Mitämieltä ootte noista lanteista? - Sivu 13 (Yleinen keskustelu > Petsie)

22.07.2009 22.11
Jos Tiukua ei miellytä Petsie, niin hän on hyvä ja poistuu. Turha tänne jäädä itkeskelemään ja valittamaan TOISTEN teoista.
22.07.2009 22.11
021198159_r
Hamina

Ja edelleenkin Vihaan ihmisiä jotka laittaa rahansa turhuuteen.

Siitä sitten vihaat. On kyllä sullakin syyt vihata. Raha saattoi käyttäjästä mennä juuri oikeaan paikkaan, mitä se sinua kaivelee? Jonkun mielestä eläinten pito on turhaa, toiselle auto on turha, toiset pitävät lomaa turhina. Turhat asiat voivat olla toisille tärkeitä.

Siis sua oikeesti kaivelee sininen laatikko, keltanen pieni leipä,anna herkku lause yläkulmassa, ja se kun muut täällä haaskaa rahaa turhuuteen?

22.07.2009 22.11
000052516_r
Sulo kirjoitti:
Tiuku kirjoitti:
Sulo kirjoitti:
mitä se tiukun persettä kutittaa mitä muut haluaa tehdä? jos sulle se 5€ on niin prkleen iso raha, niin okei? yleensä ihmiset tekee työkseen sitä mitä ne tykkää. olisit ilonen että tää paikka täällä on.

Paikka muiden juokossa. Elikkä en ole iloinen asiasta.

Puhu vain sinä kun vanhemmat maksavat sinullekkin todennäköisesti vielä puhelinlaskusi. ;)

no mikset sitten lähde täältä? turha itkeä.
ja itseasiassa maksan itse puhelinlaskuni, jos totta puhutaan :)

Saahan sitä netissä puhua mitä huvittaa, enkä ainakaan sinun takia täältä lähde. :D
Turha luulo, enkä muuten itke

Olen kutenkin jo niin iso ihminen ja tienaan itse rahat puhelinlaskuja varten. ;)

22.07.2009 22.12
000052516_r

Ja taas on täällä kaikki näsä viisaat kommentoimasa MINUN mielipidettäni. :D

Juu tämä likka painuu ihan asiallisille foorumeille keskustelemaan, kun ei kerran saa omaa mielipidettään ilmasiat täälläkään ikinä ilman että vakio naamat on päätään minun sanomisistaan aukomassa. :D

Ja täällä käyn vain sen takia että voin pitää kavereihini yhteyttä. ;)
Että en ole poistumassa teinien itkemisen takia. ;)

Muokattu viimeksi: 22.07.09 22.13
22.07.2009 22.13

Okei..Siis mitenkäs muuten tämä homma..Tai no anti olla...Siis öö valaiskaa ihmeessä mua tyhmempää tässä asiassa ja kertokaapa joku että mihinkäs ne kaikkien maksamat 5€:set muuten menevät...?

Joo luin jo että johonkin Petsien Ylläpitämiseen tai jotai vastaavaa...Tämä ihan jees ajatus joka on nyt toteutettu mutta kun mäkään en oikein pysty uskomaan että siis ne jokaisen maksamat vitoset siis menevät "hyväntekeväisyyteen"...

Anteeksi tämä epäileväisyyteni mutta siis okei jos mä nyt maksan sen femman niin mikäpä mulle todistaa sen että se maksamani femma Oikeasti menee johonkin hyvään...?

Jos menee niin hyvä mutta jos ei mene niin juu...

Paljokohan noi puhelinoperaattorit hyötyykään tästä asiasta...

Mutta nyt vedän turpani rullalle ja niin edelleen mutta halusin vaan vähä tiedustella kun ainakin Tiukulla on ollut ihan hyviä pointteja viesteissään.

että onks tää nyt siis ihan totta vaiko joku vedätys...?

MUOKS! niin muutens siis kenellekkään en sitten tarkoita todellakaan mitään henk.kohtasta tällä viestilläni mutta siis haluisin vaan tätä asiaa vähä pohdiskella joka kantilta...

Muokattu viimeksi: 22.07.09 22.15
22.07.2009 22.13
022471599_r
Lahti

Ja ihan vain sanon että inhoan yli kaiken rahojaan haaskaavia ihmisiä.
Ei petsie ole teille elämä ja vaikka se kaatuisi niin mitä sitten?

Mistäs tiedät? Se, että sinua ei haittaisi Petsien kaatuminen ei tarkoita sitä, etteikö se jotakuta muuta haittaisi.

Saa toki inhota ketä tahansa haluaa, mutten tosiaankaan ymmärrä, mitä sinua haittaa miten muut käyttävät rahansa? Ei muuta kuin sukanvarteen kaikki rahat, niistä on haudassa lopulta varmaan paljon iloa...

Ja lisäksi Tiuku voisi lakata viittaamasta käyttäjien ikään, älykkyyteen tai muuhunkaan mikä ei ole tässä keskustelussa olennaista? Vai tekeekö ikä ihmisestä automaattisesti fiksun? Minun kokemusteni mukaan ei.

Muokattu viimeksi: 22.07.09 22.16
Ethän tue pentutehtailua?
22.07.2009 22.14

Miksi vihata toista sen takia että laittaa rahansa turhuuteen? Varsinkin, kun tässäkään ei voi olla varma että se menisi turhuuteen.. Miten se on Tiukun ongelma, vaikka joku innostuisi laittamaan suurempiakin summia turhuuksiin? :) Istuinpa juuri 2,5 tuntia elokuvateatterissa ja maksoin lipustani 9e, ostinpa vielä lipun siskollenikin joten siinä meni pari kymppiä ihan vaan turhuuteen, vaikka luultavasti joskus vuosien päästä sama elokuva tulee jo ilmaiskanaviltakin. Luulenpa, että esim. Suomessakin jokainen ihminen vähintään kerran elämässään laittaa rahaa turhuuteen, onko se syy vihata kaikkia?

Ja tämä petsien rahajuttukin on tosiaan ihan vapaaehtoinen, en ymmärrä mitä siitä on haittaa kenellekkään niin kauan kun ei pakoteta maksamaan tai suosita maksavia.

22.07.2009 22.14
Tiuku kirjoitti:

Juu tämä likka painuu ihan asiallisille foorumeille keskustelemaan, kun ei kerran saa omaa mielipidettään ilmasiat täälläkään ikinä ilman että vakio naamat on päätään minun sanomisistaan aukomassa. :D

Olet itsekin teini. Teinihän tulee englannin kielestä, jolloin myös "nineteen" on teini. ;)
22.07.2009 22.15

Olen kutenkin jo niin iso ihminen ja tienaan itse rahat puhelinlaskuja varten.

Vaikutatkin tosi "isolta" ihmiseltä noiden juttujes perusteella :D Pitäiskö vielä kasvaa aikuiseksi?

22.07.2009 22.17
000052516_r

murre// kasvahan sinäkin isommaksi kun päätäsi auot kuin pikku kakara. :D
Ihan samalla tavalla sinäkin olet minun tasollani. :)

Et ole sen fiksumpi itsekkään.

Cooney// Ihan kuule tiedoksi etten enää kauaa ole englannin kielen mukaan teini, vaikka pentumaisesti joskus käyttäydynkin. ;)
Että äläpäs kovin sitä pilkkua ala kuksimaan itsekkään.

22.07.2009 22.18
020167720_r
Uusikaupunki
Cooney kirjoitti:
Tiuku kirjoitti:

Olet itsekin teini. Teinihän tulee englannin kielestä, jolloin myös "nineteen" on teini. ;)
Veikkaanpa että aika moni joka tuo tukijäsenyyden on maksanut on myös itse omat rahansa tieneeva ja puhelin laskunsa maksava :D Miksi pitää yleistää? Kukaan ei ole mielipidettäsi ollut kumoamassa, tottakai saa olla omaa mieltä eikä tarvitse kaavoihin kagistua, mutta et voi kyllä kenellekään sanoa että ¨tyhmää maksaa tyhjästä¨
¨Fakta on vain jähmeä mielipide¨
22.07.2009 22.18
019080915_r
Helsinki

Tiuku: sinä kauniisti ilmaisit näin: "Vaikka kuin sitä väitätte niin on paljon tullut atk alan ihmisiä jututettua eikä se pelkkä koodaaminen kyllä heitä elätä."

- Mun ukko tienaa tolla abouttirallaa paritonnia kuussa, ja sä väität ettei se pelkkä koodaminen elätä? Ja KYLLÄ, työkseen hän ei tee mitään muuta kuin koodaa.

Ja voinen lyödä vetoa että ainakin kolme jotka kirjoituksiisi kommentoi, jota sinä kutsut teineiksi, on monen monta vuotta sinua vanhempi, ja voin lukea itseni sinua vanhempien kastiin myöskin.

Jos nyt vaan vetäisit ne valiumit nassuun ja lähtisit vaikka lenkille tai jotain hyödyllistä. Annat itsestäsi melko typerän kuvan tuollaisella pintakiiltoisella jankkaamisella ilman perusteluja, ja väität faktoina asioita, jotka eivät edes ole totta.

Huh.

Ja kyllä, minä menen opiskelijabudjetilla, maksan itse vuokrani, sähköni, lemmikkeilleni kaiken tarpeellisen, puhelinlaskut, ruuat ym. ja silti selität että kun ollaan niin rikkaita :p Faktaapa joopa joo, elämästä taitaa se tärkein osa olla vielä kokematta.

Muokattu viimeksi: 22.07.09 22.20
>> www.petpursuit.net >> In a perfect world every dog would have a home and every home would have a dog.
22.07.2009 22.18
Tiuku kirjoitti:

Mielipiteen saa ilmaista, mutta sitä ei tarvitse hokea koko ajan. Okei, olet kaikkea vastaan ja sinusta 5€ on iso raha, mikä menee tässä tapauksessa turhaan tarkoitukseen. Sinut on kuultu. Otit itsekin kantaa muiden mielipiteisiin, miksi omiasi ei saa kommentoida?

Tuo on jo niin noloa että pitää vetää teini-ikä mukaan, ikä on vain numero. Et ole ainoa aikuinen täällä, älä luulekaan.

22.07.2009 22.18
Tiuku kirjoitti:
kirjoitti:

Niin ja kuin monta on ilman työpaikkaa suomessa?
5 ei siihen verrattuna ole kuin minimaalinen osa.

Ja edelleenkin Vihaan ihmisiä jotka laittaa rahansa turhuuteen.

Mä käyn töissä ja maksan itse kaikesta, ei ole muiden asia mihin rahani sijoitan. Oon maksanu veroja niin kauan kun mulla on siihen ollut ikää ja voin varmaan lopun palkastani laittaa just siihen mihin tykkään. Huom, nyt puhutaan parista eurosta.
22.07.2009 22.18

Ihan samalla tavalla sinäkin olet minun tasollani.

Tietääkseni en ole täällä haukkunut ihmisiä tuhlaavaisuudesta montaa sivua? :D

22.07.2009 22.19

^ En ala pilkkua kuule nussimaan. Totesin vain, että turha isotella toisille.

"Että en ole poistumassa teinien itkemisen takia." <-- Minusta vaikuttaa todella isottelevalta.

22.07.2009 22.20
Tiuku kirjoitti:

Ihan samalla tavalla sinäkin olet minun tasollani. :)

Et ole sen fiksumpi itsekkään.

Cooney// Ihan kuule tiedoksi etten enää kauaa ole englannin kielen mukaan teini, vaikka pentumaisesti joskus käyttäydynkin. ;)
Että äläpäs kovin sitä pilkkua ala kuksimaan itsekkään.

Huh heijaa mitä tekstiä.
22.07.2009 22.20

Kira: Jos nyt vaan vetäisit ne valiumit nassuun ja lähtisit vaikka lenkille tai jotain hyödyllistä. Annat itsestäsi melko typerän kuvan tuollaisella pintakiiltoisella jankkaamisella ilman perusteluja, ja väität faktoina asioita, jotka eivät edes ole totta.

Komps! Hyvin sanottu. Kyllä koodarit tienaa. Tai siis nehän ne vasta tienaakin. Ja tästä on omakohtaista kokemusta ;)

22.07.2009 22.21
020111990_r
Jyväskylä
Lukkoon. Ei ole enään ollenkaan keskustelua lanteista niinkuin kuuluisi.
22.07.2009 22.21
Tämä mielipidekeskustelu on karannu kyllä ihan käsistä. Mun mielestä tätä paikkaa ei huononna lantit tms. vaan tälläinen jonninjoutava länkyttäminen mielipideasioista.
22.07.2009 22.22
Ei tämä tukijäsen juttu ole mikään paha asia ne jotka haluavat tukea saavat tukea
22.07.2009 22.26
019453697_r
Rasmus kirjoitti:
Tiuku kirjoitti:

Kaikista helpoin kun petsien ylläpito hankkiin OIKEAN työn sen leivän pöytään hankkimiseksi ja rupeaa pitämään tätä pystyssä harrastus mielessä.

Se on minun mielipiteeni ihan joka nettiosoitteesta jolla joku koittaa kituuttaa leipää pöytään.

Ja minä olen niin paljon kuullut ja nähnyt politiikassa ja ( wincapitan ) kohdalla että en luota yhteenkään asiaan enää 100% varmasti että rahat menevät hyväntekeväisyyteen.

En usko enkä koskaan tule uskomaan.

Ennemmin todellakin ostan sillä 5€:lla ruokaa niin itselle kuin eläimillekkin.
Paljon parempaa käyttöä löytyy sillekkin viitoselle jonka jotkut nakkaa menemään.
Niin no sehän kertoo sitten siitä että niillä henkilöillä joko vanhemmat maksaa puhelinlaskut tai rahaa on kuin roskaa. :)

Köyhät/vähävaraiset ei paljon voi turhuuksista maksaa.

Jep, mäkin oon toosi rikas telakkalainen :D
Eli toisin sanoen persauki, mutta väliäkö sillä :D Kerran täällä vaan eletään enkä koe että maailmani kaatuu siihen että laitan 5€ sellaisen nettiyhteisön hyväksi jossa on mukava käydä ja on mukavia saman tyyppisiä ihmisiä joiden kanssa voi jutustella ummet ja lammet :D Jätän sitten vaikka 2 energia juomaa ostamatta ja kappas siinähän se vitonen jo tuli takaisin :D

Olen samaa mieltä Rasmuksen kanssa! Ja vaikka Tiuku ei juo sitä perskeleen energia juomaa, niin veikkaanpa että ostat jotain muuta ei niin hyödyllistä. Esim pari karkki pussia ja se viitonen tulee siitä. :D

Mun mielestä tää on ihan ok juttu, ja ihan mielenkiinnolla/ tukemista varten maksoin tuon 5 € vaikka en mikään rikas olekkaan. Mutta niinkuin Rasmus sanoikin niin ei minunkaan talous kärsi yhestä 5 €.

22.07.2009 22.27
020912178_r
Helsinki

Ei herranjestas, tämähän alkaa menemään jo erittäin lapselliseksi. Jos ei koe saavansa rahalleen vastinetta niin on sitten maksamatta. Miksi se, että joku haluaa tukea petsietä on niin kamalan iso kynnys joillekkin? Monet haluavat parannusta palveluun, ja lahjoitus on helppo ja pieni tapa yrittää vaikuttaa petsien parantamiseen, ja se on vielä vapaaehtoinenkin - joten vähäosaisten ei sitä tarvitse tehdä, mutta ei täällä ollaan heti vihaamassa muita. Kovin kummallista touhua aikuiselta ihmiseltä.

en ole poistumassa teinien itkemisen takia

Aika erikoista käyttäytymistä. Ainoa, joka täällä on käyttäytynyt silmiinpistävän "teinimäisesti" taitaa olla hän joka haukkuu muita tyhmiksi, kun ovat erimieltä hänen kanssaan, tai koittavat saada selvennyt hänen mielipiteistään. Kyllä luulisi että kun on niin aikuinen ihminen, osaa perustella mielipiteensä ilman turhaa nimittelyä.
I'd like to fly, but my wings have been so denied
22.07.2009 22.28

Mä ymmärrän negatiiviset kommentit mut sit en ymmärrä sitä et muiden ns. "huvi" tms tyrmätään niiden omien kommenttien nojalla. Sekä sitä en myöskään ymmärrä että miksi muut ihmiset saavat sanoa ne neg kommenttinsa mutta heidän kommentteihinsa ei saisi enää sanoa kommentteja :) Huh huh.

Mutta olen yhäkin sitä mieltä että mun mielestä ne käyttäköön tätä uutta lantti hommaa jotka tykkää jne. Niille jotka ei tykkää ei taida kovin suurta rasitetta olla tuosta yläkulman nosto jutusta ja näistä muutamasta tukijatekstistä. Ja, kaikkeenhan tottuu ;)

22.07.2009 22.29

Minä en nyt näe kenenkään osalta tässä asiassa mitään ongelmaa. Muuta kuin näillä jotka tekevät asiasta itselleen vaikean. Tukijäsenet siis maksavat sen summan (oli nyt hinta mikä tahansa) tämän petsien hyväksi. Sen nyt oletetaan menevän myös hyvään tarkoitukseen, samalla käyttäjä siis saa rahan vastineeksi etuja sekä hyvän mielen.

Myös me, jotka emme ole maksaneet mitään petsien hyväksi, tai mihin raha sitten meneekään, emme saa mitään uutta vastineeksi ja suurimmaksi osaksi olemme siihen varmaan myös tyytyväisiä, koska meiltä ei myöskään viety mitään ominaisuuksia pois. Mekin siis voimme olla ihan hyvillä mielin.

Ongelman itselleen tekevät täällä ne ihmiset, joita haittaa se, että toiset haluavat käyttää näitä etuja hyväkseen ja päinvastoin. Puuttumalla toisten asioihin, voi siis aiheuttaa ongelmia ja mielipahaa, negatiivisia purkauksia kenties. Annetaan ihmisille mielipiteen vapaus ja jos ollaan eri mieltä, asian voi ilmaista asiallisesti tai jättää kokonaan sanomatta. Tässä tapauksessa jälkimmäinen tuntuu paremmalta vaihtoehdolta, sillä ihmisillä tuntuu olevan täällä hermo herkässä.

Pikkusieluksi ei tarvitse siis ryhtyä, asioita voi ratkoa hyvinkin helposti.

En ymmärrä miten tämä keskustelu meni nyt siihen että kuka inhoaa minkäkin tyyppisiä ihmisiä, ja että kuka käyttää rahansa hyödylliseen, tai vähemmän turhiin asioihin. Sekin on varmasti jokaisen oma asia, mihin rahansa tykkää käyttää, saatika sitten miten sen ansaitsee.

Muokattu viimeksi: 22.07.09 22.32
22.07.2009 22.31
019663376_r
Nyt alkaa näyttämään jo juttu siltä, että on vaikea uskoa minua monen monta vuotta vanhempien ihmisten keskustelevan täällä. Jos alkaa itse puhumaan kasvamisesta aikuiseksi, toisten puhelinlaskuista, ym. Mitä ihmettä se liikuttaa, kenen pussista se on pois, vanhempien vai omasta? Jokainen käyttäköön lemmikkinsä mainontaan tai titteleihin rahaa mielin määrin, eipä se ainakaan minua vaikuta.
22.07.2009 22.33
022644852_r
Mynämäki
Gini kirjoitti:

Minä en nyt näe kenenkään osalta tässä asiassa mitään ongelmaa. Muuta kuin näillä jotka tekevät asiasta itselleen vaikean. Tukijäsenet siis maksavat sen summan (oli nyt hinta mikä tahansa) tämän petsien hyväksi. Sen nyt oletetaan menevän myös hyvään tarkoitukseen, samalla käyttäjä siis saa rahan vastineeksi etuja sekä hyvän mielen.

Myös me, jotka emme ole maksaneet mitään petsien hyväksi, tai mihin raha sitten meneekään, emme saa mitään uutta vastineeksi ja suurimmaksi osaksi olemme siihen varmaan myös tyytyväisiä, koska meiltä ei myöskään viety mitään ominaisuuksia pois. Mekin siis voimme olla ihan hyvillä mielin.

Ongelman itselleen tekevät täällä ne ihmiset, joita haittaa se, että toiset haluavat käyttää näitä etuja hyväkseen ja päinvastoin. Puuttumalla toisten asioihin, voi siis aiheuttaa ongelmia ja mielipahaa, negatiivisia purkauksia kenties. Annetaan ihmisille mielipiteen vapaus ja jos ollaan eri mieltä, asian voi ilmaista asiallisesti tai jättää kokonaan sanomatta. Tässä tapauksessa jälkimmäinen tuntuu paremmalta vaihtoehdolta, sillä ihmisillä tuntuu olevan täällä hermo herkässä.

Pikkusieluksi ei tarvitse siis ryhtyä, asioita voi ratkoa hyvinkin helposti.

En tänne kirjoita, koska Gini sen sanoi mitä olisin itse tullut tänne sanomaan muutaman kommentin lukemisen jälkeen.

Tuo oman lemmikin nosto on minustakin turha mutta hyvään tarkoitukseen ne rahat menevät?
"Koirasi voi elää ihmisten kanssa ihmisten maailmassa, mutta sen vaistot kuuluvat silti koiralle" -Victoria Stilwell
22.07.2009 22.36
onhan tää silleen hyvä että on uusia toimintoja, saa petsien tekijätkin jotain vastineeksi kun tänne rekanneet saa huomiota, uusia kavereita jne... ja toi tori homma missä saa esim oman lemmikkinsä etusivulle että huomataan myynti ilmotukset, moni eläin saa varmasti sen kautta uuden omistajan nopeemmin. ja monikin on jo sanonu että niitä ei ole pakko ostaa jollei halua.
22.07.2009 22.36
018501407_r
Jyväskylä
Blondi kirjoitti:

Okei..Siis mitenkäs muuten tämä homma..Tai no anti olla...Siis öö valaiskaa ihmeessä mua tyhmempää tässä asiassa ja kertokaapa joku että mihinkäs ne kaikkien maksamat 5€:set muuten menevät...?

Joo luin jo että johonkin Petsien Ylläpitämiseen tai jotai vastaavaa...Tämä ihan jees ajatus joka on nyt toteutettu mutta kun mäkään en oikein pysty uskomaan että siis ne jokaisen maksamat vitoset siis menevät "hyväntekeväisyyteen"...

Anteeksi tämä epäileväisyyteni mutta siis okei jos mä nyt maksan sen femman niin mikäpä mulle todistaa sen että se maksamani femma Oikeasti menee johonkin hyvään...?

Jos menee niin hyvä mutta jos ei mene niin juu...

Paljokohan noi puhelinoperaattorit hyötyykään tästä asiasta...

Mutta nyt vedän turpani rullalle ja niin edelleen mutta halusin vaan vähä tiedustella kun ainakin Tiukulla on ollut ihan hyviä pointteja viesteissään.

että onks tää nyt siis ihan totta vaiko joku vedätys...?

MUOKS! niin muutens siis kenellekkään en sitten tarkoita todellakaan mitään henk.kohtasta tällä viestilläni mutta siis haluisin vaan tätä asiaa vähä pohdiskella joka kantilta...

Selvennetään toki: palvelun tarjoaa Ideawire Oy, jolle tulot noista lisäarvopalveluista tulee. Rahat noista palveluista ei siis mene hyväntekeväisyyteen. Tiedotamme aina mainoksen/kampanjan yhteydessä, jos jostakin toiminnosta / kampanjasta menee tuotto hyväntekeväisyyteen, esim. aiemmin järjestetty hyväntekeväisyyshuutokauppa. Tällä hetkellä palvelun ylläpitämisestä syntyy enemmän kuluja kuin se tuottaa rahaa, joten tukijäsenyyden tilanneet mahdollistavat palvelun ylläpitämisen ja kehittämisen jatkossakin.

Ei tehdä tästä juupas-eipäs -keskustelua, sillä ei ole olemassa yhtä ja oikeaa mielipidettä. Lanteista saa tykätä tai ei. Jos keskustelu ei jatku asiallisena, vaan menee henkilökohtaisuuksiin: tyhmäksi haukkumiseen jne., niin keskustelu lukotetaan.

..pieni ja vikkelä!
22.07.2009 22.38

Okei no mä ymmärsin tästä Lantti hommasta nyt jotakin...Kiitokset kaikille!

MUOKS! Mutta siis juu minun tarkoitukseni ei siis ollut mitään riidellä tmv.

Että en ymmärrä että miksi täällä pitää nyt kaikkien alkaa riitelemään?

miksi miksi...Ei siinä ole mitään järkeä että maksakaa ne jotka haluu niistä Lanteista ja ne jotka ei haluu niin ei sitten maksa mutta Älkää ny Herranjumala Riidelkö täällä tollasesta asiasta!Sorry mut must vaan Ei ole kiva että täällä pitää kaikkien alkaa jonkun uudistuksen takii käymään toistensa kurkkuihin kiinni..

juu..oli ny huono vertaus kuva mutta eikö mistään voi keskustella sillei asiallisesti...

Muokattu viimeksi: 22.07.09 22.41

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti