Autot - Sivu 113 (Yleinen keskustelu > Yleinen keskustelu)

03.06.2015 09.07

Nyt mä oon pitkästä aikaa tyytyväinen mun autoon :D ollu niin huono tuuri autoasioissa ettei tosikaan, mutta nyt näyttäis lupaavalta :) Toyota teki takuuseen n. 3000 € remontin varikseen (mm. uusi turbo ym..) ja nyt se kehrää kuin uusi <3 (vaikka päähän ottaaki että jouduin siihen ite vaihdattaa hiukkassuodattimen)

Muutenki tuo auto on ku tehty mulle.. kuluttaa dieseliä jotain 4 litraa sadalla ja koska auto on pakettiautoksi rekattu veroki on pienempi ku vanhassa bensa nissanissa. Koiratki mahtuu mainiosti takatilaan kun ei oo takapenkkejä :)

kuva

Joo ei mulla muuta :D pitää hehkuttaa vielä ku voi ennen ku taas menee hermo :P

07.06.2015 23.42
022439095_r
Jns

Niin se vaan golf projekti etenee, etuosa on nyt auki ja laittoa vaille. :3 Nah, subbarit ja soitinkin tiedossa ja varattuna.Tän kuun puolella lähtee rullaamaan!

Life like a drama komedy
08.06.2015 01.55
022708898_r
Iisalmi

Yhyyy minä hommasin farmari pösön :D Jotenkin niin erilainen almeraan verrattaessa, mutta kait tähän tottuu. Piti vaihtaa, kun almeraan olisi pitänyt tehdä monen tonnin moottoriremppa ja se ei olis ollu hirveen kannattavaa. Pösössä voi kuitenkin koiraa kuljettaa paremmin ja syö paljon vähemmän bensaa kuin nissani söi. Ja öljyä ei tarvihe lisäillä joka kerta kun on reissuun lähdössä. Pitää nyt vaan tottua tähän.. :)

08.06.2015 17.43
000113369_r

Väyrynen on imho ehkäpä rumin korimalli ikinä. :D Mut hienoja pelejä muuten suurimmaksi osaksi.

12.06.2015 11.28
022439095_r
Jns

Imo vanhassa just vara parempi!

Tossa mein 24v vw:ssä ei ole ollut tähän mennessä mitään suurempaa vikaa melkeimpä missään. Takaosan purku luetaan euroissa nollana ja ainoa suurempi työ on ollut jäähdytysnestesäiliön putken paikkaaminen. (ja aluvanteiden hinkkaaminen edes puhtaamman suuntaan, on nimittäin niin pirun monta "puolaa" että järki menee)

Tosin etummainen hiekkapelti näyttää olevan kivasti suupielet ylöspäin ja muuta peltityötäkin olisi tiedossa, että tämä ulkoisen olemuksen fiksaaminen taitaa olla sitten se suurempi homma.. :D Teknisesti varsin moitteettomassa kunnossa kuitenkin, isäkin ihan ihmettelee että miten se on tuollaiselle rotiskolle edes mahdollista.

Ka mutta kyllähän auto hyvänä pysyy, kun sen asiallisesti pitää. Tai sitten tää on vain yksilötapaus... :D

Rengaskaupoille pitäisi lähteä.

Muokattu viimeksi: 12.06.15 11.29
Life like a drama komedy
17.06.2015 21.39
000094274_r

Jee, nyt on eka auto hommattu! :D Tuli tolleen puolivahingossa, mutta onpahan parempi kun ei mitään.. Mersu tuli, vaikka jotain ihan muuta oli mielessä.. Onneksi saa vaihdettua, jos ei jostain syystä tykkääkään!

17.06.2015 21.41
000113369_r

Millainen myyränräikkä sulle kotiutui? :D

23.06.2015 13.06
022677249_r
Lahti

Missä ihmiset pitää autojen vakuutuksia? Onko jotain ehdotonta "älä nyt ainakaa sieltä niitä ota!" tms? Pohdin tässä vakuutusyhtiön vaihtoa ja varmaan täytyy kyllä vielä laittaa tarjouspyyntöjä menemää, että sais jokseenki totuudenmukasia hintoja.

This girl is on fire
23.06.2015 15.37
022703628_r
Tornio

Kohta autokaupoille katteleen avolle uutta autoa... taas. Vanha 300dt mersu myyty pois ja nyt ollaan ajettu jollain lainatoyotalla vähäaikaa ja lähinnä hyppykepiltähän tuo tuntuu edelliseen autoon verrattuna. Ollaan nyt etsitty jo pari viikkoa jotain uudempaa mersua, muttakun ukko tahtoo olla niin perfektionisti autojen kanssa ettei mikään kelpaa. Joko kone on liian pieni, väri on väärä tai autossa on kangassisusta eikä nahka. Huoh... miehet. :D

http://slkubiegga.blogspot.fi/
23.06.2015 17.07
000104749_r

Meillä on kaikkien autojen vakuutukset aina ollu Pohjolalta, ei mitään käsitystä onko miten kilpailukykyinen muiden vakuutusyhtiöiden kanssa tällä hetkellä, mutta hyvä asiakaspalvelu ja ongelmatilanteissa homma toimii niin suottako sitä vaihtaa. Ifistä oon kuullu lähes pelkkää pahaa :D

Muokattu viimeksi: 23.06.15 17.08
23.06.2015 17.55
022654190_r
Tampere

Pohjolassa täälläkin vakuutukset. Aikoinaan kun kilpailutin niin oli edullisin ja itse asiassa IF:ssä sanoi virkailijatäti suoraan että elä ainakaan meiltä vakuutusta ota, on niin pirun kallis. :D

Szeretlek.
23.06.2015 20.35
022439095_r
Jns

Pohjola täälläkin.

Life like a drama komedy
23.06.2015 21.42
022670248_r
Heinola

Mun auton vakuutus on POP Vakuutuksella. Edellisen auton vakuutus oli Pohjolassa ja se oli ilman kaskoakin rutkasti kalliimpi kuin nykyinen vakuutus jossa on laaja kasko. :D

Nysväni hyytyi viime viikolla kaupan parkkihalliin, hinausmies sai auton pakotettua käyntiin ja körötin suoraan korjaamolle, jossa vaihdettiin starttimoottori. En oo muistanutkaan miltä auton kuuluu kuulostaa käynnistyessään, kyllä se on viimeajat ollutkin sellaista pihinää. :D

"The more I know people, the more I love my dog."
24.06.2015 00.45
022661658_r
Janakkala

Ostin maaliskuussa auton 350€, saakelin ruma. Mazda 626, mutta kulki hyvin. Sitten se alkoi pätkimään, heti kun moottori lämpeni, se meni kesken ajon tyhjäkäynnille, kunnes taas kierrokset palasivat ja hulluilla kytkinpommeilla etiäppäi. 

Vein auton ammattikoululle korjattavaksi, he näkivät fiksuna vaihtaa bensapumpun, bensansuodattimen ja tulpat. Samassa ryätäkässä poikkasta alipaineletkun ja kasan muita piuhoja. Ihan varmaan huomaamattaan. 

Sain auton "korjattuna", ajoin 500mm, kunnes taas pätkäisee. Kerroin heille, että auto on yhä paskana. Tänään sain postissa laskun "auton korjauksesta"

Vein rakkaan mazdani oikealle korjaamolle, jossa vähän jouduttiin paikkailemaan amiksien virheitä. Todellista vikaa ei kuitenkaan löytynyt, varmaan sytyspuolenhommia, mutta rahat loppu, ei ole rahaa korjauttaa.

Siitä huolimatta joudun sanomaan huomenna hyvästi peltihirviölleni ja saattaa se viimeiselle matkalleen paaluun. 

Muokattu viimeksi: 24.06.15 00.46
24.06.2015 18.56
022685484_r
Masku

Mä menin nyt ostamaan uuden auton, kun kerran se farkku piti saada. Kävästiin eka katsomassa yhtä focusta (vm. 2000) tunnin ajomatkan päässä, mut kaupat tyssäs yksityisen myyjän surkeeseen myyntitaitoon - löi kaikenlaiset lisäherkut (kanisteri öljyä mukaan, jotain osia mukaan, tämä ja tämä just vaihdettu...) heti pöytään kun tultiin paikalle ja tinkaustilanteessa sit ei liikahtanu yhtikäs mihinkään, kuulemma nin hyvin hinnoiteltu (ei edes ollut, ja vaikka siitä huomautettiin, oli kuulemma enivei). Auton pinta täys syvää naarmua, lapset kuulemma "tuunannu", ja sivupeilien punainen maali oli lähempänä valkoista kun aurinko oli ottanut oikeen kunnolla kiinni. Varmaankin perustoimiva peli muuten, mut kalliimmasta päästä vastaavista ainakin nettiautossa. No, se jäi sit sinne, mitäs oli pökö myyjä.

Mutta, sitte pari päivää tästä lähettiin hieman lähemmälle kattoo vuoden 2001 mondeoo, ihan vaan kokemusta kartuttaaksemme. Ei mun ollu alunperin tarkoitus niin isoa autoa ostaa, mut niin siinä sit vaan kävi että mondeolla hurauttelin kotiin siltä reissulta. Suht ajettu, muutama pikkunen lommo mutta muuten siisti, sisätilat ok, ilmastointi täyttöä vailla ja yks laakeri menee vaihtoon. Mutta hinta kohdillaan ja ihan järjettömän mukava ajaa! 

Nyt uus mussu saa ilmastoinnin kuntoon, sitte vaihetaan se laakeri ja katellaan voisko niille lommoillekin ehkä vielä tehdä jotain. Sitte vaan pitää vahata koko putero ja se on siinä sitte. Oon jo pari isompaa reissua ajellut ja on kyl ajettavuudeltaan parasta mitä mun kohdalle on sattunut.

24.06.2015 19.13

Mulla on kaikki vakuutukset LähiTapiolalta, ja valitsin lähinnä niiden koiravakuutuksen toimivuuden perusteella, että kaikki muutkin vakuutukset otan sieltä :D IF olisi ollut toinen vaihtoehto, mutta helskutin kallis.

02.07.2015 21.53
022499771_r
Muurame

Huhuh, nyt alkaa olla autot hyvällä mallilla. Yhdessa vaiheessa 3/4 meidän autoista oli huollon alla, oli siinä kiva homma sitten yrittää kasata joku ajokuntoon että pääsin illan rientoihin. Tuolla matkailuautoksi muunnetulla Jumpperilla en olisi tien päälle saanut - saati halunnut - lähteä.

Passatin jarrutehostin oli ruostunut ja jumissa, vettä oli päässyt nokkapellin alle ja reiät joista sen veden olisi pitänyt päästä valumaan maahan, olivat tukkeutuneet lehdistä ja muusta puusta lennelleestä roskasta. Isähän sen suurimman homman teki mutta olin apuna. Mun hyödyt tulee esiin siinä kun aletaan työntämään käsiä ja työkaluja ahtaisiin väleihin tai pitää saada itse ahdettua ruho pieniin paikkohin tai huonoihin asentoihin. Onneksi netistä tilattu jarrutehostin oli jopa just passeli ja saatiin se paikoilleen. Kuitenkin jarrut jumitti edelleen vaikka niitä paukuteltiin  renkaat irrallaankin. Jarrusatulat oli molemmilta puolilta niin paskassa kunnossa että isä vaihtoi ne.

Micrassa oli taas vasen etulaakeri viittä vaille finaalissa joten se vaihdettiin. Oli kyllä hapettuneita pultteja ja muttereita, yks alapallonivel siinä menetettiin mutta lopulta saatiin sekin rottelo tien päälle.

Ja tänään valmistui mun polo. Kuskin puoleinen sähköikkuna on ollut jo pitkään työn alla, se jumitti ja lopulta toiminta lakkasi kokonaan. Pari kertaa saatiin se aikanaan elvytettyä ottamalla ovipaneeli irti ja paukuttamalla ikkunan moottoria. Eilen purettiin hissisysteemi kun varaosat saapuivat ja tänään laitettiin paikalleen. Vaijerit oli jumissa, nyt pitäisi taas toimia kun koko systeemi on viritetty uudelleen ja vaijerit on omilla urillaan.

Toissapäivänä vaihdoin passattiin öljytkin. Kun ei kesätöitä ole niin on aikaa näitä rassailla. Sata kertaa mielummin rassaan itse näitä ja teen isän kanssa jos en itse osaa, kuin se että veisin oman kipposeni huoltamolle jossa saa pulittaa itsensä kipeäksi. Sitä paitsi kun itse tekee niin voi syyttää vaan itseään jos se paska hajoaa käsiin. Ja oppii tekemään kaikenlaista ja tietää autostaan enemmän. Se kun on jokapäiväisessä käytössä niin olisihan se tyhmää jos ei ollenkaan tiedä mitä se on syönyt.

Tuo nykyinen auto on niin rakas ja hieno että vaalin sitä kyllä kuin kukkaa kämmenellä. Pesen sen kerta viikkoon ja huuhtelen pari kertaa. Ainakin kerran viikossa tulee myös imuroitua ja pestyä sisätiloista. Hukka saa matkustaa siinä niin pitkään kun mahtuu jalkotilaan, Patrikia en ota kyytiin kun se pitäisi ottaa takapenkille ja siellä se sotkee penkit. Tosin on se kerran mulla ollut pitkän matkan reissussa mukana, huolellisesti vaan viritin viltit ja muut ettei tuo kuolaava sontavarvas sotke mun rakkainta poloista :D

06.07.2015 16.34

Mulla on nyt hakusessa ensimmäinen ihkaoma koira-auto :D
Hakusessa on farmarimallinen perusauto jossa ei järjetöntä kulutusta. Rellua ja fordia on mulle ehdoteltu. 
Onko petsieläisillä heittää ehdotuksia? :)

Tasmanian pussipiru
06.07.2015 16.40
000039615_r

Rellua ei omilta kokemukselta kyllä suosittele :D Mä varmaan ostan sitten saman auton, mikä mun siskolla on! Skoda octavia, TDI tai joku. Diesel kuitenkin, ajeltiin Liettuaan sillä autolla niin sen keskikulutus oli semmonen 3,8l/100km :D Ja se on myös tilava auto! 

06.07.2015 17.58
022710853_r
Kannus

^^Meillä on Ford Focus, vuosimallia 2006. Kulutus 6,8l/100km. Ajettavana oon tykänny hirveesti.

Itteä houkuttaa edelleen pikkupaku, katotaan katotaan. Koira-autoksi ehdottomasti.

Muokattu viimeksi: 29.07.15 22.28
"I am calm. It's my imagination that's hysterical" - Jane Rizzoli
06.07.2015 18.00
000113369_r

Budjetti ois ihan kiva tietää, ja luonnollisesti autolta toivottavat muut ominaisuudet. Ilmastoinnilla vaiko ilman, millä vaihteistolla, diesel- vai bensiinimoottorilla, millaiseen ajoon..?

06.07.2015 18.13
022154694_r
Lahti

Itse täällä pohdin että uskaltaisiko Nissaniin sekaantua. :D 

06.07.2015 21.59
Redi kirjoitti:

Budjetti ois ihan kiva tietää, ja luonnollisesti autolta toivottavat muut ominaisuudet. Ilmastoinnilla vaiko ilman, millä vaihteistolla, diesel- vai bensiinimoottorilla, millaiseen ajoon..?

Alle 5t, ilmastointi ehdottomasti, manuaalivaihteisto ja bensakoneella. Tulee peruskäyttöön joka sisältää vaihtelevasti pitkää ja lyhyttä matkaa.
Tasmanian pussipiru
08.07.2015 18.39
022439095_r
Jns

Golf sitten ajatteli että eihä se ole keskiviikko eikä mikään jossei pientä jekkujekkuu keksi keskellä kaupunkia. (onneksi sentään olin parkkipaikalla)

Oli pieni hoppu lähteä, koska parkista oli aika loppu. Käynnistin normaalisti - kytkin pohjaan, avain virtalukkoon, virrat päälle + tämän vanhukaisen kanssa vähän pitää hieman kaasulla avittaa, koska startti on jo pitkään ollu tiedetysti susi. No, nyt se taisi levitä.

Kaksi pientä hyrähdystä, tuttua startin kilinä ja korinaa, sen jälkeen kimeää ääntä konepellin alta, lopulta mikään ei reagoinut mihinkään. Virrat menivät kyllä päälle, mutta startti ei inahtanutkaan, puhumattakaan siitä, että tämä elämöinti olisi loppunut millään keinolla. Ei auttanut kuin soittaa isä paikalle ja istua autossa korvat punaisina hehkuen, odotellen osaavampaa apua.

Kyllä siinä pääsi kiehahtamaan: "osta Golf ne sano", "hooelvetin kulmista puristeltu tonnakalapurkki" "Saksalaiset ja niiden laatu" "ihme häkkyrä paaliin menet" *mielessä rukoilua... :D

Noh, 25min se jaksoi, ja sitten ilmeisesti rukoukseni kuultiin tai akku simahti. Minuutti sen jälkeen isäni saapui paikalle, istui autoon ja käynnisti sen aivan normaalisti. Prkl, sanon minä. :D Sitten auto äkkiä ajoon ja omaan pihaan.

Varashälytintä ei tuossa (vielä) ole, mutta jostakin syystä epäilen äänitorven hirttäneen käynnistettäessä ft. jonkun muun starttiperäisen vian kanssa. Epäilin myös sitä, että olin koittanut käynnistää väärällä avaimella, koska kuskin oven ja virtalukon avaimet ovat melkein identtiset. Kaksi avainta siksi, koska kahva vaihdettiin uuteen juurikin tänään.

Nyt on startti pöydällä, ja ilmeisesti muinoin vuotanut jäähdytysletkunputki on ruikkinut joka ajossa nesteet startin päälle. Ei siis ihme jotta se on niin korvia hivelevän kamala käynnistettäessä. Toivottavasti pieni putsaaminen ja fiksaaminen auttaa, eikä tarvitsisi lähteä starttia vaihtamaan. 

-------

Hahaa! Asia selvisi onneksi startin huollolla ja nyt auto käynnistyy kuin 10v nuorempikin. Nyt paikkamaalit niskaan ja kaiuttimen korjaukseen, josko myös koettaisi penkinpäällisiä katsella. 

Muokattu viimeksi: 10.07.15 10.27
Life like a drama komedy
29.07.2015 22.12

Nonni, nyt on sitten uus menopeli alla! ... Joka tosin saadaan käyttöön vasta lauantaina, kun iskä on halunnu sillä tän viikon ajella, kun sillä on kesäloman viimeinen viikko menossa. xD

Kyseessä on vuoden 2004 Audi A6, 1,8 turbo bensakoneella ja automaattivaihteilla. Ihan näpsäkäntuntuinen peli, ja hyvää siitä olen lukenut. Joskin pari huonompaa kokemusta on tiedossa varmaksi, jossa samaa merkkiä ja vuosimallia oli pitänyt käyttää jatkuvasti huollossa. Tuossa nyt ei huoltokirjan mukaan ole muuta isompaa ollut kuin se, että jarrupalat on vaihdettu kahden vuoden välein; ja itse asiassa ne käydään nyt ens viikolla vaihdattamassa, menee myyjän (eli liikkeen) laskuun se kuitenkin, kun vikavalo alkoi palaa kotimatkalla alle kymmenen kilometrin päässä liikkeestä, kun koeajolla ei vielä palanut.

Toivottavasti ens viikolla tohon tullee vielä tilaamani häkki koiralle, Aluwayn isoin malli, jonka saa sitten jatkossa rajattua väliseinällä kahdelle otukselle (tai vaikka puolet häkistä tavaroille), kun se ajankohtaista on. Isä ehdotti kyllä ensin Puuilon kevytmetallihäkkejä, mutta totesin, että jos pilipalisuojaa tarvitaan, niin siihen auttaa tällä hetkellä autossaoleva nylonverkko, jonka takana paksissa Kenna pysyy silloin, kun minä tai joku muu ollaan autossa tai sen lähistöllä, mutta yksinollessaan tulisi sieltä aivan varmasti läpi.

19.08.2015 21.41
000113369_r

Melkeen jo teki mieli päivittää Cälää tuoreempaan, mutta vähän on liikaa W203:n hintalapussa vielä..

Toisaalta se sais olla sit kyllä henkilöauto, joka taas tietää 2.7-litraisella turbodieselillä aivan järkyttäviä kuluja säädös-Suomen ansiosta. Huåh, ehkä autot ei oo opiskelijoiden juttu lainkaan.

Muokattu viimeksi: 19.08.15 21.42
19.08.2015 22.03
022439095_r
Jns
Redi kirjoitti:

W203

Makuasia; mut en oo koskaan tajunnu tota autojen vetämistä niin totaalisesti tonttiin. :D Välillä ihan naurattaa katella niitä autoja jotka on far too low tai niitä joista on etujouset vedetty poikki jotta keula laskee alemmas.. Hmm no kukin tyylillään.

---

Talveks autoon oikeen rouheet talvirenkaat ja ehkä palikkaa väliin jotta saan 2-3cm korotettuu tota. Ai että.

Life like a drama komedy
19.08.2015 22.15
000113369_r

Mjoo, en mäkään mitään hidastetöyssyyn kolahtavaa pulkkaa haluais. :D Toi oma on ehkä aavistuksen liikaa taivaissa tavalliseen autoon nähden, mutta ehkä mä kestän citymaasturikommentit. Enemmän atm kiinnostais kunnon äänentoisto ja vähän pehmeempi alusta.

23.08.2015 08.42

Eilen löytyi se oma auto pitkän etsiskelyn jälkeen! Renault Megane -04 bensakoneella. Pientä kikkailuahan tuo vaatii mutta onneksi lähipiiristä löytyy rellujen kanssa eläneitä niin ei hätää :D  

Tasmanian pussipiru
23.08.2015 10.17
Iita kirjoitti:
Redi kirjoitti:

W203

Makuasia; mut en oo koskaan tajunnu tota autojen vetämistä niin totaalisesti tonttiin. :D Välillä ihan naurattaa katella niitä autoja jotka on far too low tai niitä joista on etujouset vedetty poikki jotta keula laskee alemmas.. Hmm no kukin tyylillään.

---

Talveks autoon oikeen rouheet talvirenkaat ja ehkä palikkaa väliin jotta saan 2-3cm korotettuu tota. Ai että.

En miekään. Kunnon maastoauto se olla pitää. :D Mutta ennenkaikkea farkkua haaveilen, vielä ei oo tullu sopivaa vastaan. Ja lainaakaan ei saada ihan tuosta nuin vain. Vielä joku kaunis päivä.
Louhi kirjoitti:

Eilen löytyi se oma auto pitkän etsiskelyn jälkeen! Renault Megane -04 bensakoneella. Pientä kikkailuahan tuo vaatii mutta onneksi lähipiiristä löytyy rellujen kanssa eläneitä niin ei hätää :D  

Jee! Sitten tuut Louhen kanssa tänne päin! ;)

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti