Mikä olisis sopiva hinta kissanpennulle? - Sivu 6 (Kissat > Pennut)

09.12.2012 10.44

Oikein tehty pennutus tulee maksamaan maltaita kaikilla eläimillä, joten perus maatiaisesta jolla olisi rokotukset, madotukset, tarkastukset ja muut tarvittavat kunnossa olisin valmis maksamaan jopa toista sataa. Rotukissoista sitten vielä enemmän, rodusta ja hoidosta riippuen. 
Millä esim. madotukset sitten oikein todistaa, tyhjällä matolääkepurkilla? Ell. saa rokotustodistuksen, mutta itse näin kokemattomana en keksi miten madotuksen saa todistettua. 

26.11.2014 13.07
022446022_r

Hinta ei ole niin tärkeä pentua hankkiessa kuin tieto. Eläinlääkärintodistus rokotuksista, madotuksesta ja tarkastuksesta on rahaa tärkeämpää. Myös emon ja pentujen tilojen näkeminen on ensijaista touhua. 

Pentua hinnoitellessa suosittelen laittamaan tosiaan "korkean" hinnan (100-300€), jotta epämotivoituneet ja spontaanit ostajat karsiutuvat pois.

--

Henkilökohtaisesti en itte ikinä ostais kissaa muilta kuin kasvattajilta tai eläinsuojelun kautta :D Olen kauhean epäluuloinen hoidon laadun ja pennutuksen syyn suhteen.

En sano, että kaikki torin, keltasen pörssin ja kaikkien muiden myyntipalstojen kissanpennut on pentutehtailua, mutta en vaan halua tukea tuollaista touhua ollenkaan. 

26.11.2014 14.58
022700261_r
Espoo
Malkolm kirjoitti:

Henkilökohtaisesti en itte ikinä ostais kissaa muilta kuin kasvattajilta tai eläinsuojelun kautta :D Olen kauhean epäluuloinen hoidon laadun ja pennutuksen syyn suhteen.

En sano, että kaikki torin, keltasen pörssin ja kaikkien muiden myyntipalstojen kissanpennut on pentutehtailua, mutta en vaan halua tukea tuollaista touhua ollenkaan. 

Sama juttu. Niin kauan kun noita vastuuttomasti tehtailtuja ulkokissanpentuja menee kaupaksi, niin kauan Suomen löytökissatilanne on älytön eikä kissalla ole juuri mitään arvoa ja vastuuton kissanpito jatkuu.

26.11.2014 17.41
022446022_r
Karma kirjoitti:
Malkolm kirjoitti:

Sama juttu. Niin kauan kun noita vastuuttomasti tehtailtuja ulkokissanpentuja menee kaupaksi, niin kauan Suomen löytökissatilanne on älytön eikä kissalla ole juuri mitään arvoa ja vastuuton kissanpito jatkuu.

Veit jalat suustani.
21.06.2015 15.01
000107439_r

Meillä oli ensin kaikki pennut varattu ja kun ruvettiin puhuun hinnasta, jota pidin kahdesta pennusta 100e niin ei enää kiinnostanutkaan. Nämä on kyllä madotettu useaan otteeseen ja syövät laadukasta lemmikkikaupan ruokaa. 

18.10.2015 20.20

Tästä asiasta kirjoittelinkin jo kissapulinaa-osiolle, mutten saa nyt kopioitua sitä tekstiä tänne.

Elikäs, olen itse allerginen kissoille, mutta meille olisi ehkäpä tulossa väliaikaiseen kotiin noin 14-15 viikkoinen kissanpentu. Urospentu asustelee nyt vanhan pariskunnan luona kesämökkimaisemissa. Alkujaan se on ollut hylätyn kesäkissan ensimmäisestä poikueesta ainoa selvinnyt, jonka emo toi ihmisille, että ''Hoitakaa tämä''. Niinpä pariskunta otti kissan x-ikäisenä ja hoitivat sitä.

Tilanne on siis nyt niin, että pariskunta muuttaa loka-marraskuun vaihteessa kaupunkiin, eivätkä voi tätä pentua mukaansa ottaa. Itse sitten tarjouduin ottamaan kissan hoitooni ja etsimään sille ajan kanssa kodin, jos he eivät kotia sille löydä.

Kisulla on korvapunkkeja, josta pariskunta on tietoinen, muttei hoida asiaa. (Ajattelin siis pyytää heiltä raha-avustusta lääkkeeseen, sillä heidänhän olisi pitänyt hoitaa punkit. Mitä mieltä olette?) Kissaa näytettiin siellä ruokittavan Friskies Junior-raksuilla ja Whiskasin märkäruoalla... On ulkokissana pidetty, itse alan ulkoiluttamaan valjaissa, en päästä sitä vapaaksi ulos! Tietääkseni sitä ei ole elämänsä aikana kertaakaan madotettu eikä ainakaan käytetty ellillä, joten nämä jäävät mun harteilleni.

Kysymykseni siis on, että kuinka paljon pyytäisin sitten tästä kissasta, jos ja kun löydän sille kodin? Ruoat vaihdan laadukkaampiin (etenkin raksut!!) ja käytän eläinlääkärissä. Mitä toimenpiteitä ellillä tälle voisi tehdä (Tietenkin rokotukset, mutta entäs sirutus) ja kuinka paljon se tulisi maksamaan? Itse hoidan madotukset ja olen lukenut, että korvapunkitkin voipi hoitaa apteekista saatavalla reseptittömällä lääkkeellä?

Tarvitseeko mun vielä tehdä jotain muuta kissalle kuin käyttää lääkärissä, vaihtaa ruokavalio ja tietenkin hoitaa asiallisella tavalla? Rahaakin on niukasti. Vanhemmatkin suostuvat varmaan maksamaan jonkun verran (olen siis 14-vuotias), mutta muut olenkin sitten säästänyt viikkorahoistani (Nyt kasassa 100€).

Meillä on kyllä ollut kissa, kun olen ollut pienempi. Itsellä kova kissakuume ja jos saadaan siedätyshoito pelaamaan, saattaa mulla olla jo ensi kesänä oma kissa! Olen jo nyt lukenut monen monta kissanhoitokirjaa ja selailen joka päivä netissä keskustelupalstoja ja blogeja. Osaan siis hoitaa kissaa, siitä ei ole kyse.

Nyt tuli kyllä niin pitkä teksti, että huhhuh. Toivottavasti joku jaksaa kuitenkin tämän lukea, vastata kysymyksiin ja antaa vinkkejä :) Olisin kiitollinen!

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti