Lohiöljyistä - Sivu 5 (Koirat > Koiran ruoka)

17.08.2011 20.10

Ei myö mihinkään allergiatesteihin olla menossakaan ja possulle herkkyys pääteltiin, kun kokeiltiin useampaa ruokaa, joissa yhdistävänä tekijänä possu ja molemmista tuli oireita. Varmaa tietoahan ei siis ole.

Ja tuon väitteen sanoi eläinlääkärimme, hän sanoi, että, kala on useimmiten allergiaa aiheuttava ainesosa viljan ohella, joten hän suositteli jättämään ne suosiolla pois, mutta voi siis olla, ettei Meika ole niille allerginen lainkaan. Eihän kala silloin haittaa, jos sille ei ole allerginen, mutta kun ei ainetta tiedetä ja kala on yksi yleisimmistä, niin on loogista jättää se pois, tätä tarkoitti eläinlääkärimme. Emme tiedä, kun se allergian aiheuttaja voi olla ihan joku pienen pieni lisäainekin, jonka etsimiseen menisi ikuisuuksia, emmekä todellakaan jaksaisi sellaista ripulirumbaa. Eikä ole nyt tarvettakaan, kun toimiva ruoka on löytänyt :)

Mutta nyt, mitä olen tuosta Salmopetistä lukenut, niin sen pitäisi käydä myös kala-allergisille eikä siinä ole lisäaineita, joten periaatteessa siinä ei ole mitään samoja ainesosia, mitä Meikan entisessä ruoassa -> joten se ei voi allergisoida samalla tavalla. Voihan Meika tietysti olla yliherkkä usemmalle kuin yhdelle aineelle, mutta näillä tiedolla voisimme kokeilla tuota lohiöljyä, saas nähdä kuinka käy :)

Muokattu viimeksi: 17.08.11 20.13
17.08.2011 20.33
020559446_r
Hollola

^ Juu ok :) kovin monimutkaisia ovat kyllä nuo yliherkkyys- ja allergia-asiat itse olen paininut niiden kanssa ihan liian kauan. Viime aikoina on tullut epäiltyä omalla nuoremmalla koiralla ties mitä yliherkkyyksiä mutta alan pikkuhiljaa kallistumaan siihen ettei kyse oikeasti välttämättä ole siitä, vaan ehkä jostain puutoksesta. Erityisesti kun Hugolla todettiin tovi takaperin paksusuolentulehdus, niin sehän heikentää ravintoaineiden imeytymistä.

Salmopet on erittäin hyvää öljyä, itseasiassa ainoa joka meidän valikoivalle Hugolle maistui! Sitä ennen syötin kolmea eri lohiöljyä mutta Salmopet oli eka mikä kelpasi. Olen lukenut minäkin että hyvälaatuisissa kalaöljyissä ei olisi lainkaan kalan proteiinia, mutta en ole löytänyt vielä tietoa siitä, mikä on tilanne Salmopetin kanssa.

17.08.2011 21.51
022136562_r
Kemi

Minä nyt kaipailisin neuvoja mistä saa ostettua pumppupullossa/kanisterissa olevaa lohiöljyä?

2 koiraa talossa ja tuntuu kun joka ateriaan vähän laittaa että pieni pullo öljyä ei riitä mihinkään, pumppupullosta/kanisterista annostelukin olisi helpompaa...

Salmopetit yms on liian kalliita ostettavaksi tuollaisissa mini erissä.

Muokattu viimeksi: 17.08.11 21.52
17.08.2011 23.34

^Okei Hugo :) Jostain keskustelusta muistan lukeneeni, ettei Salmopetissä ole lainkaan kalan proteiinia, mutta se ei ollut kovin varmaa tietoa, pitäisi itsekin perehtyä asiaan tarkemmin, kysellä vaikka maahantuojalta tarkempia tietoja.

Mikä muuten on lohiöljyistä halvin, mutta silti hyvä? Isä vähän kauhisteli tuota Salmopetin hintaa, kun ajattelin kuitenkin päivittäiseen käyttöön, niin kenellekään ideoita?

17.08.2011 23.41
022710084_r
Rovaniemi
Brit Caren olikohan se puolen litran vai litran pullo maksaa alta 20 e ainakin täällä M&M:ssä.
http://hambeastounlimited.tumblr.com taideblöärgh.
17.08.2011 23.43
Minkäslaisia kokemuksia tuosta Brit Caresta, käykö herkkävatsaisille, onko ollut hyviä tuloksia etc :) ?
17.08.2011 23.51
022710084_r
Rovaniemi
Meika kirjoitti:
Minkäslaisia kokemuksia tuosta Brit Caresta, käykö herkkävatsaisille, onko ollut hyviä tuloksia etc :) ?

Maistui hyvin ja seropille tuli paksu kiiltävä turkki, Velmuun ei vaikuttanut mitenkään - Nutrolin-ravintoöljyllä vasta lähti pitkään jatkunut turkin tiputtelu ja kutina siltä. Ei menny sekasin kummallakaan, seropivanhuksella on herkkä vatsa ja valkeella kans. Jos epäilee että Meikalla olisi kalasta tullut jotain niin Nutrolinissahan ei ole kalaproteiineja. On kyllä hintavaa, se litran pönikkä jotain 50 e melkein. Kestikin tosin Velmulla jonku 3 kk, kertakuurina syötin eikä oo sen jälkeen tarvinu kun rasvaisempi ja energiapitoisempi kuivamuona nyt. Mutta pisti stopin heti kutinalle ja puottelulle, jo viikossa. Mut koirakohtaisia asioita miten mikäkin keneenkin vaikuttaa.
http://hambeastounlimited.tumblr.com taideblöärgh.
18.08.2011 00.12
Joo, voisi tuota Brit Carea kokeilla, kun tytölle tulee juoksut, niin jos tuleekin oireita, niin ei jää näyttelyitä/harrastuksia väliin :)
18.08.2011 14.02
022597842_r
Helsinki
Tein tuossa vertailua omega 3-valmisteista, ml. lohiöljyt, lähinnä ajatellen noita omegoita nivelrikkoisen koiran hoidossa. Sen perusteella meiltä jää lohiöljy historiaan ja jatketaan ihmisille tarkoitettujen lisien parissa.
http://jillan.blogspot.com
18.08.2011 15.56
Mikä lohiöljyistä aiheuttaa eniten kalanhajua ja mikä taas ei haise ulospäin juuri lainkaan teidän mielestänne?
18.08.2011 22.43
020559446_r
Hollola

Mun nenään toi Salmopet haisee kaikista vähiten :) Hugo taitaa olla samaa mieltä, kun muut lohiöljyt mitä kokeiltiin, haisi ihan hirveän voimakkaalle, niin että koko ruokakuppi löyhkäsi. Salmopet ei tee tällaista...

--- 

Mä luin nyt sen lohiöljy-artikkelin minkä bongasin Lempimuonan sivuilta:

http://www.symppis.com/images/tietoa.pdf

Niin tuosta voisi saada sen käsityksen että Salmopet on nimenomaan niin laadukas öljy, ettei se sisällä kalan proteiineja. Missään kohtaa ei sanota niin suoraan (tai sitten luin huonosti), mutta näin siitä voisi ymmärtää.Koska laadukas lohiöljy ei sisällä, ja Salmopet on laadukas lohiöljy

Muokattu viimeksi: 01.04.12 09.29
30.09.2011 19.35
Roope kirjoitti:

Minä nyt kaipailisin neuvoja mistä saa ostettua pumppupullossa/kanisterissa olevaa lohiöljyä?

2 koiraa talossa ja tuntuu kun joka ateriaan vähän laittaa että pieni pullo öljyä ei riitä mihinkään, pumppupullosta/kanisterista annostelukin olisi helpompaa...

Salmopetit yms on liian kalliita ostettavaksi tuollaisissa mini erissä.

Brit caren 500ml Lohiöljy on pumppupullossa ! :) En tiedä onko se pienempikin(250ml) pumppupullossa, kun en oo sitä ostanut, mutta ainaki tos 500ml on pumppu mukan,eikä ole edes kallista, 15e makso ku mustista ja mirristä ostin.

Ja kanisterissa olevaa lohiöljyä saa ainakin kuopiossa Oscar lemmikkiruokatehtaan myymälästä, 10e maksaa 1litra kanisteri :) Aika edullinen, en tiedä kuinka hyvää kun en ole itse kokeillut.

Pumppupullosta annostelu on tosiaan helppoa, kun lukee ohjekkin vielä paketin kyljessä, kätevä. Salmopetin lohiöljy oli aiemmin, se pieni pullo(! hirmu vaikee kaataa/annostella) missä oli mukana joku muovikuppi-mitta, ihan turha :D Oli tosi sottasta puuhaa koittaa saada se siitä pullosta mittaan ja sitte vielä mitasta kuppiin, hyh haisi kädet koko päivän ku levis se öljy aina pitkin pullonkylkee käsille :P

Aion pysyä jatkossakin tossa brit caren öljyssä, vois sitä oscarin öljyäkin kokeilla mutta litra on vähä liikaa meille, ehtii mennä varmaan vanhaks se pullo ennen ku nuo ehtisivät sen vedellä läpeensä :)

11.10.2011 20.08
022255694_r
Savonlinna

Grizzly-lohiöljy sopii meijän koirille tosi hyvin, mutta tuntuu olevan vaan aika hankalasti saatavaa.

Nyt oon syöttäny parisen päivää tuota brit carea

14.10.2011 20.50
Miten Brit Caren lohiöljy kuuluu säilyttää? Ostin tänään putelin tuota, enkä muistanut kysäistä kaupasta.
15.10.2011 00.59
Ostettiin Salmopettiä, mutta meni Meikan maha sekaisin, eikä olla uskallettu enää antaa. Harmi...
24.10.2011 13.08
021463623_r
Helsinki

Uusi koiraharrastaja kyselee hölmöjä. Minkä ikäisestä alkaen lohiöljyä voi lisätä koiran ruokaan? Edellisestä koirasta on valovuosi, eikä silloin ollut nettiäkään mistä saada tietoa, joten tämä lohiöljy on minulle uusi juttu sinänsä.

Haluan alusta asti hoitaa koiraani niin hyvin kuin mahdollista.

24.10.2011 15.24
022574325_r
Vantaa
Kyllä sitä voi ja kannattaakin antaa ihan pennusta asti, heti kun pentu vaan tulee kotiin :) Pari kolmekertaa viikossa vähän pennun ruuan sekaan.
24.10.2011 16.15
021463623_r
Helsinki

Ihanaa. Pakko tunnustaa , että tilasin sellaista jo viikonloppuna, kun ajattelin, että tuo tekisi koiruudellyvää. Mulle on tulossa Hunterin lohiöljyä (250ml) koepullo. Otin pienen pullon, että kokeilen sitä ja sitten vaihdan jos ei näytä maistuvan.

Nyt aloin jälkikäteen miettiä, että pitää jostain selvittää ensin, ettei ole mitään haittaa pennulle antaa ja siten tieni tänne foorumillekin löysin.

02.01.2012 21.38

Itse laitan nyt reilu 4½kk pennun ruoan joukkoon aina sen 10ml salmopet-öljyä kerran päivässä, M&M:stä ostin ja huomasin että on halvempi zooplus-verkkokaupassa. Iho ainakin ollut parempi, aiemmin oli hiukan kuivahko. Karva on kyl tosi hyvän tuntonen, ihan hyväähän se tekee turkille kun se tuota pentukarvaa alkaa nyt kunnolla vaihtamaan. (:

... Ja lisää muuten ruuan maittavuutta tosi paljon! :D

27.01.2012 16.15

Eli oon alkanu miettiä että Napolle alkaisin antaa lohiöljyä. Joten kertokaas mikä on paras merkki ja mistä sitä saa?? Sekä et huomasin M&M on lohiyljyä nimeltään Fullolife Salmon Oil. Onkos jollain kokemusta tästä öljystä?? Onko hyvää?

27.01.2012 19.11
022183361_r
Mäntsälä
^On kokemusta. Muutama pullollista olen ehtinyt käyttämään ja hyvin maistuu ruuan seassa jopa mun nirsolle koiralle. Ei ole mun mielestä mitenkään kamalan hajuistakaan(tosin meillä ei ole muita lohiöljyjä edes kokeiltu, niin ei ole mihin vertaa). Ei ole valittamista.
29.01.2012 16.23

^Kiitokset :D

Löytyykö joltain muulta kokemusta Fullolife Salmon Oil lohiöljystä?

29.01.2012 19.38
021777517_r
Himanka
Meillä on syöty Fullolifen öljyjä, muttei tuota Salmon Oilia.
Salmopettiä meillä on kaapissa. Vähentäny meillä ainakin koiran hilseilyä.
"And all the best women are married. All the handsome men are gay." -Robbie Williams
31.01.2012 16.15
021594486_r

Olen syöttänyt nutrolin senioria, lähinnä nivelrikon takia.Mutta ei ainakaan turkkiin ja anturoihin auta yhtään meillä! Ostin nyt kokeeksi brit caren lohiöljyä.Eipä siinäkään suomea ole pullon kyljessä.Onko jääkaapissa säilytettävä? Joku kyseli jo aiemminkin tätä.

Onko muuten ollut hyvä öljy? Tehokas?

Ja hyljeöljy olisi varmasti nivelrikon hoidossa parempi, kuin lohiöljy? ( eettisyys tietysti mietityttää...)

31.01.2012 16.49
022598318_r
Vampula

Meillä on käytössä Kennelrehun lohiöljy. Hiukan epäillen otin yhden purkin kokeiluun, kun kuullu ettei koirat oo suostunu syömään tuota muka voimakkaan hajun takia.

Ite oon kokenu tuon näppäräks, kun öljyä ei oo joka paikassa, toisin kuin pullotavarassa. Ja on helppo lusikoida jäisenäkin.

Niin juu ja tuon oman nirppanokan sain syömään himpun paremmalla ruokahalulla, kun nappuloiden joukossa onkin satunnaisesti tuota.

Eli meille hinta-laatu-suhteeltaan vois sanoo "pörfekt". (:

Nälkä lähtee syömällä, vaimo juomalla ja mies koiralla.
01.02.2012 06.56
022620022_r
Kuopio
Kokeilussa Vet's Bestin öljy, pitäis auttaa ihoon ja turkkiin, jos pakkanen kuivattaa. Katsotaan auttaako mitään.
12/8/2010 ~ Promisehill No Greater Kiss "Sakke"
01.04.2012 09.20
021777517_r
Himanka
Nyt on Tahitillakin kokeiluna Fullolifen Salmon Oil.
"And all the best women are married. All the handsome men are gay." -Robbie Williams
23.11.2012 23.47
022232909_r
Pori
Meillä kokeilussa Kronchin lohiöljy. Lemmikkistoresta 2,5litran kanisteri pumppupullolla, inan alta viidenkympin. Nappulat meni kuumille kiville iltaruualla, kun tätä pisti joukkoon.
06.12.2012 03.16
022597842_r
Helsinki

Grizzly on myös pumppupullossa ja mä päätin pari pullollista Salmopetin kanssa läträttyäni ettei meille enää tule muita kuin pumppupulloja. Jotenkin onnistun AINA saamaan koko pullon ihan öljyiseksi ja sitten koko säilytyskaappi löyhkää kalalle. Pumppupullot on ihanan siistejä ja annostelukin on sikanopeeta. <3

http://jillan.blogspot.com
12.12.2012 23.18
022681392_r
Vantaa

Kokemuksia kennel rehun lohiöljystä? Kuulin että haisee voimakkaalta? Paljonko tota olis hyvä antaa n. 20kg koiralle? 

Naruleluja tilauksesta! Kysy lisää! :)

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti