Mikä olisis sopiva hinta kissanpennulle? - Sivu 2 (Kissat > Pennut)

25.09.2009 17.40
019764500_r
Espoo
riippuu rodusta ja huolen pidosta Ostimme Fannyn 45e , vaikka hän onkin maatiainen ,mutta ihmisestä näki että hän on pitänythyvää huolta eläimetään . Niinkun olikin Hän käytti elämänsä eläinten hoitamisenn
05.11.2009 18.31

miksi kaikki sanoo että omg saatte satakertaa paremmat kodit kun pyydätte paljon rahaa, ei ole edes totta. meijän kissa maksoi sen 20e ja tosi hyvän kodin sai. liian korkea hinta maatiaispennusta saattaa jopa vähentää ostajia. suosittelen 10-30e, se olisi sopiva hinta.

KISSAT ON IHANIA . <3

05.11.2009 18.36
000095764_r
Santtu kirjoitti:
20-30e. Tuolla torilla oli ilmoitus maatiaiskissan pennuista, makso 50-60e. TÖRKEÄ hinta! Kukaan ei takuulla osta! :O

Hmm..kuinkas paljon olet itse maksanut Santusta? 800? 900? 1000?

Ja kissasta et maksaisi kuin 20-30. Tietääkseni maatiaskissa ja tiibetinspanieli ovat kummatkin eläimiä. Tosin onhan maatiaskissa sekarotuinen ja tiibetinspanieli rotukoira. Silti.

Itse maksaisin 50-100 euroa, jos on madotettu, rokotettu, ell tarkastamia ja tiedän, että pentua on kohdeltu hyvin.

05.11.2009 18.39
021392954_r
Hamina
Pepe kirjoitti:
Santtu kirjoitti:
20-30e. Tuolla torilla oli ilmoitus maatiaiskissan pennuista, makso 50-60e. TÖRKEÄ hinta! Kukaan ei takuulla osta! :O

Itse maksaisin 50-100 euroa, jos on madotettu, rokotettu, ell tarkastamia ja tiedän, että pentua on kohdeltu hyvin.

Paljos itse maksoit kissoistasi?

Kaiken sain ja vielä enemmän..
05.11.2009 18.53
021316400_r
Kiuruvesi

Hmm, 20-30€ ja 50€-60€ on eroa vain vaivaiset suurimmillaan 40€. Ei ole todellakaan paljoa. Jos ei ole rahaa niin paljoa, niin ei jatkossakaan ole rahaa ja pistää sitä kissaan.

-Uroksen leikkaukseen menee 60€-100€ ja naaraan 80€-120€, seuraavat rokotukset ja madotukset, ensikissan tavarat ja kunnon ruoka. Joten miksi olisi niin vaikea maksaa vähän enempi kissasta?

Ja tosiaan, hinta karsii ostoehdokkaita, niinkuin hyviä ja huonoja, mutta uskoisin että tilalle jäävät hyvät ostoehdokkaat.

05.11.2009 19.11
000095764_r
Rasmus kirjoitti:
Pepe kirjoitti:
Santtu kirjoitti:

Paljos itse maksoit kissoistasi?

Kisu saatiin ilmatteeksi ja Pepe ja Laku Kisun pentuja.

05.11.2009 19.12
000095764_r
Mörö kirjoitti:

Hmm, 20-30€ ja 50€-60€ on eroa vain vaivaiset suurimmillaan 40€. Ei ole todellakaan paljoa. Jos ei ole rahaa niin paljoa, niin ei jatkossakaan ole rahaa ja pistää sitä kissaan.

-Uroksen leikkaukseen menee 60€-100€ ja naaraan 80€-120€, seuraavat rokotukset ja madotukset, ensikissan tavarat ja kunnon ruoka. Joten miksi olisi niin vaikea maksaa vähän enempi kissasta?

Ja tosiaan, hinta karsii ostoehdokkaita, niinkuin hyviä ja huonoja, mutta uskoisin että tilalle jäävät hyvät ostoehdokkaat.

Niimpä, rahaa tulee menemääm todella paljon. Varsinki kun kissat pitkäikäisiä :)

05.11.2009 19.13
022690474_r

Minä en tajua miks koirista maksetaan toista tuhatta euroa, mutta kissoista joku 30€ on jo iha törkeää ylihinnottelua. Onko kissat lemmikkeinä jotenki huonompia ja arvottomampia ku koirat? Kissatha on huomattavasti pitkäikäsempiä, sitte maksetaan siitä ylihinnotellusta sairaaksi jalostetusta koirasta ittensä kipiäksi ja se koira kupsahtaakin parivuotiaana johonki perinnölliseen tautiin

Kallis eläin ei välttämättä takaa hyvää hoitoa, eikä ilmanenkaan tarkota että se menis huonoon kotiin. Monet ihmiset vaan on semmosia että ku niin halvalla saa, niin otanpas tuosta tommosen kissan ja sitte sitä ei jaksetakkaan hoitaa ja päästetään ovesta ulos eikä takasin palaa enää koskaan. Jos eläimestä pitää maksaa enemmän, yleensä sen hankkimista myös harkitaanki enemmän

To a cat, "NO!" means "Not while I'm looking"
05.11.2009 19.22
021316400_r
Kiuruvesi
Sekarotuiset koirakin maksavat sen 100€ tai olen saannut sellaisen kuvan, kun olen ilmoituksia seurallut.
05.11.2009 23.27
Topi kirjoitti:

miksi kaikki sanoo että omg saatte satakertaa paremmat kodit kun pyydätte paljon rahaa, ei ole edes totta. meijän kissa maksoi sen 20e ja tosi hyvän kodin sai. liian korkea hinta maatiaispennusta saattaa jopa vähentää ostajia. suosittelen 10-30e, se olisi sopiva hinta.

KISSAT ON IHANIA . <3

Vai suosittelet sinä noin alhaista hintaa. Oletko yhtään ajatellut, että tuon takia niitä kissoja hylätään. Kesäkissoja on paljon, kiitos kissanpentujen vastuuttomien jakelijoiden. Kissa on ilmainen tai lähes ilmainen joten se on varaa hylätä.

Jos kympin tai parin hintaan myy niin varmasti ei ole asianmukaisesti hoidettu. Itse toimin sijaiskotina pennuille ja hinta (80e) kattaa vain osan kustannuksista (hyvälaatuinen ruoka, hiekka, rokotukset, madotukset ym...). Onhan tuo hinta karsinut ostajia, hyvä! Enhän huonoon kotiin haluakaan pentuja. Hyvä omistaja maksaa siitä, että pentua on asianmukaisesti hoidettu.

Muokattu viimeksi: 05.11.09 23.28
Tuhansia vuosia sitten kissoja palvottiin jumalina. Kissat eivät ole tätä koskaan unohtaneet.
06.11.2009 00.03
022659476_r
Hyvinkää

Riippuu ihan rodusta, ja jotkin maatiaisethan voivat maksaa enemmänkin.

Kyllä kissa elää, kauemmin kuin koira ja siitä tulee ylin ystävä sinulle. Minusta ainakin hyvästä ystävästä voisi maksaa jopa enemmänkin (tarkoitan maatiaisia)

Muokattu viimeksi: 06.11.09 00.03
13.11.2009 14.17

Omasta mielestäni maatiaisesta saisi kyllä pyytää vähintään sen 50€ riippuen minkälaista hoitoa on kasvattajalla saanut (rokotukset ja madotukset) kyllä kasvattajalla itselläkin pentujen hoitoon on rahaa mennyt. Mikään ei ole ilmaista.

Usein tapahtuu niin että jos kissoja myydään "alle sen arvon" kissat hylätään valitettavasti koska niillä ei tällöin ole rahallista arvoa.

kissa on "helppo heittää pellolle, ihmiset ajattelee että kyllä se siellä pärjää" koska se on peto. totuus on kumminkin se että joko se kuolee tai villiintyy.

Muokattu viimeksi: 13.11.09 14.17
13.11.2009 14.19
Lilli kirjoitti:
Topi kirjoitti:

KISSAT ON IHANIA . <3

Vai suosittelet sinä noin alhaista hintaa. Oletko yhtään ajatellut, että tuon takia niitä kissoja hylätään. Kesäkissoja on paljon, kiitos kissanpentujen vastuuttomien jakelijoiden. Kissa on ilmainen tai lähes ilmainen joten se on varaa hylätä.

Jos kympin tai parin hintaan myy niin varmasti ei ole asianmukaisesti hoidettu. Itse toimin sijaiskotina pennuille ja hinta (80e) kattaa vain osan kustannuksista (hyvälaatuinen ruoka, hiekka, rokotukset, madotukset ym...). Onhan tuo hinta karsinut ostajia, hyvä! Enhän huonoon kotiin haluakaan pentuja. Hyvä omistaja maksaa siitä, että pentua on asianmukaisesti hoidettu.

Komppaan Lilliä!

13.11.2009 14.22
Meidän kissan hinta oli 20 €, mutta saatiin alennusta 15 euroon kun ajettiin iisalmesta asti hakee se.
13.11.2009 15.33

selailin apulaa ihan mielenkiinnosta ja silmään iski yksi ilmoitus joka on hinnan perusteella kyllä minusta aivan liikaa. jos kyseinen ihminen tuon hinnan oikeasti vaatii. varmasti on rakas kissa mutta silti.

Kissa joka käyttäytyy kuin koira
Täällä olisi varsin pienikokoinen kelta-oranssi-valkoinen, 1.toukokuuta syntynyt lyhytkarvainen maatiaistyttö. Allergiaoireet eivät ole vähentyneet enkä uskalla riskeerata terveyttäni, joten kissasta on luovuttava.

Kissa on kahden koirani (kääpiösnautseri ja rottweiler) kanssa kasvanut joten sen käyttäytyminen on todella aika koiramaista! Luonteeltaan tyttö on avoin ja sosiaalinen, rakastaa olla mukana jokaisessa puuhassa ja juttelee paljon. On saanut ulkoilla vapaasti, mutta pysyy aina kotipihassa, eikä viivy ulkona kuin vartin verran kerrallaan, joten luulen sen sopeutuvan myös sisäkissaksi. Pyydystää myös hiiriä. On kulkenut myös valjaissa, ei nirsoile ruoan suhteen, pitää hellittelystä ja huomiosta.

Haluan myydä kissani vain jonkin toisen eläimen seuraksi, sillä sen sydän tulee muutenkin särkymään kun se joutuu eroamaan koiristani. Uuden leikkikaverin kanssa se ei niitä muistaisi! Toinen vaihtoehto on hyvin aktiivinen ihminen, joka siis jaksaisi leikkiä kissan kanssa paljon.

Kissani on steriloitu ja rokotettu, jonka johdosta en anna sitä ilmaiseksi. Hinta on 300 euroa, mukana mm kaksi hiekkalaatikkoa. Hinnasta voidaan sopia kuljetusten ym perusteella. Ensin muutaman viikon koeaika, jonka jälkeen maksu.

Tämä kissa hurmaa sinut ja on varmasti koko rahan arvoinen persoona.

Asun Tampereen seudulla, yhteydenotot s-postiin tai tekstiviestillä. Toimi nopeasti, tällaista kissaa ei tule toista.

Muokattu viimeksi: 13.11.09 15.35
13.11.2009 16.45
019080915_r
Helsinki

Ai ei osta 50€? Itse olen myynyt normi maatiaispennut 50/70€. Rokotetut, madotetut, hoito-ohjeiden kera.

Ja kysyntää enempi kun tarjontaa, kyllä jotkut arvostavat hyvin hoidettuja pentuja ja maksavat siitä mielellään että pentu on ell. tarkastama ja terve.

>> www.petpursuit.net >> In a perfect world every dog would have a home and every home would have a dog.
13.11.2009 20.36
022437786_r
Itse maksaisin maatiaisestakin mielelläni 50-150 euroa, mikäli se on asianmukaisesti hoidettu, rokotettu ja madotettu. Mikäli nuo kolme täyttyvät, kissanpennusta maksaisin 50-100 euroa. Jos kissa on myös ruokittu laadukkaalla ruualla, emo ja isä tiedossa (+ ne ovat rokotettuja ja terveitä), kyllä yli 100 euroa voisin tällaisesta kissasta maksaa, lisänä myös jos emo on tarkoitus steriloida pentujen lähdön jälkeen, mielelläni rahoittaisin sitäkin.

Onnin saimme ilmaiseksi, mutta olisin maksanut siitä "luovutuspalkkiota" mielelläni hiukan, vaikkei se ollutkaan mitään rokotuksia tai madotuksia saanut, ruokakaan ei ollut mitään laadukasta.

Omasta mielestäni on väärin, että kissoja saa ilmaiseksi joka nurkasta. Se alentaa huomattavasti kissojen arvoa siinä mielessä, "koska ne olivat ilmaisia, voi ne jättää tuosta vain pihalle".
24.03.2010 20.17
019967601_r
Kouvola
Itse maksaisin korkeintaan 100€ Miinasta maksettiin 90 euroo kun tuli 4 kuukautisena eläinsuojeluyhdistyksesta, ja se oli rokotettu ja leikattu.
I <3 U
24.03.2010 20.17
019967601_r
Kouvola
Mutta omasta mielestäni joku 30€ on ihan ok hinta.
I <3 U
24.03.2010 21.06
020268087_r
Turku

Mun mielestä pitäisi pyytää vähintään se 50e (oli rokotettu tai ei). Kissa on upea eläin eikä sitä mielestäni pitäisi antaa ilmatteeksi ties kenelle. Tietenkin kissa voi saada hyvän kodin vaikka se annettaisiin ilmatteeksi, mutta jos rahaa pyytämällä saa edes yhden huonon kodin karsittua, niin kyllä se on sen arvoista.

Itse myös pyytäisin puolirotuisesta kissasta hieman enemmän. Jos kerta rotukissat ovat niin kalliita, niin miksi ei saisi pyytää puolikkaasta vaikka puolta hintaa. Maksoin minäkin Norski/Maine Coonista 280e ja mielestäni se oli todella hyvä hinta, koska kissasta pidettiin todella hyvää huolta ja siinä on hienoja piirteitä lempiroduistani. Lisäksi itse pidän näistä ns. "sekoituksista", tulee hyvinkin persoonallisia ja suloisia kissoja. Tehdastuksesta en kuitenkaan tietänkään lämpene. Mielestäni rahan pyytämisessä ei ole mitään pahaa, jos kissoja hoitaa rakkaudella.

24.03.2010 23.20
021714062_r
Hämeenlinna
Mörö ja Sverre: Juu, aivan. Ajatuskatko. Pennut luovutettiin vasta elokuun lopulla.
Se mikä ei tapa, se tappo melkein.
25.03.2010 00.47
020700056_r
Helsinki

Riippuu täysin tilanteesta ja siitä, onko kyseessä rotu vai maatiaiskissa.

Vahinkopentuja tulee ja niistä usein pyydetään se 10-60€. Mun mielestä eläinsuojeluyhdistyksien hinnat kissoille ovat hyvät, sillä niihin sisältyy rokotukset etc ja siksi maksavatkin hiukan enemmän. Mut se on tietenkin haitta "halvoissa kissoissa", että ajattelemattomat ja niin käsittämättömän idioottimaiset ihmiset heittää ne pois, koska ei jaksa enää huolehtia tai vastaavaa ja niillehän se on yhdentekevää "kymppi sinne tänne". Ajatustapa kuvottaa minua, mutta minkä mahtaa.

Me ostettiin Bella 20€ naiselta, joka väitti tämän olevan kaksi vuotias, rokotuksia ei ollut annettu aikoihin. Myyntisyy se, että kissa kohtelee heidän uutta vauvaansa uhkaavasti. Eläinlääkärillä tuli sitten selville se, että kissa ei suinkaan ollut kaksi, vaan about 4-5 vuotias.

Rotukissojen hinnan mä ymmärrän, kalleimmat mitä mä oon nähnyt niin maksoi 1400€ (pyhä birma), mutta jotkut maksavat about pari sataa ja risat, joka on musta jeessi ja suhteellisen edullinen hinta rotukissasta.

25.03.2010 08.25
019967601_r
Kouvola
Mursu kirjoitti:

Mun mielestä pitäisi pyytää vähintään se 50e (oli rokotettu tai ei). Kissa on upea eläin eikä sitä mielestäni pitäisi antaa ilmatteeksi ties kenelle. Tietenkin kissa voi saada hyvän kodin vaikka se annettaisiin ilmatteeksi, mutta jos rahaa pyytämällä saa edes yhden huonon kodin karsittua, niin kyllä se on sen arvoista.

Samaa mieltä.

I <3 U
25.03.2010 15.39

Itse maksoin Moonasta 5€ ja Meetin sain ilmaiseksi. Ja hyvän kodin tytöt saivat :)

Olen kans samaa mieltä siinä että kissanpentujen luovuttajan kannattaisi pyytää ainakin pieni maksu pennusta, ettei ihan ilmaiseksi.

04.04.2010 12.10
020427225_r
Me myymme vaavit 12-viikkoisina, madotettuina, sosiaalisina, ja terveinä. Pyydämme niistä 40 e
04.04.2010 12.14
022655530_r
Kotka
Jos rokotat ja madotat ja syötät laadukasta ruokaa, niin 50e tai vähän enemmänkin.
06.04.2010 00.43
022643200_r
Oulu
Mirre kirjoitti:
Me myymme vaavit 12-viikkoisina, madotettuina, sosiaalisina, ja terveinä. Pyydämme niistä 40 e

Miten takaat kissan terveyden jos eläinlääkäri ei tarkasta kissaa? Miksei kissanpentujanne rokoteta?

Anteeksi, pakko kysyä.

07.04.2010 15.36
020049155_r
Raisio
Must ois joku 90€ ois varmaa hyvä :)
07.04.2010 17.01
Mirre kirjoitti:

Miten todistatte terveyden? El.lääkärin kirjoittama todistus ostajalle mukaan? Miksei pentuja rokoteta siinä samalla? Montako kertaa madotettu luovutushetkellä? Miten ruokinnan kanssa, onko hyvälaatuista? Kovin alhainen nimittäin on hinta...

Muokattu viimeksi: 07.04.10 17.02
19.04.2010 11.14
020208019_r

Meillä kisuvauvojen hinnaksi tulee 150€, ja jos se on jollekin liikaa, hän ei ole meidän kisuvauvaa ansainnutkaan!

Vauvojen emä ja isä on nähtävillä, isä on rotukissa (paperit on). Kaikki pennut ovat puolipitkäkarvaisia, emä on ruokittu raskaus ja imetysajan erikoissapuskalla, samoin pennut saavat vain eläinkaupan ruokia (ei mitään vehnämössöä kaupasta). Emä käytettiin myös tiineysaikana eläinlääkärissä tarkastuksessa+ ultrassa. Ja yhden ruokapussin hinta on n. 30€. Lisäksi vielä märkäruoka... Joten pelkkiin sapuskoihin menee paljon rahaa.

Emä ja isä on rokotettuja, pennut luovutetaan vähintään 3 kertaa madotettuina, eläinlääkärin tarkastamina ja rokotettuina aikaisintaan 12 vko:n iässä. Lisäksi emä ja isä saaneet tietysti extra matokuurit pentujen takia.

Aikaa menee myös siinä kun pennut totutetaan lapsiin ja muihin kissoihin.

Jos edes 150€/pentu kattaa kaikki nuo kulut niin ihmettelen! Ei pennuilla rikastumaan pääse, eikä se ole tarkoituskaan. Pennut ovat aivan ihania, niiden kanssa on mukava puuhailla ja joku muu perhekin saa mahdolisuuden saada aivan upea lemmikki (jos/kun tulevat emään ja isäänsä!).

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti