Autot - Sivu 6 (Yleinen keskustelu > Yleinen keskustelu)

05.10.2009 11.23
020167720_r
Uusikaupunki
HELMI kirjoitti:
Rasmus kirjoitti:
Minä en niinkään välitä niistä teini rasseista ja turhasta tuunaamisesta. Itseäni miellyttää paljon vanhat jenkit. En voisi kuvitellakkaan omistavani mitään ¨sportti¨ autoa. Avokilleni kyllä voin kuvitella, mutta itselleni en sellaista halua. V8 jenkki sen olla pitää :D

Mulla sama.
Tai voisin jonku sportin ottaa ajoon, mut en koskaan itse ostais.

Jenkit on hot ja ledivalo-korisarja-teinituning not.

Jep, kyllä ajaa sellaisella voin, mutta itselleni en ottaisi :D

Jei, joku muukin samaa mieltä :D

Tuo avokin camry makaa tuossa pihalla, vuoden jo maannut, ensin odotettiin että saadaan moottoria viritetty, mutta kappas kumma kun moottori oli viritetty tulikin kiertokanko moikkaamaan lohkon läpi. :D Tuning puskurit yms löytyvät autotallissa odottomassa. Idiootti meni ja osti ensin puskurit yms. teini tunin hörpöttimet, sitten vasta alkoi moottorille jotakin tekemään, itse sanoin että se kyllä varmasti kulhee hel*etisti kovempaa kun puskurit vaihtuu ja yritin saada sen tajuamaan että moottori ensin, sitten se ulkokuori :D Mutta ei niin ei 1500 € taivaan tuuliin mootorin laukeamisen vuoksi :D Ai että olin vahingoniloinen :D :D

No mutta siis ulkokuori ei minusta sitä autoa tee vaan se mitä läytyy sieltä pellin alta. Olenpa nähnyt sellaisen jenkki farkun helsingin reissulla johon oli pinta tehty tahallaan ruosteiseksi koko autoon. Ja arvatkaas mitä pellin alta löytyikään :D V8 remmiahtimella, namskis mitä murinaa se pitikään <3 :D

¨Fakta on vain jähmeä mielipide¨
05.10.2009 11.32
022466698_r
Säkylä

Muistan kyllä vielä ne ajat, millon mekin silloisen ukon kanssa veisteltiin helmalevikkeitä, skuuppeja ja puskuriin uutta helmaa. Piti olla spoilerit ja tummat takalasit jne.. Nykyään mua hiukan jopa hävettäis ajaa moisella keksinnöllä.

Sellanen hillitty, sävylasit ja kaunis siisti maalipinta ja käytännöllinen kokonaisuus on jees, mutta ei koskaan enää mitään sen enempää.
Koskaan en ole osannu arvostaa niitä, jotka ostaa autoonsa kaiken valmiina, se on eri asia jos ite viittii tehdä ja tulee hieno, sit saakin olla jo ylpee.

Mulla tulee kilsoja niin paljon, että kulutustakin on hiukan kateltava, koirien pitää mahtua kyytiin ja kyllä mulla silti paljon tunnepuoli ratkaisee kun autoa ostan, pitää sen miellyttää silmääkin.

Tänään ymmärrän enemmän kuin eilen, lupaavaa huomisen kannalta.
05.10.2009 13.48
018784041_r
Pori
Rasmus kirjoitti:

Plymounth Cuda <3 mmmm... kuolaa :D Tuollaseen kun joskus ois varaa :)

Minun tekis hirveästi mieli rakentaa itelle joko jokkis auto tai sitten ostaa ihan ralli auto ja alkaa ajamaan kisoissa. Tosin lisenssit pitää ensin suorittaa, autot vaikeampi on saada :)

On muuten upea peli tuo, mistä olit linkin laittanut. Tänne kanssa moinen!

Ihailin vaan tuttujen kuvia, kun olivat Big meetissä olleet, voi jestas....

05.10.2009 14.02
020167720_r
Uusikaupunki

Nettiautosta kävin katselemassa autoja :) Siellä pari tuollaista oli myynnissä :)

http://www.nettiauto.com/plymouth/satellite/2759975 tuo myös ihan kivan näköinen kaara, saman lainen oli hetki sitten myynnissä, tosin siinä oli remmiahdin.. Harmitti kun ei ollut rahaa sitä ostaa :D

05.10.2009 19.30
022447064_r
Taivalkoski

http://irc-galleria.net/archive.php?nick=%5ENyytti&album_id=3241277

tässä on meijän koirankuletus laatikko.. :)

07.10.2009 21.04
020564378_r
Rauma

Meiltä löytyy Rellu, Chervolet (vai millee:D) ja sit Kraisleri (en tie millee kirjoitetaan..) Ja sitten isällä joku ihmeen ruma kosla, merkkiä en tiedä.

Itse pidän ylikaiken Bemareista ja Audeista, ah. Ja jotkut Mazdatkin hienoja. Ja Golfitkin.

08.10.2009 19.27
022269295_r
Vantaa

Meillä on Ford Focus ja Chrysler Sebring. :D

Kuolaan hulluna Ferrareita. Ne on niin upeita, ja tiedän etten ikinä ole kykeneväinen ostamaan sellaista. :'D

forget about cookies, dark side has yaoi!
11.10.2009 16.02

http://irc-galleria.net/user/love_hiphop90/picture/112303679

siinä kuva mun autosta :) tänään saapuneena ;D

Myöhemmin ku alkaa taas rahaa kertyy ni pääsee vähä laittamaa sitä ja tuunailee :P auto ei pidä yhtään mitään ääntä, vähän moottoritiel kyl alkaa murisee, tarkotus ois tos laitattaa siihen putkisto esim. http://www.simons.se/Bildarkiv%20system/041-HR_Rostfritt_avgassystem_Audi_A3_8L_VW_Golf_4_New_Beetle_Simons_stainless_exhaust.htm tommonen ni alkaa murisee :D mun käsityksen mukaan tehot nousee hieman?

Rekisteriotteesta katoin ni mun auton malli on 2D hatchback, ei paljoo niit näytä suomes olevan, pitääköhä mun tilaa korisarja sitten ulkomailta, auto kun on saksantuonti :O vai käyköhän tohon esim audi a3 8L tai 8P sarjat?

Muokattu viimeksi: 11.10.09 16.03
11.10.2009 18.04
Nyyh meidän Corvette vietiin tänään talvisäilöön.
11.10.2009 21.24

Ite tykkään jenkeistä, chevroletit ja chryslerit rules <3 <3 <3

nii ja oikein vanhan ajan kaarat on ihania!

Muokattu viimeksi: 11.10.09 21.25
27.10.2009 01.22

oho, vastaan itelleni xD sain selville et toi audi a3 8L tarkottaa -96-03 mallei, ja audi a3 8P -04 -->

eli saan suomest sit sopivii korisarjoi ;P

Höh miks must joteki tuntuu et oon yksi täs yhteisös ku kaikki tuntuu tykkäävän vanhoist ja ite rakastan sopivasti tuunattui :D

viime pe meni kirjalliset melki heittämäl läpi ja vajaan kahe viiko pääst on inssi :P

27.10.2009 02.24
022451859_r
Espoo / Kotka

Heh, miä en tykkää tuunatuist enkä vanhoist Mulle kelpaa, kunhan on siisti ja sillä pääsee paikasta A paikkaan B ja mukaan mahtuu pari koiraa Ja enhän miä noista muutenkaa mitään ymmärrä, että sillee... Iskä ja veljet senkin edestä. Ja iskähän on joskus harrastanut ralliakin.

//MUOKS. Etsivä löytää ;) Iskällä on aika tarkasti tällänen: http://www.nettiauto.com/opel/omega/2787315 ainoo ero, jonka löysin on, et iskän autossa on nahkapäällysteiset penkit.. Ja tietysti basenjitarrat ikkunoissa  Äiskällä taas suunnillee tällänen: http://www.nettiauto.com/opel/astra/2858717 ja tolla astralla siis ajelen :)

Muokattu viimeksi: 27.10.09 03.11
Disa + Ina(FI & EE MVA Sternhimmels In Optima Forma) ja Nera(FI & NO MVA Sternhimmels Notabilia Bona)
27.10.2009 15.10

Sitte ku meitsi on iso ja rikas niin tämmönen: http://www.nettiauto.com/subaru/legacy/2724030 Eka autoni oli Subaru ja semmosen vielä joskus haluan..

tällä hetkellä paikasta toiseen kuljettaa tämmönen (vain punasena): http://www.nettiauto.com/nissan/primera/2761787

02.11.2009 17.29
tilasin just tälläsen soittime autoon 8)http://www.autostudio.fi/product_info.php?manufacturers_id=20&products_id=5709 pitäis täl viikol tulla kotia. Ja keskiviikkona haetaa osat joil saan vanha mankan irti ja siihe sovitus ja peitepalat ku toi uus soiti o pienempi ku vanha makka ni ei sit jää mitää koloja siihe soitintilaan. Ens viikolla ostanki sit popit ja ens vuon korisarjan 8)
28.01.2010 22.15

Meillä on kaks autoa, tai oman tämänhetkisen työttömyyden takia ne on molemmat avokin nimissä...

Ykkösautona on Opel Omega MV6 3.0 farmari vm -94, automaattilootalla.

Sillä mie ajaa päräyttelen Ricon kansa paikasta A paikkaan B, enkä oo vielä kertaakaan jääny kenenkään jalkoihin

Kakkosauton virkaa toimittaa tällä hetkellä BMW 325 eli kuten jo kävi ilmi 2.5 ja vm -93 sedan, manuaalilaatikolla.

Bemari on isännällä ajossa.

Omega on kaikilla mahollisilla hilppeillä varustettu (heittoistuin puuttuu) ja tällä tarkotan tietysti mm. alkuperästä nahkasisustaa, ilmastointia, vakionopeudensäätöä, kattoluukkua, sutimisenestoa yms yms enkä mitään teinituunausta.

On tuo tuninki-ikä viuhahtanu jo pahasti taaksepäin.

Toki löytyy molemmista autoista alustasarja ja aluvanteet, ja Omegaan on umpiot vaihettu tummempiin ja laitettu kalvot takalaseihin ja nekin vaan sen takia, ettei Rico joudu kesällä armottoman auringonporotuksen kouriin

Miun mielipide kun on, että auto on kaikkein parhaimmillaan alkuperäsenä, ja jos siihen jotain pitää "ylimäärästä" laittaa, ni korkeintaan juurikin alustasarja ja jotku hienot aluvanteet.

Kaikenmaailman sisustan karvotukset/maalaukset/led-valot/kuppipenkit ja karvanopat menee NIIN paljon yli miun ymmärryksen, että huhhuh.

Ja toki on aina plussaa, jos auto on takaveto

Sitten ku MIE oon sikarikas kroisos ja keskityn aamupäivän makaamaan rahakasassa kattoon syljeskellen, ja iltapäivän kattosylkiä väistellen, ni mie ostaa pamautan pakasta vedetyn Chevrolet Suburbanin niin isolla koneella, ettei se mahu tähän kaupunkiin

28.01.2010 22.27
Riina kirjoitti:
Rasmus kirjoitti:
Riina kirjoitti:
Mulle isona jenkki tai BMW <3 : D
Ei jenkkiä ja bemaria voi rinnastaa keskenään :D Mulle tuli BMW koska ei ole ikinä ollut rahaa jenkkiin. Josko se haave nyt viimein toteutuisi :D
Tuo on kyl totta että jenkit maksaa paljon ja varsinki niiden varaosat : D Ja ne syö hirveenä bensaa. Ehkäpä mä sen bemarin otan : ) Mutta jenkki aina haaveissa < 3

Ei syö bensaa ku ostaa diisselkoneella olevan jenkin.

28.01.2010 22.44
022447064_r
Taivalkoski
Ja täältä ilmottautuu onnellinen ja toimivan ooppelin omistaja, mallina Vectra.. :) Sen ajan mitä se on mulla nyt ollu, niin vikoja pitäis olla jo satoja, mutta ei, se onki mamman helmi.. n_n vähän ajettu vaikka vuos mallia -97 onki, lisäksi siinä on kaikki, automaattinen ilmastointi, vakionopeudensäädin, keskuslukitus, kattoikkuna, joitai erikoisalustoja yms, en ees muista.. On siihen laturi vaihdettu, mutta sekään ei vika ollu ku tuli vaan aika vaihtaa se ennenku lasahtaa, kuluvia osia siis.. :) Eikä siinä rustetta ole, vielä.. :D vaikka tuon ikäsessä pitäis jo helmoissa yms näkyä jo merkkejä. Ostais vaan joku siitä nuo mulle liian isot 18'' vanteet pois että sais pienemmät alle, ei sen ulkonäön päälle oo niin väliä..
28.01.2010 22.49
Aatu kirjoitti:
Onko Opel-ihmisiä? Helmin porukoilla näytti ainakin olevan? Mulle on tarjottu nyt kahta Opelia, -94 vm. Astra farkkua ja -99 Vectra farkkua. Meidän äitellä on joskus ollut Opeleita, jotain vanhoja (Ascona), mutta muuten en tiedä niistä juuri mitään. Olen aina pitänyt niitä huonoina, helposti ruostuvina autoina joita saa korjata kokoajan. Voiko joku Opel-ihminen kumota nämä mun kuvitelmat, ja hyvällä omallatunnolla suositella Opelia? Kuinka ne kestää, millaisia vikoja? Tutkinut noita tyyppivikalistoja vähän, niin aika inhottaviakin juttuja löytyi sieltä esim. Xantiaan verrattuna. Tuo Vectra kiinnostaa mua enemmän, koska tuo Astra on vähä liian vanha, mutta sitäkin on kuulemma laitettu ihan kiitettävästi että on kaiketi ihan hyvässä kunnossa. Molemmat olisivat tutuilta ihmisiltä, että uskaltaisi ostaakin ilman pelkoa että tulee narutetuksi. :D

Ostitpa auton tai auton, saat kaupanpäällisiks jossain vaiheessa niitä vikoja

Auto kuin auto ruostuu, kun sille tulee ikää. Täysin ruostumatonta autoa ei ole vielä keksittykään.

Ja noita tyyppivikojakin löytyy merkistä kuin merkistä.

Se riippuu oikeestaan ihan siitä, miten sen autonsa pitää, vaihtaako kuluvat osat ajallaan, vai antaako auton pamahtaa tien poskeen sen takia, että se öljynvaihto tais mennä 35tkm yli

Meillä siis on Opel tällä hetkellä, Omega V6 3.0 farmari, -94.

Se meni viime katsastuksesta huomautuksitta läpi, jeijjj...

Aina ois autoa ostaessa hyvä, että pääsis myös kurkkaamaan sen pohjan tilanteen.

Pienet ruosteet esim. helmoissa tahi ovien alalaidoissa ei maailmaa kaada, eikä vaikuta autolla ajamiseen mitenkään.

Ja pienet ruosteet nyt on helppo ottaa kiinni, mikäli ne niin häiritsee.

Sekin tuo ruostuminen riippuu ihan siitä, miten hyvin autoa on pidetty.

Jos esim. autossa ei ole muovikaaria lokasuojissa, kannattaa kopasta lokarinkaaria kädellä, että onko pesty paskat pois.

Jos auton pesettää huoltoasemalla, tai pesee käsin ilman että hankaa lokarinkaaria sisäpuolelta harjalla puhtaaks, ei mikään ihme että kaaret happanee

Uusimmissa Ooppeleissa ilmenee ainaki sähkövikoja.

Esim. meijän Ompusta ohitettiin viime kesänä ajonesto nappaamalla boksista pari piuhaa yhteen, ja sen takia, että siitä napsahti ilman mitään ennakkovarotusta ajonesto päälle.

Tämähän tarkotti sitä, että avainta kääntäessä virrat meni päälle, mutta auto ei lähteny käyntiin, ei edes startannu.

Kyllä siinä kaikki maholliset käytiin läpi että miten sen ajoneston saa päältä pois, ku ei lähteny avaimen koodauksellakaan, mutta löytyhän se apu hanskalokeron takaa boksin piuhoista...

Meillä on ollu avokin kansa monta monituista autoa, Opeleita enemmänki, enkä mie niistä nyt mitään pahaa sanottavaa löydä; autoja siinä missä muutkin.

Ooppeleitten lisäks on ollu bemareita (tälläki hetkellä yks) itelläni oli -95 Accord, Chevrolet Astro 4.3, Honda Civic -92 jne jne jne...

Kyllä minä taasen Ooppeliin luotan ennemmin ku Sitikkaan.

Siinä vaiheessa jos mie Sitikan ostan, miut saa ampuu kuuhun

28.01.2010 22.51

Manulla on käyny säkä eikä oo ollu maanantai tuotannon ooppeli :D

Mmh, nyt on hankittu kajarien sovitteet, dls:n erillissarja (kajarit, diskantit, jakosuotimet) vahvarin johto setti eli pallljon kaapelia yms ja 40 metriä kaiutinkaapelia! eli siis projektina on auton vakiokajareitte pois vaihto ja kunno popit tilalle, ens kuussa sitte vahvari ja subi konttiin :) tähä mennes kulunu 445€ ja vielä menee semmone 400-500€ noitte poppie laittoon :)

28.01.2010 22.54
Pogo kirjoitti:

Mmh, nyt on hankittu kajarien sovitteet, dls:n erillissarja (kajarit, diskantit, jakosuotimet) vahvarin johto setti eli pallljon kaapelia yms ja 40 metriä kaiutinkaapelia! eli siis projektina on auton vakiokajareitte pois vaihto ja kunno popit tilalle, ens kuussa sitte vahvari ja subi konttiin :) tähä mennes kulunu 445€ ja vielä menee semmone 400-500€ noitte poppie laittoon :)

Ja minkä ikäne auto kyseessä?

28.01.2010 22.55
022447064_r
Taivalkoski
Mullaki ooppeli meni kerralla marraskuussa katastuksesta läpi, ainut mistä valitettiin oli xenonit.. x)
28.01.2010 22.55
020167720_r
Uusikaupunki
Rico kirjoitti:
Riina kirjoitti:
Rasmus kirjoitti:
Riina kirjoitti:
Mulle isona jenkki tai BMW <3 : D
Ei jenkkiä ja bemaria voi rinnastaa keskenään :D Mulle tuli BMW koska ei ole ikinä ollut rahaa jenkkiin. Josko se haave nyt viimein toteutuisi :D
Tuo on kyl totta että jenkit maksaa paljon ja varsinki niiden varaosat : D Ja ne syö hirveenä bensaa. Ehkäpä mä sen bemarin otan : ) Mutta jenkki aina haaveissa < 3

Ei syö bensaa ku ostaa diisselkoneella olevan jenkin.

Pitääpä vielä pistää että ei ne bemarinkaan osat halvimmasta päästä ole ;)

28.01.2010 22.56
Rico kirjoitti:
Pogo kirjoitti:

-97. kuis? :D

28.01.2010 22.56
Manu kirjoitti:
Mullaki ooppeli meni kerralla marraskuussa katastuksesta läpi, ainut mistä valitettiin oli xenonit.. x)

Meille ei huomauttanu ees xenoneista, ku otettiin ne katsastuksen takia väliaikasesti pois

Ku ei oo lampumpesureita...

28.01.2010 22.57
Pogo kirjoitti:
Rico kirjoitti:
Pogo kirjoitti:

Minkä merkkine?

28.01.2010 22.57
Rico kirjoitti:
Pogo kirjoitti:
Rico kirjoitti:
Pogo kirjoitti:

Minkä merkkine?

audi a3

Muokattu viimeksi: 28.01.10 22.57
28.01.2010 22.59
Pogo kirjoitti:
Rico kirjoitti:
Pogo kirjoitti:
Rico kirjoitti:
Pogo kirjoitti:

Minkä merkkine?

audi a3

Onko noinkin "uudessa" Audissa niin huonot alkuperäset kajarit ja soittimet???

28.01.2010 23.01
Rico kirjoitti:
Pogo kirjoitti:
Rico kirjoitti:
Pogo kirjoitti:
Rico kirjoitti:
Pogo kirjoitti:

Minkä merkkine?

audi a3

Onko noinkin "uudessa" Audissa niin huonot alkuperäset kajarit ja soittimet???

soitin mulla oli kasetti soitin joka oli järkyttävä, vaihto alpinen soittimeen. Kajarit haluun veks koska kuuntelen paljo biisejä joissa on kummiki bassoa ja niitä ei voi ilman rätinää kuunnella yli 15volumella. Ja onha uudet vehkeet kummiki sen verra paremmat :P

28.01.2010 23.04
022447064_r
Taivalkoski
Itellä pitäis tilata ground zerolta parempi vahvistin tolle bassolle, ei jaksa tuo nykynen soittaa.. .S mutta äsh ku maksaa vissiin lähemmäs 400 se mikä kuuluis tolle painebassolle.. ei millään haluttais niin paljoa siihe sijottaa..
28.01.2010 23.12
020167720_r
Uusikaupunki

Meidän -85 opel corsan popit tullu maksamaan kaiken kaikkiaan n. 900€ :D
Auto maksanut 350€ :D :D

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti