Tokopulina - Sivu 197 (Koirat > Harrastustoiminta)

30.05.2014 15.06
Meela kirjoitti:

Mulla on nyt käytössä vain Berran treenitasku, ihan kokomusta perusmalli. Tarkoitus olisi iskeä siihen joskus kennelin logoa tjsp taakse.
Rahatilanteen parantuessa meinasin talvikäyttöön tilata myös Helsitarilta turkoosin liivin, siihen myös logo mukaan sitten. Kesällä on treenitaskut ihan must, ei hiosta ja kätevät kuljettaa mukana!

Meillä kans sama, ko Meelalla :) Ja jos joskus tulis hommattua reeniliivi niin sinne sitten taakse "Flatcoated retrivers".
Under the tree, where the grass don't grow, we made a promise to never get old.
30.05.2014 15.10
022496060_r

Berran Pro Light -treeniliivi löytyy täältä. Takana shelttibrodeeraus. Lisäksi on vähemmälle käytölle jäänyt Hurtta Lifegurad -treeniliivi, joka tosin värinsä puolesta onkin parempi talvelle :D HelsiTarin treenitasku on myös, aivan huippu kesäisin.

"Ja uskon et asiat tapahtuu ja sen huomaa kun jokin suuri eteen astuu."
30.05.2014 15.26

Multakin löytyy Berran liivi, sekä tasku. Liivi on ollu paljon käytössä, taskua en oo käyttänyt koskaan. :D Taskun sainkin ilmaiseksi Berralta ja vasta liivin ostamisen jälkeen. Kai mä sitä joskus tulevaisuudessa ehkä käytän.

willalways.kuvat.fi
30.05.2014 15.34
000039615_r

Mulla menee kohta toivo ton noudon kanssa oikeesti... :D 

Ollaa kuitenki edistytty sen verran et nyt Frigi jopa voi ottaa sen suuhun, vähänl iikkuaki sen kanssa, jopa hakee sen ja pitää sitä niin pitkää et oikeesti otan sen siltä pois. Lähtökohta oli siis, että alussa se ei voinu koske mokomaan mokkulaan ollenkaan :D 

30.05.2014 15.46
Meela kirjoitti:
Mulla on nyt käytössä vain Berran treenitaskuliivi, ihan kokomusta perusmalli. Tarkoitus olisi iskeä siihen joskus kennelin logoa tjsp taakse.

Täällä myös näin. Liivin lisäksi on silloin tällöin käytössä joku halpis-namipussukka (joka on korjattu jesarilla) ja näyttelyitä varten sitten erillinen namitasku, johon saa myös numerolipukkeen. Tarkoitus olisi kyllä hommata jossain vaiheessa mahdollisesti tuommoinen treeni.. tasku? Tai siis semmoinen juu nou, vyötärölle klipsautettava tsydeemi, jossa on takana yksi iso tasku ja edessä pari taskua kuten treeniliiveissäkin yleensä on.

Muokattu viimeksi: 30.05.14 19.42
Macho, macho man.I've got to be a macho man.
30.05.2014 16.30

Meillä on berran turkoosi-musta liivi, johon haaveilen vielä joskus hankkivani rotubrodeerauksen tmv taakse tai ainakin nyt oman nimen eteen :D Mutta aiemmin pärjäsin kyllä vuosia ilman, vaikka kyllähän tuohon sisälle kiitettävästi tavaraa mahtuu.

http://mollycairn.blogspot.fi/
30.05.2014 16.43
022702346_r
Säkylä

Ilmoitettu on avoimen luokan kokeeseen! Nyt tässä kuukauden aikana (ennen koetta varmaan n. viikon treenitauko) keskitytään vain lähinnä kaukopalkkaan ja vähän treenataan pikkukapulla kunhan se sitten tulee postista. Sitten nähdään kumpi valikoituu kokeeseen, 450g vai 250g. Piilopaikkista koiraseurassa suunnitteilla ensi viikon ti tai ke. Se liike eninten jännittää, kunhan makuu menee hyvin niin muilla ei sitten ole niin väliä! :)

Riippuvuutta helmikuusta 2008. Lisää meistä: nahkalassie.blogspot.fi
30.05.2014 20.43
022669006_r
Helsinki

Diinu, sitten se on luultavasti kiinni siitä pohjasta. Joskus muutama sivu sitten oli puhetta samasta aiheesta ja paljon vinkkejä, kannattaa selata. :) Ora tosiaan ällöää myös tiettyjä pohjia (hiekkaa) eikä nosta niiltä kapulaa, työstetään tätä parhaillaan.

http://susiasukit.blogspot.com
30.05.2014 22.12
022694716_r
Ylivieska

Okei. Me ollaan kokeiltu pellolla ja hiekalla sekä maantiellä, mutta missään ei toimi. Pitääpi lueskella tuolta vinkkejä.

http://koiravillitys.blogspot.fi/
30.05.2014 22.29
022662091_r
Heinola
Berraa löytyy täältäkin... ja Hurtan treeniliivi (vähemmän käytössä). Molemmat Berrat mustana treeniliivi ja -tasku. Treeniliivi ollut käytössä vasta alle vuoden, tasku sitten pidemmän aikaa ja täytyy kyllä sanoa, että molemmat Berrat ovat todella hyviä. Tasku on siitä kätevä, että se "tasku"-osa on sopivasti juuri siinä kohdalla, mihin käden luonnollisesti laskee. Välillä, kun tarvitsen tosi paljon taskutilaa nimenomaan treenatessa niin silloin nämä toimivat käytössä mainiosti yhtä aikaa.••• Berran liivissä selässä brodeerattuna teksti "MAMMA" ja edessä vasemmalla puolella värillinen bullterrierin profiili. :D
Muokattu viimeksi: 30.05.14 22.31
Terrieri ei ärrieri. www.bulliteam.blogspot.fi
31.05.2014 13.38
022625093_r
Kempele
Nutu kirjoitti:

^ Ei ole ikäluokkia ihmisille. Kurssille voi yleensä osallistua, kun rokotukset on kunnossa, kisoihin 10kk ja viimeseen luokkaan alaikäraja 15kk. 

Kiitos :) nyt tiedetään vähän paremmin tästäkin hommasta

:))))
01.06.2014 08.16

Tänään on taas tuomiopäivä :D ALO-kokeet Salossa. Jos tänään revitään toinen 1 ni ruvetaan tankkaa tarkemmin avoimen liikkeitä, ne on vasta raakileita, niin menee ens kesään niiden kanssa hioessa :)

..
01.06.2014 09.07
022710854_r
Kannus

Mun pitäisi ottaa itseäni niskasta kiinni ja opettaa Nalalle ne avon kaukot, jotta meillä olis edes jotain mahdollisuuksia harkita sitä. Jos piilopaikkis saadaan onnistumaan, mitä kovasti epäilen. Koepaikka saatu parin viikon päähän metsästämään toista ykköstä alokkaasta.

"I am calm. It's my imagination that's hysterical" - Jane Rizzoli
01.06.2014 11.24
022495784_r
Hämeenlinna
Mulla on berran treeniliivi (pinkki-musta kokoa xxs). Ostin vuoden 2012 messarista alerekistä. Maksoi 45€. Siihen teetätin brodeerauksen viidellä eurolla. :) täytyy pitää vaa silmät auki nii löytyy ;)
Love God as he is Dog backwards.
01.06.2014 13.15
022657567_r
Orivesi

Tänään ALO2 151p/200p

Luoksepäästävyys 8 (nousi ja moikkasi oikein isosti)

Paikallaan makaaminen 7 (kaksoiskäskyt  (Pysyi kuitenkin pää maassa, jes!))

Seuraaminen kytkettynä 7 (haistelua)

Seuraaminen vapaana 5 (karkas kehästä)

Liikkeestä maahanmeno 8,5 (kaksoiskäsky istumaannousussa)

Luoksetulo 10 (Jes!)

Liikkeestä seisominen 9 (ennakoi jäämisen)

Hyppy 9 (toivoi lisää vauhtia)

Kokonaisvaikutus 5 (kehästä karkaaminen)

Lievästi sanottuna ketuttaa. Tuloksena ei välttämättä niin huono, mutta miksei se voi toimia edes puoliksikaan niin hyvin kuin kotona?!?! Käytännössä kaikki johtui keskittymisestä ja innon puutteesta. Osaltaan itse aiheutettua. Olin jälleen liian sokea ja noudatin turhan tarkkaan meidän suunnitelmaa peläten taas samaa kuin viimeksi. Koira oli jo valmiiksi rauhallinen ja innoton,  sit mä vielä rauhoittelin sitä lisää. Olis pitäny tajuta, että PK-ihmiset todennäköisesti ottaa PK-tyyppisen tuomarin, jota ei korkea vire ja ääntely juurikaan haittaa.

Treeneissä pitää jatkossa keskittyä tekemään kaikki kokeenomaisesti. Luulen, että kaksoiskäskyt johtuivat siitä, että tuollaisissa tilanteissa normaalisti palkkaan koiran ennen sivu-käskyä, joten nyt se jäi ihmettelemään tapahtuvaa, kun käsky tulikin enne palkkaa.  Lisäks pitää oikeesti keskittyä siihen vireenhallintaan, ei se voi kokeessa toimia jos ei treeneissäkään (tai no meidän tapauksessa pitää ehkä itse opetella, mikä on optimaalivire ja mitä sen eteen pitää tehdä. Tässä asiassa koiran ei juurikaan tarvitse kehittyä). Ja tietty pitää edelleen hakea monipuolisesti ja erilaisia häiriöitä.

Lisäks mä luulen, että haudataan TK1-tavoite. En tasan jaksa kisata enää yhtään alokkaan kisaa sen jälkeen, kun ollaan se ykkönen saatu.  Lisäks on ehkä kannattavampaa panostaa enemmän ylempiin luokkiin, vielä kun meidän päätavoitteena ei ole alempien luokkien koulutustunnukset. Mä en myöskään erityisemmin tarvitse kisoja esim. kisajännityksen selättämiseen, koska kisajännitystä ei juurikaan ole.

Ajatukseni eivät vain harhaile joskus, välillä ne puuttuvat kokonaan.
02.06.2014 07.40

Iines eilen Salossa Salon seudun noutajien kokeessa ALO1 160,5/200

Luoksepäästävyys 10
Paikkamakuu 10
Seuraaminen kytkettynä 8,5
Seuraaminen taluttimetta 7,5 (seilaili omalta paikaltaan)
Maahanmeno seuraamisen yhteydessä 9,5
Luoksetulo 10
Seisominen seuraamisen yhteydessä 8,5 (valuu, valuu ja valuu)
Estehyppy 0 (kirottu koko hyppyeste! Viime kokeis ku yritti valmistella koiraa hyppyyn ni se hyppäs omine lupineen, eilen kun en valmistellu vaan hyppyytin penkin yli koiraa jot tajus et mitä se hyppy oli.. Nii tyyppi on esteen eessä ku ei ois käskyy kuullukkaa.. Huoh...)
Kokonaisvaikutus 7,5

Sija 4/12

Seuraamista kehus et näyttää hyvältä, kunhan vaan pysyy sillä hyvällä paikalla eikä seilaisi puolmetriä välillä paikaltaan.. Siihen lisäämme tarkkuutta.. Mut tuo hyppy... Kerpele.. Täytyy mun se vika ykkönen käydä viel ALOs painimassa, tahdon hypystäkin ne pisteet :D

..
02.06.2014 20.36
022626497_r

Nyt on neiti puikelo ilmotettu seuraavaan kokeeseen heinäkuulle.  :D

"I will treat you like a princess Girl you're more than gorgeous"
05.06.2014 14.08

Voi ögögögögögögögö! En nyt tiedä, mitä tekisin.. Tuossa rapian 100 km:n päässä olisi möllitokot kesäkuun lopulla ja minua tietyllä tapaa himottaisi lähteä sinne Kennan kanssa harjoittelemaan kunnon häiriössä. Mölliluokassa toki myös ihan normaalit liikkeet kuin muissakin, mutta saa palkata suorituksen välillä haluamallaan tavalla. Toisaalta kysäisin asiasta, niin halutessaan koiran voi myös pitää kytkettynä ja pitää palkkaa näkyvillä koko kokeen ajan, mutta se sitten vähentää toki pisteitä.

Eihän me vielä olla läheskään koevalmiita, esimerkiksi jääviä liikkeitä ei olla harjoiteltu oikeastaan ollenkaan (sillä tavalla kyllä ollaan, että kesken seuraamisen käskytän sen maahan tai seisomaan, mutta samalla pysähdyn "puolikkaalle askeleelle" ennen kuin matka jatkuu), seuraaminen tapahtuu herkku kädessä mutta ei täysin imuttamalla, maahanmenossa ei olla saatu täysin käsiapuja pois ja hyppyä ei olla kertaakaan edes kokeiltu.

Mutta tosiaan haluaisin lähinnä vaan harjoitella tuota toimimista häiriössä, kun ei täällä noita mahdollisuuksia siihen tulvaksi asti ole ja se olis kuitenkin aika tärkeetä, jos kokeisiin joskus oikeasti aiotaan (toki kahden koiran kanssa se onnistuu, mutta noista selkeästi välillä huomaa, että ne tarvitsisivat enemmän haastetta siihen häiriöön).

Et ääääääh. Kehtaisinko yrittää varata itselle sen osallistumispaikan mahdollisesti jonkun toisen, jonka koira on koevalmiimpi, nenän edestä vai harjoittelisiko vaan ihan rauhassa näitä nykyisiä juttuja, jotka eivät tosiaan vielä koevalmiilla tasolla ole.. -_-

((MUOKS)) Oikea ötökkä.

Muokattu viimeksi: 05.06.14 14.09
Kun aurinko nousee on pakko liikkua.
05.06.2014 14.12
022662461_r
Helsinki

Kenna, varaa ihmeessä. Ei siinä mitään häviäkään, hyvää treeniä. :)

Minäkin olen tänään menossa tokoepiksiin ihan ajatuksella, että hyvät treenit. Siellä palkkaaminen nollaa liikkeet, mutta mepä emme olekaan menossa kisaamaan vaan tekemään koemaista treeniä. Ts. aion niitä nollia ottaakin yllättävillä palkoilla ja opettaa koiria, että kisatilanteetkin on tosi jänniä, eikä lainkaan tylsiä.

http://wipoe.blogspot.fi
05.06.2014 14.50
Nauru kirjoitti:
Kenna, varaa ihmeessä. Ei siinä mitään häviäkään, hyvää treeniä. :)

Joo näin se järjestäjäpoppoonkin väki sanoi kun tuskailin asiaa ja olen minäkin sitä mieltä. Mutta silti jotenkin tulee huono omatunto, jos/kun ilmoitan oman täysin aloittelevan koiran sinne ja saan paikan, mutta sen vuoksi joku, joka esimerkiksi on menossa kokeeseen ja tarvitsisi/haluaisi tehdä sellaisen epävirallisen kokeen siihen alle, jäisi ilman paikkaa. - Ihana tämä ihmismieli. :D

No, onneksi tässä on vielä aikaa tuskailla. =D Ennakkoilmoittautuminen alkaa vasta 16.6. - mutta silloin varmasti pitäisi melkeinpä jo olla kärppänä koira ilmoittamassa, tai paikka jää saamatta, kun koiria otetaan mukaan vaan 15.

Muokattu viimeksi: 05.06.14 14.50
Kun aurinko nousee on pakko liikkua.
05.06.2014 16.33
022625385_r
Jyväskylä

Kenna, sinne vaan! Joku/jotkut saattaa jäädä ulkopuolelle, mutta itsepä olet sen verran ajoissa liikkellä, että tässä tapauksessa voit nyt unohtaa ihanan ihmismielen. ; D

Meillä olisi Windyn kanssa sunnuntaina koe. Toinen avoykkönen olisi tietty toivottu, mutta treenimäärä on ollut sen verran vähäinen, että taidetaan nyt jäädä tulostoiveesta paitsi. Seuruuseen ollaan saatu rakennettua hyvää fiilistä ja luoksetuloa ollaan tehty takapalkalla, mutta estettä ei olla treenattu kuin ehkä kerran viime kokeen jälkeen (huhtikuun alku) ja siitäkin treenistä jäi vielä sellainen fiilis, että täytyy treenata vielä lisää. Nuo kolme asiaa tosiaan olivat viime kokeessa sellaiset, joista jäi vähän huono maku suuhun. Joskin koepaikan pohja oli osittain kurassa/mudassa, joka toki vaikutti tuon hienohelman työskentelyyn erityisesti seuraamisen aikana. Mennään nyt kuitenkin kokeilemaan, että miten menee, kun koe on sen verran lähellä, että voi mennä sinne "vaan treenaamaan".
Toivottavasti ei osuisi hirmuinen helle, eikä sataisi - kesäkisojen ihanuutta.

http://treenikaverit.blogspot.fi/
05.06.2014 20.01
021368558_r
Äänekoski

Joo sinne vaan Kenna treenaamaan. Me ei oltu kanssa ekoihin epiksiin treenattu kaikkia liikkeitä kuntoon. Jäävät oli todella vahvoilla käsimerkeillä, ja muitakin vartaloapuja oli paljon... Samaten ei kestänyt palkkaamattomuutta ja palkkailin todella monessa välissä, joka liikkeen jälkeen. Ei siinä  mitään häviä. Saa itsekkin kokeilla häiriössä tekemistä ja tietää ainakin mitä tulevaisuudessa pitää treenata.

Meidän koetouhut on vähän jäissä, kun en uskalla ilmoitella mihinkään helteiden takia. Meillä on kaikki mehut pois tällä säällä eikä tekemisestä tule mitään. Ajattelin kokeilla löytää jonkun hallikokeen tai sitten lykätä kokeita myöhemmälle syksyyn kenties. Katsotaan nyt... Harmittaa vaan kun meidän piti päästä syksyllä jo avoilemaan, mutta haluaisin ne vikat ykköset kalastella alokkaasta ennen avoilua. Nooh, ehkä me pysytään alossa vielä syksy ja kokeillaan avoa sitten sen jälkeen talvella.

08.06.2014 16.10

Pitkänä lukkoon, uuden voi toki tehdä.

http://www.petsie.fi/main/rules.php?rules=forum

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti