Autot - Sivu 108 (Yleinen keskustelu > Yleinen keskustelu)

24.08.2014 22.06
Aah tykkään mun autosta! Mulle ei itseasiassa pitänyt edes tulla autoa kortin saamisen jälkeen, mut iskä päätti järkätä asioita mun selän takana... :D Kyseessä Opel Vectra 98, ihan näppärä peli näin ensiautoksi. :)
25.08.2014 11.34
022352175_r
Lahti

Meillekin tuli joku aika sit uus perheenjäsen :) lievittää vähän tätä ketutusta kun nissanit on edelleen kesken ja seisoo hallissa.

You cannot kill what already has no life | 311006 ♥
25.08.2014 14.33
022677249_r
Lahti

Mä ostin just mun ensiauton ja nyt pihassa seisoo hyvinvoiva -98 Audi A3 :)

This girl is on fire
26.08.2014 13.08
000113369_r

Yay, pitäis vaihtaa yks osa ja Häkkisellä mokoma kustantaa 300€ + työt. Liityin merkkiharraatajien foorumille utelemaan edullisempia ostopaikkoja, mutta löysinkin samassa kaupungissa myynnissä olevia osia yli 200€ halvemmalla. Toivottavasti ovat käypiä ja kaupat syntyy. :3

Edit - osa haettu, huomenna nähdään mitä tuli ostettua, kun osa on tarkoitus vaihtaa paikalle.

Muokattu viimeksi: 26.08.14 20.32
28.08.2014 00.08
000113369_r

Tuplaspost, mutta menkööt.

Onks mitään kikkakolmosia, jos esim. vihaa autonsa kamalaa verhoilua, mutta ei auton iän ja rahallisen arvon vuoksi viitsisi sijoittaa pulmaan paljoa? Niittipyssy ja jättirätti ei ehkä ole fiksuin veto, mutta jotain muuta pitäisi kehitellä.. verhoilua tosiaan löytyy penkkien (2kpl) lisäksi ovista (4kpl).

-> Biltemasta jotkut ainakin melkein vähän kuppityylisiin sporttimersun jakkaroihin istuvat teiniamisliekkituningpäälliset? :D Onko noiden asentaminen ihan naalista?

Muokattu viimeksi: 28.08.14 00.22
29.08.2014 14.58
022352175_r
Lahti
nayak kirjoitti:

Onks mitään kikkakolmosia, jos esim. vihaa autonsa kamalaa verhoilua, mutta ei auton iän ja rahallisen arvon vuoksi viitsisi sijoittaa pulmaan paljoa? Niittipyssy ja jättirätti ei ehkä ole fiksuin veto, mutta jotain muuta pitäisi kehitellä.. verhoilua tosiaan löytyy penkkien (2kpl) lisäksi ovista (4kpl).

-> Biltemasta jotkut ainakin melkein vähän kuppityylisiin sporttimersun jakkaroihin istuvat teiniamisliekkituningpäälliset? :D Onko noiden asentaminen ihan naalista?

No ovien verhoilun muutoksetahan onnistuu ihan esim. jotakin yksinkertaista kangasta hommaamalla, ovipahvi pois ja uutta tilalle (usein jonkinlaisella liimapinnalla kiinni, riippuen toki autosta..). Ja penkkeihin ei taida muuta suht helppoa, halpaa ja nopeeta ehostusvaihtoehtoa ollakaan ku nuo päälliset, jotka omasta mielestä on kyllä syntisen rumia. Netistä joskus katellu vaikkei oo ollu itellä tarvetta, ollu vähän laajempaa valikoimaa. Eikä niiden asennuksessa sen kummosempaa oo, varsinkaan jos nyt kyse alkuperäisen päälle laitettavista. Kiinnitys vain huolella ja oikea istuvuus niin pitäisi tulla ihan ok lopputulos.

29.08.2014 15.56
000113369_r

Joo, ovipahvien irtirepely ei oo ykkösenä listalla, auto kun on kuitenkin päivittäisessä käytössä niin ei vaan ole aikaa ja viitsimystä moiselle. :D Netistä löysin ihan ok:n näköiset etupenkinpäälliset ja kokojakin oli useampi, eiköhän lähdetä niistä liikkeelle. Saa ainakin puolet mulperista peittoon. :D Sit voi kyl äkkiä irrota ne ovipahvitkin..

30.08.2014 15.57
022352175_r
Lahti

Äkkiäkös sitä joku ilta pahvit ottaa pois, ei oo iso homma :D noi penkin päälliset kannattaa kattoo tarkkaan et on oikeen kokoset. Aika monet noista valmisseteistä jää penkin takaa alhaalta just kivasti vajaaksi niin, että alta näkyy alkuperäinen kuosi.. tsemiä ehostukseen! Itellä kans koko sisusta vaihtamassa ilmettä harrastepelissä. Kaikki muoviosat värjään mustaksi kojelaudasta lähtien, myös kaikki kangasverhoilut (lattiamatto ja katon verhoilu vaihtoi väriä harmaasta mustaan), ostin mustan nahkasisustan, uudet mittatilaustyönä tehdyt matot..ovien verhoilut tulee eri väriin (violetti), samoin kuin esim mittariston ledit, sisätilaledit yms, pientä yksityiskohtaa. Malli-listat tulee myös alkuperäisten tilalle ovien alle. Sit nää perus, ratti, vaihdekepiin nuppi ja pussi vaihtuu, lisämittareita asennella..käytännössä siis ihan kaikki muuttuu, mut se on tätä harrastamista parhaimmillaan :D

30.08.2014 18.53
000113369_r

On se ihan tarpeeks iso homma. :D

Mulla ei onneks oo penkkien takapuolella mitään kuviointia, et pitäis olla yksväriset mustat. Niskatuet ja penkin etupuolen istuinosa ja selkänoja on keskeltä tota mulperikuosia. Hillitty mustaharmaa päällinen siihen niin pitäis olla ihan bene. Toivottavasti A&B&C-sarjoihin sopiva ei oo hillitön kortsu C-sarjassa, mut en kyl Eemelin päällistäkään uskalla tilata.

Sun projekti kuulostaa jo järjettömän työläältä ja hintavalta, mut ei kai se muuten mikään harrastus olisikaan! Mulla on tossa sporttimallissa ilmeisesti alkuperäisenä jo about kaikki listat ja tilpehöörit jotain wnb-hiilikuitua, näyttää aika häröltä ton Alma-tädin hamekankaan kanssa. :D

30.08.2014 19.15
022352175_r
Lahti

Rahaa, aikaa ja vaivaahan siihen on kulunut tolkuttomat määrät, mutta ei kait se muuten mikään harrastus oliskaan kuten sanoit, se on mulle tärkee juttu ja kun sen tekee nyt itselle mieluisaksi niin kehtaa sitten ajella seuraavat vuodet. Aikalailla kokonaisuudessaanhan tuo on pistetty uusiksi, niin ulkopuoli, sisäpuoli kuin alusta ja tekniikkakin :D on se omalla tavallaan sellainen henkireikäkin, murheet unohtuu hallille mennessä (ellei ne liity autoihin) enkä päivääkään pois vaihtaisi vaikka vastoinkäymisiäkin tulee välistä. Kallis harrastus, siitä ei pääse mihkään, mutta palkitsee siinä vaiheessa kun pääsee radalle kurvailemaan ja kaikki pelaa niinku pitää. Kadullehan tuo pääasiallisesti tulee kuitenkin, omaksi ilokseni teen. Ei siitä omiaan takaisin tuu saamaan jos ja kun sen joskus myy, mutta se kuuluu tän homman luonteeseen :D

07.09.2014 22.38

Sinne meni sekin auto! :( Alle vuoden ehti mulla olla ja perjantaina sitten rysäytin 70'n vauhdista melko isokokoisen poron päälle. Oikeaan etukulmaan jysähti mistä heitti sitten siihen konepellille makoilemaan. Mahtaa mennä lunastukseen sekin auto.. Harmittaa niin per....sti koko tapahtuma..!

08.09.2014 07.03

^Hei se on vaan auto! Hyvä ettei sulle itselle käyny mitään,tossa nopeudessa ois ollu ainekset paljon pahempaan!

Itse rysäytin viime vuonna auton samoista lukemista kallio leikkauksia päin ja kyllä alkuun harmitti se auto mut nyt jälkeenpäin olen vain kiitollinen että selvisin hengissä :)

08.09.2014 11.46

^ Joo, ite selvisin onneksi suuremmitta vammoitta. Koirillekkaan ei luojan kiitos käynyt kuinkaan.

Nyt vaan ootellaan päätöstä mitä sille autolle tehään vai tehäänkö mitään. Joko pitää alkaa uutta autoa kattomaan. No ens kuussa alkaa työt, että josko sitä ennen asia selviäis.

06.11.2014 20.24
000113369_r

En oo tainnut uudemmasta pienokaisesta tänne kuvaa postata, joten sallittakoot se.

Tänään oltiin jännän äärellä, kun talvi vaihteeksi yllätti autoilijat. :D Pito ei liiemmin tuottanut tasaisessa ajossa ongelmia, mutta yhtäkkiä kettuilemaan ruvennut pyyhkijä kylläkin. Oli ihan hiukan ärsyttävää etsiä pysähdyspaikkaa neljän ruuhkassa, kun pyyhkijän moottori jumittui ja sulka jäi keskelle lasia paikoilleen.

Kangettuani pyyhkimen takaisin aloilleen sainkin sitten loput 4km ajella jäätävässä räntäsateessa ilman pyyhkijää, ihan hiukan meinas olla huono näkyvyys ajoittain. Jos vaikka viikonloppuna katsois mitä se on syönyt, tuskin nää kelit tästä paranee. Hyvällä tuurilla lasi on pihkainen, auto on nyt syksyllä ollut parkissa pihkastavan männyn alla.

Toisaalta kohta menee 500 000 kilometrin maaginen sisäänajon raja puhki, että voihan se itse pyyhkijän moottorikin olla sökönä. Onneks noi etupään pyyhkijätsydeemit ei oo hirveen kalliita.

07.11.2014 13.20
022611088_r
Hämeenlinna

Meillä oli kans vaikeuksia eilen takapotku Sierralla ja sileillä kesärenkailla :D Oli pirun hankalaa kiivetä mäkiä ylös ja kun tasaiselle päästiin niin eihän toi mennyt yhtään suoraan. Ihmettelen, ettei kanssa-autoilijat soittanu poliiseja paikalle, niin järkyttävän näköstä menoa varmaan ns. ulkopuolisen silmin :D Oli pakko laittaa riesaankin nastikkaat eteen, että tolla on mahdollista ajaa (myös) suoraan. 

http://playingwithyatzy.blogspot.fi
07.11.2014 13.24
000039615_r

Meillä on ihan uudet, mutta ihan _PASKAT_ talvirenkaat :D Sitte tuo auto on vielä niin vanha niin siinä ei ole mitään ajonvakautusjärjestelmiä tai muuta ja vielä kaiken lisäksi niin kevyt niin oli silläkin ihan omat suunnat :D Ite näin (niin jatsi huomasikin mun päivityksen) 3km matkalla eilen 2 jalkakäytävälle ajoa, 1 peräänajon ja 1 tolppaan ajon.. Mietin vaa et oikeesti... Miten paskoja ihmiset on oikeesti ajaa? Missä se liukasradan (ja maalaisjärki) opetukset on? Silmät sirillä ja hampaat irvessä painetaan jarruja et absien rouskutus kuulu meidänkin autoon melkein sisälle, teki mieli avata ikkuna ja huutaa PUMPPAA SAATANA :'D

07.11.2014 13.34
022611088_r
Hämeenlinna

^ :D :D

Mä en eilen havainnu täälläpäin yhtäkään ulosajoo tmv. Mutta tänään.... Hinausauto tuli vastaan aamulla useampaan kertaan :D 

Renkaita eilen diudiin vaihdellessa tuli muutamaan kertaan ihmeteltyä, kuinka mun kaksi kesää ajetuista kesärenkaista yksi oli jo päässy kankaille :D Muissa renkaissa oli pintaa vielä pikkusen, että ois saattanu vielä ens kesän rullata mutta nyt täytyypi ruveta katteleen uusia kesänakkeja sitten... Aurauskulmathan tuolla on ketuillaan kun noin epätasasesti on kulunut. 

http://playingwithyatzy.blogspot.fi
08.11.2014 19.08
022305392_r
Tuusula

Ottaa kyllä niiin päähän ! Pikku micra päätti tulla hinkkaa kylkiä yhteen mun corollan kanssa ! Onneks loppujenlopuks tää tyyppi myöns syyllisyyden ja korvaa oven korjauksen..

10.11.2014 02.32
022670248_r
Heinola

Frigi, abseilla ei nimenomaan kuulu pumpata, pumpatessa jarrut lukkiutuvat ja ohjaamisesta tulee huomattavasti vaikeempaa. Liukkaalla ihmiset tekee herkästi ääriliikkeitä ratilla ja sitten ollaan ojassa.

"The more I know people, the more I love my dog."
10.11.2014 11.47
000039615_r

Nyt olikin kyse siitä, että ihmiset alotti jarruttamaan liian myöhään, pumppaaminen olisi siihen jeesannut, justiin sen takia, että ne jarrut ei lukkiutuisi niin se auton hallintakin on helpompaa.

10.11.2014 13.23
000113369_r

ABS-jarrut säätelevät jarrutuksen määrää ja tehoa itsekseen useita kertoja sekunnissa, joten ABS-jarruilla varustettua autoa on aivan turha pumpata. Jos yksinkertaisesti jarruttaa liian myöhään, niin eihän siinä yleensä muuta vaihtoehtoa jää kuin väistö. Parempi varmaan ajaa jalkakäytävälle, kuin edellisen perseeseen.

10.11.2014 13.24
000039615_r

Sepä se siinä olikin kun ohjaamismahdollisuutta ei ollut lainkaan kun piti jarruja pohjassa. Auto meni itse minne tahtoi, jotan pumppaamisella olisi myös ollut ohjattavuus parempi. 

10.11.2014 13.29
022643754_r
Lieksa

Täh.. Oon aina elänyt tässä uskossa mitä wikipediakin sanoo

"ABS (saks. Antiblockiersystem, engl. anti-lock braking system) on järjestelmä, joka estää ajoneuvon pyöriä lukkiutumasta voimakkaassa jarrutuksessa. Lukkiutumisen estäminen säilyttää ajoneuvon ohjattavuuden kovasta jarrutuksesta huolimatta"

eli absien kanssa jarruttaessakin ohjattavuus säilyy, kun ne korvaa sen pumppauksen..

http://seikkailuihmemaassa.blogspot.fi/
10.11.2014 13.33
000113369_r

Tuskinpa, aika tiuhaan tahtiin ABS vapauttaa pyöriä lukosta. Ohjaamismahdollisuus säilyy vaikka kuinka survois jarrua. Maltillinen ja oikeaoppinen jarrutus on toki parempi, kuin jarrupolkiminen survominen lattiaan apinan raivolla.

Tahtoo vaan mennä niin, että talvi yllättää autoilijat ja sitten vaan jäädytään rattiin ja hätäpäissään polkastaan jarrut pohjaan ja pelätään pahinta tilanteeseen sen kummemmin puuttumatta. :D

10.11.2014 13.40
000039615_r
feindschaft kirjoitti:

Tuskinpa, aika tiuhaan tahtiin ABS vapauttaa pyöriä lukosta. Ohjaamismahdollisuus säilyy vaikka kuinka survois jarrua. Maltillinen ja oikeaoppinen jarrutus on toki parempi, kuin jarrupolkiminen survominen lattiaan apinan raivolla.

Tahtoo vaan mennä niin, että talvi yllättää autoilijat ja sitten vaan jäädytään rattiin ja hätäpäissään polkastaan jarrut pohjaan ja pelätään pahinta tilanteeseen sen kummemmin puuttumatta. :D

Tätä mä niinku meinasin :D Lukkoonhan ne menee jos hampaat irvessä tapetaan sitä jarrua siihen lattiaan niin sillon ei voi ohjata, jos juurikin jarruttaa niin ettei ne mene lukkoon niin pystyy ohjaamaan, vaikkakin ohjattavuus on mun mielestä parempi, jos ei jarruta vaikka toki jarrujakin tarttee, ei siinä :D 
10.11.2014 13.44
000113369_r

..mutta vaikka absit sais lukkoon niin järjestelmähän vapauttaa pyörät, vielä huomattavasti nopeammin kuin hermostunut apina pumpatessaan poljinta on/off-tyyliin paniikissa. 

10.11.2014 13.46
022643754_r
Lieksa

No ainakin sen kerran kun mä jysäytin kaikella voimalla ja apinanraivolla abs jarrut niin pohjaan kun vaan ikinä sain (liukkaanajossa, käsky kävi iskeä jarrut niin tiukkaan kun vaan saa), kyllä ne sitikan absit potki vastaan sen verran kovaa etten mie ainakaan jarruja lukkoon saanut.

http://seikkailuihmemaassa.blogspot.fi/
10.11.2014 13.51
022352175_r
Lahti

Saatii hyvä ja lämmin hallipaikka 5km päästä kotoa uudella paikkakunnalla. Tuotii pakettiautollinen tavaraa sinne ja tyhjä piti olla.. ei ärsytä ei. Ensin jätti edelliset vuokralaiset meijän uuen asunnon häkkivarastoon hirveen määrän rojujaan ja nyt sitä tääki vielä. Onneks ei tuotu autoja tolla kertaa, ois saattanu ketuttaa vielä enemmän.

10.11.2014 14.56
022670248_r
Heinola

Abseja nimenomaan joutuu äkkijarrutustilanteessa survomaan kaikin voimiin, kyllä ne sen verran pistää vastaan. Ja ABS-jarrut lukittuu nimenomaan jos itse alkaa pumppailla. Ja ohjattavuus nimenomaan säilyy vaikka sä seisoisit sen jarrupolkimen päällä, se on kiinni siitä osaatko ohjata vai tuleeko paniikissa pyöritettyä rattia miten sattuu.

"The more I know people, the more I love my dog."
10.11.2014 15.06
000039615_r

No omat kokemukset abseista on kyllä ihan päin vastaset... :D

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti