Mitä tavaroita ostitte pennulle etukäteen? - Sivu 13 (Koirat > Pennut)

12.10.2013 22.54
000070674_r

Meille nyt varattu pentu ja oon jo itseasiassa ostellut jo vaikka ja mitä :'D Leluja on useampi kappale, pari remmiä, pantaa ja valjaita + treenikamoja. Vielä pitäis ostaa muutama pienempi juttu + häkki, peti yms. Mutta onhan tässä aikaa kun penneli ei kuitenkaan oo tulossa vielä kahteen kuukauteen :) 

19.10.2013 19.44
022470036_r
Kerava

Kasvattajalta en saanut muuta kuin Royal Caninin ruokasäkin. Pesän (nukkumapaikan) sain pentuajaksi äidiltä ilmaiseksi lainaan, kun hänellä on noita pesiä paljon chihuilla :) 

Ostin itse;

* ruoka- ja juomakupin

* kaulapanta

* hihna

* koulutusnameja

* 2 lelua

* puruluu

* kynsisakset

* shampoo

Harjan ostin, kun pentu oli jo tullut. Ostin tossa pari pv sitten kunnon pussillisen pureskeltavaks savustettuja siannahkatikkuja, kun tuo jyrsii niin hemmetisti kaikkea, nii pakko oli hankkia jotain kunnon natusteltavaa :D Ostin samalla myös sellasen pallon, johon laitetaan sisälle herkkuja, ja sit sen pitää pyöritellä sitä saadaksee ne herkut sisältä.

03.11.2013 10.30
000043311_r

Minulle tulossa 20 päivän päästä pentu, en kyllä ole ostanut oennulle yhtikäs mitään valmiiksi, 

paitsi yhden pehmolelun.

kyllä selle sit ekrkee ostamaan , vaikk sitttnekun on saaounut :)

aijon käyttää vanhoja pantoja, mitä on porukat ja vanhemmat luvanneet lainata, en koe kauhean järkevänä ostaa pennulle uutta pantaa/hihnaa :D säästää vanhoilla :P

03.11.2013 10.37

Inkalle ostin;

- Kaksi metallista liukuestekuppia

- Kamman

- Pannan

- Taluttimen

- Puruluita/possunkorvia

- Leluja

- Aktivointipallo

- Naksutin

Myöhemmin ostettua;

- Hammasharja ja - tahna

- Älypeli

- Lisää leluja

- Läjäpäin remmejä, pantoja ja valjaita

- Noutokapula

- Flyball boxi

ja loputtomasti muuta sälää (:

Kotona oli valmiina;

- Harja

- Shampoo

- Ruoat

- Kynsisakset

- Peti

jne.

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ~αη∂ tнєη уσυ cαмє αη∂ tσσк му нєαяt~Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
03.11.2013 10.51
022495784_r
Hämeenlinna

Mä oon kyl ihan ihme hamstraaja.. Pentua ei lähimaillakaan, mutta lähes kaikki on valmiina jo xD

Kotona valmiina:
- panta 
- hihna
- 2 kuppia
- näyttelyhihna
- kynsisakset
- hammasharja
- karsta ja kampa
- sademantteli

Tällä hetkellä ostettu:
- nahkahihna
- pentupanta
- leluja
- trimmipöytä
- metro kuivain
- metallihäkki
- fleecehaalari

Puuttuu:
- shampoot jne.
- peti

Muokattu viimeksi: 03.11.13 13.18
Love God as he is Dog backwards.
03.11.2013 12.32

Leolle ostin pedin, hihnan, ruokakupit ja leluja. Tulevalle penskalle varmaan jokunen lelu pitänee katsella, panta + hihna sille on jo ostettu ja muut sitten ovatkin jo valmiina. Mahdollisesti saatan ostaa toisen kevythäkin sille petipaikaksi; yksi menee vähän ahtaaksi kahdelle mörssärille kuitenkin.

Macho, macho man.I've got to be a macho man.
03.11.2013 13.58

Tuikkua varten meille oli hankittu sanomalehtee, pahvilaatikko pediksi ja margariinirasiat ensikupeiksi. Pennunhakumatkalta ostettiin marketin halppishihnan ja pentupanta :D

04.11.2013 17.05
022687069_r
Hämeenlinna

Meillä tais olla hankittu Jesselle ainakin 

- Hihna

- pentupanta ( lainattiin tuttavalta sitä )

- luita/herkkuja vähän

- harja

- korvanpuhdistusaine :D

- leluja

ainakin nuo :)

10.11.2013 15.48
  • Pentupanta
  • Tavallinen panta
  • 3erilaista hihnaa, yksi mokkahihna, toinen nahkahihna, kolmas nylonhihna
  • Ruoka- ja juomakuppi
  • Lelukatras
  • Peti ja nukkuma-alusta
  • Flexi
  • Kuljetushäkki
  • Pyyhe
  • Viltti (oikeastaan ei ostettu,oli valmiiksi kotona)
  • Talvimantteli (no ei ihan etukäteen, mutta melkein :D)
  • Kynsisakset
  • Harjoja (metallipiikkikampa, karsta)
  • Shampoo
  • Kylvetysalusta (oli jo vanha vanna, niin sen pohjalle)
  • Kakkapusseja
  • Heijastinliivi

Jälkeenpäin on tullut hankittua vielä jotain. Muunmuassa punkkipihdit, pelastusliivit yms.

Muokattu viimeksi: 12.11.13 11.59
11.11.2013 09.55
022411602_r
Kirkkonummi
Meidän tuleva penneli ei ole vielä edes syntynyt, mutta luultavasti hankitaan ainakin peti, kynsisakset, harjat, ruokaa, luita, ruokakupit, leluja, hihna, valjaat sunmuut "tärkeät" jutut etukäteen. :)
Timantit on ikuisia, vai miten se meni? ♥
30.12.2013 15.23

Ostettiin:

- Panta ja hihna

- Luita

- Ruokaa

- Kaksi kpl kuppeja

- Sanomalehden korvikkeita (luultiin alussa että ne imee paremmin kuin sanomalehdet)

- Kakkapusseja

- Leluja

- Herkkuja (palkitsemiseen)

Valmiina oli:

- Kynsisakset

Tulossa:

- Ulkopuku

Saatiin:

- Ei mitään

Muokattu viimeksi: 30.12.13 15.25
Koiran tuoma suuri ilo on siinä, että ihminen saa olla hölmö sen seurassa, eikä se toru vaan hassuttelee itsekin.
30.12.2013 16.00
022640055_r
Helsinki

Meillä on ostettu ruuista 5kg kuivaruokaa, lihoja, kaninkorvia, nahkarullaluu, raakaluita ja nameja. Tavaroita mm pantoja, remmejä, valjaita, villapaita, nimilaatta, vilkkuvalo, harja, kupit, kuppialunen, häkki, pehmuste tms kaikkea turhaa ja tarvittavaa. Sitten paljon leluja ja treenikamoja. Valmiina ollut joitain tavaroita ja emman tavarat pitäisi suunnilleen sopia ekalle kun on aikuinen :-)

Muokattu viimeksi: 30.12.13 16.30
http://ekanoma.blogspot.fi/
30.12.2013 16.23
021943069_r
Kerava
  • Kevythäkki
  • Kynsisakset
  • Ruokakipot ja -aluset
  • Panta
  • Hihna x2
  • Leluja
  • Naksutin
  • Karsta
  • Itse tehty koiraportti
  • Raakaruoka

Kasvattajalta tulee sitten haettaessa nappulat.

30.12.2013 16.31
022702346_r
Säkylä

Ei kyllä paljoa mitään ostettu, penturuokaa. Koiria oli ollut tuota ennen jo seitsemän kipaletta ja tavaraa oli melkoisesti kerääntynyt, ja pennun mukana tuli vielä pentupaketti :)

Muokattu viimeksi: 30.12.13 16.31
Riippuvuutta helmikuusta 2008. Lisää meistä: nahkalassie.blogspot.fi
25.02.2014 21.53
000078634_r

Tänään ostin pannan.

Ja eka pentunäyttely on merkattu kalenteriin heinäkuulle :)

18.03.2014 12.14
022427178_r
Lappeenranta

Maanantaina kotiutuu pentu ja valmiiksi olen ostanut:

-Ruoka- ja juomakippo
-Peti ja siihen pari vaihtopäällistä
-Harja
-Kynsisakset
-Leluja (palloja, pari vetolelua, pehmolelu, kongi, "rätti", vinkulelu)
-Itsetehty koiraportti
-Tassupyyhe
-Kakkapusseja
-Puruluita ja "koulutusherkkuja"
-Naksutin

Lääkekaapissa on jo ennestään kaikki tarpeellinen.

Vielä pitäis ostaa säilytysboksi ruoalle (en tykkää säilyttää isoa ruokasäkkiä avonaisena) ja kasvattajalta tulee jonkin näköinen pentupaketti mukaan, ainakin pentupanta. Sitten kun on kotiuduttu niin käydään sovittamassa "kunnon" panta ja hihna. :)

Muokattu viimeksi: 18.03.14 12.15
"I Want to be the kind of person my Dog Thinks I Am"
26.03.2014 21.48
022440056_r
Hyvinkää

Hugolle olen ostanut tai tehnyt: Nylon pannan ja hihnan, ruoka ja vesikupit, leluja, trimmerin, metalli häkin, pedin, tassupyyhkeitä, ruoka tynnyrin, näyttely hihnan, luita, nameja, tupla fleece takki talveksi

valmiina on ollut: kasa pantoja ja hihnoja, pari tassupyyhettä, kakkapusseja, trimmaus välineet, kynsisakset

http://villavaaa.blogspot.fi
27.03.2014 00.18
Yhden ainoan pannan, ja sekin aikuispanta. Pentu tuli niin lyhyellä varoitusajalla, oltiin hakua edeltävä viikko matkoilla ja mulla oli pennulle sopivia vanhoja koirakamppeita jäljellä vaikka kuinka. :-)
"One part brave, three parts fool" -Brom, Eragon
28.04.2014 17.06
000112579_r

Karmalle on

Jo valmiina:

• 2 Pentupantaa ja hihna
  • 3 metallista (suurta) ruokakuppia
  • heijastin/isompi pentupanta
  • 2 nahkapantaa
  • lelu
  • 2 hihnaa
  • isot valjaat
  • 2 noutajahihnaa
  • näyttelyhihna
  • ketjupanta
  • harja
  • noutajahihna

Pitää vielä ostaa:

• 2 pienempää ruokakuppia
  • pentuvaljaat
  • peti
  • vetovaljaat (sitte ku on täyskasvunen)
  • ruuat
  • aktivointileluja
  • noutokapula
  • luita

Mitää tärkeää(ruokia lukuunottamatta) ei sinänsä puutu, koska niin paljon jäi edelliseltä koiralta kamoja.

03.08.2014 09.50
022585128_r
Vantaa

Mä oon odottanut pentua ihan liian kauan jo innoissani(melk. 12v), eli tässä tulos.... :D

Zinna

Muokattu viimeksi: 03.08.14 09.50
All you need is love...and a bordercollie
17.08.2014 19.32
022705885_r
Pori
Zinna kirjoitti:

Mä oon odottanut pentua ihan liian kauan jo innoissani(melk. 12v), eli tässä tulos.... :D

Zinna

Vautsi miten söpöjä. Ihan kateeksi käy. Ei koiraa voi koskaan hemmotella liikaa. 

Itse ostin Fifille; 

- pentupanta ja -hihna

- ruokakuppisetti

- solmu- ja vinkulelun ja Gongin, vanhoja pehmoleluja ja pari palloa saatiin lahjaksi

- peti

- ruokasäkki (jos nyt 2 kg pussi on vielä säkki)

- puruluuhammasharjoja

- kynsisakset, tosin ei ole vielä käytetty koska käymme eläinkaupassa leikkauttamassa ilmaiseksi kynnet

- karsta ja kampa, luonnonharja oma lapsena käytetty harja

- herkkupaloja harjoitteluun, tosin tarpeeksi pieniä ei löytynyt joten joudun murentamaan

- kakkapusseja

Kasvattajalta tuli namipussi, pari isoa puruluuta, reppu (ihmisten mutta haisteli ekoina öinä), solmulelu ja ruokaa mistä nyt on mennyt n. puolet. Viltti ja pyyhe ihan omasta takaa.

Ja näiden 8 pv. aikana kun on ollut kotona, Fifille on tullut hankittua vielä:

- Kantokoppa. Olisi tosiaan pitänyt tajuta ostaa aikaisemmin, kannatti lähteä hakemaan.

- Harjoittelu-"deodorantti", sellanen namipuikko. Kannattaa, ei tarvitse pelata pussien kanssa ulkotilassa.

- "Tuoksuva" purulelu, ei mennyt kaupaksi (ei tykännyt tuoksusta) ja iso vinkulelu

Ja vielä pitäisi hankkia:

- Shampoo ja hoitoaine

- Fööni

- Heijastin tai joku vilkkuvalosysteemi

- Ehkä syksyksi/talveksi joku suojatakki...

17.08.2014 20.06

- Planet Pet Societyn kuivia kanafileherkkuja
- Planet Pet Societyn Nahkakamu -pehmolelu
- Jokke -merkkinen nahkahihna
- Topcanisin pentupanta
- Trixien eräänlainen narupallo
- Best Friendin "Flyball" eli siis narupallo sekin
- Pedigreen Junior Dentatubos (dentalstixejä mutta pentuversiona)
- Pro Dog noutokapula
- Buster -karsta
- Pro Dog narupallo
- Pooch & Mutt Active Mobility -miniluukeksejä (sorruin ostamaan nätin purkin perusteella :D)

Vähän sen jälkeen ostin Eukanuban (ylihinnoiteltua, hyi) penturuokaa, BF Gear -pannan, ison pussin BF puruluita, neljä pussia HHC fileitä, kaksi laatikkoa dentalstixejä, Best-In Kotoisa -tuoreruokaa (näyttää ja haisee ihan kouluruoalta!) ja yhden purkin HHC kana-tonnikala pateeta. Kakara syö mitä tahansa milloin tahansa eikä sen kanssa onneksi tarvitse miettiä että mitä se nyt söisi ja että meneekö maha sekaisin.

27.08.2014 22.49
022611088_r
Hämeenlinna

En ostanu muuta kuin pentupannan, hihnan ja pedin :D Kaikki muu tarpeellinen oli tallessa vielä edellisen jäljiltä ja muu krääsä ostettiin vasta pennun kotiutumisen jälkeen. 

http://playingwithyatzy.blogspot.fi
27.08.2014 23.25
022689094_r
Lappeenranta

Ennestään oli jo nämä kynsisakset, harjat, pyyhkeet, muutama lelu yms.. Mutta ostin

• Hihna
  • Panta
  • Peti
  • Ruokaa
  • Ruoka ja vesikupit
  • Paljon erilaisia leluja
  • Paljon luita
The only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future.
14.09.2014 13.11

Ostin valmiiksi:

- ruokasäkin

- 2 x kynsisakset 

- metallihäkin

- ruokakuppeja

- leluja

- nahkahihnan

- pannan

Ed Hocken: You might end up dead! Frank: "You might end up dead" is my middle name. Ed Hocken: What about Jane? Frank: I don't know her middle name.
24.10.2014 20.36
022702817_r
Joensuu

Mulla on tulevalle pennulle 4 hihnaa, 4 kaulapantaa, pari lelua, nameja ja ruokaa. Pari pantaa ja hihnaa sain serkulta, kun on sen pennulle jäänyt pieneksi. Vielä täytyisi pari ostosta tehdä. Pennun mukaan saan pentupaketin joka sisältää mm. leluja, ruokakupin, ruokaa jne.

http://lunacockeri.blogspot.fi
06.01.2015 14.48

Pennulle on valmiina:
- kaksi pantaa (pentupanta ja sit sellanen vähän tukevampi, joka menee täysikasvuiseksi kasvaessa)
- kaksi hihnaa (kevyt pentumalli ja sit sellasen "ikuinen" nahkainen järeempi)
- pedin
- kynsisakset
- ruokaa (sellanen ilmanen tutustumispaketti)
- puruluita
- shampoo ja korvanputsausaine  (oli kaapissa valmiina)
- ruoka- ja vesikipot (hain kotikotoota ylimääräsiä pois)
- lelun ja kongin
- mantteli ja haalari (yleensä pakkaset kovimmillaan täällä noihin aikoihin kun penikka kotiintuu)
- kakkapusseja ja niille virkkasin sellasen hienon hihnassa roikkuvan pussukan :D

Hankin vielä:

- karsta ja kammat
- kevytmetallihäkki (ei ihan lähiaikojen hankintoja)
- kumimatto pöydälle turkinhoitoa varten

Sitte pentupaketissa tulee jotain ruokaa, nameja, leluja, ruokakippo, pilli, pentudami ja jotain muuta ehkä...

Muokattu viimeksi: 06.01.15 14.49
15.01.2015 12.30
022390621_r
Kurikka

Kotona valmiina:
- panta ja hihna
- pari kuppia
- läjä erilaisia leluja
- luita ja herkkuja
- shampoot
- kynsisakset

Puuttuu:
- isompi häkki autoon
- isommat kynsisakset
- näyttelyhihna
- parempi harja/suka

Monia tavaroita löytyi jo ennestään kotoa ja osaa lainaillaan tytöiltä :) Osa tavaroista pitää hankkia sitten pennun kasvaessa, mutta kyllä niitä kerkiää sitten.

http://herttakoiruus.blogspot.com/
22.02.2015 10.17
022697044_r
Turku

Mulla oli kaikki (turhakin) valmiina tassurasvoista lähtien, hihnoja ja pantoja vielä monia erilaisia.. En tajua miten paljon turhaa roinaa sainkaan ostettua. Seuraavaa pentua ajatellen tietää ainakin olla viisaampi ja ostaa vaan kaiken oikeasti tarpeellisen.. :D

22.02.2015 15.22
000112579_r

Sekarotusen pennun hankinnassa mielenkiintosinta on se ku ei varmasti osaa arvioida minkä kokosia pantoja/hihnoja/valjaita tarvii, nii nyt oon siinä pisteessä et olen köyhä opiskelija, Karmalla on yks sopiva panta, yks liian iso panta, yhet vähä liian isot valjaat mut sellaset et niitä voi kuitenki käyttää ja muutama sopivan vahva hihna. Että opintotukea odotellessa et sais ostettua uusia pantoja ja hinhnoja, terveisin pantaholisti. Toki mul on laatikko pullollaan edellisiltä koirilta jääneitä tarvikkeita mut kaikki liian pieniä /:

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti