää todella paljon ja maha on pysynyt kunnossa Me lisätään vähän Eagel Packin Holostic Solutionin maitohappobakteerivalmistetta ruokaan, ja enimmäkseen ollaan syötetty tota vogel versiota. Mun mielestä NEU ei haise mitenkään erityisen pahalle eikä sen koostumus ole hullumpi Kannattaa antaa sen sulaa pöydällä vaikka yön yli. Aamulla leikkaa yhdestä päästä metallisen kiinnittimen pois, ja puristaa pötköstä tlimääräiset vedet pois joko suoraan kranaan tai talouspaperiin. Säilytys onnistuu hyvin jääkapissa hedelmäpussissa, jossa on pari palaa taloupaperia mukana joka imee turhan kosteuden pois.
01.09.2008 10.14
Meillä syödään joka päivä neuta. Koirille maistuu tosi hyvin (minun Fannykin syö sitä vaikka on hyvin nirso). Meillä syödään HeviNEU:ta hrrastuspäivinä, ja muuten meillä syödään kalkkuna-peruna, voogeli, lohi ja ihan tavallista NEU:ta muina päivinä.
05.09.2008 17.54
019735115_r
Helsinki

Meillä syödään myös neuta. Sitä, missä kaikki liha on raakana. Koirat saavat päivittäin lihaa ½-1kg, sekä sen lisäksi desin - kahden verran kuivaruokaa.

- Turkin saa hyvin kuntoon kananmunankeltuaisilla, sekä lisäämällä öljyä ruokaan.

23.11.2008 20.47
021812377_r
Jämsä
Muakin on nyt alkanu kiinnostamaan tää liha-ruokinta, mutta toi sivusto http://www.reikon.net ei ainakaan minulla toimi ?
BoJoing
23.11.2008 22.08

Googlaa neu nii löytyy^

Neussa on vaan aika paljon valkuaisaineita(???) Mutta aattelin alkaa syöttää kun on sanottu, että se piristää koiraa(???)

24.11.2008 14.04
019064512_r
Orivesi
Tarmo rakastaa neuta yli kaiken! Saa sitä Franks pro gold performancen kylkiäisinä, näillä pysyy sopivassa massassa ja turkki kiiltää Yleensä saa perusneuta tai heviä, mutta kaikki on tähän asti sopineet, ALTia ei olla vielä kokeiltu. Siihen hajuun kyllä tottuu, ja kun pitää hedelmäpussissa tms. niin ei jääkaappikaan haise niin pahalta
10.12.2008 18.21
021033285_r
Varkaus

Meillä syödään kans neuta. Yleensä vogelia, myös neuppia ja altia tulee tilattua ja sit jos on rankempaa (enemmän aktiviteettejä kuin normaalisti) saa sillon tällön myös heviä.Kokeiltu myös noita reikon lohi- ja kanariisiruokia (ei vissii varsinaisesti NEUta?) Ja myös hyviä.

Mä en oo aiemmin tuosta kuulutkaan että pitäisi kalkkia antaa lisänä, tosin meillä on aina ruokavalioon kuuluneet niin lihaisat luut kuin "normaalit", kananmunat kuorineen, raakaliha, kasvissoseet yms. milloin mitäkin neun lisänä, joten saa tuo koira lisää kalkkiakin tuolta.

Me on siis neuta syötetty nyt puolisen vuotta (vasta) enkä tajua miten jaksoin ennen sitä niiin kauan tapella tuon koiran ruokinnan kanssa. Ilona on aina ollut herkkä, sillä on ollu korva ja tassutulehduksia, molemmissa ongelmana hiiva. Lisäksi muita epämääräisiä kutinoita sekä anaalirauhaset tulehtuneet.

Lisäksi sille ei koskaan ole maistunut nappula. Se oli ollut jo kasvattajan luona heikko syömään nappuloita (sai lisäksi myös kotiruokaa) ja sama jatkui meillä. Pitkään olin sitä mieltä että kyllä se syö kun on nälkä, venkslattiin eri nappulamerkkien kanssa, mutta koira ei ollu terve eikä hyvässä kunnossa, varsinkaan kun liikkuu niin kauhean paljon mitä liikkuu niin se oli pelkkää lihasta ja nahkaa. Se oli välillä kotiruualla, mutta minusta ei oo kokkeilemaan, oon liian laiska ja mietittiin kauan ratkaisua ennen kun kasvattaja tajus vinkata meille neuta.

Neu on kyllä auttanu kaikkiin meiän ongelmiin, maistuvuusongelmat katosivat samantien, samoin liika laihuus. Nyt on kauniin lihaksikas ja sporttinen mimmi, jolla on myös sopivasti massaa. (Muttei missään nimessä läskiä!) Lisäksi päästy korva yms. vaivoista eroon.

Tuleehan se ehkä vähän kalliimaksi kuin pelkän nappulan syöttäminen, mutta toisaalta eipähän tarvitse lekurilla ravata hakemassa korvatippoja ja muita lääkekuureja koiran hoitoon. 

Eli tää on vähä et Neu on pelastus meiningillä koko viesti, mut meillä se vaan toimii niin hyvin =) Voin suositella.

Muokattu viimeksi: 17.04.09 20.32
15.12.2008 09.18
Meillä kanssa karu on nyt pelkällä neulla, pakastimeen saapui viime viikolla 25kg alttia. Karu on syönyt neuta kolmisen kuukautta, ensin nappulan rinnalla ja nyt muutaman viikon pelkkää neuta. Karva on alkanut kiiltää ihan eri tavalla, kun nappulan syönti loppui kokonaan. Karu ei koskaan ole ollutkaan pelkällä nappularuualla, alkuun sai itse keitettyä "puuroa" ja raakaa jauhelihaa/naudan mahaa tms. + vähän nappuloita.
18.12.2008 17.25

tuosta neusta lähti mulla aikoinaa innostus tähän nykyseen ruokintamalliini...

Se oli sillon ku roksu meinas käsiin kuolla kun ei mikää eväs kestänä pojalla sisällä ei edes se saakutin kallis eläinlääkärin nappula...hoitokoiran omistajalta sain sitten testiä tota ihmettä ja se kesti mahassa..sit innostuin oikeen tähän ruokinta hommaan paneutuu ja nyt on joka hukka ja katit luonnonmukasella ravinnolla ja hyvin menee...nyt on ukon maha terästä ja suolistotulehukset, kaasuuntumiset, ikuiset ripulit ja oksentelut jne. muut systeemit on vaa ikävä muisto.

20.12.2008 12.13
021897017_r
Joensuu
Meillä on välillä syötetty NEU:ta, paremmin syövät ihan tavan lihaa ja itte ainakin pysyttelen tuosta mössöstä kaukana kun haisee niin pahalle. :D Hintaakin kertyy aika paljon joten ennemmin syöttelen lihoja kun koiratkin niistä enempi tykkää.
22.12.2008 07.42
En mä pidä pahan hintasena, kun reilun 2kk sapuskat saa yhdelle koiralle alle 60e ja Karu syö vielä sitä ALTtia, joka on kallein tai ainakin niitä kalleimpia neu-laatuja

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti