Autot - Sivu 107 (Yleinen keskustelu > Yleinen keskustelu)

29.07.2014 17.48

Yli 300tkm on kyllä jo aika ehdoton ei. Mullakin 250tkm on sellanen jo aikalailla maksimi ellei ole suunnilleen jokainen remmi, jarrut ja kaikki muukin mahdollinen rempattu. Mun Mazdalaatikko on 190tkm ajeltu ja oon ihan tyytyväinen että noin vähän ajetun löysin mihin on jonku verran jo tehty remppaakin. Jarrut ja levyt ei kyllä oo ihan priimaa että niitä pitää joskus vuoden parin sisään laittaa, mutta niinhän ne jarrupalat kaikissa autoissa kuluu tkm:stä huolimatta.

http://koirankuje.blogspot.com/
29.07.2014 17.57
022352175_r
Viestejä: 2897
Lahti
nayak kirjoitti:

Mikä on "paljon ajettu" auto petsieläisten mielestä - mihin vedetään se raja, jonka jälkeen autoa ei enää uskalla itselleen ostaa? Uskotaanko laput silmillä tiettyyn lukuun, vai otetaanko auton muut ominaisuudet, kuten moottorin tyyppi tai merkki huomioon?

Mä otan kaikki asiat merkistä, mallista, iästä, moottorista, muusta tekniikasta sinne tyyppivikoihin, kokemuksiin ja auton henk. koht historiaan asti huomioon, mulle ei sinällään siis ole olemassa mitään tiettyä lukua. Varsinkin kun osa niistä lukemista ei välttämättä pidä edes paikkaansa tai voida ilmoittaa luottettavasti. Mitä vähemmän sitä parempi tietysti, mutta siinäkin mietin millaiseen käyttöön auto on tulossa ja miten pitkäksi aikaa. Suhteuttaa sen siihen onko se miten hyvin myytävissä sitten vielä eteenpäin kun tarve tulee ja millainen "ostajakunta" on pääkohderyhmänä. Monen tekijän summa siis minulle.

 

You cannot kill what already has no life | 311006 ♥
29.07.2014 18.01
022626406_r
Viestejä: 2846
Salo

Toi mittarilukema on kyllä välillä niin huuhaata, et tuntuu et näin maallikkona on vaikee lähtee ostaa autoa. Myin oman mersuni pois helmikuussa jolloin mittarissa 427t, joka sekin 200-300t todellisuutta vähemmän, minkä paljasti moottori. Meni 2kk ja mersu oli taas myynnissä ja ilmoituksessa sanottiin mittarilukeman olevan 225t. Onnea vaan sille joka sen osti kun mittari näytti sen 500t liian vähän, voi tulla yllätyksenä miten kulunu moottori onkaan

29.07.2014 18.02

Viimeisin parikymppinen Corolla oli 333tkm ajettu, ja sen ostin, koska edellinen omistaja oli pistänyt konepellin alta kaiken uusiksi. Toimi moitteetta sen vuoden, mitä se itselläni oli. Muuten on kaikki nuo 20v vanhat japsit olleet hippasen alta 200tkm ajettuja kun ne olen ostanut, ja sen parempaa on kyllä hankala enää saada, kun tahtoisi tosiaan sen edes suht inhimillisesti pidetyn auton jolle ois se huoltokirjakin olemassa. Itsellä se kipuraja alkaa olla siinä 250tkm tietämillä, alkaa noi ysikytluvun vaihteen kaarat olla siinä vaiheessa vähän sitä sun tätä päivittämistä vailla, eikä itelläni ole tällä hetkellä tietotaitoa tai tiloja moiseen touhuun ainakaan tässä vaiheessa, vaikka kiinnostusta olisikin. Muuten voisin kyllä enemmänkin ajetun ottaa, etenkin sen auton merkin ja mallin huomioiden, noilla vanhoilla japseilla kyllä pääsee vaikka maailmantappiin asti, bensakoneista huolimatta.

edit. Ja juurikin kuten Lance sanoi, samat itselläni. Senkin takia aika tiuhaan autot vaihtuu :D

Muokattu viimeksi: 29.07.14 18.03
29.07.2014 18.54
000113369_r
Viestejä: 2899

Pisti vaan silmään, kun omasta mielestä tollanen lukujen tuijottaminen on niin typerää puuhaa. Lance kiteyttikin jo hienosti mitä kaikkea auton ostossa tulee huomioida, eikä vaan hylätä tai hyväksyä autoa pelkän mittarilukeman perusteella.

Oma auto oli yksilöksi hyvin vähän ajettu, vaivaiset +400tkm mittarissa. En ehkä ostaisi yhtä paljon ajettua uudempaa muuta merkkiä, mutta tämän merkin ja koneen kohdalla kyseessä on vaivaisesti sisäänajo. Moni autonostaja olisi varmasti jättänyt koko pelin ostamatta jo lukeman nähdessään, mutta autossa on muutakin kuin kilometrimittari.

Autot ei juurikaan tässä taloudessa vaihdu, kaksi edellistä ovat palvelleet nyt kumpikin about kymmenisen vuotta. Toinen vähän enemmän, toinen pari vuotta vähemmän. Toivottavasti uusin hankinta kulkee vielä pitkään, ainakin puoli miljoonaa olisi tarkoitus rikkoa. :D

29.07.2014 21.32
000039615_r
Viestejä: 7022

Riippuu toki merkistä meilläkin, että minkälainen moottori jne. mutta pyritään alle 200 000km ajettu aina ostamaan, koska meillä niitä kilometrejä tulee todella paljon, varsinkin tällä hetkellä.

29.07.2014 23.51
022305392_r
Viestejä: 750
Tuusula

No ite en autoista mitään tiiä, joten veli on se jolta kysyn näitä asioita :D Eikä mun oo mitään järkeä vaihtaa autoa enemmän ajettuun, mitä mun auto on (vaivaiset 161 000km).. Niin sanonu vaan ettei järkeä ostaa kauheesti yli 100t ajettua, kyllähän se autostaki riippuu..

30.07.2014 00.07
000113369_r
Viestejä: 2899

Eikö kannattaisi panostaa sellaiseen autoon, joka todennäköisesti kulkee sen lähemmäs puoli miljoonaa, eikä haalia jotain ökyhintaisia pilipalikärryjä kilometrien pelossa?

IMHO kaikkein typerin ostos on joku +100tkm ajettu, about kymmenen tonnin auto. Sen arvo tippuu kahdessa vuodessa kuuteen tonniin ja jos sen on vielä mennyt ostamaan lainarahoilla niin good luck with that.

30.07.2014 00.10
022305392_r
Viestejä: 750
Tuusula

Tippuu tietenkin, eihän autosta ikinä saa omiaan pois ku sen myy..  tai jos semmosia on niin voin ostaa :D oon kolme vuotta ajanu nyt tolla corolla ja sen arvo on pudonnu n.9000 että silleen, kyllä mä sen tiedän :D

30.07.2014 00.23
000113369_r
Viestejä: 2899

Autosta voi helposti saada omansa takaisin ja joskus vähän enemmänkin. Mutta se ei onnistu silloin, kun haetaan autoliikkeestä joku uusi paska ja myydään se kuuden vuoden päästä. Jos haluaa harrastaa edullista autonpitoa (jossa vuosikuluihin lasketaan mahdollinen arvon putoaminen) niin kannattaa hankkia joku vähän vanhempi, luotettava auto.

Kahdella tonnilla saa jo vaikka millaisia autoja, jos autoa jaksaa vaihtaa vaikka vuoden välein niin takkiinkaan ei voi onnistua kovin pahasti ottamaan. Ja onhan noissa se hyvä puoli, että tuhansien eurojen huoltoja ei yksinkertaisesti tule. ;)

30.07.2014 00.50

^ Juurikin näin. Ja jos ei ajomukavuus ole se ykkösprioriteetti, niin ne amisrassit kannattaa kattoo aina kanssa. Onni kun potkasee ja saa auton joka tulee iän ja olosuhteet huomioon ottaen suht hyvistä lähtökohdista, ja omanikin kun olen aina ajallaan huoltanut, niin yhdelläkään riisikipollanikaan en ole tappiolle jäänyt. Aina saanut vähintään omat takaisin, mutta yleensä sitä hintaa saa nyhdettyä vielä sen yhden ilmaisen kauppareissun verran lisää.

Mutta toki tämä nyt on tätä, vähän valintakysymys nämä riisikipot ja auton vaihto vuoden välein :D Vaikea kuvitella että edes mitään tonnin autoa missään vaiheessa ostaisin. Ellen sitten joskus koulujen ja rikastumisen myötä innostu autoharrastuksesta ihan toisella tasolla, että tarvitsee joku hifistelypeli pistää jonnekin talliin jolle voin sitten ostella övereitä alustasarjoja mieluummin kuin itselleni kahvia ja jonka kromiosia sitten hellästi hinkuttelen yötä päivää kun kuvittelen, että sillä 5000 tunnin ja 5550 tunnin hinkuttamisella on jotain eroa.

Muokattu viimeksi: 30.07.14 00.51
30.07.2014 01.02
000113369_r
Viestejä: 2899

Mä kierrän kyllä kaikki amisrassit (varsinkin bmw) ja idän ihmeet todella kaukaa, mutta ihmisiä on joka junaan. Jokainen suuntaus ja merkkiuskovaisuus on tavallaan vamma, joka saa kaikki muut vaikuttamaan ituhipeiltä tai pikkusieluisilta.

Mä oon tässä vuorotellen ajellut kahdella about 20v vanhalla autolla, enkä kyl keksi ajomukavuudessa mitään valitettavaa verrattuna entiseen autooni, alle kymmenen vuotta vanhaan halpikseen. Päin vastoin, onhan toi uus oma murunen hitokseen mukavampi ajaa, mutta tekniikkakin on täysin erilainen. Ylisähkötehostettu ohjaus puuttuu, eikä kärry vaikuta mikroautolta. :D

Uudemmasta autosta jäin kaipaamaan vain äänentoistoa, mutta sen nyt vois pienelläkin rahalla pistää uusiks ja päivittää tälle vuosituhannelle. Mut mjaa, epäolennaisia seikkoja. Tärkeintä on se, että autosta löytyy oikeasti hyödyllisiä herkkuja, eikä kasapäin turhaa hifistelyä.

30.07.2014 10.32
022439095_r
Viestejä: 2789
Jns

Voi, itekki haluisin jonku kunnollisen vanhan auton! En tiedä onko Opel Manta, Taunus, Skoda 120l tai ahh Lada Niva sitte ihan kakkoja, ainakin isäni jaksaa hangata vastaan... Mut noi ei kyl oo opiskelijalle niitä edullisimpia pitää. :/ Onneks bensakuluissa vähän laskee se, että sitten käyn venäjältä bensat + ei ole niin riipivä matka edes rajalle. Kunhan sais ensin edes kortin ja hakis sen viisumin..

Life like a drama komedy
30.07.2014 10.35
000039615_r
Viestejä: 7022

Kyllä sä voit ihan hyvin ostaa samoilla kilometreillä ajetun auton jos uusi pitää saada :D Meinkin bemarilla oli ajettu 203 000km ku se vaihdettiin tuohon nykyiseen joka ol 176 000km ajettu. Bemmi korvasi ostohinnasta 3500e ja maksettavaa meille vielä jäi toiset 3500e. 

30.07.2014 10.51
022611088_r
Viestejä: 4370
Hämeenlinna

Sillon kun mä rupesin autoja katselemaan, merkki oli jo valmiina tiedossa eikä siinä kohtaa mikään muu tullut kuuloonkaan. Pari kuukautta kai selailin nettiautoa, kunnes silmääni iski tuon nykyisen ilmoitus. Kyseessä siis Audi A4 -98, 2.4 V6 174tkm oli siis tuolloin mittarissa. Maksoin tuosta 4000e, mikä ei kyllä ollut paljoa. Jakoremmi vaihdettu 173tkm kohdalla ja auton edellinen omistaja ei "suostunut" myymään ennenkuin oli saanut selville, miksi bensamittari näyttää varttitankkia vaikka tankkaisi täyteen. Siinähän meni useampi viikko ja itse olin kovin malttamaton, viaksi selvisi bensatankkiin syntynyt alipaine. Ajattelin silloin, että noni, sinne meni ja hinta tulee nousemaan heti pilviin. Mies kuitenkin sanoi, että kun oli neljään tonniin sen luvannut niin sillä hintaa mä sen saan :D Ja tosiaan bensatankkihan piti vaihtaa ja sen hinta tuli olemaan ~1200e. 

Eli halvalla mä autoni sain. Ja vaikka tuo on vanha, ei kuki yhtään mistään, hieman kalliimmat äänentoistolaitteet, S-line sisusta ym. Jos nyt laittaisin tuon myyntiin, saisin kyllä hienosti omani vielä takaisin :) Mutta hain autoa hieman pidemmäksi aikaa kuin vuodeksi ja kyllä tuosta mulle on pitkäksi aikaa vielä iloa. 

Se, millaisella autolla haluaa ajaa on tietenkin jokaisesta itsestään kiinni. Veljellä on vuoden -97 volvo s40 ja maksoi siitä 1000e. Kilometrejä oli ostohetkellä 240tkm. 
Nykyisellä miehellä autot vaihtuu jatkuvasti, nyt hän ajelee vuoden -93 toyota carinalla joka on mun mielestä aivan hirveä :D Ei maksanut tuosta romusta kuin 200e, mutta hienosti se kyllä liikkuu eikä vikoja ole. Kukin tyylillään.

 

http://playingwithyatzy.blogspot.fi
30.07.2014 10.59
022305392_r
Viestejä: 750
Tuusula

Ei muuten tarttis ees vaihtaa autoa, toi toimii eikä oo mitään ongelmia ollu 70 000km aikana mitä oon sillä ajanu, mutta tila vaan tulee loppumaan kesken :| No eihän tässä kiire oo ja voi odotella rauhassa, et hyvä auto tulee eteen.

Tosiaan jokaisen oma valintahan se on minkälaisen ja kuinka kalliin auton hommaa.. Varmaan riippuu myös et minkälaisia autoja on perheessä ollut yms. siihen, että mihin on tottunut :D

30.07.2014 12.28
022689899_r
Viestejä: 3626
Riihimäki

Pösöllä oli ajettu 270tkm kun sen ostin, vähän mietitytti mut toimiva peli ja tädillä samanmoinen jolla melkein 400tkm mittarissa. Eikä mulla kovin paljoa kilometrejä vuodessa tule, kerran-pari kuussa sellanen 400km reissu ja muuten vaan jotain lyhyitä matkoja. En vaihda pois ennen kuin rikastun (jos sillonkaan), toi kuluttaakin ihan älyttömän vähän mun ajotyyli huomioiden, 6-7 litraa satasella. Ja kyytiin mahtuu vaikka neljä isoa koiraa + iso kasa tavaraa, nytkin oon laahannu jotain mattoja mukanani pari viikkoa. Mahtuvat olemaan siellä hyvin ni mitäpä sitä pois siirtämään... :D

Porukoilta löytyy vm. -89 avo ford escort, ei ohjaustehostinta tai muitakaan mukavuuksia, mutta toimiva peli ja kiva ajella. Tänä kesänä tosin jättänyt pari kertaa tielle, mutta vika oli helposti korjattavissa, olikin vaan päässyt vettä tankkiin. Turhaan vaihdettiin kaikki mahdolliset osat ja kirottiin ettei mikään auta :D

Kaikilla on tyhmiä ajatuksia. Viisas vain kätkee ne.
30.07.2014 13.15
022501207_r
Viestejä: 1071
Kouvola

Pääsinpä läpi kirjallisesta, ilman yhtäkään teoriatuntia, oppikirjaa lukematta ja liikennesäännöistä ei edelleenkään ole hajuakaan :D

Muokattu viimeksi: 30.07.14 13.16
30.07.2014 14.11
Vaula kirjoitti:
Tosiaan jokaisen oma valintahan se on minkälaisen ja kuinka kalliin auton hommaa.. Varmaan riippuu myös et minkälaisia autoja on perheessä ollut yms. siihen, että mihin on tottunut :D

No joo, kyllähän se vaikuttaa. Meillä ei esimerkiksi ole perheessä ollut koskaan yhden yhtäkään uutta autoa. Kaikki autot aika säännönmukaisesti olleet niitä vuoden kiertopalkintoja muutamalla satasella sieltä 80-90-luvun vaihteesta, joten parempaa en osaa edes toivoa. Vuosimalliltaan uusin auto mikä meillä on ollut, oli pari kesää sitten Nissan Almera vuosimallia 96, ja tälläkin hetkellä porukoiden tallissa istuva C180? Mese vuodelta -95 on ensimmäinen ja ainoa auto, johon pistetty se kolmen nollan summa.

Olen kyllä sellainen ajaja, että autossa pitää olla auton tuntu :D Kunhan varusteluun kuuluu ohjaustehostin, niin minulle riittää. Esimerkiksi autokoulun uudemmilla autoilla ajellessa pelkää vaan ihan koko ajan rikkovansa jotain, itse tykkään vaan kaikesta mahdollisimman yksinkertaisesta, halvasta ja käytännöllisestä. Haluan myöskin pystyä korjaamaan autoni viat itse ja halvalla, tällöin ei ehkä mikään yhtään uudempi auto sovi minulle muutenkaan.

nayak kirjoitti:
Mä oon tässä vuorotellen ajellut kahdella about 20v vanhalla autolla, enkä kyl keksi ajomukavuudessa mitään valitettavaa verrattuna entiseen autooni, alle kymmenen vuotta vanhaan halpikseen.

No mitä sitten laskee siihen ajomukavuuteen. Penkit, äänieristys ja kojelaudan ja hallintalaitteiden sijoittelu sitä kai yleensä ihmisiä kiinnostaa. Itselleni millään edellä mainituista ei sinänsä ole mitään väliä, joudun huonon selän takia nousemaan kuitenkin vähän väliä jaloittelemaan, jos pidempää matkaa ajaa. Täytyypä sanoa, että onpa esimerkiksi tuossa meidän kohta museorekisteriin menevässä Sunnyssä mielestäni mukavampi istua, kuin tuossa Mersussa :D Sitten taas kun melutasoa vertaa, niin onhan tuo saksalainen ihan omaa luokkaansa, enkä ole siinä suhteessa sille kyllä korvaajaa löytänyt muista saman ikäisistä autoista.
Muokattu viimeksi: 30.07.14 14.12
30.07.2014 14.16
000113369_r
Viestejä: 2899
Vaula kirjoitti:
Tosiaan jokaisen oma valintahan se on minkälaisen ja kuinka kalliin auton hommaa.. Varmaan riippuu myös et minkälaisia autoja on perheessä ollut yms. siihen, että mihin on tottunut :D
  No jaa. Kaikkeen tottuu. Ajoin minäkin autokouluni uudella (alle 500km ajetulla) saksalaisella ja ehdin siihen tottua oikein hyvin. Autokoulun ulkopuolella olen ajanut todella monia täysin erilaisia autoja, eikä se ole mikään ongelma. Autoa kun tossa jonkun aikaa sitten vaihdoin niin ei mulla ollut mitään väliä onko se auto kymmenen vai kolmekymmentä vuotta vanha, mikä pää siinä vetää tai millaisella vaihteistolla auto on varustettu.
Alma kirjoitti:
Pääsinpä läpi kirjallisesta, ilman yhtäkään teoriatuntia, oppikirjaa lukematta ja liikennesäännöistä ei edelleenkään ole hajuakaan :D

No tälläpä kelpaa elvistellä. Toivon, että pysyt kaukana autoista.

30.07.2014 14.18
000039615_r
Viestejä: 7022

Joo, niin pitkään kun ei oo hajua miten tuolla liikenteessä ajetaan niin oo kiltti äläkä aja yksin. Siinä on ittes lisäks kaikki muutki vaarassa.

30.07.2014 14.20
000113369_r
Viestejä: 2899

Eihän teoriakokeeseen saa edes osallistua ennen, kuin kaikki tunnit on käyty?

Ja täällä oli muistaakseni ihan oma topic autokoululle..

Muokattu viimeksi: 30.07.14 14.20
30.07.2014 14.34
022453546_r
Viestejä: 4716

Tää on mulle autojen Auto <3
Oli joskus omana, siihen oli vaihdettu Cherrystä 1,2 kone ja se oli pinkki. 20€:lla sai tankin täyteen niihin aikoihin.
Sen piti olla kesäauto, mutten malttanut olla päästelemättä sillä talvisinkin.

Meidän taloudessa on kaks kortillista ja kaks autoa, tota omaani en vaihtais ihan heti, en olis uskonut että Kia voi olla se, joka sammuttaa jatkuvan autokuumeen, mutta siinä on vaan aikalailla kaikki kohdallaan.
VW lähtis pihasta aika pienelläkin rahalla, mutta käyttöarvoa on enemmän.

http://pyhatpiskit.blogspot.fi/
30.07.2014 14.35

Eiköhän tuo ole tehnyt vain niitä netissä tehtäviä pilipalikokeita, joilla ei ole hirveästi tekemistä itse oikean teoriakokeen kanssa.

30.07.2014 15.04
022501207_r
Viestejä: 1071
Kouvola
J-Dub kirjoitti:

Eiköhän tuo ole tehnyt vain niitä netissä tehtäviä pilipalikokeita, joilla ei ole hirveästi tekemistä itse oikean teoriakokeen kanssa.



Itse asiassa se oli ihan se oikea koe, konttorilla kävin tekemässä. Inssistä en välttämättä näillä tiedoilla pääse läpi, mutta saa nyt nähdä...
30.07.2014 17.15
000113369_r
Viestejä: 2899

Saa nyt nähdä? Eihän pitäisi olla edes mahdollista päästä koko teoriakokeeseen, saati inssiin ilman opetusta.

30.07.2014 17.55

Ellei ole opetuslupaopetuksessa, ja opettaja vaan merkannut paperiin tehtävät tehdyksi ja tunnit luetuksi.

30.07.2014 18.16
022352175_r
Viestejä: 2897
Lahti

^ Tuota itekin mietin, eihän opetusluvilla mitään teoriatunteja tartte käydä? :D mut siitä mä en olis ainakaan ylpeä jos kokeesta pääsee läpi lukematta yhtään. Kyllä siellä on ihan hyödyllistäkin infoa niissä kirjoissa vaikka kokisi asioista jotain jo tietävänsäkin. Empä mäkään olisi sitä kirjaa tarvinnut, mutta lueskelin silti ihan vaan syventääkseni omia näkemyksiäni ja tietoa, sitä kun ei ole koskaan liikaa. Ja musta jos teoriakokeen pääsee läpi niin on jotakin hajua liikennesäännöistäkin oltava, niistähän siellä nimenomaan kysellään. Vai voiko joku väittää, että vetäsee kaikki kysymykset muka tuurilla niin hyvin, että pysytään virheissä sallitun rajoissa? No, anyway, kannattaa sitten alkaa pikkuhiljaa perehtymään..

Vaula kirjoitti:

Tippuu tietenkin, eihän autosta ikinä saa omiaan pois ku sen myy..  tai jos semmosia on niin voin ostaa :D oon kolme vuotta ajanu nyt tolla corolla ja sen arvo on pudonnu n.9000 että silleen, kyllä mä sen tiedän :D

Voi saada, hyvinkin. Tääkin riippuu niin paljon siitä millainen auto on kyseessä ja siitä ostajakunnasta. Kannattaa ilman muuta ottaa nää asiat huomioon kun miettii sitä auton ostoa. Ei ole mitään järkeä ottaa edes pariksi muutamaksi vuodeksi sellaista autoa, jonka arvo tippuu koko ajan silmissä ja lopulta siitä ei jää "käteen" mitään kun siitä pääsee ehkä eroon. Mutta esim. kaikki meijän käyttöautot, joita täs nyt on ollu vuosien aikana on olleet näitä >1000e autoja, joilla on ajettu, joita on laitettu niin sisää kuin ulkoa omannäköisiksi, rempattu yms, ja jotka lopulta myyty sitten reilulla voitolla eteenpäin. Mutta sitten jos esim. miettii tota mun harrasteautoa (ostoarvo n. 10 000e), niin jos ja kun sen joskus myyn, sillä tekee luultavasti ainakin muutaman tonnin voiton, harrastajakunta on laaja ja kasvaa koko ajan, kysyntää on eikä arvo tipu. Mutta se, miten paljon € siihen on mennyt sitä rahaa osiin ja muutoksiin niin niistä ei tule koskaan saamaan omiaan takaisin. Jotakin tietty huomioidaan myyntihinnassa, mutta se on ihan perusjuttuja näiden kanssa, ei auta valittaa kun omaksi ilokseen näitä tehdään, ei rahallisen arvon takia.

Tällä hetkellä mulla riittää, että käyttöauto on se jokapäiväinen, jolla pääsee paiaksta A paikkaan B. Ei tarvi olla mitään hienouksia, kuten ilmastointia, sähköikkunoita yms. Oishan ne toki kivoja, mutta noista voin hyvin tinkiä tässä kohtaa kun harrasteauto on tärkeämpi rahakaivo. Kattoo sitten joskus kun pääsee parempipalkkaisiin hommiin, että hommaa jonkun paremman suoraan. Mä muutenkin tykkään vahhemmista autoista, niitä vielä sentään ymmärtää ja niitä on helppo huoltaa ja korjailla. Uudemmissa autoissa rupee olemaan niin rutosti kaikkea sähköviritelmää sun muuta älyllistä ja älyttömiä suunnitteluratkaisuita, ettei niiden sielunelämästä kohta kukaan enää mitään ymmärrä. Mä en ottaisi uutta autoa, enkä välttämättä edes 10v vanhaa.

nayak kirjoitti:

Mä kierrän kyllä kaikki amisrassit (varsinkin bmw) ja idän ihmeet todella kaukaa, mutta ihmisiä on joka junaan. Jokainen suuntaus ja merkkiuskovaisuus on tavallaan vamma, joka saa kaikki muut vaikuttamaan ituhipeiltä tai pikkusieluisilta.

Mä voisin sanoa olevani jollain tapaa merkki, tai oikeastaan maauskollinen. Japsit on olleet aina lähimpänä sydäntä. Niitä on perheessä ollut aina ja niitä tulee varmasti myös aina olemaan. Niissäkin on toki sellaisia merkkejä, joita en itelleni huolisi, joten asia ei ainakaan mulle ole niin mustavalkoinen. Sama pätee myös toiseen suuntaan, sellaisia merkkejä ja malleja löytyy myös muista maista, joiden muita autoja en sitten voisi itelleni kuvitellakaan. Monen tekijän summa tämäkin :D Itelläni on myös pitkä lista siitä mistä autoista en todellakaan pidä, mutta eipä mua haittaa jos muut niistä tykkää, hyvä vaan ettei kaikki ajele samoilla vehkeillä. Eikä mulla ole tarvetta huudella joka puolella muita p*skoiksi yms, kuten monella tuntuu olevan. Ei rapsuta mun persusta sitten yhtään, riittää kun ite tietää mistä ite tykkää. Ja mun mielestä se mielipide pitää pohjata sinne omaan kokemukseen, eikä teilata jotain esim. vanhan kunnon kunnon vanhan esson baarin puheiden perusteella, et kun muutkin niiin mäkin.

 

You cannot kill what already has no life | 311006 ♥
07.08.2014 19.32
022655583_r
Viestejä: 462
Lahti

Eilen pääsin Ahveniston moottoriradalle ajamaan äitipuolen kilpa-autolla (Ford Fiesta 1.4 ´84) ja voi vitsi kuinka kivaa se oli! Ei tarvinu pelätä et kukaa tulee vastaa. Ainoo vaan et ku oli vähä pitkällä polkimet mulle ni mm jarruttaminen oli vaikeeta ku kilpa-autoissa täytyy olla niin jäykät jarrut. 

Onneksi lupaili että joku kerta mennään niin, että säädetään penkki mulle sopivaksi! :D

but hey, shit happens!
17.08.2014 02.11

Nyt on käyty ajelemassa kaverin uudella jetalla, oli kyllä pirun makeeta. Ois voinu ajella helposti vaikka koko yön, mutta tuli kyytsäyshommia.

Autokuume piinaa pahempana kuin koskaan, tahtoo jo. Se on ainakin varma, että vw golffi se tulee olemaan :3 Eikä tämmöset videot kyllä muuten kuumeiluun auta..

http://shelttimeininkia.blogspot.fi/

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti