Paras kissanhiekka? - Sivu 23 (Kissat > Kissojen hoitaminen)

01.11.2012 14.03
022577668_r
Salo

Meillä on nyt 1,5vk ollu compact caren puupelletti käytössä,ja oon ollu ehdottomasti tyytyväinen! Ei kulkeudu tassujen mukana,kun kaapii sieltä ne murusiks tallotut pelletit pois, eikä toi haise kun puu tuoksuu niin voimakkaalle. Puupelletti on selkeästi se mikä meille sopii :)

AIkaisemmin oli compact caren mikrohiekkaa ja bentoniittihiekkaa.Molempiin olin muuten tyytyväinen, mut ei vaan käyny tolle kun kuljettelee kaikki hiekat tassuissaan niin et on kylppäri ja kylppärin edusta hiekassa

01.11.2012 15.32
022703793_r
Oulu

Millä keräätte öko plussaa paskiksesta? Onko se semmoista sahajauhomaista?
Tässä nyt seilaan extreme classicin ja öko plussan välillä :/ ilmeisesti kaks ihan erilaista kuiviketta kyseessä? Jos joku osaa liputtaa toisen puolesta / eliminoida toisen niin sana on vapaa.

Kuinka riittoisia nuo ylipäätänsä ovat?
Öko plus on kilohinnaltaan melkein tuplasti kalliimpaa(?), mutta onko se riittoisampaa? Houkuttelisi kyllä tuo vessanpönttöön nakkaaminen niin ei tarvisi aina noiden pussien kanssa räpeltää.

Epätoivo iskee, liikaa valinnanvaraa :/

Yksi pieni kissa muuttaa paluun tyhjään taloon kotiinpaluuksi. P.B
01.11.2012 15.38
022700261_r
Espoo

Meillä on käytössä mikrohiekan kanssa tämä. On tosi kätevä, eikä tosiaankaan tarvii räpeltää niitten pikkumuovipussukoiden kanssa :) Ökoa en ole itse kokeillut joten riittoisuudesta en osaa sanoa, mutta kissa hyväksyy yleensä mikrohiekan helpommin kuin puupohjaisen ja joissakin tapauksissa se saattaa aiheuttaa pissan panttailua (=virtsakiviä) ja hutipissailua. Oon puolueeton ja kiinostunut tästä asiasta, joten oon miettinyt josko panisin toiseen lootaan Extremeä ja toiseen Ökoa ja katsoisin kumpaa lootaa kissa käyttää mielluummin. :)

Muokattu viimeksi: 01.11.12 15.39
01.11.2012 15.49
022703793_r
Oulu
Karma kirjoitti:

Meillä on käytössä mikrohiekan kanssa tämä. On tosi kätevä, eikä tosiaankaan tarvii räpeltää niitten pikkumuovipussukoiden kanssa :) Ökoa en ole itse kokeillut joten riittoisuudesta en osaa sanoa, mutta kissa hyväksyy yleensä mikrohiekan helpommin kuin puupohjaisen ja joissakin tapauksissa se saattaa aiheuttaa pissan panttailua (=virtsakiviä) ja hutipissailua. Oon puolueeton ja kiinostunut tästä asiasta, joten oon miettinyt josko panisin toiseen lootaan Extremeä ja toiseen Ökoa ja katsoisin kumpaa lootaa kissa käyttää mielluummin. :)

Kauan tuo extreme on yhellä katilla kestänyt? Ilmeisesti pitää hajut hyvin (meillä kun niitä vielä on, mokoma on vielä ihan älytön pierunaattorikin..) ja paakkuuntuu hyvin? Meillä on nyt tuo Rainbow ni pissapaakut kyllä hajoilee ihan kiitettävästi -.-

Ihmiset, miten puhdistatte hiekkalapion jos siihen jää pissahiekkakönttejä? Saako paakkuuntuvaa hiekkaa päästää viemäriin? Meneekö mikrohiekkakin kökköpuuroksi kastuessaan?
01.11.2012 16.03
022700261_r
Espoo

Toi 15kg säkki on kestänyt kuukaudesta ylöspäin, tarkkaa määrää en osaa sanoa sillä oon täytellyt lootaa aina tarpeen tullen - kun hiekkaa on vähemmän kuin 5-8cm :) Mikrohiekkaa ei saa laittaa viemäriin. Kannattaa rapsutella se pois jollain.. hmm, välineellä suoraan roskiin :D Ja tosiaan hajuhaittoja ei ole lainkaan - paitsi silloin kun kissan tuotokset oli ripulia. Varmaankin mikä tahansa hiekka päästää ripulin hajun lävitse. Paakkuuntuu tiukastu :)

Muokattu viimeksi: 01.11.12 16.05
01.11.2012 16.08
the cat kirjoitti:

Tässä nyt seilaan extreme classicin ja öko plussan välillä :/ ilmeisesti kaks ihan erilaista kuiviketta kyseessä? Jos joku osaa liputtaa toisen puolesta / eliminoida toisen niin sana on vapaa.

Öko plus on kilohinnaltaan melkein tuplasti kalliimpaa(?), mutta onko se riittoisampaa? Houkuttelisi kyllä tuo vessanpönttöön nakkaaminen niin ei tarvisi aina noiden pussien kanssa räpeltää.

Öko paakkuuntuu samaan tyyliin kun nää savesta etc. valmistetut hiekat. Meillä oli sitä pitkään käytössä,ja tykkäsin kyllä kovasti. Siinä on miellyttävä haju ja paakkuuntuu hyvin. Yksi sellainen 10 litran pussi kestää kyllä tosi pitkään, oisko meillä kuukauden kahden kissan taloudessa (vessoja yksi). Vessanpönttöön en kylläkään koskaan tuota nakannut, vaan keräsin samaan tapaan pois kun muutkin hiekat. Kakat kyllä nakkasin pönttöön, kun ne yleensä jäivät aika siististi siihen, eivätkä olleet hiekan peitossa.

“Women and cats will do as they please, and men and dogs should relax and get used to the idea.” Robert A. Heinlein
01.11.2012 21.22
022703793_r
Oulu
Mökö kirjoitti:
the cat kirjoitti:

Öko paakkuuntuu samaan tyyliin kun nää savesta etc. valmistetut hiekat. Meillä oli sitä pitkään käytössä,ja tykkäsin kyllä kovasti. Siinä on miellyttävä haju ja paakkuuntuu hyvin. Yksi sellainen 10 litran pussi kestää kyllä tosi pitkään, oisko meillä kuukauden kahden kissan taloudessa (vessoja yksi). Vessanpönttöön en kylläkään koskaan tuota nakannut, vaan keräsin samaan tapaan pois kun muutkin hiekat. Kakat kyllä nakkasin pönttöön, kun ne yleensä jäivät aika siististi siihen, eivätkä olleet hiekan peitossa.

Ei oo savesta valmistetusta hiekasta mitään kokemuksia. Eli siis pissatkin paakkuuntuvat vaikka on puupohjaista?? Ohhoh, empä osaa kuvitella että miten se tapahtuu :D Näin teoriassa ajateltuna, jos kahdella kissalla kestää kuukauden, niin yhdellä kaksi, eli vain n.6e/kk :0
Mun kiinnostus nyt heräs tähän ihan todella. Ihmeellistä, kerta kaikkiaan. Mies lupas huomenna käydä m&m:ssä, kumpaahan nyt sillä ostattaisin...
02.11.2012 18.12

Mä ite rakastuin Ökoon tosi paljon, on paljon kivempaa siivota ja tuoksukin on paljon parempi. Mutta kun toi mun Meli päätti yhtäkkiä Ökon aikana, että kusasee mieluummin laatikon katolle kuin sisään... Eli Melille ei kelvannut, jonka takia oli pakko vaihtaa tavallisee hiekkaan.

Ärsyttää paljo, mutta pakko mennä kissan ehdoilla, kun sehän sitä lootaa käyttää.

02.11.2012 20.19
021952708_r
Oulu

Itse tykkäsin tuosta Eurolitteristä, mutta nyt on ollu käytössä Simplicity Lifestages Multicat kissanhiekkaa kun sitä on saanu halavalla 12.95/15kg. Ihan kohtuu hyvää hiekkaa

02.11.2012 20.32
the cat kirjoitti:
Mökö kirjoitti:
the cat kirjoitti:

Ei oo savesta valmistetusta hiekasta mitään kokemuksia. Eli siis pissatkin paakkuuntuvat vaikka on puupohjaista?? Ohhoh, empä osaa kuvitella että miten se tapahtuu :D Näin teoriassa ajateltuna, jos kahdella kissalla kestää kuukauden, niin yhdellä kaksi, eli vain n.6e/kk :0
Mun kiinnostus nyt heräs tähän ihan todella. Ihmeellistä, kerta kaikkiaan. Mies lupas huomenna käydä m&m:ssä, kumpaahan nyt sillä ostattaisin...

Jep, pissat paakkuuntuvat ihan kuin "normaali" hiekkakin. Oikeastaan hyvin paljon samankaltaisesti. En minäkään tiedä miten se tapahtuu, liekö jotain lisäainetta, joka saa jauhottuvan purun menemään paakkumuotoon. Emt :D Sit semmonen ku Compact Caren mikrohiekka on mun mielestä ominaisuuksiltaan aika samaa kuin tuo Extreme, mutta vaan halvempaa. Sitä meillä on nyt ollut, ja olen tykännyt siitäkin, joten voin suositella.

“Women and cats will do as they please, and men and dogs should relax and get used to the idea.” Robert A. Heinlein
03.11.2012 00.48
022562732_r
Pori

Meillä kestää Professional Classic kahdella kissalla about kuukauden (15kg) ja jätökset laitetaan kans litter lockeriin :)

03.11.2012 09.53
022703793_r
Oulu

No nyt eteisessä odottelee 15kg extreme classicia (himoihten jo että pääsis kokeileen) mutta koitan saaha nyt tuon rainbown riittämään ainakin vielä viikon verran. Pitää laittaa tuo Mökön mainitsema Compact Care korvan taakse. Ja tietysti Öko.. Sitä on kyllä pakko kokeilla!

Harmittaa, ku yritin tilata tuota litter lockeria jo viikko sitten, mut meikäläisen kortti ei niille kelvannu -.-

Myöhemmin... -> Heh, lainaus jostain paypal-sivuilta : "Nordean Electron -kortin verkko-ominaisuus pitää aktivoida verkkopankissa jotta maksuja pystyisi netissä suorittamaan, ilman aktivointia kortti ei Paypalin kanssa toimi." Eli ei muutaku visa vinkumaan sillekkin suunnalle :D

Muokattu viimeksi: 03.11.12 09.53
15.11.2012 16.58
022030642_r
Espoo

Meillä on Mustista ja Mirristä hajustamatonta Ever Clean hiekkaa.

All you need is love (and a cat)
19.11.2012 17.05
021703598_r
Vantaa

Onko tämä yhtä kuin mikrohiekkaa: Compact Care Harmaa Bentoniitti karkeahiekka 15 kg? M&M sivuilla aika epäselvä kuva.

http://kolmenkissasoturintarinoita.blogspot.fi/
19.11.2012 17.30
022154694_r
Lahti

^Ei ole mikrohiekkaa vaan sellaista isompaa raetta. 

06.12.2012 12.18
022681953_r

Extreme Classic, puupohjainen kissanhiekka ja Tigerino tähän mennessä testattu, ja eniten tykkään jostain syystä Tigerinosta. Vierastan hajustettuja kissanhiekkoja, ja niitä näyttää olevan paljon paremmin saatavilla kuin hajustamattomia. Heitän kissanhiekan pihamme perällä olevaan kuoppaan "täytteeksi", joten sen pitää olla 100% luonnontuote. EC jostain syystä takertui ikävästi pennun käpäliin, joten Tigerinolla mennään nyt toistaiseksi.

08.12.2012 23.08
022445640_r
Kuopio

Minä olen aivan rakastunut Tigerinoon! Tilasin Zooplussalta ihan kokeeksi ja kannatti. Ei haise, kovat paakut, riittoisan tuntuinen, eikä leviä läheskään niin paljoa kuin muut testatut hiekat (poislukien Öko, joka päästää meillä hajut ikävästi läpi). Saa nähdä miten toimii mahdollisten pentujen kanssa :)

11.12.2012 22.59

itsekkin tässä uutena kisun omistajana olen testaillut et mikä on paras kissan hiekka ja meillä on ollut nyt kokeilussa rainbow valkoinen paakkuuntuva kissan hiekka sekä rainbow combact paakkuntuva kissan hiekka ja olen tähän mennessä todennut viimeisen paremmaksi koska ei paakkuunuta liian kovaksi hiekkaa

11.12.2012 23.04
022154694_r
Lahti

^Mitä tarkoitat ettei paakkuunnuta liian kovaksi? 

Itse koen, että hiekka on nimenomaan hyvä kun paakut on tiiviitä ja kovia -> saa noukittua pois ilman että ne hajoaa ja sotkee puhdasta hiekkaa.

12.12.2012 00.49

tarkoitin juuri tuota ettei niistä paakuista tule liian kovia ja että,olisi sitten helpompi poistaa sihtimallisella hiekkalapiolla,mutta meillä jokaisellahan on oma makunsa :)

12.12.2012 20.20
020416743_r
Turku

Mä en kanssa nyt kyllä oikeasti ymmärrä logiikkaa tämän takana, kova, kiinteä, PIENI paakkuhan on paljon helpompi poistaa juuri sellaisella sihtilapiolla, koska se ei hajoa ja hajonnut murska ei siten sotke puhdasta hiekkaan. Jos taas paakut tuntuu liian suurilta ("laatoilta"), niin puhdistusvälin tihentäminen helpottanee asiaa. Yksi pissa itsessään ei juuri pingispalloa isompaa paakkua muodosta (paitsi jos on ollut erikoisen kova hätä. :D)

Muokattu viimeksi: 12.12.12 20.21
"Suuri ääni - suuri persoona." http://kehraten.blogspot.fi
16.12.2012 17.09
021585710_r

Meillä Öko onneksi pitää hajut tosi hyvin - jouduin meinaan vaihtamaan hiekkalaatikon sijaintia kylppäristä olohuoneeseen. Mun kylppäri kun on niin pieni jo muutenkin että kun siihen vielä lisää kissanvessan ja sieltä kulkeutuvat hiekat niin... Parempi okkarissa. :) Sain sen vielä sijoitettua niin, ettei kissat pääse ryntäämään sieltä täydellä vauhdilla ulos, vaan niin että oviaukko on hieman seinää vasten. :D

If cats had thumbs they'd rule the world.
18.12.2012 14.52
022132157_r
Karstula

Meillä on kans olkkarissa laatikko. Toiseen vessaan ei mahdu ja toisessa tulisi patteriin kiinni.. Jotenkin luulen, että lämmin laatikko voimistaisi mahdollisia hajuja? Olkkariin Extreme Classic-hiekka osottautu hyväks, koska se ei haise ja hutipissailukin vähentyi siihen vaihdettaessa. Tuppaa vaan kulkeutumaan tassuissa.. Sitä varten ostettiin matto, joka myöhemmin laitetaan laatikon eteen. Nyt se kerää lauman hajuja keittiössä ;) Ettei vaan herkkä herra järkyty uudesta matosta ja pissi taas mihin sattuu.

26.12.2012 23.40
021903505_r
Vantaa

Kun hankimme kissat saatiin mukaan pussi rainbown hajustettua kissan hiekkaa joka oli vähän ruskeen väristä, enkä löydä tätä hiekkaa enää mistään. oli kyllä tosi hyvää. Sen jälkeen ollaan kokeiltu mustin ja mirrin joitain kalliita hiekkoja mutta pölysivät paljon. päädytty ollaan rainbown vaaleaan paakkuuntuvaan mutta rakeet on inhottavan isoja ja kulkeutuu joka paikkaan eikä tunnu kivalta jalkapohjassa semmonen "kivi" joten oon sekottanu sekaan hienompaa pirkka ultra? kissanhiekkaa ja vähentyny se hiekan leviäminen jännästi. ja ihan hyviksi hiekoiksi kuitenkin todennut :)

http://lumikirsikka.blogspot.fi/
31.12.2012 16.38
000052242_r

Meillä käytetään tuota ÖkoPlussaa kanssa ja ollaan koko konkka ronkka tykätty :D Ensin käytettiin pellettejä, mutta sitä meni ihan järkyttävät määrät ja sai olla kokoajan ostamassa lisää. Öko on hyvää kun paakkuuntuu ja sitä saa Mustista ja Mirristä 40l pussissa (n. 39 €), ja tosiaan pitää hajut kurissa. Hinta-laatu suhde siis tässä mielestäni oikein hyvin  kohdallaan :) Meillä ei myöskään hiekkalaatikko mahdu kylppäriin, mutta onneksi eteisessä on laattalattia, missä on pisulaarin hyvä olla, kun pystyy pitämään ympäristön kätevästi siistinä. Hiekkaa meilläkin leviää jokapaikkaan ja saan (kissojen suureksi iloksi) olla kokoajan lakaisemassa lattioita :D Ehkä edessä on sellaisen porrallisen ja kannellisen laatikon osto - kuulemma ehkäisee hyvin hiekan leviämistä pitkin poikin... :)

18.01.2013 13.41

http://www.zooplus.fi/shop/kissat/kissanhiekat/paakkuuntuva/extreme_classic/302639

Ostinpa tänään ko. hiekkaa, joten onkohan ihan ok?

19.01.2013 18.08
022132157_r
Karstula

Laventelista ei oo kokemuksia, mutta saman merkin Odour-lock on toiminu loistavasti! Mitä nyt pienestä koosta johtuen meinas levitä pitkiinsä. Tilanne korjaantu pienellä kuramatolla.

http://www.zooplus.fi/shop/kissat/kissanhiekat/extreme_classic/207713

19.01.2013 18.11
022700261_r
Espoo

Saatiin kissatutkimuksesta Compact Carea 14kg ja en kyllä toiste käytä. Pölisee, ei pidä hajuja, paakut hajoilee.. :/

19.01.2013 19.30

Karma, meillä ainakin compact care mielestäni hyvin toiminu ja kovasti tykkään :) nyt vain tosiaan tuota toista piti ostaa eilen, kun kauppa josta oisin tuota compact carea saanu ostettua niin olis ollu 3-4km päässä ja mulla ei kovin innostanu sitä matkaa ruveta kävellen kantamaan säkkiä... Tänään sitte sainki toisesta kaupungista haettua Mustista ja Mirristä sen ilmaisem säkin. Riittää hiekat joksiki aikaa...

22.01.2013 16.05
022040673_r
Iisalmi

Meillä asustaa 3 kissaa ja ollaan käytetty aikasemmin ever clean kissan hiekkaa, josta tykkäsin kyllä paljon mutta hinta määrään oli vähän liian iso, kun piti olla niin usein siivoomassa ja vaihtamassa hiekkaa . Nyt ollaan sit käytetty n. 4 kk wip classic hiekkaa (vauvantalkin tuoksunen, saa myös hajustamattomana) ja todella tyytyväinen oon ollu , toinen pussi on nyt menossa on todella riittoisaa eikä haise . siivoon laatikon 2-3 päivän välein (riippuen kuinka nopeesti täyttyy) (:

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti