Koiran ylipaino - Sivu 13 (Koirat > Koirien hoitaminen)

22.06.2011 00.24

Äitini puolesta kysäsen semmosta, että mitä muita syitä lihomiseen voi olla kuin liika ruoka ja vähäinen liikunta?? :0

Sillä perheeni cockeri käy mutsin kanssa joka aamu 1.5 tunnin metsä/pelto lenkillä, veljeni pyöräilee ja juoksee koiran kanssa säännöllisesti viikottain, siskoni käy kahdesti viikossa agissa ja tietysti treenaa omalla radalla ja koira on pennusta asti ollu kaikki mettäkaudet isäpuoleni mukana ja muutenkin koiran kanssa ei koskaan ole mitään pikkupissa lenkkejä harrastettu sillä kuntoa on harrastuksiin tarvittu.

Lisäksi se syö saman verran kuin omani vaikka painaa kymmenisen kiloa enemmän eikä saa mitään muuta, joskin on taitava varas se on, mutta siihen on kuitenkin ollu jo lapsi ym lukot/suojat koiran kahdesta ikävuodesta asti ja lihosi sitä ennen ja lihoaa edelleen.

Eli onko jollain ideaa mikä sitä reppanaa voisi vaivata? :0 En tämän hetkistä painoa tiedä, mutta lähes koko iän sitä on sen verran ollu, että kyllä huomaa (vaikutti hieman näyttely uraan ._.) .

22.06.2011 10.39
021515527_r
Helsinki
Taavi kirjoitti:

Äitini puolesta kysäsen semmosta, että mitä muita syitä lihomiseen voi olla kuin liika ruoka ja vähäinen liikunta?? :0

Sillä perheeni cockeri käy mutsin kanssa joka aamu 1.5 tunnin metsä/pelto lenkillä, veljeni pyöräilee ja juoksee koiran kanssa säännöllisesti viikottain, siskoni käy kahdesti viikossa agissa ja tietysti treenaa omalla radalla ja koira on pennusta asti ollu kaikki mettäkaudet isäpuoleni mukana ja muutenkin koiran kanssa ei koskaan ole mitään pikkupissa lenkkejä harrastettu sillä kuntoa on harrastuksiin tarvittu.

Lisäksi se syö saman verran kuin omani vaikka painaa kymmenisen kiloa enemmän eikä saa mitään muuta, joskin on taitava varas se on, mutta siihen on kuitenkin ollu jo lapsi ym lukot/suojat koiran kahdesta ikävuodesta asti ja lihosi sitä ennen ja lihoaa edelleen.

Eli onko jollain ideaa mikä sitä reppanaa voisi vaivata? :0 En tämän hetkistä painoa tiedä, mutta lähes koko iän sitä on sen verran ollu, että kyllä huomaa (vaikutti hieman näyttely uraan ._.) .

Syökö koirat samaa ruokaa? Voi olla että lihonut koira tarvitsis vähempikalorista kevytruokaa. En kyllä ymmärrä miten noin paljon liikkuva koira voi lihoa mistään ruoasta O.o :D

04.07.2011 23.10
022556375_r
Lieto
Ona oli pulska tullessaan meille. Sille oltiin syötetty 4dl ruokaa/päivä ja nyt se on vuoden päivät saanut ruokaa 2dl/päivä, vaikka liikkuukin paljon. (Canicrossia 3-7krt/vko, agility, joka päivä vapaana 30min-1h plus hihnalenkit)

Sen kalorintarve ei ole niin suuri, joten suuremmalla ruokamäärällä se vaan pulskistuu.

05.07.2011 13.57
000039615_r
Bella kirjoitti:

mitä mä teen väärin?! Bellan ruoka-annosta on viime kesästä laskettu taas ja liikuntaa lisätty,paino vaan nuosee..nytkin oon itkeä pillittäny monta tuntia kun en oikeesti kestä tota enää,teen kaikkeni ja mitään ei tapahdu,inhottava kattoa kun koira kärsii siitä et se on lihava. Isä löysi netistä tälläsen taulukon (joku el. aseman sivuulta)

Paino (kg) Liha (g) Raejuusto (g) Porkkana (vihannes) (g) Kaurapuuro (g) Yhteensä kcal (kcal/100g)
1.0 10 10 60 50 85 (65)
2.5 25 25 100 80 165 (71)
5.0 50 50 150 100 270 (77)
10.0 100 100 220 100 450 (86)
15.0 100 200 250 150 590 (84)

kokeilen tota seuraavaks,noilla annos määrillä,tota ruokaa...ARGH tää on niin turhauttavaa!

//onko joku syöttänyt omaa koiraansa taulukon ruuilla`? Pelottaa vaan hirveesti,siirtyä ruuasta toiseen ku pelkään et onki sitten väärää ruokaa ja lihoo entisestään, mut joku muutoson (taas) tehtävä tohon sen ruokavalioon,tää ei voi jatkua näin..

EDIT2 osaasko joku neuvoa minkälaista toi kaurapuuro pitääs olla,käykö ihan tavallinen joku pikapuuro tms?:O

Koira tarvitsee laihtuakseen myös rasvaa. Jos ruokamäärä on liian pieni ja liikunta liiallista koiran liikuntaan verrattuna niin keho alkaa säästämään jonka seurauksena on lihominen.

Tiedän belgin joka sai vähän enempi rasvaisempaa ruokaa (en kuollaksenikaan muista että mitä ruokaa se oli ja koiralla ikää 8w) ja söi ihan painonsa mukaan, mutta sai meidän kanssa monipuolisempaa ja säännöllisempää liikuntaa jonka seurauksena laihtui.

Eli ei kannata ihan rasvattomalle ja "kuihduttavalle" ruokavaliolle lähteä, koska se ei toimi. Itse en koiralle edes light-ruokaa syöttäisi kun sain tämän asian selviteltyä.

05.07.2011 16.02
Maggara kirjoitti:
Ona oli pulska tullessaan meille. Sille oltiin syötetty 4dl ruokaa/päivä ja nyt se on vuoden päivät saanut ruokaa 2dl/päivä, vaikka liikkuukin paljon. (Canicrossia 3-7krt/vko, agility, joka päivä vapaana 30min-1h plus hihnalenkit)

Sen kalorintarve ei ole niin suuri, joten suuremmalla ruokamäärällä se vaan pulskistuu.

Jep, no kyllä tuo 4 dl mäykylle kuulostaa ehkä hieman suurelta määrältä? Oma 16-kiloinen koira syö päivittäin noin 4 dl nappulaa (joskus toki vähempi, kun on lihalla korvattu osa).
Muokattu viimeksi: 05.07.11 16.02
14.08.2011 11.58
022383169_r
Juva
Vanillan mittasin eilen M&M:ssä ja painoa oli ~12kg. Kaipa se ihan ok on, mutta lihomaan sitä ei nyt päästetä (;
http://spanielienergiaa.blogspot.fi/
27.08.2011 21.10
000096589_r
Rilla oli ennen kesää aivan hirvittävä valas, nyt se on sutjakka. Laihtui kesällä 6kg, söi mitä söi ja liikkui just niin paljon ku halus, oli irti mökillä :)
23.07.2012 22.00
000047829_r

Elikkä tosiaan moonan pitäs laihuttaa el. mukaan sen n.5kg, ja nyt ollaan jo paremman puolella, viime kuussa käytiin palleron kanssa eläinlääkärin tarkastuksessa joten eläinlääkäri totes että painoa pitäs pikkusen pois saada ja käski syöttää eri ruokaa.., Ja kuten ollakkaan koirasta mun mielestä tosiaanki huomaa et ruuan vaihto on tehny koiran kunnollekki terää, karva kiiltää ja koira jaksaa juosta paljo enemmä mitä ennen :3..!

23.07.2012 23.39
022263954_r
Seinäjoki
Hyvin on Assi laihtunut.. Paljonko painaa viimeisessä kuvassa?
Listen to me now, believe me later
26.08.2012 21.10
022414023_r
Lieksa

Mie meinasin, että tuo hurtta pitäis nyt suada laihtumaan ja fiksummankin immeisen mielipitteellä se ei pelkällä liikunnalla ennee laihdu niinku pitäsi, joten aloin katselemaan vaihtoehtoja ja asisiasta sen kummemmin tietämättä nämä kuullosti hyvältä:

Hill's Canine Senior Light

Happy Dog Natur-Croq Senior

Defu Senior -luomuruoka

V on kohta 7v, minkä takia lähinnä noita senior ruokia kahtelin. Joten, mielipiteitä? Muitakin vaihtoehtoja saa toki esittää ja hinnasta ei ole kiinni

28.08.2012 14.43
022373429_r
Turku

Mä sain mun sekarotusen aikanaan tällä hyvään kuosiin
http://www.royalcanin.fi/Maxi-Light-27
Pallien poiston jälkeen tuntui, et koira lihoo pelkästään katsomalla ruokaa.

nahkiaiset.wordpress.com
28.08.2012 19.34
000114389_r

Meillä Milka on hieman ylipainoinen, taino oli, kunnes sitten pääsi hiljalleen vähän parempiin treeneihin ja on nyt juuri siinä sopivassa, ehkä minihiukkasen pläskimpi kun pitäisi, mutta hyvinhän se voi :) sen ruokailu on tooodella rajotettua, mutta tällä on vaan tapana saada pläskiä ympärilleen niin pienestä.

09.10.2012 14.35
022537369_r
Tervajoki

Kokemuksia? Tuli just postissa pussi ja Iisalle ajateltiin kokeilla, jos muutaman kilon sais pois. 

If your dog doesn't like someone, you probably shouldn't either.
11.10.2012 21.12
022609351_r
Helsinki

Taika on taas lihonut. En ymmärrä, miten niin simppeli asia kuin laihduttaminen, voi olla noin helvetin vaikeaa. Miksei tuon koiran kohdalla voi toimia yksinkertaisesti vain se, että ruokamääriä on laskettu ja liikuntaa lisätty ja monipuolistettu reippaasti. Ruokavaliota on myös yritetty muutella nappularuokinnasta barffaukseen. Olen tutkinut ja syynännyt paljon mikäkin sisältää energiaa ja mitannut, että päivittäin 10 kilomertiä tulisi täyteen (toki osa päivistä vähemmällä, mutta se sitten kompensoidaan lähipäivinä). Ylimääräiset herkut ja namit on tyystin heitetty pois ja treenipäivänä iltaruoka on jäänyt karusti antamatta. Miksi hitossa siis Taikan paino joko pysyy samassa tai nousee? Mulla ei enää hirveesti ole varaa laskea ruokamääriä, koiran yleisolemus oli paljon väsyneempi ja haluttomampi silloin, kun nappulaa tuli vähän yli 1/2 desiä päivässä. Tää laihdutus alkaa menemään jo epätoivoiseksi, lekurin ehdotuksesta kokeillaan nyt laskea huonelämpötilaakin parilla asteella. Oon vaan hirveä vilukissa, joten villapaitaa vaan päälle jeejee.

x______________x

http://shetlantilainen.blogspot.fi/
11.10.2012 21.30
022616819_r
Kauhava
Taika kirjoitti:

Taika on taas lihonut. En ymmärrä, miten niin simppeli asia kuin laihduttaminen, voi olla noin helvetin vaikeaa. Miksei tuon koiran kohdalla voi toimia yksinkertaisesti vain se, että ruokamääriä on laskettu ja liikuntaa lisätty ja monipuolistettu reippaasti. Ruokavaliota on myös yritetty muutella nappularuokinnasta barffaukseen. Olen tutkinut ja syynännyt paljon mikäkin sisältää energiaa ja mitannut, että päivittäin 10 kilomertiä tulisi täyteen (toki osa päivistä vähemmällä, mutta se sitten kompensoidaan lähipäivinä). Ylimääräiset herkut ja namit on tyystin heitetty pois ja treenipäivänä iltaruoka on jäänyt karusti antamatta. Miksi hitossa siis Taikan paino joko pysyy samassa tai nousee? Mulla ei enää hirveesti ole varaa laskea ruokamääriä, koiran yleisolemus oli paljon väsyneempi ja haluttomampi silloin, kun nappulaa tuli vähän yli 1/2 desiä päivässä. Tää laihdutus alkaa menemään jo epätoivoiseksi, lekurin ehdotuksesta kokeillaan nyt laskea huonelämpötilaakin parilla asteella. Oon vaan hirveä vilukissa, joten villapaitaa vaan päälle jeejee.

x______________x

Samaa mäkin oon tuskasttellut täs viimeiset pari vuotta! ei oikeesti koiran laihduttaminen voi olla näin hankalaa! tosin mä kyl tiedän et osa perheenjääsenistä lipsuu noitten kohdalla. Nyt tosin on taas alkanut tapahtuu jotain, vaihdettiin ruokavalio niin et saa aamulla puolpurkkii olisko jtn 75grammaa applawsin kanaa& vihanneksia ja illalla jokusen puol desiä nappulaa. Painoa on lähtenyt nyt reilu kilo. Ainakin yli kilo on viel tavoitteeseen matkaa. Mut nyt ollaan ensimmäisen etapin kohdalla(=mun ensimmäises asettamas tavoittees) mua vaan pelottaa ihan hurjasti nyt kun on talvi tulossa et alkaako se taas lihoo. 

Pieniä koiria, Suuria sydämiä http://huiskuhantammme.blogspot.com/
11.10.2012 22.05
022609351_r
Helsinki

Mä taas oon laittanut aika kovat odotukset talvelle laihtumisen suhteen. Sillon on kylmempi -> lämmöntuottoon kuluu enemmän energiaa. Talven lumikinoksissa tarpominen on myös raskasta, joten jos sekin kuluttaisi enemmän.

Mä en oikeen tiedä, millaselle ruokavaliolle Taika pitäisi laittaa. Joku tollanen Applawsin purkkiruoka kuulostaisi aika jeesiltä, sillä se ei näytä sisältävän juurikaan rasvaa. Hinta on vaan aika suolainen...

11.10.2012 22.12
022616819_r
Kauhava

^meillä tosiaan taas talvella lumi ongelmana kun koira ei suostu tarpomaan siellä lumessa (muutenhan ois ihan mahtava liikutus muoto. Mut en sit tiiä tekiskö kovin hyvää ton lihaksille)

Toi applawsin hinta on kyl ihan kamala, ajatellen et meillä menee kuiteski se yks purkki per. päivä kun Nekkukin syö tota. olikohan se 1,80e.n kieppeillä. Nyt tosin on päässyt taas loppumaan et on meillä sellasia taukojakin et välis saavaan nappulaa kun ei tuota kaapista löydy. Pitäis vissiin tilailla zooplussalta semmonen isompi pakkaus.

11.10.2012 22.21
022616906_r
Jyväskylä

Jees, Dacu laihtunut 2.5kg. Jospa sitä kohta voisi aloittaa myös vähän raskaammat harjoittelut, jotka kehittäisivät myös lihaskuntoa paremmaksi. Muiden vastuulle en tuota enää jätä, tänäänkin iskä laittanut valmiiksi naput likoamaan niin ei jösses mikä määrä tuolla koiralla sitä ruokaa kupissa oli...tiedänpähän vastedes, että vaan minä laitan ne ruoat, koska tuo lihoo niin herkästi että se yksikin ylimääräinen luu, liian tuhti annos jne. ei jää huomaamatta.

Windyn kanssa ikuisuusongelmia painon kanssa. Se on painanut jo kauan 9kg, eikä tunnu muuttuvan miksikään. Erilaisia ruokia kokeiltu, ruokaa punnittu, pienennetty annoskokoja ties miten pieniksi ja liikuntakin ollut monipuolista. Voiko tuollainen pallomaisuus olla peritytyvää ja jollain tapaa geeneissä? Windyn emä on täysin samanlainen, kylkiluut eivät tunnu, mutta mahanympärys on molemmilla aivan kiinteä eikä yhtään pehmeää löllöläskiä. Tuttava ell. ollut kanssa vähän ihmeissään, että kun koira muutoin tuntuu olevan niin kiinteässä kunnossa, muttei kuitenkaan. Ei tuo onneksi ole haitannut sen puoleen, että koira rasittuisi nopeasti tms. Hyvä lihaskunto sillä on eikä koskaan ole tullut sellaisia ongelmia, etteikö se jotain jaksaisi tehdä. Alkaa vaan keinot loppua täälläkin.

http://treenikaverit.blogspot.fi/
12.10.2012 17.02
022471690_r
Kuopio
Taika kirjoitti:

x______________x

Mietin että voiko tämmöisessä tapauksessa olla kyseessä joku sairaus? Koska kaiken järjen mukaan,kyllähän sen koiran painon pitäisi oikeasti tippua hyvällä ruualla(sopivat annoskoot) ja monipuolisella,runsaalla liikunnalla. Niinkuin selvästi nämä asiat oottekin ottanu huomioon.

Muokattu viimeksi: 12.10.12 17.02
12.10.2012 17.45
022609351_r
Helsinki

Mä en vähän epäilen, että mitään sairautta välttämättä olisi. Koira on pirteä ja riehakas, ruokahalu pelaa vähän turhankin hyvin jne. Toi ylipainohan on saanut alkunsa sterkkauksesta, ennen sitä ei ollut mitään ongelmaa.

Yksi oma pohdiskelu on, että ruokamäärä laskettiin liian pieneksi -> säästöliekille. Sitten kun ruokaa on nyt lisätty, keho varastoi energian tohon vyötärölle. Oon pohtinu, voisiko toi paino ensin nousta ja sitten lähteä laskuun. Tää on kyllä iso kysymysmerkki, alkaa maalaisjärki jo pettää. Mä en kuitenkaan halua laskea uudestaan minimilleen noita ruokamääriä, koska se sitten näkyy suoraan negatiivisesti koiran yleisolemuksessa.

14.10.2012 17.29

Veetillä on ylipaino n. 4kg. Ollut 4,5kk vanhempien hoiteissa ja sinä aikana kilot tulleet vaikka erikseen sovittiin että näin ei sais päästä käymään.

No nythän se sitten alkaa dieetti...

Veetihän näytti tältä kun sen jätin:

http://www.petsie.fi/pets/236300-veeti-sekarotuinen/pictures/21984010

ja nyt se näyttää tältä:

http://www.petsie.fi/pets/236300-veeti-sekarotuinen/pictures/21998233

:(

16.10.2012 23.05

3 päivää dieettiä takana. Ruokamäärät laitettiin uusiksi ja kunnonkohotus aloitettu, vyötäröstä -2cm ja painosta -400g. Tästä se lähtee etenemään.

16.10.2012 23.14
022471690_r
Kuopio
Taika kirjoitti:

Mä en vähän epäilen, että mitään sairautta välttämättä olisi. Koira on pirteä ja riehakas, ruokahalu pelaa vähän turhankin hyvin jne. Toi ylipainohan on saanut alkunsa sterkkauksesta, ennen sitä ei ollut mitään ongelmaa.

Yksi oma pohdiskelu on, että ruokamäärä laskettiin liian pieneksi -> säästöliekille. Sitten kun ruokaa on nyt lisätty, keho varastoi energian tohon vyötärölle. Oon pohtinu, voisiko toi paino ensin nousta ja sitten lähteä laskuun. Tää on kyllä iso kysymysmerkki, alkaa maalaisjärki jo pettää. Mä en kuitenkaan halua laskea uudestaan minimilleen noita ruokamääriä, koska se sitten näkyy suoraan negatiivisesti koiran yleisolemuksessa.

On kyllä kummallinen juttu. Sirakin on sterkattu ja huomasin että helpommin lähti painoa tulemaan,mutta pysyy kyllä hyvin kurissa ja saa helposti laihdutettua ihan vain vähemmällä ruualla ja enemmällä liikunnalla. Toki koirilla on sitten niin paljon eroja siinä mitenkä muuttuu hormonitoiminta yms.sterkkauksen jälkeen.

Mutta ehdottomasti ei kannatta vähentää ruokamäärää niin hurjasti että koiran olemus muuttuu väsyneemmäksi tms. Eihän se nyt auta ketään.

Ootko ell. kysynyt asiasta ja mitä on sanonut?

17.10.2012 18.24

Veeti puolkiloo hoikempana ja trimmattuna, näyttää jo paljon alkutilaa paremmalta.

http://1.bp.blogspot.com/-lNnDsxWWnPQ/UH7KvdoxG2I/AAAAAAAACF4/RmTithnXqqQ/s640/DSC_7192.JPG

17.10.2012 21.27
022496060_r

Huomasinpa sitten Netan lihoneen, kun tunnustelin siltä kylkiluita tänään. Ei tunnu yhtä selvästi kuin ennen. Minulla on joku mielikuva että ennen sterkkausta Netan paino olisi ollut 10.6 kg (en itse ollut silloin paikalla, mutta muistelisin äidin sanoneen niin tai sitten jostain muualta on jäänyt tuo lukema päähän) ja nyt punnittiin (punnitsin itseni ja Netan, punnitsin itseni ja vähensin oman painon) ja sain 12 kg. Sama 12 kg tuli myös, kun veljeni toisti saman. 1,4 kg tullut siis.. jostain. Tuntuu Netta jotenkin painavammalta kuin ennen. Ennen leikkaustakin se välillä lihoi niin etteivät kylkiluut erottuneet niin kuin niiden kuuluisi, mutta ruokaa vähentämällä se homma saatiin loppumaan. Pitääpä siis vähentää ruokaa ja ostaa desinmitta, niin on helpompi hahmottaa, paljonko tuota ruokkii.

"Ja uskon et asiat tapahtuu ja sen huomaa kun jokin suuri eteen astuu."
17.10.2012 22.03
022609351_r
Helsinki
Sira kirjoitti:
On kyllä kummallinen juttu. Sirakin on sterkattu ja huomasin että helpommin lähti painoa tulemaan,mutta pysyy kyllä hyvin kurissa ja saa helposti laihdutettua ihan vain vähemmällä ruualla ja enemmällä liikunnalla. Toki koirilla on sitten niin paljon eroja siinä mitenkä muuttuu hormonitoiminta yms.sterkkauksen jälkeen.

Mutta ehdottomasti ei kannatta vähentää ruokamäärää niin hurjasti että koiran olemus muuttuu väsyneemmäksi tms. Eihän se nyt auta ketään.

Ootko ell. kysynyt asiasta ja mitä on sanonut?

Lekuri neuvoi vaihtamaan nappulaa lihaksi (nappula kuulemma tekee koiran nopeasti taas nälkäiseksi) ja laskemaan huonelämpötilaa. Nappulan muuten voisin jättää melkein kokonaan pois, ellei kaapissa jonottaisi yli 10 kg nappulaa. Eihän tohon laihtumiseen ole oikein mitään taikatemppuja, joten pakko vaan yrittää noilla eväillä. Talveksi laitan kovat odotukset laihtumisen suhteen. Tosin tuo koira varmaan vihaa mua keväällä, kun raahaan sen (toivottavasti) lumisiin metsiin rämpimään.

Kävin ostamassa vähän purkkiruokia, jos noilla saataisiin painoa laskemaan. Nykyinen ruokavalio koostuuu siis n. 1/4 napua, 1/4 lihatuotteita ja 2/4 märkämömmöjä. Yritän myös metsästää jotain halpoja ja vähärasvaisia lihoja, jos alkaisin itse kokkaamaan jotain sörsseleitä.

17.10.2012 22.16
022616819_r
Kauhava

^Tuli tosta sun blogi kirjotuksesta mieleen et mä oon varmaan antanut tolle aamuisin liian vähän ruokaa, ihmekkös ku se on ollut aamuisin aina niin nälkäinen ja joskus oon sit antanutkin päivällä nappulaa. Mä oon tosiaan antanut tolle aamuisin vaan puolipurkkia tota applawsia, enkä mitään muuta.

//edit. mut huomaa et meillä ainakin lihan/märkäruuan lisääminen on tepsiny ku koiralta lähtenyt vähän alle kilo painoa kun vaihdettiin tähän systeemiin. Tosin pelkään ihan vietävästi et se töppää taas tähän.

Muokattu viimeksi: 17.10.12 22.18
17.10.2012 22.20
022609351_r
Helsinki

Mäkin tosiaan annan vaan puolikkaan purkin Applawsia, vaikka se on hurjasti vähemmän ruokintasuositusta katsoen. Nappulassa on kuitenkin sen verran energiaa, joten uskoisin sen tasoittavan hieman. Sen vuoksi Applaws tulee myös iltaruokana, itse ajattelen, että koira tarvitsee aamulla suuremman energiamäärän jaksaakseen koko päivän. Yöksi ei sitten tarvitse niin paljon energiaa, joten Appilla täytetään vain vatsa.

Mutta pidetään siis toiveita yllä, josko Taikakin alkaisi laihtumaan märkäruuan avulla!

Muokattu viimeksi: 17.10.12 22.21
20.10.2012 11.39
022616819_r
Kauhava

^ahaa, okei:) mäkin oon miettinyt et pitäiskö ruveta iltaisinki antaan, mut ku toi on niin pirun kallista ja meillä tosiaan Nekkukin syö tuota niin menis sit 2purkkia per.päivä. Nekkuhan on ihan hulluna tohon applawsin. Peppi ei (onneksi) tosta kanasta&vihanneksista piitannut, sille kelpaa vaan tonnikala nii se ei karehdi kun noi saa kanaa :D

//aattelin pistää tänään taas koiranruoka tilausta menemään ja silmiin pomppas tommonen almo nature märkäruoka, kellään tuosta kokemuksia?:)

20.10.2012 12.32
022710853_r
Kannus

Nala on vielä hetken aikaa laihdutuskuurilla, alkaa olemaan jo hyvällä mallilla, kunhan tuon vatsan sais kiinteytettyä pentujen jäljiltä. Onhan siinä huima ero tapahtunut tämän reippaan 3kk aikana. Katellaan ruokamäärää uusiksi, kun saadaan koira sopivan kokoiseksi.

"I am calm. It's my imagination that's hysterical" - Jane Rizzoli

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti