2 kissanpentua samaan aikaan? (Kissat > Pennut)

17.06.2009 09.29
hei,kaipaisin neuvoa olemme ottamassa pentuja ja haluaisimme 2 jotta niillä olisi myös eläin seuraa.Mutta olen kuullut että 2 pentua tekee tuhoa kotona ja hajoittavat paikkoja.Ja että niitä on vaikeampi opettaa talon tavoille.kiitos jo vastauksista,onko kenelläkään kokemuksia.
17.06.2009 10.00
021316400_r
Kiuruvesi

Ei ole kokemusta, mutta ne ovat vielä pentuja. Ne voivat olla villeja tai tosi ujoja. Riippuu ihan luonteesta. Jos ne alkavat tekemään jotain ilkeyttä, niin ottaa vain pois siitä. Yksinollessaan laittakaan yhteen huoneeseen missä ei ole niin särkyvää tavaraa.

Hanki iso raapimispuu ja muista että ottakaa pennut 12vk iässä.

17.06.2009 10.23
022437786_r
Kun me otimme Onnin, olisimme saaneet myös toisen vielä vapaana olevan pennun, mutta meille sanottiin, että jos ottaa kaksi samaan aikaan, niistä voi tulla sellaisia, että ne viihtyvät vain toistensa seurassa, eivätkä oikein totu ihmiseen.
Siksi me päätimme ottaa aluksi yhden, ja ehkä sitten myöhemmin jostain toisen kissan. Tuntuu ihan hyvältä päätökseltä, Onni on nyt todella ihmisrakas ja seurallinen, aina mukana menossa.

Minulla ei tietenkään ole kokemusta, että olisiko niistä pennuista tullut sitten sellaisia.
Suosittelen kuitenkin vielä harkitsemaan kahden pennun ottoa samaan aikaan, sillä onhan kahdesta pennusta paljon enemmän vaivaa kuin yhdestä.
17.06.2009 11.16
Kahden kissan omistajana olen sitä mieltä, että vaikka kissa ei varsinaisesti laumaeläin olekaan, niin ihmisen seura ei koskaan korvaa toisen kissan seuraa.
Tuhansia vuosia sitten kissoja palvottiin jumalina. Kissat eivät ole tätä koskaan unohtaneet.
17.06.2009 11.19
021685332_r
Oulu
Meillä Viuhtilla ja Vaakulla on vain viikko ikäeroa, toinen on itsenäisempi ja toinen hellyydenkipeä. Ei ole meillä juurikaan tuhoja tehty, kun on leikitetty tarpeeksi ja näin.
17.06.2009 11.23
Viiru// Mietin juuri itsekin, että tuskin kauheasti tarvitsee kissan itseään viihdyttää tuhoja tekemällä jos on seuraa toisesta kissasta.
Tuhansia vuosia sitten kissoja palvottiin jumalina. Kissat eivät ole tätä koskaan unohtaneet.
17.06.2009 18.49
021118579_r
Outokumpu

Kaksi kissaa on hyvä olla, niille on seuraa toisistaan ja niinkuin Lilli jo sanoikin, että ihminen ei korvaa toisen kissan seuraa.

Ei ne pennut kovin paljon tuhoa tee, kun vaan jaksaa leikittää ja opettaa heti talon talon tavoille.

17.06.2009 19.12
000048229_r
juu kyllä mä tiedän monia jotka kaksi pentua samaan aikaan ottaneet, eikä ole koko talo tuhottu kun opettaa , kuten sanottukin talon tavoille heti. On niille toisistaan seuraa väistämättä.
17.06.2009 19.16
Ei ole kokemusta, mutta minä mielummin tekisin niin että odottaisin kunnes toinen pentu on oppinut edes vähän siisteyskasvatusta ja perus tottelevaisuutta. Sitten ottaisin toisen koiran. :)
17.06.2009 19.54
Nyyti kirjoitti:
Ei ole kokemusta, mutta minä mielummin tekisin niin että odottaisin kunnes toinen pentu on oppinut edes vähän siisteyskasvatusta ja perus tottelevaisuutta. Sitten ottaisin toisen koiran. :)
Kissoista tuo tyyppi kylläkin puhuu XD
17.06.2009 19.55
000039615_r
Mäki luulin että kyse koirista, otsikointi olisi voinut kertoa mistä eläimestä kyse :)
17.06.2009 19.59
Helmi kirjoitti:
Nyyti kirjoitti:
Kissoista tuo tyyppi kylläkin puhuu XD
AIJAA o.O No otsikko hämää, eikä tossa alotusviestissä mainita kertaakaan sanaa kissa. Ja jos ei mainita eläinlajia niin enhän minä sitten tajua mistä on kyse :D
17.06.2009 20.00
000048229_r
joo mutta tää on kissaosastolla^
17.06.2009 20.01

Yleensä jos aihe on kissapuolella, niin puhutaan kissoista.

Muoks// Onni kerkesi ensin

Muokattu viimeksi: 17.06.09 20.04
17.06.2009 20.01
Niimpä Nyyti. Rupesin sit kattelee tota osastoo, ku ei kissa sanaa mainita kertaakaa..
17.06.2009 20.04
Onni kirjoitti:
Näin on, näin on, mutta en minä mitään pientä pränttiä rupea lukemaan tuotla ylänurkassa jokaisesta keskustelusta. Otsikointia voisi mielestäni muuttaa selkeämmäksi ettei tälläsiä erehdyksiä satu :)
17.06.2009 20.07
020067473_r
Helsinki
No hei c'mon, ihan kuin koirapuolella kaikista otsikoista löytyis se sana koira. Ihmejuttua taas et koirapuolella sitä ei tarvitse olla, mutta muiden lajien otsikoissa tarvitsee.
Mitäs me pienistä, kun ei pienetkään meistä!
17.06.2009 20.08
021316400_r
Kiuruvesi

^ Niimpä.

17.06.2009 20.13
Pemi kirjoitti:
No hei c'mon, ihan kuin koirapuolella kaikista otsikoista löytyis se sana koira. Ihmejuttua taas et koirapuolella sitä ei tarvitse olla, mutta muiden lajien otsikoissa tarvitsee.
Hahha, en ole missään vaiheessa väittänyt etteikö tätä koirapuolella pitäisi olla. Ei tarvitse heti luulla rasistiseksi jos erehdyn jossain kissa aiheisessa keskustelussa, ja pyytäisin jos jotain asiaa voisi muuttaa. Annetaan asian vain olla, jä jätetään keskustelu oman arvoonsa.
Muokattu viimeksi: 17.06.09 20.14
17.06.2009 20.18
021316400_r
Kiuruvesi

Rasistinen? oo

Pemi tarkoitti ihan muuta mielestäni, mitä sinä kerrot. Ei hän väittänyt että tämän pitäisi olla koirien puolella ;)

17.06.2009 20.24
Mörö kirjoitti:

Rasistinen? oo

Pemi tarkoitti ihan muuta mielestäni, mitä sinä kerrot. Ei hän väittänyt että tämän pitäisi olla koirien puolella ;)

Rasismin ei aina tarvitse viitata ihmiseen. :) Ei hän tietenkään väittänyt että tämän pitäisi olla koirien puolella, mutta väitti että minun mielestä (muidenkin koiranomistajien(?)) koirien otsikoinissa ei tarvitse olla sanaa koira vaikka en koskaan niin väittänyt.
17.06.2009 20.32
021316400_r
Kiuruvesi
Olempas huono lukemaan ^^ Hyvä, että selvensit asiasi tarkoitusta.
17.06.2009 21.08
020006105_r
meillä kaikki kissat ovat sisaruksia ja aina ollaan otettu kerralla kaksi pentua. itsekkin olen sitä mieltä ettei ihmisen seura korvaa lajitoveria koskaan.
plussaa kahden kissan samaan aikaan ottamisesta on ehkä se että ne ei ainakaan oman kokemuksen mukaan tee paljoakaan tuhoja kun aika menee kahdestaan telmimisessä,kun taas yksin oleva kissan pentu voi helpommin tekemisen puutteesta ruveta paikkoja tutkiessaan puremaan pihoja,repimään tapetteja. ja kissat nauttivat kun on uudessa paikassa joku tuttu ns.''turvana''. ja kyllä kahta pentua on helpompi opettaa tavoille kun taas yhtä.ne kun matkimalla toisiaan oppivat. toki se riippuu kissastakin.

kannatan kahden kissan ottamista,itse kun on huomannut miten paljon niillä on iloa toisten seurasta etenkin pentuna. :)
17.06.2009 21.11
000048229_r
Nyyti kirjoitti:
Onni kirjoitti:
Näin on, näin on, mutta en minä mitään pientä pränttiä rupea lukemaan tuotla ylänurkassa jokaisesta keskustelusta. Otsikointia voisi mielestäni muuttaa selkeämmäksi ettei tälläsiä erehdyksiä satu
juu samaa mieltä että otsikointia voisi parantaa mutta ehkäpä kaikille ei tule mieleen että voi tulla erehdyksiä tässäkin asiassa.
mutta joo aika ot
17.06.2009 22.24
Otsikkoa muokattu.
http://www.petsie.fi/main/rules.php?rules=forum
18.06.2009 00.17
019315882_r
Saarijärvi
Meillä otettiin samaan aikaan 4 pentua, eivät hajottaneet paikkoja ja hyvin ihmisrakkaita niistä tuli (eivät siis koko ajan olleet vain keskenään). Että jos on aikaa ja varaa hoitaa useampaa pentua, niin kannattaa ottaa. :)
20.06.2009 14.14

Kun mie otin Tikrun, ajattelin heti että olisi kiva jos sisko pääsisi mukaan.

Mutta en ole varma miten ne olisivat käyttäyneet, ainakin siellä koti puolessa he painivat :)

On kokemusta, mutta kissat olivat jo aikuistumassa, eivät he rikkoneet paikkoja. Mutta leikkivät aina. Kissojen nimet olivat; Kille ja Lilli. Ja ne olivat kaksoset, heitä ei voinut erottaa, mutta kun Lilli sitten kuoli, Kille oli todella yksinäinen ja laiskistui.

21.06.2009 23.04

Pennut on pentuja ja pennut tykkää aina riehuu keskenään. on meijänkin kissa pudottanu yhen kukkamaljakon mutta sitä me osattiin odottaakkin ja muuten yks hyvä konsti joka toimii nii aina kun kissat tekee jotain pahaa kuten pomppii pöydillä, raapii huonekaluja kannattaa suihkuttaa suihkepullolla kunhan vaan muistaa että SUIHKUPULLO JOSSA ON OLLUT JOTAIN MYRKKYÄ KUTEN PESUAINETTA EI SAA MISSÄÄN TAPAUKSESSA SAA KÄYTTÄÄ SILLÄ SUIHKEPULLOSTA VOI IRROTA MYRKKYÄ

Suihke pulloja saa ostettua esim Prismoista, citymarketeista ja ne ei maksa kun jotain 3€ ehkä. ja ensinhän tuntuu että suihkuttaminen ei auta mutta sitä kannattaa vaan jatkaa ja jatkaa ja ulkoiluvaljaat kannattaa ostaa ja alkaa ulkoiluttamaan.

ja mörö kissanpentuja kannattaa hommata 2 kappaletta että niillä olis kaksisteenkin jotain tekemistä sillä aikaa kun vanhemmat on töissä ja lapset koulussa

21.06.2009 23.11
Meille tuli kaksi pentua samaan aikaan ja hyvin ollaan pärjäilty. Toinen on mielettömän ihmisrakas, toinen on sitten itsenäisempi tapaus. En näe mitään syytä miksei voisi ottaa kahta pentua kerralla, koska tosiaan, eivät ole laumaeläimiä siinä missä koirat. Sisäsiisteysopetus on tietenkin kaksinkertainen ja tuhot myös ;)
15.02.2011 22.31
Meille tuli kaksi kissaa samaan aikaan, persialainen pentu lenni ja sen puolipersialainen "sisko" lulu samasta perheestä, sen äiti oli vaan käynyt vähän vieraissa. :) Saatiin lulu mukaan ja ollaan oltu todella tyytyväisiä. Ne hoivaavat toisiaan, leikkivät keskenään, aivan unelma tilanne. Ei ollut pikkuisille niin suuri järkytyskään uuteen paikkaan tulo kun oli tuttu ja turvallinen kaveri mukana <3

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti