Lohiöljyistä - Sivu 2 (Koirat > Koiran ruoka)

11.06.2009 22.13
019561409_r
Hämeenlinna

Saatin kaverilta pullo Best Friend lohiöljyä, muutaman kerran oon ruokaan pistänyt, minkähän tasoista toi on..? Sehän on ihan markettikamaa, ja sen perusteella on mullakin omat käsitykseni, mut onko siinä oikeesti mitään tehoo?

11.06.2009 22.49
mie ostin tänään litran Omega Max lohiöljyä :) saa nähdä onko sillä mitään vaikutusta turkkii/ihoon
30.06.2009 16.32
Me ollaa ajateltu, et ostetaa lohiöljyy:)
30.06.2009 18.57
019455497_r
Havumäki
Moss kirjoitti:
Onko kukaan kokeillut Hyljeöljyä? hyviä kokemuksia? itse mietin jos ostaisi.
Hyljeöljyä on kehuttu kanssa ja tietääkseni sen pitäis olla tosi hyvää vaikkakin saattaa vähän arvokasta olla.. Itsekkään en ole löytänyt ku tuon findogsin hyljeöljyn vaan.. Hyljeöljy pitäs olla siin varmaan jotai 10kertaa parempaa /tosi monta kertaa parempaa ku lohiöljy :)
"Elämä on kuin koiravaljakko. Jos et ole johtajakoira, maisemat eivät koskaan vaihdu" -Lewis Grizzard- ... "Jos valjakko karkaa, menetät elämän"
27.12.2009 22.52
020788617_r
Kalajoki
Onko kellään kokemuksia tästä öljystä http://www.grizzlypetproducts.dk/lang-fi/products/dogs.html ? Meillä ollut käytössä jonku aikaa ihan hyvää on ollut (:
28.12.2009 13.36
020190155_r
Ulvila
Wilma kirjoitti:
Onko kellään kokemuksia tästä öljystä http://www.grizzlypetproducts.dk/lang-fi/products/dogs.html ? Meillä ollut käytössä jonku aikaa ihan hyvää on ollut (:

Ostin ennen joulua Profinen largebreedkanaperunaa 15kg:n säkin ja tota öljyä tuli kylkiäisenä.Oon siitä asti laittanut koirien nappuloiden joukkoon ja tuntuu auttaneen.Hilseily ainakin on loppunut.

28.12.2009 17.48
021111698_r
Vantaa
Romeo kirjoitti:

Saatin kaverilta pullo Best Friend lohiöljyä, muutaman kerran oon ruokaan pistänyt, minkähän tasoista toi on..? Sehän on ihan markettikamaa, ja sen perusteella on mullakin omat käsitykseni, mut onko siinä oikeesti mitään tehoo?

Kokemusta ei ole, mutta ei taida olla laadukkainta tavaraa. Mitä annostelua katsoo, niin pienelle ehkä ok antaa pidempikin kuuri. En ole millilitroja mitannut, paljonko on yhdessä pumpun painalluksessa, mutta muistaakseni "kaksi pumpun painallusta / koiran viittä painokiloa kohti / vrk". Sindillä se olisi kahdeksan painallusta, joka varmaan tekee millilitroissa enemmän kuin esim. Salmopetin 10-15 ml (en nyt muista).

Mitä Hyljeöljyyn tulee, niin mistä hylkeestä? Kuinka pyydetty? Minulla tulee välillä eettiset kysymykset vastaan, vaikka kyselemättä syötin pienen pullollisen Salmopetiä. Menossa Optima Green, sitten luomurypsiöljy (joo, vähäiset on vaikutukset) ja vaikka Nutrolin (noissa kasviöljyissä vastaan tulee mun näkökulmasta myös kotimaisuus -> pienemmät rahdit). . Tosin tuo Symppis myy sekä Optima Greeniä että Salmopetiä...

Muokattu viimeksi: 29.12.09 09.46
29.12.2009 01.08
Meillä sekoitetaan barf-valion sekaan aina lohiöljyä TAI bellavan siemenöljyä ummetuksen varalta.Meidän jätkillä kun sattuu olemaan hassut vatsat eli tulee NIIN kova kakka että kiljutaan sitä tehdessä.No lohiöljyhän se siihen tepsii =) Varmaan muutenkin hyvää öljyä koiran ''mielenterveyden'' ja keskittymiskyvyn kannalta.
29.12.2009 02.21
022598318_r
Vampula
Aikaisemman koirani kanssa (shelttinarttu) käytin tarvikeliikkeestä ostettua (pirun tyyristä) lohiöljyä,( mutta nyt tämän uuden koiran (siperianhuskynarttu) on menty ihan vaan tavis ruokaöljylinjalla, sitä olivat syöttäneet vanhassa kodissa koko laumalle ja hyväksi on todettu.)
Nälkä lähtee syömällä, vaimo juomalla ja mies koiralla.
30.12.2009 14.22
022139401_r
Helsinki
Me saatiin yhestä agikisasta tota best friend lohiöljyä ja oon nyt pojille antanu kaks pumppausta joka ilta..

En nyt tiiä kait toi turkki nyt joteenki parempi on ku ennen :)
30.12.2009 19.20
021013145_r
Kirkkonummi

Meillä mili syönyt nyt nappuloiden seassa 2litraa tuota Omega Max lohiöljyä.hyvin auttoi turkkiin,anturoihin ja ihoon.

Blondilla taas nutrolin senior öljyä ja on auttanu huomattavasti turkkiin ja anturoihin

,,
08.01.2010 20.03
022335875_r
Tampere
Mie aloitin eilen syöttämään Toivolle Salmo Pet -lohiöljyä ruoan seassa. Toivolla nyt ei ole ollut ihon tai turkin tms. kanssa ongelmia, mutta tuskin tuo ainakaan pahaksi koiralle on. :) Aiemmin Toivo on saanut ruoan seassa pellavansiemen- tai rypsiöljyä.
aina on Toivoa.
08.01.2010 22.26
021983607_r
Kauhava

Me ollaan haettu lohiöljy kennelrehulta. Ihan sellaases purnukas, ja säilytetään pakastimes. Se on sellaasta ruskiaa hyytelöä :---D Annetaan aina parin viikon kuureina esim. ennen näyttelyitä.

Taisi maksaa 5-15€..? Ei kovin iso paketti.

http://sylirotta.blogspot.com/
08.01.2010 22.41
Mä mietin tuon lohiöljyn hankkimista, voisi saada koiralle vähän lisää lihaa luiden päälle samalla kun ihoa ja karvaa hoitaisi.. Tai mene ja tiedä, mutta kasvattaja suositteli.
08.01.2010 22.44
Meillä on apteekista ostettua jotain tosi hyvää... aika kallistakin... mutta eron huomaa heposti :)
09.01.2010 23.01
022335875_r
Tampere

Toivolle siis aloin antamaan lohiöljyä pari päivää sitten, mutta täytyy sanoa että kyllä se haisee pahalle! Koira kun on syönyt, niin tuntuu että kalanraatoa se on vedellyt, yh. Ja lapsella kun ei aiemmin henki haissut ollenkaan.. :I Onneksi nopeasti lähtee pois se haju ruokailun jälkeen..

aina on Toivoa.
09.01.2010 23.28
022136562_r
Kemi
Aidan kirjoitti:
Mä mietin tuon lohiöljyn hankkimista, voisi saada koiralle vähän lisää lihaa luiden päälle samalla kun ihoa ja karvaa hoitaisi.. Tai mene ja tiedä, mutta kasvattaja suositteli.

Ei lohiöljy lihota ( jos nyt sillä tuossa tekstissäsi sitä tarkoitit ).
Lohiöljy on tarkoitettu karvan ja ihon hoitoon. Ja siitä saa myös omega 3 rasvahappoja.
Sen ei pitäisi lihottaa koska on todella terveellinen öljy, eikä sisällä "pahoja" rasvoja.

Meillä syödään parikertaa viikossa lohiöljyä ( ihan BF:n 9.9€/pullo). Olipa kalaöljy mikä tahansa niin se meinaa tuoksahtaa.
Turkki on parantunut ja kiiltoa tullut paljon lisää. Myös ihon hilseily hieman hilliintyi tuolla lohiöljyn syötöllä.

09.01.2010 23.32
022154694_r
Lahti

Jos haluaa öljylisän antaa mutta ei välitä kalaöljyn, hmm, "hemaisevasta" tuoksusta niin suosittelen Eforian öljyä, on hajuttomampi ( ja mauttomampi jos koira vierastaa lohiöljyn makua) ja toimii ! Meillä kissoilla siis tätä.

Aptus tuote ja apteekista löytyy joidenkin eläinkauppojen lisäksi. Apteekissa taisi olla jtn 16e pullo mutta annostellaan tipoittain ja ainakin mun mielestä erittäin riittoisa.

09.01.2010 23.34
022136562_r
Kemi
Sisu kirjoitti:

Jos haluaa öljylisän antaa mutta ei välitä kalaöljyn, hmm, "hemaisevasta" tuoksusta niin suosittelen Eforian öljyä, on hajuttomampi ( ja mauttomampi jos koira vierastaa lohiöljyn makua) ja toimii ! Meillä kissoilla siis tätä.

Aptus tuote ja apteekista löytyy joidenkin eläinkauppojen lisäksi. Apteekissa taisi olla jtn 16e pullo mutta annostellaan tipoittain ja ainakin mun mielestä erittäin riittoisa.

Muistatko yhtään minkä kokoinen pullo kyseessä?
Olen ruennut itse kissoillekkin antamaan tuota lohiöljyä tuon turkin takia, ovat sisäkissoja ja kuivailma saa aikaan sen hilseilyn noilla.
Ja tosissaan kun on tuo koira joka syö kanssa tässä talossa lohiöljyä niin riittoisa suht suuri pullo olisi enemmänkin kuin tarpeeseen. :)

Muokattu viimeksi: 09.01.10 23.35
09.01.2010 23.40
022154694_r
Lahti
Roope kirjoitti:
Sisu kirjoitti:

Muistatko yhtään minkä kokoinen pullo kyseessä?
Olen ruennut itse kissoillekkin antamaan tuota lohiöljyä tuon turkin takia, ovat sisäkissoja ja kuivailma saa aikaan sen hilseilyn noilla.
Ja tosissaan kun on tuo koira joka syö kanssa tässä talossa lohiöljyä niin riittoisa suht suuri pullo olisi enemmänkin kuin tarpeeseen. :)

200 ml pullo ja kissoille annostus 1-2 ml/ pv jos antaa kuurina ja 0.5 ml/ kolmea kiloa kohti ylläpitona. Meillä kun syödään pääasiassa raakaa niin ylläpitoannoksena annan joten hyvin kestää tuo pullo meillä.

Muoks: kirotusvilheet

Muoks2: Piti vielä sanoa että koirille sama annostus, 0,5 ml / 3 kg ja että meillä on ollut tuota BF lohiöljyä silloin ihan alussa kun sain ilmaiseksi mutta roskiin meni. Karmee löyhkä eikä uponnu kisuille yhtään. 

Muokattu viimeksi: 09.01.10 23.45
16.01.2010 21.56
021025614_r
Lahti

Meillä käytetään lohiöljyä ja kuivattua merilevää. Ja turkki on TODELLA mahtavassa kunnossa niiden ansiosta. Kannattaa kokeilla ! Ja meillä käytetään norjalaista lohiöljyä joka on sellaista jäätelön kovaa =)

23.01.2010 09.56
Ostin koirille viikko sitten Omega Balans -lohiöljyä, ja jo nyt Unikon kuivat anturat ovat huomattavasti pehmeämmät. Nutrolinilla ei ollut mitään vaikutusta noihin anturoihin tai turkkiin. Sääli vaan, että tuo öljyn haju tarttuu noiden karvanaamojen partaan, ja sitten saan pitkin päivää kalanhajuisia pusuja :P
23.01.2010 12.29
Onkos tuo lohiöljy hyvä energianlähde vai onko se pötyä... mielessä ois ostaa sitä, kun Pilvi vaikuttaa niin laihalta (kun ulkonaoleskelu vie paljon energiaa etenkin pakkasilla). Siis en laittais sitä mitään litroittain ruuan sekaan mutta sopivasti. Turkkikin sais lisää kiiltoo (en nyt sanois et sillä ois huono turkki mut kumminkin).
23.01.2010 13.09
No ei se mikään ykkös lihotusaine ole, annostus kun on aika pieni. LÄhinnä siitä saa noita tärkeitä rasvahappoja. Itse lihottelin aikoinaan Unikkoa Hevi-NEUlla ja Ziwi Peakilla.
23.01.2010 20.30
022605703_r
Joensuu

Lohiöljy on myös mainiota iholle levitettynä. Antaa mukavan pehmeän tunnun ja miellyttävät, merelliset aromit.
Nimimerkillä luulin lohiöljypulloa kasvorasvaksi. Tällainen ilmainen kauneusvinkki.

Myös Mii syö lohiöljyä ruuassansa. Salmopetin mössöjä natustaa.

Not all those who wander are lost.
23.01.2010 20.33
Meillä syödään salmopetin lohiöljyä :) Tota hyljeöljyä vois olla ihan kiva kokeilla kanssa..mistäköhän sitä sais? =)
24.01.2010 22.21
Meillä on syöty Salmopet lohiöljyä. Tosin nykyään syödään rypsiöljyä tai auringonkukkaöljyä, kun niillä vaikuttaa olevan tismalleen yhtä suuri hyöty koiran turkinlaatuun (ja hinta on aika paljon pienempi). :) Rypsiöljyhän sisältää sekä omega 3 että omega 6 rasvahappoja. Auringonkukkaöljy sisältää todella paljon omega 6 rasvahappoa (enemmän kuin rypsiöljyn omegat yhteenlaskettuna). Kumpikin tuntuu toimivan hyvin.
24.01.2010 22.28

Mun piti ostaa apteekist sellainen 40e maksava lohiöljy pullo ensihätään, varmaan apteekeittain vaihtelee nuo merkit ja hinnat. En viittinyt mennä eläinlääkärille yhen pullon takii häirtsemään. Ostetaan keväämmällä kun mennään rokotuksiin. Meidän on turha haaveillakaan, noista kaupan jutuista, ei edes noista laadukkaimmista eläinkaupoista saatavista, meillä ne vaan ei tehoa. :o

Meil oli viimeksi kans tätä samaa eli Viacutan Plus saa apteekista, mut sen jälkeen varmaan aina ostetaan eläinlääkärist. Tota tarvii laittaa vaan 1-2painallusta per 10 elinkiloa. :)

Muokattu viimeksi: 24.01.10 22.33
25.01.2010 20.46
019670821_r
Helsinki

Omega Balans öljyä ostin tänään eläinkauppareissulla, vaihteluksi kasviöljyille. Aika kallista oli (14-15 e.), mutta tekee ihan hyvää välillä antaa noita eläinkunnan öljyjäkin.

Emma/ Murren Murkinassa on muistaakseni hyljeöljy-kapseleita myynnissä :)

26.01.2010 17.40
022015256_r
Kemi
Mitä mieltä ootte muuten Omega-3 kapseleista?

Oon ite ainakin kuullut, ett niissä ois sama vaikutus, kuin lohiöljyssä..

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti