Kääpiöhamsterin poikaset (Jyrsijät > Poikaset)

12.06.2009 12.21
019640147_r
Turku

Onko sinun kääpiöhamsterilla pentuja, vaiko onko se pentujen isä?
Voit myös keskustella siitä, että miten jotkut huolehtii niistä.
Kaikki mukaan vaan!

Muokattu viimeksi: 12.06.09 14.23
12.06.2009 13.33
000048835_r
Puhuttaisiiko ihan poikasista?
16.06.2009 16.37

Olen ostamassa muutaman vuoden päästä kun marsut ovat menneet 2 campbelliä.Laitanko 2 urosta samaan vai 2 naarasta samaan ??HELP.vastatkaa nopeasti

16.06.2009 16.52
minkä ihmeen takia piti vastata nopeesti jos hamsut on vasta vuosien päästä tulossa?
16.06.2009 21.39
000018109_r

Milläperustein Lily ehdottaa kahta naarasta?

17.06.2009 08.35
^ Jos vaikka naaraat on enempi Lilyn mieleen? :) makuasioitahan noi on..
17.06.2009 17.42
000018109_r
Makuasioita toki, mutta haluaisin kuulla että mistä syystä Lily suosittelee kahta naarasta lemmikiksi? Kun kysyjä kysi että kaksi naarasta vai kaksi urosta, niin millä perusteella kaksi naarasta?
18.06.2009 08.25
^ niin noh.. meillä asustelee roboja. :) ja mä otin mielummin tyttölauman kuin poikalauman.. en tiedä miksi, mutta kai se tuntui jotenkin luonnollisemmalta vaihtoehdolta.
18.06.2009 14.51
000018109_r
Niin se on sinun mieliiteesi, siis sinusta tuntui luonnollisemmalta ja sinä halusit niin, mutta ajankin sitä takaa, että miksi sitä pitää suositella. Ja tällä ajoin takaa sitä, että kun Lily on marsu, ja marsu-uroksethan tulee vissiin huonommin toimeen keskenään kun naaraat (?) että jos Lily on tämän pohjalta sanonut että mielummin tyttöpari. Mistä olisin tietenkin päässyt sanomaan että hamsteeilla rosparit voivat jopa tulla paremmin toimeen keskenään kun naaraat ;)
18.06.2009 17.12
En paljoa Cambelleista tiedä. Mutta ajattelin että urokset tulisi huonommin toimeen kuin naaraat. Jaa no taisin olla väärässä, poistan kommenttini.
22.06.2009 08.38
Bondie kirjoitti:
Niin se on sinun mieliiteesi, siis sinusta tuntui luonnollisemmalta ja sinä halusit niin, mutta ajankin sitä takaa, että miksi sitä pitää suositella. Ja tällä ajoin takaa sitä, että kun Lily on marsu, ja marsu-uroksethan tulee vissiin huonommin toimeen keskenään kun naaraat (?) että jos Lily on tämän pohjalta sanonut että mielummin tyttöpari. Mistä olisin tietenkin päässyt sanomaan että hamsteeilla rosparit voivat jopa tulla paremmin toimeen keskenään kun naaraat ;)
Niin no joo.. en mä sitä noin ajatellut. :)
27.07.2009 07.50
kirjoitti:

Olen ostamassa muutaman vuoden päästä kun marsut ovat menneet 2 campbelliä.Laitanko 2 urosta samaan vai 2 naarasta samaan ??HELP.vastatkaa nopeasti

miks nopeesti,hamsuthan tulee vasta vuosien päästä?
14.10.2009 17.48
020276814_r
Pori
Mun robo on n.8 kuukautta ja ajattelin voinko pistää sille kaverin joka on vanhempi tai nuorempi ?AUTTAKAA..Kiitos
Muokattu viimeksi: 14.10.09 17.48
04.11.2009 00.27
019956667_r
Jyväskylä

Hamsterisi on jo 8-9kk vanha joten se ei välttämättä enään hyväksy lajitoveria,jos on koko ikänsä yksin asunut, mutta jos kaverin sille välttämättä haluaa niin luovutusikäinen toki samaa sukupuolta oleva poikanen olisi varmin vaihtoehto, tosin tutustuttaminen täytyy hoitaa todella tarkasti vahtien, ettei käy köpelösti. Hamsteri on aina yksilö niinkuin ihminenkin,joten koskaan ei voi varmaksi tietää miten se käyttäytyy lajitoveria kohtaan :)

19.11.2009 18.39
Must yleensä ku ottaa robon nii pitäis ottaa kaks.
01.01.2011 19.22

Hei!

Minulla on 11 kuukautinen talvikko naaras. Ajattelin astuttaa sen, mutta urosta ei löydy. Syy, miksi haluaisin teettää poikaset on, että hamsterini häntä on liian pitkä :/ Löytyykö joltain uros hamsteria Pirkanmaalta? Voisin vaikkapa lainata urostasi joskus viikonlopuksi tai la-su.

01.01.2011 19.41
000048835_r
Nappi kirjoitti:

Hei!

Minulla on 11 kuukautinen talvikko naaras. Ajattelin astuttaa sen, mutta urosta ei löydy. Syy, miksi haluaisin teettää poikaset on, että hamsterini häntä on liian pitkä :/ Löytyykö joltain uros hamsteria Pirkanmaalta? Voisin vaikkapa lainata urostasi joskus viikonlopuksi tai la-su.

Mikä hemmetin syy tuo on teettää poikaset? Häntä liian pitkä, mitä ihmettä? :D
Ja tuo sun hamsteris on jo liian vanha poikasteluihin, paras ikä on puolen vuoden aikoihin.
01.01.2011 19.44
Nappi kirjoitti:

Hei!

Siis mitä?? Tuon ikäisellä ei kannata teettää yhtään poikuetta enää.

Toisekseen, haluat teettää poikueen siksi, että hamsterisi häntä on liian pitkä? Siis mitä ihmettä? Mikä syy tämä on teettää poikaset?

Poikasia EI KOSKAAN teetetä huvikseen eikä minkään tuollaisen syyn takia. Eikä ensinnäkään poikasia teetetä jos ei asiasta tiedetä yhtään mitään.

Tee siis kaikille palvelus ja jätä poikueiden teettäminen vastuullisille ja sen osaaville ihmisille, joilla on poikueiden teettämiselle oikea tarkoitus.

01.01.2011 19.44
Selvä, anteeksi jos hermostuit... :'(
01.01.2011 19.46

Vähemmästäkin sitä ottaa pannuun, kun ei ihmiset ajattele omilla aivoilla eikä käytä järkeä.

Jotain rajaa nyt tuohon touhuun hei oikeasti ihmiset.Ei se poikasten teettäminen ole mikään leikin asia.

Muokattu viimeksi: 01.01.11 19.47
01.01.2011 20.08
Nappi kirjoitti:

Hei!

Siis anteeksi mitä? :D Ensinnäkin jos sillä liian pitkä häntä, yms. Niin mitään poikasia ei kannata teettää. Ei se sitä häntää lyhennä, periytyy vielä poikasillekkin. Lisäksi poikaset ovat aina rasite emolle ja voivat lyhentää elinikää/se voi vaikka kuolla synnytykseen. Mikäli hamsteri on eläinkaupasta niin jo se on minun mielestäni estä teettää yhtään mitään poikasia koskaan talvikolle--> Hybridiriski. Poikasten teettäminen vaatii kokemusta ja tietoa kasvattajalta, sehän on laadun parantamista. Mikäli se ei ole sitä poikueen voisi sanoa olevan turha. Miksi teettää mitään turhaa millekkään eläimelle? Kompsin todellakin Deania, jätä poikasten teettäminen toisille jotka osaavat homman ja jotka teettää järkevästi hyvistä yhdistelmistä standardin mukaisia poikasia vastuullisesti.

Muokattu viimeksi: 01.01.11 20.09
02.01.2011 15.43

Hei kaikille, jotka vastasivat!

On hienoa, että vastasitte, sillä meillä oli 31.12-1.1 kylässä 11-vuotias serkkuni. Meillä on molemmilla samasta poikueesta hamsterit, ja hänen hamsunsa on Kiti. Kitillä on sattumoisin liian pitkä häntä näyttelyyn ja serkkuni valittaa siitä. Hän on todella ärsyttävä, eikä oikeastaan ymmärrä eläimiä, ja olen ihmetellyt hänen äidinsä käyttäytymistä, kun ei huomaa, että Kiti nyt ei vain voi olla heillä. Olen puhunut siitä hänen äidilleen, mutta ei. Heillä on myös kaksi marsua, tosin ne ovat serkkuni isosiskon, mutta serkkuni haluaa, että kaikille heidän eläimilleen pitää teettää poikasia, kun ne nyt vaan on niin söpöjä! Hei haloo! eikö serkkuni tajua?!

Kuitenkin, vanhempani päästivät serkkuni tietokoneelle, kun tämä halusi lähettää "uuden vuoden toivotukset" ja meni "vahingossa" Petsieseen. Hän pääsi käyttäjälleni, koska minulla näkyy valmiina käyttäjä tunnukseni ja salasanakin on valmiina (tämän olen ottanut nyt pois näkyviltä). No, hän tuli tänne, kun niin haluaa teettää poikasia.

Joten, vastustakaa, jos joku vielä kyselee täällä poikasten teettämisestä, minusta olisi parempi, jos vain asianmukaiset kasvattajat niitä poikasia teettäisivät!

Kiitos teille, jotka vastasitte, toivon, että serkkuni siitä oppi jotain! Kiitos!

Muokattu viimeksi: 02.01.11 16.52
03.01.2011 09.53
Vili, voi kuulostaa keksityltä, mutta ihan tosi, totta on (: Ymmärrän täysin epäilysi, sillä tuo ei ole mikään pikku juttu. Voin laittaa vaikka Petsieeseen kuvan Napista häntänsä kanssa, niin näet, ettei omalla hamsterillani ole liian pitkää häntää (:
Muokattu viimeksi: 03.01.11 17.47
06.01.2011 12.58
000049532_r
Meillä on ihan ok sukuinen cämpsy uros ja ajattelin ostaa seuraavaksi pari paperillista naarasta. Jos ei satu tulemaan kovin paljoa mutkia matkaan, niin meillä saattaa syntyä myös cämpsy pesue jossain vaiheessa :)
07.01.2011 22.27
Aiheesta eksyneet viestit poistettu. Ja sitten takaisin aiheeseen, kiitos :)
10.03.2011 01.22
020777918_r
Tampere

Roborovskeihin voin vastata että niitä pidetään mieluummin minimissään pareittain. Enemmin tyttöjä koska pojilla voi tulla 4kk iän jälkeen taisteluja ja kaikkien robojen kohdalla on suotavaa olla varautunut myös erottamiseen koko niiden elämän.

Tytöt tulee ennemmin toimeen keskenään.

Robon kanssa voi laittaa nuoremman kaverin tai etsiä toista samaa ikää tai ottaa 2 samanikäistä mutta samaa sukupuolta kuin vanha ja ympätä ne yhteen mutta HUOM ne 2 voi syrjiä sitä vanhaa. Tässäkin tapauksessa oltava valmis sitten erottamaan jos ei toimi.

Päivän vinkki jos yhdistät kaksi tuntematonta roboa ota boksi ja siivoa se pesten hyvin. Sen jälkeen muuta sisustusta ja ruokapaikkoja. Kun hajut on oudot on se uusi paikka jolloin uusi kaverikin menee helpommin läpi.

Mulle tuli 1,4v robo poika loppuelämäksi. Laitoin sen uuteen paikkaan tytön kanssa (pojalla kasvain niin ei pelkoa lapsista) ja hyvin meni. Ensin mies ihmetteli mitä saanko seuraa, sitten ne eleli onnellisina joulun yli ennen ku jouduttiin mies lopettamaan. Eli voi onnistua vaikka vanha ja nuori hamsu.

12.03.2011 14.09

Hellou (:

Minkä ikäisenä käppänälle kannattaa ensipoikue teettää? Olen tietoinen, että omat hamsterini ovat jo liian vanhoja, enkä halua turhaan teettääkkään poikasia, kun olisivat turhiakin.

12.03.2011 23.51
020901323_r
Tampere

Mun mielestä 4kk+ on hyvä omasta mielestä. Silloin hamsu on kasvanut kunnolla ja kehitys häiriinny. Omani sai juuri ekan poikueen 4kk iässä noin abaut ja hyvin näyttää jaksavan. Voi lueskella tuolta blogista ja katsella kuvia (anteeksi) joita yritän sinne laitella.

Mansikka tais olla noin 1v kun ekat sai mutta ne olikin puhdas vahinko. Oli kaksi "tyttöä" yhdessä.

Sen että syrkillä 6kk on tuo knikin takia. Niin ja se syy miksi teettää ne poikaset.

13.03.2011 12.34
↑ Kiitos, katselen mielelläni kakaroidesi kuvia ;)
20.03.2011 21.07
020901323_r
Tampere
Nyt sitten juhlitaan ja rajusti. Meidän länttirobot sai vaaveja, bileet pystyyn ja skumppa esille... enää ei ketuta... nyt on parit poikaset kasvamassa...

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti