Korvateipit - Sivu 2 (Koirat > Yleistä keskustelua koirista)

14.06.2012 19.06
^ Fuilla oli vähän pienempänä teipit eikä se ollut niistä moksiskaan, ei tuntunut edes tiedostavan niitä. Eipä näyttänyt hirveästi kärsivän, ainakaan päällepäin...
14.06.2012 19.13
022309048_r
Pori

Tää on ihan OT mut mun koirat joutunu pakosta kyllä joutunut tekemään kaikenlaista mistä ne ei olisi tykännyt yhtään. Me kaikki olemme eläinrääkkääjiä siis.

Anteeks, mua ärsyttää kauheesti jos sanaa eläinrääkkäystä käytetään tälläsissä asioissa,

Kun on nähnyt oikeasti näitä rääkättyjä koiria, jotka ovat joutuneet kokemaan pelkoa ja kipua niin korvien teippaaminen ei sellaista tuota. Useat koirat eivät edes ignooraa pienen ihmettelyn jälkeen tätä asiaa, pennut tottakai ovat kuin kuutamolla - mutta niinhän pantakin on niille ärsyttävä asia joka killuu kaulassa. Eläinrääkkäystä.

Ja ei oo varmaan monen kauhean vaikea miettiä painoa korvissaan, kun korvakoruja on aika perkuleen painavia mitä ihmiset käyttävät päivittäin.

Turhamaisuutta ja naurettavaa, ei eläinrääkkäystä.

14.06.2012 19.25
Hohhoijaa jos koira joutuu tekee jotain pakosta mikä on sille hyödyllistä on eri asia kuin korvien teippaus. Voisin luetella piiiitkän listan muista asioista joita pidän eläinrääkkäyksenä mm. liika turkkiset koira, häkitys sisällä ja ulkona, näyttelykoirat, oma kotitalon pihalla liikuntansa saavat koirat, lapsen leluksi hankitut koirat ja kurittomat vailla johtajaa olevat koirat. Ei aina tarvitse mennä äärimmäisyyksiin kuten koiran hakkaus ja jättää pienemmät asiat täysin huomioimatta. Tämähän on vain mielipide asia.
14.06.2012 19.44
022309048_r
Pori

Koiraa saa siis "eläinrääkätä" ja pakottaa asioihin, kunhan se juuri onkin omassa päässä hyvin selitetty hyödylliseksi asiaksi. No, niin on nämä muutkin asiat selitetty niiltä tasoilta jotka niitä käyttävät. Se että joku ei ymmärrä tiettyä asiaa, ei tarkoita että ne asiat olisivat eläinrääkkäystä.

Minä itse pidän eläinrääkkäystä sellaisena asiana, joka tuottaa koiralle henkisesti tai fyysisesti kipua/pelkoa tai/ja haittaa arkielämää. Korvateipit ei sitä tee mitenkään. Kyllähän alussa se haittaa koiraa, mutta meillä haittasi pantakin pari viikkoa pentua. Ja tiedän ihmisiä, joiden mielestä pantakin on turha - ei heidän mielestä se kuitenkaan ole eläinrääkkäystä vaikka pakotammekin koiramme pantoihin ja hihnassakävelyyn. Mutta suurimman osa ihmisistä niitä tarvitsee ja pitää hyödyllisenä joten on ihan ok antaa pennun ihmetellä ja rapsuttaa kaulaansa sen parisen viikkoa ennenkuin asiaan sopeudutaan. Minä siis vertaan näitä kahta keskenään, kun pidän aika samantapasina asioina, ei tuota kipua mutta pentua häiritsee kuitenkin tämä outo asia ja tunne kaulassa/korvissa.

Ihan OT, mutta taas naurattaa.. toki jos oikeasti on liikaa turkkia joka haittaa koiran elämää ja varsinkin jos sitä ei hoideta asianmukaisesti, on koiran kaltoinkohtelua, mutta ei ole eläinrääkkäystä harrastaa näyttelyitä, eikä sekään että joku koira on kuriton :D

En ole puhunutkaan mistään äärimmäisyyksistä, vaan on naurettavaa puhua eläinrääkkäyksestä asiassa joka ei koiraa haittaa mitenkään arkielämässä. Minä en pidä mielipide asiana sellaista asiaa, jonka pitäisi lukea laissa ja kaltoinkohtelusta pitäisi tulla vielä jokin seuraus - sakko tai tuomio. Kuriton koira, näyttelykoirat ja korvien teippaaminen ei mene ihan siihen kastiin.

14.06.2012 20.43

Minäpä pidän ja sekin on mielipide asia. Laissahan lukee vaikka mitä eläinkohtelusta, mutta eipä siitä väärin kohtelusta tuu mitään seurauksia, sinne vois lisätä kunnon rankut ja moniamonia asioita, joita eläimelle ei sais tehä. Liika turkki musta on eläinrääkkäystä, kaikki semmoset koirat tulis lopettaa, kuten myös omistajat, ostoa harkitsevat ja kasvattajat. Kuriton koira ei voi henkisesti hyvin, mutta tässähän oli vissiin kyse fyysisestä väkivallasta ennen kun se on yhtään mitään. Mua naurettaa semmoset ihmiset, jotka ottaa toisen mielipiteen hernepuskana nenään ja perustelee ja puolustaa asiaa jota ei itsekkään pidä tärkeänä.

Paremmin mä ymmärrän hännän typpäyksen tai kannusten poiston sillä ne kirpasee vaan kerran, ei oo jatkuva haitta ja kannuksista ja pitkästä hännästä on usein koiralle itselleen vain haittaa esim. metässä kannukset repeilee usein ja halposti ja esim. bokserin häntä joudutaan usein amputoimaan kun se hakkaa sen johonkin terävään kulmaan.

Muokattu viimeksi: 14.06.12 20.49
14.06.2012 20.50
022496060_r
Minäkään en korvien liimausta/teippausta eläinrääkkäykseksi miellä, kun koira ei siitä kärsi. Eri asia sitten liimaisinko korvia, jos sheltilläni olisi pystyt korvat... Riippuu vähän.
"Ja uskon et asiat tapahtuu ja sen huomaa kun jokin suuri eteen astuu."
14.06.2012 21.08
Ite oon teippailua vastaan, ällöttävää ja turhamaista hommaa, mutta ei se silti mitään eläinrääkkäystä ole. Saman verran se on eläinrääkkäystä minun mielestä kuin vaikka öö, ottaa koira kauppareissulle mukaan. (jos koira ei siis pääse samalla reissulla lenkille, pelkästään autoon odottelemaan) En katso todellakaan hyvällä, mutta en ala asiasta reuhaamaankaan, ellei koira näytä kärsivän teippauksista. Itse en oman koiran korviani teippaisi, mutta saa nähdä onko pakko kun lokakuussa tulee sijoitus pehko (jos kaikki menee hyvin). En ala aiheesta tappelemaan, jos kasvattaja on sitä mieltä että korvat on teipattava, mutta ilmaisen kyllä oman mielipiteeni. Toivottavasti ei pyydä teippaamaan.
14.06.2012 21.12
Tää on niin sitä kun koirasta halutaan X näköinen... Miksi sen koiran pitää just olla punasinikeltaraidallinen luppakorvilla, kahden metrin pilkullisella hännällä, 42,323cm jaloilla ja 0,52cm2 silmillä? Miksi koira ei kelpaa sellaisenaan?
14.06.2012 21.31
Myy kirjoitti:

Liika turkki musta on eläinrääkkäystä, kaikki semmoset koirat tulis lopettaa, kuten myös omistajat, ostoa harkitsevat ja kasvattajat.

Aika kovaa tekstiä Millainen on koira jolla on liian pitkä turkki, onko se pitkäkarvainen collie, yorkki vai kenties afgaani?

Mielenkiinnolla kysyn koska luultavasti myös minut pitää tulevaisuudessa lopettaa koirani kanssa

Toki jokaisella on omat mielipiteensä, mutta kyse onkin siitä kuinka asiallisesti ne osaa esittää.

14.06.2012 21.49
Scotty kirjoitti:
Tää on niin sitä kun koirasta halutaan X näköinen... Miksi sen koiran pitää just olla punasinikeltaraidallinen luppakorvilla, kahden metrin pilkullisella hännällä, 42,323cm jaloilla ja 0,52cm2 silmillä? Miksi koira ei kelpaa sellaisenaan?

Koska rotumääritelmät ovat Jumalan luomia raamatullisia pyhijä tekstejä,joita sitten nämä jumalan lähetit (jotka kutsuvat itseään myös näyttelytuomareiksi) saa tulkita omien kristillisten näkökulmien mukaan niinkuin haluavat ja me orjat luomme sitten lisää heidän ihanteiden kaltaisia olentoja,jotka sitten lisääntyvät (jos siihen enää itse kykenevät) ja täyttävät näyttelykehät, mistä nämä lähetit tykkäävät! Olkoot ne sitten "vähän" sairaita tai kärsiviä,kuhan nimen eteen saamme syntisen hienon tittelirivin hinnalla millä hyvänsä.

Muokattu viimeksi: 14.06.12 21.52
14.06.2012 21.52
Lobo kirjoitti:
Myy kirjoitti:

Liika turkki musta on eläinrääkkäystä, kaikki semmoset koirat tulis lopettaa, kuten myös omistajat, ostoa harkitsevat ja kasvattajat.

Mielenkiinnolla kysyn koska luultavasti myös minut pitää tulevaisuudessa lopettaa koirani kanssa
sut pitäis heti tappaa!!
14.06.2012 21.54

Judihan voi tulla kokeilemaan onneaan

14.06.2012 22.04
022263954_r
Seinäjoki
Älkää nyt tulko mua ja Tellua listimään :D Vai kuulutaanko vielä tapettavien listalle kun Tellulla on leikattu lyhyt karva? Vai pitäiskö olla luonnostaan lyhyt?
Muokattu viimeksi: 14.06.12 22.05
Listen to me now, believe me later
14.06.2012 22.04
022496060_r
Minäkään en oikein ymmärrä, miksi esim. shelteillä on rotumääritelmässä oltava se, että korvien on oltava taittuneet. Kun liimaamalla laitetut korvat eivät periydy. Kai se sitten on ilmekysymys, muttamutta.
"Ja uskon et asiat tapahtuu ja sen huomaa kun jokin suuri eteen astuu."
14.06.2012 22.11
022246553_r

Mä en ymmärrä, miks koirien korvia liimaillaan ja teippaillaan ja siten huijataan koira täyttämään rotumääritelmä. Sitten kys. koiran pennuilla on kumma kyllä taas pystyt korvat ja niitä aletaan taas teippailemaan.. Ei. Jos ihan oikeesti halutaan, et ne puolipystyt korvat tulee periytymällä, ni sillon käytetään koiria joilla on ne puolipystyt korvat luonnostaan, eikä teippauksen avulla.

Oma mielipiteeni. Onhan ne puolipystyt korvat ihan kivat, mut jos kerran suurella osalla koirista niitä ei ole, miksei voida suoraan hyväksyä pystyjäkin korvia? Ei käsitä.

14.06.2012 22.28
022263954_r
Seinäjoki

^ Mutta sitten jos aletaan vain puolipystykorvaisia tietystä rodusta risteyttämään niin sukusiittoisuus lisääntyy entisestään ja geenipooli kapenee... Ei hyvä.

Muuten kyllä ajattelen että teippaus on _todella_ turhaa, mutta ei lähimaillakaan eläinrääkkäystä. 

Muokattu viimeksi: 14.06.12 22.31
Listen to me now, believe me later
14.06.2012 22.31

Tellu, sitä mä oonkin naureskellut että ylijumala Kennelliitto, rotumääritelmät ja vajaat kasvattajat kyllä saa vielä joku päivä jonkun rodun sukupuuttoon käyttämällä jatkuvasti samaa (= ulkonäöllisesti hyvää) koiraa jolloin niillä sairauksillakin on tapana nousta esiin. Ja sairas koira = ei jatka sukua.

Muokattu viimeksi: 14.06.12 22.34
14.06.2012 22.41

Mitä Taavi/Myy tarkoittaa, että ns. näyttelykoirat ovat rääkättyjä?

Ja siis nuo mainitsemasi pointit on ok.. Mutta mieluummin ensin keskittyy vakavampiin asioihin, kuten sairaaksi jalostaminen, väkivalta ja laiminlyönti. Sen jälkeen vasta laittaa energiansa mm. hieman vähemmän liikuntaa saavien yksilöiden, lapsen "retuutettavana" olevien koirien, työpäivän ajaksi häkitettyjen koirien olojen parantamiseen..

14.06.2012 23.20

:D mä oon jo kaun sitten todennu et on ihan sama miten täällä petsiessä asianasa esittää jos ei oo samaa kanalaumaa, joten en ees jaksa yrittää mitää lässytyksii vaa tokasen sen mitä ajattelen, miten toimin muutenkin, ei mun petsie jeesusten takii tarvi alkaa tänne hienostelee:D

Kyllä mun mielestä useimmat näyttelykoirat on rääkättyjä ja samoin liikaa karvaa omaavat that`s it. Ja korvia teippaavat ihmiset on musta niin alhaisia, etten ees viitti rupee enempää avautuu mitä meiltä sellaisista pelleistä ja niiden toimista olen. Rääkätkää vaan niitä koirianne typerän harrastuksenne ja typerän rotumääritelmän mukaan, mutta kaikki eivät sitä ymmärrä ja jotkut tosissaan vastustavat.

14.06.2012 23.23
022309048_r
Pori

(Miksei Petsiessä osata keskustella ilman sitä hernepalkokasvin vetämistä nenään ja ihmiset voivat keskustella ihan järkevästikin vaikka samaa mieltä ei oltaisikaan, huoh)

Mutta jos jonkun mielestä on oikein tuottaa hetkellisesti kovaakin kipua koiralle kuin antaa olla pidemmän aikaa jotkut teipit korvissa jotka ei arkielämää mitenkään haittaa, niin tosiaan meillä on todella erilainen kuva koiran pidosta ja sen hyvinvoinnista.. <-- Taavi/Myy taisi näin tuolla jossain sanoa.

Mutta tosiaan en ymmärrä korvateippauksia, mitä tällä sitten saavutetaan? paremmat näyttelytittelit, että saa "paremman" jalostuseläimen vai?

// ihan oikeasti Taavi, otapa vähän rauhallisemmin -  kaikki muut täällä ihan asiallisia on ollut, joten kyllä sitä toivottaisiin sultakin. Nimettömänä sitä tosiaan netissä on hyvä olla törkeä ja asiaton, mutta jos osaa ihan realityelämässäkin asiallisesti käyttäytyä muiden ihmisten kanssa, niin on se hassua kun täällä vajotaan johonkin niin alhaiseen käytökseen. Asiallinen ja toiset huomioon ottava käytös ei tarkoita hienostelua. 

Muokattu viimeksi: 14.06.12 23.28
14.06.2012 23.27
Mä oon kans miettiny tota mitä sillä saavutetaan kert jalostuksellisestihan vääränlaiset korvat omaava koira on rotumääritelmään nähden turha? Ja miksi pitää mennä sen vääräkorvan kanssa sinne näyttelyyn eikö voi vaan todeta, että tän pennen korvat on huonot ja harrastaa jotain muuta kivaa sen kanssa?
14.06.2012 23.27

Yks eläinrääkkääjä (korvien teippaaja) ilmoittautuu o/ :D

Tosin enää ei olla teipattu. Kevyethän nuo ovat, mutta olkoot. Ja teippailin lähinnä sen takia, että saa hyväksytyn näyttelytuloksen (jotta saa valioksi muista lajeista) ja pystyisi niissä silloin tällöin käymään. Näyttelytitteleiden perässä emme juokse, vaan harrastamme ihan muita lajeja. ;) Mutta koska pystyt korvat ovat useilla tuomareilla hylkäävä virhe, niin parempi pitää ne edes jollain tapaa alhaalla. Vaikka tosin nyt en jaksa niitä enää teipata, vaikka pystyyn nousisivatkin.

Muokattu viimeksi: 14.06.12 23.28
Fiilis kuittaa
14.06.2012 23.32
022309048_r
Pori

^ Mutta miksi siellä on sitten pakosti käytävä? Koiran kun ottaa, ei ikinä tiedä soveltuuko se juuri siihen harrastukseen, mihin sitä ensialkuun on miettinyt.

Miksi pitää pakottaa koira noinkin fyysisesti omaan mieltymykseensä että itse saa juosta kehässä? Miksi se koira tarvisi hyväksytyn näyttötuloksen?

Ei kukaan pakota koiraansa tottistelemaan, jos koira soveltuu paremmin esimerkiksi metsästykseen. (nyt en puhunut siis peruskoulutuksesta vaan harrastuksena/kisaamisena)

14.06.2012 23.37

Komppaan Junoa. Koira jolla on vääränlaiset korvat ei tarvi hyväksyttyy näyttely tulosta kert miksipä sellaisella yksilöllä pentuja teettämään?

Harrastuksista ja niihin soveltuvuudesta voin käyttää omaa koiraa (Taavia) esimerkkinä; herran piti käydä kasvattajan kaa näyttelyissä jäi ihan liian pieneksi ja luonne on mahd. epärusseli, epärusselimaisuudesta johtuen siitä ei myöskään tullu miehelle juoksukaveria eikä mulle agikaveria, että näin:D

14.06.2012 23.40
022701928_r
Mikkeli
Eihän se nyt vissii automaatisesti tarkota, et jos haluat hyväksytyn näyttelytuloksen koiralle, nii oot aikeissa teettää pentuja?
14.06.2012 23.44
021835306_r
Jyväskylä

^^^^Täällä ilmoittautuu kanssa eläinrääkkääjä :D

Itse liimailin Windyn korvia sen ollessa nuori, kun meinasivat mokomat nousta pystyyn ja tosiaan korvia piti "säästellä" että saataisiin näyttelyistä se H. Windyllä taisi viimeisen kerran olla korvat liimattuna ja painot korvissa 1v hujakoilla ja nyt ollut jo pidemmän aikaa ilman korvahärpäkkeitä, koska en näe niille enää tarvetta, sillä se nly tulos on saatu jo. Ja itse en näe noissa korvien liimaamisessa tai painoissa mitään väärää, kun eiväthän ne koiran normielämää haittaa ja se pystyy tekemään kaiken ihan normaalisti. Kaikilla bortsuilla ollut korvat liimattuna ja korvapainot, eihän näillä olisi korvat nousseetkaan ilman liimausta.

Windy

Tuollaiset korvapainot 1v - iässä ja sitten otettiin pois.

Muokattu viimeksi: 14.06.12 23.45
http://treenikaverit.blogspot.fi/
14.06.2012 23.45
No mihin sitä sitten tarvitaan? En mä tämmösistä mitään ymmärrä suoraan sanottuna vaikka jonku verran on siellä näyttelyissäkin tullu pyörittyä:D
14.06.2012 23.46
022701928_r
Mikkeli
Taavi kirjoitti:
No mihin sitä sitten tarvitaan? En mä tämmösistä mitään ymmärrä suoraan sanottuna vaikka jonku verran on siellä näyttelyissäkin tullu pyörittyä:D

No vaikkapa käyttövalioon tarviit H:n

14.06.2012 23.47
021835306_r
Jyväskylä
Taavi// Kyllä harrastuksiinkin, josta halutaan saada virallinen titteli/tulos voidaan vaatia näyttelytulos. Näin esimerkkinä voisin sanoa, että suomen agilityvalion arvoon (AVA) tarvitaan näyttelyistä H, että ko.tittelin voi saada. (Tuo H pitää olla saatu yli 15kk ikäisenä, jos oikein muistan. Että kyllä ne nly-tulokset voi harrastuspuoleenkin vaikuttaa. Ei se pentujen teettäminen ole ainut syy.
http://treenikaverit.blogspot.fi/
14.06.2012 23.48
ööööö joo o, mut miks se pitää hankkii vilpillä, koiraa kiusaamalla ja koiralla joka ei oikeasti ole rotumääritelmän mukainen???

Kommentointi on sallittu vain sisäänkirjautuneille henkilöille

Logo-labyrintti